YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

GITTE: miten ihmeessä voi olla mahdollista, että 12.3. ultrassa sinulla oli kaiki hyvin, sitten ilmaantui kysta, joka muka estää siittiöiden pääsyn kohtuun...miten sieltä ovislimat ja kuukautisvuoto muka pois tulisi. Ja sitten vielä hirvee myooma. Mikään hormoni ei erity niin hurjasti, että 6 päivässä tekisi moisia kasvaimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton67:
Vauva haaveissa:



mimmimamma.....kp7/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp8/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp8/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Rva Pikkumyy..kp 12/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville.............kp12/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissayk1,5v /1. haaveissa
Karpalo67.............kp13/28........yk yli 4 v.....
lapseton67.............kp14/?
äittä-67.............kp15/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen
gitte..................kp21/28...................1. haaveissa
pyrstötähti.........kp24/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 26/29..........yk 8...2.toiveissa, 1.yhteinen
Minni-07...............kp28/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen
Hellu1..................kp51/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!



vauvaa odottavat:


Mari66 :heart:


Päivitin tätä, toivottavasti meni oikein. Korjatkaa jos on jotain virheitä.

Pupuilurikasta pääsiäistä kaikille!
 
Ovista odotellaan täälläkin. Plussa pitäisi tulla testiin tänään tai huomenna -toivon mukaan. Minullehan se ei ole mitenkään itsestäänselvyys että ovisplussa tulee... mutta nyt ainakin merkit viittaa siihen että pitäisi tulla.

Elämme siis Karpalon ja Pikkumyyn kanssa "kriittisiä aikoja" :p
Ööh, tuossa päivityslistassa mulla pitäisi olla tänään kp 14 ja tuo mun rivin loppu näyttää hypänneen jonnekin ylemmäs. :attn:
En ole nipo mutta kuitenkin :ashamed: :LOL:
 
Itseasiassa en ole kovinkaan toiveikas, koska nuo lämmöt tosiaan ei ole olleet lainkaan oikeanlaisia. Ovat olleet tasaisia ja liian ylhäällä, joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä tästä tulee anovulatorinen kierto ja tätiä saa odotella turhaan.
Ja toisaalta en toivo enää plussaa huomiseksi. Koska jos lh jää korkealle minulla useammaksi päiväksi, se tarkoittaa ettei ovista ollut ja kierto ei toimi.
Mutta katsotaan...
 
Tsemppiä kaikille ovisplussauksiin!!


Mulla itsellä tällainen tilanne, eli siis menkkojen (ovat olleet aina ihan säännölliset) mukaan ollaan noissa päivissä mitä listoilla on, mutta oviksen mukaan (gynekin tarkastamana) ne plussaodotuspäivät ovat tulevan viikon perjantai/lauantai akselilla, eli viikon päästä. Mulla tuo ovis oli hiukan myöhässä,johtuiko siitä kun elimistö ei hetkessä toipunut marraskuisesta km:stä, ekojen menkkojen tulokin kesti melkein 3 kuukautta.

Mutta munarikasta pääsiäistä!!!

Minni

 
Ovis bongattu tänä aamuna reilusta lämmöstä!!!! =)
Tosin ovuloin taaskin varmaan jo eilen eli kp13, koska poskien kuumotus iski illasta...Mutta nyt jäädään taas vain odottamaan, mitä jatkossa bongataan.............

OIKEIN IHANAA JA RENTOUTTAVAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower:
 
pyrstötähti
Tunturissa sataa lunta tänä pääsiäisenä.Muutama viikko ja operaatioaika käsillä. Onnea ovisplussaajat ja tositoimiin että saataisiin pian tänne plussaajia vauvatestiinkin!Se tuo koko porukalle uutta toivoa. Meille tulee täti ens viikolla kylään ja seuraavan kerran kun putket on avattu,aika outo ajatus,ja tuntuu kyllä täysin utopistiselta että jotain tapahtuisi. Kyllä ovikset ovat minulla sen verran kovia että luulen vanhan elimistön joutuvan niin täysillä sitä munasolua siellä hätyyttämään jo näillä vuosilla että se tuntuu ilman tikutustakin.Mutta kun en elläissäni ole koskaan kokeillut niin tilasin nyt netistä pakkauksen 25 ovistestiä ja 5 raskaustestiä samassa.Piilotin kyllä visusti paketin omiin kätköihini.Mutta ajattelin että kyllä testaan kertahan se on ensimmäinenkin,ajoittuu tosin leikkauspäivän viikolle että saapa nähdä olenko sen verran kipeä ettei testaukset onnistu. Onko kenelläkään kokemusta purkuleikkauksen jälkihoidosta,kipuilusta ja mahd.vuodosta.Minulle lähetetään tietopaketti kotiin taitaa tulla ensi viikolla,toivottavasti että saan vähän rauhaa sielulleni.Kyllä meinaa jänistää kun ajattelee että ihminen ei ole sairas ja teettää operaation,tosin ei sterilisaatiokaan ollut sairauden hoitoa 6 vuotta sitten :x Iloista pääsiäisen jatkoa kaikille ja käykää kertomassa kuulumisia :heart:
 
Onnea oviksen pongailuista!


Täällä ei vielä ole havaittu, tai on mennyt vahingossa ohi...harjoitusta olemme kiitettävästi tehneet silti, jotta pienen saisimme!



Me kävelimme eilen 6km sauvakävelylenkin :heart:

Ja illalla lähdimme jivemään, eli tanssimaan:
, olipas mukavaa!


Ja yöllä sitten jatkoimme...
kp 12 harjoittelua ja vielä tänään herättyämmekin rakkautta osoitimme toisillemme tuolla sängynkin puolella!


Mutta ovista ei vielä aamulla näkynyt, mutta jospa nyt jo lähipvnä tulisi, tai sitten jo ollut, muttei tikutusaikaan :D , no ainakin paljon olemme puuhastelleet ja samaa rataa jatkamme!


Ai niin vietämme 4kk hääpäiväämme! :heart:


Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille edelleenkin!
Munarikasta siis edelleenkin!

Rva pikkumyy
 
Vauva haaveissa:



mimmimamma.....kp9/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp10/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp10/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Rva Pikkumyy..kp 14/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville.............kp14/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissa Karpalo67.............kp15/28........yk yli 4 v.....
lapseton67.............kp16/?... yk1,5v /1. haaveissa
äittä-67.............kp17/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen
gitte..................kp23/28...................1. haaveissa
pyrstötähti.........kp26/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 28/29..........yk 8...2.toiveissa, 1.yhteinen
Minni-07...............kp30/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen
Hellu1..................kp51?/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!



vauvaa odottavat:


Mari66 :heart:


 
Rauhallista ja tasaista on pääsiäinen ollut täällä meillä.

Ovisplussa oli tosiaan vain lauantaina. Mutta noiden lämpöjen tasaisuuden ja korkeuden vuoksi en tosiaankaan usko että ovulaatio oli. Hulluahan tää muutenkin on 1 % mahdollisuuksilla toivoa ihmettä...
Täytyy vain toivoa että täti tulisi oikeaan aikaan. Muutoin odottelen 3 kk lääkärin ohjeiden mukaan ennen kuin hormonit otetaan käyttöön.

Toivottavasti jollakin tässä ketjussa kuitenkin munarikas pääsiäinen "teki tehtävänsä". :D
 
Moikka!
Oma napa:Tätiä odotellaan kylään,että pääsen yrittämään tammivauvaa alulle.
Mulla on flunssa päällä ollut eilisestä asti,että olo ei ole mukava ollenkaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton67:
Vauva haaveissa:



mimmimamma.....kp10/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp11/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp11/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Rva Pikkumyy..kp 15/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville.............kp15/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissa Karpalo67.............kp16/28........yk yli 4 v.....
lapseton67.............kp17/?... yk1,5v /1. haaveissa
äittä-67.............kp18/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen
gitte..................kp24/28...................1. haaveissa
pyrstötähti.........kp27/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 29/29..........yk 8...2.toiveissa, 1.yhteinen
Minni-07...............kp31/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen
Hellu1..................kp52?/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!



vauvaa odottavat:


Mari66 :heart:
 
Eli kiertoni on vaihteleva. 25-43 vrk. Kuinka ihmeessä saatoinkaan bongata oviksen !
Aamulla herätessäni tunsin kipua vasemman munasarjan kohdalla ja ajattelin, että NYT kokeilen josko onnistuisin bongaamaan oviksen, koskaan ennen en ole testannut. Ja heti ilmestyi plussa, eli kaksi viivaa ovistestiin ! Melkoinen säkä, sanoisin !

Niin ja ikä mulla 45 v. ja toivomme ensimmäistä yhteistä pienokaista rakkaani kanssa.

Voiko muuten tulla ovis vaikkei kuukautisia tulisikaan ? Kuka tietää ?
 
pääpilvissä: Kyllä ovis ilman kuukautisia on käsittääkseni mahdoton. Ovulaatiossa munasolun irrottua muodostuu keltarauhanen, joka kypsyttää kohdun limakalvon, joka sitten irtoaa kun raskaus ei alakaan.
Ovulaatiotestiin voi kyllä taas saada plussan ilman ovista. Sehän mittaa vain luteinisoivan hormonin piikin. Tästä piikistä huolimatta ovulaatio voi jäädä tapahtumatta.

Rouva pikkumyy: Oviksen bongaaminen on upea tunne. Itsellä kun on ollut niitäkin kiertoja joissa ei edes ovistestiin ole tullut plussaa ja sen masentavampaa ei voi juuri ollakaan.

Missähän kaikki muut luurailevat?

On: Eilen lämmöt oli kuitenkin koholla vielä lisää, joten pientä toivoa siitä on, että ovis todella ois ollut. Minähän mittaan ihan väärin noita lämpöjä eli en aamusta, vaan iltapäivällä samaan aikaan joka päivä. Olen silti niistä selkeän kaavan löytänyt niissä kierroissa, missä mielestäni ovuloin. Ja siihen nähden alkukierron lämmöt oli liian korkealla ja laskua ovisplussan aikaan ei ollut. Mutta saapas nähdä...
 
paleleekin ihan. Sekä ihan kirkasta limaa tulee, tai ainakin aamulla tuli. Mut mulla on menossa kp 16, mut noi mun kierrotkin on mitä on...
Kyllähän minä toki tiedän mitä oviksessa tapahtuu, mut en ole koskaan kuullut tosiaan onko ovis mahdollinen ilman varsinaista kuukautisvuotoa, siis ei ole, kiitos vastauksesta !
 
Jäin pohtimaan vielä tuota ovisjuttua...
Voisi kai periaatteessa olla ovis, mutta jostain syystä keltarauhanen ei alkaisikaan toimia, eikä siis kuukautisiakaan tulisi. Mutta raskautuminen kyllä silloin olisi mahdotonta.

Tai sitten vuotoa ei tulisi, jos estrogeenitaso on alhaalla ja limakalvo ei olisi kasvanut kunnolla ts. ei ole mistä vuotaa. Mutta voisiko ovis tapahtua kovin alhaisilla estrogeenitasoilla? Ehkä, jos se jossain vaiheessa kohoaisi niin paljon, että lh-piikki tulisi? Tässäkään tapauksessa raskaus ei olisi kuitenkaan mahdollinen kohdun limakalvon ohuuden vuoksi.

En mie tiiä... kunhan pohdin. :LOL: Valistakaa viisaammat... :wave:

 
pyrstötähti
pääpilvelle: kyllä noi oireet on selkeet,tuntemukset munasarjassa,limaisuus ja tietty toi testi,miksi luulet että se ei olisi ovulaatio? Ja jos kierto on tuolla välillä niin eikä se olisi ihan oikea ajankohtakin? Ei muuta kuin tositoimiin niin saat plussan toiseenkin testiin muutaman viikon kuluttua onnea matkaan :hug:
 

Yhteistyössä