YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Pahoittelut auringokukka sinulle/teille! :hug: Toivon kovasti, jotta ensi kerralla sitten parempi onni ja pieni tarttuu kiinni lujasti! :heart:

Lähdenkin pian pyöräilemään tätini luokse.

Paljon onnea kaikille testaajille! Täällä ovis ohitettu, kovin kivuin eilen illalla ja yöllä, nyt lämmöt nousseet kuten pitääkin oviksen jälkeen, 36,3 aamulämpö! :heart:
Saa nähdä josko vielä illalla tehdään varmistukset, kyllä ainakin ollaan touhuttu paljon, mutta se niin pieni otollinen hetki, menikö se hyvin ja joku nopea siimahäntä pääsi munasoluun ja jatkuuko jakautuminen jne.. :D :saint:

Mukavaa aurinkoista pvää kaikille tasapuolisesti!

Ja onnea raskautuneille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Onpa mukavaa, kanella, kun on toinen odottaja ihan samoissa päivissä =)
Eli sinullakin Joulupäivä laskettu? Meidän vauva tulee tosin syntymään sektiolla noin viikkoa aikasemmin. Aikamoinen helpotus minulle kun ei tarvitse jännäillä viettääkö joulun laitoksella ;)
Kyselit oireista. Taidan olla niistä nyt aika vainoharhainen :(
En ole tosin koskaan oksentanut raskauden takia, mutta jokaisessa hyvin menneessä odotuksessa olen kärsinyt valtavasta väsymyksestä ja inhottavasta kuvotuksesta.
Ainoa poikkeus oli tuo marraskuussa kesken mennyt :'(
Nyt kuulostelen itseäni vähän liiankin tarkkaan ja olen jo hieman huolissani. Viikkoja on tosin vasta 5+1 ja minulla on selvät oireet alkaneet ennen noin viikolla 6. Kyllähän minua väsyttää, mutta ei mitenkään totaalisesti. Vähän huono ja huippaava olokin on välillä, mutta ei sitä ihan etovaksi voi sanoa. Rinnat ja kohonnut lämpö ovat oikeastaan ainoat oireet jotka rauhoittavat mieltäni. Eli ihan hurjasti kaipailen tänne huonoa oloa ja väsymystä :/

Olipa kiva lukea, että TeSuLah pikkutyttösi voi jo paremmin :)

Auringokukka Onnea seuraavaan kierrokseen ja 'sulatukseen'
Olipa mukava lukea miten positiivisesti suhtaudutte tilanteeseenne. Kyllä tuolla asenteella ihan varmasti vauvan saatte aikaan =)

Nyt lähden nuorimmaista saunasta hakemaan. Heillä on aina isänsä kanssa oma kylpyhetki.

Mukavaa iltaa teille kaikille ja plussasäteitä testaajille :flower:


Nevi ja Vilttitossu rv 5+1
 
Taas pikainen piipahdus!

Auringokukka :hug: Kurja kuulla, että noin siinä sitten kävi. Jännitin niin, ja odotin, että teillä tärppäisi. Rohkeita olitte, kun hoitoihin menitte. Itsellä se kynnys tuntuu olevan kovin korkea ylitettäväksi. Suuri ongelma on sekin, kuinka asian voisi käytännössä järjestää, kun pitäisi matkata muutaman sadan kilometrin päähän. Ainoa vaihtoehto taitaa olla loma-aika...Mutta sydämestäni toivon teille plussaonnea jatkossa, niin kuin kaikille tässä pinossa!

kanella: sinulle toivotan onnea!!! Todella ihana juttu!


Omanapaa: kp. 2.
Tänään jo ihan ok olo, mutta eilen pettymyksen tunne painoi kyllä maahan. Tunne siitä, että tuleeko tästä omalla kohdalla kumminkaan enää mitään. Eli ikuisjäsenenä ollaan tässä vitjassa...:eek: Joten Rouva Aniliini, et pääse musta vieläkään eroon, taas mennään samaa matkaa! pahoittelut tädistä sulle myös! :ashamed:

diddlinan toivotan tervetulleeksi kerhoon! :)

mantanalle vielä kiitos kivasta päivityksestä! :heart:

Ja kaikille yhteisesti hyvää loppuviikkoa! Kohti kevättä ja kesää onneksi mennään! Yli viikon meilläpäin on aurinko paistanut yhtä soittoa, mitenkähän muualla maassa?

 
Huomenta kaikille :wave:

TeSuLah, tosi hienoa että löysit kirpparilta sopivia mammavaatteita :) Minunkin täytyy varmaan kohta lähteä mammavaateostoksille. Vielä toistaiseksi mahtuu vanhat housut jalkaan, mutta muutamat kiristää jo siihen malliin vyötäröltä, että pitkään niitä ei enää voi käyttää. Toisaalta yritän kyllä sinnitellä siihen ultraan asti tuota ostosreissua, että varmasti tietää että kaikki on kunnossa :)

Rouva Aniliini ja Hibiscus :hug: Sitten vaan katseet kohti seuraavaa yritystä :)

Auringonkukka :hug: Toivotaan että seuraava yritys onnistuu.

Minulla oli eilen vähän parempi päivä, kuvotus alkoi vasta viiden maissa iltapäivällä =) Miehelle jo naureskelinkin että pienestä ne on nykyisin ilonaiheet revittävä ;) Mutta nyt olen sitten todennut, että sauna ei taida tässä vaiheessa oikein sopia meikäläiselle. Saunan jälkeen tuli aivan järjettömän huono olo, vaikka yritin juoda tosi paljon :eek:

Mutta se eilinen hyvä olo olikin sitten lyhytaikainen ilo, tänään taas jatkuva kuvotuksen tunne on taas läsnä :headwall: No, kyllä tässä vielä kuukauden verran jaksetaan, kun on pakko...

Mitenkäs meidän lähipäivien jännäilijät, onko oireita suuntaan tai toiseen??? Plussaonnea kaikille :flower:
 
Heippa vaan!
Olen 36-vuotias 3 lapsen äiti, ja haluaisin vielä ainakin yhden lapsen lisää. Olemme mieheni kanssa nyt olleet jo 2 vuotta ilman ehkäisyä, eikä vauvaa kuulu. Kaikki kotikonstit on kokeiltu, ajankohtaa syynätty yms.
Otimme ja tilasimme ajan terveyskeskukseen, josta saimme lähetteen Naistentaudeille.
Mieheni on käynyt jo testissä, minäkin kävin viime tiistaina aukiolotutkimuksessa.
Minulla ainakin kaikki ok, mieheni tulos ei vielä ole tullut. =) Toivotaan parasta hänenkin osalta.
Tämä sanaviidakko mitä näihin hoitoihin yms. liittyy on minulle aika hepreaa, joten vaikeaa lukea näitä teidän kivoja ja piristäviäkin juttuja. Mutta eiköhän ne sanatkin ala aukeamaan minulle pikku hiljaa. =)

Aukiolotutkimuksen tehnyt lääkäri tuumasi, että varmaankin ruvetaan tekemään sitten inssejä... inseminaatioita varmaan tarkoitti. Onkohan täällä ketään, jolle ko. toimenpide olisi tehty? Siinähän on oppaan mukaan 10-20% mahdollisuus onnistua aina kiertoa kohden.



 
Moikka!
Tervetuoloa kaikille uusille ja peukkuja teille kaikille!

Oma napa:kp4/28 ja viime viikolla kun kävin lääkärillä,niin multa otettiin verikokeita runsaasti ja samalla juteltiin jalkakivun takia kun kävin lääkärillä,niin saan tietää verikokeiden tulokset nyt toukokuun alussa,nyt ei ole kipua jalassa ollenkaan,kun vaihdoin uuteen työhön,innolla odotan lauantai päivää,kun avaamme lintsin ja pääsen myymään ruokaa ihmisille.

 
diddlinan Tervetuloa mukaan ja plussaonnea :flower: :wave:

Tädin kylään saaneille paljon :hug: ja onnea uuteen kiertoon *tarjoaa suklaata*

Minnihiiri mulle on sauna tehny joka raskaudessa huonon olon. Normaalisti voin kyllä käydä, mutta mikä siinä raskaana ollessa tekee siitä niin pahan paikan. Kuvottaa ja päätä alkaa särkee. Outoa. Siksi olenkin vältellyt saunassa istumista masuaikana.

Tänään tuli ovisplussa :) Aamukaffella hämmästelin, kun lehden luvun lomassa mies kysyi, et olisko jo sellainen aika, että voitais sitä rakkautta harrastaa vauvantekopilke silmäkulmassa. Lupasin testailla ja ilmoittaa miltä näyttää. Aamupuuhat jatkui ilman sen enempää asiasta keskustellen, mutta tekstarilla kysyi jo parin tunnin kuluttua, jotta ookko jo testaillu. Ilmoitin, jotta kaksi vahvaa viivaa tuli, niin ukkokulta vastas vaan, et annas olla kun hän pääsee kotia, niin sitten... :snotty: :D Oliskohan isännän vauvakuume pahassa noususuhdanteessa, kun hänen pari kaveria harrastepurakasta on just kuukauden sisällä saanut vauvan.

TeSuLah olitpa mukavan löydön tehnyt kirppikseltä. Uudet on niin kalliita, että minä kävin ainakin vain hiplaamassa niitä. En ole tainnut ostaa kuin yhdet housut uutena, ja nekään ei menis enää kuin toiseen jalkaan :ashamed: Jos vielä tästä plussataan joskus, niin ahkeraan tulen käymään kirpparit läpi toivoen tekeväni hyviä mammavaatelöytöjä.

Pikapuoliin testaaville paljon plussaonnea ja tietenkin kaikille toisillekkin :flower:
 
Minnihiiri Muistanko oikein, että sä olet pääkaupunkiseudulta? Oletko sä löytänyt jostain säällisen näköisiä mammavaatteita? Mulla kiristää housut jo nyt siihen malliin, että tekisi mieli vähän löysempää. Eilen yritin katsella jotain henkka-maukka- ja lindex-valikoimaa ja tuli lähinnä epätoivoinen fiilis. En ajatellut pukeutua verkkareihin tai mustiin pyjamanhousuihin seuraaviksi 8 kuukaudeksi, vaikka raskaana olenkin. Mistä löytyy jotain muuta?
 
mantana ei uskallla vielä ajatella testausta.. on niin monta kertaa joutunut pettymään.. :headwall:

Auringokukka olen tosi pahoillani. Teille sinne voima :hug:

Hibiscus voima :hug: sinne.. Äläkä kuule anna periksi,vaikka itsekkin olen kun maan myynyt kun kuukaudesta toiseen menkat tulevat.. :ashamed: Vielä nyt ei ole näkynyt.. Mutta luulen että huomenna alkavat (ei sitä tiedä :| )

AnniSofii tervetuloa oikein paljon!! :wave: Saako kysyä mistä päin pohjosta olet kotosin?? Minäkin olen tullut pohjosesta tänne Ähtäriin..

Lumi-Marja onnittelut ovisplussasta.. ;)

Kauhea kun äskön "pisti/tuikasi" en löydä oikeaa nimitystä tuntemukselle tonne mahaan oikealle.. no höh.. Kyllä oli omituista.. :eek: Mitä lie ollut.. :| Soittelin tänään tk:sta tuloksia.. Normaalia olivat. TSH 3,40 (norm.alle 5) ja PRL 515 (norm. alle 600) Näin sanottiin tk:ssa.
 
kanella, Kampissa on sellainen liike kuin Bebes (www.bebes.fi), itse en ole siellä vielä käynyt, mutta nettisivujen mukaan siellä on ihan kivan näköisiä vaatteita, monta eri mallia farkkujakin ja jopa juhlavaatteita :)

Ja nettikaupassa www.mamani.fi näyttäis myös olevan ihan kivoja vaatteita. Netin kautta vaan en ainakaan minä voi housuja ostaa, koska niitä täytyy päästä sovittamaan :(
 
Taikakuu Osui silmään tuossa sun TSH, joka on kyllä nykysuosituksen mukaan liian korkea. Valitettavan suuri osa labroista käyttää edelleen vanhoja viitearvoja, kun siis suositusyläraja on nykyisin 2,5. Viiterajasuosituksen muutoksesta on ollut juttua mm. Lääkärilehdessä, mutta toistaiseksi valitettavasti perustuu vielä yksittäisten lääkäreiden aktiivisuuteen ja ajankohtaisten tietojen seuraamiseen uuden suosituksen käyttäminen. Mielestäni sulta pitäisi ehdottomasti katsoa myös ainakin t4v, mahdollisesti myös t3v. Itse hypotyreootikkona en tuolla sun TSH-arvolla pääsisi enää sängystä ylös, saatikka että raskautuisin. Hypotyreoosihan vaikeuttaa raskautumista ja myös lisää keskenmenoriskiä.
 
Minnihiiri Kiitos vinkistä, täytyy käydä katsastamassa tuo Bebes huomenna. Mamanilla näytti myös olevan kivoja housuja, mutta minäkin vähän epäröin tilaamista verkosta. Vaan kun tarpeeksi kauan toivottomia harharetkiä keskustan kaupoissa teen, niin tiedä vaikka kokeilisi verkkotilaamistakin, saahan ne tuotteet aina tarvittaessa palautettua. Tietysti voisi nyt alkuun ostaa ihan vain kokoa isommat normaalihousut, niin pärjäisi tän turvotuksen ohi.
 
Taikakuu Mitä olen seurannut kilpirauhasvammaisten keskusteluja, niin ei tosiaan suurimmassa osassa tk:ita ole vielä uusinta tietoa. Ja niin kyllä meille sanoi meitä opettava endokrinologikin. Osaisikohan endokrinologi tai joku hyvä aikaansaseuraava gynekologi auttaa tuon asian kanssa? Tietysti voisit ensin ihan kysyä tk:sta, saisitko vielä t4v-tutkimuslähetteen. Yleensä muutenkin ainakin meille on opetettu, että TSH yksinään ei ole oikein paskankaan arvoinen, aina pitäisi ottaa myös t4v.
 
Tervetuloa joukkoon kuumeilevaan AnniSofii ja paljon plussa onnea! :flower: :wave:

Hibiscus :hug: ja tsemppiä tähän kiertoon! :flower: :wave:

Päivitin listamme etusivulle... jotenkin nyt väsy, eikä jaksa sitten millään kommentoida, vaikka luinkin just tätä pinoa ja ajatuksetkin aivan nollassa. :ashamed:
Ihana, kun tänne on alkanut vihdoinkin sadella nuita plussia!! Kaikille plussanneille yhteis :hug: ja ihania odotuksen päiviä teille! :heart: :wave: Tulkaa edelleenkin kertomaan mitä kuuluu, jos ette ihan vielä häviä tuonne odottajien puolelle. Jotenkin tuntuu, että annatte meille toivoa tarttua kiinni helmoihin... kaikki pian plussaamaan!!! :D

Omaa... :ashamed: kp22/31 ja en tiedä onko ollenkaan toivon hippustakaan... lämmöt +36,5C... nokka tukos, päänsärky meinas ihan iskeä; onneksi ei ihan migreeniksi, kn on jotenkin omituinen (kuten aina :LOL: ) ja valkkaria jokseenkin runsaasti. :/ Ota tästä taas selvää eli parempi vaan odottaa rauhassa mitä tuleman pitää. :headwall: :) Nyt päikkäreille pian... tyttö nukkunut jo puoltoist`tuntii, jotta ehtisin vielä kölliin! |O

Niin... omituinen olo, kun nyt työtoverini raskaana ja olen jotenkin kauhuissani! Siis joudun nyt sitten seuraamaan miten hänen masunsa kasvaa... :'( :'( :'( :headwall: :ashamed: Iloinen olen hänen puolestaan, mutta pitää jostain löytää se nappi mikä suodattaa kaiken mitä ei sydän jaksaisi. :(

Nyt köllimään. :wave:
 
kanella soitin neuvolaan ja kysyin tuota asiaa.. Siellä sanottiin näin että tulokset on oikein ja ovat labrakohtasia..

Nyt kun soitin niin samalla antoi soittoajan neuvolalääkärille tai siis lääkäri soittaa tiistaina ja antaa (tuomion) vauva-asiassa.. Luultavasti ei tutkita enempää.. Pitäis kuulemma mennä yksityiselle,kun olen yli 38v ja minulla on jo yksi lapsi.. Neuvolatäti sanoi vain että kun ikää tulee niin on vaikeampi saada raskautta alulle. :ashamed: (niin kuin en tietäis :kieh: )
 
Taikakuu Tulokset eivät ole labrakohtaisia tuossa mielessä. Toki viiterajoissa voi aavistus olla labrakohtaista eroa, mutta se ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että uusi suositusyläraja on 2,5. Tämän voin sanoa varmaksi, koska olen itse lääketieteen kandi ja myös hypotyreootikko. Ikävää, että sait tuollaisen kohtelun neuvolassa. Toivottavasti lääkärisi on valistuneempi tai ainakin halukas ottamaan asioista selvää.
 
Mieheni soitti minulle töistä ja itki puhelimessa. Hän oli saanut spermatestinsä tulokset.
Hänellä on laiskistuneet siittiöt. Hän itki minulle, että hän arvasi, että hänessä se vika on miksi meille ei pikkuista kuulu. :'( :'(
Hoitaja oli lohdutellut miestäni, että eihän siihen tarvita kuin yksi siittiö, mutta silti.
Kyllä mä illan lohdutan miestäni, rutistan ja halaan oikein lujasti, itkua pukkaa minullakin.
:hug:
 
mmm
Täällä eräs innokas taustailija, joka on seurannut teidän iloja ja suruja jo pitkään. nyt halusin vaan huikata AnniSofiille et noista inssi/tai muista hoidoista saa oivaa tietoa tuolta lapsettomuus puolelta. Kannattaa käydä piipahtamassa. Ihanaa kevättä teille kaikille ja plussapuhureita ja PALJON :heart:

mmm
 
Kiitos nevi neiti jo paremmassa kunnossa, mutta mun piti käydä tänään nieluviljelyssä, kun kurkku edelleen kipeä tai oikeastaan nielu. :( Jos kärsisin raskauspahoinvoinnista, olis jäänyt tekemättä, mutta ei ollut yhtään vaikeaa ja huomenna saan tulokset.

Minnihiiri68 ja Lumi-Marja kivoihin muodikkaisiin mammavaatteisiin on mukava pukeutua, ostin tytön aikana yhdet uudet mammafarkut, ne on tosi mukavat ja muodikkaat leveät lahkeet, oikein tyylikkäät, maksoivat kyllä Tua Rintamäellä 80 euroa, mutta niitä on jo pitänyt mun sisko ja yks kaveri joka just palauttaa ne. Sitten mulla on uutena Tate-a-taten odotuspaita, lyhyt hihainen punainen , aivan ihana pitää.

Ei täältäkään kirppiksiltä löytynyt pari vuotta sitten, kun olisin tarttenu, oikein mitään kivaa vaatetta kirppikseltä, mutta nyt niitä taas on ollut ja sain kyllä ihania vaatteita, lähes uusia.

Mahani on kyllä ollut yleensä loppuaikana niin iso, ettei edes mammafarkut mahdu välttämättä aivan viimeisellä kuukaudella, saa nyt nähdä. Olen ostanut joitain hiihtareiden tapaisia vähän isompi kokoisia, jotka sitten menneet aivan viimeisillään ollessani. On myös joitain isompia mammahousuja, joita voi pitää. Eli äitiysvaatteita on kertynyt edellisten raskauksien jälkeen. Mulla on myös mammaliivihousut, jotka mukavat ja tukevat vatsaa, sekä sukkahousuja. Alushousuja on kans mammatyyliä ja ovat mukavia kun vatsa on oikein iso ja tavalliset valuvat.

Ei todellakaan tartte pukeutua liian isoihin roikkuviin vaatteisiin ja mammavaatteet ovat yleensä mukavaa materiaalia. Yleensä isot vaatteet roikkuvat muualta mulla, jos esim. kokoa suurempia. Vatsalle tarvii tilaa ja vyötärön tulee joustaa tai nousta vatsan päälle.

Kierrelkäähän mammat kirppiksillä, luulis isoista kaupungeista löytyvän vähän käytettyjä mammavaatteita hyvinkin.
HM:llä on myös aika edullisia vaatteita, täällä ei HM:llä ole kuin muutamia yleensä, mutta isoissa kaupungeissa on oikein oma HM Mama- valikoima. Nämä löytämäni, ovat sieltä. Joskus on pakko ollut ostaa uusia, kuten ostin ekaa odottaessani ihanat shortsit, jotka ovat stretch-kangasta ja kesällä ihanat. Lastentarvikeliikkeissä esim. Huvikumpu, myös usein tarjouksia. Hyvät rintsikat ovat myös ehdottomat odotusaikana ja imetysliivit loppuajalla hankittuna.

Päätä särkee ja taidan nyt lopetella juttuni.

Plussatuulia!

:wave: :heart:
 

Yhteistyössä