YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Hibiscus, nyt siis taas koneen ääressä. Mullakin on kai jo viidettä päivää justiin semmoinen menkkoja edeltävä tunne alamahassa. Se tulee ja menee ja on välillä melko voimakaskin. Mutta on mulla joskus aiemminkin ollu tuon tapaista kipua tähän aikaan kiertoa. Tänään on vielä lisäksi kunnolla 'viillelly' nivusissa, mikä on ihan jo uutuus :headwall:

Odotetaas vielä, kuuluuko se Taikakuukin tähän samaan juilintajengiin...

No juu, ihan justiin nyt ei satu mihinkään :D On oikein miellyttävä olotila. Olipa mahtava tuollainen kunnon reipas kävelylenkki, tällä kertaa sauvojen kanssa.

kanella, Rva Pikkumyy muistaakseni ainakin on käyttänyt babyplussan raskaustestiä ja ihan oikein on plusssan näyttänyt. Korjatkaa jos puhun höpöjä. Mä olen itse käyttänyt niitä samanmerkkisiä ovistestejä ja hyvin ovat nekin toimineet.

+++++ naiset ja onnea edelleen jo plussan saaneille ja kevättä rintoihin ;)

KANELLA:Valtavasti onnea ja tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan!

Ihanaa,kun te muut saatte vauvoja masuun,minä vaan en onnistu millään,täti polte todella kovaa alavatsalla,että huomenna se täti kylään tulee.
Minä olen täällä ikuinen vauvan yrittäjä,ellen sitten tammivauvaa onnistu saamaan,kunhan nyt täti tulisi ensin huomenna kylään,niin pääsisin tammivauvaa yrittämään alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Lähettäkää täti tänne?

...........tännehän vallan sataa nyt niitä toivottuja onnen plussaia :D

Ihanaa on lueskella kun joukilla plussailette, vaan minä se täällä taidan olla ikuisuus-jäsenennä niin kuin gitte tuolla mietti. eli eikös se niin ole jotta lähes vanhinpia palstailojoita olen??????? :headwall: :whistle: Kukahan mahtaa muistaa kuin kauan olen jo notkunut tällä palstalla?????? Mulla kun iski nyt just paha dementia vaivakseni. :LOL: :kieh:

Mut mut joku taisi kysellä jotta onnistuinko ukkoni kellistelemään suunitelmien mukaisesti. No, johan tuota tokkiinsa osui ja kuhteeseensa lähtivät siimahännät suunistelemaan lähes oikeaan aikaankin vielä. Niiin siis näin ainakin oletan tapahtuneen. :headwall: :p

Niin ja onnistuinhan minä ukkon tuossa eräänä aamuna saamaan kanssanin "jumpalle" :p

Mut nyt heittelen plussat ilmaan ja toivottelen hyvää yötä kaikille.
++++++++++ :wave: :wave: :wave:

-touhis-

Sunnuntai iltaa kaikille :wave:

Täällähän on iloisia uutisia paljon :D Oikein paljon ONNEA plussanneille! Koskas teillä lasketutajat?

Minulla alkaa flunssa hellittää. Vähän yskää vielä on. Oli kyllä mahdoton yskä ja kurkkukipu..
otti niin kipeetä yskiäkin. :snotty: On kuulemma liikkellä juuri tätä rs-virusta jossa tällaiset oireet. Samaan syssyyn kävin gynellä. Kaikki ultras ok. Otettiin yks verikoe josta selviää (en muista nimeä) kasvaako munasarjoissa munarakkuloita. Testin tulos tulee ens pe.
Tänään sitten täti ilmestyi yllättäen :D olin niin onnellinen..että piti oikein hihkua vessassa. Isäntä ihmetteli että mitä siellä tapahtuu.. :whistle:
Lääkäri sanoi että flunssa voi hetkellisesti häiritä hormoonitoimintaa..sekin voi olla syy ettei tullut heti tuon kuurin jälkeen. Kummallisia nämä naisen hormoonit :eek:

Noh täytyy pikkuhiljaa katsoa mitä tapahtuu..olen jo henkisesti varautunut että tässä menee kauan ennen kuin raskaudun.
Lääkäri ehkä kirjoittaa minulle clomeja..jos verikokeen tulos ei ole toivotunlainen.

Oikein kauniita kevätpäiviä kaikille. Mukavaa että tänne satelee plussatuulia. B)

Öitä :wave:

Onnea kanella ei ne testit väärin näytä, neuvolassakin sanottiin heti, että kaikki testiti näyttää raskaudet, viiva voi olla ensin haalea, koska raskaushormonia niin vähän vasta. Itse testasin vain kerran ja selvästi näkyi, vaikka oli vielä melko haalea. En ole muuta testannut. Ei siitä testauksesta pidä ottaa stressiä. ;) Toivotaan nyt vain, että vaavi pysyy matkassa liimaa ja tarrasukkia täältäkin oikein miljoona paria. :heart:

gitte simppoja vaan usein matkaan, niin kyllä mahdollisuudet kasvaa, ennen ovista ja jälkeen ja mekin aloimme heti tädin vierailun mentyä kylvön tärppikierrolla. Älä ota kuitenkaan paineita vauvan saamisesta, se ei ainakaan ole hyväksi, itsekin yritin 4,5 vuotta tuloksetta ja nyt sitten kolmas tulossa, tietty rentous asiaan kai myös tarvitaan. Monenlaisia tunteita läpikäyneenä asiasta jotain ehkä tiedänkin ja olen kokenut.
Onnea uuteen kiertoon! :hug:

Aurora72 onkohan mullakin se rs-virus ja tytöllä, kun niin on limainen ja mulla kamalan kipeä kurkku ja yskiminen sattuu ja on hakkaavaa yskää. Meidän esikoisella oli rs-virus jo 8 vkoisena ja olimmekin sairaalassa pari yötä, poika oli vaan reipas ja iloinen, vaikka oli niin kauhean limainen. Lähdin vain yöllä ajelemaan Seinäjoen sairaalaan, kun pojan oli vaikea hengittää ja silloin heti ottivat sisälle. Parani siitä kyllä hyvin. Muutenkin sairasti ekana vuonna joka toinen kuukausi räkätaudin, nyt on ollut harvemmin kipeä isompana, kai saanut immuuniakin hurjalla sairastelullaan. Tyttökin on aika usein ollu kipeänä ja korvatulehduksia on ollut.

Sepä se onkin kun näihin virustauteihin ei ole lääkkeitä ja nyt en mielellään syö mitään ellei aivan pakko.

Toivotaan touhis että pian tärppää sielläkin.

Tännehän tulee plussia satelemalla, olen niitä yrittänyt viskoa ja hyvin ootte saanu kiinni. :) Lisää vaan ottakaa kiinni! + :heart: + :heart: + :heart:

Onnittelut kanella ja a-alisa! masuasukeille paljon tarrasukkia ja kaikkea hyvää masumatkalle!

Juu ja babyplussan ovis- ja raskaustestit ovat mielestäni parhaita! Joulukuussa rtestiin tuli plussa, eli tiedän, niiden näyttävän raskauden! :heart:

Myöhemmin lisää kirjoittelen!

Ihanaa kun plussia oikein ropisee täällä pinossa, sama tuolla keskenmenon kokeneet pinossa hirmusti huhtiplussia tullut! :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp28/28 ja pientä tuhru vuotoa tullut,että tulisi nyt täti kunnolla kylään ja valtava polte alavatsalla,että kyllä se tänään kylään tulee vielä kunnolla,täällä aletaan tammivauvaa yrittämään seuraavaksi.

Peukkuja teille kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Mulla yleensä toisessa pohkeessa suonikohjut nousee raskausaikana näkyviin ja eräällä ystävälläni vaikeuksia raskauksien aikana, kun ollu jo nuorena suonikohjuleikkauksissa ja jalat lujilla, verenkierto erilaista, jalkoja täytyy pitää usein koholla. Toivotaan että sulla gitte tilanteet helpottuu ja saat apua jalkakipuihisi.

Kanella, ihan mielettömästi onnea ja tarrasukkia :flower: Usko nyt vaan siihen plussaan ;) Kuten muutkin jo vakuutteli sulle, niin ei sitä haaleaakaan plussaa tule, jos elimistössä ei ole raskaushormoonia.

Meillähän olis täällä vielä monta, joilla on jännät päivät lähiaikoina :) Vieläköhän saatais huhtikuussa lisää plussaajia =) Huhuu jännäilijät: mikä on olotila :D

TeSuLah, kovin paljon ei tässä vaiheessa lämmitä se tieto, että pahoinvointi yleensä helpottaa 4. raskauskuukaudella, kun kolmas kuukausi vasta alkoi :headwall:

Miehelle kyllä eilen totesin, että pakko tästä on vaan lähteä liikkeelle ja sitkeästi vaan käydä salilla ja jumpassa, enhän minä voi reiluksi kuukaudeksi lösähtää sohvan nurkkaan sen takia että on paha olo :) Tai siis voisin kai, mutta kun en halua :saint:

Me mietitään tässä tulevaa kesälomaa ja alustavasti ollaan harkittu loma-ajankohdaksi elokuuta. Sanokaapas te viisaammat, että pystynkö lähtemään silloin vielä etelään? Raskausviikkoja olis silloin kasassa 24, joten lentää vielä saan jopa ilman lääkärintodistusta, mutta olenko siinä vaiheessa jo kuin rannalle ajautunut valas vai onko masu vielä siedettävän kokoinen =)

Miehellä menee nuo loma-ajat niin hassusti, että tuo elokuu on oikeastaan paras vaihtoehto kaikista huonoista vaihtoehdoista :kieh:

Taikakuulle onnittelut työpaikkahaastatteluun, toivottavasti saat paikan :wave:

Täällä ei siis mitään uutta, kuvottava olo vaan jatkuu ja jatkuu :( Kyllä tosiaan vähän masentaa, jos tämä paha olo jatkuu vielä kuukauden verran. No, kaikkeen sitä tottuu, joten kai tähän pahaan oloonkin sitten ajan myötä :LOL:

Kiitos kaikille onnitteluista. Tarrasukkia täällä tarvitaankin, kun olen ollut torstaista kipeänä. Kuumetta ja flunssaa, toivottavasti pieni pysyy matkassa. Tänään vielä varmistin apteekin omalla testillä ja vahva viiva siihen tuli! En olisi uskonut, että näin voi tärpätä.
Olo on nyt niin kamala, että on pakko palata pitkäkseni. Luultavasti pahoinvointi on osittain tästä taudistakin.
Onnea kanella, kyllä se viiva siitä vahvenee! :heart:
:heart: Plussatuulia...... :heart:

Olipas täällä paljon tekstiä, en ole ehtinyt viikkoon käydä lukemassa kuulumisianne ja meni aika tovi, kun "lukaisin" kaiken. Mutta kyllä täällä luurailu aina työt voittaa ;) Varsinkin, kun viime viikolla oli ihan tappotahti. Nyt on onneksi normaali tahti tällä viikolla.

Älyttömän isot onnittelut Neville ja Surusydämelle, sekä a-aliisalla ja Kanellalle plussista! Ihania uutisia!

Näin viime yönä unta, jossa oli paljon kaikenlaista toimintaa. Mutta yks niistä oli, että tein raskaustestin miehen kanssa yhdessä. Me kumpikin pissittiin purkkiin ja tulos oli plussa. Oltiin tosi iloisia ja mentiin kertomaan tulos lääkärille. Sit kuitenkin alettiin suunnitella uutta hoitokierrosta ja samaan aikaan alkion siirtoa pakkasesta, jossain vaiheessa taisi olla vauvakin syntynyt, joka sit kuitenkin sai nimen ja mä olinkin kummi... Näistä ainakin tuo kummius on varma, 10.5. musta tulee serkkuni vauvan kummi.

Keskiviikkona on minulla testipäivä. Tässä vaiheessa tilastot raskauden puolesta ja vastaan ovat fifty-sixty, eli en kyllä osaa sanoa =) Oireita on vaikka muille jakaa, mutta nepä taitavat olla hevosannoksina saaduista hormoneista ja nyt vielä käytettävistä lugeista :LOL: Oirelistalla on polvien ja olkapäiden kipeytymisestä vihlontaan alamassussa, ja ihan kaikkea siltä väliltä. Mutta toistaiseksi siis ollaan vielä raskaana pari yötä :D Tulen kertomaan uutiset, kun testitikku uitettu keskiviikkona B)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Heippa kaikille taas!

Auringokukalle: Ihan mahdottoman paljon Onnea, että sinullekkin pärähtäisi plussa keskiviikko aamuna raskaustestiin!

Minnihiirelle voimia pahaan oloon, siihen tosiaan tottuu, minulla sama juttu nyt kun viimeksi olin raskaana, oksennellut en, mutta kaikki teki pahaa! Ja kesti koko sen rv 12-13 saakka, mutta kyllä se tosiaan yleensä helpottaa kun ekat 3kk menneet.Ole silti Onnellinen, että sellainen pieni ihme kohdussasi kasvaa!
Kyllä se helpottaa pian!

Taikakuulle Onnea työhaastatteluun!

Oma napa lämmöt vähän laskeneet ovis tapahtuu pian!

Olen lenkkeillyt tänään 1,5 tunnin sauvakävelylenkin ja sen jälkeen siivonnut ja järjestänyt vaatehuoneemme, kukakohan sen oli sekoittanut?

Keilläs kaikilla nyt on ovisaika, kertokaahan tuntemuksia ja kuulumisianne!

Neville aina unohdan kommentoida: Ihana nimi se vilttitossu, mieheltäsi, heinähatun kaveriksi!

No en keksi muuta, joten ihanaa pvää vaan kaikille!

Täälläkin olo jo parempi, nukuin itte ja pikkuneitikin jo paremmin, yskä ei vaivannut koko yönä, kaurapussia en muistanut laittaa, mutta en tarvinnutkaan.

Anteeksi Minnihiiri68 en halunnu masentaa sua, mutta suurin osa odottajista vissiin kärsii pahoinvoinnista ja marrasmammoissakin tuntuu yks sun toinen oksentelevan.
Taidan sitten kuulua siihen vähemmistöön, jolla ei niitä raskausoireita ole, oliskohan sekin geeneissä, kun äidillänikin ollu samoin. Ei ole voinut pahoin tai oksennellut odotusaikana, siskollani myös näin.

Edellisessä raskaudessani kätilö totesi istukan olevan täydellinen, sanotaan, että istukka toimii hyvin, kun oksentelee, mutta uskon että nämä asiat niin yksilöllisiä. Oireita ollut ennemminkin niin vähän, etten niihin raskautta perusta ja hyvin on mennyt loppuun asti.

Toivotaan että kaikki halukkaat saavat nyyttinsä sitten kun on sen aika.

gitte tädin tulosta :hug: ja uutta intoa seuraavaan kiertoon. :heart:

Odottajille tiedoksi, että alkuraskaudessa voi tulla oletettujen menkkojen aikaan niukkaa vuotoa, usein rusehtavaa, näistä asioista netissä tietoa kun googlettaa. Pupuillessa voi myös limakalvot hangata ja vuotaa hieman, uskon että omani oli tätä kun alussa vähän tuli verta ja sitten ei muuta ole tullut.

Auringokukalle peukutusta keväällähän siemenet kylvetään.
:D Toivottavasti itävät ja tulee vielä hurjat plussatuulet!

Täällä lakeuksilla usein tuulee ja puhallan oikein puhurit sinne teille plussia! :whistle: :heart:

Kiitoksia onnitteluista. Fiilis on edelleen hämmentyneen epäuskoinen.

Rva Pikkumyy Mitä sun babyplussan testit on olleet herkkyydeltään? Mä sain eilen sillä herkimmälllä selkeän viivan, joskin oli vielä haalea. Predictor näytti haamua, mutta jostain kuulin, että se olisi epäherkempi. Kuvotus on lisääntynyt sen verran viime päivinä, että ehkä tuolla tosiaan joku majailee. Päivittäisten junamatkojen vessareissut saattavat muuttua haasteellisiksi, jos tämä olo tästä vielä huononee. En ole aiemmin tajunnutkaan, miten törkyisiä junan vessat ovat. Ja miten niissä haisee.

Heipä hei,

On mukava lueskella teidän raskautuneiden tuntemuksista :heart:
Toivottavasti pääsen pian mukaan. :p Mullakin se pahoinvointi on aivan kamalaa sitten..tiedän sen :kieh: Kuukauden päivät oksettaa eikä mikään pysy sisällä. Masentuukin siitä olotilasta. :ashamed: Mutta kun sen yli päsee niin elämä taas hymyilee ja masu kasvaa :D Liikunta ulkona raittiissa ilmassa ja välipalojen syönti voi auttaa olotilaa. (paitsi mulla) kaikki olen kokeillut. :headwall:
Kuopuksen aikana sain lääkäriltä pahoinvointi lääkkeitäkin..muttei ne mitään auttanut.

TeLaSu: Rs-virusta on kuulemma tosi paljon liikkellä etelä-pohjanmaalla..sitä se voi teilläkin olla. Mulla yskä jatkuu, mutta muuten hyvä olo. Työkaverin poika myös vietiin sairaalaan kun ei pystynyt hegittämään..oli sillä sitten myös kurkunpää tulehdus. Pieni poloinen 1v.
Mun lapset ei ole pahemmin sairastellut..mitä nyt nuhaa ja pientä yskää vain. Tyttö (13v.) sairasteli yhden vuoden perä jälkeen korvatulehduksia 3-4 vuotiaana ja sitte loppu ku seinään. Nykyisin ei juurikaan sairastele. Eikä koskaan itkeny korviaan..sairaana vain nukku.Oli kyllä niin helppo lapsi ekaksi lapseksi. Pojat olikin sitten muuta.. :whistle:
Tuntuu että vieläkin äitin vauvoja :D :D
Mun lapset viettää paljon aikaa isänsä luona ja täällä me miehen kanssa kahden. Molemmat koneella :p :whistle: :p

Imuroitiin molemmat autot tänään..tulipa sekin tehtyä. B)

Kevät fiilistin kera ..hyvää yötä |O

Yhteistyössä