YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Moikka!

LAPSETON:Ei sanonut kun syyksi,että ei voi poistaa kystaa,kun se on niin hankalassa paikassa,että ainut on kohdun poisto ja siittiöt eivät pääse kystan ohi menemään ja kysta on kasvanut kokoa eikä ole hävinnyt pois,niin sanoi,että kohdun poisto,kun olen jo 39-vuotias,lääkäri oli venäläinen mies lääkäri.Mua itkettää todella,ei ole pääsiäistunnelmaa ja kun ei ole äituä kenelle jutella asiasta,todella kamala olo :'(
 
Gitte; Itse en kyllä ihan yhden lääkärin sanaan noin isossa asiassa luottaisi (Meikäläinen ei siis todellankaan usko yhdestä kerrasta mitään :$ ). Käy ihmeessä hakemassa toisenkin lääkärin mielipide asiasta. Toivon hartaasti että löytyisi joku toinen vaihtoehto. Tuo ikäsihän ei ole vielä este lapsen hankintaan.

Näyttäisi pääsiäisen aikaan tässä pinossa olevan moni "pupuilu ajassa" no mikäs sen paremmin Pääsiäiseen sopisikaan :D

Rva Pikkumyy; Olen törmänyt kirjoituksiisi monessa pinossa ja en jaksa kuin ihmetellä tuota äärinmäisen suurta positiivisuuttasi - todella ihailtava ja harvinainen piirre tämän päivän yhteiskunnassa. Tuosta nimimerkistä vielä, eikös se Pikkumyy ollut sellainen kiukkuteleva luonne, joten miten ihmeessä tuohon nimimerkkiin olet päättynyt ?
 
Ihanaa että tulit takasin tänne meidän pinoon. Olethan sentään tämän pinon perustajakin, ilman sinua meillä ei olisi tätä hienoa pinoa.

Eiköhän lähetetä tässä kierrossa "täti-punainen" vuorotteluvapaalle seuraavaksi vuodeksi bye-bye :wave: :wave:
ja siirretään teidät kaikki tuonne odottajien puolelle.
 
Huomenta!
Oma napa:kp18/28 ja olen itkenyt koko viime yön ja olo on aivan kamala.Kystan lisäksi löytyi pieni myooma kohdustani ja olen viimeksi käynyt kuukausi sitten ultrassa,silloin ei ollut mitään,ei ollut kystaakaan ja tuomio oli heti kohdun poisto ja siihen on naikkarille puolen vuoden jonot ja yksityisellä maksaa kohdun poisto6000euroa,kun kyselin,joten yksityinen jää heti pois,ei ole rahaa,itkettää,en saa omaa pientä lasta koskaan.
 
karpalo: Kiva, kun tulit takaisin :)
Gitte: Nyt kuivat kyyneleesi ja varaat ajan toiselle lääkärille. Noita lekureitakin kun löytyy moneen lähtöön ja tuossa sinun tapauksessa taas yksi semmoinen ....hmmm...ikävä ihminen. Äl vielä luovuta!!!!!!!!!
 
Hei kaikki vauvaa kaipailevat!
Ihan oikeesti Gitte - ehdottomasti toisen lääkärin mielipide kehiin! Tiedän, että on fiilikset pakkasella ja voimat kadonneet, mutta ota tästä ihanasta ketjuporukasta voimaa ja kuivaa kyyneleet sekä soita uusi aika parhaalle mahdolliselle gynelle, mikä tiedät! Nyt ollaan niin tärkeän asian äärellä, että yhtään ensimmäisen lääkärin osaamista vähättelemättä tarvitaan muitakin näkemyksiä ja hoitovaihtoehtoja. Ei vaan voi olla tämän päivän maailmassa, että vaihtoehdot on noin vähissä!!
Samaan paatokseen tsemppiä kaikille muillekin, ja itselleni =)
Omaa napaa kp 23/29 - edelleen epätoivo siitä, että ei tärpännyt taaskaan, mutta toisaalta nostelen toivetta, että jos sittenkin. Rinnoissa on vähän tuntemuksia ja varsinkin oikealla munasarjan tienoilla myös.
 
Gitte: superisohalaus sinulle :hug: Minä olen kanssa sitä mieltä että käy ehdottomasti toisella lääkärillä. Äidilläni oli aikoinaan isoja myoomia kohdussa, mutta hän sai kuitenkin vielä veljeni. Senkin jälkeen hän olisi voinut vielä tulla raskaaksi, mutta hirveiden mensuvuotojen takia poistatti lopulta raskaan päätöksen jälkeen kohdun.
Minulla oli itselläni kysta vuosia sitten, mutta se hävisi itsestään...oli joku veritulpan tapainen. Siihenkin oli jo varattu leikkaus, mutta sairaalassa sitten huomasivatkin, ettei toimenpidettä tarvitakaan. Oli aikamoinen helpotus.........
 
pyrstötähti
Minun ystävälläni oli kyllä myoomia kohdussa ja lääkäri sanoi ettei niille tarvitse tehdä mitään eikä ne haittaa raskauden aikana eikä haitanneetkaan kyllä teki terveitä lapsia 3. Sitäpaitsi älä nyt ole kohtua poistamassa kokonaan jos kohdun suulla jotakin kystia on, sinähän voit hyvin tulla raskaaksi hedelmöityshoidoilla kun kohdunkaulahan joka tapauksessa ohitetaan. Aika outoa että jos ei ole pahanlaatuinen kasvain kyseessä niin hedelmällisessä iässä olevalta naiselta joka haluaa vielä lapsia poistettaisiin koko kohtu kystan vuoksi kyllähän nykylääketieteessä on vaihtoehtoja. Suomessa kuulemma muutenkin tehdään eniten väkilukuun nähden euroopassa kohdunpoistoja,muualla naiset pitävät tästä viimeisestä saarekkeestaan kiinni hamaan hautaan saakka.Meillä kai on oltava niin tehokasta elämää että pois kaikki vaan joka vaivaa ja aiheuttaa sairauspoissaoloja,sitte kertarutinalla saadaan pois jatkuva kitinä ja loppuu ne kuukautisvuodot ja vaivatkin niin on eukot sorvin ääressä kiltisti tehotaloutta vaalimassa.
 
pyrstötähti
Mulle tuli eilen soitto leikkaussalin hoitajalta ja purku tehdään 15.4. Tässä tapauksessa vielä puolet operaatiokustannuksesta 2600 pitää maksaa 2 päivää ennen toimenpidettä, haluaakohan ne varmistaa ettei tule nuukuus viime metreillä ja saavat ainakin puolet rahoista :eek: Joka tapauksessa mua kyllä jänskättää ihan hirveesti jo se leikkauskin ja tietty se että miten se onnistuu ja toinen asia sitten tietysti että alkaako mun ajatus pyöriä pelkän raskaaksi tulemisen ympärillä ja kuinka kovia pettymyksiä sitten on tulossa. Elämää ei kannattaisi murehtia etukäteen enkä aio tehdäkään. Uskon että leikkaus onnistuu ja että käy niinku parrein on. Nopeastihan tämä on edennyt ja sain täältä niin paljon kannustusta että ryhdyin tähän prosessiin, kiitos siitä siskot, muistetaan näin pääsiäisen alla että ei ne ole kanat jotka happanee vaan munat joten nautitaan pitkistä pääsiäisenpyhistä ennenkuin munat on liian happamia :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmimamma:
Minä vedän varmaan kuumeilupohjat, kun olen syksyllä täyttänyt 46 ja tunnen itseni 35 vuotiaaksi =) mies täytti juuri 39 ja eikä omia lapsia.

Meillä ongelmana ollut nuo alkuraskauden km /kemiaaliset raskaudet. Tapahtumia löytyy mutta eivät jaksa loppuun saakka. Kuusi vuotta yritystä takana ja kummassakaan ei vikaa...... Muu kun minun ikäni :) ja km altius tässä iässä 99,6 %.

3 lasta siis ennestään ja 6 virallista keskenmenoa (kaavinnan kautta) ikä km aikana 28-32... eli varmaan kohottaa tuota normi prosenttia 100 %

Edellen toivoa löytyy, koska hormoonitoiminta vireätä ja fsh tosi alhainen. Pelkäsin jo mummokuumeen tuloa, kun yöhikoiluja viikon verran ollut, kunnes tajusin että "hikoilu" johtui flunssan jälkitaudista ja kuumeesta sekä sen "sahailusta".

Poskiontelotulehdukseen hain sitten maanantaina kuurin ja nyt kaksi yötä ilman hikoilukohtauksia (niska, yöpaidankaulus ja hiukset märät, nyt kuivat) Toivotaan että lääkkeet olisivat ihan oikeasti purreet, tuohon pöpöön ja yöhikoilut siirtyisivät hamaan tulevaisuuteen.

Rva pikku-myy on vanha tuttu :) 35 + ryhmästä. Mielellään lueskelen teidänkin juttuja jos iänpuolesta mahdun mukaan kuumeilemaan. Tai perustanko yksin 45 + ryhmän :)

mimmimamma....................8/26-27



:flower: mimmimamma
minä oon täytt'nyt kans 45 syksyllä ja en tunne itteeni kun noin suunilleen 35 vuotiaakai..että ;) siis keijukka täällä tätä haaveilua on jatkanut jo pitempään, eli sen neljäs haaveissa.
kuopus luoomusti 2004 ja kaks isompaa lasta. mulla kierrot aika tasasia ja noin 27-30pv. ja ympäristön suhtautuminen pelottaa ja rassaa..vaikkei kantsis.
 
Moikka!
Kävin tänään mehiläisessä naisgynellä,kun sain peuutusajan ja tuomio oli sama,myooma kohdussani on niin hankalassa paikassa,että sitä ei voida poistaa ilman kohdun poistoa ja samoin on kystan laita ja raskautta ei suositellut,sillä myooma kasvaa kokoa raskauden aikana,niin sekä minä,että lapsi kuolemme,hänenkin tuomio oli sama,että kohdun poisto nyt heti,sillä viimeistään ennen vaihdevuosia myooman takia kohtu joudutaan kuitenkin minulta poistamaan tuon hankalan myooman ja kystan takia.Itkettää valtavasti,kun en saa omaa lasta koskaan. :'(
 
Gitte: :hug:
Keijukka: Ei kannata ajatella mitä muut ajattelevat. Jokaisen oma asiahan se on. Vaikka kyllä varmasti päivittelijöitä riittää...ainakin omalla kohdallani
;)
Minun piti tänään aloittaa clomifenit, mutta kuinkas kävikään. Clomit on loppu. Soitin kaikkiin lähialueen apteekkeihin ja yliopiston apteekkiin ja kaikissa "eioota". Harmi juttu. Toivottavasti ens kierrossa olis mahdollisuus aloittaa.
 
Voi Gitte! :hug: En tiedä, mitä sanoa. Itken täällä sinun kanssasi. Todella ikävä uutinen.
Haluaisin niin lohduttaa, mutta en löydä sanoja :'(
Omat kipuiluni tuntuvat tosi pieniltä sinun suruusi nähden. :hug: :hug:
 
GITTE; :'( En tiedä mitä sanoa. Elin niin toivossa että ensimmäisen lääkärin lausonto olisi väärähälyytys. Itku pääsi minultakin kun luin uusimman viestisi. Elämä ei ole todellakaan ole reilua aina! Oletteko koskaan ajatelleet adoptiota? Itse olen hoitojen aikana miettinyt sitäkin vaihtoehtoa muutaman kerran. Mies ei asialle niin lämmennyt ensin, mutta kun tilasin esite nipun kotiin, niin oli jopa valmis lähtemään info tilaisuuteen.

Pyrstötähti: Hienoa että pääset purkuun noin pian jo. Toivotaan että kaikki menee super hyvin ja ole pian plussa pinossa.

Keijukka olen samaa mieltä Nuuskun kanssa että mitä sillä on väliä mitä muut ajatelevat. Ei heillä ole oikeutta sanoa kenellekään että et saa elää omaa elämääsi niin kuin haluat.

Oma napa: Möröt sen kun kasvaa mielessä. Tänään tuli aamulla paperiin kirkasta verta tippa pyyhkiessä :( . Katsellaan mitä lähipäivät tuo tullessan..

Oikein hyvää pääsiäistä kaikkille!

t. Mari
 
Moikka!
Oma napa:kp19/28.
Kurja on oloni.Mieheni sanoi yrkän ei adoptiolle eli me emme omaa lasta saa koskaan.Minä vaan mietin,että jos mieheni olisi suostunut nuorempana lapsen hankkimaan,mitä ei tehnyt,niin meillä olisi jo monta lasta,mutta nyt sitten emme saa ainuttakaan,itkettää valtavasti.Kohdun vuokrausta ehdotti lääkäri,mutta ei kukaan sellaiseen ala.

Kiitos,että olette tukenani!

Hyvää pääsiäistä teille kaikille!
 
Moikka!
Aion yrittää vauvaa ensi kierrossa alulle,sillä myoomasta huolimatta kohdussani oli hieman tilaa vauvaa varten,pitäkää peukkuja,että saan oman lapsen,ennen ei minulta kohtua viedä!
 
pyrstötähti
Minä toivotan onea sinulle, käsittääkseni noita myoomia on eri sorttisiakin, olen kuullut että joskus ne häviävätkin ja kait niillä on hormonitoimintaan yhteys. Jotenkin tuntuu hurjilta tuomioilta että heti poistettaisiin kohtu. Oliko sinulla epäonnistumisia jo monta takana en taida tietää koko historiaasi mutta toivon hartaasti että onnistut. Älä tule katkeraksi miehellesi ei vauvakuume miehiin iske eikä heillä ole sisäänrakennettu niitä hoivaviettejä samalla tavalla. Mies ei voi koskaan ymmärtää täysin tätä asiaa eikä se ole tarkoituskaan me olemme täällä sinun tukenasi ja varsinkin nyt pääsiäisenäkin käy kertomassa fiiliksiäsi niin tiedät ettet ole yksin sun suuren murheen kanssa. Voimia sulle kovasti!
 
Moikka!
Hienoa,että olette mun tukena,mä jotenkin tunne,että jos annan periksi,niin jään ilman vauvaa,mutta jos yritän,niin saan lapsen,sitten saavat mun puolstani viedä kohdun multa pois myooman takia.Odottelen nyt koska alkaa täti tehdä tuloaan ja sen jälkeen alkaa vauvan yritykset.

Hyvää pääsiäistä teille kaikille :wave:
 
pyrstötähti
Sinä tarvitset nyt paljon tukea että selviät ensishokista ja en tiedä kuinka vanha nyt olet mutta adoptio on aina yksi mahdollisuus. Lapsi on ihan yhtä rakas. Mutta jos olet päättänyt raskautua kuten sanoit sinun on varmasti hyvä tehdä se alusta alkaen tarkassa seurannassa. Myoomillahan on taipumus valtavasti vuotaa kun niihin kohdistuu painetta ja tietysti täysaikainen lapsi vie joka neliömillin kohdusta varsinkin kun olet ensikertalainen. Kohtuhan on hyvin elastinen ja venyy mutta onhan siinä riskinsä että myooma tämän venymisen ja paineen alle alkaa vuotamaan ja siitä lääkäri tietysti oli huolissaan ja syystä. Mutta mielestäni on hyvä että odottelet tätiä kylään ja saat miettiä tätä asiaa ja rauhoittua ja löydät keskusteluapua jostakin. Ensishokki kun nyt laantuu niin jokainen päivä on vähän helpompi, usko pois. Yritä rentoutua ja pikkuaskelin katsella kevättä ja nauttia elämästä jota sinulta ei kuitenkaan olla viemässä, se on kohtuakin tärkeämpää eikö vaan?
 
PYRSTÖTÄHTI:
Olen sinnikäs ja en luovuta,ensi viikolla tulee täti kylään ja sen jälkeen alamme yrittämään tammivauvaa alulle ja toivon,että se minulle suodaan,ihmeitä on tapahtunut muillekin ihmisille joille ei ole luvattu lasta koskaan saavan ja ovat sitten saaneetkin,jos nyt luovutan,niin en enään koskaan saa tilaisuutta saada lasta.

Mukavaa pääsiäistä teille kaikille :wave:

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia+++++++++++++++ :whistle:
 
Vauva haaveissa:



mimmimamma.....kp5/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp6/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp6/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Karpalo67.............kp11/28........yk yli 4 v.....
Rva Pikkumyy..kp 10/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
lapseton67.............kp12/? yk1,5v /1. haaveissa
äittä-67.............kp13/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen
gitte..................kp19/28...................1. haaveissa
pyrstötähti.........kp22/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 24/29..........yk 8...2.toiveissa, 1.yhteinen
Minni-07...............kp26/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen
vilmaville.............kp10/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissa



Hellu1..................kp50/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!



vauvaa odottavat:


Mari66 :heart:


Päivitin tätä, toivottavasti meni oikein. Korjatkaa jos on jotain virheitä.

Pupuilurikasta pääsiäistä kaikille!

 
gitte: En tiedä miten lohduttaisin, kun en omallakaan kohdalla ole kyennyt sopeutumaan ajatukseen ettei sitä omaa lasta olisi. Itsellä kun ne mahdollisuudet on tosiaan jotain 1 % luokkaa kuulemma. Tuollaisesta ensijärkytyksestä ei ole helppo luovia eteenpäin... mutta koeta rauhoittua ja rentoutua pääsiäisenä. :hug:

mari66: En ole mikään asiantuntija, mutta eikö tuollaiset pienet vuodot ole ihan tavallisia tuossa vaiheessa?

Oma napa: Pääsiäisen aika meneekin jännätessä tuleeko sitä ovista vai ei. Tällä kertaa se ei tullut onneksi liian aikaisin ainakaan. Nyt sitten pelkään että tuleeko ollenkaan. Vähän outoa on että tässä vaiheessa on rinnat turvonneet ja hieman hellät... tämähän pitäisi tapahtua vasta oviksen jälkeen. Joten saas nähdä taas. :/

Näyttäisi listan mukaan otolliset ajat olevan muutamalla muullakin pääsiäisenä, joten ei muuta kuin

 
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton67:
Vauva haaveissa:



mimmimamma.....kp6/27.......yk 6 v.
Nuusku...... ........kp7/26.....4.toiveissa
päivänkakkara67..kp7/26...........1. haaveissa2.toiveissa
Rva Pikkumyy..kp 11/32..yk 1 4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville.............kp11/28-30.........ykn 1,5v..9.s haaveissayk1,5v /1. haaveissa
Karpalo67.............kp12/28........yk yli 4 v.....lapseton67.............kp13/?
äittä-67.............kp14/28-30..........yk1..3.haaveissa, 2.yhteinen
gitte..................kp20/28...................1. haaveissa
pyrstötähti.........kp23/28..............4.haaveissa
Mussukka67.........kp 25/29..........yk 8...2.toiveissa, 1.yhteinen
Minni-07...............kp27/29...........yk2.....2.toiveissa, 1.yhteinen




Hellu1..................kp50/?......3. haaveissa
Elina67..........

ruujakengu.........
annastiina..........

keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!



vauvaa odottavat:


Mari66 :heart:


Päivitin tätä, toivottavasti meni oikein. Korjatkaa jos on jotain virheitä.

Pupuilurikasta pääsiäistä kaikille!
 

Yhteistyössä