Löysithän sinä annastiina tänne.
Huomasin että olit käynyt tuolla 40+ äitien puolella. Mutta täällähän me 40+ haaveilijat majailemme, jotkut nimeltämainitsemattomat jopa lähes asuvat täällä...
Varmasti tuossa vaiheessa on ihan mukava olla kun jotain tosiaan tapahtuu, eikä kuten mulla että vaan odottaa ja odottaa...
Mille nuo Clomit on vaikuttaneet, onko tuntunut mitään sivuoireita, kipuja?
Onko sua ultrattu clomien aikana?
Tuo hormonikorvaushoito on ihan avoin kysymys vielä. Sehän voi loppua lyhyeenkin jos tulee kauheita sivuoireita. Sitten jos ei tule, pitää tarkkailla tuleeko mahdollisesti ovista ja jos tulee, missä vaiheessa, eli toimiiko se siltä osin. Ovista onkin nyt vaikeampi havaita, kun loppujaksosta syödään sitten sellaisia tabuja, joissa on sekä estrogeeniä, että progesteronia, joten lämpö nousee joka tapauksessa. Sitten vielä kierron pitäisi toimia oikein ja limakalvon kasvaa eli kuukautisten olla jotain muuta kuin pientä tuhrua.
Ajatus oli, että jos kaikki menee hyvin, ainakin 3 kk kokeilen. Sitten ehkä testaan, josko kroppa osaisi toimia itsekseen, tai jatkan tuota tai jotain muuta, en tiedä vielä.
Ainakin sen estrogeenin pitäisi auttaa limakalvon kasvuun ja jopa auttaa ovistakin sekä laskea FSH:ta, jolloin munikset ei kasvaisi liian aikaisin.
Multa jotenkin meni fiilikset tuon hoidon suhteen noissa vastoinkäymisissä. Ja toisaalta, eipä tilanne ole parantunutkaan kun kierto reistaa entistä pahemmin, vaikkei FSH ollutkaan noussut ainakaan syksyllä vielä. Ja onhan mulla noita muniksia näkynyt ultrassa, vaikkei kierto pelaakaan.
Kyllähän ne tietty kaikkialla nauraisi mut pihalle, jos esittäisin hoitoja tilanteessa jossa kuukautiset on loppumaisillaan...
Jotenkin olen tilanteessa, ette tiedä mitä tekisi... kokeilen nyt ensin tämän hormonikorvaushoitojutun, minkä säväyksen se tekee. B)
Yksi mahdollisuus olisi kokeilla clomeja tuon hormonikorvaushoidon kanssa. Mutta löytääpä sellainen lääkäri joka suostuu siihen...
Eli kaikki on tosiaan ihan avoinna... :/