YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

Terkkuja mökiltä ja melko sateisia semmoisia! Surua oli, kun jouduimme yhden kissoista saattamaan kisujen taivaaseen. :'(
Kotiin tullessa sitten eilen iski ihan kamala migreeni! Niinpä se oli tyttöäkin odottaessa 2-3 X vk:ssa migreeniä. Olo on muutoin ollut ihan ok, painetta masulla, runsasta valkovuotoa ja kiusana vielä hiivakin vaivaa eli ne meikäläisen sokerit alkoivat heti jyllätä. Viikon päästä eka neuvola ja lasken päiviä lomaankin! B)

Plussa onnea tänne kaikille!!!! :hug: :flower: :wave:

nevi Onnea 2-vuotiaalle!! :flower: :wave:

mantana ja "Toivo" rv.6+2 :heart:
 
Heräsin kaameaan oloon ja yö meni yskiessä, kurkkuun koskee ja kamala nuha. :eek: Jotenkin masentavaa sairastaa näin juhannusviikolla. Pikkuneidillä nuhaa, mutta on suht pirteä. Isommallakin nuhaa, mutta ei pahemmin menoa haittaa.

mantanalle paranemisia! Sulla onkin aikaisin tuo neuvola, täällä yleensä 10 vkolla.

Plussatuulia!

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 16+6 :heart:
 
Nuhainen mamma täällä huhuilee, päätäkin särkee ja kurkku on niin kipeä, että melkein ääni pois. Onpahan kerrankin mamma hiljaa. :D Kurkkuun sattuu kaameasti, kun yskii. Ihan omaa napaa tässä kierrän. Mittasin just mahanympäryksen ja oli jo komeat 95 cm

Mukavaa illanjatkoa ja pysykää terveinä! Plussia puhaltelen myös! +++++ :heart: :heart:
 
No voi mantana ja TeSuLah :( Jopas teitä koitellaan.
Täältä puhaltelen paranemispuhureita teidän suuntiin :hug:

Ultrassa kaikki hyvin :heart:
Nt-arvioita sain tosin kolmin kappalein. Ensin mittasi 1,3, sitten 2,3 ja vielä 1,8. Ultraaja sanoi, että mitta vaihtelee suuresti riippuen miten vauveli mahassa liikuskelee ja venyttelee. Eli pikkuinen pisti taas tanssit pystyyn :D Viralliseksi luvuksi tuli tuo suurin, eli 2,3, koska se pitää kuulemma aina valita. Veriseerumikin otettiin ja parin viikon kuluessa saa tietää riskilukuja. Sinänsä niillä ei ole meille merkitystä, koska rakenneultran lisäksi en muissa tutkimuksissa meinaa käydä.
Sain aivan upeita kuvia, yhdessä vauva jopa nauraa suu ihan auki. Taisi juuri maistella salmiakkipastillia jonka söin ennen ultraa =)
Nenäluu oli aivan selvä ja minun silmään pitkä kuin mikä. Saapa nähdä keltä esi-isältä on nenänsä perinnyt :LOL:
Pituutta oli tullut puolessatoista viikossa lähes 3cm lisää, nyt oli pääperämitta n 7,5cm. Siihen kun jalat lisää, eiköhän mitaksi tule jo 10 cm.
Kohtu on jotenkin hassustai oikealla puolella, jossain mutkan takana ja onneksi ylhäällä ja edessä. Voin minäkin nyt hyvällä omatunnolla väittää näitä mahavarastojani vauvamahaksi ;)
Olo on tuon käynnin jäljiltä todella hyvä. Tiedänhän minä, että edessä voi olla vaikka mitä, mutta nyt tuntuu siltä, että mitä sitten. Siellä on meidän vauva ja hän on hyvä juuri sellaisena kuin tuleekin :heart:

Uskallankohan edes kertoa/uskoa, että olen jo parina päivänä tuntenut pienen pientä lepatusta alavatsalla. Ulraaja ainakin sanoi sen olevan hyvin mahdollista. Sen verran oli pikkuisen liikkeet ja potkut ulrassa jänteviä =)



Kaunista kesäiltaa teille kaikille toivottaen;



Onnellinen Nevi ja Oma Vilttitossu rv 12+6
 
Poikkean moikkaamaan teitä ja kiittämään kaikista ihanista toivotuksistanne :hug:

Onnea plussanneet! En ole ehkä ihan ajan tasalla palstan käänteissä. Sieltä se plussa sitten tömähti mantana, olen todella iloinen puolestasi.

Löysimme mukavan uuden kodin viime viikonloppuna ja heinäkuussa sinne muutamme. Uudella työpaikalla olin perjantaina perehdytyksessä ja aloitan elokuun alussa.

Toivon palstalle kesäistä plussasadetta ja kaikkea onnellista sekä hyvää elämäänne :heart: Odottajille voimia ja hyvää vointia.

Rva Aniliini
 
Kiitos nevi ja Rouva Pikkumyy, olo ei ole mitenkään mukava tällä hetkellä. Yö meni jo paremmin, kurkku vielä kauhean kipeä ja yskiessä sattuu kamalasti. :eek: Täytyy kokeilla saunan höyryä tänään avuksi jos oloa helpottais.

Lasten kans herättiin, neiti tuli 6 aikaan meidän sänkyyn, mutta jatkoi vielä uniaan klo 8 asti, isompi jo oli hereillä, kun me naiset noustiin. Nyt aamupalalle!

Mukavaa päivää teille kaikille ja plussatuulia!

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 17+0 :heart: :wave:
 
Rouva Aniliini onnea uuteen kotiin ja uuteen vaiheeseen elämässä :flower:

Rouva Pikkumyy ovisplussa onnea ja nyt vaan sit kovaa peuhaamista peitoissa ;) Niin ja tietysti onnellsisten tähtien alla :saint: :flower: :flower: :flower:

TeSuLah Wau mikä ihana pallo :D Olen ollut noilla viikoilla samaa kokoluokkaa joka kerta. Lopussa tuntui, että kottikärryilläkös sitä palloa lykitään B) No heh, ei mut oikeesti, mä olen niin pahuksen lyhyt, et se megamageen iso masu vaan tuntui jotenkin mahdottomalta. Mut kyllä se vaan oli niin ihana :heart:

nevi niin ihania ultrakuulumisia, että itkuhan sitä lukiessa tuli. Onnea kovasti, että kaikki on noin hyvin. Kyllähän se mullakin noilla samoila viikoilla tuntui pienen hennot liikkeet sellaisena lepatuksena ja hentoina työytäisyinä. Niitä on niin kovin ihanan haikea muistella.

Flunssan kouriin joutuneille toivotan pikaista paranemista ja huitelen täällä viruspöpöjä hiiteen :wave: Ja voisipa se migreenikin olla tulematta. Mulla alkaa ovisajan jomotus tuntua pistävänä vihlaisuna ja jomotuksena. Pari kertaa kuussa saan "nauttia" siitä kolme päivää kerrallaan.

Tänään en ole vielä ovista tikuttanut, mutta eilen tuli jo aika vahva viiva. On vaan ollut nyt niin väsy, ettei ole jaksanut edes pupuilla. Kumpikin ollaan kaaduttu sänkyyn ja sammahdettu saman tien. Tehtiin pahimmillaan kumpikin non 18 tuntisia päiviä. Pakolliset ruoka ja vessa tauot vain. Isäntä sentään saa nukahdettua heti, kun päänsä jonnekkin kallistaa, vaikka auton penkillä, mutta minä en saa nukuttua. Tarvin ehdottomasti oman sängyn ja tietyn rauhan. Muuten ei uni tule. Nukuin melkein koko eilisen päivän. Aamulla lähti appivaarin väki kotia.

Tympiää, kun taas sataa. Eilen oli ukkostakin, ei kovin lähellä, mutta kuitenkin. Kurpitsat, ne loputkin pitäis tuonne sateen sekaan mennä maahan laittamaan. Kasvavat tuossa terassilla jo toistametriä pitkinä rotkaleina, niin parasta mennä viemään ne ulos. Terassikaide piti maalata, mutta eihän siitä tuossa sateessa mitään tule.

Jahas, jospa sitä ottais imurin hellään syleilyyn ja alkais kouluttaan noita sohvan alusen villakoiria :)
 
Kiva Rouva Aniliini kun kävit kertomassa kuulumisia :wave:
Kaikkea hyvää teille uuteen kotiin ja töihin.

Upea ovisplussa Rouva Pikkumyy :flower:
Plussa-onnea myös raskaustestiin.

Aivan upea massu TeSuLah =) Niin tasainen ja sileä. Minulla vatsa repesi pahoin jo ekassa raskaudessa ja jokainen seuraava on vain lisännyt kraatereita 'kuumaisemaani' :eek:
Nyt en muista saako hunajaa nauttia raskausaikana. Mutta jos saa, ja vain pidät siitä, voisi siitä olla helpotusta kurkkuusi. Jonkin aikaa sitten luin netistä hunajan hyvistä tuloksista kurkkukivun hoidossa.
Meilläkin on vähän tauteja jylläämässä. Vanhimmalla tytöllä on yskää, pojalla nuhaa ja miehellä kolottavat jäsenet. Toivottavasti kaikkien voinnit paranevat juhannukseen mennessä.

Voi kiitos Lumi-Marja sanoistasi =) Minä jo jälkikäteen mietin tuliko tekstistäni vähän liian ... paatoksellista? :ashamed:

Täällä aamu alkoi harmaana, mutta nyt aurinko pilkahtelee tuolta pilvien takaa. Meilläkin olisi noita pölykoiria ihan kiitettävästi, mutta taidan valita mieluummin salaatinteon kuin siivoamisen. Hirmuinen hinku tullut tuoresalaatteihin. Tosin höystän niitä milloin kermajuustolla, milloin kalkkunalla, välillä jopa meetwurstilla :ashamed: , joten kovin terveellisiä ne eivät taida olla.

Mukavaa tiistaipäivää!



Nevi ja Vilttitossu rv 13+0
 
Kiitos Lumi-Marja ja nevi, onhan tuo maha aika pallo, ei juuri poikkea aikaisemmista odotuksista. =) Joo ei ole tullut repeämiä, mutta suonikohjuja alkaa olla alaraajoissa ja aika lailla. Yleensä riesana odotusaikana.

neville Hienoa että kaikki ultrassa hyvin, meillä oli niskapoimu 1,2 mm. Seuraava ultra onkin 11.7 sitten rakenneultra ja sitä odotamme. :heart:

Hunajaa saa käyttää raskausaikana, mutta sitä ei saa antaa alle 1-vuotiaille. Taidanpa kokeilla sitä, vaikka en siitä kauheasti tykkää. :ashamed:

Ulkona sataa vettä. Sais tuo kesä tuosta jo pikkuhiljaa lämmetäkin. Toivotaan että päästään taudeista eroon, tarkoitus olisi lähteä juhannuksena Konferenssiin Keuruulle, eikä ole kiva sairaana lähteä sinnekään. :eek:

Tiistaita teille! :heart: :wave:
 
Heipä hei,

Pitkästä aikaa ehdin jotain kirjoittelemaan. Mahdottomasti kaikkea tekemistä.

Mulla ei tätiä ole vielä näkynyt. Raskaustuntemuksia ei kamalasti ole. Rinnat pistelee välillä ja ehkä vähän kasvanut. Voi olla kyllä kuvitelmaakin. :D
Mulla ei ole testejä kaapissa yhtään..täytyis tänään hakea. Jos nyt ei tärpännyt niin sitten vaan uutta yritystä. Olen jättänyt nämä vauva asiat vähän taka-alalle..päätin etten jaksa stressata. Hiljaa hyvää tulee. :D

Paljon onnea teille kaikille testaukseen ja toivotaan että jokaiselle se käärö saadaan.

Oikein hyvää juhannusta B)
 
Anteeksi sekoilin tuossa ultrajutussa. Siis rakenneultra on 11.7. Sitä ennen neuvola 2.7.

Kiitos Aurora72, kyllähän tuota masua jo on. :D Plussatuulia sullekin ja muillekin! :heart:

Olo hieman parempi, ei satu enää niin paljon kurkkuun yskiessä. Hunajakin tuntui mukavalta kurkussa. Kiitos nevi vinkistä. Olen käyttänyt hunajaa ruhjeisiin, kerran kaaduin pahasti ja löin polveni ja kyynärpääni. Hunajaa kun sivelin haavoihin ja asfaltti-ihottumaan, niin ei jäänyt edes arpia, on niin hyvä luonnon oma aine. En tarttenu minkäänlaista muuta desinfiointia. :D Kokeilkaapas lapsillekin, kyllä on ihme aine! Ei edes rupia tullut ruhjeisiin. :)
 
ja moi kaikille.Kuulun varmaan tännekin vai kuulunko?...jonkin sortin vauvakuumetta ollut ilmassa jo jonkin aikaa,yritys ei vain ole tuottanut tulosta. Nyt sitten otin ovistestinkin jo käyttöön ja kyllä se ainakin nyt näytti siististi siniset viivat ...odotellaan nyt sitten ensi viikkoon näyttäsikö joku muukin testi sinisiä viivoja tuplana. :) Jotenkin varovaisesti siihenkin suhtautuu,sen verran monta pettymystä tässä on koettu,sanotaanko että kerran kuussa,mutta täytyy toivoa parasta.
 
Tervetuloa HannaG mukaan jännäilemään! :flower: Mikä on kp ja haaveissa ensimmäinenkö?

Kiitos ovisOnnitteluista, eilinen meni mönkään miehen rajujen allergiajuttujen takia, mutta eihän ne 2 munasolua samantien varmaan irtoa kun plussa ja miten kauan munasolut ovat irtoamisensa jälkeen hedelmöityskelpoisia? Niin paljon pitäisi tietää! :D :heart:

TeSuLah Sinulla kyllä iso masu, mutta ihan kaunis, ilman arpia. :flower:
Minulla kohtu niin taaksepäin kallistunut, että ehkä hieman erottaa rv 16-20 aikana. :D
Esikoisesta oli tuollainen maha silloin kun syntyi seuraavana pvnä, tyttärestä sitten tulikin jo vauvavatsaa kohtalaisesti! :LOL: Varmaan jokainen huomasi, että olen raskaana ja Kuopuksesta, poika taas melko pieni maha. olen ollut niin pahoinvoiva pojista, etten ole paljon masuakaan saanut aikaseksi. :ashamed:

Mielellään Ottaisin jo tästä kierrosta Vaikka kuinka ison vauvamasun kasvamaan! :ashamed:

Ihanaa iltaa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
, tässä siis tämänaamuinen saalis, eli ilmeisesti tässä kierrossa myös ne molemmat munasolut irtovat jopa.? :saint:

Ihanaa pvää kaikille! :flower: :heart:

Minulla vp ja huomenna töihin ja sitten juhannus vapaata, kiva, kiva! :heart: :D

Rva Pikkumyy
 
hei taas ja sateiset terkut täältäkin.
Kp on 28. Ja itselle olisi toinen ja miehelle ensimmäinen tilaus. Esikko on jo 10 vuotias miehen alku.

Rva Pikkumyy; viisaa sanovat että munasolu voi hedelmöittyä noin vuorokauden ajan irtoamisen jälkeen.
Hyvää juhannusta. :flower:
 
HannaG tervetuloa mukaan :wave:

Aurora72:hug: Mokomakin punainen paholainen. Uutta yritystä vaan kehiin :)

Migreeniä pukkaa :( Vähän lääke auttaa ja jaksaa jotenkin olla ylhäällä. Tämä koneella olo ei kyllä auta asiassa. Oviksen suhteen taas samaa rataa mennään kuin viime kierrossa. Kroppa sanoo joo ja tikut ei. Munasarjaa nipistää, liukasta keliä pukkaa ja tämä migreeni. Tikussa silti vain sellainen jo haalistumaan päin kääntynyt viiva. Eilen ehkä vahvuudeltaan jotakuinkin 75% kontrollin vahvuudesta ja tänään ei sitäkään. Meneepä tilastotieteeksi, mutta näin vain ne näyttää. Aamulämpö oli 35.6, joten huomattavasti alhaisempi. Alkaa tulla jo uskonpuutetta tikkuihin tai koko ovulaatioon mun kohdalla :headwall: :headwall:

Pölytettiin lakanoita kuitenkin, oli ovisaika tai ei. Ei kyllä olis kumpikaan jaksanu, joten oli vähän sellaista kalenterikourassa pakerrusta. Äkkiä vaan ja pian nukkumaan. Jotenkin on sellainen olo, että tekis mieli luovuttaa. Mut vauvankaipuu sanoo toista. Kaiken lisäks tuo ukkokulta on tehnyt jotain mitä en olis ikinä uskonu. Menny tilaan mulle ajan gynelle ja keskusteluun mitä tehtäis tässä vauvautumis asiassa. Se aika on tänään :eek: Ei ole voinu sanoo mulle mitään, siis mitä tuosta nyt ajatella? Sillä on kyllä ihan mahdoton vauvakuume, mutta miksi mulle ei ole voinut sanoa tuosta. Oli omalla ihan muulla lääkärikäynnillä sen varannu.

Toisaalta, kiva mennä kurkkaan, tapahtuuko mitään tuolla munasarjassa vai ei. Toisaalta, pelkään ihan hiivatisti, jos jotain onkin pahasti pielessä. Kolmelta se aika on. En tiedä kiittää vai kuristaa tuota ukkoo :ashamed: Sit vielä tää migreeni... :headwall: Onneks tulee mukaan, en pystyis ajaan tässä tilassa.

Nyt on ajatukset liian sekasin ja pää liian kipee. Parsta poistua...tulee liian sekopäistä tekstiä :wave:
 
Moikka!

Tervehdys täältä. Edelleen olen nettipimennossa ja kun en täällä töissä voi kun kurkata palstaa pikaisesti en ole juuri ehtinyt teidän viime päivien kuulumisia lukea :(

Täti tuli sitten kylään viitisen päivää myöhässä eli nyt kp 6. Plääh. Ja se yk 8. Vielä isompi plääh!

Olen tässä tuumaillut et jätän kesäksi tikuttelut yms eli meinaan olla vähän niinkuin TJOT-moodissa. Mutta kaipa täällä palstalla sentään roikun :LOL:

Tädin oikuttelut vahvisti omia tuntemuksiani et kaikki ei oo ihan kondiksessa eli tän kesän jälkeen täytys nyt sitten harkita lähteekö tutkimuksiin vai ei. Mies tuntuu olevan vähemmän huolissaan kun minä..tai ei sitä ainakaan halua näyttää ja masentaa mua entisestään. Ja eipä hänella ole minun fyysisiä tuntemuksiakaan (kamalat PMS-kivut yms) ja sitä paljon puhuttua"naisen vaistoa"..

Mutta oikein ihanaa Juhannusta kaikille..sateisista ennusteista huolimatta :wave:

Pinkkis
 
Pinkkille pahoittelut menkoista, mutta nyt PlussaOnnea tässä kierrossasi! :flower:

Lumi-Marjalle Onnea gynekäyntiin, kerroppa sitten kuulumisia! :flower:

Aurora: Pahoittelut negan testaamisesta! :hug: Onnea kuitenkin jatkokiertoon ja Plussaa! :flower:

Koskas HannaG testailee? Onnea testaukseen! :flower:

Mitäs muille tänään mantana, TeSuLah, Minnihiiri ja Nevi, kertokaahan odotuskuulumisianne! :heart:
 
Hienoa TeSuLah jos hunajasta on ollut jotain apua.
Enpä olekaan kuullut että sitä voi käyttää myös pieniin ruhjeisiin. Pitääpä ensi kerran haaverin sattuessa kokeilla :)

Tervetuloa mukaan HannaG :wave:

Aurora72 pahoittelut negasta :hug:

Jokohan Lumi-Marjan lääkäriaika oli. Kuulumisia täällä kurkin peukkuja pidellen.

Toivotaan että sinulla Pinkki69 stressitön TJOTtailukesä saisikin pienen ihmeen alkuun :flower:

syklaaminkukka :/ ?

Mietin täällä jokohan ilkeisi siirtyä äitiyshousuihin? Eilenkin autoa ajaessa tuntui kuin maha olisi vyötärön kohdalta katkennut (vaikkei minulla edes ole vyötäröä :LOL: )
Perjantaina lähdetään sinne mökille viikoksi ja silloin varmaan nähdään sukulaisiakin. Mitenköhän monta kommenttia isosta mahasta saan jos äitiyshousut sitä vielä suurentavat. Mummot ja tädit tietysti kauhistelevat, että maha on kuin loppuaikoina, vaikka joulukuuhun on vielä puoli vuotta :ashamed:
Vaan mitäpä minä 'iso nainen' muitten puheista välitän. Viimeinen rakas raskausmahani. Olkoonkin iso kuin jalkapallo :heart:

Huomenna tulen vielä teitä kurkkaamaan, sitten onkin viikon tauko palstailussa. Muuten on mökki kyllä hyvin varusteltu, mutta nettiyhteys puuttuu.



Nevi ja Vilttitossu rv 13+1
 

Yhteistyössä