Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

heippa hei pitkästä aikaan. Täällä on paljon tapahtunut. :hug:
tsemppiä Epsulle tänään.
Mulla oli lääkäri neuvola tiistaina ja kaikki on hyvin. Siellä se pieni sydän sykki =)
huono olo jatkuu edelleen, mutta väsymys on vähän väistymässä.
laskettu aika on nyt näillä näkymin 2.7.2007!
että sen voi Klaava päivittää.
 
Eulis
Kiitos myötätunnosta, olen lueskellut ihmisten kokemuksista ja yritän vaatia sitä kaavintaa kun se joka tap. voi olla edessä jos lääkkeillä eivät saa kohtua tyhjäksi ja tuntuisi kamalalta lastenkin kannalta jos äiti täällä kärvistelisi kivuissaan ja vuodoissaan joulunaikaan. Huomiseksi antoivat ajan sairaalaan ja kaavintamahdollisuus riippuu kuulemma osastotilanteesta. Rauhallista joulua ja odotusaikaa kaikille!
 
Minut saa poistaa listalta.. :'( Pikkuisen sydän ei sykkinyt :'( Koko vastasi viikkoja 7+3 eli pieni on kuollut jo reilu viikko sitten.. :'( Menen kaavintaan nyt iltapäivällä. Olen ihan hajalla. :'(

Onnea teille muille matkaan!
 
kolmonen
Voi epskeps, tulin tosi surulliseksi puolestasi! Paljon, paljon voimia ja jaksamista sinulle! Yritä löytää elämästä pieniä valopilkkuja jotka auttaisivat sinua selviämään :hug:
 
eulis
Ei voi olla totta, Epskeps, olen tosi pahoillani että sinullekin kävi näin. Tuntuu tosi pahalta tällainen joulun alla. Voimia ja haleja sinulle, täytyy yrittää kestää kun muutakaan ei voi vaikka ei se yhtään lohduta kun olo on totaalisen tyhjä.
 
Iltoja Klaava ja muut!

Taidanpa tässä nyt mennä sellaista vaihetta että alkaa oleen tuo öklötys 24/7, välillä kohtuu olo, mutta silloin yritän keskittyä työhön ja pitäisi jaksaa noita jouluhommiakin jotain tehdä. Tämän takia myös mulla kirjoittelu vähän nihkeää, kun huono olo melkein kokoajan. Onneksi ensiviikon jälkeen puolentoista vkon loma!

Hyvää viikonloppua ja intoa joulupuuhiin, ken niitä tekee :xmas:
 
Kerrankin kirkkaampaa päivää kaikille! Aamulla oli peräti auton ikkunat jäässä ja ihan kiva ajella tuolla kitkarenkailla, kun välillä oli ihan jäisiä paikkoja. Hui, melkein ajoin yhden auton perään, mutta onneksi en kuitenkaan.

Meillä menee koko viikonloppu esikoisen balettiharrastuksen tiimoilla. Tänään on harjoituksia pitkin päivää ja huomenna sitten varsinaiset joulunäytökset (2 kpl). Lisäksi tytär osallistuut Jyväskylän alueoopprean esitykseen Jevgeni Onegin, jota esitetään kymmenisen kertaa tässä tammi-helmikuun aikana. Tytöillä on joku pieni ohjelmanumero jossain kohtaa oopperaa. Tässä on äitinä aika ylpeä, kun oma lapsi esiintyy kaupunginteatterin isolla näyttämöllä tuollaisessa suuressa produktiossa.

Voipa olla tosin, että pientä motivointia joutuu matkan varrella tekemää, sillä esitykset on iltaisin ja siellä tietysti menee tuntikaupalla aikaa kaikenlaiseen odotteluun yms. Onneksi tyttöjä on 4 ja yhdessä näytöksessä tarvitaan vain 2, joten ei tarvitse olla joka esityksessä mukana.

Täällä ei muuten kummepia. Jälkikasvu myllää vatsassa aika ajoin. Onneksi. Voi aina vähäksi aikaa huokaista.

Hyvää lauantain jatkoa,
 
Mimosa
Hei!

Olen 38v. äiti Etelä-Suomesta.
Lapset: tyttö -95, poika -96 ja nyt odotellaan kolmatta syntyväksi toukokuussa.
Suomi24- palstalla olen notkunut tähän asti, kun en ole paremmasta tiennyt, mutta taitaa olla keski-ikä siellä aika nuori odottajien keskuudessa, sen verran ihmeellistä käytöstä siellä ilmeneepi.
Oikein hyvää odotusta ja myöskin joulua kaikille teille!
Koitetaan olla stressaamatta joulukiireiden kanssa, kyllä se joulu tulee höösäämättäkin!
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa Mimosa! Lisäsin sinut tuonne listaan.

Mulla on kanssa LA toukokuussa, onko sulla alku- vai loppupuolella? Tosin, jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tämä meidän jälkeläinen tulee vasta kesäkuun puolella, mutta eipä tuon niin väliä. Pääasia, että kaikki menisi hyvin.

Meillä on täällä vähän hiljaista ollut nyt johtuen noista parista km-tapauksesta tässä noin viikon kuluessa. On tainnut vähän masentaa itse kutakin ja tietysti sitä ainaa alkaa pelätä, että itselläkin menee jotain pieleen.

Mulla ei ole kokemusta tuost Suomi24:n palstasta, mutta olen tainnut ennenkin lukea mainittavan, ettei siellä ole kovin hyvä henki. Me ollaan toistaiseksi saatu pidettyä tämä pino aika "siistinä" ja yritetty välttää kovin kärkästä kommentointia. Joku harmaa vieras on pari kertaa tänne eksynyt, mutta ollaan yhteisvoimin sellaiset häädetty :whistle: ilkeilemästä.

Oltiin just pojan kanssa katsomassa esikoisen balettinäytöstä. Hyvin tytär selviytyi, vaikka erityisesti karakteritanssi ei tosiaan näytä olevan mitenkään helpoimmasta pääst, sillä vauhti on kova ja korkokengät jalassa... Kyllä taas tuli äidillä tippa linssiin, nyyh. Mikähän siinäkin on, että aina noita lasten esityksiä katsoessa jotenkin herkistyy.

Hyvää joulunalusviikkoa kaikille!<br><br>
 
Hei kaikille!

Kyllä hiljaiseksi veti Euliksen ja Epskepsin kokemukset, ja piti vielä heille näin käydä juuri ennen joulua. Ei voi muuta kuin sylikaupalla voimia toivottaa jos vielä täällä joskus ohimennen pyörähtävät. :hug: Ja toki toivottavasti kirjautuvat vielä jossain vaiheessa uudestaan listoille!

Kiva että uusiakin tulee; tervetuloa joukkoon Mimosa!!! :)

Ihana aurinkoinen päivä pitkästä aikaa, ja on niin paljon kauniimpaa kun on lunta maassa (vaikkakin vähän ja niinhän nuo pelottelevat että jouluksi vielä pois sulaa... :( ). Pitäisi vihdoin viimein alkaa laatikoiden tekoon, mutta minä se olkkarin paneleita kuultolakalla maalailen... Kinkku pitäisi tänään käydä ostamassa niin saa suoraan maakellariin laittaa pikku hiljaa sulailemaan. Joulussa on kyllä EHDOTTOMASTI parasta ruoka!!! Ja senhän sitten tammikuun neuvolassa voi vaa'an lukemistakin todeta tällä mammalla. :whistle:

Hyviä joulunalusaikoja kaikille!!!
 
Heissan piiiiitkästä aikaa :wave:

Epsulle voima haleja ja jaksamisia :hug: .

Töissä pakerretaan koko jouluviikko :/ no tiistai on vapaa. Lauantainakin ollaan kuuteen asti krrrrrr.... Toivottavasti kroppa kestää :/ . Ja jos ei kestä niin saikkua sitten kehiin :kieh: .

Mies lähetti multimediaviestin vähänaikaa sitten ja siinä meidän kuopus käveli ihan tohkeissaan ja minä täällä töissä kyyhötän enkä nähnyt niitä maagisia askeleita :'( :/ . Että ottaa luonnolle ja vielä kun nämä raskaushormonit jyllää tosissaan niin itku ei ollut kaukana :D . Mitäkähän asiakkaatkin olis sanonut kun myyjä poraa tosissaan :ashamed: :LOL: . Vielä piti viimeisiä jouluostoksia tehdä mutta nyt on kaikki ok :xmas: . Siivota pitäis ja jouluruuat ostaa mutta sitten....... joulu saa tulla :xmas: .

Omaa ( . ) rakenneultra on 2.1. Sitä lapsivesipunktiota en ottanut vaan Tekay ultrasi vaan ja kaikki näytti olevan päällisinpuolin ok :heart: .

Tässäpä kiihkeimmät. Joulun odotusta kaikille :xmas:
 
Hei,

Kaikki lienee joulukiireissään, kun ei täällä kukaan juurkaan ehdi kirjoittamaan.

Minäkin tänään sain vihdoin aikaiseksi tehdä lanttu- ja porkkanalaatikot ja pari joulukakkua. Vielä pitäis yksi synttärikakku leipoa esikoisen huomisille 11-v synttäreille. Muu aika onkin mennyt epätoivoisessa esseen kirjoittamisessa.... Plääh. Saispa sen jo tehtyä, mutta vasta ensmmäinen osa neljästä alkaa olla paketissa ja 19 sivua pitäisi vielä tarinaa keksiä.

Kävin tänään neuvolassa. Paino oli ärsyttävästi noussut, mikä harmittaa. Ihan olis tarpeeks vaikkei nousis yhtään. No, ehkei nyt sentään. Mutta sais tuo kokonaisnousu jäädä siihen mx 10 kg:eek:on, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin yli 17 mennään jossain vaiheessa.

Olen yrittänyt vältellä kaikkia turhia hiilihydraatteja, että pysyisi edes turvotukset poissa ja toistaiseksi on ainakin pysynyt.

Muuten oli kaikki ok. Viikkoja on huomenna 18 kasassa.
 
Heissan pitkästä aikaa taas. Näyttää aika vaisulta kirjoittelu...jouluko vaikuttaa :D Saiotkop Klaava jumppa käynnit pyörimään? Kun tuossa taannoin niistä selkäkivuista kirjoittelit. Meillä on ihanaaaaa joulunalus oksennustautia nuorimmaisella, hän aina kipeä tähän aikaan vuodesta. Saapas nähdä meneekö sitten muulta porukalta joulu oksutaudissa :x :x yöks, ei ole okesntanut kuin kerran mut korkee kuume jo kolmatta päivää ja tänään alko vielä kaupan päälle ripuli :( Ja ei tietenkään nuku yöllä raukka kun on noin kipeenä (eikä äitikään). No toissa yönä pikkuraukak valvo ja äippä torkahteli hoitamisen välissä, niin kohta heräsin kun lapsi sanoo et älä äiti murise minua pelottaa...äippä hiukka kurosasi vissiin :D
Neuovlassakin tuli aamusella käytä ja oli tuo painoarvio viikolla 36+4 3.600 että lääkäri veikkaili syntymä painoksi sellaista 4.300 voihan voihan kun ne vielä on yleensä ainakin mun kohdalla olleet aika alakanttiin nuo arviot. no nyt pitää mennä potilas tarvitsee videon vaihtoa :D
 
kolmonen
Moi pitkästä aikaa, kiirettä pitää. Laatikot on pakkasessa ja pipareita leivottu jo useaan otteeseen kun ne aina häviävät jollain kummalla tavalla... Joulikakkuja pitäisi alkaa vääntämään ja lahjoja pakkaamaan nyt kun molemmat pojat kerrankin nukkuvat, vanhempikin kun on illalla serkun synttärijuhlat. Neuvola oli viime viikolla, kiva tavata vihdoinkin se ihana oikea viime raskaudesta tuttu neuvolantäti joka ekalla käynnillä oli virkavapaalla. Luulin että olin lihonut monta kiloa, mutta painoa oli tullut vain 230g, tädin mukaan "ihan sopivasti", ovat tainneet pojat kotona vähän säädellä vaakaa...Kerrankin näin päin! Sydämen syke oli tasainen ja hyvä ja löytyi juuri sieltä missä arvelinkin epelin olevan, sf-mitta 15. Kiva kun mieskin pääsi mukaan, ultraan kun ei työstä päässyt. Esitin tädille pitkän jouluruokakysymyslistan ja hän naureskeli että jos nyt ihan vähän maksapasteijaa tai mätiä, niin tuskin kukaan A-vitamiini tai jodi-myrkytystä saa. En tiedä kyllä syönkö kumminkaan mutta on ihana kuulla järkeviä tietoon perustuvia mielipiteitä ei-kiihkoilijalta. Toivottavasti kaikki saatte nauttia joulusta, itse alan olla ihan tunnelmissa. Jollen ennen joulua tänne ehdi niin Onnellista Joulua teille!

t. Kolmonen, rv 17+5
 
Mimosa
Hei taas!

Unohdin tuossa ekassa viestissä mainita, että la. on 5.5.
Mutta jos meillä vanhat merkit pitää paikkansa, niin huhtikuussa on jo vauva.
Kaksi ekaa lasta on syntyneet 35-viikkoisina, toinen lähti itsestään syntymään, toisesta mulla irtosi istukka ja tehtiin hätäsektio.
Tosin tämä raskaus on ainakin tähän asti edennyt jotenkin paljon helpommin, eli voisikohan loppuraskauskin olla ihan erilainen, kuin aikaisemmat?
Aikaisempien raskauksien aikana kärsin kilpirauhasongelmista, joita sitten lääkittiin, nyt on kilpirauhanen pysynyt onneksi ihan kiltisti hiljaa.

Ihanaa, kun on joulu tulossa ja viikon loma!
Saa hiukan huilia, ja ehtii varmaan ulkoilemaankin.
Liian vähän tulee liikuttua ulkona (ja sisälläkin..) kun aina on pimeää, aamulla kun lähtee töihin ja illalla, kun tulee kotiin.

Huomenna on lasten koulun joulujuhla kirkossa, se on ainoa paikka, minne kaikki vanhemmat ja isovanhemmat mahtuvat. Tulee todennäköisesti olemaan aika tunnelmallinen tilaisuus, kirkko kynttilänvalossa, ja lasten aina niin liikuttavat esitykset!
 
Heips,

Lasten joululoma sitten alkoi. Nyt pitäis keksiä jotain tekemistä, että aika kuluisi aattoon saakka... Siis lapsilla, itsellä tuota tekemistä on vähän liikaakin,

Eilisen esikoisen synttärijuhlat meni ihan hyvin. Vieraat ilmeisesti tykkäsi, kun eivät meinanneet millään kotia lähteä.

Flunssa saapui just sopivasti jouluvieraaksi, joten on vähän tukkoinen ja väsynyt olotila.

Ja hirvittää, kun ajattelin alkaa kirjoitaa sähköpostia esimiehelle keväällä mahdollisesti koittavasta äitiysvapaasta... Saapa nähdä mikä on vastaanotto.
 
Oltiinpas taasen pudottu...

Lasten lomat on alkaneet ja lisäksi yksi pojan luokkakaveri on tämän päivän meillä, kun vanhempansa ovat hoidossa. Tein piparitaikinan eilen, niin savatpa iltapäivällä leipoa.

Laitoin eilen viestiä esimiehelle tulevasta äitiysvapaasta, mutten ole saanut mitään vastausta. Lienee järkytyksen voimasta pudonnut tuolilta ja mennyt tajuttomaksi.... Saisi kyllä vastata jotain ennen joulua, ettei tarviis miettiä mitähän sekin asiasta ajattelee. Vaikka täähän on vaan elämää, ei sen enempää tai vähempää...

Hyviä joulunaluspäiviä kaikille! Toivottavasti joulustressi ei iske ja saatte nauttia joulurauhasta.
 

Yhteistyössä