YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

Heipparallaa mammat =)

Teiilähän on tosiaan täällä aika hiljaista ;)

Meillä täällä pikku-ukon kanssa arki pyörii hienosti. Joka päivästä osaan nauttia. Melkein 2 kk on pikkuisella ikää, painoa tänään oli 5555g ja pituutta 60,5cm...pitkä ja hoikahko poika :heart: Yöllä nukkuu 8-10 tuntia putkeen, syö ja nukkuu sitten vieä 2 tuntia =) Joten itsekin jaksan hyvin.
Tänään saatiin rota-rokotteen eka annos ja nyt seuraillaan mahdollisia oireita.

nanni taisi olla lähdössä lomailemaan, joten hyvää lomaa =)

Ja touhiksella oli opiskelusuunnitelmia... tsemppiä niihin =)

Kovin kauas taaksepäin en selaillut, joten mimmimamman tilanne jäi lukematta, mutta :hug: ja hyviä vointeja sinulle =)

mertsille onnellista raskausaikaa tätäkin kautta ;) =)

Kaikille roppakaupalla +++++ uudelle vuodelle.

Lauriina ja pikku-ukko melkein 2kk
 
mimsku
Heips =)

Olipa mukavaa kuulla onnellisista odottajista, siis Mertsiistä ja Lauriinasista, jolla jo nyytti on kainalossa. Onpa ihana vauveli, kun nukkuu noin hienosti (=antaa äidin nukkua :) )

Minulla on täällä lupaavia oireita, jes! Heti oviksen jälkeen nippaili oikein kunnolla tuonne alamasuun, sitten tuli rauhallisempaa, rinnat kipeytyivät vähän, ja nyt on toista päivää tuntunut tuolla masukan pohjalla aikamoista painontunnetta. Pissittää myös usein.

Toivo on siis herännyt! Alas epäusko! Noo...maan pinnalla kyllä ollaan, enkä turhia hötkyile, vaikka menkat saapuiskin. Ai niin, yksi oire vielä: Olen aivan uskomattoman kiukkuinen :LOL: Siis TOOOOOODELLA kuin persiiseen ammuttu mammutti, huh. Oikein itseäkin hirvittää. Voi perhe raukka :( Tänään hermostuin totaalisesti miehelle, kun omi tietokoneen kokonaan, enkä päässyt nettiin maksamaan laskujakaan. Hehhee, kuka niitä nyt haluis maksaa???? :kieh: Muutenkin kummallisia tunnelmia, sellaisia että "hullu oon kun tuon kanssa muksua tehtailen" ym. ym.

????????????????? Tää on ihan outoo. Yleensä tälläinen mieliala vasta ihan ennen menkkoja. Mulla silloin aina sellainen yksi päivä, jolloin pitäisi suosiolla mennä pimeään pehmustettuun koppiin ja pysyä 24 h siellä mieluummin viinipullon ja tupakkiaskin kanssa. Hah, voisi tulla vähän tunkkaista :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mutta ihan kiva kun sain tänne purettua tämän epämääräiseen toiveenpilkahdukseni ja huonotuulisuuteni. Ukonkutaleelle en uskalla hiiskahtaakaan, ettei sitten pety kauheasti, jos se punainen poschehirviö
saapuukin.

Turvoksissakin on maha kuin potkupallo.

Mutta ootellaan nyt vielä viikko. Voi hiiskatti kun on odottavan aika pitkä. Mutta loppuisi nyt vaan tää ärtsyily, kohta meille tulee avoero, perskuta. :LOL: :LOL: :LOL:

Kohta on viikonloppu. Jee. Jos en ole hajottanut huonekaluja, sytyttänyt varastoa tuleen tai nirhannut ukkoani, palailen linjoille.

Heippa.
 
mimsku
Nosto!!!!!!

Siis tää on niin tätä :( Yksin saa tässä pinossa kuumeilla... :ashamed: Tai sitten tuolla viikkopinoissa "nuorison" kanssa.

Voi räkä :/ Kolmannella sivulla mentiin jo.
 
mimmimamma harmaana
mimsku!

Et sä yksin kuumeile....minulla vaan on tällainen piilokuumeilu-vaihe meneillään. Jatkuvasti kyttäilemässä teidän uutisia...tulisiko jo tärppi jollekulle. Hengessä mukana.

+++++ satoa kaikille

:heart: mimmimamma
 
Mä kanssa täällä kuumeilen, et ole yksin :)
Edelleen odottelen menkkoja, mikähän lie jo kp..? Pakko kai tänään tehdä uus testi. Jos sekin negaa, niin sitten joku on ryöstänyt mun menkat!! En mä niitä muuten kaipais, mutta olis tuiki tärkeetä vaan jatkon kannalta, että kroppa toimis..
(mullahan oli lapsettomuuden syy liian ohut limakalvo ja siitä johtu menkattomuus)

Kyllä sitä vaan itseään tutkailee nyt joka kantilta. Ainoo samanmoinen oire kuin Onnista oli, on PALELU! Eilenkin olin aivan jäässä illalla vaikka sisällä oli +24. Väsymyskin on samanmoista, mutta se johtuu kyllä meidän aamuvirkku-Onnin aamuheräämisistä.

Olishan se ihanaa saada ne kaks viivaa, mutta mä en millään kyllä uskois, että meille luomuna vois onnistua.
´
 
mimsku
Täällä taas =)

Vilma-Onnille tsemppiä ja kärsivällisyyttä. Minne ihmeeseen on täti kadonnut? Oletko lääkekuurilla menkkojen aikaansaamiseksi?

Mimmimamma kehissä mukana, jee. Taustatukea aina tarvitaan. Mutta minne on kadonnut Nanni? Sinitär? Anilliini? ym.?

Mun todelliset tai kuvitellut raskausoireeni saivat taas tänään uutta voimaa, kun tein aamusella reippaana tyttönä lumityöt. Ai että rupesi alavatsaa painamaan, ja kun sitten kävin koirien kanssa metsässä, piti oikein hidastaa vauhtia, kun alkoi tuntua niin ilkeältä. Sitten vessassa käydessä tuli ihan pikkuriikkinen kirkas veritippa papruun. Ja nyt siis kp 22/28.
Oon ihan "täpinöissäni"...!!!!

Korkealta ja kovaa pudotaan kyllä tässä kuussa, jos pudotaan. :/ Harmittaa vaan, kun pitäis lepytellä tuota miestä, sen kun onnistuin toden teolla suututtamaan, ja nyt on välit kylmenneet. Meille outoa, koska koskaan ei olla kunnolla edes riidelty.

Lumista lauantaita =)
 
Mulla oli ennen Onnia vuoden verran hormonilaastari ja tabuja, jotka kasvatti kohdun limakalvoa.
Onnin syntymän jälkeen alko ihan normaalisti menkat, onneks. Ultrassa katottu pari kertaa, että kaikki on kunnossa.
Ja olihan ne....

PLUSSAA!!!
 
Tervehdys hullujenhuoneelta \|O \|O \|O \|O \|O

Joo tosiaan tuolta tuntuu ja minä hullu täälä sitten vielä lisää vauvoja joukkoon haaveilen. :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Niin niin jälleen on ukko täällä näytellyt voimiaan/tahtojaan. Siis riitaisaa viikonloppua vietellään, kun pitäs tuon nuorison etenkin pomppia ukon sotahuutojen tahtiin ja siinä sivussa saan sitten osuuteni myös minä. Vaan kyllä saattate jo arvata jotta olen antanut hyvällä omalla tunnolla takaisin päin ukolle samalla nuorisoa osiin puolustellen ja sovittelijan virkaakin olen yrittänyt työstää. :kieh: :kieh: :kieh:

Vaan eipä ole helppo olla kun jatkuvasti saa olla varpaillaan kaikki aistit teroitetuna äärimmilleen, miettien mistä päin seuraavaksi lentelee mahdollisesti sanoja/tavaroita. Elikkä kieltämättä on tullut muutamaan otteeseen mietityksi; :headwall: :headwall: Mitä h-i-i-i-i-i-t-t-o-a-a-a-a-a mä täällä teen ja miksi?????????????? :headwall: :headwall: :headwall: :eek: :eek: :eek: Ja viel sitten tuon ukkon kanssa olisin valmis lisää jälkikasvua hankkimaan. :eek: :eek: :eek: Vaik näyttää/tuntuu siltä et tämän liiton päivät on jo loppuun luetut.

No, ompahan minulla sitten vanhuuden päivät jokseenkin turvatut vaik pienen pienen nyytin ja noiden isompien kanssa yksin jäisinkin. Oli meinaan tänään jo tuo ukko aikeissa kamojaan pakata ja ovesta ulos marssia. Vaan aatoksiin toisiin hän ilmeisesti tuli kun tuolla makuukammarissa edelleen oleilee.

Niin et tämmöstä täältä päin suomineitoa. Olikos se muuten mimsku jolla kanssa riita päällä ukkonsa kansaa????????? Mikähän kumma noita ukkoja mahtaa riivata????????? Liekkö heille siirtyneet nuo porchehirviön mukanaan tuomat oireet. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Vai oliskos syynä kevään lähentyminen, eikös ne elukatkin silloin kiimannu?!?!?!? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

+++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 20:20 touhis kirjoitti:
miksi?????????????? :headwall: :headwall: :headwall: :eek: :eek: :eek: Ja viel
No, ompahan minulla sitten vanhuuden päivät jokseenkin turvatut vaik pienen pienen nyytin ja noiden isompien kanssa yksin jäisinkin. Oli meinaan tänään jo tuo ukko aikeissa kamojaan pakata ja ovesta ulos marssia. Vaan aatoksiin toisiin hän ilmeisesti tuli kun tuolla makuukammarissa edelleen oleilee.
Ps. Niin siis jos nyt niin olisi pääsyt käymään jotta viel pieniin päin olisin. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Sunnuntaita kaikille palstailijoille. Kyllä mäkin täällä lukemassa käyn silloin ja tällöin, aika useinkin. Uusia kuulumisia ei juurikaan ole, jotenka ei sitten ole kovin innostanut kirjoitella. Vuokra-asuntoa edelleen etsiskellään. Katsomassakin ollaan käyty, mutta ei olla onnistuttu toivomiamme saamaan, kun hakijoita näyttää olevan melko runsaasti.

Odotan taas uutta aikaa gynikselle, kun edellinen yritys meni pipariksi tädin vierailun takia. Pätkätyöläisen on vain parasta jonottaa, kun ei just nyt oikein liikene ylimääräistä rahaa yksityiselle vastaanotolle. Työtilanne kyllä on onneksi kohenemassa kevään mittaan.

Täti on muutenkin juuri karkoitettu meiltä muille maille, mutta muuten minulla on vauvarintamalla aika matala profiili. Eipä olla edes miehen kanssa jaksettu aiheesta juuri enää keskustella, kun tuntuu tällä hetkellä jotenkin niin turhauttavalta koko juttu. Siitä ollaan kyllä puhuttu, että josko me sitten jäädään lapsettomiksi kokonaan. Ollaan liian vanhoja adoptiojonoonkin, kun se prosessi on niin pitkällinen.

Katsotaan nyt, mitä se lääkäri on tästä koko tilanteesta mieltä. Kaikki isommat hormonaaliset hoidot tuntuu musta aika pelottavilta, koska mulle ei ole koskaan sopineet edes pillerit.

Tässäpä nämä kuulumiset. Toivottavasti plussia satelee oikein rutkasti niitä toivoville. Muutenkin tsemppiä kaikille kirjoittajille. En nyt muista enää kaikkien käänteitä erikseen, kun tämä systeemi on niin tyhmä, ettei voi samalla selata muiden viestejä kun kirjoittaa. Aurinkoisia päiviä, kevät on ihan kohta ovella B)

Ps. Mimmimamma, mikä on vointisi?
 
Moikka täältä sunnuntai-iltapäivän keskeltä.

Keskeltä siksi että kämppä on kuin jokin tietokoneverstas. Mies innostui tuossa laitteleen muutamaa konetta/läppäriä itselleen ja parille kaverille. Tässä olen sipsutellut johtojen, näyttöjen ja kaikenmaailman sälän keskellä. No ei sovi valittaa sain itselleni ikioman läppärin. Nyt voipi kokeilla näpytellä keittiön pöydän äärellä kahvinjuomisen lomassa. Saatikka sängyn laidalla istuen, ettei ole sidoksissa tähän yhteen paikkaan. =)

Hain eilen piristystä kampaajareissulta. Hieman lyhennettiin ja tasoiteltiin että eiköhän näillä nyt seuraavat puol vuotta mene jollei nyt ihan harmaata ala pukkaamaan.

Tänään olen koittanut tapella tuon tupakanpolton kanssa. Ja nyt on tullut vuorokausi täyteen ja olo parantunut huomattavasti. Mutta sitten kun iskee hatutus ja kiukuttelukäyrä kohoaa niin ennen poksahtamista on pakko sytyttää tupakka. Mutta yleensä tupakantarve päivittäin on ollut 5-10 tupakkaa, että onhan sitä toki mennyt muuhunkin olotilaan ettei pelkkään kiukunpurkaukseen. Nyt ollut silti pari päivää niin flunssainen olo ettei tosiaankaan ole kovasti tehnyt mieli poltella. Ollut koko perhe flunssan oireissa että yhdellä jos toisella kurkku karvastelee.

Jonkinlainen rauha saatu miehen kanssa aikaiseksi. Koska kokemuksesta tiedän että seuraavat viikot voi mennä ok.sti ja sitten kun mun kierto on pahimmillaan niin silloin ainakin tulee pieni vänköö. Sekä 1-2 kertaa vuodessa sitten sellainen syväpuhdistava riita jota riidellään päiväkausia ja tunteet kuohuu. Jos sitten takki tyhjeneekin niin onhan se hyvä että asioista pystytään keskustelemaan. Ja aina oppii toisesta jotakin. Että yhtä auvoa tää elämä ei ole, ja hyvä niin. Jotenkin tuntuu etten sellaista avioliittoa jaksaisi missä ollaan aina himskatin kohteliaita eikä koskaan ääni edes kohoa. Tai jos mies lässytäis aamusta iltaan. Mukavahan tuo on, mutta joskus tekis kirjaimellisesti "iskeä hengiltä" kun naamakin jo ärsyttää niin paljon että sanomisen jälkeen tekis oikeesti mieli hakea kättä pidempää.

Kierrospäivät on nyt 17/28 ja kolmatta päivää niin valtavat oviskivut että. Ensimmäisenä päivänä oli nivuset niin kipeät sekä häpykumpu että häpyluu, eli koko alakerta alavatsaa myöden niin herkkänä. Eilen sitten turposi vatsa sekä rinnanalunen niin kipeä. Eli jos en paremmin tietäis niin rintakivut vihloivat niin pahana että kuin pahemmanlaatuinen sydänvika olisi.

Nyt tänään sitten navan tienoo ollut aivan kosketusarka. Kuin umpparista kiskoisi. Ja tää on tyypillisimmät kierros/oviskivut. Olisi kiva tietää että minä päivänä toi ovis on tärppäävä. Mutta on tässä kaiken kivun uhallakin pupuiltu. Nyt vain jännityksellä sitten odottelen...mitä tuleman pitää.

Joku siellä oli plussannutkin nyt ei vain muistu nimmari mieleen. Että onnea onnea :flower: :flower: :flower: .

Taisi touhiksella vielä olla sitä kiivasta mielipiteiden vaihtoa. Meillä tuota on pidempiä ja taas lyhempiä kausia, ja kait se on merkki että vielä kuitenkin toisistamme välitetään. Et jos ei yhtään löis välillä kipinää, niin ei olis kyllä roihuakaan. Mutta toivottelen täältä jaksamisia, ja kovaltahan tuo kuulostaa kun itsellä suurinpiirtein menee niin että herkästi sinne lasten puolelle äitinä kallistun. Ja todennut yhden seikan että jos en ikuna isoksi kasva niin ei tuo mieskään kovin aikuiselta aina vaikuta :headwall: . Mutta nitisee ja natisee tää liitto aina saumoistaan mutta kasassa pysyy.

Mutta plussia puhaltelen, että ottakees kiinni:

:whistle: :whistle: :whistle: +++
 
Vilma-Onni onnea kovasti! Siis olet plussannut. Niin oli huomaamaton jotenkin, etten tosiaan mitään nähnyt tai sitten pitäis hankkia uudet rillit :D

Kaikille nyt siellä puhtia, niin sinittärelle kuin touhikselle. On kyllä helpottavaa huomata, että muitakin välillä tympii nuo siippojen jutut, enkä vain minä saa hepuleita kotosalla :LOL:

Kuka se siellä jännäili? Mimskuko? Kun ei mitään muista enää ihminen... Onnea myös Lauriinas ja Mertsi, kiva kuulla hyviä uutisia molemmilta. Juu ja Nannille hauskaa hiihtolomaa. Ja muille mainitsemattomille plussia myös ++++++. Ruoanlaitto kutsuu :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 15:55 yks sivusta seuraaja kirjoitti:
Vilma-Onnille iso onnittelurutistus ja tarrasukkia ym. turvatarpeita luomuihmeelle seuraavaksi 9kk:si!!! :heart:
Kiitos kovasti! Noita tarvitaan!

Ihan kuin tuntisit mut, tuli semmonen tunne... jostain syystä ;)

Mutta kuten Onnistakin, en usko ennenkuin näen. Eli ultraa odotellessa.

 
Nostelempa meitä, niin saan samalla liikuntaa. =)

Kauhea flunssakuume iskenyt meille. Mies tuossa enää kulkee "terveen kirjoissa". Oikein ihmettelen että iski muhun kun yleensä sairastelen tosi harvoin, ja kuumetta myös harvemmin. Lapset olleet koulusta pois, ja hyvä niin että nyt paukkupakkasilla sairastavat. Itselläkin oli jo tiukkaa hengittämisen kanssa kun koiran kävin lenkittämässä.

Kaikenlaisia oireita se mieli pukkaa. Nuo vatsanvääntelyt eli ilmeisesti ovisoireet ovat nyt hellittäneet. Rinnat vain kimoilee oudosti ja tuntuu kuin numerolla olis suurentuneet. Voihan se olla että olen puputtanut ruokaa hieman enemmän ja flunssaisena kun ei liiku niin ovat jämähtäneet sitten tuohon yhteen paikkaan.

Mieli alkaa tekeen tepposia ja jännitystä piisaa. Jos menkat nyt sitten myöhästyy niin johtuu kyllä siitä viime kierrosta ja sen mukana tuomasta stressistä. Mutta pääsin taas tähän kuumeiluun täysillä mukaan, eli hurahdin taas. Odottelen kuin "hullu" puuroa että alkais tuo piinaviikko . Onko muita 20/28 vai millä kierrosluvuilla teillä mennään? Voi että sitä tekis vaikka mitä taikoja, vaikka seisois päällään että välttäis sen rättiviikon.

No mutta mitenkäs muut mammat tarkenevat. Elikkäs kuinka kylmää teilläpäin on? Meillä mittari näytti aamusella -26 astetta. Mietin just että jos samanlainen intiaanikesä tulee kuin vime suvena, niin en kyllä yhtään valita.

Mutta plussia puhkun että ottakaas kiinni:


:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: +++++


:wave: :wave: :wave:
 
Heipsistä! Minä ovuloin!!!!! =) Lääkärissä kävin ja jotain toimintaa vielä näkyi... ;) Jotta voi pelkästään tästäkin olla onnellinen, sain selkeät vahvat viivat ovistestiin! Eka kerran näin!

Mukavaa pakkaspäivää kaikille! Plusssaisia tuulia! :wave: :whistle: <br><br>
 
Jotta pitää olla sitten jännitystä elämässä..
Kävin ultrassa tänään ja piti olla menkkojen mukaan rv 7 menossa, mutta sikiö vastas ihan alkua. Ei osannu vielä sanoa, onko siis ihan alkuraskaus vai onko odotettavissa vuotoa...
Sykettä ei näkynyt.
Ollako vai eikö olla???

:/
 
Vilma-Onni, mulle kävi tässä raskauden alussa just noin! Oli 6+jotain ja menin ultraan kuulemaan ilouutisia. Lääkäri kertoikin, että näkyy ruskuaispussi, mutta ei sikiötä. Oletti kehityksen pysähtyneen.

Odotin puoltoista viikkoa ennen kuin menin seuraavaan ultraan. Sen alussa lääkäri sanoi, että jos nyt ei näy syke, niin sitten asiat on huonosti. Voi sitä onnen määrää kun 4 mm pitkä papu sykki kohdussa!

Koita jaksaa, odottaminen on kamalaa. Viikko on pitkä aika pelätä pahinta. Mulla keho kuitenkin viestitti selkeästi raskauden jatkumisesta. Rinnat oli tosi arat ja öklötti. Siksi lääkärin "tuomio" tuntui niin epätodellisesta.

Hengessä mukana ja parasta toivoen
Mertsii 16+4
 
mimsku
Hip hei!

Minut saa tiputtaa listoilta. Aion lopettaa piinailun kokonaan ja keskittyä ihan muihin asioihin.

Pari kuukautta sitten ajattelin, että katson vielä pari kiertoa eteenpäin. No, nyt ne ovat menneet. Ei ole meille lasta tarkoitettu.

Iloitsenpa täysin palkein noista kahdesta, jotka vielä vähän aikaa äitiä täällä kotona kiljuvat =)

Kaikkea hyvää teille ihanille mammoille :heart: !!!!!!!!! Käynpä joskus täällä kurkkimassa, mitä teille kuuluu. Bye bye... :flower:
 
Jaahas nostellas meitä hiukan näin heti maanantai aamusta. :attn: :attn: :attn: :attn:

Juu juu täällä mietin tuleeko se hirmu sillä porchellaan näinä päivinä pihaan vaiko ei tule. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Nyt taitaa olla menossa kp 27-29/28-30. Joo on epämääriaset nuo minun kp:ni kun se hirmu viimeiksi tuli niin kummallisesti kyläreisulleen. :eek: :eek: :eek:

mimsku Mites sitä nyt meidät noin meinaat kokonaan hylätä????????? No, toisaalta se minäkin täälä samoissa aatoksissa olen, kun eilen tein sitten päätösen jotta kouluun/opiskelemaan syksyksi hakeudun oli miten oli. Niin eipä ole meillekään vaavia annettu vaikka pitkälti on toista vuotta yritelty. Ainoastaan antoi luonto meille tuon pienokeisen vuosi sitten, jota emme kuitenkaan syliimme saaneet. :'( :'( :'( Sen eilen koin todella totuudeksi kun olin tyttäreni kanssa hänen rippileirikorkissaan ja siellä sitten pappi halusi antaa kaikille läheisensä menetäneille aikaa muistella surunsa keskellä lähimmäisiään. Olo oli kieltämättä kovin tuskallinen kyynelten noustessa silmiin kun hiukan jo sisuksieni syvyyksiin painunut suru nousi esille. Sillä oli lähes päivälleen vuosi menetyksetämme. :'( :'( :'(

No, vaan on vielä kuitenkin opiskelu päätöksestäni huolimatta pienen pieni toivo jäljellä, sillä satuin tuossa lukemaan Kaksplussan viimeisintä numeroa ja siinä oli teito seuraavan lehden artikeleista: Äidiksi 47-vuotiaana. :p

Elikkä tässä mammat, muistakaa vielä on meillä kaikilla siis toivoa.

+++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Päiviä kaikille vaan!

Hiljaiseloa on täälläkin ollut. Työt on kyllä vienyt viimeisetkin mehut meitsistä eikä lomista tietoakaan, ennenkuin kesällä...Nyt tosin sairaslomalla muutaman päivän kun iski tuo pahuksen angiina. Lisäksi uusi harrastus on vienyt mennessään, joten en ole ehtinyt paljoa kirjoitella. Lukenut kyllä olen.

Terveppä tuloa tänne ketjuille pyörimään uudet tulijat ja onnea jo plussanneille. Pupuiltua on kyllä tullut, mutta ihan loppuun asti ei olla vielä uskallettua mennä...ehkä lähempänä kesää... :) Mulla olis jotenkin haaveena saada loppukevät/kesävauva...hullua miettiä tuollaisia..

Nooh aika näyttää. Ei muuta kuin plussatuulia teille kaikille!!! Täällä on muuten komea auringonpaiste, täytyy mennä koirulin kanssa lenkille!! :D .
 

Yhteistyössä