YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Minttumaari* kirjan nimi oli "Impatient woman's guide to getting pregnant". Mitään uutta ja yllättää kirja ei sisältänyt, mutta oli tosi hauskasti kirjoitettu. Lisäksi tuli tosiaan sellainen olo, että on ihan ok "kuumeilla", kunhan vähän vahtii, ettei mene pakkomielteeksi :D.

Toinen hyvä kirja, jonka tässä vuoden aikana olen lukenut oli "Taking charge of your fertility". Se liittyi lähinnä aamulämpöihin ja limoihin. Samat tiedot löytyy kyllä netistäkin, mutta tuo oli mielenkiintoista luettevaa ja sen seurauksena olen nyt jo pari kuukautta seuraillut aamulämpöjä. Mitäköhän sitä seuraavaksi keksisi...
 
Uniikki, pahoittelut, tosi kurjaa:hug:

Miltsu, hii, hyvältä kuulostaa noi sun olot, peukkuja, peukkuja!

Unelmatar, uskon, et vielä plussaa seuraavana päivänäkin ehtii, munasoluhan elää kai sen 12-24h. Mä uskon, että itselläni kaikilla yrityskerroilla ydinkysymys oli just tuo ajoitus ja mulla oli ihan kamala stressi joka kuukausi, et koska se h-hetki on -ja mikä ketutus, kun tajus, et metsään meni.

ON: vu kahden viikon päästä, en tajuu, miten pystyn odottamaan:confused: Ja heti kun tuntuu, ettei ole oireita (tosi lieviä toistaiseksi) niin iskee se kamala pelko -mä se en koskaan ole tyytyväinen:stick:
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Heipä hei taas uuteen viikkoon !!

Uniikki voi pöh ! Ikävä että tais kiinnittyminen mennä pieleen tai jatko ainakin. Nainenhan voi saada noita varhaisia km paljonkin, tietämättään. Aavistit varmaan ihan oikein. Toisaalta parempi, että tuossa vaiheessa, eikä myöhemmin !!
IHANA mies sinulla ;)

Unelmatar nyt vaan äkkiä sopimaan ja peiton alle ;)

Tinttu nyt pääset piinailemaan ;)

Miltsu hyvältä kuullostaa !!

Pinkku ui ui, h-hetki lähestyy ;)

ON ei mitään. Oireet loppuivat, ihan kaikki. En muistanut edes testiä enää tehdä aamulla, nyt vasta kävi mielessä ja ovistestin viitsin vaan uhrata ;) Kaks tasavahvaa viivaa siinä edelleen ??!!
Itse vaan tiedän, että jotain meni/on menossa mönkään. Helpottunut olo jotenkin kun ei oireita, pää osaa sen takia jo relata.
Eli vuotoa odottelen nyt ainakin.. Saas nähdä millä kärsimyksellä se saapuu ;(

ihan innolla odottelen että tulis, sit vaan uutta ovista bongailemaan ja jännittelemään. Elämä on ja vähän päälle !!

Negatestiä varmaan pukkais jo, eli sitä tyhjää kohtaa en lähde testistä hakemaan, saattais tuntua häjylle !
 
Minttumaari*,mulla on vaan semmoinen apteekista saatu kalenteri,niinkuin seinäkalenterin näköinen,mutta pieni.
Siihen laitan kiertopäivät,menkat ja oviksen...kirjoittamaan siihen ei mahdu,joten esim.piinapäivien tuntemuksia kirjoitan muutamalla sanalla semmoiseen päivyrimalliseen kalenteriin...
Aika laiskasti kyllä mitään muistiinpanoja teen,silloin vaan jos jotain oikein "erikoista" tapahtuu..

Aamulla tuntui pikkuisen menkkatuntemuksia...nyt ei taas mitään.
Joka vessakäynti kyllä pelottaa...mut pakkohan siellä on käydä :LOL:
 
zuzatoihan on selkeä plussa!!!! Eikö se niin ollut et ovis testi näyttää myös raskauden? Tee ihmeessä testi! Saadaan sulta sit hyviä uutisia viikon alkuun :)

minttumaari mulla on sellanen sovellus koneella kun my days. Se on ilmainen ja tosi kätevä, suosittelen. Tuo on versio ipadille, muuta esim Windows puhelimille ja varmaan muillekin on omia vastaavia tarjolla. Tosi kätevä, kun se ennustaa aikaisempien kiertojen perusteella tulevien ovisten ja tätien tuloajan. Sinne voi myös syöttää lämpötiloja, muistiinpanoja, hellät hetket ;) jne.

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Yritän vielä tänään sovintoseksiä, mut huonolta näyttää...eilinen riita oli kyllä hankala tilanne, kun en voinut sanoa todellista harmituksen syytäkään, ja sit piti keksiä vähän hatusta mikä olis sellanen aihe, et saisin miehen loppujen lopuks kellistettyä. Ja toinen on ihan pihalla, kun väsyneenä olis vaan halunnut nukkua. Kuten sanoit pinkku itkupotkuraivari oli kyllä just se miltä tuntu ja teki mieli vaan huutaa, et tajuatko seuraava sopiva ajankohta on kuukauden päästä!!!! Eikä oo mikään tae, et mies reissutyön takia on sillon ees kotona.
Tuon yöllisen riidan takia se sit on vielä eilistä väsyneempi ja vielä suuttunutkin, joten todennäköisyys on erittäin pieni. Voi miten kadehdin teitä, joiden miehet ei saa suorituspaineita, kun asioista puhuu niinkuin ne on!

ollakovaimä olen myös siks niin pessimistinen, kun luin jostain, että oviksen tapahduttua olis jo usein liian myöhäistä?tämä siksi, koska liman koostumus muuttuu epäsuotuisammaksi siittiöille ja sen vuoksi paras on jos ne on jo valmiiksi odottamassa. En sitten tiedä....toki kaikkeni teen tänään sovun saavuttamiseksi.:)
 
Voi hitsi Miltsu! :hug: Kuinka meidän syyskuun plussa-aallon nyt käy?

Mä kävin siellä lekurissa ja sain sekä hyviä että huonoja uutisia. Hassuinta on se, että tilanne oli ihan erilainen kuin mitä luulin.

Ensinnäkin - mun kierto on sekaisin. Senhän jo tiesinkin. MUTTA mulla ei ole kierron loppupuoli, vaan alkupuolen kuivakausi. (Ja kp 20?!) Toisella puolella on big mama irtoamassa - mahdollisesti tämän viikon loppupuolella. Nyt siis näyttää siltä, etä olenkin tässä kuussa otolliseen aikaan kotona - mutta että mun koko loppuvuoden laskelmat menevät pieleen.

Toisekseen mulla on paljon PCOS:n oireita - mutta itse munasarjat ovat ihan sileät. Pitäisi mennä jatkotutkimuksiin, mutta luulen että tässä tapauksessa odottelen hiukan - voihan se olla että tässä tilanteessa pärjäämme ihan luomumallillakin. Olen siis syönyt 15 vuotta nimenomaan PCO naisille tarkoitettuja e-pillereitä ja ne näyttävät toimineen erittäin hyvin minun kohdallani. Tuli hiukan hassu olo, kun lääkäri oli niin epäuskoinen onko minulla koko tautia koskaan ollutkaan ! Kuitenkin olen saanut siitä diagnoosit kahdestikin ja oireita on tälläkin hetkellä (mm. tuo solmuun mennyt kierto). Kerta kaikkiaan hyviä uutisia siis. =)

Se huono uutinen olikin sitten että mulla on kaksi myomaa kohdussa. Niistä en etukäteen tiennyt mitään. Ovat niin pieniä, ettei mitään toimenpiteitä tarvita, mutta kun tietää että omalta äidiltä on vain hiukan vanhempana poistettu kohtu myomien takia, ei asia niin ruusuiseltakaan kuulostanut.

Mä kyselin tuota kalenteri/päiväkirja-asiaa sillä, että viikonloppuna keksin että mun duunipaikan projektikalenteri on ihan täydellinen apuväline tähän vauvaprojektiinkiin. Nyt mulla on siis excelissä sellaiset vauvaprojektit - että naureskelin tuossa ettei tää voi enää kovin kauaa tällä suunnitelmallisuudella kestää. Mutta anyways, ihan hiukan alkoi kiinnostaa ihan tähänkin tarkoitukseen tehdyt sovellukset. Ehkäpä katsastan tuon My Days:inkin siis. ;)

Halpatestin ovistestit tulivat, samoin foolihappo. Tän päivän lekuri kyllä käski tikuttamaan digitaalisella ja kahdesti päivässä. Jostain luin että digitaalisella voisi testata vaan seitsemän kertaa? Pitääkö paikkaansa? Mä aina mietin näitä kustannuksia - tuntuu, että rahaa saa lappaa ihan hartiavoimin mihin suuntaan vaan keksii sitä alkaa työntää. Onkos teillä muilla kokemusta digitaalisista ovismittareista?
 
Viimeksi muokattu:
Voi miltsu, varmasti hermoja riipivä tilanne! Varsinainen jännitysnäytelmä, jossa toivon, että on onnellinen loppu. Josko ne olisi valemenkat?

minttumaari lääkärissä käynti toi selkeästi paljon uutta infoa ja sulla on varsin hyvin organisoidut suunnitelmat. Tosiaan mydays:n etu on myös se, että jos yksi päämäärä muuttuu, esim. Tädin tulo, niin se automaattisesti päivittää varmaan keskiarvoon perustuvat muut päivät uudelleen. Uskoisin, että niitä on vielä maksullisia sovelluksia vieläkin hienompia kuin toi.

ON ei käynyt flaksi eilen, eli hukkaan meni tämä kierto ja niiiiiin turhauttaa ja kiukuttaa. Nyt ei kyllä edes kiinnosta enää sopia. Tänään siis dpo1 ja mun ainut toivo on ne kp7 matkaan laitetut, joiden olisi pitänyt selviytyä 6 päivää....melko epätodennäköistä siis :(
 
Viimeksi muokattu:
Minttumaari, täältä taustalta huutelen. Kirjoittelen tuolla nelikymppisissä odottajissa, mutta käyn täälläkin joka päivä lukemassa kuulumisia. Täällä kun on jotenkin niin ihanaa ja aktiivista porukkaa :heart:Ja tunnustan, saan lohtua siitä, että muidenkin parisuhteissa kärsitään joskus suorituspaineista. Meillä siis on vähän enemmänkin sitä ongelmaa, ja se antaa mukavan lisämausteen tähän pikkukakkosprojektiin :/

Mutta siis. Koska meillä ei tjottailusta tulee mitään, olen ostellut nimenomaan digitaalisia ovistestejä ja isolla rahalla apteekista. Paketissa on tosiaan vain seitsemän testiliuskaa, eikä niitä pysty ostamaan erikseen. Aina tulee siis myös se lukulaite mukana, ja hintaa on muistaakseni yli neljäkymppiä koko paketilla.

Olen tykännyt tuosta testistä, kun voi odottaa sitä hymynaamaa eikä tarvitse viivojen vahvuuttaa tiiraila, mutta kalliiksi alkaa lysti tulla. Mä siis ajattelin tilata nyt puolestani netistä liuskoja ja sitten yrittää jotenkin taiteilla noiden kanssa yhdessä. Niin että digitesti olis vähän niin kuin semmoinen varmistusväline ;) Kohta siis hampaisiin asti aseistautuneena jälleen uuden oviksen metsästykseen.

Tänne ihanien naisten ketjuun toivottelen plussatuulia, voimia, hyvää mieltä ja ihanaa syksyä!
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Minttumaari*,se Clearbluen "peruspakkaus" sisältää tosiaan vaan 7 puikkoa mutta esim.kotitesti myy 20 puikon pakkausta...kävin katsomassa,näytti vaan olevan tällä hetkellä loppu varastosta...
Nuo 7 puikon pakkaukset löytyy halvimmalla halpatestistä,tarjous 28,50 =)

Voi miltsu76,melkein minä sut patistaisin lääkäriin etsimään apua tuohon vaivaan...huolettaa jo kovasti :confused:...jospa saisit siihen jotakin apua...

Unelmatar,nuo suorituspaineet on miehelle tosi kova paikka...itsestäkin joskus on tuntunut että "mikä siinä JUST NYT on niin vaikeeta" ja on tehnyt mieli kiukutella ja mököttää...sit aloin ajatella sitä miehen kannalta ja muutin taktiikkaani...
Mun rakas on aina reagoinut noin jos on jotakin huolta/murhetta...hän ei vaan saa aivoja off-asentoon siksi aikaa..kovastikin "innostuu"kosketuksista mutta jos mielessä on "mörkö" niin peli on seis..Hänellä ollut nuoresta asti sama homma.Suhteen alussa tietysti luulin et minussa on vika mutta kun hän tämän aran asian mulle selitti niin toki ymmärsin.Ihana rakastaja hän kyllä on,ihan uusiin sfääreihin minut vienyt..kunhan vaan mikään ei paina mieltä :heart:

Eilen iltasella taas joitakin menkkatuntemuksia...äsken tuntui semmoinen pahan olon tulvahdus mutta en nyt edes uskalla ajatella asiaa...en melkein uskalla edes hengittää...siis dpo 12...
 
Kyllä se täti nyt tuli ei voi mitään:'(. Pakko sit johtua kilpparista tuo ummetus vaikka arvot olivat suht hyvät. Pitää varmaan lisätä tyroksiinii tai kokeilla jotain luontaista joka auttais arvoihin:headwall:.

Ketuttaa ja veetuttaa nyt ankarasti:(
 
Voimia Miltsu76 :hug:. Päivittelen listaa seuraavan kerran huomenna.

*Minttumaari käsittääkseni aika monet käyttää sekä liuskoja, että CB digitalia, eli ensi liuskoja, kunnes väriä alkaa näkyä ja sitten vasta niitä kalliita testejä =). Itse olen ihan tykästynyt liuskoihin, mutta pari kiertoa meni ennen kuin opin niitä käyttämään. (Mitään supervahoja viivoja en ole kyllä niihin koskaan saanut eli tulkita täytyy.)
 
Voi kurjuus miltsu76 :hug:

Tässä tuntee itsensä NIIN voimattomaksi...minkä takia tää on toisille näin hankalaa...ihan sanaton olen :(

Niin suuri kun tuo pettymys onkin eteenpäin on mentävä..uusi kierto on uusi mahdollisuus...:heart:
 
Moikka kaikille!

miltsu76: Mä olin niin varma sun plussasta... Pahoittelut tädistä :hug:. Oon kyllä kanssa kuullut hyvää tosta aukiolotutkimuksen taiasta :) Peukut siis pystyyn... ja varpaat kans!

Uniikki: Pahoittelut tädistä :hug:. Kyllä siellä jotain selvästi tapahtui. Toivottavasti seuraavalla kerralla nappaa kiinni todenteolla.

Minttumaari*: Mä olen käyttäny vain noita liuskoja ja kyllä niidenkin tulkinnan on tässä pikkuhiljaa oppinut...ehkä. Olen kyllä miettinyt varmistukseksi niintä CB:n digejä, mutta en ole ainakaan vielä hankkinut. Toivottavasti saat hyödynnettyä "big maman" loppuviikosta =). Tsemppiä!

*Pinkku*: Jännäpäivät alkaa olla kohta huipussaan... Täällä peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta! Mä toivon niin kovin plussaa sinne (ja tietysti meille kaikille muille kans)!

Unelmatar: Olen niin pahoillani, että ette saaneet sovittua ja hyödynnettyä ovista :(. Täytyy todella olla turhauttavia nämä suorituspaineet puolin jos toisin. Mutta sovi riidat nyt kumminkin miehesi kanssa ja sitten uutta kellistys-suunnitelmaa ensi kuulle hiomaan :heart:
Itseensä tässä saa muistuttaa olemaan kiitollinen ettei itsellämme näitä suorituspaineita ainakaan vielä ole ollut. Mutta onko se joku päivä edessä jos tulosta ei synny?!?

Ollakovai...?: Tsemppiä odotukseen ja erityisesti nyt vu:n odotteluun! Mä olen varma että kaikki on hienosti, nauti nyt! Murehditaan vasta sitten jos murehdittavaa on.

ON: Jahas, tämä on sitten se päivä, että listaan saa merkata ikä-sarakkeeseen sen 38 (luetaan 25). Muutoin ei niin mitään! Ei oloja, ei nippailuja, ei tisseissä tuntemuksia! Kovimmat "olot" oli heti oviksen jälkeen ja nyt "kiinnittymisen" jälkeen ei mitään. Saa siis alkaa odottelemaan tätiä kylään. Pessimisti kun ei pety! Täytyypä alkaa tarkemmin perehtymään siihen hedelmällisyystestiin, joka kaapissa jo kummittelee...
 
Miltsulle iso ryhmähali :hug:

Unelmatar ne siittiöthän voi elää sen viikon verran, eli pieni mahdollisuus on vielä. Nehän on siellä ihan hollilla odottamassa !!

Minttumaari olet saanut aikas hyviä uutisia !!
Niistä myoomista: mun äidillä oli myös ja kohtu poistettiin, mutta vain siksi, että lapsiluku (5) oli täynnä. Muuten ne olis tehneet jtn muuta..

Pinkku jännät paikat sulla, peukut taivaisiin ja tarrasukkia matkaan. Kuullostais nin hyvältä.

ON no nyt sitten eilen vihdoin tissit kipeytyivät hiukan. Nukkumaan mennessä kun otti rintsikat pois, tuntuivat painavilta ja hiukan aroilta.
Vieläkään en nuolaise, pudotus olis kova, vaikka olenkin jo saanut "pahimmat" toiveet nollattua!
Eli vielä vaan notkun mielummin täällä, mahtavassa seurassa, kuin menen toukokuisiin ja palaan takaisin ;(
Esikoinen ja keskimmäinen tulivat aikoinaan kk pilleritauolla. Testit tein n 2 vk tädin myöhästymisestä. Ja tätä kolmattahan "tehtiin" 8 vuotta,eli jos tärppi olis käynyt ja matkassa pysyis näin yk 1, olis aika iso ihme. Jotenkin mielessä kukkii vieläkin ne vuosien negatestitja pettymykset. Toki, todettiin se kilpirauhasen vajaatoiminta matkan varrella ja vasta kun annostus oli kohdillaan, alkoi raskaus..
Näillä mietteillä mennään ja katsotaan hissuksiin..
Mulla ei ole kiire teidän seurasta pois :heart: ja jos päädynkin toukokuisiin, ottaisin mielelläni mukaani teidät kaikki tuonne plussanneisiin !!
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Emppis Onnittelut kaksvitosesta ;D
Mulla oli tässä kierrossa kans noin, että kiinnittymisen aikaan tuli se pieni vuoto ja oli tuntemuksia ja sit alkoikin hiljainen "kausi". Sitä kesti muistaakseni su iltaan asti. Tädin piti tulla siis ti. Eli kauheat, ihan järkyttävät menkkakivut mahassa ja selässä...
Eli tuo hiljaisuus saattaa tarkoittaa jotain HYVÄÄ ;)

Peukut pystyssä !!
 
  • Tykkää
Reactions: Emppis
Emppis,tervetuloa samalle lukemalle ja PALJON ONNEA :flower:

Zuza,kurjaa olisi sinusta luopuakaan mutta sehän tässä on tarkoituksena..että asioilla on puolensa ja puolensa :D

Kävin lenkkipolulla vähä laskemassa höyryjä...ja ajattelin että siinä hölkytellessä lähtee se täti sieltä valumaan jos niikseen on...

On tässä taas olemista...mieliala vaihtelee laidasta laitaan...toisaalta ajattelee että olisihan se voinut tärpätäkin ja toisaalta taas että miten se nyt mulla...enhän minä raskaaksi tule..:O

Iso KIITOS kaikille tsemppaamisesta...minä ilmoittelen itsestäni :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja Emppis
Minä tein sen taas.
Menin lueskelemaan pinoja joissa jutellaan alkuraskauden oireista.
Varsinkin tuolla vauva.info-sivustolla on kyllä niin toiveita nostattavia tarinoita.

:headwall:

Minua vaivaa nuo aaltoina tulevat menkkatuntemukset-jomotukset,paineen tunne...

Ja tiedän että ne voivat olla merkki suuntaan tai toiseen.
Nyt on semmoinen aivomyrsky vallalla ettei mitään tolkkua.

Äsken nousin tästä sohvalta mennäkseni vessaan,sillä matkalla (eikä meien koti ole mitään kartano-kokoluokkaa) ehdin ajatella sekä mahdollisen raskautumisen hyvät ja pelottavat puolet sekä mahdollisten menkkojen tuoman pettymyksen ja "uudestaan,uudestaan"-fiiliksen.

Höh.
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja miltsu76
Voi hitsi Pinkku - enpä tiedä onko vielä hiukan liian aikaista, mutta kyllä mun vaan tekee mieli toivottaa sulle niitä tarrasukkia :heart:

Minä sain nyt iltapäivällä ihan kaamean spurtin tehdä jotakin!!! Ihan kamala vauhti ja hypetys päällä, oikea maniac moment! Tiedättehän se hetki kun siivoaa, tekee työtä ja syö samaan aikaan ja kaikkea ihan hirveällä vauhdilla. Sitten tajusin että voisinpa tehdä sen ovistestin - ja tadaa - toinen viiva ei olekaan enää mikään kalpea haamu! Ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli, mutta sanoisin, että nyt se ei ole enää nega, ero on niin pieni.

Eli kaato on suunnitteilla ... ja jotain ajantappoa siihen saakka. :LOL:


Kiitos kaikille kommenteista eiliseen postaukseen. Ja vinkeistä vauvapäikyksi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Hei!

Saanko liittyä joukkoon? Olen tuonne lapsettomuuspuolelle kirjoitellut, mutta hiljaista on siinä pinossa. Eli olen 39 vuotias kolmatta lasta toivova/ kuumeileva.. 2 poikaa löytyy (2007 ja 2010 syntyneet) ja iltatähteä toivomme. Molemmat pojat saaneet alkunsa lapsettomuushoidoista (tuoresiirto) ja nyt sitten lähdemme kokeilemaan viimeisemmän hoidon (isci) ensimmäistä pas:ia. Perjantaina on ultra ja sen jälkeen alan tikuttamaan ovista. Toivottavasti joku 5.stä alkiosta selviää sulatuksesta. Ensimmäisen hoidon (ivf) pas.issa ei meidän ainokainen selvinnyt sulatuksesta ja siirryimme isci jonoon. Toivon, että nyt sulatus onnistuu ja raskauskin, koska uusiin (ivf/isci) hoitoihin ei ole enää mahdollisuutta lähteä.

Tarrasukkia ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)
Ja lohtuhalit negan saaneille :hug:

Nipsu74
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä