YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

... Sinulle voimia ja jaksamisia ihanaan raskausaikaan, tai toivotanko makeita unia! =)Hibiscus: Kiitos!! :D :flower: Onnea huomiselle Gyneajalle! :hug: :flower: :heart:

Lumi-Marjalle: Paljon paranemistoiveita täältä Lounaasta! :hug: :flower:

Ovisjahtailijoille: Onnea viivojen vahvistumiseksi! :flower:

PlussaOnnea kaikille tasapuolisesti! :heart: ++++++++++++++ :whistle:

Mimmimammalle: Mukava kuulla , että äitisi vähän jo piristynyt leikkauksen jälkeen!! :hug: Toivon, että kaikki menee hyvin ja äitisi saa jatkoaikaa! :heart:

Kaikille ihanaa iltaa! :flower:

Rva Pikkumyy(nukuin jo päikkärit ja taas väsy! sekä pirteä Pirpana rv 6+6 :heart:

Täällä ollaan jollakin tavalla selvitty menkkojen tuomasta masennuksesta.. En tiedä kuinka kauan tätä vielä jaksaa.. Yks lohtu tässä on se ja aika suurikin lohtu,että lääkityksen ansiosta ollaan menossa jo parempaan päin..Tässä odotan kun lääkäri soittaa syyskuun alussa,että jos se lupailis lääkeannoksen suurentamista. Jos se siitä pikkuhiljaa.. :ashamed:

Voi ei.. tämä tästä vielä puuttui. Kirjoittelin tuossa jo tovin aikaa, ja yhtäkkiä koko teksti hävis! Meni koko teksti hukkaan... ei jaksa enää. Huomenna musta päivä jälleen, menkkamaiset kivut tänään tulleet jo, joten eipä juuri arvailujen varaan jää että ne viimeistään aamulla ovat alkaneet.

Univaikeudet |O lisäksi ja kamala huono mieliala koko ajan. Oon nukkunut tosi huonosti aamuyöt, herään ennen kukonlaulua vaikka menee myöhään nukkuminen ja uni ei millään sitten tule uudelleen.
Huomenna kerron tädin tulosta ja lopetan sitten tältä erää koko vauvahaaveet, tää on aivan älytöntä. Pitkästi yli kaks vuotta piinata itseään, piinata kuukaudesta toiseen. Mitään ei tule tulokseksi. Olen varmaankin masennuksen partaalla jo, itkettää koko ajatus enää. Ei ole puhekaveria, kenelle jakaa tunteita, ei mieskään aina jaksa ymmärtää, eikä se riitäkään.
Sorry, oli pakko purkaa hiukan tässä tunnesekamelskan keskellä... :'( :'(

Voi AnniSofii, tiedän tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Juuri tällähetkellä tuntuu pahalta sekin, ettei edes ovista saa bongattua. Vi%¤##ttaa, itkettää, masentaa... eikä sitä helpota ollenkaan asia, että työkaveri on tänään saanut terveen pojan. Voi että olen onnellinen hänen puolestaan, mutta älkää tulko pyytämään, että lähtisin käymään heidän luonaan (mä kun asun lähimpänä niin pelkään että vierailukäynti lankeaa minulle). Mä en oikeasti pysty siihen. Enkä halua ruveta itkemään siellä.

Kaikkia ei varmaan vaan ole luotu äideiksi... (tarkoitan tällä nyt itseäni ja sitä kun aina kaikki hokee "tulee sit kun sen aika on", minun aikani ei sitten varmaan ole koskaan...)

Pikainen päivitysreissu vielä tälle iltaa. Huomenaamulla on se gyne aika. Vaikka kuinka on kurkku kipiä ja räkä valuu, niin tänään oli pakko taas kerran avata viemäriputki, kun oja tulvi ja viemärivesi tulvi kylppäriin :headwall: Ei ainakaan tuo haaroväliä myören kahlaaminen liejuisessa ojassa auttanut asiaa ollenkaan. Nyt olo entistä kurjempi. Mut silti römmin aamusta gynelle vaikka pää kainalossa.

Haleja jokaiselle tarvitsevalle, nyt uni painaa niin silmiä, ettei enempää jaksa.

Hibisckukselle vielä toivottelen hyvää gyne reissua, samalle päivää osui meidän reissut :wave:

Hei taas... =) Sain nukuttua hyvät yöunet.. Parempi mieli kuin eilen. Sai itkettyä miehellenikin näitä turhautumisiani. Hän kannusti mua jälleen ja valoi toivoa tulevaisuuteen :hug:
Ihana mies mulla :heart: :heart: (huvittaa itseäkin nämä mielialan vaihtelut, toisinaan aivan kamalaa, toisinaan kuin ruusuilla tanssisi, yhtä vuoristorataa)

Katselin tuota kännykän kalenteria. Aiemmat menkat alkoivat 24/7. Ennen mulla oli niin säännölliset menkat, että kun kalenteria pisti neljä viikkoa alaspäin, ne alkoi aina samana päivänä, eli tuo 24/7 oli torstai, joten menee nytkin sitten varmaan sille torstaille. Korjaatkos Lumi-Marja mun kiertopäivät takaisin siihen 28 päivään? Tänään on siis kp 28/28 ja huomenna torstaina 1/28. Tuo tämänpäiväinen 28/27 ei pidä mitenkään paikkaansa.

AnniSofii, olen niin pahoillani :hug: Hurjasti toivottelen onnea uuteen kiertoon :flower: Päivitänkö kierron pituudeksi nyt tuon 27 vai laitanko 27-28? Aika monella itseni mukaan lukien keirto ei ole aina niin kovin täsmällinen.

Gynellä käyty. Koko stooria en tänne nyt ala raapustaan, mutta yhteen vetona tällaista. Endometrioosi levinnyt ja saattaa vaikeuttaa kiinnittymistä. Hormoneja mulle ei voi määrätä, kun painoa edelleen liikaa, vaikka 11kg olen pois saanutkin. Munasarjoissa villitsee joku viidakonmeininki, kun yksi munis on jo irronnut ja neljä odottaa reservissä lähtökuopissaan. Kuulin ikäväkseni pienen epäilyn mahdollisesta kehittyvästä PCO:sta, mutta se voi olla pelkkä km jälkeinen hormonioikuttelu, joten ensi kuussa kontrolli. Nyt jäädään vain miettimään, mikä on meille paras vaihtoehto, vai heitetäänkö hanskat naulaan. http://lumimarja.suntuubi.com tuonne laitan pidemmän selostuksen, etten täällä kuluta palstatilaa gyne vuodatukseen. Kunhan tästä vain sinne asti ehdin menemään. Tammikuussa tapaamme gynen hoitojen aloittamisen merkeissä, mikäli siihen päädymme. Siihen asti katotaan rauhassa mitä elämllä on annettavana. Painonpudotushaaste omalla kohdalla ainakin sai lisää tuulta purjeisiin.

Käväisin myös uudelleen lääkärissä ja pääsin ihan automaattisestä jättämään nieluviljelynäytteen. Kun kerran yksityisellä olin, niin ajattelin, nyt jään tääne päivystykseen, niin varmaan katotaan kunnolla mikä vaivaa. Angiinahan se, että pitikin. Sain kuurin ja ehdottoman kiellon pellolla pakertamiseen ja lepoa lepoa ja lepoa. Jokseenkin ousi karvat pystyyn tuota meidän terveysaseman lääkäriä kohtaan, mutta minkäs sille voi, jos ei joku ota potilaan oireita tosissaan. Ilman labrojen kattomistakin tämä toinen lääkäri sanoi, että tästä tuli kuurin paikka, jotta neilutulehdushan tämä on. Labrat katottuaan kysyi, onko mulla ollut angiina useinkin? Muutaman kerran ollut ja kyllä tämä kurkkukipu hyvin samanlaista on. Vuosia tosin edellisestä kerrasta.

Nyt vain parannellaan ja nautitaan antibiooteista ja sen kylkiäisenä tulee kuitenkin hiiva, joten sain reseptin sitäkin varten valmiiksi.

Kävin katsomassa Lumi-Marja sun kotivujasi. Tosi mukavat!! Ihania kuviakin sulla siellä.

Annetaan olla se 27 päivää. Taidan kuitenkin liueta kokonaan täältä palstoilta joksikin aikaa. Katsotaan miten käy meidän vauvahaaveiden nyt. Hoidossahan sitä ollaan, mutta jonot ovat pitkiä OYS:ssa, joten taitaa pari vuotta vielä mennä ennenkuin me saadaan nyytti, jos sittenkään.

Palataan joskus asiaan!!! Halauksia kaikille yhteisesti ja erikseen, kiitos tuesta! :hug: :flower:

Just päivitin tuon äskeisen, kyllä mä ajattelin jättää nämä haaveet nyt, vaikka mies syö niitä hormooneja. Antoivat näet ymmärtää OYS:ssa silloin, että me ei olla edes tärkeitä hoidettavia, koska minulla on jo lapsia, vaikka yhteisiä eivät olekaan.... Joten siitä päätellen, en usko että kovin heti päästään etenemään.
Jään taustalle mieluummin. Kyllä mä varmaan käyn lueskelemassa joskus mitä teille muille kuuluu, mutta on toisaalta kovin raastavaa mielelle, koko ajan miettiä tätä asiaa. Ehkäpä se onnistuu jotenkin paremmin kun sitä ei liikaa mieti, kuten Rouva Pikkumyy taisi kerran sanoakin.

Joten heippa vaan :hug: :hug: :flower: :flower: :heart: :heart:

AnniSofii :hug: Otan sut nyt sitten pois tuolta listalta. Tuolla yleisellä puolella on täälläkin jonot tosi pitkät, eikä meidän tapauksessa ainakaan sinne kärkipäähän olis asiaa vielä aikapäiviin. Yksityiselläkin sektorilla on yks jos toinen asia, jota pitää miettiä ja harkita. Toivon kuitenkin, että saatte vielä sen vauvelin, ennemmin tai myöhemmin :hug: Kaikkea hyvää ja onne jatkoon. Tule nyt joskus kertomaan kuulumisia ja tänne paaset takaisin heti, jos siltä tuntuu. Ilolla otamme sinut takas :hug: Kaikkea hyvää elämääsi, Lumi-Marja :flower:

Kattelin tuossa listaa ja aloin mitettimään, jotta mitäs teille kuuluu? Olisikoha kellään plussauutisia kerrottavana :) Olisi mukava kuulla teistäkin välillä

touhu tenava..........................32/27-30
Ruujakengu .........................32/28

Teillä kp:t huitelee jo horisontissa, tulkaahan käväseen jos on päivitettävää:wave:
kuumetta............................... 60/25..........yk 24.
Sukulaku.................................92/28

Kp tietoja odotellessa....
Lumi-Marja.................................?/28-30 -> odottaa uuden kierron alkua
elina67.......................................?/?
pikkukakkosen haaveilija...........?/?

AnniSofii :hug:

Ymmärrän hyvin ajatuksesi..kun täällä pyörii niin asiatkin pyörii koko ajan mielessä. Täällä on teitysti realisoitunut myös se, että toisilla tärppää ekasta kierrosta..kun itse saa kuukausi kuukauden jälkeen vaan jännäillä turhaan. Mutta saan täältä myös hirveästi lohtua - ja tietoa myös. Onneksi on tämä "aikuisten pino" ja 40 + pino jota käyn myös "salaa" lueskelemassa (hei mä oon jo 39v.!!) :flower: :heart:

Käy meitä moikkaamassa joskus jos siltä tuntuu :wave:

Pinkkis

AnniSofiille: Ikävää, että lopetat pinoilun, mutta kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi! :hug: :flower:

Ja se on totta: Sressaamatta olo auttaa ainakin joskus ja monessa asiassa! :heart:

Nyt täällä ihmetellään minun isoa masuani, jopa mies ihmettelee!!! :LOL: :heart: Ei mitään, että rinnat turpoo, mutta masussa taitaa olla iso Pirpana"tyttönen"? :heart:

Heissan taas kaikille! :heart:

Terv möhköfantti Pikkumyy ja Pirpana rv 7 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ps: Tuolta meidän laistalta kopioin: :saint:
touhu tenava (45)........kp4/27-30........y3v...........6.

Kolmekymppiset ensikertalaiset, sieltä tämä:
Kuumetta 35v...........kp 20/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen

Tuli sitten pistäydyttyä gynellä, kyse on siis hoitojen aloittamisesta. Olo on hämmentynyt: ensi kertaa otettiin vakavasti, kyseltiin taustat kunnolla, eikä vain lyöty lääkepurkkia kouraan ja sanottu, että nappaile siitä, kattotaan mitä tapahtuu. Lääkäri oli oikein asiallinen, eikä moralisointia iästäni tms. tullut. Kävi selväksi, että klinikoilla ramppaa jopa minua vanhempia. :xmas: Mutta on pakko tunnustaa, että oli kamala kynnys mennä koko paikkaan. Suoraan sanoen hävetti ja nolotti avata klinikan ovea, ja pari kertaa pomppasi mieleen kysymys mitä ihimettä mä täällä oikein teen?! :eek:

Mutta lopputulema oli ihan hyvä. Munasarjoissa ei ollut mitään ylimääräistä, niin kuin olin pelännyt. Oikealla puolella kypsyy n. 15 mm. pulska follikkeli, joka lääkärin mukaan irtoaa aivan pian. Se pitää nyt siten hyödyntää...
Limakalvotkin kunnossa. Nyt mietitään hetki, mennäänkö inseminaatioon heti, vai hyödynnetäänkö luomusti. Jos ei mennä nyt, niin sitten ensi kierrossa. Lääkärin mukaan kannattaa aloittaa inseminaatiolla, koska ovuloin, eikä kierrossa ole isoja heittoja. Jos ei tehoa, niin siten kokeillaan se kallis lysti, ivf.

Eipä tässä osaa mitään suurta toivoa, vaikka toivoakin ilmeisesti on. Jos sitten tippuu korkealta ja kovaa. Stressaajatyyppinä yritän olla ajattelematta näitä asioita yhtään sen enempää, kuin on "pakko". Tämä palsta on oikein hyvä paikka purkaa näitä stressitiloja, kiitos siitä ystävät hyvät!

Siinä omanapaosuus...

SiiriSisilisko ja AnniSofii :hug: Nuo pettymyksen tuntemukset ovat tuttuja meille kaikille tässä pinossa! Mitä enemmän on piinapäivinä odottanut ihmettä, sitä pahemmin sitä on pettynyt, kun sitä ei ole tullutkaan. Ja nyt "puhun" tietty vaan omasta puolestani. On ollut kiertopäivä ykkösiä, joina olen tippunut todella pohjalle. Mutta aina sieltä pohjalta on jotenkin ryömitty ylös, yhä uudestaan, jollakin ihmeen keinolla. Se on tietysti kauhean raskasta. Kun koko touhu on muuttunut liian rankaksi, olen heittänyt ovistikut nurkkaan, ja pitänyt muutaman kuukauden tikutustaukoa. Yleensä sekin on helpottanut. Isosti voimia ja jaksamisia teille!!

SiiriSisilisko- mulla on ollut samoja tuntemuksia muiden vauvojen suhteen. En ole vilpittömästi enää jaksanut iloita kanssaihmisten vauvauutisista. Kaikkein vaikeinta on ollut kestää nuorempaa tuttavaa, joka pommittaa vauvansa ja pikkulastensa kuvilla, vaikka tietää, että meilläkin on tuota yritystä. Hankalimpina jaksoina en ole jaksanut hänen sähköpostejaan edes aukaista niiden kuvien pelossa. |O

AnniSofii - Ihmettelen tuota asennetta OYS:ssa. Iän puolestahan te kuuluisitte jo kiireelliseen joukkoon julkisella puolella! Mitäpä, jos ette luovuttaisikaan, vaan sinnittelisitte sinne hoitojonoon. Jos OYS antaa ymmärtää, että ette muka ole heille ensisijaisia hoidettavia, niin antakaa sille piut paut! Kysehän on teistä, ei heistä! Kyllä teillekin vielä pieni nyytti suodaan, nuori nainenhan olet, minuun vanhaan kääkkään verrattuna! :hug: Kaikkea hyvää sinulle elämään eteenpäin.... Tänne voi aina palata, muistahan :)

Taikakuu Hyvä, että alkaa tuntua jo valoisammalta! :hug: Ajattele, että me emme voi elää kuin päivän kerrallaan, ei yhtään sen enempää. Ei oteta koko rykmentin murheita kannettavaksemme. Ja onhan meillä ihanat teinit :D

Lumi-Marja
- Hassua, että gyneajat osui näin samoihin :D. Sinullahan pyörii varsinainen follikkelitehdas ;). Kuulostaa todella villiltä! Tuo endo on tietysti tosi kurja juttu. :hug: Mutta älkää nyt missään nimessä lyökö hanskoja tiskiin! Minusta tuntuu siltä, että vielä teillekin se vaavi syntyy!
Ei silti varmaan ole huono ajatus pitää pientä taidepaussia, antaa itsensä hengähtää hetki. Tekisin niin itsekin, jos uskaltaisin. Mutta omalla kohdalla ei ole enää aikaa, biologinen kello tikittää todellakin viimeisiään.
Onneksi sait antibiootit angiinaan, eihän sen kanssa ole pelleilemistä, joten ihmetyttää sen ensimmäisen lääkärisi välinpitämättömyys, jota voisi hoitovirheeksi kutsua! :hug: Vai sanotaanko hoitamattomuusvirheeksi?

Pinkkikselle Toivon vielä vauhdikasta viikonloppua! :wave:

Nyt vetäydyn takavasemmalle, kaikille hyvää yötä jo tässä vaiheessa iltaa!

Ps. Pikkumyy - Jospa Pirpanoita onkin kaksi :) :heart: :heart:

Huomenet kaikille tasapuolisesti! :D :flower:

Kiva kuulla Hibiscus, että sinullekkin osui ihana gyne! :flower: Se on niin tärkeää, että asia otetaan tosissaan, eihän meidän ikäiset naiset huvikseen mene lapsettomuuslääkärin vastaanotolle. Niin se inseminaatiohan olisi jännä kokemus heti tehtynä? Minä varmaan hätähousuna teidän asemassanne päätyisin siihen. :heart: Minähän heinäkuussa, eli tässä plussakierrossani, puhuinkin miehelleni, että jospa menisimme inseminaatioon, kun ei tärppää! Enhän voinut kuvitella, että olen raskaana, kun en huomannut ovulaatiota ollenkaan! :headwall: :heart: No ei mies ihan kieltäytynyt, mutta sanoi, että edelleen mennään vielä luomusti...Nyt siis mennään luomusti raskaana! :heart: :heart: :D Vieläkin ihmettelen asiaa"! =)

Niin uskon, kyllä, että kohdussa on 1, kun luulisin, että voisin huonommin , jos olisi 2? En tiedä, kun koskaan en ole odottanut kaksosia. Nykyistä kuopuspoikaa odottaessani, kun oksensin ja oksensin, jouduin sairaalaan rv 10 ja siellä tehtiin sen takia ultra , kun epäilivät minun odottavan kaksosia, mutta 1 pieni siellä silloin kölli, voi kuinka ultralaitteet olivatkaan 17v sitten paljon huonompia!! :D :headwall: En ymmärtänyt koko kuvasta mitään! Ja nykyään on 4D, mitä käyttävät TYKS:ssä normaaliultraakin tehdessään , kun katsovat esim sydäntä ja sisäelimiä. Hienot on laitteet. :heart: Huomenna soitankin väestöliiton ultran jälkeen tyks:iin , että raskaana ollaan, koskas tulen käymään?? :heart: Niin ja eka neuvola on 3.9.2008 ja ehkä käyn vielä ultrassa rv 10, elleivät minua TYKSiin vielä silloin ota katseltavaksi.

No mutta kaikille kaikkea kivaa täksi pvksi, nyt pyörällä töihin!
:wave:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 7+1 :heart:

Hyvä kun Lumi-Marja sait apua ja vaiva selvisi.

Hibiscus, kaikkea hyvää elämääsi ja jaksuja!

Taikakuu :hug:

AnniSofii, käyhän joskus kurkkimassa ja oikein hyvää jatkoa sulle kaikessa :hug:

Rouva Pikkumyylle jaksuja odotukseen ja onnea ultraan! :heart:

Täällä odottelen ensi torstain lääkärineuvolaa, kohjukivut pahentuneet, kun vatsa kovalla. Jonkinlainen paine tulee kohjuihin silloin. Olen kokeillut luumua monessa muodossa, ei vaan meinaa vatsa toimia, mulle vaiva hyvin tavallinen, kun raskaus pidemmällä. Eiköhän tämäkin viimeistään synnytykseen lopu. :hug: ja nyt olen jo 7. kuulla.

Mukavaa päivänjatkoa! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 26+2 :heart:

Rouva Pikkumyylle kiitokset paivitystiedoista toisista pinoista :flower: Pitänee itekkin seikkailla vahan useammin, niin osuisi jotain aina silmään :)

Pinkille vauhdikkaan mukavaa viikonloppua :wave: Jossain valissa sitten sinne vallyihinkin ;)

Hibiscus Hienoja ultra kuulumisia. Nyt vain toivon todella suuresti, etta tulee toivottu tulos kruunaamaan hoidot :hug: :heart:

Ihanaa, taa nappis hajoaa kasiin :eek: :headwall: Pikkuneiti laikytti mehua eilen tan paalle ja nyt pukkaa pelkkaa pilkkua, kun yrittaa tuota aata kirjoittaa ja oossa sama juttu, eli siis noissa edellisissa pitaisi olla pisteet paalla. Eihan tasta nyt mitaan tule....pitaa vaihtaa lappariin :headwall:

Nyt pelittää taas. Olin kyllä ilkeä :ashamed: hain poja näppiksen tähän. Ei se sitä nyt päivällä tarvi kuitenkaan. Läppäristä taas akku kaikki ja jätin se latautuun. Ei meinaan yllä laturinjohto tähän pöydälle, kun kaikki pistokkeet on sattuneesta syytä miinotettu jo täyteen.

Eilen gyne aiheutti meille illalla aikamoisen juttelutuokion. En oikein edes tiedä, oliko se edes raknetavaa, kun niin monta eri vaihtoehtoa käytiin läpi ja oikein mihinkään jotopäätökseen ei tultu. Toisaalta olis sääli heittää hanskat tiskiin ja toisaalta tuntuu niin lamannuttavalta yrittää ja yrittää ilman tulosta, tai saada varhainen km toisensa perään. Mieluummin niitä negoja sitten, kun huomata, että jotain ois ollu tulossa, mutta ei tulekkaan.

Mies vain alannut pelätä, että mun keho ei tosiaankaan kestä enää yhtään raskautta. Pelkää, että sydän pettää tai jotain muuta kamalaa. Kardiologi kyllä silloin keväällä sanoi, että pumppu toimii hyvin ja et hänen puolesta saa vielä raskaaksi tulla. Tosin, se olisi tapahduttava noin vuoden sisällä. Ikään kuin varmistaakseen sen, että ei tulisi mitään odottamatonta ongelmaa sydämen kans. Eihän se ole tervelläkään koskaa pois suljettua, mutta mulla ylimääräiseen ongelmaan on kuitenkin 70% suuremoi pahdollisuus.

Sitä vähän ajateltiin, että jos sittenkin jo tämän vuoden puolella kokeiltas yks inssi luomukiertoon ja toinen rakettipiikin kans. Sit ens vuoden puolella käytettäis järeämpiä keinoja. Mut nämä pari kiertoa siis ihan luomusti. Tuonne AVA-klinikalle päästäis marraskuulla "vanhoina" asiakkaina. Täällä julkisen puolen hoitoihin menis jonkin verran pidempään vaikka kuinka vanhana asiakkaana sinnekkin pääsisimme, mutta se menis just sinne tammikuulle. En tiedä, katotaan nyt. Pian noi päätökset kuitenkin pitäis tehdä. Ei sinne marraskuulle nyt niin hirveän kauan kuitenkaan enää ole.

Neitokainen heräsi, nyt pitää mennä puuron laittoon :wave:

Nostellaas, ettei vajota hukkapiiloon. Taitaa antibiootti tehota. Kurkku on vielä kipeä, mutta ei niin kamala, kuin oli. Yskä vähän hellittänyt. Muun taudin vähä hellittäessä hiiva nostaa päätä, mutta onneksi on siihenkin jo pötkylät valmiina odottamassa. Antibioottikuurin siivittämänä sain myös löysän vatsan ja huonon olon, mutta sen kestää, kunhan vaan angiina antaa periks. Tytön tauti antaa kans hyvin periksi, kun jaksaa tuossa kiukutella ja kiusata velipoikaa. Muovailuvahasta pieni sota, saako sitä laittaa pikkuautojen sisälle vai ei. Saman sodan kävin jokunen tunti sitten siitä, saako muovailuvanan läntätä olkaarin mattoon. Nähtävästi neiti voitti sen sodan, kun äiti erehty vessaan menemään :kieh: Nyt on komea punainen läntti keskellä mattoa. Onneks tuo on seelaista, että kuvuessa kovettuu ja rapsuttamalla irti.

Yhteistyössä