YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Juuri eilen ajattelin sinua, kun muistin että teidän 3:s IVF alkaisi maaliskuussa. Jotenkin samaistun paljon sinun maailmaasi lähtökohdat kovin samanlaiset ja ollaanhan me jännäilty tuolla lapsettomuus puolella samassa pinossa. Toivon sydämeni pohjasta että kolmas kerta ei sano vaan totuutta , vaan kantaa teille myös "hedelmää". Paljon, paljon, paljon onnea mukaan teille tähän hoitokertaan.

Itse mietimme alkuvuodesta 4:tä IVF:ää mutta nyt en kyllä jaksa lähteä siihen rumbaan.En jaksa oikein mitään, viimeiset kaksi vuotta olleet yhtä alamäkeä niin hoidoissa kun muunkin elämän kanssa. Olen kiitollinen ihanasta aviomiehestäni joka on jaksanut tukea näinä aikoina. Ehkä on vaan hyväksyttävä tosiasia että olen liian vanha saamaan omaa lasta.
 
Kiitos Mari toivotuksista! Onnea tässä todellakin tarvitaa!!
En vain ole niin kovin toiveikas asian suhteen, että tärppäisi tälläkään kertaa - mutta se on ehkä sitä itsesuojelua.

Älä menetä toivoasi oman nyytin suhteen! Se on meille jo tullut hyvin selväksi, että lapsia ei "tehdä", niitä saadaan - erityisesti tässä iässä. Niitä mukavia yllätyksiä tulee elämässä - yleensä just silloin, kun sitä vähiten odottaisi.

Aurinkoisia kevätpäiviä!
 
Vauva haaveissa:


pyrstötähti.........kp2/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 2/29..........yk 9...2.toiveissa, 1.yhteinen
gitte..................kp3/28...................1. haaveissa
Mari66..............kp4/?
mimmimamma.....kp12/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp13/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp13/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Rva Pikkumyy..kp 17/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
pääpilvissä.....kp18/25-43........1.yhteinen haaveissa
vilmaville.............kp17/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissa Karpalo67.............kp18/28........yk yli 4 v.....
lapseton67.............kp19/?...... yk1,5v /1. haaveissa
äittä-67.............kp20/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen


Minni-07...............kp33/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen
Hellu1..................kp54?/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...

 
pyrstötähti
Onnea Elinalle tulethan pian kertomaan miten kaikki meni,toivon hartaasti että tulet raskaaksi. Mulle on tullut kyllä syyllinen mieli kun ajattelen että mä oon ihan kohtuuton toiveissani että saisin yhden vauvan kun te monet ette vielä ole saaneet tulle äidiksi mutta toivottavasti ette pahoita siitä mieltänne ja silti voidaan tukea tässä pinossa toisiamme. :hug:
 
Elinalle onnea matkaan hoidon onnistumiseksi. Kuulostat niin levolliselta, ehkä se on enne siitä, että kaikki menee hyvin.

Pyrstötähti: Älä suotta tunne syyllisyyttä. :) Meillä on jokaisella omat taustamme ja tilanteemme. Jos sinä olet mielestäsi kohtuuton, niin olen sitten minäkin. :/ Olisin voinut esim. olla tupakoimatta, olisin voinut olla ehkäisemättä kun tuon miehen vihdoin löysin 5 vuotta sitten jne...
Että turha minun on oikeastaan vinkua, kun ei sitä lasta enää tulekaan... että revipä siitä. :p

Ihan oikeasti, miksi emme tukisi toisiamme. Eihän toisen onni ole keneltäkään pois. :hug: :heart:
 
pyrstötähti
lapseton67 osasit valita jos tätillä ois munat sois setä niinhän se on. Mä olen huomannut nyt sellaisen asian että olen alkanut tarkkailla tota mun miestä suurennuslasin kanssa että jos raskaus onnistuisi niin miten se vauva meidän elämään mahtuisi kun siinä on jo niin paljon actionia ja isoja lapsia ja aikuisia lapsia ja kun en meinaa saada välillä tätäkään pesuetta pidettyä herran nuhteessa ja ojennuksessa enkä jaksaisi koko ajan kokata ja pyykätä ja paijata niin kuinka ihmeessä rahkeet riittävät sitten kaikkeen. Olenkin päättänyt että alan sijoittaa kivasti itseeni, löhöilen saunassa ja nautin kiireettömästi aamuteeni enkä samalla kun olen suihkussa niin pese toisella kädellä kaakeleita ja suihkulaseja ja pytyllä istuessani kiillota lavuaaria yms pientä oheistoimintaa. Aion ryhtyä ihan hirveäksi vinkujaksi joka vaan makoilee sohvalla ja vaatii vuorostaan perheeltä täyttä palvelua. Ja jos onnistun tulemaan raskaaksi alan sitten taas takaisin kivaksi äidiksi, onko hyvä suunnitelma, eli tälleen täyttäisin energia-akut mahdollisen raskauden ja vauvanhoidon varalle ja tosiaan nauttisin helpommista päivistä. Minä olen hirveä tekemään suunnitelmia enkä osaa jos mulla ei ole jotain projektia tai scheemaa joten olen tehnyt suunnitelman raskauden odottamisen varalle, mitä sanotte?
 
pyrstötähti
Tuskin maltan odottaa että pääse leikkaukseen sitten voinkin loikoilla kotona ja asennoitua kissanpäiviin joille toivottavasti pääsen kun äitiys"lomani" alkaa mahtava ajatus :heart: Jo sen takia tämä on elämäni ihanin projekti ja jos ihan oikeasti saisin vielä pikkunyssykän niin eihän elämältä enempää voi yksi äiti toivoa, tai ehkä sittenkin vielä yhden :) :flower:
 
Äsken täällä töissä kävi yksi laitapuolenkulkija, joka haisi siiis tooodella pahalle, meikäläinen reagoi aika hurjasti, oksulla piti käydä....en minä nyt yleensä noin herkkä ole.....

Ja heti rupesi toiveiden siivet lentämään....

 
Tsemppiä Elinalle, toivotaan että onnistuu.

Tää syyllisys taitaa olla meille naisille vähän liiankin ominaista, mutta kuten lapseton67 sanoi, ei syyllistellä vaan tuetaan täällä toisiamme.

Minni

Ai niin, menkatkin alkoivat tänään, joten tilanne 1/28-33, damn...
 
Mari66 :hug:

Minä olen tarkoituksellisesti pitänyt matalaa profiilia tämän vauvakuumeeni takia; juuri tuosta pyrstötähden mainitsemasta syystä. Vaikka tottakai, elämä väen kanssakin vaikuttaa usein asiaa. Minustakin tuntuu kohtuuttomalta vaipua epätoivonsyövereihin kuukautisten alkaessa; me kun olemme saaneet lapsia monen perheen edestä.

Siivosin eilen kaappia ja löysin raskaustestin jonka olin jättänyt kuivumaan näitä edellisiä, 4-5 päivää myöhästyneitä kuukautisia ennen. Tiedän, ettei näitä liuskatestejä saisi tutkia myöhemmin. Mutta toisaalta en ole koskaan saanut ns. roskishaamuakaan ilman, että olisin ollut raskaana. Ja ihan selvästi erottuva viiva siinä näkyi; puolisokin näki sen.
Se selittää miksi olin niin tajuttoman kipeä ja vuosin kuin härän kurkusta. Ihan kiva huomata, että elimistö toimii edes jollakin lailla edelleen.

Elinalle onnea matkaan.
 
Kiitos ihanat kanssaeläjät toivotuksista! Kyllä lämmitti mieltä lukea niitä!!

Tämä on hyvä paikka purkaa tuntoja - olemme samoilla lähtöviivoilla koko porukka, taustatiedot on sitten vähän erilaiset. Turha kenenkään on tuntea syyllisyyttä eletystä elämästä ja nykytilanteesta - aina voisi spekuloida (ja tuleehan sitä kyllä välillä tehtyä), että mitä olisi pitänyt tehdä toisin jne. Tärkeintä on, että elämme juuri nyt tässä hetkessä (ja olemme oppineet niistä tekemistä ja tekemättä jättämisistä sieltä menneisyydestä - tosin, välillä on täytynyt kyllä allekirjoittaneen opetella samaa asiaa monen monta kertaa..). Ja elämä on elämistä varten!!

Tulin juuri ultrasta ja hyvältä näytti. Tasakokoisia folleja on noin kymmenen. Punktio on ensi viikolla keskiviikkona ja ensimmäinen siirto tehdään perjantaina. Tarkoitus on jatkaa blastokystaviljelyllä ja jos se onnistuu, niin toinen siirto tehtäis sitten seuraavana maanantaina. No, se tietenkin selviää sitten vasta silloin maanantai-aamuna, että mitä on tapahtunut ja onko edes siirrettävää. Nyt peukut pystyyn, että saatais se monta vuotta toivottu lopputulos.

elina67
 
Aurinkoista päivää kaikille!


Tuskin noihin raskaustesteihin tulee edes mitään roskishaamua jos ei ole raskaana ts. raskaushormonia veressä. Ne vain tosiaan loppuvat lyhyeen ne raskaudet. En minä ainakaan ole saanut mitään haamujakaan koskaan...

elina67: Hienolta näyttää. Täällä ainakin pidetään peukkuja. :wave: :)

Karpalo67:lla mielenkiintoisia oireita... :whistle:

Meitä 67:ja on näköjään täällä useampia. Liekö muita näissä joiden nickissä se ei esiinny...
Hienoa vuosikertaa...
:p
 
Vauva haaveissa:


pyrstötähti............kp3/28..........................4.haaveissa
Mussukka67..........kp 3/29........yk 9........2.toiveissa, 1.yhteinen
gitte......................kp4/28..........................1. haaveissa
Mari66...................kp5/?
mimmimamma.......kp13/27.......yk 6 v.
Nuusku...................kp14/26........................4.toiveissa
päivänkakkara67..kp14/26........................1. haaveissa
Rva Pikkumyy....kp 18/32......yk 1......4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville...............kp18/28-30...ykn 1,5v..9.s haaveissa pääpilvissä............kp19/25-43..................1.yhteinen haaveissa
Karpalo67.............kp19/28........yk yli 4 v...2.toiveissa
lapseton67...........kp20/?......... yk1,5v......1. haaveissa
äittä-67..............kp21/28-30...yk1........3.haaveissa, 2.yhteinen
Minni-07.............kp34/29........yk2.........2.toiveissa, 1.yhteinen
Hellu1..................kp55?/?.........................3. haaveissa
Elina67.......... .
ruujakengu.........
annastiina..........
keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...

 
pyrstötähti
Ajatella että suurin osa meistä on ensi keväänä raskaana ja joillakuilla on jo vauva, ehkäpä kaksosrattaita joku työntelee kevätsohjossa :heart:
Mukavaa ajatella että plussia satelee tänne tuon tuostakin ja saamme seurailla porukalla miten massut kasvavavat. Eikö olisikin muuten mahtavaa jos tämä porukka kokoontuisi joskus sitten livenä kauan kaivattuine nyytteineen?
Nyt on niin kaunis päivä että taidan hipsiä kotiin hyvissä ajoin ja lähteä haistelemaan torin rantaan kevät tuulta. Viettäkää ihanaa laatuaikaa rakkaitten ihmisten kanssa ja muistakaa tuon tuostakin nappailla vauvasiemeniä, kevät on parasta aikaa, valo aktivoi ja mehujäätelö on erinomainen ravinto alkuraskauden pahoinvointiin aamusta iltaan, siis ihana jäätelökesä odottaa meitä kaikki. Paljon halauksia ja käykää kertomassa fiiliksiänne :wave:
 
Minä täällä yksinäni porisen... :LOL:

Tärppiajat on ainakin listauksen mukaan käsillä mimmimammalla, nuuskulla ja päivänkakkara67:lla.



Ja piina/ jännäyspäivät alkavat olla käsillä Rva Pikkumyyllä, vilmavillellä, pääpilvissä, Karpalo67:lla, äittä-67:lla sekä minni-07:lla.

Täällä plussatestituloksia odotellaan teiltä malttamattomana... :p

Puhumattakaan tietenkään elina67 ja pyrstötähdestä, joilla odottamassa mielenkiintoiset ajat. :)

Tädin häätöön ja ovisajan odottteluun tsemppiä mussukka67:lle ja gitelle.

Mari66:lle jaksuja. :hug:
 
Ihanasti tuo Pyrstötähti kirjoitti, että "joku varmaan työntää kaksostenvaunuja loskassa" =) , mullahan on aikuiset kaksoset, sehän oliskin hauska sattuma, jos nyt päättyisi samoin kuin on alkanutkin, eli kaksosiin ! Isä tosin ei ole sama, mutta jokatapauksessa !

Aurinkoista viikonloppua sekä sieluunne että tuonne taivaalle ! :hug:

Se täti saa kyllä jäädä sinne pilven taa !
 
Itse vietän sen töissä.Aika menee nopsaan! Ja muistakaahan siirtää kellot tunnin eteenpäin sunnuntain vastaisena yönä!

Oma napa: Lämmöt pomppasivat 37,1 ja nenä on hyvin hajuherkkä! Ja mielikuvat taas lennossa tietenkin!

Heippa taas! terv Rva Pikkumyy
 
elina67 peukut pystyssä että olisi tosi komeita poikasia istutettavana :)

Itselläni on siis tärppiajat meneillään. Todennäköisesti eilen oli h-hetki. Miestä olen vonkunnut monta kertaa hommiin menneellä viikolla. Kerrankin kunnon satsit pieniä siittiöitä kytiksellä. Toivotaan että olisi ollut ovulaatio. Eilinen märkyys ainakin siihen viitaisi...mutta kun ei tiedä. En jaksa tikuttaa tai mitata lämpöjä.

Vilmaville kyllä ne roskishaamut jotka tulevat tikkuihin kertoo jostain. On kiertoja jolloin niitä tulee ja kiertoja jolloin ei tule ensimmäistä roskishaamua. yleensä vuodon määrä ja sisältö kertoo samaa asiaa kun roskis haamut ja haamuviivat.

Ihanaa plussakiertoa kaikille.


 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton67:
Vauva haaveissa:



Minni-07.............kp3/29........yk2.........2.toiveissa, 1.yhteinen
pyrstötähti............kp5/28..........................4.haaveissa
Mussukka67..........kp 5/29........yk 9........2.toiveissa, 1.yhteinen
gitte......................kp6/28..........................1. haaveissa
Mari66...................kp7/?
mimmimamma.......kp15/27.......yk 6 v.
Nuusku...................kp16/26........................4.toiveissa
päivänkakkara67..kp16/26........................1. haaveissa
Rva Pikkumyy....kp 20/32......yk 1......4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville...............kp20/28-30...ykn 1,5v..9.s haaveissa
pääpilvissä............kp21/25-43..................1.yhteinen haaveissa
Karpalo67.............kp21/28........yk yli 4 v...2.toiveissa
lapseton67...........kp22/?......... yk1,5v......1. haaveissa
äittä-67..............kp23/28-30...yk1........3.haaveissa, 2.yhteinen
Hellu1..................kp57?/?.........................3. haaveissa
Elina67.......... .
ruujakengu.........
annastiina..........
keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...

 
Kaikki tuntuvat olevan viikonlopun vietossa ja muissa :whistle: puuhissa...

Itselleni tuli täti yllättäen kylään tänään. Olen asiasta sekä iloinen että en. Pahiten pelkäsin, että kierto ei toimi taaskaan ja saan odottaa tätiä kuukausia. Toisaalta kierto oli tosi lyhyt, mikä ei tietenkään ole hyvä juttu. Mietin vain, että olikohan tuo sittenkään anovulatorinen kierto, nehän on yleensä pitkiä. Ehkä ovis tapahtui, mutta keltarauhanen oli niin onneton, ettei siitä ollut toimimaan 7 - 8 päivää pidempään. Tätä on tapahtunut ennenkin ja tässä iässä se on tavallista.
Tidäpä häntä... inhan ruskeaa vuotoa tuo on...
Parasta tässä on se, että uuteen yritykseen pääsee nyt pian...
 
pyrstötähti
Hieman turhautuneena odottelen leikkaukseen pääsyä ja hirveitä epäilyksentunteita on. Taloudellinen puoli asiassa on tietysti tuhansien eurojen satsaus joka ei ole kovin hauskaa mutta lisäksi muhun on iskenyt sellainen vankka tunne että teetän operaation ihan turhaan kun lueskelen miten kovin nämä yli nelikymppisten raskaudet keskeytyy niistä huonoista munasoluista johtuen joten tuntuu erittäin erittäin epätodennäköiseltä että se lähes viiskymppisellä voi mitenkään tuottaa mitään, lisättynä tietysti sillä seikalla että nuoremmillakin suuri osa purkuleikkauksista epäonnistuu. Tänään on jotenkin fiilikset niin matalalla kun on lisäksi elämässä muutakin tosi raskasta kannettavaa. Mutta ei tarkoitukseni ole masentaa muita, toivon totisesti että parin viikon sisällä aletaan pitkästä aikaa saada plussia tänne niin saamme toivonkipinöitä itse kukin. Halauksin vähän surullinen pyrstötähti :'( :heart:
 

Yhteistyössä