Yli 36v KesäToiveet

Ekan raskauden aikana olisin halunnut ne kaksoset, kun avokin suvulla on siihen taipumuksia. No oikeestaan en mä niitä nyttenkään pois hylkäisi. Kunhan saisi tän pääparan kuntoon; haluta vai eikö.
kun vasta marraskuussa olis ne geenitutkimukset sairaudesta. Eilen vaan tehtin kartoitusta suvusta jne ja marraskuussa pitäis sitten tutkia ne patologisenlaitoksen tulokset kasvaimistani ja polyypeista, mitkä minulta otettiin pois.
Mites te muut jos teillä olisi joku geeniperinteinen sairaus niin tekisittekö lisää lapsia?
Mulla ois hirvee himo saada vielä yksi tai kaksi, mutta pelottaa, ettá jos lapseni tämän saman perisivät ja niinkuin tahallani olisin sairaita lapsia tehnyt, mutta toisaalta eiköhän tuo lääketiede kehity kaiken aikaa ja ehkä näihin syöpään johtaviin sairauksiin joskus saada parempaa hoitoa.

Mutta tän kuun ovikset taitaa mennä käyttämättá ohi, kun pitää lähteä Mallorcalle ens viikolla kattoo ja laittaa meittin asunto myynti kuntoon, kun saimme vuokralaisen pihalle ja ovis sattuis just ens viikolle. No ens kuussa sitten uudestaan
 
epsukepsu
Hei Kipinää! :)

Onhan se hyvä harkitakin vähän tuota lapsen"tekoa" ettei nyt ihan suinpäin vaan käydä siihen, vaikka lapsia entuudestaan onkin. Se osoittaa vaan kypsyyttä ja sitä että järkeä päästä löytyy, ainakin minun mielestäni :) Kiva kuulla että päädyitte yhteistuumin yrittämään! Hienoa! =)

Mä en ole pillereitä syönyt sitten sen koommin kun esikoista alettiin yrittämään. Mutta mulla ainakin silloin heti lopettamisen jälkeen kierto kesti samanlaisena ja oviskin tais tulla ihan ajallaan kun heti toisesta kierrosta tärppäsi, vaikka TJOT meiningillä tuota poikaa "tehtiin. Yleensä sitä kait suositellaan että pillereiden lopettamisen jälkeen pitäisi yksi kierto odottaa ennen kun alkaa yrittämään.

Onnea yritykseen! =)
 
epsukepsu
Hei Tiitiäisen äiti,

tuo kaksosten periytyvyys tulee äidin suvusta ei miehen. Näin olen kirjoista lukenut ja asiaa käsittelevistä ohjelmista kuullut. Eli jos miehelläsi on sisko(ja) niin heillä on mahdollisuus saada kaksoset. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, voihan olla että kaksoset vielä vaikka saatte ;)

Vaikea sanoa tuosta, että tekisikö sitä lapsia jos olisi geeniperintäinen sairaus :/ Itse en valitettavasti tiedä omasta geeniperimästä, että tässä sen puoleen olen vähän jäävikin siihen vastaamaan. Ehkä se toisaalta on hyvä ettei tiedä geeniperimää, sitä saa elää autuaassa tietämättömyydessä sen osalta, mutta kyllä sitä toisaalta olisi hyvä tietääkin. Osaisi ehkä hakeutua ajoissa tutkimuksiin/ hoitoon jos tietäisi suvussa olevan jotain vakavaa sairautta.
Ystäväni suvussa on joku geeniperintäinen sairaus, en nyt muista enää mikä se on, mutta esikoistaan odottaessa hän kävi otattamassa jonkun seulonnan, muistaakseni lapsivesipunktion, josta sitten tutkittiin onko lapsella kyseinen sairaus. Ei ollut, onneksi. Ystäväni vain sanoi että oli sen verran rankka juttu ettei hän toista lasta halua.

Sun tai siis teidän molempien täytyy tuota asiaa nyt vaan rauhassa miettiä. Ehkä olisi hyvä odottaa sinne marraskuulle, josko sitten saisitte hyviä, mieltä rauhoittavia tietoja, jotka helpottaisivat päätöksen tekemistä. Toivon niin ainakin :heart: Jos päätätte nyt alkaa yrittämään, niin peukkuja pidän kyllä täysillä! :)
 
epsukepsu
Perjantain tiivistetty listaus :)

Jätin noita tietoja pois, kun ovathan ne tuolla aiempana tallella. Nyt vain kiertopäiviä merkkailemaan, jos siltä tuntuu! Tähän saa helposti itse kukin tehtyä muutoksia, kun klikkaa tuosta ylhäältä "lainaa" ja sitten vaan lisäilee/poistaa/muokkailee miten parhaaksi katsoo. :D


Pilkettä KP 21/30-32

Tiitiäisen äiti

epsukepsu KP 4/28

Maudie

HissunMyy

Lyydia2001

klaava

kipinää

miesku

Micosa
<br><br>
 
Huomenta,

Minä en tiedä tuota kierron pituutta, mutta periaatteessa nyt olis 8. päivä kuukautisten alkamisesta.

Tuosta lapsen yrittämisestä heti pillereiden jättämisen jälkeen olen kuullut, ettei siitä ole mitään haittaa. Paitsi ovulaatiopäivä eli raskautumispäivä on vaikeampi laskea. Kuulin myös, että raskaaksi tulee jopa helpommin heti pillereiden pois jättämisen jälkeen. Joillekin ilmeisesti jopa määrätään pillereitä joka toiseksi kuukaudeksi, jos raskaus ei onnistu muuten.

En tiedä näiden puheiden todenmukaisuudesta, mutta tällaista olen kuullut. Joten itse ajattelin, etten turhaan odota yhtä tai useampaa kiertoa, kun tässä iässä ei tuo raskautuminen ehkä onnistukaan enää niin helposti kuin nuorempana... mutta katsotaan. Olen kuitenkin erittäin realistinen tämän vauvahaaveen kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 00:58 epsukepsu kirjoitti:
Perjantain tiivistetty listaus :)

Jätin noita tietoja pois, kun ovathan ne tuolla aiempana tallella. Nyt vain kiertopäiviä merkkailemaan, jos siltä tuntuu! Tähän saa helposti itse kukin tehtyä muutoksia, kun klikkaa tuosta ylhäältä "lainaa" ja sitten vaan lisäilee/poistaa/muokkailee miten parhaaksi katsoo. :D


Pilkettä KP 21/30-32

Tiitiäisen äitiKp 9/28

epsukepsu KP 4/28

Maudie

HissunMyy

Lyydia2001

klaava

kipinää

miesku

Micosa
 
Pilkettä töissä
Heipat täältä sorvin äärestä jälleen ( tää on hyvä tapa pitää pikku tauko noista oikeista hommista)

Joo, määkin olen jostain lukenut, että kaksoset periytyy äidin puolelta, mutta toki niitä syntyy ilman periytyvyyttäkin. Kaveri sai identtiset kaksospojat pari vuotta sitten. Poitsut on ihania, mutta huisin villejä. Kyllä vanhemmat on siinä aika kovilla kun olen seurannut. Ystävälläni on ollut kyllä hyvä "hoitoverkosto" läheisistään, mutta ekat 1,5 vuotta oli kyllä rumbaa. Olen ymmärtänyt että nyt alkaa helpottaa, kun pojat ovat 2,3 v :D

Epsukepsu...eli Ennustajien mukaan olemme molemmat vuonna 2008 onnellisten kaksospoikien vanhempia :LOL: :LOL: :LOL: !
Mielenkiintoista nähdä...

Mulla tulee tosiaan ne vanhemmat tänään viikonlopuksi, että en varmaan paljon ehdi koneella käydä kirjoittelemassa, mutta ihan varmaan käyn kurkkaamassa miten täällä sujuu :p

Mulla on tässä kierrossa ihan kummat hommelit...vaikuttaakohan tää "kuumeilu" ihan oikeasti tuohon kiertoon... :attn: Epsukeps..kun sullakin kävi noitten menkkojen kanssa tuo pitkä kierto jota ei tavallisesti tule. Mulla nääs on nyt siten että mulla oli ovis viikkoa ennen kuin piti ja yleensä, tai ainakin kuvittelen että oli, kun nyt on rinnat tosi kipeät olleet jo viime perjantaista ja oikeesti kauhulla ajttelen että sitä pitää kestää nyt vielä 2vkoa, jos menkat tulee niinkuin normaalisti. Mulla ei ole IKINä tullut menkkoja liian aikaisin, enemmänkin vetää pari päivää aina yli. Höh. Nainen on kummallinen otus.

Tervetuloa vaan Kipinää uudestaan tänne!

Ja kiva Epsukepsu kun viitsit noita listoja päivitellä!

leppoisat ja romanttiset viikonloput toivottelen teille :wave: :D
 
Mimsku
Liitynpä minäkin joukkoon... Ikää on 39 ja kaksi poikaa tehtynä, iät 9 ja 13... Nytpä sitten tämä uuden elämän alku (avioero, uusi rakkaus...:) innoittaa vielä kerran raskautumaan. vaan eipä ole onnistunut. Yksi keskenmeno on takana, se huhtikuun alussa :'( Sen jälkeen ei muuta kuin tätiä tädin perään.

Nyt viimein aion kokeilla tuota oviksen määritystä testitikkujen avulla. Tiedetään ainakin oikea ajankohta. Kaipa sitä luontoakin voi vähän avittaa.. ;) ;) ;)

Menkat vähän sekaisin olleet: 26-31 päivää..

Plussia toivotellen,

Mimsku
 
epsukepsu
Tervetuloa mukaan Mimsku! :)

Osanottoni keväisen keskenmenon johdosta :hug: ja onnea uuden elämän ja rakkauden alkuun :) :flower: Toivottavasti sinä ja uusi miehesi saisitte sen yhteisen rakkauden hedelmänne. Plussatuulia sinne päin ++++++++ :whistle:
 
epsukepsu
Perjantain tiivistetty listaus :)


Pilkettä KP 21/30-32

Tiitiäisen äitiKp 9/28

epsukepsu KP 4/28

Maudie

HissunMyy/

Lyydia2001

klaava

kipinää

miesku KP 21/24-28

Micosa

Mimsku
 
epsukepsu
Pilkettä Juu tokkiisa sitä voi saada kaksoset vaikkei sukuvikana sellainen olisikaan. ;) Eihän sitä tarvii "kuin" kaksi munasolua kehittyä samaan aikaan tai sitten sen yhden jakaantua kahdeksi. :) Noi on kyllä sellaisia Isoja Pieniä Ihmeitä, joita ei voi kuin ihmetellen hämmästellä :)
Saa nähdä käykö meille, Pilkettä, sitten noin kun käydään tuplia tekemään ;) :LOL:

Mä luulen kyllä että tää kuumeilu voi sekoittaa tuota monsuunipakkaa siinä määrin, että täti ei tiedä milloin uskaltaa tulla ja tulee sitten liian aikaisin tai hirveesti myöhässä :/ Pitäis vaan ymmärtää ottaa vähän rennommin tää(kin) homma niin vois onnistuakin paremmin.. tai sitten ei, mistä näitä tietää.. :ashamed: No, täytyy nyt katsoa miten tästä eteenpäin nää hommat menee ja yrittää todellakin vähän ottaa rennommin :)

Tänään taas tuli vauvauutisia kun sukulais"tyttö" (27v ;)) sai toisen lapsen, pojan. Viime viikollakin tuli toiselta sukulaiselta vauvauutisia, tyttö meni sinne perheeseen. Että on tätä liikkeellä :D

Viikonloppuja vaan kaikille! :wave:
 
epsukepsu
Löysin tuolta yhdestä keskustelusta tällaisen linkkivinkin www.yourdays.com Käykäähän katsomassa! Rekisteröitykää sisään ja tehkää oma ovulaatiokalenteri! Sen saa myös suomeksi!!! :D

Mä tein jo ;) :p
 
Nyt tuli varmennus ettei meikkis ainakaan tämän kierron aikana poksahda paksuksi. Ostin just lipun Mallorcalle, lähden maanantaina 28.8 ja palaa astialle 8.9.
Mutta onhan tässä vielä pari päivää aikaa täällä käydä pyörähtämässä.

Tervetuloamimsku ja pahollani Km:sta ja paljon onnea seuraavalle =)
 
epsukepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 15:09 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Nyt tuli varmennus ettei meikkis ainakaan tämän kierron aikana poksahda paksuksi. Ostin just lipun Mallorcalle, lähden maanantaina 28.8 ja palaa astialle 8.9.
Mutta onhan tässä vielä pari päivää aikaa täällä käydä pyörähtämässä.
Hyvää matkaa Mallorcalle! :) Harmi että menee ovis "sivu suun", mutta ensi kierrossa sitten yritystä senkin edestä!! =)
 
Klaava harmaana
Eikä taaskaan jaksa kirjautua ... :ashamed:

Lähiaikoina alkais vissiin otolliset hetket olla käsillä lapsentekoa ajatellen. Ainaskin sen oviskalenterin mukaan, josta joku tänne linkin laittoi. Mies kyllä sanoi tänään, että eikös nää kolme riitä, mutta en usko sen olleen tosissaan. Sen verran murheellinen oli sen neljännen keskenmenosta tässä muutama kuukausi sitten, että uskon sen kuitenkin oikeasti halunneen vielä neljättä. Saapa nyt nähdä miten tässä sitten käy. Olis kyllä liian hyvää ollakseen totta, jos tärppäisi. Ja vielä kaikki menisi hyvin loppuun saakka.

Ni, niin pitkälle ei uskalla ajatella.

Oon tehnyt ostoksia huuto.netistä. Olen koettanut kaivella nuorimmaiselle isompien vanhoja talvivaatteita varastosta, mutten löydä mitään? Onkohan ne olleet pihalla ilman haalareita vai olenko mahdollisesti lahjoittanut ne johonkin?? En pysty muistamaan. Pitää varmaan kaivaa valokuvia esiin, jos niistä vaikka näkis mitä ne on yleensä pitänyt.

Ostinkin sitten käytetyn Reiman haalarin, saas nähdä millainen on ja missä kunnossa, mutta yleensä olen ollut ostoksiini tyytyväinen.

Kyllä joskus tosin ihmetyttää mitä ihmiset tarjoaa käytetystä tavarasta. Kaupasta sais uusiakin sillä hintaa, jollei nyt välttämättä halua mitään merkkitavaraa lapsilleen. Mutta jokainen tietysti tekee mitä tahtoo ja onhan sekin arvo sinänsä, ettei osta uutta vaan käytettyä, kun on kerran tarjolla. Säästäähän siinäkin vähän ympäristöä omalta osaltaan.

Täällä on edelleen sikamaisen kuuma. Olen aivan kypsä tähän helteeseen ja odotan syksyä kieli pitkällä. Vaikka kai siihenkin kyllästyy.

Meillä olis ensi viikolla kuopuksen 2-v synttärit. Mitähän tarjoaisi liudalle sananikäisiä äiteineen? Hyviä ehdotuksia kaivataan..
 
epskeps harmaana
Hei klaava!

Toivon mukaan tosi toimiin pääsette! Sulla tosiaan taitaa olla kriittiset hetket käsillä, joten eikun peittoja heiluttelemaan ;)

Mä en ole tuolta huuto.netistä mitään ostanut. Ainakin kaikki mitä olen sillä silmällä katsonut ovat olleet tosi hintavia :/ Harvoin siellä muutenkaan käyn, et varmaan pitäis useammin käydä jotta niitä parhaita sieltä bongais ja sais itselleen. Postimaksutkin ovat vaan sellainen riesa noissa et huonolla tuurilla tuotteen hinta tuplaantuu niiden takia, joten eipä sitten ole viitsinyt ostella, vaikka kierrätys ois ihan hyvä juttu. Muutaman jutun olen ostanut esim. Vauva-lehden osta&myy palstalta.

Ei täällä ainakaan enää sikamaisen kuuma ole, sillain sopivan lämmintä, n.+20. :) Helle ei juurikaan ole muutenkaan häirinnyt kun meillä kotona on ollut koko ajan ihan sopivan viileetä et täällä ei ole tarvinnut hikoilla. Aiemmissa asunnoissamme sai hikoilla kyllä senkin edestä kesähelteillä. Joten vielä ei ole tullut mitta täyteen helteitä. Inhottaa vaan kun maa on niin kuiva ja puut pystyyn kuivuneita, eikä metsään tullut yhtään mustikoita eikä vadelmia.. :( Niitä poikakin odotti talvesta asti ja on tosi pettynyt.. :(

Synttäritarjottavista.. niin en ole mikään kokkikolmonen :p mut semmoisen vinkin voisin antaa, et pidä mahdollisimman yksinkertaisina ne tarjottavat. Ei tarvii kymmentä sorttia, se on ihan turhaa. Kakku tai jäätelöä, suolaista ja jotain keksiä, siinä se. Ainakin meidän pojan synttäribileistä on jäänyt pullat sun muut baakkelisit aina syömättä. Kakku ja keksit on tehneet kauppansa. Hyviä 2v synttärijuhlia sinne teille! =) =) :flower: :flower:

:wave:
 
epskeps harmaana
Sunnuntain suloiset


Pilkettä KP 23/30-32

Tiitiäisen äiti KP 11/28

epsukepsu KP 6/28

Maudie

HissunMyy

Lyydia2001

klaava 14/30-32

kipinää

miesku KP 23/24-28

Micosa

Mimsku

=) =) =)
 
Hyvää myöhäis-iltaa!
Täällä yritetään juhlia avokin huomisia synttäreitä tai suomen aikaa tän päiväsiä, tosin avokki joutu vähäks aikaa jäähylle :\|
Me kun vietettiin pojan 2v synttärietä niin tein kaikenlaista dipattavaa ja pientä sormiruokaa. mini lihapullia, mini kolmioleipiä yms
hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenia vaan kaikille! Vaikka kai sitä pitäis sunnuntaiaamuna olla muutakin tekemistä kuin netissä roikkuminen...

Joo, epsukepsu, täällä yritetään kovasti tulevalla viikolla joka toinen päivä puuhailla peittojen alla. Ei ole kyllä tarkkaa tietoa varsinaisesta päivästä enkä aio mitään tikkuja ostella. Katsotaan nyt jos tärppäisi ilman tarkkaa ovispäivääkin (ja eihän sitä edes tiedä onko sitä ollenkaan). Ainakin edelliset on onnistuneet ilman tikkuja. Toivottavasti myös nyt. Mulla on vaan tuo kierto vähän mitä sattuu toisinaan, joten ajoitus tahtoo olla vähän hankalaa.

Vihdoin sääennustus lupasi ensi viikolle jopa alle 20 asteen lämpötiloja. Meidän talo on etelän suuntaan ja aurinko paistaa toiselle puolen taloa koko päivän ja näin loppukesällä jo niin alhaalta, että on todella hiostavaa ja kuumaa. Varsinkin kun täällä kotosalla pääasiassa kuopuksen kanssa ollaan. Mutta, eiköhän sitä ehdi palellakin ennen seuraavia helteitä ensi kesänä.

Itse olen kyllä tehnyt ihan kannattavia kauppoja huuto.netistä. Ostin mm. kuopukselle 8 pitkähihaista paitaa hintaan 12,50 e postikuluineen. Ja pari talvipukuakin olen vuosien kuluessa hankkinut, mihin olen ollut ihan tyytyväinen. Mutta ostankin vain sellaista, millä ei ole kymmentä huutajaa, joten hinta pysyy kohtuullisena. Onhan siinä tosin se riski, että saakin hintaan nähden huonoa kamaa. Jonkkun verran olen myös ostellut Babyidean kirpparilta esim. kestovaippoja. Niillä on kieltämättä kohtuullisemmat hinnat.

Huuto.netissä oli tässä joku päivä sitten (oli tuolla toisessa osiossakin tässä puhetta) huudettavana kasa 74 cm vaatteita ja hinta oli jo noussut yli 400 euron. Kuka ihme tarvitsee niin paljon samankokoista vaatetta? Ei meillä ainakaan olis tullut käytettyä. Mutta jokainen tavallaan...

No, aurinkoista sunnuntaita. Koetan pysyä koneesta erossa edes huomiseen :whistle:
 
Klaava harmaana
Missäs kaikki tämän ketjun kirjoittajat piileksii??

Oletettavasti on jotain järkevämpää tekemistä kuin minulla :whistle:

Eilen illalla ukkosti, mutta sitä ennen ehdittiin käydä läheisellä nurmikentällä pelaamassa "jalkapalloa" lasten kanssa. Nuorimmainenkin oli innolla mukana ja oli hauskaa.

Hyvää alkanutta viikkoa ja plussaonnea kaikille kohtalotovereille!
 
Maanantaita suomineidot B) (-ympäri Euroopan :D )

Täällä eka piileksiä ilmottautuu!!! Viikonloppu meni kivasti vanhempien vieraillessa täällä meillä. Tämä oli eka kerta kun olivat meidän yhteisessä asunnossa koko viikonlopun ja hieman jänskätti, että miten tähän sovitaan, mutta mukavaa oli ja kaikki olivat ihan rennosti =) Ollaan tietysti heidän luonaan oltu aiemminkin ,mutta ei näinpäin. Onneksi mun ukkeli tykkää vanhemmistani ja minä hänen( -tai isästään, hänen äitinsä on kuollut kun oli vasta 10v)

Voi Klaava, muistelen vähän kaiholla sitäaikaa kun miekin poikani kanssa sain touhuilla kaikkea :p Sai käydä lintsit ja pelit ja kaikkea kivaa...heh, nyt poika menee omia menojaan ja ihan itekseen me "vanhukset" saadaan ettiä huvitukset... :p Noo, toivotan, että vielä yksi kasvava saadaan, niin löytyy taas nuo kivat pelit sunmuut. Helposti sitä jumittuu vaan sauvakävelyyn ja pyöräilyyn kun lapsi ei ole " ohjaamassa" riemuihin. Ai että kun oli Puuhamaassakin kivaa!!!

Jaahas, kyllä menee nää viikot hurjaa vauhtia. Mulla taitaa olla kp jotain 24/30-32 ja olo on jo nyt kuin pamahtais just tuo masu. Siis jostain syystä hirvittävän turvoksissa. Ihan kuin ois 5.kk:lla raskaana . Mieskin kysyi hölmistyneenä että joko sä tulit raskaaksi?
Alaksivat nyt vaan aiemmin, niin pääsis uusintayritykseen nopsaan. Me kun ei kait just muutamaan päivään päästy pölläyttelemään kun ovis tuli varkain
:whistle:

Tälä kertaa tervehdin tätiä ilosella mielellä, varsinkin etukäteistätiä. Äkkiääkkiä tänne, niin saat pakata tän pallomahan kassiis!

Oikein hauskaa ja mukavan viileetä loppukesän viikkoa kaikille!! Työ kutsuu \|O
 
epsukepsu
Maanantain mainiot


Pilkettä KP 24/30-32

Tiitiäisen äiti KP 12/28

epsukepsu KP 7/28

Maudie

HissunMyy

Lyydia2001

klaava 15/30-32

kipinää

miesku KP 24/24-28

Micosa

Mimsku

=) =) =)
 

Yhteistyössä