YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Tää taitaa nyt mennä vähän tämmöiseksi kaksinpulinaksi, mutta antaa mennä :)

Hitsit mikä tilanne tommonen oikeusjuttu. Aina niitä stressinaiheita jostain elämään siunaantuu. Ainakin jos on sitä tyyppiä että ottaa asioista stressiä (allekirjoittanut ainakin).

Mä oon tämmönen pitkäkiertolainen, tällä ovisplussalla kierron pituudeksi tulee 39 päivää (mun luteaalivaihe on ollu tasan 13 päivää). Mun ainokainen poikanen on saanut alkunsa kp31 tapahtuneesta oviksesta nuorena, kun uskoin "varmoihin päiviin"...

Ja tää ei nyt varmaan sua kauheasti auta, mutta mä kuulun niihin, joilla tissikipu alkaa heti kun progesteronia erittyy vereen. Eli joka kierrossa, jossa ovis on tapahtunu tissit aristaa, sivuilta erityisesti. Se on oikeastaan mulle selkein tieto lämmönnousun lisäks siitä, että ovis oli ja meni. Ja universaalisti rintojen aristus liittyy keltarauhashormoniin - toiset reagoi pieniin määriin, toiset vasta korkeampiin. Eli joillakin tissikipu alkaa vasta, kun arvot ovat reippaasti koholla (alkuraskaudessa). Mulla tulee aristus jo pienestäkin. Että siitä sitten spekuloimaan lisää, mistä se sulla johtuu :)

jooh no heti kun se päätös tuli niin alko tulemaan riekaleita kuten arvelinkin.. tosin en yhtään ihmettelis jos olisin ollut raskaana ja oisin silkalla vitutuksella saanu keskenmenon sillä päätös oli että syytteet on hylätty. Oli ihan käsittämätön päätös mutta näillä mennään... harmi vaan että ainoa keino nyt sitten päästä eroon tästä stressissä olisi se että ottaisin ja jättäisin mieheni. Voihan elämä sentään. Näissä aatoksissa sitten viikonlopun viettoon.

Oikein hauskaa viikonloppua sitten kaikille muillekin vaan..

LAUANTAI 17.11.2012

.....................ikä .............kp .....................yk ..............toiveissa

Sirpa75................37............1/25-27.............2v.....................2
Puskajussi............40.............9/23-30...............10....................5
Alissia.................36.............10/30....................3....................3
Milk@..................36.............11/30...................2.....................1
K.........................37............17/28...................2v....................3
Miltsu76...............36............18/?.....................1......................2
Äiskä3..................38...........18/26-28...............?......................3
Elena75................37...........19/28...................18....................3
Pippurihäntä.........35............27/27-34..............6......................2
Syystuuli74...........38............30/26-30.............17...................2

:attn:TAUSTALLA:attn:

Hopsan
Kaktus-76

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk2
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

Viimeksi muokattu:
Kaktus: Mulla kanssa pistää tommoset visuaaliset asiat välillä silmään. Vaikka en tosiaan muuten mikään pilkuntarkka olekaan. Ainakaan kodinhoitoasioissa... (pölyvillakoirakennelissä taas ruuhkaa). Ja huomasin, että mä oon näköjään torstaina päivittäny omat kp:t päin pylleröistä. Tänään siis vasta kp27.

Ei helkkari mun Fertility Friendin kalenteri näyttää hassulta marraskuun osalta. Kaks viikkoa melkein putkeen vihreetä ruutua eli jatkuvalla syötöllä "most fertile" :D Jotenkin panee itteensäkin hihityttämään tuo jo. Kun tietää, että pco-oireet siellä vaan kummittelee eikä päästä munasolua oikeasti irtoamaan. Jotenkin ironista, enkä lopulta tiedä itkisikö vai nauraisiko. Toistaseks hihitän vaan hysteerisesti.

Muokkaus sunnuntaina: Lämpö koholla ja kunnolla! Eilen illalla alkoi paleltaa hurjasti, joten vähän osasin epäilläkin sitä. Mutta ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa, voi olla vaan yksittäispiikki. Mä NIIN toivon, että ovis oli tosiaan pe-la akselilla, sillä saatiin yks täsmäiskumuhinointi tehtyä pe-iltana. Toisaalta kun tämä peuhaus jäi näin vähiin, niin ei oo piinapisteet mitenkään korkealla. Lähinnä iloitsen sikälimikäli ovis oikeasti ylipäänsä tapahtui! Huomenna käyn labrassa antamassa prog. näytteen vielä ja sitten odotellaan lääkärin soittoa ja menkkoja. Huh.

Viimeksi muokattu:
MAANANTAI 19.11.2012

.....................ikä .............kp .....................yk ..............toiveissa

Sirpa75................37............3/25-27.................2v....................2
Puskajussi............40............11/23-30...............10.....................5
Alissia.................37............11/30.....................3......................3
Milk@..................36............13/30....................2.......................1
K........................37............19/28....................2........................3
Miltsu76...............36............20/?......................1.......................2
Äiskä3.................38............20/26-28................?.......................3
Elena75...............37.............21/28...................18......................3
Pippurihäntä.........35.............29/27-34................6......................2
Syystuuli74..........38............32/26-30................17....................2

Hopsan
Kaktus-76

2012
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
huhtikuu......ei plussia
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

Viimeksi muokattu:
Joo, mä en myöskään ymmärrä mistä noita välejä tuonne oikein siunaantuu. Mutta koitetaan selvitä, maanantaista huolimatta.

Sirpalle voimia uuteen kiertoon!

ON: Mun piti käydä tänään verikokeessa keltarauhasarvojen mittausta varten ja unohin sen lähetteen, perskules. Mutta meen sitten huomenaamuna. Käsittääkseni sillä päivällä ei nyt ole niin väliä, kun eletään oletettua oviksen jälkeistä aikaa. Tai siis tuolla testillähän se katsotaan, että onko munasolu irronnut. Äh, tulipa sekavasti sanottua. Lämmöt vähän seilaa, ja alamasussa on ihan menkkaoloja. Mistä sitä tietää, vaikka menkat alkais nyt "ajallaan", jos limakalvo ei vaan jaksa enää puksutella.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Tiistaimuokkaus: Sainpa annettua verinäytteen aamulla. Näyttää myös siltä, että lämpöjen puolesta ovis voi hyvinkin olla tapahtunut pe-la eli nyt mennään kp30 mutta vasta 3-4 DPO. Ihan kiinnostavaa nyt kuulla sitten lääkäriltä, mitä nuo keltarauhasarvot sanovat. Valkovuoto, kohdunnapukka ja lämmöt osoittais kyllä munasolun irronneen. Niin selkeä ero oli lauantaiaamun ja -illan välillä. Pieni tutkijamieli hykertelee... :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Taustalta on taas huudeltava...Voi jestas että ihmismieli on mielenkiintoinen, pakko tulla tänne kertomaan kun ei oikein ketään muutakaan ole kelle näitä vauvahaaveita kertoisi.

Jos en tietäisi niin luulisin olevani raskaana. Tissejä nipistelee oudosti ja hyppiessä/juostessa sattuu. Siis mulla yleensä aina on ovulaatiosta eteenpäin tissit arat, mutta ei näin ole ollut ikinä. Alamahaa nipistää/vihloo/tuntuu oudolle, vähän niinkuin menkkatuntemuksia mutta ei kuitenkaan.

Ja sit mun unet...ekana näin unta että olin tehnyt noin 20 raskaustestiä ja ne kaikki oli silleen nätissä rivissä (olen siis liikaa katsellut täältä positiivisia testejä). Seuraavaksi yritin touhuta jotain järkyttävän suuren mahani kanssa ja viime yönä esittelin miehelle positiivista testiä kun se tuli sieltä ulkomailta kotiin.

Kyllä mulla siis melko kova vauvakuume on mutta että näin kova...huh huh:LOL: Ja täti kurvaa paikalle keskiviikon maissa.

Arggh! Mulle on nyt käynyt useamman kerran niin että kun saan tekstin kirjoitettua niin häviää kun yritän lähettää! Jospa nyt onnistus, en jaksa vaan enää kirjottaa niin paljon, ehkä hyvä :D

puskajussi sun kirjoitus onnellisista vuosista ja että vauva olis tervetullut oli jotenkin tosi kaunis. Mä jäinkin miettimään itsekin missä se onni nyt on ja onhan siitä saanut jo nauttia ilman vauvaakin. Vaikka niin semmoisen pienen toivoisin saavani syliin :heart:

Kiva Pippurihäntä kun viitsit laittaa lääkärikuulumisia tänne. Mä oon miettinyt että jos ei tärppää niin sinne suunnataan mekin. Mutta vielä yritellään kotikonstein. Olis kiva jos viitsit laittaa vielä jatkossakin kuuumisia tohtorin luota, mua kiinnostaa myös noi keltarauhashormoniarvot itsellä kun taipumusta tiputella yms.

Pahoittelut Sirpalle tädistä :hug:

Kiitokset kaktus kun viitsit päivittää listaa! Mulla oli yksi kp lipsahtanut liikaa, eli nyt kp 12. Voi kun sun unet raskaustestin esittelystä ja isosta mahasta olisi enneunia! :)

ON keskikierto ja ovista odottelen, pe tai la olisi odottettavissa jos on tullakseen. Digillä aloitan testaamaan ke ja to tehden yhden testin pvä ja sen jälkeen 2 testiä pvä aamupäivällä ja illalla kunnes ovis bongattu tai kp:t niin pitkällä että ei ole tulossakaan. Peittoja heilutellaan jtp tahdilla ja oviksen jos bongaan niin ehkäpä täsmäisku siihen vielä parille päivälle olis tarkoitus :)
Aloitin muuten mielenkiinnosta aamulämpöjenkin mittailun viikko sitten, katsotaan nyt saako siitä mitään osviittaa oviksen varmistukseksi.
Niin ja mulle muuten saa päivittää ikäluvuksi 37. Taas hypätty uuteen ikäkategoriaan taulukoissa joita muuten tulee luettua netistä ihan liikaa..

Sametti käytkö vielä täällä, ajattelin vaan että mitä sulle kuuluu?

Plussatuulta kaikille puhkuen, Alissia

Heippa kaikki. Laksin tuossa et edellinen täti tulikin 31.10 eli nyt olis jo kp22. Odottelen sekavin mielin ensi tiistaita jos täti tulee käymään niin olis normikierto se 28, toivoisin toki että ei tulisi ja että tulisikin plussaa testiin..
Ihan on ahdistavaa välillä tää kun kaipaa niin et raskaaksi tulisi.. Onneks mies on tukena ja haluaa lasta yhtä innokkaasti kuin minä:).

Ja onneks on tämä ketju ja te kaikki ihanat naiset!<3<3

Kiitos Alissia! Aattelin nyt raportoida noita juttuja, kun tässä ketjussa on useempia saman ikäsiä ja ehkä vähän samassa veneessä olijoita. Pidän kyllä ajan tasalla :) Samalla itselle terapiaa ja päivänkirjanpitoa.

Miltsu: Mun mielestä kanssa tää on ollut tosi kiva ketju :heart: Hyvä henki ja omanlaisiaan tarinoita, joita on kiva seurata. Haikeus voi iskeä, jos täältä joskus pois pääsee...

Mun ovistestin tulos tänään: :) Eli siis tänäänkö on nyt dpo -1? Nyt kun vielä sais siihen raskaustestiinkin plussan, olis niin kiva.. :)

Mutta soitin jo tossa miehelle töihin, että sen ei kannata kauheasti suunnitella mitään ylimääräisiä menoja tänään tai huomenna, me ollaan molemmat nimittäin vapaalla ja mä olen suunnitellu jo, mitä tehdään...;) eipä tuo ainakaan pahoillaan tuntunu olevan tästä suunnitelmasta. :D

Mukavaa päivää kaikille!

TORSTAI 22.11.2012

Sirpa75................37............6/25-27.................2v....................2
Puskajussi............40............14/23-30...............10.....................5
Alissia.................37............14/30.....................3......................3
Milk@..................36............16/30....................2.......................1
K........................37............22/28....................2........................3
Miltsu76...............36............23/?......................1.......................2
Äiskä3.................38............23/26-28................?.......................3
Elena75...............37.............24/28...................18......................3
Pippurihäntä.........35.............32/27-34................6......................2
Syystuuli74..........38............35/26-30................17....................2

Hopsan
Kaktus-76

2012
kesäkuu......ei plussia
huhtikuu......ei plussia
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

saanko mä tulla tänne masistelemaan :( mä näin viime yönä sellaista unta että olin raskaana ja aika pitkällä jo.. ei siinä mitään niitä unia näkee aina välillä mutta tässä unessa tunsin pienen liikkeet ja ne tuntui niin todelta :'( just sellaselta samanlaiselta kutitukselta mitä pojastakin tuntui..

huokaus sentään.. se oli oikeesti niin todentuntuista siinä unessa että mä voin vieläkin kuvitella sen miltä se tuntui.

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!

Sirpa - tänne vaan kaikki masisaiheet, kyllä me kestetään :) Ja saanpahan itsekin avautua seuraavaksi.

6 DPO. Musta tuntuu just nyt että aika matelee ja EN MILLÄÄN malttaisi odottaa tätä kiertoa loppuun, että pääsisi seuraavaan. Kp27 irronnut (jos nyt edes irtosi, testituloksia ei ole vielä saatu) munasolu ei voi olla erityisen iskukykynen. Tai vaikka olisi, niin limakalvo nyt ei ainakaan oo sitten optimaalisessa tilassa monen viikon kasvattelun jälkeen. Olo on kurja, palelee ja masentaa ja turvottaa ja haluisin vaan nyt saada tän kierron lusittua asap. En siis ole murheellinen negasta vaan turhautunut ja kärsimätön. Kolme sanaa P - M - S. Piste.

Hei vaan kaikille! Ajattelin ihan vähän vielä häiritä teitä, vaikka tuntuu etten oikein kuulu tähän ketjuun eikä tuolta odotuspuoleltakaan ole sopivaa juttuseuraa löytynyt joten yksikseni nyt odottelen. Kahdeksas raskausviikko on alkamassa, suht hyvin mennyt, mitä nyt pahoinvoinnit, väsyt ym. kurjat oirehdinnat päällä. Keskenmenoa vielä jännitän jonkin verran kun viime vuonna samoilla viikoilla sen koin. Uskomatonta mutta pienenpieni pömpylämasu on jo ilmestynyt. Neuvolaankaan en ole vielä soitellut, jotenkin pelottaa soittaa sinne kun olen niin vanha, pelkään, että neukkatäti on joku hirmutapaus (kokemusta näistä) ja nyt on vielä niin herkässä tilassa.

Toivottavasti teille kaikille plussa olisi pian edessäpäin, ajattelen teitä lämmöllä :heart: Alissialle erityishali ja toive vauvasta Sinulle, teillä on nyt varmaan yrityskausi päällä :flower:

Ei hitsi, nyt jännittää..tiistaina pitäs laskujeni mukaan menkat alkaa jos kierto on sen 28pvä mutku kierukan poitson jälkeen ollu vain yhdet kunnon menkat niin ei voi olla varma.
Mut jotenkin semmonen kutina et oliskos tärpänny:x ei sais liikaa miettii ettei sit pety..
mut nännit ollut arkoja, vatsassa nipistelyä, mielialan vaihtelua...mut se voi olla PMSääkin..huoh:kieh:

Mä sain nyt paniikin. Mulla on toista päivää kamala migreeni ja panadolit ei auta. Eilen illalla sitten otin (7 DPO) yhden buranan (400mg) epätoivoissani kun mikään ei helpota särkyä. Tänä aamuna toinen kun paha olo vaan jatkuu. Ja nyt menin googlaamaan niin sanotaan buranan estävän alkion kiinnittymistä!!! Eikä se buranakaan nyt tunnu auttavan. Ja just nyt vois olla ne ajat, kun kiinnittyminen vois tapahtua. Nyt v*tuttaa kyllä ihan tuelta. Vaikka jotain tsäänssejä ois saattanu olla, niin ne meni nyt sitten viimeistään tässä. Lisäks mummo kuoli toissayönä ja sitä piti sitten surra puhelimitse isän kanssa. :(

Yhteistyössä