YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Mä olen näköjään tällaisella tuulella. :(
Lukaiskaapas mitä prosentteja tää mun "suosikkilääkäri" lupailee yli 40 vuotiaille...
http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=2706710

Eli meistäkään "olisi saanut" tulla raskaaksi vain 3! :kieh:
 
pyrstötähti
jos kymmenestä prosentista menee kesken 75 niin niin niin onhan se aika surkea kohtalo :| toisaalta taas onhan se harvinaista että 47 vuotias tulee raskaaksi,ei nimittäin tasan tarkkaan 99 % sen ikäisistä taida halutakkaan :LOL: ja se toki ei kerro mitään. Eli kyllä ne on valitettavasti nää munat mulla happanemassa vaikka onkin kanassa kiinni :whistle: Ymmärrän lapsellinen oikein hyvin näkökantasi että tekisit kuin toisen naisen lapsen miehellesi koska hänellä on vieläpä ennestäänkin lapsia valmiina ja varmaankaan hänkään ei halua kanssasi lisää ei-sinun-biologisia-lapsia. Joten haudotaan nyt ne sun uinuvat munat kunnolla hedelmöitymään vastahan ne on aloitettu kuurit. Pidetään peukkuja ja toivotaan että alkaa tapahtumaan. Halauksin :hug: pyrstis
 
Moikka!

PYRSTÖTÄHTI:Ikävä tuottaa pettymys,mutta täti tuli kylään tänään.

Eli oma napa:kp1/28 ja juhannuksena laitetaan sitten maalisvauvaa alulle,en saanut syntymäpäivä vauvaa itselleni,no toivottavasti sitten maalisvauvan saisin.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Heippaus , olen aivan tallella! :LOL: :heart: , en ole kadonnut mihinkään, paitsi töissä käyn ja sellaista :D

Juuh maanantaina sitten ultraus, katsotaan kuinka monta munasolua kypsymässä, kypsymisaste ja varmaan sitten saan ne irroituspiikkireseptit! :saint: Eli maanantaina olen ainakin viisaampi sen asian suhteen.

Minulla ihana oma gyne, joka tätä heti ehdotti, kun ei 3.s kierros tuonut sitä haavielemaamme plussaa! :heart:

Ihanaa pvn jatkoa vaan kaikille tasapuolisesti! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
pyrstötähti
ultrassa tiiperön ja taaperon, uskomaton mylläkkä kättä jalakaa,kaikki oli hyvin.Kyllä mä tunsin itseni ulkopuoliseksi siitä touhusta,ikävä myöntää mutta tuli ihan selkeesti se tunne että ei tämä enää ole mun juttu.Mutta ei se hirveeltäkään tuntunut eli ihmisen luonto on kylllä sekin elastinen,jos ei niin ei ja puolensa siinäkin ja niitä ei tällä palstalla voi luetella :p Pientä myrskyä järjestynyt äijille töissä tänään joten kuten gittekin kertoi aiemmin että itsensä sitä tuntee niin tämä enteilee kyllä juuri sitä mitä näinä päivinä tapahtuukin,pms on iskemässä kimppuun. Mutta onhan tässä kesää vielä jäljellä vai mitä siskot, odotellaan kärsivällisesti ja lyödään pessimisti-ikärasisti-lekurien keskiarvot,rekrytoidaan nyt porukkaa tarpeeksi ja saadaan munisenergiat liikkeelle.

Pikkumyyllä on aarre toi sen gyne, kun hän ehdottaa ja kannustaa toimenpiteisiin,ja kait se mullakin on kun heti lähti operoimaan mutta tietty sitä on malttamaton eikä jaksais odottaa mutta ei niitä lapsia noin vain tilata,kaikkihan me se tiedetään. Ihanaa kun ilma vähän lämpenee,toivotaan että vkl:ksi ihan mahtavat kelit kun kohti Jussia mennään,halauksia :heart: tv.pyrstis
 
Ruujakengu tuolla ilmoitti palailevansa... palailisi nyt tänne pinoonkin. =)
Päivitin Ruujiksen kp:t tuonne listaan. :heart:

Pyrstis: Oisko tää samalla PIRLV- kerho (pessimististen ikärasistien lääkäreiden vastustajat)? :LOL:

Miksikähän minä en ole löytänyt ketään noin ihanaa lääkäriä. Kukaan tapaamistani ei ole ollenkaan halunnut auttaa minua raskautumaan...
Ehkä pitäisi katsoa peiliin... :/ :p
 
Moikka!
Minä en aio kirvestä heittää kaivoon vauvan saamisen suhteen,kierto jäi taas 25pv,viime kierto oli 28pv,gyne sanoi mulle,että kierrot pitenee tai lyhenee,niin se on esivaihdevuosiin kuuluva normaali ilmiö ja raskaaksi tulo vaikeutuu myöskin,mutta minulla on joku ihmeellinen voimakas tunne,että vauvan saan ja jos lopetan yritykset,ei tuo sitten toteudu ja jää sitten toteutumatta,se vasta harmittaisi minua suunnattomasti.Mitä taas tulee ikään,olen jo ensi vuonna 40-vuotta,jos onnistun lapsen saamaan silloin,ekan lapseni,en tunne itseäni vanhaksi kasvattamaan pientä lasta 40-vuotiaana,vaan nuoreksi ja olen nuorekas myöskin mieleltäni ja ajatuksiltani.Toki minullakin on ikäraja,että 49-vuotias on jo liian vanha saamaan lapsen,tiedän muutaman,jotka ovat saaneet iltatähden 49-vuotiaana ja ekat lapset heillä ovat jo aikuisia ja nyt sitten heillä on 5-vuotias lapsi iltatähtenä jaloissa,tuo nainen on jo tällä hetkellä yli 50-vuotias.

Gyneni sanoi,että kun mulla on hormoonitaso ok ja olen muutenkin perusterve,ei ole kuin migreeniä välillä,niin ei näe mitään syytä,ettenkö voi lasta yrittää alulle ja sanoi,että raskaus jos ja kun se alkaa,niin saattaa mennä hyvin loppuun asti ilman mitään ongelmia.

Onko teistä kukaan ajatellut mennä lapsivesitutkimukseen,jotka odotatte vauvaa?

Miten aiotte juhannusta viettää ja missä?Itse laitan simpat liikkeelle juhannuksena mieheni kanssa ja tikutan ovista myöskin.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Hei siskot :hug: Edelleen sitä samaa tuhrua vaan, jo neljäs päivä menossa.

Samanlaisia aatoksia kuin pyrstiksellä että onkohan tämä enää meikäläisen hommaa tämä vauvahinku ollenkaan. Nyt ajatuksena että katsotaan kesän yli onnistuuko, sitten mietintään mitä tehdään. Loppuvuodesta täytän siis 44. Aamulla oli niin kurja olo eilisen mahajutskan jäljiltä, että mietin oksennanko vai mitä tämä on. Meni sitten ohi kuitenkin ja lähdin töihin. Väsytti kyllä aivan saakelisti iltapäivään saakka. Alkuillasta täti tuntemuksia, mutta sekin meni ohi, eikä mitään puna-valumia alkanut kuulua. Huomenna tietysti alkaa oikein ämpäritolkulla lorista. Jos ei, ehkäpä testaan lähipäivinä. Silloin nuorena kk jäi kyllä totaalisesti ja kokonaan heti pois kun tulin raskaaksi.

Uudet onnentuulet kaikille tädin majoittaneille seuraavaan kiertoon. Plussatuulia oviksen metsästäjille ja yrjöklubilaisille mega-tsemppiä !! :wave:
 
Aika kielteisesti tai ainakin negatiivisesti suhtautui yli 40-vuotiaiden raskautumiseen tuo lapsellisen mainitsema gyne. Ei oikein nostanut tunnelmia edes lukiessa saatikka varmaan sitten kun kohtaisi silmästä silmään hänet. Mutta mehän näytetään siskot hyvät, vai mitä!
Itse olen saanut todella hyvää ja ystävällistä kohtelua julkisen puolen gyneltä. Hän mut määräsi ja itse kyllä suorittikin sen laparoskopian ym. Ja sain myös sen clomireseptin ja seurannan sen käytön ajalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen67:
Ruujakengu tuolla ilmoitti palailevansa... palailisi nyt tänne pinoonkin. =)
Päivitin Ruujiksen kp:t tuonne listaan. :heart:

Pyrstis: Oisko tää samalla PIRLV- kerho (pessimististen ikärasistien lääkäreiden vastustajat)? :LOL:

Miksikähän minä en ole löytänyt ketään noin ihanaa lääkäriä. Kukaan tapaamistani ei ole ollenkaan halunnut auttaa minua raskautumaan...
Ehkä pitäisi katsoa peiliin... :/ :p
 
heippa taas
Gitte:pahoittelut tädistä, mutta käydään vaan kohti kesää ja uutta kiertoa.

Myyllä on kyllä mukava gyne. Minulle ei ole tarjottu mitään apuja raskautumiseen, joten ihan luomusti yritetään. Nyt kyllä ensi viikolla menen tapaamaan entistä omaa gyneäni, joka ei tiedä raskauksista ja keskenmenoista kuluneen vuoden aikana mitään. Mahtaa olla yllättynyt. Haluan kuulla hänen mielipiteensä.

Tilastoihin ei kyllä ole uskomista. Minusta on hassua sanoa, että yli 40-vuotiaat eivät tule helpolla raskaaksi, kyllä se on yksilöllinen juttu. Minun kohdallani tuo toinen juttu sitten onkin enemmän paikkansa pitävä, eli keskenmenot ovat nyt riesana. Varmastikin syksyyn mennessä tärppää, mutta se voi sitten taas mennä kesken.

AinoEmilia: oletko jo testannut? Olen myös monesti miettinyt ikääni ja raskautta, mutta kun se ikä on kuitenkin suhteellista, eikä kukaan nuorempikaan osaa elinpäiviään ennustaa, joten en ole tiukkaa takarajaa tietoisesti asettanut.

Katselin tänään lokkeja työpaikan ikkunasta. Jo pari kertaa joku on hävittänyt niiden pesän, mutta taas ne virittelevät jotakin. Sympatiseeraan niitä ja kovasti minuun koski, kun joku oli ne munat ja pesän hävittänyt. Naureskelin työkaverini kanssa, että eikös se ole niin, että yrittänyttä ei laiteta ja kolmas kerta toden sanoo...

hyviä öitä ja kohti torstai päivää, mimuli
 
Gitte: Olen kyllä vähän miettinyt, jos niskaturvotusseulonnassa ei ole turvotusta, niin menisikö silti jatkotutkimuksiin. Nykyäänhän tehdään myös se seerumiseulonta ja sen ja niskaturvotusultran kanssa saa riskiluvun. Tämä tietenkin voi pistää miettimään kun ikäni puolesta tämä luku on mulla varmaankin suuri, että kantsiiko sittenkin mennä jompaankumpaan. Perjantaina eka neuvola siellä selviää lisää näistä tutkimuksista.

No katotaan nyt, tässä kuitenkin päivä kerrallaan mennään ja varovaisin askelin, kun tuota epäonnistumistakin takana. En ole edes käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Nythän olis se aika että syke näkyisi, mutta n. 2-3 viikon päästä mulla niskaturvotusultra, niin olen ajatellut ettei kannata.

Sorry kun meni tarina vähän pinon aiheen ohi, mutta en ole jaksanut pinoutua tuonne (nuorten) odottajien joukkoon....

Kesänjatkoja kaikille.
 
mimuli en ole testannut vielä.... en ole uskaltanut,,jos nega pettymys valtava vaikken oikein uskokaan että raskaana olisin (suojelen itseäni tällä ajatuksella) sitten olisi huisin iso ylläri jos plussa paukahtaisi. kuten sanottu sunnuntaista alkaen vain tuhrua, tuskin edes paperiin tulee. ihmettelen tätä nyt tovin ja sitten testaan.

Hyvää yötä :wave:
 
Huomenia sateisesta Lounaasta


Töihin taas, eli pyörän selkään hyppäys, Onneksi huomenna jo perjantai, vähän puuduttaa jo töissä käynti, mutta lomaan on vielä jonkin verran aikaa...


Ihanaa pvää kaikille! Ja PlussailuOnnea!


Rva Pikkumyy



 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

lapsellinen67 (40)........kp1/26-28.......y1,5v........1.
gitte (39).......................kp2/28..............?...............1.
mimuli (42)...................kp2/29.............yk3............4.
äippä67 (41).................kp6/26-39.......y1,5v........2.
Rva Pikkumyy (43).......kp7/28-29.......yk4...........4./1.yhteinen
mimmimamma (46).......kp8/27.............y6v...........4.
Nuusku (42)...................kp8/28.............?...............4.
päivänkakkara67 (41)..kp11/26...........?...............1.
ruujakengu.....................kp16/..............?..................3.
Mussukka67 (40)..........kp20/29...........yk11........2./1.yhteinen
pyrstötähti (47).............kp22/28...........yk2..........4.
einiinvaan (41)..............kp22/28-31......?.............3.
AinoEmilia (43)..............kp32/31-34......?.............4./1.yhteinen
keijukka (45).................kp41/29...........?..............4.
pääpilvissä (45).............kp95/25-43.....?..............1.yhteinen
babo67 (41)............kp13/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp22/25.......PAS 8/08.....4./1. yhteinen
Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.

[/i] Kaikille Onnea kiertoon!


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.6.2008 mennessä "tavoite" = 3 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Kesän tjot-tauko 5.6.2008 alk.: touhu tenava (45)..kp6/27-30..y3v..6.

Kesätauko 1.6.2008 alk.: vilmaville (43)..kp1/28-30..y1,5v..9.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


Haamuilijat:

pääpilvissä on testannut haamuja

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:
äittä-67 (40).... 8.4.2008... kp32 yk 1.. LA 12.12.2008

torpeedo (42)..17.4.2008..kp24/25 yk 1.. LA 31.12.2008

Minni-07(44).. 23.5.2008...kp30/28 yk4.. LA 28.1.2009

Mari66 (41).....9.6.2008....kp37/28-41 y1,5 v
[/b]
 
Huomenet. :)

Minni: Eihän nuo ole ollenkaan ohi aiheen meneviä juttuja, vaan nehän on meillä kaikilla edessä. =) Oliko se lapsivesitutkimus vai mikä, joka saattoi olla vaarallinen? Pystyykö sen korvaamaan sitten jollakin muulla tutkimuksella?
Itse varmaan olisin tehnyt kaikki mahdolliset (riskittömät) tutkimukset jos se ihme olisi sattunut.

Tuo lekuri ei ole ollut (onneksi) mun "hoitava" lääkäri. Jouduin muuten hänen kanssaan tekemisiin, kun onneton menin jälkikäteen vielä kyselemään hoitojen perään. :headwall: Se, mitä sain vastaukseksi, ei ollut kovin kaunista kuultavaa. :kieh:
No, tuo kaikki on ollutta ja mennyttä...

Ei muuta kuin "pökköä pesään" tytöt. Näytämme närhen nännit tuollaisille tilastonikkareille. :LOL:
 
Heippa tänne ja Hyvää viikonloppua kaikille :hug:
Meillä on ihan vapaa viikonloppu =) elikä ilman lapsia mennään anopille asumaan kaheks päiväks..anoppi ite on mökillä. Syödään hyvin ja käydän leffassa ja ollaa vaan ihan kaksistaan :heart: Se tekee kyllä hyvää,on ollut tosi rankka kevät hoitojen kanssa,äiti joka kuoli ja nuorin tytöllä masennusta. Onneks meillä on niin vanhoja lapsia et voivat pitää pikkusiskoista huolen pari päivää ja eihän me ollaa kun parin kilsan päästä!
 
Gitte; Pahoitelut tädin saapumisesta :(

Babo oikein ihanaa viikonloppua teille! Nauttikaa "koko rahalla".

Mikäs masennuskausi täällä meidän pinossa on. Heitetään huitsin Nevadaan kaikki tuollaisten lääkärien lausunnot ja mielipiteet. Me ollaan naisia jotka on parhaassa iässä, eikös vaan?

Ex:äni olisi varmasti sanonut jos tuollainen lääkäri olisi sattunut meitä hoitamaan että "Oletkos ollut kauankin puuteessa?" :kieh: . Tämä nykyinen mieheni on onneksi astetta paria rauhallisempi versio. Mikä on ihan hyvä asia kun itse olen myös pikkasen herkkä päästämään sammakoita suustani.

Itselle on iskenyt paniikki tästä mahdollisesta raskaudesta. Olen ihan varma ettei kestä loppuun saakka, jos siellä nyt yleensäkään on ketään. Tilasin ajan varhaisultraan. Ajan varasin niin että omien laskujen mukaan pitäisi raskauden olla 7 rv ja pari päivää siihen päälle, onkohan turhan aikaisin?

On tämä ensin stressaa toista vuotta että sais plussan ja sitten stessataan että onko siellä oikeesti ketään? Hullun hommaa sanon minä.

++++tuulia teille kaikille!
 
Gitte; Pahoitelut tädin saapumisesta :(

Babo oikein ihanaa viikonloppua teille! Nauttikaa "koko rahalla".

Mikäs masennuskausi täällä meidän pinossa on. Heitetään huitsin Nevadaan kaikki tuollaisten lääkärien lausunnot ja mielipiteet. Me ollaan naisia jotka on parhaassa iässä, eikös vaan?

Ex:äni olisi varmasti sanonut jos tuollainen lääkäri olisi sattunut meitä hoitamaan että "Oletkos ollut kauankin puuteessa?" :kieh: . Tämä nykyinen mieheni on onneksi astetta paria rauhallisempi versio. Mikä on ihan hyvä asia kun itse olen myös pikkasen herkkä päästämään sammakoita suustani.

Itselle on iskenyt paniikki tästä mahdollisesta raskaudesta. Olen ihan varma ettei kestä loppuun saakka, jos siellä nyt yleensäkään on ketään. Tilasin ajan varhaisultraan. Ajan varasin niin että omien laskujen mukaan pitäisi raskauden olla 7 rv ja pari päivää siihen päälle, onkohan turhan aikaisin?

On tämä ensin stressaa toista vuotta että sais plussan ja sitten stessataan että onko siellä oikeesti ketään? Hullun hommaa sanon minä.

++++tuulia teille kaikille!
 
Piristykäähän ihmiset ja tulkaa tänne lörpöttelemään!

Täällä on tädillä jo jalka reilusti oven välissä. Aika niukkaa vuotoa, mutta kuitenkin. Tuli päivän-pari aikaisemmin kuin kalkuloin, mutta samapa tuo. Ehkä jopa parempi näin ajatellen jatkoa, miten napsii noita hormoneita? Tai sitten ei... :/
 
Babo67:lle rentouttavaa ja nautinnollista vapaaviikonloppua!

Mari66 turhat stressit pois, yritä vain nauttia olostasi. Nyt ei ole murheiden aika, vasta olet plussannut ja se on hienoa vai mitä =)

Lapselliselle en oikein tiedä pitäisikö sanoa tätipahoittelut vai onnittelut? Jotenkin et vaikuta siltä, että olisit odottanut toisenlaista vaihtoehtoa tässä vaiheessa, en tiedä olenko aivan väärässä. Mutta mehän näytetään vielä tässä myöhemmin mitä ne hormonit meissä saa aikaiseksi vai mitä? ;)

Itse paraskin toisten piristäjä... laahustan täällä kuin haamu :ashamed:
Sain tänään lisää sairaslomaa kun ei tämä uupumus ota hellittääkseen. Taitaa olla jopa kääntynyt vähän masennuksen puolelle. Mutta häntä pystyyn leidit ja plussia kehiin :hug:
 
Heippaus!

42,294118..meidän keski-iät, ketkä laittaneet ikänsä kuumeilijoiden perään, eli ei ollenkaan paha!


Ja lempi leiskuaa edelleen pinossamme, kuumeilijoiden kodeissa!


Taas yksi työpv takana, ihanaa!

Äippä, hyvä, että hait lissää slomaa, parempi ottaa lepoa töistä silloin kun työpaineita liikaa!


Mari, kyllä se raskaus hyvin etenee , nauti rauhassa. Ja gyneni on suositellut varhaisultraa rv 7, mutta jo rv 6+4 kävimme joulukuussa, ja sydän sykki! :heart:

Babolle, ihanaa rentoutusvkloppua!


Lapselliselle: Onnea tähän kiertoon, mikä nyt alkoi, hormonit tuottavat tulosta!"


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
heippa,
täällä täti oikein lotisee kuten vesi tuolla ulkosalla. Johtunee osittain siitä, kun tuli viikon myöhässä, joten materiaalia riittää. Mutta viimeksikin runsaiden menkkojen jälkeen tärppäs.

Mari: nauti nyt vaan kaikessa rauhassa - hyvin kaikki menee.

Rva Pikkumyy: mä taidan olla aikalailla tuossa keski-iässä ja taas tänään on se päivä jolloin ikä ei tunnu ollenkaan pahalta.

Kivaa, että on jo torstai. Illalla aion merkitä kalenteriini oletettuja tärppiaikoja. Uhosin myös miehelleni, että nyt hankin arsenaalin ovistestejä, jos vaikka taas se ei sattuisikaan kohdalleen. Heinäkuussa sitten pääsee jännäileen taas.

Mimuli
 

Yhteistyössä