YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Pyrstötähti: Sukutaustan ja tilanteesi perusteella kyllä kuulostaa että olisit vielä todella hedelmällinen. :)
Taidat olla jossain tuolla "middle reproductive stagen" ja "late Reproductive Stagen" välillä.

Oma äitini kuoli alle 50 -vuotiaana, joten en tiedä tarkalleen hänen vaihdevuosistaan. Sellainen mielikuva kuitenkin on, ettei hänellä enää ollut ihan viime aikoina kuukautisia.
Joten kaipa se sieltä tulee minullakin nämä aikaiset vaihtarit...?
 
pyrstötähti
No jaaha ikäni perusteella olen kyllä ihan vauvanteon "terminaalivaiheessa" mutta kierron ja fsh sun muitten perusteella sitten ihan eri luokassa,mene ja tiedä.Mutta enää 13 päivää operaatioon joka kyllä on ratkaisevassa merkityksessä,sittenhän vasta nähdään missä kunnossa munajohtimet on klipsien jäljiltä kuinka lytyssä tai vinksin vonksin ne on ja täytyy kyllä olla melko tarkkaa puuhaa,näkymättömällä langalla,kuulemma samanlaisessa ommellaan silmiä!! hän sitten tekee operaation,aiemminhan nämä leikkaukset olivat aivan epätoivoisia kun oli leikattu munajohtimet poikki ja päät vielä poltettiin ja jos toimenpide tehtiin vielä aika alkupäästä niin kyllä ne kuulemma oli aika kaput.Nyt niistä leikataan siivut pois jotta saadaan siistit tuoreet ja tasaiset leikkauspinnat ja sitten yhdistetään,siinä heti sitten testataan mitä sieltä kulkee läpi ja sitten loppu jääkin herran haltuun (olipa huono ilmaisu, rouvan kai lähinnä =) että tässä nyt kaikille jotka haaveilevat purkuoperaatiosta on tulossa parin viikon kuluttua tarkka kertomus,aion kyllä kysyä kaiken mahdollisen että siitä on sitten hyötyä muillekin. No tässä tätä juttua. Kuten huomaatte ajatus alkaa pyöriä enemmän ja enemmän tämän asian ympärillä kun ajankohta lähestyy,tosi vaikeeta keskittyä mihinkään muuhun enää on tämä niin iso juttu mulle kuitenkin.
 
pyrstötähti
Ompas sinullakin äiti menehtynyt nuorena,minun isänikin on kuollut 48 vuotiaana joten tässä meikäläinen alkaa olla siihen nähden jo elämän ehtoossa :LOL: mutta eipä luovuteta. joo kuten tuosta näette roikun koko ajan tässä pinossa kun asia niin kiinnostaa mutta kohta on pakko lähteä tuon äijärevohkan kans palaveeraamaan :whistle: mutta jos juttu on tylsää pitää vilasta kommuruudusta pinoa välillä :kieh: ettei pääasia unohdu :wave:
 
Mä luulen kyllä ettei se ikä ole tuossa se merkitsevin asia, vaan nimenomaan nämä muut tekijät. Kun se on niin yksilöllistä missä iässä ne vaihtarit iskee. Minä kuulun siihen 1 %, joilla vaihdevuodet alkaa jo ennen 40 vuoden ikää.
Sinä luultavasti vastaavasti siihen juuri päinvastaiseen kategoriaan...
 
Hei kaikki! Uskaltaudun mukaan... olen 47-vuotta täyttänyt kuten Pyrstötähtikin B) Lapsia on entuudestaan 5, osa jo aikuisia, nuorin vasta alle 2-vuotias. Lopetin vastikään imetyksen ja hetihän se alkoi vauvakuume ahdistaa :LOL:

En ole vielä päättänyt, alanko enää vauvan yritykseen, mutta asiaa pyörittelen mielessäni ja huomaan eksyväni tänne palstalle päivittäin :whistle:

Mukavaa alkavaa kevättä kaikille :flower:
 
Tervetuloa dinosaurus61! :) Pyrstötähti saa ikäistään seuraa... Huomaatko pyrstis, et ole mitenkään outo etkä erikoinen... :p ;)
Laitetaanko dino sinut jo listoille? :wave:
Et sinä täällä kuumeilulta taida välttyä. ;)

Ja taas omaa napaa: Mä taidan tosiaan olla melkoinen hormonihirviö. Lämmöt nousi vielä eilisestä eli on nyt 37,1 ja vuoto on lähes olematonta... Tässä vaiheessa lämpöjen pitäisi olla sentään selkeästi laskusuunnassa, joku 36,9 ois vielä mulle ihan tyypillinen tai 36,7 - 36,8. Nää lämmöt menee ihan väärin päin: alkukierrossa korkeat ja loppukiertoon laskee.
:headwall:
 
Hei!

Huomenna olisi punktio ja kyllä näistä folleista on mukava päästä eroon - tuntuu jo erittäin hyvin! Perjantaina olisi ensimmäinen alkionsiirto ja mahdollisesti blastokystan siirto sitten maanantaina. Ja sitten alkaa se piinailu...
Kaikki on mennyt hyvin tähän asti - hormoonit eivät ole aiheuttaneet mitään oireita (finnejä bukkaa kuin murkkuikäisellä, mutta siinä kaikki) ja pistelyt ovat sujuneet hyvin. Mulla ei tällä kolmannella yrityskerralla ollut sumuja, vaan käytettiin "jarrupiikkiä" (ei ole "ihan" niin ohut neula kuin GonalF-kynässä...). Huominen taitaa mennä rutiinilla, mutta sitten on tosiaan ne kituviikot - arghhhh.
Ultrassa olen käynyt koko hoidon aikana vain kaksi kertaa (aiemmilla yrityksillä oli useampia kertoja). Toivottavasti tällä hoitojaksolla tärppäisi ja nyytti olisi kainalossa vuodenvaihteessa.

Oletteko huomanneet, että kuinka paljon ympärillä on raskaana olevia naisia??? Mun lähiympäristöön on tullut viimeisten viiden kuukauden aikana kuusi vauvaa ja tänään työkaveri kertoi odottavansa toista....

Pitäkää peukkuja, että huominen menee hyvin ja hedelmöittymiset onnistuvat nyt hyvin icsi:llä ja hedelmöittyneet jakautuvat hyvin. Alkaa jänskättämään.
 
Tässä ollaan siinäkin suhteessa kohtalotovereita pyrstötähden sekä lapseto67 kanssa, että äitimme ovat kuolleet nuorena. Minun äitini kuoli 45-vuotiaana.
Dinosaurus61 tervetuloa minunkin puolestani :flower:
Omaa napaa: kiertopäivistä ei mitään hajua... ns. menkat alkoivat viime viikolla mutta olivat niin niukat ja lyhyet etten edes kuukautisiksi laskisi. Tänään kävin gynellä, kohdun limakalvon paksuus oli 15mm... Voisiko tarkoittaa raskautta vai mitä tää meinaa? Viime kesänä paria päivää ennen tädin tuloa käydessäni gynellä niin silloin oli limakalvon paksuus 5mm ( ja eikö sen siinä vaiheessa pitäisi olla paksuimmillaan?)
Ensi viikolla olisi laparoskopia kun en ole sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta tullut vielä raskaaksi (eli lapsettomuustutkimuksesta olisi kyse). Ensimmäisen raskauden aikana sain todella myöhään vasta raskaustestistä positiivisen tuloksen ja nyt olen jo kuumeisesti toivonut, että tärppi olisi käynyt. Mutta voiko tässä olla jostain muusta kyse?
 
Minä kuulun myös tähän "nuorena äitinsä menettäneiden kerhoon", äitini oli kuollessaan vasta 44-vuotias. Isäni on vielä elossa, hän on 75-vuotias.

Mitenköhän sitä vielä raskautuminen onnistuisi? Kuopuksen alulle saattamisessa meni yli 1,5 vuotta aktiivista yritystä. Pitää nyt odottaa seuraavat kuukautiset ja katsoa millaset ne on, edelliset olivat nimittäin aivan HIRVEÄT! Vuosin niin, että jouduin menemään lääkäriin, alkoi jo silmissä musteta enkä kyennyt menemään edes töihin. Minulla on ollut hormonikierukka vuoden verran ja en ole ollut siihen täysin tyytyväinen, lieneekö enää edes paikoillaan sen tulvavuodon jäljiltä? Siitä on nyt jo 5 viikkoa, joten eiköhän pikapuoliin vuoto taas ala. Gynelle kai tästä on suoriuduttava joka tapauksessa, jos vielä yritykseen päätän alkaa ja nypätä koko kierukka pois sitten...



 
Aikamoinen sattuma, että meitä on näin monta, joilla äiti on kuollut nuorena. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja äippä67:
Tänään kävin gynellä, kohdun limakalvon paksuus oli 15mm... Voisiko tarkoittaa raskautta vai mitä tää meinaa? Viime kesänä paria päivää ennen tädin tuloa käydessäni gynellä niin silloin oli limakalvon paksuus 5mm ( ja eikö sen siinä vaiheessa pitäisi olla paksuimmillaan?)
Tuo 5 mm ennen kuukautisia on tosi vähän, pitäisi olla siellä 10 mm paikkeilla. Eikö gyne sanonut sitä? Minulla oli kp 2 viimeksi juuri tuo 5 mm ja gyne sanoi, että pitäisi olla tuplasti. Viime kesänä oli kp 13:na 7 mm ja se oli siihen ajankohtaan normaali.
Vaikea sanoa kyllä mitä tuo 15 mm ja niukka vuoto meinaa. Miksei raskauskin voi olla mahdollinen... muuten ei sitten taas tule mieleen muu kuin keltarauhashormonin vajaus, silloinhan limakalvo vain paksunee ja paksunee kun krh ei häädä sitä pois.
Mikä kierron päivä sinulla oli menossa?

elina67: Onnea punktioon. Täällä pidetään peukkuja ylhäällä. :heart:


 
lapseton67 kyselit kierron päivästä, tarkoititko tätä päivää kun tänään kävin siellä itseäni näyttämässä? En oikein tiedä miten sen kp:n laskisi. Jos oletan, että nuo olivat viime viikolla kuukautiset niin nyt olisi kp 7/26-32 mutta jos ne eivät olleet menkat niin nyt olisi kp36/26-32. Mene ja tiedä. Tänäänkin se lääkäri oli jotenkin kiireinen eikä siitä saanut oikein selvyyttä. Kehoitti tekemään vielä ensi viikolla raskaustestin ennen sitä tutkimusta
 
pyrstötähti
Nyt koko muu perhe nukkumaan että pääsette kahisuttelemaan lakanoita isäntien kanssa, ei nouse napa meillä pelkästään internetissä surffailemalla, have a nice time :heart:
 
Huomenia kaikille!

äippä67: Ei se ole voinut olla tuo kp 7, koska silloin limakalvon pitäisi olla vasta n. 3 - 4 mm luokkaa. Eli en kyllä laskisi kuukautisiksi sitä vuotoa mikä sinulla oli. Voi hitsi noita lääkäreitä, kun ne ei jotkut millään vapaaehtoisesti kerro mitään, vaan aina pitäisi olla tivaamassa ja kyselemässä...

pyrstötähti: Olisikin helppoa (ainakin minulle), jos napa nousisikin sen mukaan miten paljon palstailee täällä netissä. :LOL:

jälkeenpäin mieleen tullutta:
äippä67: Sanoiko se lääkäri, mitä munasarjoissa näkyy? Jos kuukautisia ei ole ollut, siellä olisi pitänyt kaiken järjen mukaan näkyä keltarauhanen...

Ja lisäsin dinosauruksen listoille. Onko sinulla kp tiedossa?
 
Vauva haaveissa:





äippä67..............kp?/?...........2 lapsi haaveissa
lapseton67...........kp4/?......... yk1,5v......1. haaveissa
Minni-07.............kp6/29........yk3.........2.toiveissa, 1.yhteinen
pyrstötähti............kp8/28..........................4.haaveissa
Mussukka67..........kp 8/29........yk 9........2.toiveissa, 1.yhteinen
torpeedo..............kp9/25..........yk 1.......6.s toiveissa
gitte......................kp9/28..........................1. haaveissa
Mari66...................kp10/?
mimmimamma.......kp18/27.......yk 6 v.
Nuusku...................kp19/26........................4.toiveissa
päivänkakkara67..kp19/26........................1. haaveissa
Rva Pikkumyy....kp 23/32......yk 1......4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville...............kp23/28-30...ykn 1,5v..9.s haaveissa
pääpilvissä............kp24/25-43..................1.yhteinen haaveissa
Karpalo67.............kp24/28........yk yli 4 v...2.toiveissa
äittä-67..............kp26/28-30...yk1........3.haaveissa, 2.yhteinen
dinosaurus61..... kp 38?/26-28.......................6. haaveissa
Hellu1..................kp?/?.........................3. haaveissa
Elina67.......... .
ruujakengu.........
annastiina..........
keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...


 
Pikaisen laskun mukaan mulla olis kp 38/26-28, mutta tosiaan kierukka siellä vielä möllöttää paikoillaan (?), ja kierto on ihan sekaisin muutenkin. Odottelen nyt seuraavan vuodon ja menen sen jälkeen gynen syynättäväksi, katsokoon mikä on tilanne kohdussa. Myoomakin siellä on (ollut jo varmaan 10 vuotta), mitä sille kuuluu ja onko nyt ylipäätään enää järkeä haaveilla mitään näillä kilometreillä :/

Mitä muuten tuossa pinossa tarkoittaa joidenkin kohdalla tuo "yk" ?

Ihana päivä ulkona, pitää mennä pihaa rapsuttelemaan B)

 
Yk tarkoittanee yrityskiertoja... oikaiskaa toki jos olen väärässä...

On tosiaan ihana kevätilma...


Näillä seuduin ei tosin pääse vielä pihaa rapsuttelemaan. Mun pitäis tehdä jotain tällaista...


Meitä on täällä aikamoinen liuta jo, että pakkohan niitä ++++ on alkaa tulemaan, vaikka vähän vanhempaa vuosikertaa olemmekin :whistle:
 
Mistä ihmeestä te loihditte noita ihania kuvia teksteihinne? Ne piristävät sivua kummasti.

lapseton67 : se lääkäri ei oikein sanonut mitään (ihme mäntti) ja sitten en itsekään osannut ihmeitä kysellä kun olin niin pettynyt kun mitään toivottua vastausta ei tilanteeseen tullut. Tai pitäisikö sanoa, että vastausta suuntaan tai toiseen. Mutta jotenkin jäi pieni toivon kipinä elämään kuitenkin kun laittoi sitten lausuntoon vielä, että raskaustesti tehtävä ennen sitä laparoskopiaa. Tämä on raastavaa tämä odotus, siis tiedon odotus. Muuta odottaisin ihan mielelläni =)
Kuten olen maininnut niin ekan raskauden aikana sain vasta tosi myöhään positiivisen testituloksen, se tuli vasta sitten kun menkat jäivät kokonaan pois. Mullahan oli silloinkin yhdet todella niukat kuukautiset vielä siinä vaiheessa kun olin jo todelllisuudessa raskaana. Mä olen joku hiivatin kummajainen
:LOL: :LOL:
Mutta kovasti toivottelen plussatuulia teille kaikille :heart: :hug:
 
Heippa!
Oma napa:kp10/28 ja eilen laitettiin simpat valmiiksi odottamaan ja huomenna laitellaan myöskin simpat liikkeelle.

ÄIPPÄ:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme ja peukkuja kovasti sinulle!

Miten teillä muilla on mennyt?
 

Yhteistyössä