YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

Hellou!

Uusia haamuja?? Mimuli...peukut pystyssä ollaan!

Rouva Pikkumyyn sitkeys on kyllä jo ylimaallista. Itsepä olisin ollut purkki kourassa odottamassa jokaista pissanlirahdusta ja uitellut siellä lomarahojen arvosta erinäisiä tikkuja. :ashamed:

Minnihiiren työkavereiden jekutukset kuulostaa kivalta! Tuo mahan esiin tuleminen taitaa olla aikaslailla yksilöllistä?? Mullapa ei ole kokemusta, mutta haaveilen kovasti, että minäkin pääsisin joskus työkavereilta asiaa piilottelemaan :kieh: Olispa huimaa nähdä niiden ilmeet kun tämäkin pölyyntynyt "vanhapiika" ilmoittaisi uutisensa :LOL: Nojoo..meillä on hirveen ihana työporukka ja varmasti uutiseni saisi lämpimän vaikkakin yllättyneen vastaanoton.

Mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Pinkkis
 
Alkuperäinen kirjoittaja pääpilvissä:
Kertoisitko, kuinka sä hokasit edellisen raskautesi vasta 10+4 rv ?
Mä täällä kysymysmerkkinä....kp:t huitelee jo ties missä 80 ja jotain ??!!?? Ei tätiä...oireita vaikka mitä..
Kiitos jos viitsit vastata !

Mulla oli tbl lääkitys sokereiden takia ja aina, kun oli huono olo söin hedelmän tai leivän, niin helpotti eli luulin oireiden olevan sokereista johtuvaa, kun verensokeri oli pohjissa 3,1-4,5. Lisäksi silloin oli kiertoni aivan sekaisin eli oli aivan normaalia, jotta kp:t huiteli pilvissä!
Tisuja kyllä ihmettelin, kun olivat arat ja masu kipiä, mutta en vaan uskonut, että onni olisi potkaissut! Terolut kuuri piti aloittaa ja piruuttani kävin ostamassa testin ja plussa pärähti heti! :heart: :wave:

Kiitos jälleen vastauksista ja yritän nyt rauhoittua... helpommin sanottu... :ashamed: :) :wave:

 
Pahoittelut teille tännekin palstalle Rva Pikkumyy ja mimmimamma. Mutta olkaa huoleti, kesä on edessä ja kyllä se tärppi tulee vielä.
Itse en edelleenkään oikein usko, että mulla olisi nyt tärpännyt, tämä on vain kiertohäiriöitä tai jotain. Testaan kuitenkin varmaan vielä viikonloppuna, jos vain saan sen Clearbluen hankituksi.
hyviä öitä kaikille!

TeSuLah: sulla on komea massu jo.
 
Kiitos vaan mantana ja mimuli, onhan tuota masua jo. :D Aika vaan menee nopsaan, hyvä niin.
Huusholli odottaa siivousta ja ikkunat pesua, kun vaan sais itsestä irti. Ulkona on niin kauniita säitä ollu, että sisähommat meinaa aivan jäädä. :ashamed:

Pikkuneidille sattui eilen ikävästi. Kaatui takapihan nokkospuskaan ja poltti kätensä ja jalkansa, oli vielä sortseissa reppana, että oli paljasta ihoa oikein kunnolla. :eek: :'( Kyllä oli kurjaa pienellä. Laitoin kylmää ja tytön viileään kylpyyn ja olo helpotti melko pian onneksi, jalat ja varsinkin kämmenet ovat kyllä vieläkin hurjan näköistä näppyä täynnä. Nokkoset polttavat kyllä ilkeästi, olen itsekin sen kokenut. :( Levitin yöksi lapselle kortisonivoidetta, toivottavasti pienen olo helpottaa. :hug:

Omassa olossani ei mitään kummempaa, jotkut ruoat ei maistu mm. makaroniruoat, mutta aika hyvin kaikkea menee. Mulla on aina odotusaikana niin että ruoka jotenkin tökkii välillä, kun raskaus etenee. Eipähän tule syötyä ainakaan liikaa.
Rinnat isommat ja aristaa, kasvaneet jonkin verran. Ummetus ja pukamat vaivaa, ne ovat mulla raskaudessa tavanomaisia vaivoja. Sekä suonikohjut. Viimeistään synnytyksessä tilanne helpottaa.

Eilen vihdoinkin autoni maalattiin, sovittiin maalauksesta jo oston yhteydessä, mutta nyt vasta kerettiin puolin ja toisin. Hyvä näin. On kyllä upea uusi maali nyt. Mulla on Toyota Corolla vm-91 että pääsen lasten kanssa liikkumaan, kun isäntä on toisella autolla töissä.
Oikein mukava auto ajaa. =)

Rouva Pikkumyylle ja mimmimammalle tädin tulosta :hug:

Plussatuulia ja plussaisia sydämiä niitä toivoville! :heart: + :heart: + :heart:

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 15+4 :heart:
 
Moikka!
Oma napa:kp21/28 ja tätiä kylään odotellaan,pettyneenä,en saa syntymäpäivä vauvaa :'(
Täytyy juhannuksen jälkeen maalisvauvaa sitten yrittää alulle.

MANTANA:peukkuja valtavasti ja paljon tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan.


Miten teillä muilla on mennyt?
 
Jokos pikkuneiti on saanut mielensä paremmaksi? Taatusti oli kipiänä niistä nokkosista! Voi, voi... nokkosista saa hyviä lettuja, mutta kamalia ne on tuolla pihamailla/tienvarsilla. :ashamed:

gitte älä vielä luovuta! Peukut täällä pystyssä, jos vaikka napsaisikin! :flower: :wave:

Itse suosittelen kyllä niitä ovistestejä, ja itse löysin puikko mallisilla oviksen parhaiten! Kaapissa on muuten avaamaton ovisdigitesti, kun testejä haalin varmuudeksi enempikin! Tarvitseekos joku??? =)

Vähän jo väsyttää ja pian saunaan! Iso vichy pullo mukaan! Siksipäs ei haluttanut edes 40v synttäreitä lähteä juhlimaan, kun tälläinen onni tuli meille! Siksi täältä viskon plussakimppuja teillekin... :flower: + :flower: + :flower: + :flower: ++ :flower: + :flower:
 
Rouva Pikkumyy :hug: ja mimmimamma :hug:
Paljon, paljon plussaonnea uuteen kiertoon.

Ihana masu TeSuLah :D
Toivottavasti tyttösi voi jo paremmin :)

Älä gitte vielä toivoa menetä :hug: Viikko vielä kiertoa jäljellä, ties vaikka tämä olisikin se plussakierto =)

Leppoisaa lauantaita kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 11+4
 
Rouva Pikkumyy ja mimmimamma, molemmille :hug: :hug:

Täällä kans täti kaasuttelee jo ihan nurkan takana, mutta ei ole vielä pihaan kaartanut. Huomenna tai maanantaina varmaan viimeistään... viime vuorokausi kärsitty migreenistä, mikä on varma merkki :(

TeSuLahin tytön kohtalo toi omat lapsuumuistot mieleen kun kaveri tönäisi (reilu teko) minut rähmälleen nokkospuskaan. Mutta kun itkien kotiin nilkutin niin äiti laittoi minut vesipaljuun viilentymään ja kylläpä olo helpotti. Siis ihan niinkuin Tesulah- Kyllä te äidit osaatte :)

Mutta Gitelle lähetän täältä tädin loitonnusloitsuja...eiköhän sen tättäräisen olisi jo aika ymmärtää jättää sinut rauhaan :kieh:

Pinkkis
 
TeSuLah niiiin ihana masu jo että :heart:

mantana kylläpä komeasti se plussa siinä kuvassa koreilee :heart: On se vaan niin ihanaa :) Voiskos elämä enää parempaa 40v lahjaa antaa, ei muuten tule millään mieleen :) Taisi tuolla joku kuulla hartaimman toiveen ja suunnitella, että sit kun on juhlan aika, niin annetaas lahjaksi se kaikkein paras :heart: Onnea minunkin puolestani, en ole tainnut muistaa onnitellakkaan ollenkaan, vaikka kuinka olen merkkipäiväsi huomannut. Homespää mikä homespää, minä siis :D

Rouva Pikkumyy :hug: pahuksen täti...miksi teillekkin :headwall: Tässä kierrossa sit uudella onnella, eikös niin :hug:

mimuli Pidetään peukkuja :wave:

(.) Tätiä kestitsen panadolilla ja lämminvesipullolla. Hurjiksi käyneet menkat sen helmikuisen jälkeen. Toinen toistaan kivuliaampia aikoja. en muista, olisiko kouluaikojen jälkeen näin kovasti menkat kipuillu. Silloin jouduin olemaan pois koulustakin, kun en päässyt kunnolla edes liikkeelle. Sit meni vuosikausia vähällä, hyvä jos ph suojaa kummempaa tarvi ja kivusta tietoakaan. Nyt sit on hanat auki ja kipu kamalaa. On tämäkin, naisen elämää.

 
Oletteko katsoneet MTV3 Faktalta Synnytysohjelmia? Keskiviikkoisin tulee synnytyssairaala ja riskitapaukset. Itse olen jäänyt niihin "vähän" koukkuun. :LOL:

gitte Toivottavasti se plussa sieltä tulee eikä täti.

Kaikille tädin riivaamille ISO :hug: ja onnea uuteen kierto

Mantana Hurjan paljon onnea :flower: Ihanan lahjan sait. :heart:
 
Kiitos vaan teille, kyllä pikkuneiti voi jo paremmin, ei pahemmin näppyjä muista, välillä näyttää pipiä ja avaa kourat, on sitten aivan kauhean näköiset kämmenenpohjat. Aivan vieri vieressä polttamia, meni käsiensä varaan puskaan, auts! Muuten kipua ei enää ole valittanut ja äkkiä se tuntui menevänkin ohi. Oikean puoleinen käsi on kovin näppyinen ja vasemmassa sääressä aika paljon polttaman jälkiä. Taitaa mennä aikaa, että paranevat. :eek:

On alkanut kovasti juttelemaan ja sanoo useita 2-sanaisia lauseita ja vastailee reippaasti, kun jotain kysyy, hauska seurata puheen kehittymistä koko ajan. Poika puhui jo samanikäisenä kuin papupata, pitkiä lauseita. Tyttö sanonut yksittäisiä sanoja jo alle vuoden vanhasta, mutta lauseita alkanut kovasti jutella. :)

Onnea tosiaankin 40-v mantana :flower: :heart: Upea synttärilahja!
Itse juhlin viime kesänä pyöreitä vastaavia ja olikin isot juhlat meillä.

Onhan tuo masu jo aika iso ja alkaa tuntua jo liikkuessakin ja nivusissa välillä kipuja.

Lumi-Marja toivottavasti kipu pian helpottaa. :hug: Mulla oli kans ennen lapsia kovat kivut aina, mutta lasten jälkeen kivut lähes olemattomat.
En tiedä, mutta musta tuntuu että jatkuva tulehduskipulääkkeiden käyttö ehkä oli yksi syy pitkään yritykseen esikoisen kohdalla. Olen jostain lukenut aiheesta. Kivut olivat sietämättömän kovia silloin.

Pinkki69 on sullakin ollu lapsena kurja nokkoskokemus, viileä vesi tekee kyllä hyvää polttamiin. Aivan kuin iho palais, kun kuumottaa hurjasti, on nokkosista itselläkin kokemusta, tosi kamala polte, vaikka muutama polttamakin olisi.

Lapset tuolla vielä häärää täysillä, kai niitä pitäis yrittää jo nukkumaan pikapuolin.

Hyvää yötä teille kaikille! :heart: :wave:
 
Mulla tämä töihin paluu ainakin tuntuu ihan ......., meillä teitty menossa messut ja olin lupautunut että voin jo aloittaa kun sitä multa kyseltiin. Totesin jo silloin et olen sit ollu melkeen vuuen pois et mitenköhän sujuu niin sano et vanhalla rutiinilla mutta kyllä sitä ihminen unohtaa vuodessa edes jotain ja varsinkin jos ruokalistaan on tullut muutoksii
Eilen ilta meni ihan ok ja eihän mun yksin tarvinnu olla ja oli aikasta rauhallinen ilta mut sit tänään päivä oli erittäin kiireinen ja enkä mä muista noit ruoka-annoksii niin tein pitsaa, tiskasin ym. mut kun ei tahtonut riittää sekään ja en käsitä miksei heti alust olis ollu kolmatta keittiös et olis ollu lämpösis apuna, ravintolapäällikkö mennä viuhto salis ja keittiös käydessä paapatti et kun kaikki asiakkaat tulee samaan aikaan jne.
Mä totesinkin työkaveril et olipa tyhmä kun lupauduin tällaisena päivänä aloittamaan, niin lohdutti et jos tääl olis vaik ihan ite Hans Välimäki keittiös niin silti kestäis, hieman lohdutti mut silti tuntu pahalta :( Tiistaina aloitan virallisesti ja sit mun tarvii tietää, muistaa kaikki jutut "vanhasta muistista" eli iltarutiinit ym. ihan yksin!!! Tuntuu niin väärältä et oot vuoen poissa ja tavallaan kylmiiltään saat heittää vuorot, onneks en ottanut heti tuota keittiöpäällikköpaikkaani takaisin. Tää touhu on jotenkin niin syvältä :eek:

Eilen sit neiti itkeskellyt illan kun äippää ei näkynyt mut tänään päivä sujunut jo huomattavasti paremmin.

Anteeks vielä kerran tää purkaus :'(
 
a-alisa kylläpä niitä faktan synnytysohjelmia tulee katottua. Keväällä oli taukoa, kun teki niin pahaa kattoa edes mainoksissa olevia vauvoja. Nyt olen taas katsellut ja huomannut koukkuuntuvani. Riskitapauksia minäkin hieman varovasti kattelen.

pikkukakkosen haaveilija purnaa pois vaan. Olo helpottuu ja sitä vartenhan me täällä ollaan, että kuunnellaan. Ollaan olkapäänä ja tukena. Jaetaan ilot, surut, pettymykset, kiukut...ihan kaikki :hug: :) Pian hääräät siellä käittiössä kuin et pois olisi ollutkaan. Tsemppiä vaan kovasti :wave:

TeSuLah, tuo meidän 2v7kk ei vielä puhu kuin muutaman sanan. Yleensä osottelee ja ääntelee, mutta ymmärrettävästi kehon kielellä kertoo oikeastaan kaikesta. Jos en heti keittiössä "tajua" tai ehdi heti jotain antamaan, niin tyttö pomppii tasajalkaa ja tuskaisen "ä ä ä" ääntelyn jälkeen huutaa anna anna anna! Olisikohan tytöllä jotain kymmenkunta sanaa. Sit niitä omia sanoja onkin paljon, mutta niitä ei muut ymmärrä :D Kuten po=pallo, epä=leipä, amma=hammas, laalaa=mitä tahansa musiikkia, piipii=lintu jne.. Vanhempi tyttö puhui jo vähän päälle vuoden ikäisenä vaikka mitä ja kyllä nuo pojatkin, paitsi tämä 7v, mutta hänkin sit kolmen vuoden tietämillä alkoi puhua ihan pienen ajan sisällä. Hänellä tosin puhe ei vieläkään ole "täydellistä", koska hänellä kehitysviivästymä, mutta varsin selkeästi sitlti itseään ilmaisee. Lähinnä äänevirheitä ja sanat taipuu joskus hullunkurisesti, mutta oma korva ei aina niitä edes huomaa. Esim. jos hän saoo, että koira juoksi tuonne, niin se tulee useimmiten, koira juossi tuonne. Nyt karkas mopo tässä puhejutussa, mutta tuota kehitysvaihetta on vaan niin mukava seurata kerta toisensa jälkeen :D
 
Oon seurannu Faktalta mm. Riskitapauksia ja mun mies aina sanoo, ettei niitä sais katsoa... Mulla oli lievä raskausmyrkytys ekassa raskaudessa (verenpaineet korkeat, ei muita oireita, mutta diagnosoitiin rm:ksi), enkä tosiaan voinut niin huonosti, kuin tuon tv-sarjan naiset... nyt kun niitä on seurannut, tulee joskus mieleen, miten huonosti olis asiat voineet olla, ja mä vaan porskutin eteenpäin, kun en oireita tuntenut... Nyt aion aloittaa diabetes-dietin "omaksi huvikseni" ja jatkaa sauvakävelyä, koittaa pitää paineet jokseenkin kohdillaan.
 
pikkukakkosen haaveilija kyllä se siitä kohta hyvin sujuu vanhasta muistista. Odotuksen ja synnytyksen jälkeen ja imettäessä on sellainen tyhjiö päässä jonkin aikaa, että kestää palautua asiat. :hug:

Mä oon ollu viimeksi töissä v. 2002 helluntaiseurakunnan kirpputorilla yhdistelmätuella vastaavana ja tehnyt muutenkin sitä sun tätä, voi olla hankaluuksia päästä työelämään yleensäkään kiinni, jos vielä sinne yritän joskus. Kaikki tuntuu unohtuneen ja kun olen ollut toimistoalalla aikanaan, asiat on muuttuneet huimasti. Enkä oikein enää tiedä, mikä olisi kiinnostava työ. Myyntityöstä tykkään ja meinasinkin mennä opiskelemaan ennen esikoisen odotusta myyntialaa, mutta jäinkin kotiäidiksi ja sitä työtähän ei arvosteta nykypäivänä, vaikka on työstä arvokkainta ja ympärivuorokautista.

Tämä työni tuntuu jatkuvan, kun vaan tuo mies ei aivan uupuisi työnsä alla, kun painaa kahta työtä ja työ sisältää paljon yötyötä ravintolassa portsarina ollessaan. :eek:

Lumi-Marja mun sisarusparvessa on puhuttu jo 7 kuisesta ja lauseita on isoveljeni puhunut jo vuoden iässä, eli olemme kovin puhuvaista porukkaa ja sen huomaa kun olemme koolla, taitaa lapsistakin tulla aikamoisia pälpättäjiä. Kukin lapsi kehittyy omaan yksilölliseen tahtiinsa. =) Kiva seurata tuon neidin jutustelua, kirjaimia puuttuu vielä, mutta hyvin tietää mitä tarkoittaa, paljon tulee selkeääkin puhetta ja kirjaimia löytyy lisää jatkuvasti. Kaiken ymmärtää.
Käy aina välillä halaamassa kun tätä kirjoitan ja sanoo äiti ja painaa päätä vasten, ihana pakkaus. :D Juttelee mm. lauseita isi ajaa, vauva mammii, että ataa= vettä sataa yms. k-kirjaimen korvaa t:llä esim kukka on tutta jne. Kyllähän noista lapsista riittäisi juttua, mutta eihän ne oikeastaan tänne palstalle kuulu. B)

Meillä on tuolle pupuilulle välillä vaikeaa saada tilaisuutta, kun tuo pienempi tulee jatkuvasti meidän sänkyyn, myös yöllä. :eek: Miten te muut pienten lasten vanhemmat saatte pupuiltua? Lisäksi mennään miehen työvuorojen mukaan. Kun siirsimme pienemmän matalaan sänkyyn, tulee jatkuvasti meidän sänkyyn. Kannan usein omaansa ja hetken voi siellä nukkua, mutta herätessään kipittää meidän sänkyyn. Voihan sitä tietysti muuallakin, mutta jotenkin se oma sänky tuntuu niin mukavalta paikalta siihen touhuun tällä mahalla.

Tiedän että kestää aikansa, mutta joskus tuntuu hieman raskaalta, kun muutenkin meillä tosi vähän kahdenkeskeisiä hetkiä. Nyt voisikin olla hieman hankalaa yrittää raskautta, jos en olisi vielä raskautunut. :D

gitte ahkeraa pupuilua vaan pitkin kiertoa. :heart: niin eiköhän se joskus tärppää, peukkuja sulle!

Oikein mukavaa päivänjatkoa teille kaikille ja plussatuulia!! ++++++++

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 15+5 :heart: :wave:
 
"Lumi-Marja"

mantana kylläpä komeasti se plussa siinä kuvassa koreilee :heart: On se vaan niin ihanaa :) Voiskos elämä enää parempaa 40v lahjaa antaa, ei muuten tule millään mieleen :) Taisi tuolla joku kuulla hartaimman toiveen ja suunnitella, että sit kun on juhlan aika, niin annetaas lahjaksi se kaikkein paras :heart: Onnea minunkin puolestani, en ole tainnut muistaa onnitellakkaan ollenkaan, vaikka kuinka olen merkkipäiväsi huomannut. Homespää mikä homespää, minä siis :D

Voi kiitos Lumi-Marja Sinulle pian plussa onnea!!! :flower: :wave:

Mamma täällä :'( =) ja "Toivo" rv.5+1 :heart:
 

Yhteistyössä