YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Minulla oli jokunen vuosi sitten kipeä pahkura rinnassa. Gyne sanoi, että tuskin mitään vaarallista, mutta laittoi lähetteen mammografiaan varmuuden vuoksi.
Jostain syystä en ollut yhtään hermoissani silloin... enkä edes siinä vaiheessa kun mammografian jälkeen (siinä ei näkynyt mitään) vielä ultrattiin ja lääkäri sanoi, että jotain siellä on ja ohutneulanäyte on otettava.
Eikä siellä mitään ollutkaan... :)

Minusta noita yleisiä mammografioita pitäisi olla jo alle 40 v. naisille...
 
tuskaa,,, kun on alalla ja tietää miten olemattomilla oireilla voi olla vaikka mitä. Ja kuten Lapsellinen67 sanoit, niin kun googlettaa tai muuten jostain lueskelee, niin kaikki oireethan löytyy.

Mä olen kyllä kait tavallista hupsumpi ajatuksineni... Enkä rauhoitu ennenkuin on todettu ettei jotain ole.. huh-huh... Kiitos, ihanaa että olet / olette olemassa. Näitäkään hulluja ajatuksia kun ei voi laukoa julki missä tahansa ja kenelle tahansa..

Palaan myöhemmin kertomaan kuulumisia.. :wave:
 
pyrstötähti
me aletaan tytöt olla jo siinä iässä että jos aamupisulle mennesä ei tunnu kolotusta, pingotusta, turvotusta,ähinää ja puhinaa ja jäykkyyttä oomma kuolleet yön aikana poies. :LOL: Mulla on leikattu kilpirauhanen ajat sitten sörkan kissojen ruuaksi (39 veenä) toisesta tissistä hyvänlaatuinen kasvain 22 veenä ja monen montaa muuta. Mussukka rauhottuu nyt ja nauttii tästä ihanasta viikosta kun ei mitään kuulu kropasta ens viikolla ootkin joko paksuna tai sullon täti kylässä joten nyt relaile hetki kohta kuuluu jotaki! Lämmöt mulla oli kun muistin sitten lapsellisen ohjeen mukaan mitata ne ovisviivojen aikaan noli 37,4 ja pamahti jopa sinne lähelle 38 ja äsken ostin just uuden hienon mittarin ja edelleen on 36,8 vaikka normitila on 36,4 ja allekin mutta en sitte menny mihkään tohtorille kun on ihan rauhallinen alakerta ja vuotoa ei mitään erityistä (no vv:a kyllä runsaan puoileisesti mutta näyttää ja haisee terveeltä sekin :eek: ) en haluais mistään hinnasta vähään aikaan mihkään lääkäriin :attn: mutta totta on että tieto lisää tuskaa googletus on hirveän riskialtista kaikki vaivat löytyy tuossa tuokiossa. Onneksi voi täällä purkaa näitä omia hätähuutojaan turvallisesti ja sitte rauhottua! Aurinkoista iipeetä,jo sadeki loppu!
 
Onpas tänne tullut tarinaa :) Pyrstis onkyllä saanut upean viivan tikkuun. Ei minulla vaan koskaan tuollaisia ilmesty. Saa juuri ja juuri arvailla, että mahtaisko olla samaa sävyä kontrolliviivan kanssa.
Täällä ilmoittautuu myös yksi hysteerinen tai sanoisko ennemminkin luulosairas :LOL: Eipä mene viikkoa etten kehittele jotain omia diagnooseja milloin mihinkin oireeseen. Aika rasittavaa.Niin ja netti on kyllä oiva foorumi juuri näihin sairauksien diagnosointeihin.

En nyt muista kenelle oli tätsy tullut kyläilemään , mutta pahoittelut sillti.

Mukavaa viikon alkua!

 
pyrstötähti
Munarakkulavaiheen alussa elimistön estrogeenieritys on alhaisimmillaan. Tähän reaktiona aivolisäkehormonien, luteinisoivan hormonin (LH) ja follikkeleja stimuloivan hormonin (FSH) eritys lisääntyy ja munarakkulakehitys alkaa. Munarakkuloiden kasvaessa myös niiden erittämä estrogeenieritys lisääntyy, mikä saavuttaa huippunsa juuri ennen ovulaatiota. Yleensä vain yksi, ns. johtava munarakkula kehittyy puhkeamiskypsäksi. Ennen puhkeamistaan munarakkula pullottaa silminnähden munasarjan pinnalla, saavuttaahan se yleensä vähintään 20 millimetrin läpimitan. Munarakkulan puhkeamisen käynnistää aivolisäkkeen LH-hormonin erityshuippu, joka tapahtuu noin puolitoista vuorokautta ennen ovulaatiota.
Normaalin kuukautiskierron aikana naisen ruumiinlämpö kohoaa puolisen astetta ennen ovulaatiota ja pysyy sillä tasolla kuukautisiin saakka.

 
pyrstötähti
Mä vähän sitä epäilenkin että se väri on siksi niin huikea ollut nyt nämä kaksi ekaa mitattua ovista että hormonia tarvitaan niin paljon että eläkeikää lähestyvät munikset ylipäänsä tajuaisivat alkaa jotakin tekemään :LOL: ja ne ovulaatiokivut johtuvat siitä että sieltä tullaan rollaattorin kans reunoja kolistellen vähän eksyksissä nyt alakertaa kohti...
 
pyrstötähti
voitteko kuvitella sitä näkyä kun harmaahapsiset munikseni yrittävät horjuen vaappua kohti maalia eikä ne enää oikein edes muista että minkä takia lähettiin koko reissuun :LOL: ihan selvästi hysteriaa taas ilmassa (nimittäin taas jotaki alako tuolla alakerrassa tuntumaan olen kohta ihan hermoheikko kun tarkkailen tuntemuksiani että onko kaikki sittenkään ookoo!)
 
pyrstötähti
just aattelin että aikas pieni se on joten taitaa mun johtimeni hylkiä ylimääräistä kulkuria ja pistää hanttiin =) pitää joka kerta olla nopsat sormet jos joku sattuu kammiooni kurkistelemaan ettei nämä munasolut loiki pitkin pöytiä ei nimittäin vois vähemmän liittyä tähän munkaan tieteenalaani josta jonkinlaisen korvauksen suorittavat kuukausittain :D
 
Käteni ovat kuivahtaneet jo enemmästä pelkäämisestä. Mammo ja ultra kunnossa. Ei mitään uutta tisseissä, onneksi. =) Puhuin siellä rtg:ssä hoitajan kanssa ja hän kertoi että taannoin oli oikein suma 74-76 syntyneitä joilla löytyi pahoja kasvaimia. Ei siis ole iästä kiinni.
Miehellekin jo soitin että ei muuta kuin tätiä häätämään ja peitot heilumaan että päästään taas jännäämään löytääkö munis ja siimahäntä toisensa tässä kierrossa. (täytynee nukkua varastoon että jaksaa puurtaa oviksen aikoihin.. ) :LOL:

Siskot, nyt unohdetaan murheet ja neuroosit (yritetään ainakin ennen seuraavaa,,,) Nautitaan niin kauan kuin voidaan ja pannaan parastamme näiden iltatähtiemme aikaansaamiseksi. Tämä se vasta elämää on.

Mukavaa maanantaita taas :hug:
 
pyrstötähti
ihanaa että ollaan kaikki vielä hengissä :heart: pieni on kovin pieni se munis kyllä sieltä johtimista pitää sitten hyvin tommosen kulkee,joskus näin jossakin hienon esityksen kuinka se munarakkula väpätti suorastaan innoissaan kun siihen pinnalle pulpahti se valmis munis pinnalle kurkkimaan noutajaansa siis niitä ripsakkeita melekonen show joka kuukausi käynnissä ajatelkaa miten sieltä koskaan voi mitään valamisa tullakkaan?
 
Minni-07 ; eipä juuri sattunut. Kyllähän se ilkeesti puristaa, kun mullakin tätä varustusta on kohtalaisesti. Mutta ei se niin kipeää tee etteikö sitä kestäisi. Ja samalla kertaa ottavat kuvat ja ultraavat ja vastauksenkin kuulee samantien. Kannattaa käydä.

Tsemppiä Siskot ! Munistellaan ja pöllytellään :hug:
 
Heipä taas,
nopeasti on viikko mennyt ja menkoista on enää ajoittaista tiputtelua jäljellä. Enpä tiedä, miksi hieman tiputtelee, mutta olkoon, ei kait se ole vaarallista.

Aino-Emilia ja Lapsellinen67 ja muutkin: myönnän myös kuuluvani heikkohermoisiin luulotautisiin ja olen mestari tekemään itsediagnooseja googlella. Rinnat kannattaa kuitenkin tutkia itse säännöllisesti ja käydä mammografiassa 1,5-2 vuoden välein. Maksaahan tuo, mutta mielenrauhan sillä saa kuitenkin. Multa kyllä viimeksi otettiin vain viistokuvat ja ultra, kun olin muka niin nuori, eikä ollut mitään oireita. Kiva, että Aino-Emilialla kaikki oli ok.

Aino-Emilialle: vielä pahoittelut tädistä.
Pyrstötähti: onnea oviksesta.

Äippäpäivä kului mukavasti ja nopeasti. Lahjoja sain minäkin, niin itsetehtyjä kuin ostettuja. Lisäksi sain mieheltäni ruusun, jonka hän istutti eilen sitten maahan. Omaa äitiäkin kävin katsomassa. Ajattelin kyllä myös, että tänä äitienpäivänä mulla olisi voinut olla jo se pieni käärö...

Aurinko paistaa nyt tietsikalleni ja ulkona näyttää mukavalta, mutta onpa niin kylmä, että taidan jäädä sisälle.

Mäkin voisin vaikka heti jäädä kotiin - tänään juuri töihin meno tuntui takkuiselta. No loppuviikko sujuu varmaan taas paremmin, kun kampaajakin on tällä viikolla. Ensi viikolla pidän taas extra vapaata.

Nyt lähden nuorimmaisen kanssa lukemaan läksyjä,

kaikille plussatuulia, mimuli

 
Huh, huh olipa päivän aikana tullut paljon tekstiä lisää!


Tämä on kuin lääkärikirjaa lukisi, tämä teidän tämänpäiväinen tuotoksenne, kivaa luettavaa!


Minulla jo kp 5 ja menkat on vielä, nyt jo pikkuhiljaa loppuvat onneksi.

, tässä siis minun paras oviskuvani, mitä olen pongannut ja se myös johdatti raskauteenkin. Ja kivut olivat kyllä kovat myöskin ja päätäkin särki ja sama juttu minullakin silloin aamulla myös sarvi digimittarissa.

Mammografiasta itsekkin olen pari vuotta sitten varmuudeksi kuvauttanut, mutta silloin ei ainakaan mitään löytynyt ja se on hyvää tässä vauvahaaveilussa, tulee aina paineltua tissejä loppukierrossa, kun etsii oireita! Niin luulisi siinä kyhmyjenkin löytyvän, jos sellaisia olisi!


Hyvää illanjatkoa kaikille taas!
 
Mukaan...?? Vähän kysymysmerkillä haluaisin kuumeilla... kun on kaksi pientä, mutta jotenkin vielä se kolmas kaihertaa mielessä. Tosin olen jo epäillyt vaihdevuosien tuloakin kun menkat oli tuossa talven aikana melko harvakseltaan, ja jotain surkastumaa munasarjoissa näkyi gynen ultrassakin. Nyt olen syönyt Teroluteja kolmisen kuukautta. Ja olen kohta 42v. Järki sanoo että jo riittää mutta tunteet on mitä on, niinkuin tiedätte... Miehen puolesta yksi pieni olisi tervetullut jos niin meille suotaisiin. Mutta katsellaan, katsellaan. Nyt taitaa olla kp20/28-31 menossa.
 

Yhteistyössä