YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Sirpa, anteeksi jos masensin. Se ei ollut suinkaan tarkoitus. Halusin vain jakaa faktoja, jotka voivat auttaa asiaasi.
Ovulaationinduktiohoidot ovat lopulta tosi kepeitä ja helppoja ja suht' halpojakin hoitoja ja jos niillä saavuttaa sen toivotun lopputuloksen, niin se kannattaa.

Syystuuli, syksyynhän ei ole onneksi enää pitkä matka. (ja lieneekö kaunis nikkisikin jo enne) Mutta, jos olet malttamaton ja sua kiukuttaa tuo julkisen puolen hitaus, mene ihmeessä nyt yksityiselle. Siellä voit teetättää aukiolotutkimuksen heti ja saat myös ensimmäiset hormonit heti käteen. Syksyllä sitten jatkat siellä julkisella.
Itse tosiaan edustan tuota kaikki-mulle-heti-nyt -tyyppiä, joten aina kun jotakin päähäni saan, sen pitää tapahtua heti. Elämäni ei kyllä todellakaan ole niin mennyt, mutta malttamattomuuttani se ei ole poistanut.

Vanhat munasolut Jotenkin minusta tuntuu, että vielä meidän ikäisten munasolujen ei pitäisi olla liian vanhoja, ehkä tosiaan jo vähän on kilometrejä takana, mutta uskon, että buustaus saa ne vielä toimimaan.

K, hyvää lomaa! Pidän peukkuja, että tuut ihanien uutisten kanssa sieltä takaisin!:heart:
 
Keskiviikko 1.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........4/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........8/26-30...........14.................2.
Elena75............37..........8/28................14.................3.
Pippurihäntä.....35..........11/28-31............3........ ..........2.
Scarleth............35..........19/25-30..........?..................1.
Jaahas..............35..........20/27-30..........9..................1.
Sirpa75.............36..........21/25-27..........2v...................2.
K.................... 37............28/28..............19.................3.
Hopsan.............37..........28/28..............5v...................3.



TAUSTALLA
Kaktus-76

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Kopsaan toisesta pinosta:

Ja jälleen sitä omaa napaa Minäkin testasin - taas. Ja ihan kaikella arsenaalilla. Ensin One Stepillä, tuloksena onneton viivanen. Olin ihan varma, että koko viivaa ei edes tule. Sitten kaivoin kaapista apteekin oman. Sen viivojen rohkaisemana tein digin, ja tulos oli iloinen. Menköön syteen tai saveen, ainakin olen raskaana. Vuosi sitten tähän aikaan aamusta olin leikkaussalissa kaavinnassa, tämä päivä jää mieleen eri syystä. (Vaikka silti en täysillä uskalla iloita, en ennen ar- ja np-ultria. Usko elää, että niihin pääsen ja kaikki olisi hyvin.)


Aijaa.com - 10626285
 
Viimeksi muokattu:
Dominique ei se mitään, voin kertoa että näin pitkän yrittämisen jälkeen siihen masennukseen riittää jo se kun ei saa edes kuvittelemalla itselleen mitään raskausoireita :D ja kun epätoivoisesti mittaa lämpöjään ja huomaa että se näyttää vaan 36,1 :( mutta just nyt mulla ei ole yhtään sellainen olo että tuolla olis mitään tapahtunut.

kyllä tää tästä, mä uskon että asiat jotenkin järjestyy ja kaikki tapahtuu jostain syystä. Mutta se mikä mua todella risoo niin pojasta kun sen plussan tein, niin silloin mun yks tosi vahva raskausoire oli lima. Odotin menkkoja alkavaksi niin tulikin vain limaa. Ja synnytyksen jälkeen liman tulo onkin ollut ihan normaalia ja sitä tulee pitkin kiertoa, lienee turha sanoa että välillä jopa luulin plussaavani :stick: nytkin on oviksen jälkeen tullut monena päivänä milloin minkäkinlaista limaa (anteeksi kaikille tämä aihe :D )

Menkkojen pitäis alkaa ens tiistaina, odottavan aika on pitkä.

Mä voisin muuten haluta tolle listalle. Pitäisköhän siihen sitten laittaa 2v kun yrittämistä on takana se 2 vuotta ja 3 on alkanut? Vai 3v? =)

Sirpa75.............36..........21/25-27..........2v...................2.
 
Mustikkasuu, lämpöjen kirjaamisesta - mulla on iPhonessa semmoinen sovellus, jonne kirjaan. Mutta se ei ikävä kyllä näytä graffaa. Ehkä mä siirryn perhesuunnittelusivuston mainostamaan Exceliin, jos tekee mieli nähdä käyriä. Fertility Friend on ilmeisen suosittu nettisivusto/ohjelma, jota voi käyttää myös. Siihen en ole jaksanut itse perehtyä.

WP: Tosi se on, tervemenoa odottajiin :)

K:lle hauskaa reissua, ja tervetuloa takaisin sitten, millaisten uutisten kera vaan! (Parhaita mahdollisia toivomme, tietysti)

Syystuuli, olipa kovan onnen päivä. Parkkisakot ja ampiainenkin (jotenkin olin lukevinani mustaa huumoria rivien välistä ja vähän hihittelin sille, toivottavasti et pahastu...). Ja joo, miehet on välillä vähän tyhmiä.

Sirpa, lisäilen sut listalle noilla tiedoilla. Mä oon välillä kanssa ihan ihmeissäni noiden limojen kanssa. Alkaa melkein viikkoa ennen ovista (kai?) ja sitten jatkuu vielä useamman päivän. Ihan rutikuivia päiviä ei ole kuin pari päivää kummallakin puolella menkkojen ja oviksen välimaastoissa. Koita siinä sitten päätellä jotain...

Omia kuulumisia - [Ja ällövaroitus] eilen alkoi valkovuoto lisääntyä, maitomaista sellaista vessakäynnillä. Tänään kp11 samaa vähän enemmän vielä. Eka Clearbluen digiovistesti korkattu aamupissasta ja odotetusti ei vielä hymiöitä ruudussa. Pieni-iso-lapsukainen lähtee tänään kummin kanssa viikonloppuretkelle. Ainakin olis sitä kahdenkeskistä aikaa luvassa sitten meille aikuisille sunnuntaihin asti. Saas nähdä ehtiikö ovis saapua tässä välissä vai meneekö ens viikkoon. (Vai tuleeko ollenkaan...)

Ja sit vielä vuodatusta. Eilen ollalla tuli semmoinen ahdistus, että alkaa tämä vauvakuume-harrastus vähitellen kyllästyttää (nyt jo!). Sehän tästä on tullut, harrastus. Ennen sentään harrastin jumppaa, musiikkia, lukemista.... ja mitä nyt? Kehon tarkkailua, mittailua, testailua, tietynlaista syömistä ja juomista ja sitten sitä seksin odottelua/ruinausta. Niin, ja tietty tätä palstailua ja tiedon ettimistä netistä. Mä sovinkin itteni kanssa, että jos nyt tämä intensiiviperiodi ei auta plussan metsästyksessä, niin sitten otan henk koht taukoa ja siirryn taustalle TJOT-moodiin. Huoh. Jos ottais tän kierron nyt sillä meiningillä, että koitan noilla mittailuilla päästä kärryille omasta kropasta ja JOS plussa tulee siinä sivussa niin hyvä. Auttaiskohan tämä itsesuggestio...?
 
Pippurihäntä: tuolta taustalta minäkin plussasin. Jättäydyin sinne - olikohan keväällä jossain vaiheessa, kun selvästi liikaa elämä alkoi taas pyöriä testien ympärillä. Ja seksiä meillä on ollut NIIIIN vähän monesta syystä johtuen, että siksikään en halunnut tärppiaikaa tietää, koska en halua vongata väsyneeltä mieheltä. Esikoista tehtiin liki kaksi vuotta, ja se riitti pakkoseksistä. Viime aikoina tahti on ollu kutakuinkin kerran kuussa, kuten tässä tärppikierrossakin. Lauantaina ei vielä plussaa ovistestiin tullut, ja silloin oltiin ihokkain :)

Tsemppiä sinulle, ja muille myös <3

Muoks. Tuolloin lauantaina tein ovistestin, kun oli illaksi sovittu sutinat, ja mulla oli niiiin horny olo koko päivän :LOL: Seuraavana päivänä sitten tuli digiin +.
 
Viimeksi muokattu:
Whisky Peat, hieno digitulos!! Varmaan huojensi omaakin mieltä. Eiköhän tuo ole tuossa vaiheessa ihan vakuuttava tulos :)

Pippurihäntä (ja muutkin lisääntymisprojektin intensiivisyyttä kommentoineet): mä olin kevään hoitokierrosten jälkeen aika väsynyt ja samalla tavalla tuntui, että muu elämä (erityisesti liikuntaharrastukset) oli jääneet ihan liian taka-alalle. Kesän aikana oon päässyt jonkinlaiseen tasapainoon ja toivon, että olisin näiden asioiden kanssa nyt sen verran sinut, että ensi viikolla alkava seuraava hoitorumba menisi paremmin. En halua antaa näille asioille enää niin kovin suurta roolia elämässäni, vaikka asia toki on mulle yhä aivan yhtä tärkeä.

ON: Eilen murehdin täällä lämmön nousua tai paremminkin nousemattomuutta. No eilen päivän mittaan lämmöt nousi ja oli 36.9, palelin koko illan jne - siis ihan samaa meininkiä kuin keväällä hoidoissa, joissa ovis todistetusti tapahtui. Tälläkin hetkellä lämmöt vähän koholla ja "kuumeinen" fiilis joka mulla siis noissa aiemmissakin kierroissa aina oviksesta eteenpäin oli. Eihän tämä toki mikään tae mistään ole, mutta jotenkin se valaa uskoa siihen, että ehkä ovis kuitenkin tapahtui :) Maanantaina olis dpo 9 tai 10 (en ihan tiedä minkä päivän puolella se ovis nyt lopulta tapahtui), silloin voisin ihan vaan huvikseni testailla. Aiemmin oon aina harrastanut tuota oirekyttäystä mutta nyt on kuitenkin odotukset niin nollissa, että ei välttämättä tule olojaan niin paljoa kuulosteltua...
 
WP: Onnea ja sattumaakin täytyy olla matkassa, että asiat osuu kohalleen. Hieno tärppi kyllä, ja antaa toivoa :) Pakkoseksiä en tunnusta vielä harrastaneeni, mutta asian tila voi olla toinen, jos mieheltä kysyy... Meillä nyt vaan sattuu olemaan näin päin, että mä oon se innokkaampi, ollut aina ja nyt se on meinannut välillä korostua (ja sekös mua entisestään harmittaa eikä se ole toisaalta reilua miestä kohtaan kiukutella asiasta, varsinkaan kun se ei yhtään edes auta).

Scarleth: Lämmönnousu kuulostaa hyvältä! Jostain muistan lukeneeni, että ns. "kolmivaiheinen" lämpökäyrä eli oviksen jälkeen nousee vähän ja myöhemmin vielä vähän, voisi lupailla raskautumista. Eikä se ilmeisesti ole mitenkään tavatonta, että lämpö nousee hitaasti oviksen jälkeen ts. voi hitaasti kivuta useamman päivän aikana. Toisaalta lämpöjen mittailu on sen verran häiriöaltista puuhaa, että mitään päätä en niihin laittaisi pantiksi. Mutta tulipahan vaan mieleen, kun on sattuneesta syystä kertynyt tätä "turhaa tietoa" päähän tän harrastuksen myötä.

Ja joo, mä toivon kanssa pääseväni jonkinlaiseen balanssiin näiden juttujen kanssa vähitellen. Toisaalta kun se lapsen saamisen toive tuntuu Kaikkein Tärkeimmältä Asialta tällä hetkellä, niin on vaikea motivoitua muihin juttuihin. Mutta kyllä se vaan mielenterveyden kannalta on tarpeen. Luulen ma. No, syyskuussa alkaa taas normiduunihommat painaa päälle, eiköhän se tee tehtävänsä.
 
Munasoluista vielä. Tuskinpa yli 35-vuotiaille tehtäisiin mitään hoitoja julkisella puolella, jos solut olisivat liian vanhoja, mutta ilmeisesti se vaan on niin, että 35 vuoden jälkeen hedelmällisyys laskee eli munasolut alkaa vanhenemaan ja raskautuminen vaikeutuu. Eli ei tarkoita, että on vielä liian vanhat, mutta vanhenevat. Me ollaan yritetty kohta 2 vuotta, saldona yksi kemiallinen ja tuulimuna eli mahiksia on, mutta apu on tarpeen. Lääkärin mielestä ei kannata odotella, että raskaus alkaisi spontaanisti mun iän takia. Samaa mieltä oli yksityinen gyne, joka laittoi lähetteen tutkimuksiin. Lekuri sanoi, ettei julkisellla puolella (Helsingissä) tehdä hoitoja 40-vuotiaille ja yli, koska sen ikäisenä hedelmällisyys laskee entisestään. Tämä siis ei tarkoita etteikö voisi tulla raskaaksi, mutta vaikeampaa se on.
Tämä kannattaa pitää mielessä, jos puntaroi hoitoihin menemistä.
Kyllä muakin vähän ahdistaa, että tässä vaan odotellaan, että hoidot alkaa eikä mitään apuja saa sitä ennen. En tosiaan tiedä, että auttaisiko jotkut hormonit raskautumista, jos kuitenkin ovuloi normaalisti.

Toivottavasti kaikkien plussanneiden plussat pysyy plussina!:)
 
Sirpa75 tuosta limasta :) että mullakin on ollut runsaampaa valkovuotoa ja limailua tuulimunaraskauden jälkeen ja olen muualtakin lukenut, että raskauden jälkeen on ollut monilla runsaampaa. Arvaa vaan olenko minäkin luullut monta kertaa olevani raskaana tuon runsaan loppukierron valkovuodon takia. :LOL:

Ja vielä tosta 'raskautuminen harrastuksena', et mul oli ihan sama. Roikuin koko ajan netissä lukemassa faktaa ja fiktiota asiasta ja ahdistuin miehen syömisistä ja juomisista ja kyttäsin vaan oireita ja olotiloja. Onneksi en ole enää niin fanaattinen. En jotenki jaksa enää oireitakaan tutkia, koska melkeen joka kierrossa on jotain raskausoireita vaikken oo raskaana. En oo edes testaillut vaan kiltisti odottanut tätiä.
 
Viimeksi muokattu:
Onnitteluja plussanneille ja tsemppiä kaikille, jotka vielä plussaansa odottelevat :heart:

Nyt ei löydy intoa kommentointiin. Kovasti täällä on kirjoiteltu, hienoa, että pino toimii aktiivisena.

Minut voi nyt kuitenkin siirtää taustalle. Ei tullut tietysti tästäkään kierrosta ilouutista, joten kyllä nyt täytyy jo myöntää, ettei toivoa tällä perinteisellä tyylillä ole.

Kovasti olen minäkin munasolujani miettinyt. Folleja kyllä kasvaa ja oviskin tapahtuu, mutta ehkä muniksissa on vikaa; paksuuntunut kuori, monitumaisia tai eivät jakaudu normaalisti tai jotain muuta...tai eivät kiinnity...

Yritän nyt tehdä kaikkeni, että saisin miehen suostumaan IVF:ään, mutta saapa nähdä...Katsoin hintoja yksityisellä ja jo pelkkä hoito maksaa melkein 2000 e. Ja siihen sitten pakastuksista, jos sellaisiin olisi aihetta, reilut 400 euroa ja passitkin taisi olla lähes 700 euroa.
Olo on toivoton ja surullinen :'(

Vaikka kaikki on siis kuitenkin hyvin.

Kiitos kaikista haleista ja tsemppauksista ja keskusteluseurasta. Onnea jatkoon itse kullekin.

Olen nyt alkanut seurailemaan kirjoitteluja tuolla lapsettomuus -puolella. Ehkä siirtynen jossain vaiheessa sinne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pippurihäntä;26809399:
Scarleth: Lämmönnousu kuulostaa hyvältä! Jostain muistan lukeneeni, että ns. "kolmivaiheinen" lämpökäyrä eli oviksen jälkeen nousee vähän ja myöhemmin vielä vähän, voisi lupailla raskautumista. Eikä se ilmeisesti ole mitenkään tavatonta, että lämpö nousee hitaasti oviksen jälkeen ts. voi hitaasti kivuta useamman päivän aikana. Toisaalta lämpöjen mittailu on sen verran häiriöaltista puuhaa, että mitään päätä en niihin laittaisi pantiksi. Mutta tulipahan vaan mieleen, kun on sattuneesta syystä kertynyt tätä "turhaa tietoa" päähän tän harrastuksen myötä.
No älä, olen tässä just lähes naureskellut omaa tyhmyyttäni tämän lämmönmittailun kanssa. Tiedän hyvin tuon häiriöalttiuden, mutta silti sitä lämpöä tulee jostain syystä kyttäiltyä. Salaa siis elättelen tärppitoiveita, vaikka tiedän että meidän mahdollisuudet onnistua ilman IVF:ää on oletettavasti melko marginaaliset. Kummallinen tämä ihmismieli!! Onneksi muu oirekyttääminen on kuitenkin jäänyt aika vähiin.

Munasolujen "vanhenemisesta"; en muista kirjoittelinko jo täällä, että mulle tehtiin alkukesästä AMH- ja FSH -verikokeet, jotka käsittääkseni jollain lailla kuvaa munasarjojen jäljellä olevaa kapasiteettia. En tiedä miten herkästi lääkärit näihin kokeisiin määrää meitä ikäihmisiä :) Mulla noi otettiin toisen epäonnistuneen IVF:n jälkeen.

Mä voin kyllä ihan suoraan tunnustaa, että meillä on joskus harrastettu lähestulkoon "pakko"seksiä. Siis on ollut kertoja, jolloin rehellisesti sanoen ei olisi huvittanut pätkääkään, mutta oon sitten päättänyt uhrautua hyvälle asialle :p En ole sitä kyllä kokenut kovin suurena rasitteena, meilläkin mies kärsii näistä "pakoista" ehdottomasti enemmän kuin minä. Mutta kyllä tässä aika vaikeaa on pitää seksielämää spontaanina.... noi IVF:t helpotti asiaa koska silloin seksiä voi harrastaa ihan vaan harrastamisen ilosta, kun lapsenteko on ulkoistettu laboratorio-olosuhteisiin :)
 
Poikaa kun tekemällä tehtiin, harrastettiin "pakkoseksiä" kun ilmotin aina miehelle että nyt ois se hetki kun pitäis. Kun jätettiin kumi 2 vuotta sitten pois, ajattelin että nyt en tule sanomaan miehelle mitään. Nyt harrastetaan silloin kun siltä tuntuu ja jos osuu kohdalle niin osuu. No luonto hoitaa kyllä hyvin hommansa kun mies pyörii kuin mehiläinen mun ympärillä aina oviksen aikaan :D se alkaa suurin piirtein niihin aikoihin kun limantulo lisääntyy ja loppuu sinä päivänä kun mulle tulee se pistos jonka olen epäillyt olevan se ovulaatiohetki. Mä olen joskus yrittänyt olla oikein pieni ja huomaamaton kun oon aatellu että haluaisin olla yhden kuukauden lomalla piinaviikosta niin se ei auta :LOL: kyllä se mies sen vaan tietää..

Tosta limasta vielä sen verran että mä ihmettelin sitä kuinka joskus 3-4 päivää oviksen jälkeen tuli ihan hirveesti valkkaria :O mä jo rupesin miettimään että voiko mulla olla hiivaa mutta olen kyllä ottanu hiivalääkityksen keväällä antibioottikuurin jälkeen ja vetäisin myös niitä maitohappobakteereja jotka otetaan sun kautta ja pitäis vaikuttaa tonne alueelle. Ja se oli siis todella venynää ja roikkuvaa mutta meni parissa päivässä ohi ja muuttui normaaliksi kirkkaaksi limaksi jota tulee vaan vessapaperiin.. Siksi mä taas olen ollut vähän odottavalla mielellä :ashamed:

Tänään on se dpo9 ja menin sitten tekemään pc raskaustestin vaikka tiesin ihan varmuudella ettei siihen kuitenkaan mitään näkyvää tule. Noh negahan se oli. Viime kierrossa kaveri sai suostuteltua mut testin tekoon niin silloin tein 2 pc:ä ja ne oli molemmat vaaleanpunertavia joissa näkyi selkeä valkoinen viivanpaikka. Nyt tää oli tänään valkea ja sitten kun myöhemmin katsoin niin luulin jossain tietyssä valossa/kulmassa näkeväni jotain tummaa viivanpaikkaa eli ei olis pitäny testata mitään kun hulluhan tekee itsestään hullumman liian aikaisella testaamisella :stick:

hopsan :hug:
 
Torstai 2.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........5/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........9/26-30...........14.................2.
Elena75............37..........9/28................14.................3.
Pippurihäntä.....35..........12/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........20/25-30..........?..................1.
Jaahas..............35..........21/27-30..........9..................1.
Sirpa75.............36..........22/25-27..........2v...................2.
K.................... 37............29/28..............19.................3.



TAUSTALLA
Kaktus-76
Hopsan

KADONNEET: Hu Huu!

Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

Plussanneet

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


Syntyneet
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Hopsan, listatoiveesi on toteutettu. Kaikkea hyvää teille!

Jaahas, tervehdin ilolla tuota tietoa, että tästäkin himoharrastuksesta voi vielä toeta. Sitä varten kai nää palstat on, että täällä kuulee kohtalotovereidensa ajatuksia.

Sirpa75, voihan nakki. Mun pää ei kestä noita aikasia testauksia ollenkaan, just tuosta syystä :) Aika hyvät aistit sun miehellä, kun noin osaa hakeutua hollille sopivaan aikaan!

Scarleth, jos saa kysyä, niin mitä noista arvoista teidän kohdalla sitten pääteltiin? Ei ole pakko vastata, jos et halua, mutta kiinnostaa yleisesti. "Lapsenteon ulkoistaminen labraan paransi seksielämäämme" :D Mä niin näen tuon otsikon jossain naistenlehdessä. Ymmärrän kyllä, miksi siinä on perää. Yksi syy siihen, miksen ole miehelle puhunut ollenkaan noista ovulaatiotesteistä.

OmaNapa: Tänään on sitten se päivä, kun henkkarit menee uusiksi poliisilaitoksella. Mentiin naimisiin reilu viikko sitten :heart: ja nyt on pieni identiteettikriisi, kun kolmevitosena menee nimeään vaihtamaan. Oli se silti ihan selvä juttu, että mieheni nimen otan. Oikeesti aika hienoa olla aviopari, poikani isän kanssa ei oltu edes kihloissa, joten tää on kaikki ihan uutta ja ihanaa...
 
Pippurihäntä: onnea tuoreelle Rouwalle!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pippurihäntä;26814997:
Scarleth, jos saa kysyä, niin mitä noista arvoista teidän kohdalla sitten pääteltiin? Ei ole pakko vastata, jos et halua, mutta kiinnostaa yleisesti.
No mulla oli nuo kaksi arvoa ihan normaaleja /viitealueella, joten meidän tapauksessa niistäKÄÄN ei voitu päätellä yhtään mitään. Lähes kaikki mahdollinen on nyt tutkittu ja missään ei siis mitään todennettavaa vikaa. Jos noissa olisi ollut jotain häikkää, niin ilmeisesti niistä voi päätellä esim. sen, että omien munasarjojen tuotanto on hiipumaan päin, ja aivolisäke yrittää FSH-hormonilla piiskata munasarjoja vielä toimimaan (tämä kai näkyisi FSH:n liian korkeana arvona ja AMH:n liian matalana arvona, mikäli nyt oon oikein itse asian ymmärtänyt). Näiden perusteella kai sitten säädettäisin IVF:n stimulaatiossa lääkkeitä ja lääkeannostuksia.

Hopsanille mitä parhainta jatkoa. Toivotaan, että taustailu tekee kaikinpuolin hyvää. Oon vähän mietiskellyt samoja juttuja kuin sinäkin; missään ei mitään varsinaista vikaa, mutta silti raskaus ei ala. Ilmeisesti siis jotain munasolujen (tai siittiöiden) laatuongelmaa tai kiinnittymisongelmaa tai.... mistä näistä tietää? On vaan niin pirun vaikea hoitaa sellaista, mikä ei edes ole rikki. :headwall:
 
Pippurihäntä Onnea naimisiin menon johdosta :flower: me itse mentiin naimisiin käräjäoikeudessa (maistraatti oli varattu ja käräjäoikeus kuulosti aika hienolta :p ) ja seuraavalla viikolla sit takaisin töihin ja suurin ongelma oli se kun piti vastata puhelimeen tai soittaa jonnekin. Kyllä alkuun sai muutakan kerran sanoa että "eiku" kun alotti väärällä sukunimellä.

juu sekin mua ihmetyttää että tää on näin vaikeeta kun selkeesti noi hormonit nyt toimii kuitenkin jollain tasolla oikein kun mieskin sen "haistaa". Jotenkin ihminen on niin erillään luonnosta että sitä ei osaa ollenkaan ajatella että niinhän se miehen pitäisikin haistaa se koska nainen on kiimassa :LOL:

Mäkin aina päätän että en testaile ollenkaan ennen kuin sitten jos menkat on myöhässä mutta sitten tulee se hetki kun se testi on pakko tehdä että näkee mitä se sanoo ja saa hetkeksi rauhan. Nyt mä ainakin tiedän että testi ei näytä vielä mitään eikä tarvii miettiä koko aikaa että pitäiskö nyt sittenkin kusasta purkkiin..
 
Pippurihäntä: Onnea avioitumisen johdota! Oliko isot häät? Me mentiin naimisiin aika pienimuotoisesti helmikuussa. Mies täytti 40 maaliskuussa ja halusi avioitua ennen tuota maagista ikää :) Niin, nimeäni en vaihtanut.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kiitos! Pienenpienet häät olivat. Sanottiin papille tahdon ja aamen maalla järven rannassa, 25 henkeä kokonaisuudessaan ulkohäissä. Kelit osu just nappiin, vaikka koko kesän oli satanutkin. Ihmeen paljon noissakin oli järjestämistä sitten kuitenkin, vaikka ruoat tulivatkin pitopalvelusta. Kavereille pidetään vielä syksymmällä erikseen bileet, kun ei niiltä salaakaan voi naimisiin mennä :D

Tää lähtis tänään viikonlopun viettoon eli jos joku haluaa päivittää lauantaina listaa, niin vapaasti vaan!

Sirpalle tsemppiä jännäpäiviin!
 
Kiitos pippurihäntä :) mä hullu menin taas tekemään testin kun nyt kävin yöllä vessassa vain yhden aikaan (eilisaamun testi oli 4 tunnin yöllisestä pissasta kun kävin aamuyöllä vessassa).. ja ihan samallalailla kuin eilen, mä luulen näkeväni jotain siinä mutten kuitenkaan..

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :headwall: nyt mulla ei oo enää kuin toi yks apteekin testi kaapissa ja sitä en viitti tuhlata ennen kuin ihan OIKEASTI on jotain epäilyksiä siitä että jotain on tapahtunut :D

sitten kun se häiritsee kun mä yritän tihrustaa kunnolla että mitä mä nyt näen niin se on vaikeeta koska multa laseroitiin silmät helmikuussa ja sen jälkeen on ollut hankala laittaa mitään kovin lähelle silmiä kun sit hämärtyy ja tota kun pidät vähän kauempana niin on vaikee tollasesta pikkutikkusesta saada mitään selvää.

No joo, tarvii varmaan käydä sittarissa uudelleen kun noi pregcheckit tuntuu olevan kovin suosittuja kuitenkin luotettavuudestaan. Itse sain tässä joskus keväällä jollain apteekin testillä (olikohan se cb) haalean viivan joka oli sitten ihan väärä hälytys :'(

muokkaus: pakko lisätä tänne, että mun kaveri kävi aamulla vilkasemalla sitä testiä niin sekin näki sitä väriä siellä. Sen jotenkin sitten näki vielä selkeämmin kun katsoi testin sivusta niin sieltä näky kohta mihin väriä oli tullut. Että tämmöstä, nyt mä epätoivoisesti täällä etsiskelen juttuja että antaako pc helposti turhaan väriä testiin. Ainakin se mitä kaveri sanoo ja mikä nyt näyttäs olevan täälläkin yleinen mielipide, että ihan turhaan se ei väriä anna joten todellakin haen tänään lisää testejä ja jatkan testailua vaikka tulisinkin hullummaksi. JOS siellä mitään tapahtuu niin haluan sen tietää vaikka menkat alkaiskin ens viikolla koska sitten tietäisin että mun kroppa edes yrittää jotain. Se olis jo hieno tieto 2 vuoden jälkeen =)

~s~

p.s. mäkin voin kohta liittyä siihen hätähousut ja himotestaajat ketjuun :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
PERJANTAI 3.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........6/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........10/26-30...........14................2.
Kaktus-76..........36.........11/27-30...........1v.................2.
Elena75............37..........10/28................14.................3.
Pippurihäntä......35..........13/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........21/25-30..........?...................1.
Jaahas..............35..........22/27-30..........9...................1.
Sirpa75.............36..........23/25-27..........2v...................2.
K.................... 37............30/28..............19.................3.



TAUSTALLA
Hopsan


KADONNEET:attn:
Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Hei pitkästä aikaa:wave:

Taustalta hyppäsin taas takaisin kuumeilemaan...Täällähän on ollut erittäin plussarikas heinäkuu, paljon paljon onnea kaikille plussanneille:heart:

Ja uusille kuumeilijoille tervetuloa mukaan:wave:

(.) ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä, mulla ei taustaillu auttanut tärppin saamiseen. Kesän alussa tehtiin aukiolotutkimus ja sieltäkään ei mitään syytä löytynyt. Clomeja söin pari kiertoa ja eivät nekään auttaneet, ovistuntemukset vaan muuttuivat erittäin kivuliaiksi. Miehet simppojenhan pitäsi olla kunnossa mutta aiempien vaikeuksien takia tehtiin myös DNA-testi, tästä vastaus on vielä tulematta. Inssi olis sitten seuraavaksi tiedoksi kunhan klinikka taas aukaisee ovensa.

Uusille voisin sen verran kertoa itsestäni että yritys on aloitettu 7/11. Kaiken pitäisi olla kunnossa mutta jokin mättää kuitenkin kun plussaa ei tule. Mulla on yksi lapsi ja miehellä myöskin, eli ensimmäinen yhteinen olisi toiveissa. Mä en ole enää aikoihin luomuplussaa jaksanut uskoa, mutta yritetään kuitenkin:)

Lueskelen ajan kanssa mistä olette viime aikoina jutelleet ja palaan sitten. Aurinkoisen lämmintä elokuun ensimmäistä viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä