YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Lääkäri puhui kyllä että magneettikuva kertois paremmin kohdun ja munasarjojen tilaneen, mutta semmosesta päätävät kokouksessa. Sekin toisi enemmän tietoa.
Nukuin huonosti ja unet littyi tähän asiaan..

Mä elän hiljaiseloq nyt mutta kurkin teidän tilanteita välillä:). Tää on niin paras ja kannustavin ryhmä vaikka kuinka olis huono olla. Kiitos kamut:heart:
 
miltsu76,kannattaahan se ainakin toinen mielipide käydä kysymässä...lääkäreissä on niiiiiiin paljon eroja ettei uskoisikaan....jotkut on vaan niin leipääntyneitä hommaansa.

Enkä vieläkään tajua miksi tuohon painoon tuijotetaan....
 
Tiedän Pinkku. Olitte heti mielessä kun pääsin lääkäristä, että tänne pitää päästä puhmaan:p. Nyt istun sokerirasituksessa, ällön makeeta oli litku mutta vadelman makuinen ja meni se:p. Heidän pyynnöstä oon tääl perhana!
No he nyt jankkaa tätä painoasiaa koko ajan, kun riskit raskauden kestävyyteenkin on jo mun epämuodostunu kohtu vaikka terveen tytön oon saanu 1996. Joskin viikolla 36+3 sillä kohdun takia on aikasen veden menon riski ja keisarinleikkaus..
 
No,ymmärtäähän tietysti nuo terveydelliset näkökohdat mutta olettehan te tietoisia riskeistä itsekin ja silti halukkaita lasta yrittämään...tuntuu että aika iso osa terveydenhuollon ammattilaisista tuijottaa vaan noihin fyysisiin tekijöihin ja se mitä tapahtuu tuolla korvien välissä ja henkisellä tasolla,jää jalkoihin.

Itselläkin tässä yrittämisessä väkisinkin kaikenlaisia "mörköjä"liikkuu mielessä..ja nyt kun ei töitä ole niin kamalan vaikea pitää ajatuksia pois näistä asioista.

Mutta tämä pino on hyvä paikka,saa ulos tämän kaiken "sotkun"mielestään...mutta toki sinne sitä mukaa kertyy lisää :D
 
Miltsu kysäseppä piruuttas siltä lääkäriltä, että jos paino putookin 2 kk aikana, pääsettekö heti sit tutkimuksiin!!!
Puol vuotta ja 5kg on aika kohtuuton aika. Otat himospurtin, niin saatat saada se 5kg pois kuukaudessa. Useinhan meillä on ylimääräistä nestettä joka sit häipyy ekana.

Ja toinen mielipide olis varmasti tervetullut. Koitappa saada aika jollekin ja kikkailet asian eteenpäin. Saatoit saada just sen "ärsyttävän" lääkärin !! Eli jatkoakin ajatellen, haluat varmaan asioida jonkun kanssa, joka ottaa sinut/teidät tosissaan ja tukee matkalla.

Hirmuisesti tsemppiä teille. Toivottavasti tietenkin menee niin, että plussa ilmestyykin pian etkä tarvitse hoitoja lainkaan :heart:

me ollaan kaikki varmasti hengessä mukana sun matkallas !!

ON soitin nyt iltapäiväksi ajan yksityiselle. Käydään katsomassa ultralla mikä tilanne tuolla on..

Pinkku mä en vissiin koskaan ole testannut heti, eli viimeksi vk 6 ja tumma plussa tuli kun pissa vielä suihkusi tikkuun :) eli ennen testiviivaa oli jo näkyvissä, eli tää haamu on tässä vaiheessa enää haamu.. Näin uskoisin !!
 
Kiitos Zuza! Ajattelin kyl soitella vähän ja ainakin kiiruhtaa meidän paperit meille et voi sit varata ainakin yksityiselle gynelle aikaa ja saada toinen mielipide.
Toivon kyllä että se vaan tapahtuis ettei tarttis odottaa hoitoja=).

Onnea Zuza sinne ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Hei,

Päätinpä siirtyä taustalukijoista mukaan keskusteluihin, ja laittaa tämän lyhytesittäytymisen tähänkin ketjuun, kun sen huomasin.

Olen 35-vuotias nainen, joka yrittää nyt ensimmäistä lastaan. Hormonikierukka jätettiin pois toukokuun lopussa.

Nyt on menossa periaatteessa kolmas yrityskierto, vaikkakin tämän viimeisimmän jännitin tuplakierroksi, siis jätin yhdet menkat välistä. Akupunktion jälkeen sain tällä pitkällä kierrolla heti ovulaation, joten nyt jännäillään tarttuuko kiinni. Tänään toinen akupunktioaika, saas nähdä mitä sen kanssa saavuttaa. Menkkoja tai plussaa odottelen 29.9.
 
Yritin kovasti etsiä tietoa tuosta va-öljystä (miten pitkään sitä syödään) ja käsitin niin, että sitä voi syödä koko kierron.
Pienentää km riskiä ja apuna alkuraskauteen??!!
Onko kenelläkään muuta tietoa?
Ajattelin tietysti korkata pullon ja aloittaa heti ;)
Kuulemma pirun pahan makuista, eli täällä kerään itseäni että saisin maistettua !!
 
Luin sektiokertomusta siis vuodelta 1996 jossa munassarjat ja torvet kunnossa mutta oikea puoli kohdusta surkastunut, eli johtuuko siitä epämuodostumasta että oikea puoli ei toimi...sain eilen vaan käsityksen et oikea munatorvikin poissa pelistä..n tää kyl aikamoista:p
 
Miltsu - Voitko pyytää vielä puhelinajan sille lääkärille ja kysyä?

Ja mä kyllä kysyisin tota Zuzan ehdottamaakin - et jos saat painon nopeammin pois, niin pääsetkö nopeammin hoitoihin?

Mä ainakin laittaisin se lekurin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, on sen verran tärkeä asia. Ja mun mielestä valitettavan usein on niin, että vasta hiukan kovemmalla vaatimisella alkaa saamaan palvelua tai hoitoa (mulla siis sama juttu sen mun hajonneen niskan kanssa).

Mulla on muuten itsellänikin ollut ongelmaa kilpparin vajiksen kanssa. Se on yks niistä mua maaliskuussa odottavista kontrolleista, jos ei siihen mennessä ole tärpännyt. Mä vaan koin, että olo huononi tyroksiinilla, niin en sitä sitten halunnut ottaa. Ihan omin nokkineni aikoinaan lopetin lääkityksen ja kun arvot olivat lähellä viiterajaa ei lääkäri siihen puuttunut.

Täs on mun laihisruokavaliota duuniviikoille jos kaipaat ideoita. Ajatuksena tossa on ollut mukailla Juttailua. Mulla paino tippuu tällä oikein hyvin, mutta viikonloppuisin mulla on yleensä vieraita ja sittenkun väliin tulee suomen viikot niin viimeviikkojen kokonaistulos on ollut aika vähäinen.

* aamupalaksi lesepuuro ja marjoa + rahkaa/raejuustoa
* Lounaalla 100 g lihaa/kalaa/kanaa/tms. + vihanneksia (tänään keitto, huomenna salaatti)
* Välipalaksi rahka ja marjoja
* Toiseksi välipalaksi toinen lesepuuro
* Iltaruoka samassa hengessä kuin lounas
* Iltapala rahka ja marjoja
 
Kyllä Minttumari tämä tästä :) soitin jo tänään ja pyysin et meidän paperit lähetetään meille kunhan ne on kirjattu :).
Mulla kyllä vauhtia saa ruokailukin nyt kun olen työkokeilussa siis taas miltei normaali arjessa kiinni näin arkipäivisin. Syön suunilleen näin: Amulla vihersmoothie, lounaaksi ruokasa salaatti(usein tonnikala/raejuusto), välipala luonnonjogurttia vauvansoseella maustettu, päivälliseksi nutrilett smoothie, iltapala rahka marjoilla..joskus yksi pala ruisleipää aamulla jonka päällä leikkele tai avocadoa(jos lounaas saattaa venähtää)
 
  • Tykkää
Reactions: Minttumaari*
Tervetuloa Kukkaislapsi :wave:. Päivittelen listaa huomenna ja lisään sut sinne. Olen nyt muutenkin päivitellyt listaa vain noin joka 2. tai 3. päivä, ettei turhaan veny tämä ketju kauhean pitkäksi.

ON: Olen tänään aloittanut kohtalon huijauksen =). Sain eilen päähäni, että ensi keväänä lähdetään Amerikkaan (siis lomamatkalle) ja tänään olen innoissani surffaillut lentoja ja hotelleja. Mitään en tietenkään varaa ennen kuin joskus alkuvuodesta, eli taka-ajatus on, että kovasti haluan ja odotan jotain, mitä ei voikaan sitten toteuttaa kun maha kasvaa... Alkuvuodesta voi toki varata, koska voihan sitä "vähän" raskaana reissata. Aika kieroa, nähtäväksi jää onnistuuko ;).
 
No niin. ultrassa käyty:

Siellä näkyi paksu limakalvo ja jotain? Lääkäri oli sitä mieltä, että raskaus olisi ihan alussa vasta? Labrat otettiin myös ja raskaushormoonitaso alhainen joka myös puoltaisi alkuraskautta.

Ei oikein sanonut mitään tuntemaani ovikseen ja siitä viikon päähän kiinnittymisvuotoon..

Eli tuloksena kahden viikon päästä uusi ultra jos ei tule vuotoa? Km kai ajatteli.

Hmm, nyt mä vasta ihmeissäni olenkin !!

Eli tässä nyt sit odotellaan kaks viikkoa. Testi kannattaa kuulemma uusia ensi viikolla, jotta tietää onko hormoni noussut.
 
Zuza,no jopas jotakin....
Joudut siis taas epätietoisena odottelemaan...höh...

Minä odottelin kovasti testipakkausta saapuvaksi tänään mutta tyhjin toimin ajeli postipoika meitin ohi.
Siinä olisi ollut ne kaupan päällisenä saadut r-testit...oisin saattanut huomenaamulla tehdä semmoisen kun on tuo alakerta ihan oudon tuntuinen.
 
Täälläkin on alakerta ihan oudon tuntuinen : / eikä se nyt liity kuumeiluun vaan outoa "kipuilua" oli jo ennen ovista ja gyneä.

Luin noita ketjun vanhempia viestejä viikonloppuna ja siellä Milk@ kertoi kohtutulehduksesta. Jotenkin olen hiukan pelännyt, ettei jotain sen tapaista vaan olisi itselläkin meneillään.

Ihme kuitenkin ettei lekurikaan siitä sitten mitään sanonut.

Vaikka melkoisia lääkärikäyntejä tässä on ollut itse kullakin näemmä!

Muutoin ei oo kyllä niin minkäänlaisia tuntemuksia. Tai on, mutta ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
 

Yhteistyössä