YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Tervetuloa takaksin, Kaktus!Täällä sitä vaan edelleen roikutaan. Saatoit lukeakin, että inssiin menossa jossain vaiheessa myös me ollaan. Julkiselle puolelle jonotetaan. Tapasin siellä työskentelevän gynen jo yksityisvastaanotolla ja hän sanoi, että suosittelee lääkkeellistä inssiä heti, kunhan aukiolotutkimus ja parit hormoonikokeet vielä tehdään.

Mistä se DNA-testi sitten antaisi tietoa? Teidän solujen yhteensopivuudesta? Tehdäänkö se verikokeena vai miten?

Viimeksi muokattu:
SUNNUNTAI 5.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........8/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........12/26-30...........14................2.
Elena75............37..........12/28................14.................3.
Kaktus-76..........36.........13/27-30...........1v.................2.
Pippurihäntä......35..........15/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........23/25-30..........?...................1.
Jaahas..............35..........24/27-30..........9...................1.
Sirpa75.............36..........25/25-27..........2v...................2.
K.................... 37............32/28..............19.................3.

TAUSTALLA
Hopsan

KADONNEET:attn:
Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:SYNTYNEET:heart:
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

Kaktus, tervetuloa ja mukavaa kun päivitit listan!

Sirpa, mitä tilanne nyt näyttää?

ON: Ovista on testailtu niin maan prkeleesti, tikkuja jäljellä yks ja hymynaamaa ei ole näkynyt. Lämmöissä ei liikahduksia. Se käy kyllä yksiin aikaisempien arvioiden kanssa siitä, että ovis on mulla n. kp 16-18 paikkeilla. Nyt ei ole edes ovislimaa (nestemäistä vv vaan) vielä, joten ainakaan aikaista ovista ei tästä kierrosta ole tulossa. Alavatsalla on ollut joitain tuntemuksia pari päivää, mutta katsotaan nyt. Uusi paketti Clearbluen digitestejä on tilattu ja tulossa, joten kärsivällisesti jatketaan vaan...

Sirpa :hug: tsemppiä uuteen yritykseen!

ON: perjantaina vihdoin alkaa se seuraava IVF, mahtavaa. On taas oikeasti jotain mitä odottaa. Kunhan menkat ei ala ennen torstaita, niin sitten pääsen heti aloittamaan IVF:n piikittelyt seuraavaan kiertoon, eli aikataulujen pitäis mennä kaikin puolin nappiin. Oon jotenkin juuttunut tähän lämpöjen mittailuun vaikkei siinä kai mitään järkeä olekaan, ja olin jo varma että peli on menetetty, kun lämmöt tipahti lauantaina ja oli vuorokauden verran ihan normaalitasolla. Mut sitten eilen illalla lämpö nousi taas reiluun 37:ään, mikä lienee häröily ollut. Mutta siis nyt taas näyttäis lupaavasti siltä, ettei menkat vielä ihan lähipäivinä ala - siis toivoa on, että päästään nopsaan aloittamaan piikittely, jee!

Scarleth, Paljon onnea matkaan, toivotaan että menkat pysyy vielä poissa!

Voi Sirpa :(

ON: Olen oikeastaan aika yllättynyt, että tää testailu ja lämpöjen mittailu ei ole mua stressannut. Päinvastoin säästänyt sellaiselta "nyt varmaa pitäis vähän puuhastella, jos se ovis vaikka olis jo" yrittämiseltä ja panikoimiselta, että onkohan se ovis jo vai ei ja tulikohan nyt vietettyä aikaa tarpeeks petipuuhissa. Kontrollifriikki kai sitä sitten on... Nyt on jotenkin paremmin kartalla ja voi rentoutuakin, kun tietää, että seuranta pelaa.

Eilen illasta asti ollaan miehen kanssa itketty (tai siis lähinnä minä, mutta mieskin harmissaan ollut). Syynä tähän oli uutinen, jonka miehen ainoa veli kertoi: Hänestä tulee isä helmikuussa! Ensimmäinen lapsenlapsi miehen vanhemmille, mutta ei meidän kautta, vaan pikkuveljen. Onneksi osasimme käyttäytyä ja onnitella, kyyneleet tulivat vasta miehen veljen lähdettyä pois. En pysty seuraamaan heidän raskauden etenemistään ja appivanhempien hössötystä.

Syystuuli74 :hug:

kylläpä alko tosi hyvin tää viikko. Ensin menkat alkaa ja sitten tulee kirje sairaalasta, tohkeissani avasin sen ja huomasinkin sitten että se kirje olikin osoitettu vain mun miehelle.. Lääkäri sano silloin (tai näin ainakin ymmärsin) että mun miestä ei tarviis tutkia kun siltä on muutama vuosi sitten jo tutkittu näyte pariinkin otteeseen mutta näköjään silti tutkitaan mies.. Aika on vasta joulukuussa joten meikäläisen aika meneekin sitten varmaan ens vuoden puolelle :headwall:

Ei vois enempää taas risoa maanantai aamun kunniaksi..

juu julkiselle puolelle, mä kun oon työttömänä niin ei oo varaa mennä yksityiselle :ashamed: 3 vuotta sitten kun saatiin aika (asuttiin viereisessä kunnassa) niin silloin se aika ei kyllä ollu noin pitkän ajan päähän, olisko ollu pari kuukautta ja se oli ihan heti yhteinen aika. Eli joku alkuhaastattelu missä olis keskusteltu miten lähdetään liikkeelle ja en tiedä olisko siinä ollu jo joku sisätutkimus.

Ei meilläkään liikaa rahaa ole, vaikka työpaikat onneksi onkin, siksi julkiselle jonotetaan. Tosin jos joulukuulle (tai yli) menee aika, saatan käydä aukiolotutkimuksen tekemässä yksityisellä. Puoli vuottahan saa maksimissaan mennä jonoissa, kun on hoitotakuu.

Kiva tässä potea sitten huonoa omatuntoa jopa sen takia että etsii töitä ja tietää koko ajan, että kuitenkin saattaa käydä niin että tulee raskaaksi ja on jäämässä pian äitiyslomalle : / olis hirveän kiva jos joskus osais vaan ajatella itteäänkin..

Jotenkin toivoin, että saisin jotain aikaa johonkin ultriin tai verikokeisiin, että tietäis miten noi hormonit toimii ja että se ovulaatio varmasti tapahtuu silloin kun mulla se tunne on että se tapahtuu..

Sirpa: menee kaksi puheluksi. Mutta kysy perhesuunnitteluneuvolasta, vaikka terkkarilta lähetettä labraan. Ainakin progesteronin voi ottaa (siitä näkee, että on ovuloinut melko varmasti (ei tietenkään ovulaatioajankohtaa päivälleen). Eikä maksa mitään. Meillä neuvolan kautta tehtiin siemennestetutkimus (maksoi 98 euroa), prolaktiini, ja progesteroni + klamydiat, kilpparit yms. Siis ilman maksua TK:n labrassa.

Niin ja huonoa omaatuntoa ei kannata tuntea työnhaun takia! Jos oikein saivarrellaan, enemmän menee yhteiskunnan rahoja työttömyyskorvauksiin kuin sitten äitiyslomaan. Ja onhan se lapsellekin parempi, että on työpaikat sitten äitiysloman, hoitovapaiden jälkeen. En siis syyllistä työttömiä, moni on työtön vailla omaa syytään ja iloitsisi jos työpaikka vaan jostain irtoaisi!

Itse olen tehnyt 17 vuotta yhteen menoon. Aiemin olin vuorotöissä, jossa tein kiltisti joulut ja juhannukset, että perheelliset pääsi vapaille, no oma poika oli mummolassa... Eli jään HYVÄLLÄ omallatunnolla kunnon äitiyslomalle ja hoitovapaalle ja kotiin hoitamaan flunssaista lasta, jos se ilo mulle suodaan.

Viimeksi muokattu:
No mulle tehtiin neuvolan lähetteellä verikokeet ja papa mutta ei mulle edes ole sanottu että jotain siemennestetutkimusta voisi tehdä sitä kautta :O mutta se kyllä ihmetyttää että miksi neuvola ei voi määrätä niitä tietyssä vaiheessa kiertoa olevia verikokeita? Vai onko se joku resurssi- tai raha-asia että kuka ne määrää ja missä ne tehdään?

Juu ei pitäisi potea huonoa omatuntoa ei, mutta jotenkin sitä vaan tuntee. Mutta nyt mulla on kriisi päällä kun en tiedä mikä musta tulee isona :LOL: me muutettiin pari vuotta sitten vähän kauemmas pk-seudulta, enemmän maalle niin työpaikan haku on muutenkin vaikeeta kun matkat on pitkät joten olen ruvennu miettimään kokonaan taas alan vaihtoa.. Olis kiva päästä tekemään jotain, kotona kaatuu jo seinät päälle mutta en kyllä haluais mitään 2-3 tuntia/pvä autossa istumista kun miehellä jo on tunnin työmatka suuntaansa..

Melkoiset maanantaipulinat käynnissä täällä! :) Jännä kyllä, miten noin paljon voi erota ihan kunnalliset palvelut riippuen siitä missä satut asumaan.

Ja sitten noista töiden ja lapsihaaveiden yhteensovittamisesta... Ei kai näitä voi täysin laskelmoida. Kumpaakin vaan edistämään ja katsoo sitten, mikä natsaa ensin ja sen mukaan mennään. Itse oon nyt palkattomalla virkavapaalla ja tän vuoden verotettava tulo jää siis melkein puoleen siitä, mitä normaalisti. Eli jos mä raskautuisin nyt sillä tavalla, että jäisin ensi vuonna äitiyslomalle, niin mun päiväraha olis tän virkavapaan takia huomattavasti (melkein puolet) pienempi kuin oikea vuositulo antaisi ymmärtää. Oikeesti siis mun EI olis kannattanut jäädä vapaalle nyt, kun kerran vauvaa yritetään. Tai toisinpäin - ei olis kannattanut aloittaa yritystä vielä tämän vuoden puolella, jos pelkästään taloudellisesti ajattelee.

Ja sori, että keskeytän vielä muulla asialla, mutta päivitän kohta listan ajantasalle uuteen viikkoon. Sirpa, mitä haluaisit, että listaan merkitään tänään?

MAANANTAI 6.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Puskajussi.........40.........9/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........13/26-30...........14................2.
Elena75............37..........13/28................14.................3.
Kaktus-76..........36.........14/27-30...........1v.................2.
Pippurihäntä......35..........16/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........24/25-30..........?...................1.
Jaahas..............35..........25/27-30..........9...................1.
Sirpa75.............36..........26/25-27..........2v...................2.
K.................... 37............33/28..............19.................3.

TAUSTALLA
Hopsan

KADONNEET:attn:
Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:SYNTYNEET:heart:
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

Onnittelut Pippurihäntä naimisiinmenon johdosta:flower:
Meillä oli juuri hääpäivä ja muisteltiin kaihoisana albumin ääressä liki 20 vuotta vanhoja häitämme.
Ensi vuonna sitten juhlimme isosti pyöreitä hääpäiviä :)

Nimenvaihdos kävi suht kivuttomasti silloin aikoinaan, hauskasti noin kymmen vuoden jälkeen kirjoitin tyttönimeni pankin papereihin ihan tuosta vaan ajattelematta. Katselin hetken nimmaria, että nyt joku mättää :LOL:

Täällä on ollut puhetta lapsenteon paineista, itse en ainakaan tunnusta kokevani paineita testailujen ja mittailujen kanssa. Ehkä helpotusta tuo se, että miestä ei tarvitse koskaan patistaa seksiin, päinvastoin sitä saa hätistellä usein pois kimpusta. Oikeastaan testit ja lämmöt auttaa pikkuisen kartoittamaan kiertoa ja tietää suurinpiirtein milloin odotella menkkoja, jotka saattavat heitellä miten sattuu

Älä Sirpa missään nimessä pode huonoa omaatuntoa vauvahaaveistasi ja mahdollisesta uudesta työpaikasta.
Elämä vaan on sellaista että vauvoja tulee ja joskus se työpaikkakn siihen samaan saumaan.
Itse aikoinaan aloitin työelämässä ja pomo kysyi (vaikka lain mukaan ei saisi), aionko tehdä missä vaiheessa lapsia. Heitin siihen, että en mä varmaan pariin vuoteen aio (valehtelin, olimme jo vuoden yrittäneet lasta) ja niinhän siinä kävi, että tulin raskaaksi vasta tasan kaksi vuotta tuosta. Ehkä sain siinä mitä tilasin..

Tuosta aasinsiltana vauvauteluihin, mitä ihmiset kyselevät meiltä tuon tuosta..
Ehkä keskemenon kipuilustakin johtuen olen yleensä vastannut etten tiedä, mutta nyt jotenkin olen uskaltanut melko vieraillekin sanoa, että poden kovaa vauvakuumetta ja toivomme vielä ainakin sitä yhtä.. Ja se on ollut todella helpottavaa.
Ihmisten reaktiot ovat olleet melko positiivisia, paitsi luulevat että vauvakuume johtuu pakosta saada tyttö.. Niin ja vain anoppi kauhistelee. Mutta kauhistelkoon|O

Täällä on monta ensimmäistä haaveilevaa, kohtaatteko te usein uteluja vauvauutisista vai ovatko ihmiset jo menettäneet toivonsa teidän suhteen?

Syystuuli:hug: jaksuja harmittavien vauvauutisten vuoksi. Tiedän miltä tuntuu kun itse kaipaa nyyttiä ja toiset lisääntyvät tuosta vaan.
Esikoista kolmen vuoden ajan haaveilleena ehti itkeä monet itkut ja katsoa toisten onnea sydän murtuneena

Tänään tunsin pitkästä aikaa tuon saman muljahduksen, kun hypistelin pienen pieniä vauvanvaatteita.
Tosin sain helpotusta, kun sain samantein aurinkoisen hymyn pieneltä taaperoltani

Toivon että sinua ja koko ketjua onnistaisi mahdollisimman pian ja ei tarvitisi tyytyä pelkästään niiden nuttujen hypistelyyn

Niin, mitäs oloista.. Tänä aamuna oli jo melkoisen mukavat limat ja kolottelua alavatsalla. Ovistesti oli nega ja lämmöt 35,8. Että eipä muuta kuin odotellaan, mitä lähipäivät tuopi tullessaan
Pupuilua on jo harjoiteltu, niin täsmäisku onnistuu sitten hyvin :p

Oikeen mukavaa alkavaa viikkoa, täällä alkaa arki kun pikkuinen palaa koko kesän kestäneeltä lomalta päiväkotiin. Huokaus, oisin toki mieluiten kotiäitinä vaan :heart:

Puskajussi:wave:

Heipä hei kaikille,

Paljon onnea Pippurihäntä rouviintumisen johdosta:flower:

Syystuuli, joko ovis on bongattu? Ja se DNA-testi tehdään spermasta ja siinä tutkitaan DNA:n eheyttä ja pilkkoutumista. Eli voi siis vaikuttaa munasolujen hedelmöittymiseen ja alkion kehitykseen sekä alkion kiinnittymiseen. Ja meillä tämä siis tehtiin koska mieheni edellisessä suhteessa heillä on ollut vaikeuksia saada raskaus alulle.

Täällä oli kp 12 ovistesti plussaa, vaikka lupasin itselleni etten yhtään testiä tee...lyhyt kierto siis vaihteeksi tulossa. Muuten ei mitään uutta tähtitaivaan alla, paitsi että tänään alkoi virallisesti kesäloma:)

Oikein mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille:wave:

:hug: SirpaMä sain kerran kaksi selvää plussaa peräkkäisinä päivinä ja sit alkoki kouristelut ja vuoto. Olin ihan p*****a.
:hug: Syystuuli Munki miehen veljen vaimo oli raskaana sillon ku mä sain keskenmenon (tuulimuna). Se oli hirveetä. Mä en voinu mennä niille edes kylään, enkä miehen vanhemmille. En ois kestäny itkemättä. Nyt niil on vauva ja minä hienosti teeskentelen.
Scarleth onnea IVF:ään! Onko sinulle tehty yhtään inssiä?
Mahtavaa Pippurihäntä, että ovistestailut auttaa.
Puskajussi minulta kysyttiin ennen jonkun verran, että 'millonkas sinä aiot lapsia tehdä', mutta ei enää. Varmaan ihmiset tajuaa, että 35 -vuotiaalta ei kannata kysellä vaan itse kerron, kun sen aika tulee. Tiedän, että kaverit on miettineet, että aiotaanko me hankkia lapsia. Voikun se olisikin noin helppoa, että tehdään tosta noin vaan vauva. Argh!
Onnea Kaktus ovisplussasta!

Napa: Mulla on taas tavanomaiset oireet eli rinnat kipeet ja valkkaria. Tää on niin tyypillistä tässä vaiheessa kiertoa, et en jaksa innostua. Tottakai mä toivon, et oisin raskaana, mut tuskin. Ainoo asia, mikä erona muihin kiertoihin, et mulle ei oikeen punaviini maistunut. Parina eri päivänä yritin juoda, mut jouduin antaa lasin miehelle tyhjennettäväksi. Eihän tää tietenkään mitään tarkota, mut silti ihmettelen.

Hyvää mieltä kaikille!

Jaahas, meille on tehty kolme inssiä ja kaksi ivf:ää - ja silti meidän ainoa plussa on sellaisesta kierrosta jossa mä vaan söin clomifenia :) Sehän päätyi sittemmin keskenmenoon. Nyt siis pelkät clomit klinikan kesätauon takia ja en siis usko niiden avulla onnistumiseen, on vaan kiva tehdä edes jotain saati vaan odotella syksyä :) Oireita ei siis ole nytkään, olisin ihan tyytyytväinen jos menkat pysyy poissa sen aikaa että perjantaisen lääkärikäynnin jälkeen päästään heti aloittanmaan ivf. Se kun pitää aloittaa just eikä melkein kp 2. Toki testaan viimeistään perjantaiaamuna ennen lääkäriä jos ei silloin vielä ole menkat alkaneet, just in case.

Noi lähipiirin vauvauutiset oli mullekin aikanaan tosi raastavia. Jossain vaiheessa sitä sitten tajusi, että se on pakko hyväksyä että muut nyt vaan saa niitä lapsia helpolla enkä mä voi heitä siitä "syyllistää" edes hiljaa itsekseni. Nykyään nuo uutiset ei mua enää ihan hirveästi hetkauta - ellei sitten kertoja hehkuta miten helposti homma kävi heti ekasta yrityskierrosta tms. Silloin on aina kiusaus ystävällisesti hymyillen laittaa toiselle luu kurkkuun sanomalla esim " No sepä kiva kuulla, me taas ollaan tässä kohta vuoden päivät käyty lapsettomuushoidoissa" :)

Kiitos paljon, Kaktus!

Mä vastaan vielä Puskajussin kysymykseen tässä vauvauteluista, vaikka en ihan tyylipuhdas esikoisen haaveilija ole. Miehelläni ei ole ennestään lapsia ja ilmeisesti hänen sukulaisensa niitä häneltä ilmanmuuta odottavat. Parikin niistä töräytti nyt häiden korvilla, että "sitten vaan niitä lapsia tekemään" ja "nyt voitte sitten alkaa sitä perheenlisäystä hankkia" ja "tehkää monta lasta". Tuossa vaiheessa, kun ollaan oltu kuitenkin jo useampi kuukausi ilman ehkäisyä ja vähän jo ehditty yrittääkin, niin tulee jo semmoinen napsahdus päässä, että helkkari.

Sanoin aika tiukasti tokalle kommentoijalle, että minä en enää ole mitenkään nuori, eikä niitä lapsia välttämättä tule, vaikka toivottaisiinkin. Jälkeenpäin harmittelin vähän, että kivahdin niin, mutta jotenkin kurjaa tuommoinen olettaminen. Kai noihin oletuksiin vaikuttaa se, kun mulla on jo tuo yksi poika, että olisin jotenkin "hedelmällisyysvarmistettu", muttakun ei se mitään lupaa.

Ei olla siis kerrottu (paitsi yhdelle vähän etäisemmälle sukulaiselle puolivahingossa), että vauvaa ylipäänsä yritetään, varsinkin kun mies taitaa olla onnellisesti vielä TJOT-moodissa :) Mä luulen, että yrityksen pitkittyessä tuun kyllä kertomaan asiasta, koska perheenlisäystoive on kuitenkin sen verran iso asia ja musta on parempi ottaa se ite esille, kuin joutua tuommoisten "siitä vaan sitten lapsia lisää" kommenttien yllättämäksi.

Mieheni paras kaveri on muuten tulossa tämän vuoden puolella isäksi varsin tuoreen naisystävän kanssa, mikä on aiheuttanut vähän ristiriitaisia tunteita meissä molemmissa. En silti vielä myönnä, että se olisi minulta pois. Olenhan itsekin kokenut esikoisen kanssa yllätysraskauden, joka muuten on sitten ihan oma tarinansa (koin odotusajan harvinaisen vaikeaksi, jopa traumaattiseksi, lähinnä lapsen isän kanssa olevien ongelmien takia, ja siksi en uskonut enää koskaan "sairastuvani" vauvakuumeeseen).

Huomenia! Ei edelleenkään merkkejä menkoista, jee. Pari päivää vielä jos jaksaisivat pysyä poissa niin ei vesity tuo IVF-aikataulu. Pääsisin mäkin taas oikeasti jännäilemään :) Onko teillä muuten kokemusta Pregcheck-raskaustesteistä, siis puikkomallisista? Tuli nyt tilattua niitä kolmen setti kaappiin odottelemaan. Yhdellä aattelin testata sen pakollisen negan tästä kierrosta jotta päästään aloittamaan hoito, ja sitten pari jäis ensi kiertoa varten :) Mutta te joilla noista kokemusta: kertooko Pregcheckit mielestänne tuloksen selkeästi vai onko niissä jotain haamuviivoja ja viivanpaikkoja? Noiden takia lähestulkoon pelkään koko testaamista, mullakin kun takana keskenmenoa ja kemiallista.

Yhteistyössä