YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/r025.gif[/img]



äippä67..............kp?/?...........2 lapsi haaveissa
lapseton67...........kp2/?......... yk1,5v......1. haaveissa
Minni-07.............kp4/29........yk3.........2.toiveissa, 1.yhteinen
pyrstötähti............kp6/28..........................4.haaveissa
Mussukka67..........kp 6/29........yk 9........2.toiveissa, 1.yhteinen
torpeedo..............kp6/25..........yk 1.......6.s toiveissa
gitte......................kp7/28..........................1. haaveissa
Mari66...................kp8/?
mimmimamma.......kp16/27.......yk 6 v.
Nuusku...................kp17/26........................4.toiveissa
päivänkakkara67..kp17/26........................1. haaveissa
Rva Pikkumyy....kp 21/32......yk 1......4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville...............kp21/28-30...ykn 1,5v..9.s haaveissa
pääpilvissä............kp22/25-43..................1.yhteinen haaveissa
Karpalo67.............kp22/28........yk yli 4 v...2.toiveissa
äittä-67..............kp24/28-30...yk1........3.haaveissa, 2.yhteinen
Hellu1..................kp?/?.........................3. haaveissa
Elina67.......... .
ruujakengu.........
annastiina..........
keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...

[/quote]

 
Huomenta kaikille!

pyrstötähti: Nuo mistä huolehdit ovat niin yksilöllisiä kaikille. Kukaan ei voi tietää mikä tilanne on kohdallasi. Ellet kokeilisi, voisit jäädä harmittelemaan ja miettimään sitä jälkeenpäin. Älä turhia murehdi etukäteen. :hug:

Jotain (o/r) plussauutisia täällä kaipailen jostain suunnasta edes... :wave: :whistle:

Huhuu... missä kaikki luurailevat...
 
pyrstötähti
Niin missä kaikki muuten luurailevat,olen kaipaillut uutisia Sabakasta onkohan hän nyt vauvatehtaalla parasta aikaa? Kiitos lapseton67 lohtusanoista,niinhän se tietysti on että yksilöllisiä ollaan mutta välillä täytyy soimata itseään tästä hullutuksesta. Voi että minäkin odotan että saadaan plussa ihan mikä vaan muttei kooplussa kuitenkaan tänne meidän pinoon niin voimme jännätä jotakin konkreettista. 2 viikkooa tasan leikkaukseen mulla muttei kyllä luvattua tietopaketti ja maksulappuja ole tullut (leikkaushan pitää maksaa puolet etukäteen ja yöpymisvrkt 350 kuin hotellissa ikään pois lähtiessä :eek: En kai minä sitä rahaa murehdi mutta jännittää se leikkaus jo sinällään kun joku kirjoitti että oli tullut n. 18 cm leikkausviilto,tuntuu melko suurelta?? Toisaalta ajattelen että sittenpähän näkevät että ei ole mitään muutakaan hämminkiä tuolla sisäjutuissa. Milloin sitä voi alkaa ylipäätään vauvantekoa harrastaa riippuu kait siitä miten leikkaushaava ensin paranee. No, koittakaa kestää nyt tätä mun pähkäilyä pari viikkoo,en voi kenenkään muun kanssa tästä asiasta panikoida enkä spekuloida joten olette ainoa kuuntelijajoukkoni,mutta onneksi teitä on hirveän monta!! Ihanaa päivää kaikille ja sormet näppäimistölle, mars, kuulumisia kertomaan :heart:
 
Heipä hei kaikki =)
Olen taas mukana kuumeiluissa, jos joku vielä muistaa.Kuumeilimme syksylläkin jo, mutta sitten tapahtui lapsen sairausrintamalla tosi ikäviä asioita, ja jätimme kuumeilun.Nyt on kaikki taas paremmin ja olemme ihan kuumeen kourissa =) ;) Ihana tunne taas :heart:

Meillä siis 5 lasta, kaikki yhteisiä, ja ikäskaala on 2-12v.Minä olen just täyttänyt 42v. ja mies on vuotta nuorempi :heart: .Olen hoitovapaalla työstäni ja kiireinen suurperheen äiti B)

Kiertopäivät on minulla nyt 6/25, jos pääsisin listoille :wave: Kukas täällä päivittää, onko ystäväiseni Rouva Pikkumyy, heippa vaan täälläkin :D !!!!

Lueskelen noita teidän juttuja, niin pääsen vähän kärryille, että mitä täällä tapahtuu.Voi hitsi, että on taas ihana olo kun voi kuumeilla ja haaveilla vielä viimeisestä vauvasta(olen sanonut tuon saman jo 3x :LOL: ) :heart: :heart: :heart:

Kaikille ihania haaveilupäiviä ja onnea niille, joilla jo jänniä hetkiä menossa!!!!Ihan olla taas täällä =)
 
torpeedo: Tervetuloa! En voi sanoa, että takaisin, kun itse olen ollut täällä kuumeilemassa vasta vähän aikaa. Mutta kuitenkin mukavaa, että porukka lisii täällä. :)

pyrstötähti: Taidat olla samanlainen etukäteen murehtija kuin minäkin. ;) Ja kyllä me sun pähkäily kestetään. Ihan rauhassa vain kertoile tuntemuksiasi, minä ainakin luen kaikki ja tarkkaan. :)

Omaa napaani sen verran, että mulla on nyt oikeastaan ensimmäiset luomumenkat sitten viime heinäkuun! Viime "kierrossa" ehkä ois tullut myös, mutta käytin progesteronia kuitenkin sattuneesta syystä. Mutta tosiaan ei tämä meikäläisen kroppa enää tahdo pelittää oikein. :/
 
Torpeedo ystäiväiseni on palannut virallisiin kuumeilijoihin! Tervetuloa! :hug: :flower:

Juu tätä saa päivittää kuka milloinkin ihan vapaasti! :D

Ja pyrstötähti tänne vaan kaikkia tuntemuksiasi ajatuksiasi kirjoittele! Kaikki mitä kirjoitetaan, on yhtä mukavaa luettavaa, paitsi menkkoja ei tähän pinoon kovin montaa kertaa haluttais! :heart: :saint:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Olen ollut aiemmin kevätvauvan haaveilijoissa mutta sitten jättäydyin vain taka-alalle kun tuntui, että tuli otettu liikaa paineita koko projektista. Mutta nyt on rennommat meiningit päällä ja toivottavasti vielä tärppäisi. Ennestään meillä on yksi lapsi ja pikkukakkosta olemme yrittäneet nyt toista vuotta.
 
pyrstötähti
en minäkään sano että takas kun oon vasta itekki liittyny tähän joukkoon hurjaan jossa kuumetta on jo lähes 99 celsiusta ja yritän oppia kaikkia näitä asiaan liityviä termejä. Ei ole ihan helppoo mutta jotain olen ymmärtäny. Esim. oviksen tikuttelu ei heti kyllä maallikolle avaudu, hauska sanapari muuten :LOL: ja täti kylässä, kukapa arvaiskaan. Minä olen käynyt helistimen blogissa seuraamassa erään naisen tarinaan, "Kallisarvoinen lapsi" ja meinasin hermostua kun ei hänestä kuulunut 3 viikkoon mitään mutta vaavi on massussa tallella ja huokaisin helpotuksesta. Olen uppoutunut tähän maailmaan ihan täysillä ja torpeedolle tiedoksi, olen 47 vee 3 lapsen äiti jolle tehdään 2 vko:n kuluttua sterilisaation purku eli minä olen ihan täysin täysin kajahtanut kuumeilija, olen ainakin virallisesti tämän pinon vanhin joka tunnustautuu olevansa vauvakuumeessa. Melkein illalla viimeksi ja aamulla ekaksi pitää katsoa mitä tänne kuuluu ja on niin ihana että saa olla täällä mukana. Iloista loppupäivää kaikille :flower:
 
Tervetuloa vaan äippä67. :)
Aina mahtuu mukaan, varsinkin kun on tätä laadukasta vuosikertaa... B)
Kuinka monta meitä onkaan... ainakin nickien mukaan vähintään 7. =)

Täällä on siinä mielessä kiva ilmapiiri, että täällä ei olla niin tosissaan :ashamed: ....ei vai... :LOL:
Ei kun oikeasti esim. minä ihan toivoton haaveilija voin haaveilla täällä kun kaikki ymmärtää sen, että ihmettähän tässä toivotaan. :saint:
 
pyrstötähti
tuli tuossa mieleen kun näin Ikaalisten kylpylän mainoslauseen: Meillä tehdään uusia ihmisiä, että pitäisköhän meidän koko porukan nyt ottaa bussi alle ja hurauttaa sinne, heillä on tietty erikoisaltaita joissa niitä uusia ihmisiä saatetaan alulle :LOL:
 
Heippaus kaikille! nyt otin itteäni niskasta kiinni ja kirjoitan muutaman rivin. Jaksan kyllä lukea tarinoitanne mutta itse olen tosi laiska kirjoittelemaan. Tosin oma elämä on niin tylsää, että eipä sitä kauheasti ole kerrottavaakaan
Tervetuloa mukaan kaikki uutukaiset! Kovasti odottelen, että joku sen plussan saisi tikkuun, mieluiten raskaustestiin. Se kyllä antaisi toivoa itsellekin.
Teroluteja olen popsinut nyt toista kiertoa muutaman kuukauden tauon jälkeen. Clomifenit mieluusti aloittaisi, mutta kun ei apteekista saa. On kuulemma loppunut tukusta :/
Toivottelen paljon viivoja kaikille :D
 
No aika tylsää on nuusku meidänkin elämä. Ei siitä isoja otskoita revitä. Siksipä höpisenkin täällä kaikkea ihan outoa. :LOL:
Harmittaa varmasti monia tuo Clomien loppuminen. Miksikähän ne on yhtäkkiä loppuneet apteekeista?

On: Oudot lämmöt on kyllä. Eilen kun täti saapui, mittasin 36,6 ja tänään sitten ollaankin taas 37,0 c:ssa. Liekö eilinen ollut joku virhemittaus? Kun ei tuollaisia hyppelyitä koskaan menkkojen aikaan ole ollut...
No, meikäläinen nyt on sellainen hormonihirviö, että mikä tahansa on mahdollista. :p

Juu, tuo Ikaalisten kylpylä kuulostaa kyllä ihanalta paikalta. :heart: Pitäisköhän soittaa ja kysyä, että antaako ne takuun sille uuden elämän tekemiselle... :p
 
pyrstötähti
Mulla ei oo mitään mielenkiintoista kerrottavaa valitettavasti olen kyllä tylsä kuumeilija. Möllöttelen vaan omassa karsinassani täällä duunissa mutta olen huomannut että tämä kuumeilu vie keskittymiskyvyn ja ajatukset pyörii hirveästi vauvahaaveiden parissa.Meinaa unohtua kaikki muut asiat,olen niin omissa maailmoissani ja tarkkailen kaikkea mikä ympäristössäni liittyy raskauteen ja vauvajuttuihin. Työympäristöni on miesvaltainen että siitä ei oikein heru vauvajuttuja ja onneksi jos jotakin tapahtuisi kuukausien saatossa he huomaisivat vasta kun lapsivedet valahtais kesken miitingin lattialle että herra jumala paksunako se on , vanaha ihiminen :LOL: Niin mieluusti teille kertoisin jotakin special mutta josko alan testailemaan ovista niin sitten ees jotakin juttua. Mutta joka tapauksessa, harmaasta kelistä huolimatta, viettäkää kiva päivä ja hei,käykää nyt aktiivisemmin kirjailemassa ettei jää muutaman höppänän varaan tämä aktiviteetti täällä,halauksin pyrstötähti :heart:
 
pyrstötähti
Mulla ei oo mitään mielenkiintoista kerrottavaa valitettavasti olen kyllä tylsä kuumeilija. Möllöttelen vaan omassa karsinassani täällä duunissa mutta olen huomannut että tämä kuumeilu vie keskittymiskyvyn ja ajatukset pyörii hirveästi vauvahaaveiden parissa.Meinaa unohtua kaikki muut asiat,olen niin omissa maailmoissani ja tarkkailen kaikkea mikä ympäristössäni liittyy raskauteen ja vauvajuttuihin. Työympäristöni on miesvaltainen että siitä ei oikein heru vauvajuttuja ja onneksi jos jotakin tapahtuisi kuukausien saatossa he huomaisivat vasta kun lapsivedet valahtais kesken miitingin lattialle että herra jumala paksunako se on , vanaha ihiminen :LOL: Niin mieluusti teille kertoisin jotakin special mutta josko alan testailemaan ovista niin sitten ees jotakin juttua. Mutta joka tapauksessa, harmaasta kelistä huolimatta, viettäkää kiva päivä ja hei,käykää nyt aktiivisemmin kirjailemassa ettei jää muutaman höppänän varaan tämä aktiviteetti täällä,halauksin pyrstötähti :heart:
 
Kun tuo Pikkumyykin testaili ovistikuilla, niin pitihän munkin. No miten ihmeessä on mahdollista, että ihan vahva ovisplus :eek: höh ? Tässä vaiheessa kiertoa, en tajua kyllä nyt tätä(kään). Selittäkää tumpelolle pääpilvissä eläjälle B) ( siis mulla nyt menossa kp 23 ja viimeeksi kun testasin tuli myös vahva ovisplussa kp 16)

Hei, Pyrstötähti ! Kyllä tuo on totta, että miesvaltaisella työpaikalla ne ei kyllä paljoa ympärilleen katsele, sillä mä jäin äitiyslomalle ja puhuin siinä että loma alkaa tänään jne..niin mun työkaveri (miespuolinen) kyseli että mikäs loma sulla on..? Ja meikäläinen että :eek: tuota kuules, että äitiysloma B) ja tyyppi sanoi että "katos, en mä ookkaan huomannu mitään " :LOL: Joo, ettei häntä ainakaan voi syyttää että vilkuilisi naispuolisia työkavereitaan "sillä silmällä" :LOL:
 
Vauva haaveissa:



äippä67..............kp?/?...........2 lapsi haaveissa
lapseton67...........kp3/?......... yk1,5v......1. haaveissa
Minni-07.............kp5/29........yk3.........2.toiveissa, 1.yhteinen
pyrstötähti............kp7/28..........................4.haaveissa
Mussukka67..........kp 7/29........yk 9........2.toiveissa, 1.yhteinen
torpeedo..............kp7/25..........yk 1.......6.s toiveissa
gitte......................kp8/28..........................1. haaveissa
Mari66...................kp9/?
mimmimamma.......kp17/27.......yk 6 v.
Nuusku...................kp18/26........................4.toiveissa
päivänkakkara67..kp18/26........................1. haaveissa
Rva Pikkumyy....kp 22/32......yk 1......4.s haaveissa/1. yhteinen
vilmaville...............kp22/28-30...ykn 1,5v..9.s haaveissa
pääpilvissä............kp23/25-43..................1.yhteinen haaveissa
Karpalo67.............kp23/28........yk yli 4 v...2.toiveissa
äittä-67..............kp25/28-30...yk1........3.haaveissa, 2.yhteinen
Hellu1..................kp?/?.........................3. haaveissa
Elina67.......... .
ruujakengu.........
annastiina..........
keijukka...4.haaveissa
[/i]

Kaikille Onnea kiertoon!

Kesää

ja

plussapinoa odotellessa...


 
Voi että onkin kiva välillä lueskella näitä samanhenkisten ja samojen toiveiden keskellä elävien kirjoituksia. Oikeesti tuntuu siltä, että ei ole yksin toiveidensa kanssa. Tuosta Ikaalisten kylpylästä tuli mieleeni, että olin siellä yhdessä tilaisuudessa pari vuotta sitten ja silloin kyseltiin henkilökunnalta tuon uusien ihmisten teon takuun perään - ja eihän ne sitä luvanneet ;} Enpähän silloin tiennyt, että tänä päivänä suurin toiveeni ja unelmieni täyttymys - kuten myös mieheni - olisi tuon uuden ihmisen tekeminen. Omaa napaa: kp 7/29 menossa eli viikko ovikseen. Taas tämä kärsimätön ei jaksaisi millään odottaa.... Huoh! Ihanaa päivää vesisateesta huolimatta jokaiselle =) terv. Mussukka
 
Oisihan se pitänyt arvata ettei ne siellä Ikaalisissa pidä sanaansa. :LOL:

Eikös se ole niin, että jos vahva viiva tulee ovistikkuun kierron lopulla, se voi tosiaan tarkoittaa raskautta. :whistle:
Mullahan joskus tuo lh jää päälle ja viivaa tulee loppukierrostakin tikkuun (Tuo on vaihdevuosissa ihan tavallista, että ovistikku näyttää viivaa koko ajan). Mutta ei se ole silloin mikään vahva.

Omaa napaa: Tosi niukkaa on tämä vuoto, eli eipä estrogeeni tässäkään kierrossa tainnut kovin hääppöisellä tasolla olla ja limakalvo ohut. En tiedä mitä tuohon keksisi. Mullahan ois jaksottaisen hormonikorvaushoidon resepti, mutta sen olen ajatellut säästää "pahimman päivän" varalle.
 
pyrstötähti
niin tuossa olen miettinyt että onko se niin että kun alkaa vaihkariaika olla mulla jo kovastikin ikäni puolesta niin johtuuko se hurja vuoto ja paksut hyytymät siitä että elimistö joutuu niin piiskaamaan niitä kuukautisia vai mikä on homman nimi,onko tietoa kellään? Mulla kestää kuukautiset väh 5 päivää kunnon vuoto ja sitten vielä 1-2 siihen lisää alkuun ja loppuun ruskeaa tuhrua että viikko niinhin vierähtää,tod. rasittavaa ja suunnitelin joitakin vuosia sitten että ruinaan kohdunpoiston että tää loppuis ja tässä sitä nyt ollaan toisaalta ei se ilman kohtua ois tämä vauvakuumekaan tietty yllättänyt. Taas tätä mun spekulointia no nyt pitää hommata jotaki ruokaa tuli hirveä nälkä :wave:
 
Pyrstötähti: Vaihtareissa usein tulee ensiksi estrogeenidominanssi, jossa estrogeenitaso nousee hieman ja keltarauhashormoni pienenee. Kohdun limakalvo kasvaa siksi ihan reilusti ja vuotokin on sen mukainen. Onko sinulla kierto pidentynyt?

Itselläni tällaista vaihetta ei ole ollut, vaan ilmeisesti estrogeenitasot tipahtivat heti kerralla. Minullahan vuodot vaan niukentuvat koko ajan ja ovat tosiaan olleet poissakin pitkiä aikoja. Yleensää tässä tilanteessa ollaan jo ihan lopullisesti vaihtarien loppupuolella ja FSH on yli 40. Minulla se on vain 14,7, joten en ihan ymmärrä tätä. Mutta gyne viimeksi sanoi, ettei se arvo merkitse mitään, vaan oireet.
Tosin mitä olen lukenut, aina jos kuukautiset ovat pitkiä aikoja poissa, myös FSH on tosi korkea jo... Minun arvoilla pitäisi olla säännöllinen kierto vielä.

Tässä hyvä linkki, jossa puhutaan hedelmällisestä iästä, vaihdevuosien etenemisestä jne.

http://www.familyresource.com/pregnancy/infertility/your-real-reproductive-age

FSH:n (ja iän) mukaan minun pitäisi olla vaiheessa "Late Reproductive Stage", mutta kuukautisten renklaamisen perusteella olen vaiheessa "Late Perimenopausal Stage"
 
pyrstötähti
Muistelen että mun äidillä kävi juuri niin että viidenkympin hujakoilla hänellä alkoivat vuodot olla hurjia mutta hän kuoli 53 vuotiaana joten emme koskaan saaneet tietää milloin ne kuukautiset sitten olisivat olleet kokonaan pois,sen vain muistan että hänellä oli kyllä kuukautiset ihan toiminnassa niin kauan kuin muistan kun aina valitti sitä kovaa vuotoa. Mun isoäiti on tehny 5-kymppisenä lapsia ja pari tätiä nelikymppisenä,eihän siinä vielä mitään mutta heille oli molemmille tehty sterilisaatio,yks täti supsutti mun korvaan meidän tyttären ristiäisissä että nyt hänellä on ne vaihtarit sitte alkanu kuukautiset pois jo neljättä kuuta ja niimpä sitten 51 tuli täyteen keväällä ja poika syntyi heinäkuussa,tosin hänen edellinen vauvansa syntyi 45-vuotiaana.Siksi minä halusin aikoinani sterilisaation kun jokainen kerta kun olin ilman ehkäisyä tulin raskaaksi,tosin ensimmäisellä kerralla 22-vuotiaana ja sitten 33 ja 34 vuotiaana. Eli olen nyt juuri siinä alkupuussa,mun gyne veikkaili että 10 vuotta vielä kun on finaalissa kokonaan mutta kuka sitä tietää ennustaa se voi yhtäkkiä lopahtaa kuin seinään joillakin ei tule mitään hikoiluja eikä mitään kuukautiset vaan loppuu ja that's it. Mutta minäpä surffailen vinkkisi ja linkkisi perään. Jos ei tässä lasta saada aikuiseksi niin vaihdevuodet ne tulee vääjäämättä kaikille ja jotkut väittää että sekin on naisen parasta aikaa, toinen elämä alkaa! Siis lippu korkealle aina vaan parempaa aikaa tiedossa tulevaisuudessa.
 

Yhteistyössä