Luin nevin jännittävän testauksen, mutta olen silti edelleen sitä mieltä että
noiden testausten kanssa ei silti kannata hätäillä, kun malttaa odottaa loppukiertoon, ei tuleniin helposti niitä negoja, jos raskaana, eikä tartte miettiä onko vai eikö? Kuten
nevi sullakin näkyi raskaus heti kun kierto lopullaan. Esim Aconin herkässä testissä sanotaan että kannattaa testata ensimmäisenä myöhästymispäivänä aikaisintaan. Pettymyksiä tulee niin helposti ei kiinnittyneistä mutta hedelmöittyneistä munasoluista. Varsinkin meidän ikäluokalla alkavat lisääntyä
Raskaushormonia ei myöskään kaikilla näy heti virtsassa. En haluaisi että te kukaan koette pettymyksiä liian aikaisin testatuista plussista, jotka ei sitten olekaan niitä oikeita plussia, jos täti tuleekin.
Oireistakaan ei aina voi päätellä, mulla muistutti ainakin normaalia loppukierron oireilua, paitsi että tunsin kiinnittymisen kp 23 ja rintoja eri lailla jomotti, ei tullut tavanomaisia finnejä oviksen jälkeen, iho nytkin tosi hyvässä kunnossa, sileä ja lähes näpytön, kuten poikaa odottaessani, voin todella hyvin. On myös täydin oireettomia alkuraskauksia, joillakin vain tädin poisjäänti ainut merkki raskaudesta, yleensä selkein.
On upeaa kun täällä taas ihania plussauksia!
nevi ja
surusydän tervetuloa mukaan ja vedämme lisää porukkaa joukkoomme!
Itsellä vointi tosi hyvä, ei pahoinvointia, rintoja hieman aristaa, nännit arat, veskiin pitää herätä yölläkin, eikä voi tehdä liian pitkiä lenkkejä ulkona, kun vessaan on päästävä usein, palelua edelleen, lämmöt nousivat oviksen jälkeen ja ovat edelleen sen 37 ja horkkamaista palelua iltaisin, ei silti kuumeinen olo.
Lämmöthän ovat koholla alkuraskaudessa eli kuuluu asiaan. Palelua on ollut muutenkin yleensä loppukierrossa.
nevi ehkä tuo palelu ja lämpöilykin niin yksilöllistä. Kahvia en ole juonut pian kahteen viikkoon eikä yhtään ole tehnyt mieli, ei vaan maistu.
Vatsassa selvästi jo pieni kumpu, mulla aina näkynyt samoilla viikoilla tuo maha, painoa tullut ehkä noin 500 g, eli hyvä tilanne senkin suhteen. Väsymyskin hieman hellittänyt, viime yönä neiti oksensi limaa yöllä ja heräs, mutta laitoin sitten takaisin nukkumaan ja nukkui 7 saakka.
Yskiminen on kurjaa, se ottaa alavatsaan, varmaan kun kohdun kannattimet siellä venyvät ja kohtu kasvaa.
Poika puhuu vauvoista monikossa, kun kysyin, miksi ajattelet siellä olevan kaksi vauvaa, sanoi: siksi kun sulla on jo niin iso maha. Tietää raskauden olevan alussa vasta, seuraa tarkasti mua, kuten seurasi viime raskauttakin.
Päivitteli silloin uimahallin saunassa: Äiti sun maha ja kikat on kasvanu! Muita lauteilla olijoita hymyilytti. Oli myös tosi huolehtivainen, kun menin saunan lauteille ison mahan kanssa, sanoi: Äiti oo varovainen! Portaissa tuli avuksi ja sanoi: Äiti mä autan sua. Ikää ei ollut kuin n. 2 vuotta. Sanoi joskus näinkin: Sun ei saa juosta ettet kaadu ja vauvalle tuu kipeää.
Ihmettelivät neuvolassakin tulevan ison veljen kommentteja ja kiinnostusta vatsan kasvuun ja mun ulkomuodon tarkkailusta. On kyllä nyt sitten huolehtiva ja hoivaava iso veli.
mantana olimme kans Sirkuksessa su koko perheenä. Täälläpäin on Sirkus Forentinon kiertue.
Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille!
:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen :heart: :wave: