YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Vuorikristalli nyt alkaa jo tosissaan jänskättää sun puolesta. Mä pidän nyt plussapeukkuja täällä: bd

Voi Sametti niin toivon että pääsen sua vielä seuraamaan :)

Mikäs tilanne muilla, saadaanko lisää plussia?

Täällä kp 28/30 ja kovat menkkakivut alkoi jo toissailtana. Outoa, mulla ei yleensä oo kovia kipuja ja varsinkaan ennen vuotoa. Tänään alkoi tiputtelu, mutta ei vielä voi sanoa että tänään olis tätipäivä. Huomenna uskoisin olevan, ilmoittelen sitten.
Tänään piti pirauttaa sitten kunnon kyyneleetkin kun ei sitä plussaa tullut ja vauva-ajatukset vaan pyörii mielessä. Mä haluan tämän asian nyt edes hieman taka-alalle, mutta miten ihmeessä se oikein onnistuu? Kun ei tää jatkuva asian pohtiminen muuta kuin rassaa ihan turhaan.

miltsu mä ainakin vannon digitestien nimeen. Netin kautta esim. ebaysta saa tilattua kyllä halvalla isoja pakkauksia. Mä löydän oviksen vaan siten että noin oletetun oviksen aikaan testaan 2 kertaa päivässä, aamuin illoin. Eli liuskoja mulla menee per kierto 6-8kpl.

Plussatuulosia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Miltsu - Digitesteille ääni täältäkin. Tässä kierrossa en kyllä saanut ovisplussaa ollenkaan, vaikka testi purettuna viivat näyttivät jossain välissä aika hyviltä.

Vuorikristallin tilannetta täällä jännitetään myös :)

Alissia Jaan kyllä tuon tunteen, kuten varmasti moni muukin tällä palstalla, kuinka yhtäaikaa haluaa ja ei halua kuumeilla vauvaa. Mä kirjottelinkin tänne joskus aikaisemmin kesällä, kuinka huomasin vauvakuumeilusta tulleen suorastaan harrastus: mittaamiset, tarkkailut, laskemiset, testaamiset, syömiset ja syömättä jättämiset... Samalla muut aikaisemmat harrastukset olivat jääneet taa. Nyt tilanne on syksyn myötä helpottanut. Kaikki lähti oikeastaan siitä, että tajusin luopuneeni aikaisemmin itselleni tärkeistä asioista vauvahaaveilun vuoksi, josta oli yhtäkkiä tullut SE ainoa tärkein asia. Asiaa auttoi ilonaiheiden ja kiinnostuksen kohteiden tietoinen etsiminen muualta, niistä asioista, joista ennenkin nautin. Nyt tuntuu, että homma alkaa olla taas balanssissa. Fiilis on kaiken kaikkiaan parempi. Toki niitä pettymyshetkiä tulee (kuten eilen kun hermostuin ovisplussattomuuteen) mutta muut elämän asiat kuitenkin ovat ja pysyvät edelleen onnellisuutta tuottavina, eikä kaikki ole kiinni siitä, tuleeko raskaaksi vai ei. Tämmönen kaari tässä tarinassa.

Asiasta kukkaruukkuun -- tästä kierrosta tulee varmaan yks oudoimmista mun yrityshistoriassa. En osaa sanoa, oliko ovista vaiko eikö. Yleensä rinnat kipeytyvät aina heti limojen loputtua, lämpökäyrään tulee selvä reipas siirtymä ja nyt ei. Lisäksi on kummallista pistelyä vasemmassa munasarjassa, vähän särkevää päätä ja viime yönä hikoilukohtaus. Mummotauti?
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Kiitos,puskajussi :)

Jännittävää tää on, mulla kun pitäis menkkojen alkaa tänään. Kivut alkoivat eilen, aivan niinkuin yleensäki, ja mä jo sitten itkin miehen kainalossa, että ei tainnu onnistaa. Mutta tänään tai huomenna se varmistuu. En olis ikinä uskonu, että joku asia voi vallata kaikki ajatukset näin!
 
TORSTAI 8.11.2012


.......................ikä .............kp .................yk .......toiveissa


Milk@...................36...........1/30....................2..................1
K.........................37...........7/28...................2v...................3.
Miltsu76................36...........8/?.....................1....................2
Elena75................37...........9/28...................18...................3
Pippurihäntä.........35............18/27-34.............6....................2
Sirpa75................37...........19/25-27.............2v...................2
Syystuuli74...........38...........20/26-30.............17...................2
Puskajussi............40...........28/23-30...............9.................5
Alissia..................36...........29/30....................2...................3.
Vuorikristalli..........36............30/28-29..............2................5.
Äiskä3..................38..........40/26-28...............?...................3




:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
marraskuu...Samettihortensia yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kyllä Pippurihännän kanssa samanlainen kierto, ei hajuakaan siitä onko jotain tapahtunut vai ei. Eilen illalla hetken aikaa olin jo tohkeissani kun lämmöt kävi 36,9 mutta totesin sitten että se taisi johtua siitä että olin puhelimessa (jos on pitkään puhelimessa niin mua ainakin rupee kuumottaa koska korva tulee ihan kuumaksi, tervettä?) koska lämmöt tippu sit vähän ajan päästä takas 36. Huokaus..

Sitä mä sitten rupesin miettimään että tiistai aamuna kun heräsin niin mulla oli tosi oudosti iho kuoriutunut naamasta :O suupielten ympärillä oli valkosta.. ensin aattelin että josko olin vaan kuolannut unissani mutta ei se lähtenyt vedellä pois.. se oli tosi outoa koska mulla ei oo pitkään aikaan ollut sellaista, kyllä mun naama kuivuu mutta se että yhdessä yössä iho kuoriutuu. Se oli tosi weird :O

No katselin kuukautispäiväkirjaa niin sen mukaan menkat alkaisi ens keskiviikkona.. uskon siihen että ne kyllä tulee sieltä mutta päivästä en niin olis varma kun tää kierto on muutenkin näin outo..

Mä oon työttömänä ja kotona jatkuvasti niin siksi tää asia vaivaa ja pyörii mun päässä koko ajan :( onneks välillä saan tuulettua hevosten parissa niin silloin mä pystyn unohtamaan koko vauvaprojektin kokonaan :)
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Milk@, toivotaan että vierailusi jää lyhyeksi:wave:
Kiitos, kaktus-76! Tämä vierailu pitkittyy nyt ainakin kuukaudella, koska sitten kuitenkin testasin tänä aamuna ja nega tuli...

Siksipä ajattelinkin, että olisiko mahdollista päästä listalle myös..? :)

Milk@, 36v, kp 30/30,yk1, ensimmäistä lasta yritellään

Tosin siis kuukautiset alkamassa ihan näillä näppäimillä, mutta voin sitten heti päivittää tilannetta, kun ne alkavat.

Hiukan on pettynyt olo, vaikka kuinka ajattelenkin, että on ihan normaalia, ettei raskaus ala heti ensimmäisestä yrityskerrasta. Mutta ovistestin hymynaama jotenkin vakuutti minut, että kyllä se onnistuu.. Ehkä sitten ens kerralla.
 
Milk@ - tervetuloa munkin puolesta! Ja uusi kuukausi on aina uusi mahdollisuus :)

Sirpa - Samassa veneessä ja kaikkee omituista riittää nyt. Koitetaan jaksaa! Oishan se kiva, että uus kierto alkais pian.

Mua nyt vähän harmittaa, että menin varaamaan sen lääkäriajan vasta loppukuuksi. Nyt pitäisi kärvistellä kolme viikkoa vielä. Kaikenlaista epämääräistä tuntemusta ja kipuilua ja valkovuotoa tulee jatkuvasti, semmoista maitomaista ja kosteusvoidemaista ja run-saas-ti. Hiivakin kävi vieraana alkuviikosta (tulee välillä oviksen aikaan mulla). FF:n mukaan ovista ei ole tapahtunut, eikä se kyllä munkaan mittapuulla vastaa normaaleja luteaalivaiheen lämpöjä, jos on 36,3 aamulämpö, iltaisin nousee korkeammalle, mutta sehän ei mitään tarkoita. Alkukierrosta ne pyöri tuolla 36,1 paikkeilla. En tiiä siis mitä tää on, mutta ei hyvältä kuulosta. Oon jo ehtiny miettiä, onko joku tulehdus, mutta valkovuoto ei kyllä haise yhtään. Normaalit ovisoireet päätty jo kolme-neljäpäivää sitten. Että tämmönen epäkierto täällä.
 
KP 30/28-29 Ei merkkiäkään tädistä... Tavallisesti menkat tulee kellon tarkkuudella (= alkamispäivänä alkavat noin klo 6.30 :))

Mutta en USKALLA testata vielä hetkeen. Koska mitä sitten jos tulis + ja menkat alkaisikin seuraavana päivänä... Totta kai voi mennä kesken myöhemminkin, mut... äääh. On sitä omituinen :ashamed:

Miestä ei kuulemma jännitä vielä, minua sitten senkin puolesta.
 
Moro pitkästä aikaa. Niin huisketta tämä elo että en oo täällä pahemmin ehtiny käymään. Kp9 menossa ja uusin tuulin uusiin yrityksiin. Vaisua on ollut viime aikoina mutta eiköhän se into taas tästä nouse ;)
Ihmetyttää vaan kierron pituus kun venyy vaan ja nyt ollut jo 31!! Kivaa viikonloppua kaikille :)
 
PERJANTAI 9.11.2012


.......................ikä .............kp .................yk .......toiveissa


Milk@...................36...........2/30....................2..................1
K.........................37...........8/28...................2v...................3.
Miltsu76................36...........9/?.....................1....................2
Äiskä3..................38..........9/26-28...............?...................3
Elena75................37...........10/28...................18...................3
Pippurihäntä.........35............19/27-34.............6....................2
Sirpa75................37...........20/25-27.............2v...................2
Syystuuli74...........38...........21/26-30.............17...................2
Puskajussi............40...........29/23-30...............9.................5
Alissia..................36...........30/30....................2...................3.
Vuorikristalli..........36............31/28-29..............2................5.





:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
marraskuu...Samettihortensia yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Aiettä Vuorikristallin tilanne :)

Mitäs Puskis? Pitkällä menee sielläkiin kpt jo...

Mä sain maanantaiks lääkäriajan. Saa nyt mielenrauhan ja kättä pitempää omille vatvomisille. Ajattelin printata mukaan noin FF:n lämpötaulukoita. Toivottavasti se ei naura mua pihalle. Lähinnä haluan selvitää, näyttääkö munasarjat normaalilta ja kohdun limakalvot. Epäilen siis kystaa tai endoa, mutta endoahan ei välttämättä aina näy ees ultralla. Huh.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan hyviä uutisia palstalle pian :)
 
Heippa kaikille!
En löydä mitään sopivaa ketjua tuolta odottajien puolelta, 35vee-ketju on aika kuollut joten yksinäistä on. Olo on jo raskaanaoleva, pahoinvointia ja muita oireita pukkaa. Fyysisten oireiden ilmaantuessa mieliala on puolestaan tasaantunut ja olen hyvin hyvin onnellinen vauvelista. Tulkaa nyt kaikki nopsaan minun kanssa odottelupuolelle!
 
Juuuu....

Pitäiskö tosiaan viikonlopuna aikaan yrittää uskaltautua pissaamaan tikkuun.
Pitäis keksiä ensi viikonlopuksi hyvä tekosyy pikkujouluihin, kun ei voi ottaa (olettaen että tulee plussa). Miltä kuulostais "Ollaan aamulla aikaisin lähdössä mummolaan lasten kanssa"
 
Heippa kaikille!
En löydä mitään sopivaa ketjua tuolta odottajien puolelta, 35vee-ketju on aika kuollut joten yksinäistä on. Olo on jo raskaanaoleva, pahoinvointia ja muita oireita pukkaa. Fyysisten oireiden ilmaantuessa mieliala on puolestaan tasaantunut ja olen hyvin hyvin onnellinen vauvelista. Tulkaa nyt kaikki nopsaan minun kanssa odottelupuolelle!
Hei Samettihortensia, mä pyörin siellä 35-ketjussa joka tosin on viime aikoina ollut vähän hiljainen. Mutta sinne vaan, kai sinne hiljalleen eloa saadaan :)
 
Perjantai-iltaa kaikille!

Milk@ tervetuloa!

Kiitos Pippurihäntä kirjoituksestasi kuumeilun vaiheista, tuo että etsii muualta kiinnostuksen kohteita vois olla kokeilemisen arvoinen juttu. Sulla vaikuttaa homma olevan nyt hyvällä mallilla ja onhan se niin että se turha stressailu on näissä hommissa vaan haitaksi.

Vuorikristalli sä omaat teräshermot! =) Mä peukutan täällä edelleen: bd

Kiva kuulla Sametti että sulla on nyt mielikin parantunut ja oireita pukkaa, se on hyvä! Siellä pieni kyytiläinen nyt tarraa lujasti kiinni :heart:

Piinailemassa myös Puskis, plussapeukut myös sinne: bd

ON: tänään viimein kp 1.Nyt on kyllä ihmeelliset menkat. Kp 26 alkaen kovia menkkakipuja ja kp 28 alkoi tummanruskea niukkojen kuukautisten kaltainen vuoto, mukana isoja ruskeita limakalvonkappaleita. Yök! Mulla kyllä silloin tällöin vuoto alkaa rusehtavalla tuhrulla, mutta ei tämmöstä ole koskaan ollut. Selvästi limakalvo on lähteny hajoamaan jo aikapäiviä sitten ennenkuin vuoto tuli ulos. Myös kovaa vihlontaa ollut myös samalla puolella mistä munasolu irtosi. Mietin että onkohan jotain keltarauhashäikkää vai mitä.. nyt tänään alkanut punasävyisempi ja runsastunut vuoto kuitenkin ihan normaaliksi luokiteltavaa.

Plussatuulet puhaltakoot tähän ketjuun ja kovasti!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Hyvää viikonloppua kaikille!

Me tuossa puheltiin miehen kanssa, että jätetään tämä koko homma herran haltuun ja mä en siis aio edes tehdä ovistestejä tällä kerralla. Ajattelin nimittäin, että mietin mahdollisia oireita aivan liikaa koko ajan, jos tiedän tarkalleen, milloin se ovis on. Parempi vaan koittaa unohtaa koko juttu (ja sehän onki NIIN "helppoa").. Ja päätin myös, etten edes ala testaamaan raskautta, ennenkuin menkat on todella myöhässä.

Mun menkat tuntuu aina vaan kivuliaammilta. Tällä kertaa oon todella joutunu ottamaan ihan säännöllisesti kipulääkettä. Tuntuu ihan samalta kun sillon aikoinaan teini-iässä, kun menkat alko ensimmäisen kerran..

Mutta täytyy sanoa, että jotenkin olo on helpottunu sen jälkeen kun löysin nää keskustelusivut. On kiva tietää, että maailmassa on muitaki, jotka haluais vauvaa. Mun kaikki kaverit ja sisarukset jne on jo perustaneet perheensä kauan aikaa sitten, joten en silleen tunne ketään kuumeilevaa.

Kiva, ku ootte olemassa kaikki! :)
 
K
Vuorikristalli :heart::heart::heart: Paaaljon onnea ja tarrasukkia!!!! Ihanaa kuulla taas plussauutisia :)

Milk@ tervetuloa! Mulla ei myöskään lähipiirissä kukaan muu (ainakaan tiettävästi) kuumeile, joten tää on ainoa paikka, jossa voin näistä asioista puhua ja turhautumistani purkaa. kun ei toi mieskään aina oikein ymmärrä tätä mun jäätävän kovaa vauvan kaipuuta!

Alissialle pahoittelut tädistä:hug:

Mikäs Puskiksen tilanne? Oireita?
 

Yhteistyössä