YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Kiitos Ollakovai...? =)
Jep,näin jälkeen päin,siellä surun syövereissä ryömittyäni,ihmettelen itsekin mistä tämä into kumpuaa...ehkä se että nämä kierrot menee kumminkin niin nopeasti..eikä tässä oikein muuta vaihtoehtoa ole,tai en ainakaan vielä suostu luovuttamaan.

Pelottaa kyllä tuo tärppipäivien aika,miten me siinä onnistutaan..pidän kyllä miehen onnellisen tiedottomana siitä ajasta nytkin...tuo ajankohta sattuu nyt vaan ikävästi viikolle ja ovis perjantaille kun pitkä työviikko on tehnyt tehtävänsä....
No,en maalaile piruja tämän enempää,katotaan mitä tapahtuu.

Paljon,paljon onnea odotukseen Ollakovai...? :heart:
Käy ihmeessä kertomassa kuulumisia välillä =)
 
Hellurei aurinkoiseen päivään !!

Ihan ensiksi, taisit Pinkku siirtää sen palleroisen mun kurkkuun ;) Illalla nukkumaan mennessä tuntui joku karvapallero nielaistessa ja edelleen vaan joku pallo tuolla nielussa !! Kai se mullakin siirtyy alaspäin..

Ja niistä "vitamiineista" 30 e suunnilleen meni sinne apteekkiin. Vehnänalkoiöljy oli n kympin se se toinen sit tuplat.
Mä ajattelin tehdä niin, että syön noita ovikseen asti, samoin se greippimehu ja sit oviksen jälkeen lasi punkkua ja noita b-vitamiineja/foolihappoa jatkan läpi kierron.
Jos ei muuta, niin on elimistö ihmeissään kaiketa herkusta.

Luin tosi paljon nyt noista avuista. Ja näiden parhaat puolet oli: kierron tasaantuminen, oviksen helpompi tunnistus, limat, auttavat keltarauhaseen ym ym.
Eli kaikki periaatteessa mitä itse voit tehdä ;D

Hyvin sinäkin selätit huonot fiilikset !! toi kun on asia mille ei itse mitään voi, niin sieltä suosta nousee uutta tahtoa puhkuen. Ja kai se on se palkinto sellainen joka ajaa meidät kuukausi kuukaudelta ottamaan huonot uutiset vastaan ja taas päätä pystyyn. Valmistaa valmiiksi vahvoja "äitejä" :heart:

ON käyn kaupassa käppilyllä jossain vaiheessa ja pissin tikkuun. Sitten tiedän soittelenko minne..

Mä niin haluan jo päästä syömään kaikkia nappeja ja tunnustella millainen olo niistä tulee. Huomaako itse muutoksia ;) Ja niitä tikkuja tilaan kohta.

Voi kun mies tietäis mitä mä olen suunnitellut seuraavaan kiertoon, saattais säikähtää !! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Zuza,hyvältä kuulostaa toi sun "plääni" =)

Viime kierrossa se ovis oli kyllä niin selvä kipuineen ja tikut oli samaa mieltä mut kyllä mä siitä greippimehusta tykkään sekä punkusta (kunhan se on vaan semmoista "helppoa" juotavaa,ei liian erikoista) joten ovat ostoslistalla.

Taidan käyttää nettiapteekkia minäkin,tästä kotisohvalta on niin helppo shoppailla,voi vertailla hintoja,toimituskuluja-ja aikoja.

Pissionnea Zuzalle ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Ja Zuza vielä;toivottavasti se ei ole se sama omena kuitenkaan.
Se on ollut pyllyssä :LOL:

Vieläkin tässä istuessa tuntuu tuolla vasemmassa nivusessa,niinkuin jalkojen välissä,semmoinen painontunne..tai en osaa selittää tarkkaan..
Voi kyllä olla että olen sen venäyttänyt,olen juoksennellut uusissa lenkkareissa...vaativat vähän "sisäänajoa"..
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Pinkku pahoittelut :hug:

Minttumaari plussapuhureita lähettelen täältä :)

Onnittelut Kanervankukkaselle plussasta!

Zuzalle tsemppiä!

Worfille hyvää syksyn jatkoa :hug:

Sitten oma napaa... perjantaina oli ultra, jossa lääkäri totesi, että munarakkulat on pieniä. Eli kp oli 11 ja munarakkula vaan 6 mm. Seuranta ultraan huomenna, toivottavasti munarakkulat olisivat kasvaneet, toivon, että tämä kierto on vaan pidempi ja ovis tuleekin vähän myöhemmin. Muuten pas menee seuraavaan kiertoon.. Kyllä tympäsee, kun kierto on ollu tasainen 28 päivää ja nyt sitten kroppa alkaa juntturoimaan :headwall:
No, huomenna se sitten selviää..

Nipsu
 
Maanataita! Täälläpä oli taas tullut pajon tekstiä, ihanaa! Jaahas, mistä sitä lähtisi liikenteeseen... Ensiksi vaikka siitä, että täällä tänään kp 2 ja yk 8 (muistinkohan oikein). Huomenna pääsee siis tekemään ekan osan siitä hedelmällisyystestistä, vähän jänskättää kyllä...

Kanervankukkanen: Ihanaa! PLUSSA! Jee! Paljon Onnea ja tarrasuukia matkalle mukaan! =) :heart:

miltsu76: Onnea tämän päivän lekuriin! Tulethan sitten kertomaan miten kävi.

*Pinkku*: Pahoittelut tädistä :hug:. Täytyy kyllä sanoa, että sinussa nainen on sellaista tahtoa ja voimaa että ihan kateeksi käy. Kumpa itsekin jaksaisi olla noin positiivinen ja täynnä intoa.

Zuza: Toivottavasti tikkuun pissiminen tuottaa haluamasi tuloksen!

Minttumaarille piinailuonnea!

Worf: Toivottavasti pääset pian kuntoon ja takaisin vauvahaaveiluun. Tsemppiä jatkoon!

tinttu76: Siis mitä? :confused: Eikö niitä jättihelokkiöljykapseleita saakaan popsia koko kiertoa??? Ja mä olen niitä sen keskenmenon jälkeen popsinut koko ajan... Tulipa opittua taas jotain uutta, kiitos! Onnea piinailuun!

Ollakovai...?: Kiva kun käyt moikkaamassa! Kiva kuulla teidän odottajien kuulumisia myös. Onnea odotukseen ja VU:hun!

ON: Elikkäs täti suhahti eilen paikalle. Pettymyshän se taas oli :(, otti kovemmin kuin kuvittelinkaan vaikka olinkin jo varma ettei tässä kierrossa tärpännyt. Meinasin jo tosissaan heittää hanskat tiskiin, onneksi mies oli ihana ja lohdutti, että kyllä me se oma nyytti vielä saadaan...
Mulle tosiaan oli uutta tietoa, et noi jättihelokit voi vaikeuttaa kiinnittymistä ja voitte olla varma, et ne jää kyllä tästedes ovikseen... tai jopa kokonaan. Mietin vielä. Mä varasin käynnin gynelle, jotta takastetaan tilanne. Helpottaa ainakin omaa oloa, jos ei muuta (ainakin toivottavasti). Aika sattuukin seuraavan oviksen lähitienoolle 27.9.

Plussatuulia kaikille!
 
Kiitos Emppis =)

Minä tyttö se jo porskutan täyttä häkää etiäpäin :D

Mutta ei ollut helppo päivä mulle se perjantai.Oikein 13.päivä.
Yksikseni itkin katkerasti ja pitihän sitä vielä miehen sylissäkin tihuuttaa kun hän töistä kotiutui...Mutta kun kerroin nää yli viikon jatkuneet vatsakivut ja muut huolet niin taas helpotti.

Kovasti lähettelen tätä tsemppiä kaikille tarvitsijoille!
Sitä kuuluisaa r-kele-asennetta =)
 
Nyt tulee pitkä postaus:p.
Aukiolotutkimus tehty. Tuntu se hieman epämielyttävltä mutta siedin sen melko hyvin kiitos lääkityksen(kotona otin buranaa 800mg).
No selvisi että vaikka vasen munatorvi poistettu niin neste virtaa silti vatsaonteloon, lääkäri ihmetteli asiaa kovin.
Minulla myös todettu esikoisen syntymän aikoihin että kohtuni on ns yksisarvinen ja sain tietää että se on oikea puoli, elin luulossa että vasen puoli, eli oikea puoli on surkastunut ja ymmärsin että se munatorvi ei toimi!
Eli minun kohtuni rakennevika saattaa olla syy että vauvaa ei kuullu, lisäksi kun vasen torvi joka on poistettu, vaikka sielä munasarja toimii, mutta miten ne pääsee kohtuun kehittymään?? Anteeksi tämä sekava postaus mutta paniikki että ei me pystytä saamaan normaalisti lasta:'(.

Meillä siis kaikki muu ok, hormoonit ja simpat normaalit..Mun painosta taas juteltiin ja nyt sit katsotaan vasta puolen vuoden päästä että olenko laihtunu ainakin 5kg, sitten aletaan puhumaan hoidoista, koeputkihedelmöitys ja inseminaatio...

Koetin taas kerran selittää miten vaikeaa se on kun on kilppari vajaatoiminta joka alkanu heittelee..liikun ja syön terveellisesti, vähentäny ruoka annoksia jne, en juo alkoholiakaan kovin usein, en syö makeisia joka päivä...: /.

Paljonkohan semmonen inseminaatio maksaa yksityisellä?

Onkohan enää toivoa että syntyisi ihan luomusti pieni ihme!
 
miltsu76,vai semmoisia uutisia...
En oikein osaa kommentoida mitenkään,mutta ymmärrän paniikin :hug:
Kuulostaa nyt jotenkin kohtuuttomalta että se olisi nyt sinun painosta kiinni milloin saatte "raskautumisapua"...tosi julmaa minusta.

Tuo mitä kerroit liikkumisestasi ja syömisistäsi vaikuttaa siltä että paremmin ei voisi olla...
Laitatko sä itse ruokaa vai syöttekö minkä verran valmisruokaa tai puolivalmisteita?
Niissä mokomissa voipi olla sitä piilorasvaa ihmeen paljon...samoin ihan tavalliset jugurtit sisältää yllättävän paljon sokeria...nämä niinkuin esimerkkinä.

Vaatii aika paljon salapoliisityötä kun alkaa kartoittaa syömisiä ihan suurennuslasin kanssa mutta usein se kannattaa,sieltä saattaa löytyä joku "kompastuskivi" jota ei ole tullut ajatelleeksikaan.

Enkä ole mikään terveysfriikki,olen "alkuperäisen"ammattini takia lukenut paljon ravitsemusasioista =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Tehdään kyllä miltei aina itse. Ja mä syön oman tekemäni salaatin näin lounasaikaan melkeen joka arkipäivä, kun viikonloppuna syödään oikeestaan vaan yks kunnon ruoka.

Niin jotenkin vaan toivon että ihme tapahtuisi ja tulisin raskaaksi ihan luomuna...inseminaatioon ehkä olisi varaa yksityiselle mutta koeputkihedelmöitys on jo iso raha ja muutenkin on rahat tiukilla kun en oo kunnolla työelämässä vielä, ton polven takia.

Helpompaa olisi vaan luovuttaa: /. No ainakin koetan pysyä syömisten kanssa ruodussa ja liikun niin kun ennenkin ja koetan keskittyä muihin juttuihin. Ja toivon et kilppari pysyy kilttinä:p
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Ihmeitä tapahtuu..ja vauva on aina ihme :heart:

Niin monta juttua pitää osua kohdalleen että välillä itsekin miettii että tuleeko tästä mitään...kun vielä kuulee noita "hupsista vaan,justiinsa synnytin ja taas olen raskaana"-juttuja.
Kyllähän se laittaa katkeraksi vaikken kyllä keltään sitä ihanuutta pois ottaisi...poissulkien tietysti semmoiset ihmiset jotka viis välittävät ovatko raskaana vai ei kun kuvioissa on vaikka huumeet jne.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Voi Miltsu :hug:

Mun mielestä on kuitenkin hyvä, että sait tietää tilanteen, niin voitte tutkailla vauvaprojektia aiempaa realistisemmin. Pääasia kai, munasarjat ja kohtu toimii -ja voit edelleen saada lapsen, vaikka lääketieteen apuja siinä hiukan tarvitsisitkin. Eli häntä pystyyn vaan, kyllä te tästä selviätte =)

Se on kyllä pakko sanoa, että tuossa yhteydessä toi painosta puhuminen oli kyllä TÖRKEETÄ!!

Mutta jos viiden kilon pudotus riittää, niin kyllä mä uskon, että saat sen pois - vaikka sitten kepulikonstein. Hassusti sitä motivaatiota löytyy kun saa riittävän ärsykkeen tarttua toimeen. Itse menin kesällä naimisiin aika lyhyen kihlauksen jälkeen. Täällä reissuhommissa olen päässyt melkoisesti pullukoitumaan, joten laihdutin häihin hyvin nopeaa tahtia kymmenen kiloa. Mullakaan ei yleensä lähde kilot sitten millään!

Tossa mun hääprojektissa ei paljon terveyttä katseltu, mutta kyllä mä hoitoihin pääsyä varten olisin valmis tekemään sen saman uudelleen. Itse käytin keinona vanhoja painonvartijatyyppisiä ruokamääriä ja välillä kun väsyin pidin ateriankorvikejaksoja.

Häämatkalla tuli takaisin neljä kiloa, mutta nyt olen ihan virallisestikin terveellisellä linjalla saanut suunnan uudelleen alaspäin. (toivottavasti suunta pysyi oikeana myös tuon kotiviikon ajan)
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja miltsu76
Tinttu toivotaan että kiinnittyminen tapahtui hissuksiin. Ei kai sitä aina tunnekaan ;)

Nipsu toivottavasti saat hyviä uutisia huomisesta ultrasta !!

Emppis jättihelokit saattavat vaikeuttaa kiinnittymistä ja kohdun kouristeluita joista seurauksena km. Eli ovikseen asti vaan. Mä kokeilen myös sitä vehnänalkioöljyä vain ovikseen asti, ettei tartte miettiä tekeekö se hallaa..

Ja onnea gynereissuun!!

Miltsu aika rankkoja uutisia, mutta jos ei sanottu, ettette voi luomusti saada, seehän on hienoa. Toivoa siis on. Isot peukut sinnepäin !!
Mullakaan ei niistä hinnoista ole tietoa, mut heräsi kysymys: ettekö voi tai pääse kunnalliseen? Olis varmasti halvempaa.??!!

Tsemppiä isosti tuohon painonpudotukseen. Onneksi 5kg vaan ;)

Tosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta tuli juttua juuri tänään kolmosen nettiohjelmassa. Siinä suoraan sanottiin, että saattaa vaikeuttaa raskautumista ja aiheuttaa yhtenä tekijänä km. Josko nuo lääkäritkin pikkuhiljaa alkaisivat ottaa sen vakavasti lapsettomuustutkimuksissakin.

Mulle useampi vuos sitten lääkäri sanoi kätilöopistolla (kun kerroin että yritystä takana useampi vuos ja juuri olin saanut tietää kilpparin vt) että yleensä kun lääkityksen saa kohdalleen, raskaus alkaa n puolen vuoden sisällä..
Mulla ainakin piti paikkansa. Monta vuotta tosin meni, ennekun arvot olivat ja pysyivät halutuissa lukemissa.

Eli sun kannattaa tarkistuttaa se varmaan pari krt vuoteen että on se ainakin kohdallaan eikä tarvitse siitä murehtia. Sulla on tarpeeksi miettimistä muutenkin.

Suuresti toivon että saatte pikkuisen alulle ihan ilman mitään hoitoja !!

ON en ole kauppaan ehtinyt vieläkään, siivonnut ja kuopus päikkäreillä, joten iltaan taitaa mennä testin teko. Unohtuu täysin mielestä, eli en ihmettele jos en muista ostaa ;)

Juuri tuli verkkoapteekista viesti, että lähetys postitettu !! Jiihaa..
Vielä vuoto kiitos, että pääsee sotatantereelle rinta piukeena!
 
Kiitos Zuza tsempeistä!
Juuri julkisella ollaan oltu ja sieltä nyt just tuli tää et ennen kun he auttavat niin pitää laihtua ainakin se 5kg.

Täytyy nyt katsoa miten mun polvi kestää työtä, niin jos pystyy töitä tekemään kunnolla niin olis varaa mennä yksityiselle ja kuulla toinen mielipide, muuten pudotan painoa ja toivon että päästään sit hoitoon maaliskuussa.

Mutta kun ei tullu selkeesti että ei voida saada luomuna niin yritystä tääl edelleen on!
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Tuo julkisen puolen "sääntöjen sanelu" ja suoranainen julmuus siinä ketä autetaan heti ja ketä sitten vasta kun on pudottanut viisi kiloa painoaan kuulostaa aina vaan enemmän ja enemmän käsittämättömältä...

Eihän alunperinkään kukaan lähde hakemaan apua ihan kevein perustein,varmasti jokainen pari tahtoo "raskautua"ihan omin konstein ja kynnys lähteä hoitoja kyselemään on varmasti korkea.

Ja sitten on vastassa tuommoinen kohtelu.En tajua.Sanoisinpa melkein että natsimeininkiä.

Tää nyt oli tämmöistä mun pohdintaa..pistää vaan vihaksi kun asiaa alkaa miettimään :(
 
Miltsu, mä jäin vielä miettimään sitä teidän lääkärikäyntiä.

Kuin on mahdollista, että ne antoivat uuden ajan vasta puolen vuoden päähän?

Mulle tuli sellanen tunne, että ehkä se sun oikea puoli ei olekaan ihan täysin poissa pelistä - ja ehkä tuo aukiolotutkimus voi sitä nyt auttaa? Toivottavasti.

Itse soittelisin vielä perään ja pyytäisin sen lääkärinlausunnon itselle (siitä vois olla apua siellä yksityiselläkin) ja kysyisin vielä uudelleen, eikö hoitoihin voisi päästä jo aiemmin. MUOKS: + pyytäisin ihan suoraa kommenttia mikä luomuraskautumisen todennäköisyys on.

Itse hiukan säikähdin yksityisen lääkärin hintaa. Mun perusgyne jossa perus ultraäänitutkimus maksoi (ilman niitä labroja) 202 euroa. Ihan törkeä hinta mun mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta =)

Mitenkäs Zuza sun edellisissä raskauksissa,onko viivat olleet topakammat heti alusta lähtien kun testailit?

Varmasti vaivaa mieltä,mutta eiköhän se hailakka viivanenkin jo jotakin kerro...mulla on täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä että se olisi juuri sitä mitä pitääkin ja kaikki olisi mallillaan :heart:

Ja olen Minttumaarin* kanssa samoilla linjoilla tuossa miltsu76:n asiassa...että jospa se että eivät kiirehdi tarkoittaisi sitä että teillä olisi mahdollisuuksia ilman apujakin....

Toisaalta taas en tajua,miksi pihistelevät....näin isossa asiassa josta murehtiminen on niinkin kuluttavaa ja kun elämä pyörii tämän yrittämisen ja taas uudelleen yrittämisen ympärillä...niin auttaisivat kun kerran keinoja on :attn:

Mulle taitaa tulla lentsu,kurkku tuntuu vähän karhealta....ei ois ollu väliksi,aika käy muutenkin pitkäksi kotona möllöttäessä että jos ei edes lenkille pääse niin höh.

Mun tilaamat tikkuset tulee varmaan tänään :rolleyes:...ensi maanantaina alan sitten taas säätämään niiden kanssa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Minttumaari*
Kyllä sain käsityksen et oikea puoli poissa pelistä: /. Ne ei julkisella puolella ala hoitoja jos on bmi 38 vasta kun se on 35-33 ne alottaa..onnistumisprosenteista puhu. Vaik lihavemmatkin naiset raskautuu..
Sanovat vaan et nähdään sit maaliskuussa jos me ei muuta tehdä kai ne miettii jos yksityiselle..jos olis varaa nin menisin heti! Odotan sieltä papereita niin ehkä käyn ainakin yks.gynellä sitten..
 

Yhteistyössä