YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Pinkku pahoittelut tädistä !!
Varmaankin siellä jotain seiniä hipomista on ollut, mutta kun on lukenut mitä kaikkea tuo raskauden alku vaatii tapahtuakseen, jo tuo kullostaa hyvältä !!
Ja mene ihmeessä kysymään "viisaampien" neuvoja.
Mä luulen, että me kaikki yrittävät kuullostellaan kroppaamme eri tavalla kuin jos ei yrittäis.
Mulla ainakin joka kierrossa hiukan erilainen olo oviksen jälkeen, normaalistikin.
Joskus nimittäin miettinyt raskauden mahdollisuutta olojen takia, vaikka siihen ei ole ollut pienintäkään mahdollisuutta.


Ja taas uutta tietoa??? Pitääkö se pissi jäähdyttää?? WHAAT?!

Mä olen niin tohkeissani, sain eilen repästyä vaunujen kanssa sellaisen 8 km lenkin ja puolesta välistä oli kauppakassit kyydissä ;D
Jalat huus hoosiannaa, mut sisulla eteenpäin.

Tänään aion olla reipas ja korjata esikoisen jopon. Ostin sisärenkaan kun neiti on ajellut rikki edellisen..
Ukko duunissa, joten teen myös näitä hommia ;)

ON ei mitään, mihinkään suuntaan.
Vatsa edelleen löysällä ja sain naamaan hillittömän finnin.?? Sellaisen kipeän ihonsisäisen. En noita harrasta, edes ennen tätiä joten nauru pääs. Taidan olla oikein hormonikimppu koko lyyli !!!

Tarrasukkia tarvitsijoille, plussapuhuria joka kolkkaan ja suklaata tädin kohdanneille :heart:
 
Zuza,noiden Halpatestiltä tilattujen liuskojen ohjeessa lukee että pissin pitää olla 15-30 asteista.Niihin ei siis edes saa pissiä suoraan vaan kipon kautta testaillaan.

Sen verran aikaa olen jo kuumeillut että mistään pahan olon tulvahduksista en ole milläskään...mutta nuo kaksin kerroin vetävät vatsakivut....eihän niitä voi kuvitella...

Suklaata on :LOL:
 
Voi pinkku :hug: Vaikka hienostihan olet jo pettymyksestä toipunut. =)

Mä ehdottomasti suosittelen käyntiä lääkärissä, sillä niin paljon ainakin itselleni oli hyötyä omasta visiitistä. Mun mielestä parasta oli munasarjojen ultraaminen ja se että nähtiin ne kehittymässä olevat munarakulat. Mun kohdalla lääkäri olisi halunnut tutkia PCOta tarkemmin - mutta päätin jatkaa tutkimuksia vasta kevättalvella, jos vielä tarvitsemme.

Seuraavalle käynnille käsketiin ottaa mies mukaan, koska tutkimusten alussa selvitetään aina myös simppojen kunto. Eli nyt kävin siis yk 3:n aikaan Mehiläisessä, mutta lääkäri kehoitti varaamaan heti ajan felicitakseen yhdessä miehen kanssa. Mä olen sitä mieltä, että "tässä iässä" ei kannata enää hurjan pitkään odottaa luomuonnistumista, mutta itselleni yk3 on vielä hiukan liian varhaista, että viitsisin kovin rankkoja tai kalliita hoitoja aloittaa.



Unelmatar - munkin mielestä on mielenkiintoista millaiset oireet ovat silloin kun ei ole hormonaalista ehkäisyä, mutta ei myöskään raskauden mahdollisuutta. Ihan uudessa maailmassa tässä ollaan ainakin omalla kohdalla, kun pilleirtä olen vedellyt 16-vuotiaasta saakka ja välissä on ollut vaan pari lyhyttä taukoa. Mutta kyllä mulla on joskus pillerienkin aikaan ollut rinnat niin kipeät ja turvoksissa. Muistan että nännitkin ovat muuttuneet liloiksi pakkautuneesta verestä. Eikä edes vaan yhden kerran.

Nyt on Dpo 2, kp 25 ja olot ovat ihan normaalit. Mahassa vähän jotain tuntemusta, nännit hiukan arat, rinnat tuntuvat pieniltä. Melkein sanoisin, että ei sit onnannu tälläkertaa, mutta annetaan nyt ajan hiukan kulua ja kattellaan kuinka tilanne kehittyy...
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Lauantai 14.9.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Tentsa...............35..............18/25-33.............5..................1. yht
Alien_1..............37..............x/28..................?.................2
Zuza....................35...........40/29..................1.................4
Miia3+2................37...........xx/xx..................?.................6
*Pinkku*..............38...........2/26-28 ..............9.................1
Carolina30+..........36...........16/27................3v..........5/8/1.yht.
miltsu76...............37...........6/26-28.............11................2
tinttu76................37...........25/32-36.............9................1
Emppis.................38...........26/25-29........... 7................1
Worf....................35.............51/28..............8...............1-2
Unelmatar............35.............20/26-27..........6.................2
Hymypallo............36...........27/27-30..................................3
Minttumaari*........36............25/28-31................................1-3
Sipuriina-75..........38...........36/25-35...........................1. yht
Nipsu...................39....................x/x.................................3





DPO

Emppis.............dpo 13
Minttumaari*.......dpo 2


RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

Chokomom



Kadonneet:
Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1

:wave:TAUSTALLA:wave:

SuloinenSalaisuus
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Onnittelut Kanervankukkanen :flower:. Sun visiitistä tähän ketjuun tulikin lyhyt.

Voi miten kurjaa *Pinkku* :hug:. Ei siinä muu auta kuin kohti uutta kiertoa. Olen itsekin miettinyt noita voimakkaita oireta piinaviikkojen aikana, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi mennä kyselemään keneltäkään niistä.

Mä en ole koskaan tempperoinut sitä pissaa, vaikka kupin kautta testejä käytänkin (ihan vaan siksi, että siihen tikkuun tähtäily on liian vaikeaa :)). Jotenkin vaikea uskoa, että ne olisi niin lämpöherkkiä, että muutama aste mitään vaikuttaisi. Ne on kuitenkin kuluttajille tarkoitettu, mutta aina toki kannattaa tehdä ohjeiden mukaan.
 
Täällä yks nettiaddikti ;)

Tutkimpa jälleen kaikenmaailman sivustoja ja niiden seurauksena tilasin verkkoapteekista vehnänalkoiöljyä ja jättihelokkiöjlykapseleita. Näistä pitäisi olla apuja raskautumiseen ja odotuksen alkuvaiheeseen !

Tällä viikolla haettu jo b- vitamiiniporeita missä foolihappoa..

Eli nyt on järeät aseet käytössä tulevaan.

Miehen kanssa keskustelimme tänhetkisestä tilanteesta ja päädyimme tilaamaan ens viikolle lääkärin/ultran jota selviää mitä tapahtuu. Käyn huomenna ostamassa ensin r-testin..

Positiivisella mielellä ;)
Ovistikkuja vielä tilaamaan ja alkosta hakemaan punkkupullo ja kaupasta greippimehua.

Olo on kuin sotaan valmistautujalla ;D
 
Kuin myös, kovasti jännäilen Zuzan puolesta. Toivottavasti sieltä ultrasta näkyy, että kaikki on hyvin ja huoli on ollut turhaa!

Täällä rauhallaisin mielin, mutta kovasti tarkkailen itseäni. Tuntemuksia ei ole oikeastaan ollut, mutta merkataanpa nyt sen verran aikakirjoihin, että molempina viikonlopun öinä olen herännyt ja nännit ovat särkeneet silloin yöllä. Siinä ei siis tosiaan ole mitään outoa, ovathan ne särkeneet aiemminkin (ei kyllä tuohon tapaan herättäneet yöllä), mutta merkkaan nyt vaan muistiin, kun toiveet on niin korkealla. Nyt siis Dpo 3.

Mietin myös, että jos tässä kuussa ei tärppää, niin silloin kyllä saan roppakaupalla lisää realismia tähän vauvaprojektiin. Ultrassa näkyi maanantaina 16 mm follikkeli, ovis tuli pongattua ja koko viikko aherrettiin peitonheilutuksessa. => eli jos nyt ei tärppää, voi hommaan tulla melko lailla lisää pelkoa ja epävarmuutta. Silti kyllä tajuan, että lapsen saaminen on niin monesta asiasta kiinni, että onnistuminen on suuri onni sekin. Ja niitä limoja mulla tosiaan oli vähänlaisesti - se lukee siinä lääkärin lausunnossakin.

Mullakin on täysi aseistus käytössä: vehnänalkioöljy, foolihappo, maitohappobakteerit, d-vitamiini, monivitaaminit /lady kivennäisaineet hiukan vaihtelevasti osoitteesta riippuen. Lisäksi alkukuusta oli se greippimehu ja loppukuusta punaviini (paitsi että nyt se on loppu ja tässä viikonvaihteessa olen ottanut valkkaria). Kaikki lääkkeet lopetin siihen kun säikähdin mun selän lääkityksen olevan niin voimakas, etten voi sitä raskauden aikana käyttää. Lähipiiri on suhtuatunut asiaan niin, että käytännössä en ole saanut tehdä mitään raskaita juttuja enää laisinkaan. Tarkoitus olisi mennä "selän ehdoilla" ilman, että kipuilukausia tulisi lainkaan.

Plussatuulia toivoen ...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja *Pinkku*
Minttumaari sä olet siis kanssa hommannut kaikki apukeinot käyttöön ;)
Mä en miehelle puhunut mistään luontaistuotteista tms.
Se luulee että mennään ihan vaan luomuna ;D

Mä olen oikeasti jo luovuttanut tän kuun homman. Uskon, että nainen aavistaa raskauden, niin myös sen keskeytymisen. Eli melkein satavarma olen, että keskeytynyt keskenmeno tuli. Siksi sitä vuotoa odotellut kieli pitkällä. Mielummin niin, kuin että täytyy ottaa jotain lääkkeitä tai joutua kaavintaan.

Ja tosissaan, valmistaudun sotaan ens kuusta alkaen ;D Ja olen päättänyt tämän sodan voittaa, jopa tämän vuoden puolella ! :heart:
 
Hei pitkästä aikaa. Tosiaan ihan normaalisti alko viimeksi menkat 28 pvän kierrolla. Nyt en muuten muista mikä tässä on menossa mut minut voisi laittaa taustalle! Terveys nyt siinä jamassa että vauvan yrittäminen saa jäädä hetkeksi. Kunhan tässä saa vastauksia niin sitten katsoa että voiko jatkaa vai tuleeko pitempi paussi.

Onnea kaikille tärppiin ja toivon että kun tänne taas tulen niin täällä on ihan eri porukka ja teillä masuasukit kyydissä =) :heart:
 
Hyvää huomenta naiset ja mukavaa alkavaa viikkoa :flower:

Elämä voitti jälleen kerran.
Eilen jo hoitelin pientä siskonpoikaa ja paha mieli oli tiessään.
Olen NIIN onnellinen että pystyn olemaan tuon vauvelin täti ihan sataprosenttisesti...ei tarvitse vältellä pahan mielen/epätoivon pelossa...

Saa nyt nähdä soittelenko lääkäriin vai odotanko vielä tän kierron ja katselen mitä tuleman pitää.Noin voimakkaat fyysyset tuntemukset kyllä mietityttää ja pelottaa jo etukäteen,siis jos ne tulee ns.turhaan.

Nyt tietysti taas jännään miten meidän puuhat ajoittuu/onnistuu....onhan mulla toki ne tikut tilattu mutta mies tekee 12 tunnin työpäivää ja on loppuviikosta melko naatti :|
No,tässä on nyt viikko aikaa relata tai ainakin yrittää :whistle:...ensi maanantaista lauantaihin olisi siis kaikki taas mahdollista =)

Zuza,mitä maksoivat nuo tilaamasi "apuaineet"?
Jospa itsekin ottaisin ne käyttöön,"eihän niistä haittaakaan ole"-ajatuksella.
Ja vaikka sitä greippimehuakin.Ja punkkupullon haen myös.=)

Minttumaari*,onhan tää luomuelämä kumminkin ihan jees...vaikka tietysti päänvaivaakin aiheuttaa.Mulla pillerit eivät aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia mutta kyllä tässä enemmän tuntee elävänsä ilman niitä.

Viime kierrossa mulle tuli finnejä,lähinnä leuan alueelle.Sekin oli poikkeavaa näiden vatsakipujen lisäksi.Ja se yksi päivä kun iho oli ihan samantuntuinen kuin kovassa kuumeessa,posket punoitti ja silmät oli "kiiltävät".

Laittelin nyt näitä asioita kalenteriin ylös vähän paremmin,siltäkin varalta että jos tulee haettua apua niin osaa paremmin kertoa että miltä on millonkin tuntunut.

Worf,hyvää syksynjatkoa sinulle ja vointeja =)
 
tinttu76,en tiedä mihin se perustuu että liuskoja käytettäessä pissi pitää temperoida...kun niihin puikkoihin taas saa suhauttaa suoraan... :confused:

Sitä neuvoa olen kuitenkin noudattanut kun taas sitä että testiajan jälkeen ei testiä saa enää katsoa en niinkään orjallisesti noudata :LOL:
 
Maanantai 16.9.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Tentsa...............35..............20/25-33.............5..................1. yht
Alien_1..............37..............x/28..................?.................2
Zuza....................35...........42/29..................1.................4
Miia3+2................37...........xx/xx..................?.................6
*Pinkku*..............38...........4/26-28 ..............9.................1
Carolina30+..........36...........18/27................3v..........5/8/1.yht.
miltsu76...............37...........8/26-28.............11................2
tinttu76................37...........27/32-36.............9................1
Emppis.................38...........2/25-29........... 8................1
Unelmatar............35.............22/26-27..........6.................2
Hymypallo............36...........29/27-30..................................3
Minttumaari*........36............27/28-31................................1-3
Sipuriina-75..........38...........38/25-35...........................1. yht
Nipsu...................39....................x/x.................................3





DPO

Emppis.............dpo 15
Minttumaari*.......dpo 4


RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

Chokomom



Kadonneet:
Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1

:wave:TAUSTALLA:wave:

Worf
SuloinenSalaisuus
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Viimeksi muokattu:
Laitoin Worf sut taustalle. Hyvää jatkoa :heart:.

Täällä on näköjään kaikki ihan yhtä hulluja kun minäkin =). (Laatikot täynnä erilaisia testejä ja jos vaikka mitä pillereitä... Varmuuden vuoksi: niitä Helokkiöljyjuttuja saa ottaa vain ovikseen asti. Voivat vaikeuttaa kiinnittymistä)

Pinkku itsekin tuolla diagnostiikkapuolella joskus hääränneenä sanoisin, että se lämpötila on siinä siksi, että valmistaja on testannut sen noissa lämpötiloissa, eikä siis ota vastuuta sen ulkopuolelta.

ON: Viikonloppuna olisi ollut kiinnittyminen, jos jotain tapahtui. Mitään erityisiä oloja tai oireita ei kyllä ole. No, onneksi enää tämä viikko ja sitten asia ratkeaa taas kerran suuntaan tai toiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja *Pinkku*
tinttu76,ok,siinä siis selitys...
Kovasti onnea sulle piinailuun...=)

Ihmeellistä on miten nopeasti siitä katkerasta pettymyksestä taas noustiin...niin paljon kuin tässä tunnetasolla mennäänkin niin kai se järki sieltä taustalta sanoo että niin se on tehtävä,eteenpäin vaan ja uudestaan,ei tässä muu auta =)
 
Pinkku, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta:hug: Sulla on kyllä ihailtavan positiivinen asenne ja rautainen sisu. Ja ilman muuta kannattaa käväistä lääkärissä, jos jokin asia arveluttaa, ainakin saa mielenrauhan, jos ei mitään ihmeitä löydy. Pidän peukkuja seuraavaan tärppiin, sehän on jo ihan ovella. Arvaapa, kuka jo heinäkuussa laski kalenteriin kaikki tärppipäivät ennen joulua:LOL:

Kanervankukkaselle onnea plussasta -itsekin täällä vielä taustailen (nyt 6+0), jos on aihetta, siirryn odottajien puolelle käytyäni vu:ssa, joka on tasan viikon päästä.

Tsemppiä Zuza, teilläkin hermoja raastava tilanne, kovasti toivon, että siellä kaikki kääntyis parhain päin.

Mä taidan nyt pääasiassa taustailla täällä ja kuulostella omia oloja -oireet on onneksi voimistuneet, mutta vielä sitä ensi vkon varmistusta kaipaan. Käyn kyllä päivittäin lukemassa teidän kuulumiset ja pidän peukkuja ihan jokaiselle, että se nyytti sieltä kainaloon tulla tupsahtaisi.
 

Yhteistyössä