YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

pikkukakkosen haaveilija Tuttu tunne tuo työhön paluusi ja vie varmasti voimia ekat päivät/viikot! Muista levätä ja älä ota stressiä töistäsi! Itse olin samassa tilanteessa viime marraskuussa ja oli kyllä pääkoppa jonkun aikaa tyhjä/ihan sekasin kaikesta 3 ja puolen vuoden töihin paluun jälkeen! Tsemppiä sinulle kovasti! :flower: Tytteli varmasti näyttää äidillekin omat tunteensa, kun äiti ei aina kotona, mutta siitäkin selviää! (meidänkin tytteli selvisi ja isi ;) ) :wave:
 
AinoEmilia............................
ebony...................................
Pinkki69.................................
mimuli...................................
keijukka................................
syklaaminkukka....................

Mitä kuuluu? Päivät jo pitkällä teillä?
PlussailuOnnea ja haamujen vahvistumisOnnea kaikille!
 
Harmistukset harmisteltu, jatketaan edelleen, josko onnistais jossain kierrossa plussaus myös raskaustesteihin, nyt ilman ovispongailuja, tunteella, halulla ja rakasteluilla.


Ihana aurinkoinen viikonloppu ollut!


Mantanalle paljon Onnea ihanasta Plussauksesta edelleenkin! Tarrasukkasia pienelle paljon mukaan masumatkalle ja kaikkea hyvää!


Rva Pikkumyy


 
Kiitos tuesta Lumi-Marja, TeSuLah ja mantana

Kuten sanottu eiköhän tämä sit tästä ala sit sujumaan kun vauhtiin päästään.
Illalla vielä nukkumaan mennessä yksikseni itkin kun tuntui niin pahalta tuo työpäivä
mutta tänään saanut aikasta nollattuutuon eilisen kun oltiin koko perhe kylärinkipyöräilyssa ja pyöräiltiin 70km. Oli vain välillä kamala vastatuuli et tuntu et ei pääse mihinkään ja tavoitteena meil oli 6 pistettä mutta viiteen jäi. Hyvä näinkin eli saadaan me siitäkin se kunniakirja ;)

Kaikille kovasti plussatuulia ja masuasukin omaaville jaksuja :wave:
 
Heippa kaikille todella pitkästä aikaa! Oikein paljon onnea plussasta diddlinalle ja mantanalle :heart: Kilokaupalla tarrasukkia pikkuisille mukaan masumatkalle.

Raskauteni alkuaika on ollut aika vaikea, enkä siitä syystä ole juuri jaksanut kirjoitella. Ensin iski kova pahoinvointi ja sitten vielä veritulppa! Olin sairaalassa hoidettavana reilun viikon ja nyt pistoshoito jatkuu kotona koko loppuraskauden ajan. Uskomaton juttu tuo veritulppa, sillä kävin helmikuussa laajoissa tukostaipumustesteissä ja niistä ei löytynyt mitään :eek: Nyt mennään ihan päivä kerrallaan ja katsotaan kuinka pikkuisen käy. Ainakin reilu viikko sitten kaikki oli ok, kun pääsin sairaalassa ultraan. Np-ultra on ensi viikon perjantaina. Muutamana päivänä tuli hieman verta pyyhkiessä, joten kovin tässä ei uskalla iloita :( Toivottavasti teillä muilla raskaus sujuu paremmissa merkeissä :heart:

Olo on kovin heikko ja tulehdusarvot alkavat vasta nyt pikkuhiljaa laskea normaaliksi, huitelivat välillä yli 90, kun normaaliarvo on alle kymmenen... Kirjoittelen enemmän, kun olo korjaantuu ja ainakin np-ultran tuloksista loppuviikolla.

Kovasti tsemppiä kaikille ja plussia testeihin =)

T. surusydän ja ipana 11+5
 
Minä täällä kukun, kun heräsin jo klo 5! Nousin hieman liian nopeasti ja vellova olo yllätti, mutta tuoremehulla olo helpotti. =)
Koskas muuten te plussanneet olette soittaneet neuvolaan? Pitäisi varmaan jo tällä viikolla soittaa sinne ja varata aikaa, kun kolmen viikon päästä lomille. Työvuorotkin rajoittaa varmasti ajan saantia. B)

Rouva Pikkumyy Kiitos tarrasukista! Hyvä, että sait harmistus tunteet pois lakaistua ja nyt kohti uutta yritystä, sekä ihanaa plussaa sinulle toivon!! :hug: :flower: + :flower:

Jospa nyt keittäisin aamukaffeet! Töihin vasta puol 10 mais ja neiti nukkuu vielä täysillä! :heart: Mukavaa uuden viikon alkua kaikille! B)
Mantana ja "Toivo" rv.5+2 :heart:
 
mantana - mä soitin just neuvolaan rv5+6 ja sain ajan 3 vko päähän.

Asutaan nyt eri kaupungissa kun ekan raskauden aikana ja täällä ollaan sen verran sikiäväistä kansaa, että neuvola-ajat on varmaan kortilla. Mä pääsisin periaatteessa vain klo 8 tai klo 9. Mies haluais kans tulla mukaan mahdollisuuksien mukaan ja sille sopis melkein aina vain klo 8. Työvuoroja ei ole, mutta muuten kohtuu tiukat aikataulut.

 
Pikkuneiti nukkui koko yön omassa sängyssään ja tuli sitten 4.30 meidän viereen, isi nousikin sitten jo aamutuuriin. Neidin kans loikoiltiin ja puoli 6 nukahdettiin ja herättiin virkeinä 8 maissa. :D Samoin isoveli heräili silloin. Mulla tulee tänään 41 v mittariin ja lähdettiin käymään kaupassa hakemassa jotain tarjottavaa, kun sisko tulee lapsineen käymään. Vähän jätskiä pöytään, ei sen kummempaa juhlimista.

Siskon perhe lähti just ja lapsilla oli kivaa, ovat samanvuotisia. Hänellä poika pian 2 v ja tyttö pian 5 v. Kiva oli nähdä pitkästä aikaa siskoa ja perhettään.

mantana soitin silloin heti plussattuani neuvolaan ja eka nla oli vkolla 9+6. Eka käynti yleensä 9-10 vkoilla.

Surusydän jaksamisia sulle ja :hug: kaikkea hyvää. :heart:
Mulla noussut suonikohjut vasempaan sääreen, mutta olen pärjännyt tukisukilla eivätkä ole kovin kivuliaat. Raskausaikana veritulppia ja suonikohjuja tuleekin herkemmin. Onnea np-ultraan.

Rouva Pikkumyylle onnea uuteen kiertoon ja plussaa toivon. :hug: :heart:

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 15+6 :heart:
 
Pikkukakkosen haaveilijalle jaksamista työn ja kodin yhteensovittamiseen! :flower: :hug:

Surusydän: Toivottavasti kaikki pysyykin hyvin pikkuisella masuasukillanne! :flower: :heart:

Kiitos mantana ja Tesulah! :flower:

TeSuLahilla: Iso vaavimasu jo! :heart:

Gitte, jospa täti ei löydäkkään tällä kerralla perille teille asti! :heart:

Didlinalle ja mantanalle: jaksuja alkuraskauden pahoinvoinnin suhteen, jos sitä ilmenee! :hug: :flower: :flower:


Oma napa: Ensi viikolla gyne ja ultraus ja mahdollisesti irroituspiikkihoito! :saint:
Menkat ovat jo loppu, nopea vierailu oli, vaikka kauhean runsas alussa. :ashamed:

Mukavaa pvn jatkoa kaikille! :flower:

a-alisa ja sukulaku laitetaanko jotain kp tietoja? Muutkin, jos on virheitä, ilmoitelkaahan! :flower:
 
Uskalsin minäkin sitten soittaa neuvolaa! =) Kahden viikon päästä aika ja seuraavalla viikolla alkaa loma, niin ihan hyväkin käydä. Loman jälkeen sitten varmaan ekaan ultraan, jollen sitten joudu aikasemmin. Raskausdiabetes SUURI riski meikäläisellä. Ultrassa saan sitten ravata kuukauden välein, kuten tytöstäkin. :heart:

Mies oli kertonut yhdelle työkaverille ja minä kerroin raskaana olevalle työkaverilleni plussasta! Tämähän leviää, kuin kulovalakia! =) Minua vaan pelottaa, mutta päivä kerrallaan mennään. :heart:

nevi meillä, kun sama ultrapaikka, niin saitko ultran vhs:lle muistoksi mukaan? Tytöstä meillä on kaikki muut paitsi eka ultra nauhalla, kun hokasivat kertoa siitä mahdollisuudesta vasta myöhemmin! :wave:

Illan jatkoja :wave:
 
Meidän neuvola kuuluu johonkin raskausdiabeteksen ehkäisykampanjaan ja saankin kotiini pian täytettäväksi lomakkeen, jonka vien ekalle kerralle. Olin tosiaan jo ajatellut aloittaa diabetes-dietin ekan neuvolakerran jälkeen, joten tää tuli sopivasti!
 
Iltaa!

Olen ollut taas "nettipimennössä" muutaman päivän..Olen ollut ukkokullan luona. ;) Oviksen tikutin lauantaina (7.6) kp 15.Ja vielä sunnuntaina varsin tikuttelin ja vielä oli tummempi testiviiva (viiva tulikin näkyviin heti).Pupuiltiin kp 8,10,14,15 ja 16. Tänään ei enään voinut tikutella,kun loppui tikut. Ennen en ole tikutellut enään kun ovisplussan olen saanut,nyt varsin kokeilin. "Tapahtuikohan" ovis sitten silloin sunnuntaina. :ashamed:

nevi mukava kuulla kun lapsesi ovat innolla mukana uudesta tulokkaasta.. Mukavia odotuspäiviä.. =) :heart:

Rouva Pikkumyy :hug:

mimmimamma :hug:

TeSuLah voi ei.. itselläkin on nokkonen joskus polttanut ja se ei todellakaan ole mikään mukava tunne ja lapsella vielä ikävempi juttu.. Toivottavasti on jo helpottanut.. :hug:

mantana on niin selvä ja ihana plussa.. =) :heart: Onnea oikein kovasti! Voi kun minullakin pian olisi,muuten aika loppuu kesken.. Jos minäkin plussaisin syksyllä,kun 40-vuotta täytän.. B)

Teillä joilla on ollut jo rippijuhlia,niin voisitteko antaa vähän vinkkejä rippijuhlien järjestämisestä,meinaan tytöllä olisi rippijuhlat parin viikonpäästä.. =)
 
Sain aamulla ilouutisen kun heräsin, ystäväni 24-vuotias nuori perheenäiti on saanut yöllä klo 3.56 ison pojan 4378 g ja 52 cm :heart: Odotusaika oli aika vaikea, limatulppa irtos jo 4. kuulla ja supisteluja ollu siitä lähtien, paljon pitänyt lepäillä ja luultiin jo että vauva syntyy ennakkoon, mutta syntyi 3 pv ennen laskettua aikaa ja kaikki meni oikein hyvin ja terve poika syntyi. Ei aivan kerenny omaan syntymäpäivääni. ;) Ihanaa, että kaikki nyt ohi ja lapsi maailmassa. =) :hug: Olen oikein onnellinen :heart: Meillä on samanikäiset esikoiset ja hänellä on vielä heinäkuussa 3-vuotta täyttävä tyttö.

Kiitos Taikakuu onnitteluista, ikää vaan tulee joka vuosi lisää. Poikani halusi valita mulle kaupasta kukan ja kun ei rukkuruusuja ollut sain neilikan, oikein kauniin. Ihana pikkumies.
Nokkosen polttamat paranivat tytöllä nopeasti ihan muutamassa päivässä.
Plussapeukutusta sullekin. ahkeria olette olleet. =) Olen ymmärtänyt että ovis tapahtuu n. 24-48 h ovisplussasta. Toivotaan että nyt tärppäsi. =) :hug:

Rouva Pikkumyy onhan tuota masua jo ihan mukavasti. Kasvamaan päin. :D
Sullekin plussaa kovasti toivon. :heart:

mantana saimme kans esikoisesta vhs:lle ultran, mutta sitten ei enää ole muista saatukaan, isäntä on sitten kuvannut digikameralla monitoria ja saatu siten liikkuvaa ultrakuvaa muistoksi. =) Siirsin sitten esikoisen ultran dvd:lle myöhemmin.

Nyt aamupalalle, poika vielä nukkuu, pikkuneiti herätteli puoli 7. Nukahti jo illalla puoli 7, pitkän yön nukkui. =)

Mukavaa tiistaita teille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 16+0 :heart:
 
Heippa taas kaikille :wave:

Mimuli, jokos olet testaillut?

TeSuLah, wau mikä masu! Mulla ei kyllä edelleenkän näy minkäänlaista vauvamasua :( Välillä tulee jo mieleen, että onkohan siellä masussa edes kaikki kunnossa kun pahoinvointikin hävisi eikä tuo masu kasva sitten millään vaikka raskausviikkoja on kohta kasassa 16. Mutta sitten iskee taas kunnon huimauskohtaus, josta voisi ehkä päätellä että eiköhän siellä masussa ole elämää :LOL:

Naureskelin tuossa eilen miehelle, että hän saa hoitaa lapsen sitten syntymän jälkeen, kun minä joudun nyt odotusaikana kärsimään kaikki vaivat kun vauva imee kaiken energian meikäläisestä =) Ihan ei mennyt tämä selitys läpi :saint:

Pikkukakkosen haaveilija, älä suotta masennu vaikkei kaikki heti sujukkaan töissä! Kyllä se vanha rutiini alkaa siitä pikkuhiljaa palautumaan ja kohta et edes muista olleesi poissa työpaikalta :) Tuskin kukaan edes odottaa sun olevan täysin kärryillä heti ensimmäisestä päivästä lähtien.

Surusydän, tsemppiä odotukseen :hug: Toivotaan että olosi paranee, jaksamista!

TeSuLah, synttärionnittelut :wave:

Kai se nyt täytyy uskoa, että se viikkokaupalla jatkunut pahoinvointi on nyt mennyttä aikaa, pystyn jopa käymään saunassakin ilman pahaa oloa :)

Väsymyskin alkaa jo helpottamaan, ainakin vähän :) Vielä kun pääsisi tuosta huimauksesta eroon, niin kaikki olisi paremmin kuin hyvin. Seuraava neuvola on ensi viikon tiistaina, sitä tässä nyt odotellaan. Jos vaikka tuo huimaus johtuukin esim. alhaisesta verenpaineesta tai hemoglobiinista. Mullahan oli ensimmäisessä neuvolassa Hb 116 (muistaakseni) mutta vielä en joutunut rautakuurille eikä toisella neuvolakäynnillä sitten mitattu hemoglobiinia ollenkaan, kun siellä oli sijainen normaalin hoitajan tilalla.

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille :hug:

Plussatuulia lähipäivien jännäilijöille :wave:
 
Minnihiiri68 älä nyt murehdi sitä masua, tuolla masukuvissa on muillakin pieniä masuja, se ei vaan kaikilla näy heti, kyllä se siitä kerkeää kasvaa vielä. Pahonvointi onneksi loppuukin usein 4. kuulla, eli nyt vaan nautit raskaudesta ilman pahoinvointia. Huimaus vaikuttaa tulevan alhaisesta Hb:stä, raja on 110, minka alle ei saisi mennä, silloin aloitetaan rautalääkitys. Mulla 120 ja vähän jo ehdotteli rautalisää, tai ruokavalion tarkistusta, ettei laske enempää, ruisleipää ja appelsiinimehua ainakin, aloittanut, ostin jo rautajuomaa luontaistuotekaupasta, kun sitä saa käyttää raskausaikana ja olen käyttänyt sitä myös synnytyksen jälkeen, kun olen menettänyt aina aika paljon verta ja veriarvot laskeneet silloin, rautatabletit eivät mulle sovi, kun ne kovettaa mahaa, mutta nestemäinen juoma käy ja sillä olen saanut nostettua aika pian rauta-arvoja, eikä lisää ummetusta, joka nytkin riesanani. Hb usein laskeekin toisella kolmanneksella, mutta ei saa liikaa laskea, sun kantsis kyllä mittauttaa se jossain, että tiedät onko laskenut, mulla mitattiin viime kerralla, sijainen suoriutui siitä oikein hyvin. Mulla oli ekalla neuvolakerralla 145 ja nyt viime kerralla 120, eli laskenut on, kuten sanoikin sen olevan tavallista. Liian alhainen Hb äidillä voi aiheuttaa lapsella alhaista veriarvoa, jopa anemiaa.

Kiitos onnitteluista! =)

Mulla on väsymys jo helpottanut ja olo on tosi energinen ja pirteä, päätä särkee välillä, mutta sekin johtuu kuulemma veren lisääntymisestä äidillä.

Tädin yllättämille :hug: ja onnea uuteen kiertoonne!

Plussatuulia!
 
Heippa taas parin päivän tauon jälkeen :wave:

Kone mokoma sippasi ma-aamuna, kovalevy meni :(
Ei muuta kuin äkkiä luottokorjaajalle ja uusi kovalevy tilalle. Onneksi sai pelastettua kaikki tiedostot. Siinä olisi hävinnyt neljän vuoden valokuvat taivaan tuuliin. Jospas nyt tulisi tehtyä varmuuskopiot :whistle:
Vanhimman tytön kannettavalla yritin käydä täällä kurkkimassa kuulumisia ja kommentoimassa, mutta sitten tyttö tarvitsikin itse koneensa, joten jäi lyhyeen sekin käynti.

Sunnuntaina olinkin tytön 12v kanssa koko päivän Helsingissä vaateostoksilla. Etenkin housuja piti etsiä kun vanhat jo hieman puristavat ;)
Nyt olisi tarkoitus lähteä ruohonleikkuuseen, mutta ensin pitää tietenkin hoitaa nämä tärkeät nettiasiat :D

Pikkukakkosen haaveilija minäkin toivottelen täältä sinulle jaksamisia uudessa elämäntilanteessa :hug:
Varmaan, niin kuin monet ovatkin täällä kirjoittaneet, aikaa myöten helpottaa ja pääset taas kiinni rutiineihin niin kotona kuin töissä. Jaksamisia!
Vai että 70km lenkki :eek: Hattua nostan :)

Surusydän Jaksamisia sinulle :hug:
Hienoa että olet kuitenkin saanut hyviä uutisia sairaalan ultrasta =)
Sitten kun jaksat, voisitko kertoa enemmän tuosta veritulpasta. Minkälaisia oireita sinulla oli, kuinka se todettiin?

TeSuLahille myöhästyneet, mutta sitäkin lämpimämmät SyntymäPäivä Onnittelut
:flower: :flower: :flower:

mantana kyselit tuosta ultran nauhoittamisesta. Minä en tullutkaan ajatelleeksi että olisin voinut tämän ekankin ultran saada talteen. Viime raskaudessa he kyllä nauhoittivat rakenneultran, kunhan vaan vei oman nauhan. Joten varmaan siellä onnistuu ensimmäinenkin käynti :)
Olipa vähän harmi uutinen, että rakenneultraan pitääkin lähteä nykyään tuonne Hämeenlinnaan. Se onkin kokopäivänreissu junineen ja busseineen.

Nyt ollaan sitten 'järkytetty' lähes koko suku tällä vauvauutisella :D
Pari vuotta sitten, kun me kerrottiin 11v tauon jälkeen, että meille tulee vauvaa oli vastaanotto mielestäni yllättävän 'normaali'. Mutta nyt tuntui, ettei puolet suvusta meinannu uskoa kuulemaansa. Eniten kuultu kommentti on ollut ; 'Siis ihanko oikeasti?'
No, eiköhän ne siitä tokene :D

Mutta nyt ruohonleikkuuseen :wave:


Nevi ja Vilttitossu rv 12+1
 
Surusydän Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin loppuun asti ja veritulppa ei uusisi. Ja mitä suuremmin, toivon todella, että vaavilla on jatkossakin kaikki hyvin :hug: :heart:

Olen aamupäivästä leiponut tytön rippijuhliin pari kuivaa kakkua pakkaseen odottamaan. Ei jää sit kaikki viimetippaan. Eipä mitään ihmeellisiä juhlia laiteta. Kaffet kakkuineen ja pikkusuolaisineen.

Nyt alkaa jokseenkin kiire aika, kun täällä on se rokkifestari tulossa. Taksissa huomaa jo selkeästi lisäntyneet ajot. Appivaari avokkinsa kanssa tulee tänne siksi aikaa"evakkoon", kun heidän talonsa täyttää toisen puolen suvun nuoret rokin ajaksi. Siiis nuoret perheet. Ihan hyvä niin, sillä minäkin ajan sit tuota toista taksia. Tuleepa pitkästä aikaa taas sitäkin tehtyä. Enemmän pitäis, mut tämän paikan ajot kyllä menee isännänkin voimin ihan hyvin. Mut näin rokit ja tangot työllistää kaikki kynnelle kykenevät ja yksikään auto ei jää talliin lepäileen. Viljelyshommat on hyvässä mallissa, joten aikaa mulla on, kun kerran hoitajakin lapsille tulee kuin tilauksesta. Mua ei täällä varmaan kovin paljoa näy vähään aikaan juuri tuosta syystä. Ellen tauoilla poikkeile. Suhaan siis provinssikansaa paikasta A paikkaan B :D Viljelijä äidin pikku sivubisnes miehen työn ohella :D

Täti läks ja tikut tilauksessa. Uutta yritystä kehiin ja mieltä korkealle. Eiköhän se tästä taas. Kuten mimmimamma tuolla vanhassa pinossa syksyllä totesi, positiivisin miettein eletään ja mielikuva juurrutetaan ajatuksiin pienestä nyytistä ensikevään kirkkaaseen auringonpaisteeseen. Ne sanat ovat jääneet mieleeni kaikumaan ja kiitos vain siitä. Nämä mielikuvaharjoitukset saavat aikaan paljon hyvää.

Nyt menen tekemään noi sämpylät ja sen jälkeen kasvimaalle tönkimään. Illalla taksin puikkoihin. Hyvää loppuviikkoa kaikille ja paljon paljon plussaonnea ihan jokaiselle ja pinomme mammoille ihania hetkiä pienten masuvauvojen kanssa. Vielä nakkaan tarrasukkia, pikaliimaa, sinitarraa, muovailuvahaa ja jos jotain tahmapalleroa pienille leikkikaluiksi :heart:

Lumi-Marja :wave:
 
KANELLA:Mulla on hormonit tutkittu ja arvot on ok,kierron pituudet vaan ovat nyt vaihdelleet lyhimmillään 25pv-28pv,viime kierto meni 28pv ja nyt taas jäi alle 28pv kun täti päätti tulla kylään,gyne vaan sanoi,että kierron lyhenemiseen ei oikein voi mitään,että se kuuluu esivaihdevuosiin ja on ihan normaalia siis ja raskautuminen myöskin vaikenee,minkä olen huomannut,mutta kirvestä en kaivoon heitä,minulla on toimakas tunne,että vauvan saan syliini ensi vuonna,kun se ei syntymäpäivä vauva eli helmivauva ollut,niin jospa se on sitten maalisvauva ja sitä yritämme juhannuksena alulle.

Mitä mieltä olette muuten naisista jotka hankkivat lapsen ilman miestä?Hyväksyttekö sellaista?
Minun tuttuni haastattelu on uusimmassa vauva-lehdessä,hankki vauvan itselleen ilman miestä ja on onnellinen,että teki sellaisen päätöksen,eikä ole katunut ollenkaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

Miten vietätte juhannusta?
 

Yhteistyössä