Yli 36v KesäToiveet

Tällä hetkellä alan kyllä kallistua sille kannalle, että menen kuitenkin töihin tammikuussa, mutta teen vain 6h päivässä. Ja jään sitten hoitovapaalle vielä yhdeksi jaksoksi touko-elokuussa. Jotenkin tuntuu, että on itselle helpompi aloitta töihin paluu jo näin pitkän tauon jälkeen, jos tietää, että voi sitten pitää kesällä kuitenkin pitkän tauon työelämästä.

No, tässä pähkäilyssä on tietty vielä se tuntematon tekijä eli jos nyt sattuis pikapuoliin tärppäämään se nelonen ... :) Mutta, kuten ainakin minä olen jo nähnyt, niin sen varaan nyt ei kannata mitään laskea ja sitä asiaa voi pähkäillä ja järjestellä sitten jos niin käy ja kaikki menee hyvin.

Meillä on kaksi vanhempaa lasta menneet aikanaan hoitoon vähän yli yksivuotiaina (1v ja 1v3kk). Ovat nyt jo koulussa ja ihan fiksuja, normaaleja muksuja, joten ei niitä ainakaan ole hoitoon vieminen pilannut. Enkä usko, että se yleensäkään sitä tekee. Enempi minua pelottaa oma jaksaminen, sillä työn ja perheen yhdistäminen on ainakin mulle ollut kovin raskasta. Työ on vaativaa ja kuormittaa usein myös vapaa-ajalla. Ja sitten tulee liian usein sanotuksi lapsille, että "ei nyt, äitiä väsyttää".

Mutta pakkohan sinne töihinkin on palata. En usko, että pankki loputtomiin tyytyy saamaan pelkät korkomaksut.

Kai se on vaan uskottava, että ei se elämä siihen töihin paluuseen kaadu. Eihän se kai kaadui toisillakaan.
 
epsukepsu
Tervetuloa mukaan Micosa! :)


Noista töistä ja päivähoidosta ihan vaan sen verran, että toivon mukaan kukaan ei nyt käsittänyt että minusta päivähoito "pilaa" lapsen tms. Ei suinkaan! Itse olen ollut vuosia töissä päiväkodissa, joten tiedän ettei siellä lapsia pilata ;) Oma valintani oli olla kotona ja siihen olen tyytyväinen ja uskon että lapsikin on :)

Nyt olisi edessä työelämään siirtyminen ja voitte uskoa, että pelottaa jopa, kun kotona on tullut 3,5 v oltua :( Tässä välissä on vielä ollut uuteen ammattiin valmistuminen eli ihan uusiin töihinkin pitäisi mennä ja sekin vähän hirvittää :/ Eniten kuitenkin pelottaa tuo lapsen hoitoon meno siltä osin, kun hän on moniallerginen ja syömiset on sitten mitä on ja tietyillä ruoilla poika syö hyvin, että mites sitten hoidossa tuo homma menee..? :/ No vielä ehkä turha murehtia kun ei sitä työpaikkaakaan ole, mutta minkäs sitä aatoksilleen voi :ashamed:

Muutes, täti ei ole vieläkään uskaltautunut kylään.. Monsuunit nyt kolmatta päivää myöhässä.. :eek: :eek:
 
epsukepsu
Listasinpa tässä iltani iloksi meidät jotka ovat tänne Yli 36v SyysToiveet pinoutuneet :)

Pilkettä 38v, Helsinki, 17v poika

Tiitiäisen äiti 35v, Espanja, 2v4kk poika

epsukepsu 35v, Lappeenranta, 3,5v poika

Maudie 36v, 4 lasta (13,12,5 ja 4v)

HissunMyy 37v, Utajärvi, 6 lasta (16,14,12,10,8v ja 8kk)

Lyydia2001 36v, 4v lapsi

klaava 37v, 3 lasta (10,8 ja 2v)

kipinää 35v, 10 ja 12v lapset

miesku 3 lasta

Micosa 37v, Etelä-Suomi, 18v ja 2v10kk lapset


Meitä on siis 10! =) =) =) =)

Tähän voi sitten lisäillä kiertopäiviä ym. ja tietty tehdä muitakin korjauksia ja lisäyksiä ihan vapaasti. :) Kunhan nyt on jonkinlainen pohja sitten valmiina.<br><br>
 
Hei,

Epsukepsu, kiitos listauksesta! Olitpa jaksanut valvoa myöhään... minulla tulee nykyisin uni jo ennen yhtätoista. Se on tämä syksy...hohhoijaa. Ja töissä pitäisi jaksaa käydä. :headwall:

Kun nyt tuosta listasta huomasin, että palstalla on monta äitiä, joilla on jo useampi lapsi, olisi kiva kuulla kokemuksia useammista raskauksista. Siis millaisia ovat näm viimeiset olleet ekoihin verrattuna? Kun itsellä meni kaikki aika nappiin ekojen kanssa silloin vähän yli kakskymppisenä. Nyt sitten vähän pelottaa kaikki mahdolliset asiat, vaikken ole vielä edes raskaana.

Mutta nyt on menkat, maha kipee ja mietin, alanko ensi viikolla ottamaan pillereitä vielä vai aloitetaanko sellainen "vapaamielinen" yrittäminen ilman mitään ovistestejä. Välillä ollaan ihan varmoja ja välillä vähän epävarmoja. Ei tätä jahkailuakaan oikein jaksais enää...

Mutta kertokaahan vähän kokemuksianne raskauksista ja pikkuvauvasta isojen keskellä, niin tiedän mihin tässä olen ryhtymässä... :flower:
 
Meillä oli isommat silloin tyttö kolmannella luokalla ja poika eskarissa, kun kuopus syntyi. Kanssaihmisistä suurin osa piti vähintäänkin omituisena, että päätettiin vielä hankkia lisää lapsia, kun oltiin jo niin "helpossa" vaiheessa ja oli jo ne (jossain laissa säädetty) tyttö ja poikakin olemassa...

Muutama työkaveri kehtasi ihan kysyäkin, että miten me vielä viitsitään. No, jokaisen oma valinta luonnollisesti, mutta kieltämättä minua vähän ihmetytti moinen, koska silloin mulla ei ikääkään ollut kuitenkaan kuin 35 eli ei mitenkään paljon. Mutta ilmeisesti tuossa ei ole niinkään kyse iästä vaan siitä, montako lasta perheessä on. Joidenkin mielestä kolme on vissiin jo liikaa :) Olen nimittäin huomannut, että äideiltä, joilla on vaan yksi ja ikääkin voi olla enempi kuin mulla, kysellään en sijaan, että milloinkas sen toisen hankitte.

No, maailma on välillä ihmeellinen paikka. Tai ainakin ihmiset.

Meillä meni tosi mukavasti silloin, kun kuopus syntyi ja menee edelleen. Isommat on tykänneet hirveästi alusta asti ja onhan niistä toki paljon apuakin, kun ne voi leikkiä pienimmän kanssa ja esikoinen osaa jo toimia pieniä pätkiä ihan luotettavana lapsenvahtinakin. Minkäänlaista mustasukkaisuutta tms. meillä ei ainakaan esiintynyt, vaikka etukäteen sitä vähän pelkäsin, koska poika ehti olla niin pitkään se pienin.

Ja itse voin kyllä rehellisesti sanoa, että vasta tällä kertaa olen osannut nauttia oikein todella pienestä lapsesta (jopa uhmaikäisestä jo). Mitään stressiä en ole enää turhista ottanut ja kai se on ikä ja/tai kokemus opettanut miten pienen aikaa lapsi on pieni, joten ihan tyhjästä ei enää viitsi narista ja hermojaan menettää.
 
tervetuloa Micosa, nimestä voisi ajatella jotain espanjaan viittaavaa = minun asia/juttu

Ja epsukepsulle kiitoksia listasta aikas montahan meitä on jo tänne tullut =)

Just tossa eilenä mietiskelin, että mitenkähän sitä jaksaa sitten taas aloitaa sen yö-rumban vauvan kanssa ja mitenköhän tuo meittin poitsu siihen suhtautuu, kun hän on ihan hulluna vauvoihin. siihen varmaan loppuis päikkärit, kun pitäis olla vaan vauvan kanssa.
Oishan se ihanaa jos jo tänä vuonna tärppäis ja sitten ehkä jos sen kolmannenkin vielä saisi siinä kolmekasina.

Miten teillä muilla joilla jo useampi lapsi niin nuo vanhemmat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen?

 
Neljä vuotta sitten kun aloin odottamaan nuorimmaista, vanhin oli 10 v.
Pelkäsin hänen reaktiotaan. Mutta turhaan :)
He olivat niin onnellisia pikkusiskostaan ja ovat edelleen. :heart: :heart:

Toisaalta todella hyviä apulaisia!!! :saint:

Nyt taas kun haaveillaan, jännittää miten tämä vanhin suhtautuu. Kun on jo kuitenkin neljäntoista. Täytyy vain toivoa :hug:

Keskimmäinen taitaa kuumeilla kanssani.
En kuitenkaan ole kertonut hänelle että aiomme (?) hankkia vielä yhden lapsen. Hän on nyt sellainen "äidillinen" ja aikoo sitten joskus hankkia monta monta lasta.
Tuumasi tässä taannoin että tulisipa meille vielä vauva...
:ashamed: <br><br>
 
Hei,

Tiitiäisen äiti: Kun toinen lapsi syntyi, oli eka tarkalleen 2 v. Hän kyllä suhtautui hyvin tulokkaaseen, vaikka vähän pelkäsinkin ensin tilannetta. Mies ei ehtinyt olla edes isyyslomalla vaan jäin heti lasten kanssa yksin kotiin.

Yritin huomioida mahdollisimman paljon esikoista, luin kirjaa imettäessä yms. touhuja tehtiin pienemmän nukkuessa. Isommasta tytöstä tulikin ihan apulainen minulle, kun hän toi vaippoja tarvittaessa yms. Hän myös oppi siinä samassa vaiheessa kuivaksikin.

Päiväunet kyllä jäi vanhemmalta silloin, kun vauva oli puoli vuotta eikä suostunut olemaan enää hiljaa nukuttaessani isompaa. Päiväunet kun eivät sattuneet yhtäaikaa... Mutta annoin sitten isomman valvoa, meni sitten illalla aikaisin nukkumaan tai nukahti sohvalle iltapäivällä vähäksi aikaa. Eipä tuo sitten tainnut pahemmin haitata, myöhemmin hoidossa alkoi taas nukkua päiväunia, olihan herätyskin aikaisempi kuin kotona.

Luin just vauvakirjasta, miten isompi oli kaikille vain ylpeänä kertonut, että tässä on "minun veli". Hän varmaan koki tämän pikkuisen ihan omaksi ansiokseen... ja hyvä niin.

Nyt nämä pikkuiset ovatkin jo niin isoja ja mietin, mitä mahtavat sanoa, jos perheeseen tulee vielä vauva. Luulen, että ovat apunakin, mutta pitää tietysti yrittää järjestää yhteistä aikaa vain isompienkin kanssa esim. harrastusten merkeissä.

Ja samaa mietin, miten jaksaa aloittaa yörumban vauvan kanssa... :/ Mutta ehkä sitä sitten siinä tilanteessa vain jaksaa kun on jaksettava. Pitää tuoda yläkertaan mikro tai tuttipullonlämmitin, niin ei tarvitse portaita ravata edestakaisin... =)
 
Moikka taas kaikki Syyskaipailijat!

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua viikonlopulla :D Ja tervetuloa kaikki uudet toiveilijat.
Terveisiä mökkeilyelämästä. Oli oikein kivaa kun vielä oli niin lämmintä ja uimassakin sai käydä parikertaa. Eilen illalla oli komeat revontulet taivaalla...empä ole monesti täällä etelä-suomessa sellaisia nähnyt ja ajattelimmekin ensin että jotain ufojahan siellä :p

Ihan samanlaisia aatoksia ja ristiriitaisia fiiliksiä on mullakin ollut noista työelämäasioista, yövalvomisista ja päivähoitoasioista. Itellä on niin monta vuotta siitä, kun poika oli pieni, että sitä on kertakaikkiaan oma persoonakin muuttunut.
Mä olen just nyt myös ihka kyllästynyt työelämään ja siihen suorittamiseen siellä ( kun täällä sos.alallakin on nykyään kaikki "laaduntarkkailumittarit" sunmuut, että tuntuu että se ihminen jää jon kaiken paperityön jalkoihin. Ihan oisin valmis jäämään muutamaksi vuodeksi kotiin ja miettimään myös ihan toisenlaista työhommaa senjälkeen..mutta, toisaalta sitten olen miettinyt et onko se vaan tätä mun kuumeilua vai onko kuumeilu sitä että haluan pois töistä :/
Nooo..toisaalta en sitä kuitenkaan usko, kun mä olen aina haaveillut useammasta lapsesta, mutta se ei ole ollut mahdollista, kun on ollut väärät miehet B) :ashamed: Että ristiriitaista täälläkin..Nyt olen ajatellut hakea toista työpaikkaa, mutta toisaalta se tuntuis höhlältä kun odottelee myös raskautta tulevaksi, että ei työapaikan vaihdos varmaan ole siltäkantilta järkevää. Hirveä ajatus että olisi just aloittanut uudessa paikassa ja sitten olis kokoajan ehkä sairiskella ja uupunut. No mene ja tiedä....parin viikon kuluessa pitäsi päättää että haenko yhtä paikkaa \|O

Siten olen ajatellut mahdollisen tulevan hoitovapaan tehdä, että ottaisin ehkä pari hoitolasta, kun mulla on tuon alan koulutus, mutta toisaalta sitähän ei tiedä että millainen tunne sillon on..Ihan hirveesti kaikenlaisia pähkäilyjä tässä kokoajan, että miten päin kannattaisi tehdä ja välillä järki kädessä ja välillä ei. Mies on onneksi järkevämpi, minä otan asioita enempi tunnepohjalta ensin ja sitten järjen käteen...

Siskolla oli tuossa mökillä muuten 8kk ikäinen tyttö mukana ja voi hellanlettas, että oli ihana.. :heart:

Jotenkin tuntuu että tänäpäivänä naiset joutuu tosi paljon miettimään näitä työelämän ja perheenyhdistämisasioita, kun taloudellisesti on aika tärkeää, että molemmat on töissä. Ainakin jos halajaa omaa taloa tai mökkiä jne. Meillä ei ole mitään pääomaa, muutakuin tämä oma asunto, joka sekin on enempi kyllä vielä pankin, mutta haaveissa olis oma talo jossain vaiheessa niin eipä sitä voi pitkäksi aikaa jäädä kotiin ainakaan ilman mitään työskentelyä. Minä taidan olla sellanen että se olis tosi mukavaa...riittäisi ihan van senlisäksi pari tenavaa, mies ja nuo harrastukset!
Voi hitsit, kun tulee taas pitkä juttu :ashamed: mutta kun täällä oli NIIN mielenkiintoisia keskusteluja käyty, niin kaikkeen pitää osallistua.

EPSUKEPSU, hienoa ja kivaa kun viitsit tehdä listauksen. Justiinsa tuollaista minäkin ajattelin, mutten kerennyt vielä. Mutta kiitos :flower:

Nyt pitää mennä ottamaan kaalilaatikot uunista ja piirakkakin pitäsi vielä vääntää kun tuli luvattua. Oikees hyvää viikonalkua kaikille ja PLUSSIA kehiin B)
 
epsukepsu
Moro! :wave:

Kivastihan täällä on tänään kirjoiteltu! :) Ja eikä kestä kiittää tuosta listasta, oli kiva tehdä se :) Mä yleensä valvon aika myöhään, et tuo oli suht aikaiseen kirjoitettu :p Tänään meinaan mennä kyllä aikaisin nukkumaan (eli ihan kohta ;) ) kun pitää aamulla herätä suht ajoissa pojan kanssa lääkärille. Meillä onkin varsinainen lääkäri-viikko tiedossa. Ma, ti ja pe pitää rampata allergioiden tiimoilta lääkärillä.. :/ mut jospa niistä jotain hyötyä olisi..

Täällä sitä muuten ihmetellään kun ei sitä täti ole näkynyt! Nyt siis jo neljättä päivää myöhässä.. En meinaa vieläkään testata, vaikka mieli kyllä tekis toisaalta kun vähän kyllästyttää tuo housuihin kurkkiminen :LOL: Mut jospa vielä malttais mielen... ;)

Noista lapsien lukumäärästä, niin minusta on hienoa kun on suurperheitä! Nostan hattua niillä äideille ja isille!! :flower: Minusta itsestäni ei kyllä olisi suurperheen äidiksi. Tuon yhdenkin uhmisriiviön kanssa meinaa hermot palaa.. mutta toisen jos vielä saisin niin onnellinen olisin :heart: :) Mut ties miten iso perhe mullakin olisi jos olisi nuorempana äidiksi tullut.. Sitä en saa koskaan tietää.. Mutta todella hienoa että suurperheitä on. Olkaa ylpeitä vaan siitä ja niin varmasti olettekin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Huomenta vaan kaikille!

Joko epsukepsu uskalsit testata? Toivottavasti tulos oli odotettu.

Minä en uskalla edelleenkään mitenkään suunnitelmallisesti tätä lapsen hankkimis -projektia ajatella. Yleensä meillä on tärpännyt melko helposti, mutta nyt mulla pyörii päässä kaikkea joiutavaa, johtuen koetusta sikiön kohtuun kuolemisesta. Sitä jotenkin ajattelee, että sisuskalutkin on varmaan menneet epäkuntoon moisessa kokemuksessa :'( , vaikka sanoohan ne lääkärit, ettei se mitään kuulemma vaikuta. Kun vaan sais tuon oman päänsä uskomaan asiaan.

Nyt pitäis lähteä aamulla pankkiin viimeisiä säästöjä nostamaan, jotta sais rahoitettua ainakin jouluun saakka vielä tätä kotona oleilua. Äh, kun siitäkin pukkasi nyt hirvittävän stressin, kun aloin pohtimaan mennäkö tammikuussa töihin vai ei. Toisaalta olis hyvä, mutta toisaalta tuntuu pahalta ajatukseltakin, että nuorimmainen pitäisi viedä hoitoon ja koululaisten pitäisi olla yksin iltapäivät. Vaikka kyllä kai ne pärjäis, omasta präjäämisestä en sitten tiedäkään.

Viikonloppu mei ihan laiskotellessa. Nyt pitäis varmaan saada jotain aikaiseksikin =)

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
:D HUOMENTA!

Laitan tähän viikonavauksen laulun sanoina; erittäin hauska suomalaisen reggaebändin kappale -VAUVANTEKOHOMMA-
Vielä hauskempi tietysti kuultuna. Löytyy Soul Captain -bändin levyltä Tanssijan Valinta ( saa ostaa levykaupoista )

Hauskaa vauvantekoviikkoa :p :wave:

Vauvantekohomma Lyrics

Mitääh?!??

Eiks me ruveta jo hommiin
No niihin vauvantekohommiin
Hei hei

Vauvantekohomma se on simppeli
Siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli
Hei hei
Beibi eikö lopeteta nyt se peli
Ja mennään sitten suorinta tietä petiin

Ensin me riisutaan alasti
Ja jätetään välistä myös kondomi
Ja sitten voidaan ruveta vauvantekohommiin
No eiks me ruveta vauvantekohommiin?

Mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
Joo, mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
Se on simppelii..
Beibi beibi beibi

hei
vauvantekohomma se on simppeli
siihen tarvitaan vaan äiti ja isukki
beibi, eikö lopeteta nyt se peli
ja mennään sitten suorinta tietä petiin

Ensin me riisutaan alasti
Ja jätetään välistä myös turhat kumit
Ja sitten voidaan ruveta vauvantekohommiin
No eiks me ruveta vauvantekohommiin?

Mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva
Joo, mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva

Vielä kerran mä sanon "waaaah" sä sanot "aah"
Eikä kesta kauan
No kun mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Yheksän kuukautta vaan
sitten tulee vauva
Se on simppelii...
Beibi beibi beibi...

Jotkut luulee että haikara tuo vauvan
Jotku hörhöt meinas kloonata ihmisen
Hei ei ei
Mä sanon ihminen tekee vauvan
Se on ihmisen lempi joka tekee sen sen.

No, kun se sanoo "uuh" toinen sanoo "aah"
Siitä tulee vauva

No, kun mä sanon "uuh" sä sanot "aah"
Siitä tulee vauva

Joo mä sanon "waaaah" sä sanot "aah"
Ja siitä tulee vauva

Sano vielä sano "waaah" mä sanon "aah"
Ja siitä tulee vauva
Se on simppelii.

Hei beibi beibi beibi,
eiks me mennä jo petiin
eiks me mennä jo petiin
eiks me mennä jo petiin
Hei beibi beibi beibi

Elämä on elämää varten annettu
 
Moi taas !

Pilkettä Siinäpä meille kuumeilu biisiä kerrakseen =)

Tein sellasen harjottelu sadekepin eilenä leivinpaperi-rullasta ja tänään jos tuo isukki muistais tuoda töistä sellasen ison putken, niin päästäis pojan kanssa huomenna hakkaa nauloja. Tosi kiva juttu ja lisää ideoita sais ainakin mun puolesta tulla =)

epsukepsuvieläkö malttia riittää vai.....?

Taas oli selasen tasasen tappava viikonloppu ainoastaa eilen käytiin tossa lähistöllä kattomassa patoa ja poika sai syödä ruokansa siellä. Tosin sateisen vähyydestä siellä ei ollut juurikaan vettä, mutta tulihan nähtyä.

Eilen kurkkasin tonne laskuriin ja sain itselleni päivämäärän oviksesta. Nyt vaan täytyy toivoa ettei tule nais-henkilöitä kylään.
:kieh:
 
epsukepsu
Moikka! :wave:

En ole vieläkään testannut.. :whistle: En nyt tiedä onko tää malttia vai ihan pelkkää pelkoa.. mitä jos se onkin nega? :/ Mut huomenna meinaan testata, jos ei tilanne tästä muuksi muutu, ts. täti pysyttelee poissa jaloista.. :LOL: Tuolla vkon 33 kuumelijoissa jo yksi sanoi että olen raskaana, mutta katsotaan nyt... Kerron sitten huomenna =)

Nyt on pojalla sitten laput selässä. Epikutaanitestit toisin sanoen. Tulikin tälle viikolle sitten yksi lääkäripäivä lisää, et ainoastaan to on "lääkärivapaa" päivä.. Huh..Luulisi riittävän hetkeksi aikaa.. :headwall:

:wave:
 
Muistan itse, kun ravasin noissa allergia-testeissä, niin ei ne mitään herkkua ollut. Hirveä kutina kohdissa joka aiheutti allergiaa. No sainhan ainakin selvyyden joistakin ruoka-aineista joille olen allerginen, mutta myöhemmin olen huomannut (vuodesta -77 allerginen), että allergisuus vaihtelee kuten sitrushedelmien kanssa on, joka toinen vuosi voin niitä syödä ja joka toinen en. Ja selleri jota ennen pystyin syömään niin viime vuosina en voi sitä edes kotiini tuoda.

Hirmusti ++++++++++++++++++++++++++++++epsukepsulle
 
epsukepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 14:49 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Muistan itse, kun ravasin noissa allergia-testeissä, niin ei ne mitään herkkua ollut. Hirveä kutina kohdissa joka aiheutti allergiaa. No sainhan ainakin selvyyden joistakin ruoka-aineista joille olen allerginen, mutta myöhemmin olen huomannut (vuodesta -77 allerginen), että allergisuus vaihtelee kuten sitrushedelmien kanssa on, joka toinen vuosi voin niitä syödä ja joka toinen en. Ja selleri jota ennen pystyin syömään niin viime vuosina en voi sitä edes kotiini tuoda.

Hirmusti ++++++++++++++++++++++++++++++epsukepsulle
Moikka! Juu ei ole herkkua noi allergiatestit, eikä varsinkaan lapsen kanssa, jonka ymmärrys on mitä on. :/ Aika hyvin tuo taitaa kuitenkin ymmärtää sen, että hänen parhaaksi ne on, mutta silti.. on se vaan niin kurjaa kun joudutaan lääkäreillä ramppaamaan ja monet ruoka-aineet on kiellettyjä. :( Aika jännä että sulla noi allergiat tuolla tavoin vaihtelee! Mistähän se mahtaa johtua? Oiskohan siitepölyillä tms tekemistä asian kanssa...?

Ai niin sulle, Tiitiäisen äiti piti sanoa vielä että pidän peukkuja että naisihmiset ymmärtävät nyt pysyä teiltä kaukana, etteivät tule nyt sotkemaan kuvioita ;) :D

Kiitos +++++++++++++++++++:sta :heart: =) Huomenna sitten...
 
Mulla alkoi allergia, kun äiti teki mulle voikukka seppeleen, siitä se laajeni sitten leskenlehtiin, kehäkukkaa eli alussa oli vain kaikki keltaiset kukat. Noin 15 vuotiaana tulin allergiseksi sitten kokoliki kaikelle siitepölylle ja n.18v tuli astma, kun oli paljon siitepölyä liikenteessä, nykyään astmaa vain tosi harvoin, mutta joka kevät käyn itselleni piipun hankkimassa.. siinä 25 tuli sitten ruoka-aineet mukaan kuvioon eli melkein kaikki hedelmät ja vihannekset missä siemeniá sisällä. Ja kun kaikkia ei tutkita niin havainnot olen tehnyt itse mitä voin syödä ja mitä en. Kaksi kertaa olen joutunnut sairaala hoitoon allergiani takia el isyönnyt jotain sopimatonta, ensi rupeaa kämmenet kutiamaan josta kutina siirtyy limakalvoille, nivel kohtiin, ripuli ja oksentaminen joka on (kummatkin) pelkkää vaahtoa, koko kroppa turpoo ja menen paloauton punaiseksi ja viimeiseksi henki ei enään kulje. Eli ei mitää naurun asiaa tämä allergisuus todellakaan ole ja pojallani kanssa mahdollisuudet periä tämäkin :'(
 
epsukepsu
Testailin sitten tänään.. ja negaa näytti :'( niin kuin pelkäsin.. En ymmärrä mitä tämä nyt on, missä täti on? Miksei monsuunit ala? Olenko raskaana vai en ja miksei se testi näytä jos olen?? Argh \|O Hulluksihan tässä tulee... :headwall: :headwall: :headwall:
 
epsukepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 12:21 Pilkettä kirjoitti:
:hug: voi harmi :hug:
Monesko kp sulla oli, voihan ne näyttää negaa viikonkin menkkojen myöhästelystä..toivotaan nyt selkeyttä, ettei tarvii miettii :hug: :heart:
34/28 on menossa.. Olinkin laskenut vähän väärin aiemmin. On tää vaan ihme juttu. No ei auta muu kuin odotella ja ihmetellä mitä tuleman pitää.. Plussaa toivotaan tietty.. :) Ostin tänään uuden testin. Ovat muuten melkoisen kalliita. Netistä sais kait halvemmalla tilattua, ainakin mammaksi.fi sivuilla oli muistaakseni 3 testiä 9 euroa, apteekista ei meinaa sillä rahalla edes kahta saada, hyvä kuin yhden.. Et vinkiksi vaan teille muille.. =)

Mutta jatketaan ihmettelyä.. Kait tästä pitää lääkärille kohta soitella jos täti pysyy poissa ja negaa vaan testit näyttää. Pitää toivoa vaan parasta..
 
epsukepsu
Kiitos :hug:

Pitää nyt toivoa vaan että testit on väärässä ja/tai että olen liian aikaisin testannut. Noissa testeissähän vaan lukee, että ovat herkkiä ja voi testata heti sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja että voi testata jopa 3 pv ennen.. :/ No joo.. Epätietoisen odottajan aika on tooooosi pitkä... *huoh* Mut toivotaan, että tämä tästä vielä iloksi muuttuisi! :)

Olisi kiva jos te muutkin pääsisitte pian jännäilemään! Ei kun peitot heilumaan vaan ;)
 
Kyllä tuolla monissa keskusteluissa on ollut raskautuneita, joilla plussa on näkynyt paljonkin myöhemmin. Olisiko sun hankalaa mennä terveyskeskukseen vai jaksatko odotella. Terkkarin tulos pitäisi olla ainakin varma ja se tulee samassa päivässä. En tosin tiedä miten on siellä teilläpäin. Mulla esim.lämmön laskusta ( nousee pariastetta oviksesta ja laskee paria päivää ennen menkkojen alkua ) tietää että täti tuloo.

Ittestä en tiedä milloin pääsee jänäilemään, kun musta tuntuu että mun
"OnniOvulaatio" on nyt kertakaikkiaan huiputtanut mua, kun mulla pitäsi olla ensi ke-to ovis laskureiden mukaan ja olen sen noillapaikkeilla kierta aina pongannut aiemmin, niin nyt yhtäkkiä mulla onkin ollut rinnat kipeenä sunnuntaista ja ihan kuin olis ovistuntemuksia ollut tässä viikonajan. Eli sekaisin ollaan kuin seinäkello... :/ :p

Peittoja ei ole sitten niin tietosesti heiluteltu kun ooteltiin sitä ovista tänviikon loppuun :whistle: Jotenjoten, mulla varmaan siirtyy ensikuuhun jännäykset.

Laitan nyt epsukepsulle tähän toiveikkaana tädinestopuomit :attn: :attn: :attn:

ja superplussapuhallukset+++++++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
Klaava harmaana
Mulla ei ainakaan koskaan ole testit heti näyttäneet plussaa menkkojen poisjäätyä, vaikka niin sanotaankin. Edelliskerrallakin taisin saada sen oikean plussan vasta kun oli jo yli viikko siitä, kun piti alkaa.

Minä tosin olen vähän huono esimerkki, koska mulla on vähän epäsäännöllistä tuo kierto, joten ei oikein aina tiedä itsekään missä mennään.

Toivottavasti saat kuitenkin pian selvyyden, sillä epätietoisuushan on kaikista pahinta.
 

Yhteistyössä