YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

kanella onnea uuteen kotiin.. Muutaman kerran muuttaneena tiedän millaista se on. :eek: Mutta onhan se sitten mukavaa kun on saanut kaiken paikalleen.. Mutta todellakin kova urakkahan se on.. Tsemppiä sinne ja jaksamisia muuttoon...
 
JEEE, hienoa! Tervetuloa meidän mammojen joukkoon :wave:

Molemmille tosi paljon tarrasukkia, liimaa, kaksipuoleista teippiä ym. että vaavi pysyy mukana koko matkan :heart: :heart:

Vielä en ehtinyt lukea mun loman aikana kirjoitettuja juttuja tarkasti läpi, mutta huomasin että Lumi-Marja on tullut takaisin :) Tervetuloa :wave: kiva että tulit takaisin tänne meidän joukkooon, toivotaan sinullekin pikaista plussaa :hug:

Tänään oli eka neuvolakäynti, ultraa ei tehty koska neuvolan laitteet ei näytä sykettä kuin vasta joskus 12 rv:lla. Laskettu aika aikaistui yhdellä päivällä eli on 28.11. koska tuo karkausvuosi sekoittaa nuo netin laskurit :)

Verenpaine oli ihan ok 120/80, mutta hemoglobiini oli vain 116. Seuraavalla kerralla neuvolassa katsotaan onko se edelleen noin alhainen. Sitten joudun varmaan popsimaan rautatabletteja, jos tuo arvo ei tämänpäiväisestä kohoa.

Mun pitäis tänään mennä ostamaan kalkkitabletteja :) On hyvinkin mahdollista, että saan liian vähän kalsiumia, koska en juo maitoa tai piimää ja syön vain pari viipaletta juustoa päivässä. Jugurttiakaan ei tule syötyä kuin se yksi annos päivässä, aina ei sitäkään :)

Np-ulta on varattu ja se on 16.5. eli just 13 raskausviikon alussa. Nykyisin ei enää automaattisesti laiteta iän perusteella istukka- ja lapsivesitutkimuksiin, vaan np-ultran yhdeydessä tehdään vapaaehtoinen veriseula, jonka tuloksena saadaan todennäköisyysluku, joka kertoo 95% tarkkuudella onko vauvalla jokin kehityshäiriö. Tuon veriseulan me päätimme teettää, onpahan sitten ainakin tieto ennen vaavin syntymää, että onko kaikki ok vai ei.

Plussaonnnea kaikille ++++ Nyt on taas plussajuna hyvin liikkeellä, hypätkäähän muutkin kyytiin :)

Minnihiiri68 + vaavi rv 7+5
 
Paljon Onnea plussasta ja miljoonia tarraisia sukkasia pikkuisille mukaan kasvun tarpeiksi!! Pitäkää kovasti kiinni!!! Onnea teille molemmille ja ihan SUPER :hug: :hug: :flower: :flower: :wave: :wave:

surusydän

nevi

Mukavaa masun kasvattelua teille molemmille!!
:wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
Np-ulta on varattu ja se on 16.5. eli just 13 raskausviikon alussa. Nykyisin ei enää automaattisesti laiteta iän perusteella istukka- ja lapsivesitutkimuksiin, vaan np-ultran yhdeydessä tehdään vapaaehtoinen veriseula, jonka tuloksena saadaan todennäköisyysluku, joka kertoo 95% tarkkuudella onko vauvalla jokin kehityshäiriö. Tuon veriseulan me päätimme teettää, onpahan sitten ainakin tieto ennen vaavin syntymää, että onko kaikki ok vai ei.
Hei vaan tulin tässä opintojeni lomassa teitä moikkaamaan ja samalla hetkeksi aivojani tuulettamaan.
Vaan tekstejänne lukiessa huomasin tuon Minnihiiren kirjoituken noista raskauden ajan tutkimuksista ja nyt on aivan pakko päästä oikaisemaan pikku seikka, mut melko tärkeä.
:headwall: :whistle: :ashamed:
Meinaan kun olen tässä parin viimeisen viikon ajan juuri kuunellut luentoja koskien ihmis-/ja potilaanoikeuksia, niin nyt on oikaisun paikka noita tutkimuksiin ajatellen.
Sillä nehän eivät ole milloinkaan olleet kenellekään pakollisia, vaikka niihin on kyllä aikalailla tosiaankin automaattisesti ohjattu, kun jokin tietty rajapylväs on saavutettu/ohitettu. Vaan ne ovat aina olleet vapaaehtoisia ja ovat edelleen. Eli niihin osallistumisesta voi/saa jokainen pättää itse nyt ja on voinut ennenkin. Sitä ei vain kovinkaan selvästi ole aina tuotu esille eikä tuoda nytkään, vaan annetaan ymmärtää jotta jotkin tutkimukset/testi ovat pakollisia. :/ :headwall:

:ashamed: Anteeksi tämä väli komenttini, mutta halusin vain tuoda asian esille, kun se on aina jotenkin minua itseäni jokaisen raskauden aikan askarruttanut. Minä kun olen nimitäin jokaisen raskauteni aikana kieltäytynyt ottamasta vastaan joitakin tarjottuja tutkimuksia ja silloin olen saanut osakseni melko kummeksuvia katseita jopa neuvolassa. :( :headwall:
Eli muistakaahan ettei raskaus velvoita, mutta antaa oikeuden tiettyihin tutkimuksiin.

:headwall: :whistle: Ai, jaa miten niin olen aiheesta luentoja kuunellut. :LOL: :LOL:

Laittelempa vielä tähän yhteiset ONNEN toivotukset kaikille plussanneille. Pitäkäähän huoli itsestänne ja masuasukeista. Nauttikaa olostanne, jokainen raskaus on oma ainut laatuinen tilansa. :D :flower:

-touhis-

ps. Nyt siirryn jatkamaan opintojen pariin etten enempiä täällä ala paasailemaan terveydestä ja siihen liityvistä asioista. :headwall: :ashamed:

Mut se on viel pakko paljastaa et illaksi jo ukolta peittojen pölytyksen tilasin => kysyin jotta odottaako hän minua illalla>ukko lupasi odotella. :snotty: :whistle: :p

 
Keskiviikko 16.4.2008



kp=kiertopäivät :flower:

Täti häädetty jo...

Lumi-Marja...........................4/28
mimmimamma.......................5/27

Kohti ovisaikaa...

Rouva Pikkumyy....................7/31
kuumetta..............................9/24-26.....yk.21
keijukka................................9/29
mimuli...................................10/27
vilmaville...............................11/28

Ovista bongataan...

mantana...............................14/31.....yk.21
touhu tenava........................14/28

Jännitystä ilmassa pian...

Hibiscus................................20/27-31
Rouva Aniliini........................20/26-30
Taikakuu..............................20/27-32
Minni-07...............................21/28-33
gitte.....................................23/28
a-alisa..................................25/28.....yk.1
kanella.................................25/28
ebony..................................27/28-30

Juhuu.... kevättä rinnassa...

Aurora72...........................53/34-39
kikkara...........................73/33
tiiu64....................120/28-30
elina67................../...
pikkukakkosen haaveilija....../...
syklaaminkukka..................../...



Vuoden 2008 plussat!
TeSuLah
Minnihiiri68
nevi
surusydän
-------------
-------------
-------------
-------------
------------- Lisää tähän sitten plussaavia!!!!

:flower: + :flower: ONNEA!!!!


 
Paljon lämpimiä onnen toivotuksia nevi ja surusydän :heart:
Perässä tullaan, en minä varmastikkaan vielä tästä kierrosta, mutta toivottavasti muilla on tärpännyt. Vähän oli oireitakin, mutta ei enää. Voin rauhassa alkaa odotella tädin tuloa, kun viikon olen vaan kuullostellut omaa napaa, taitaa tämä kuumeilu mennä vähän yli...
:LOL:
Kun mies tulee kotiin, lähden pitkälle juoksulenkille. En ole kerennyt viikkoon kuumeilulta edes juoksemaan. Juoksu on todella rentouttavaa, voin suositella. Aloitin sen, kun yksi lapsista sairastui vakavasti. On auttanut minua, kun on ollut vaikeita aikoja. Taidan olla kuin Forest Camp.
:heart: Plussatuulia kaikille....
 
Surusydämelle ja Neville plussauksista!!! Tarroja odotusmatkalle mukaan!

Täällä on menossa pp12 ja virallinen testipäivä olisi sitten perjantaina. Aamusella tein tänään testin ja negaahan sieltä tuli. Menkkamaiset oireet puuttuvat vielä, mutta onhan tässä vielä muutama päivä. Kahdessa edellisessä ivf-hoidossa on oireet olleet oikein hyvin havaittavissa jo muutamia päiviä ennen vuodon alkamista.
Tuo aamuinen testi laittoin jäitä hattuun. Yhtään ei uskalla edes ajatella, että jospa olisi kuitenkin tärpännyt (itsesuojelu on siis kunnossa). Mutta korkeelta sitä tiputaan aina, kun se nega tulee.
Vähän on sekavat fiilarit: odottaa, toivoo ja samalla pelkää - tuttua varmaan monelle meistä täällä kirjoitteleville.

A-alisa: olen samaa mieltä noista juoksulenkeistä - siinä pääsee hyvin nollaamaan itsensä ja kerrankin on fyysisesti väsy. Nyt on vain täällä juoksut olleet vähissä koko talven ja tämän hoitojakson aikana on vain ollut rauhallisia kävelylenkkejä.

Paljon plussatuulia koko porukalle!

elina67
 
Onnittelut Neville ja Surusydämelle plussasta :flower: . Kilokaupalla tarrasukkia ja vauvaliimaa, vai miten se nyt tällä palstakielellä menikään.

Ja kiitokset asunto-onnitteluista kaikille. Hirvittää jo etukäteen 10 vuoden roinan selvitteleminen, mutta ehkä se siitä. Heti alkukesästä päästään muuttamaan ja siitä parin viikon päästä aloitan opintoihin kuuluvan kesätyön. Monta jännää asiaa odottamassa.

Mantana Tulin rintojen ja alavatsan vihlomisen perusteella siihen tulokseen, että mulla oli lyhyt kierto ja menkat heti kierukan poiston jälkeen. Nyt on siis menossa kp 30/28. Vatsaa ei enää nipistele, mutta rinnat on kipeät. Menkoista ei tietoakaan. Taisi se kierukka sittenkin sotkea vanhan systeemit ihan kunnolla.
 
Niin ja Gittelle onnea uuteen työhön. Kesä Lintsillä kuulostaa kivalle =). Oletko sä jossain tietyssä ruokapisteessä vai vaihdatko paikkaa? Me käydään yleensä ainakin kerran kesässä kiertämässä laitteita, mieheni mukaan muutun 12-vuotiaaksi kun sinne pääsen. Hyvinkin siis voidaan törmätä.
 


Onnea paljon Surusydän ja Nevi :heart: Olipa ihana tulla tänne ja lukea onnelliset uutiset :heart: Paljon tarrasukkia kummankin pikkuiselle ja onnellsta masumatkaa.

elina67 toivottavasti se nega vielä muuttuu plussaksi ja toiveet todeksi.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista takaisin tänne. Migreeni antoi vihdoin periksi, mutta täti ei vielä ainakaan. En edes muista milloin olis näin kivuliaasti ja runsaasti mokoma paikkoja siivonnut. Menis nyt matkoihinsa ennen viikonloppua, kun olis hemmottelupäivä kylpylässä tiedossa. Vanhenen veteraanipäivänä ja sinä viikonloppuna ei ole miehellä vapaata, niin hän on varannut meille kahdelle päivän hemmotteluun ensi lauantaille. Sen olisi kai pitänyt olla yllätys, mutta satuin siivotessa löytämään prosyyriä aiheesta ja tietysti kysyin, että mitäs nää on. Olen kyllä ihan aidosti otettu ja iloinen tuosta synttärilahjasta. Jos mitä, niin pientä hemmottelua tässä on kaivannutkin ja aikaa ihan johonkin muuhun, kun kotitöihin 24/7. Kiitos vain rakkaalle miehelleni :heart:

Ulkona alkoi jokin aika sitten paistaa aurinko todella kaunisiti. Aivan kuin sen jokaisessa säteessä tulisi lisää voimia ja sitä oikein tuntee, miten mieli ja keho alkaa elää eri tavalla synkän talven jälkeen. Kunhan tuo ruoka tuolta uunista valmistuu ja on syöty, niin pakkaan neidin rattaisiin ja lähdetään pitkälle kävelylenkille. Taidan kaapata isännänkin matkaan, kun kotiutuu pikapuoliin. Kyllä tuo aurinko vaan niin voimaa tuova asia B)

Elämästä jälleen nauttien, Lumi-Marja
 
Nevi, jipii!!! Onnea sinullekin kilokaupalla :heart: :heart: :heart: Hienoa kun tässä pinossa alkaa taas plussat lentelemään. Kyllä on kevättä ilmassa ja iloinen mieli, kun saa tänään näin hienoja uutisia lueskella tuplasti B)

Elina67, toivotaan että virallisena testipäivänä näyttäisi plussaa. Tsemppiä ja :hug:

Touhis, muistathan tänään lunastaa miehen lupaukset :D Ihana lahja sinulle, Lumi-Marja, on tulossa. Kyllä sinun nyt kelpaa odotella viikonloppua.

Nyt ruoanvalmistuspuuhiin taas kerran. Jään odottelemaan lisää plussia hyvät naiset +++ :wave:
 
neville myös oikein paljon onnea plussasta.. :heart: :heart:

Minä sitten kävin siellä neuvolalääkärillä tänään,just noin reilu tunti sitten tulin itseasiassa..
Lääkäri ei nyt kovin kiva ollut,mutta terveydenhoitaja joka oli myös siinä oli ihan kiva. Ultrassa kävin,siellä kaikki ihan hyvin.Sanoi että kyllä siellä raskaus voi alkaa jos on alkaakseen. Mutta,mutta samalla sain papa tuloksen ja joku tulehdus siellä kai oli ollut,mutta lääkäri sanoi että asiahan on hoidettu kun lääkekuurin söin.. Mutta minulla ilmeni että on heikentynyt floora.. :ashamed: Sanoi että sekin voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.. :'( Huomenna sitten menen labraan..

-Taikakuu-
 
Paljon onnea nevi ja masuasukille Paljon tarrasukkia mukaan masumatkalle!

Kertokaahan oireistanne ennen plussausta ja plussan jälkeen nevi ja surusydän! Kiitos!


Ihanaa kun pinoon ilmestyy plussia taas!


Minulla taitaa kypsyä munasolut molemmin puolin, kun kipua ensin pvllä vasemmalla ja nyt illalla oikealla puolella!

Tänään tulee 45 minuutissa asiaa lapsettomuudesta, aion katsoa.


Mukavat illanjatkot kaikille tasapuolisesti!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
=)
Ihanaa kun teille pääsee asiasta kertomaan. Muille ei oikein vielä uskalla edes vihjata asiasta ;)

Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin oireista ja muista asiaan liittyvistä asioista.
Nyt nuo mokomat murkut pyörivät vielä täällä koneen ympärillä.

Nevi rv 4+1
 
NEVI:paljon,paljon onnea sinulle ja valtavasti tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan,todella ihana uutinen,kyynel tuli silmään,peukkuja kovasti,että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Mulla on huomenna fysioterapia,jumpataan jalkoja kuntoon.

Kävin tänään rakkaan äitini haudalla,siivosin sieltä koko talven siellä olleet kukkalaitteet pois ja vein samalla orvokin sinne ja viikonloppuna vien kynttilän palamaan äitini haudalle,kun ensi maanantaina tulee puoli vuotta rakkaan äitini kuolemasta,niin se aika on mennyt,tuntuu että olisi ollut kuin unta,mutta totta se on,että rakas äitini on poissa,kuollut eikä ikinä enään tule takaisin,mutta hänellä on hyvä olla TAIVAAN ISÄN luona.Minussa ja jos onnistun saamaan lapsen,niin sitten myöskin lapsessani näkyy muisto äidistäni.

Kävin kampaajalla jonka luona rakas äitini kävi,niin kampaaja leikkasi mun hiukset ja sanoi,että äitini oli kaunis nainen,todella kaunis nainen ikäänsä nähden,osasi hoitaa itseään hyvin,kun oli kosmetologi ammatiltaan äitini.Äitini ei ehtinyt olla eläkkeellä,kuin puoli vuotta,niin kuoli pois,suru on valtava vielä.

Kiitos teille kaikille,kun olette tukena äitini kuoleman takia,siitä teille kaikille :flower:

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia,että saadaan lisää vauvauutisia tänne!
 
Onnea Nevi oikein paljon liimaa ja tarrasukkia ja kaikkea vauvan kiinnipysymiseen, uskon että menee hyvin, nauti nyt vain. Älä anna pelolla valtaa, kun ei ole aihetta, mullakin oli varhaiskm joitain kuukausia ennen kuopuksen raskautta, niitäkin vaan joskus tulee, mutta ei kannata murehtia liikaa sitä menetystä enää.

Samoin Surusydän älä murehdi säkään, nyt vaan lujat liimaukset. :)

Minnihiiri68 joo ei taida ihan vielä kuulua sydänäänet, mulla kuulunut molemmista hyvin neuvolan dobblerilla eli sydänäänikone mikä lie, olen ollut jotain viikolla 9 + ultraan on myös päässyt melkein samaan aikaan. Meillä on eka neuvola nytkin keskustan neuvolassa, eli luulen että pääsen ultraankin. Saapa nyt nähdä. Tässä sivukylällä on sitten normaalit neuvolakäynnit.

Mulla neuvola vasta 28.4. Täälläpäin yleensä n. 10 vkolla eka neuvola.
Joo vapaaehtoisia on kaikki seulontatutkimukset, en ole yleensä ollut kuin np-ultrassa ja rakenneultrassa. Ei ole ihmetelty vaikka en ole ollutkaan ja ikää lähemmäs 40 v.

Kaikille plussatuulia ja todellakin mukavaa saada plussia ja lisää odotellaan!

Hyvää yötä kaikille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 8+1 :heart: :wave:
 
Vielä piti mainita että olen yskässä ja kurkkukivussa, yskiminen ottaa alavatsaan. Nyt tuo pienempikin kuuluu yskivän, oksenteli eilen illalla limaysköksiä. Saapa nähdä toivottavasti ei kovin pahaksi äidy. :eek:

Pysykää te terveinä! :heart:
 
Vihdoinkin rauha talossa.
Nyt sitten niitä Rouva Pikkumyyn pyytämiä oireita.

Seurasin jonkin verran kn tässäkin kierrossa. Oviksen jälkeen se ponkaisi todella korkealle ylös ja oli kova kuin nenänpää. Loppukierrosta huomasin sen asettuneen 'poikittain' ja se oli erilaista kuin muissa kierroissa
Lämmöt seurasivat tuttua kaavaa, kohosivat oviksen jälkeen samoille lukemille kuin muissakin kierroissa, joten siinä ei mitään muutosta. Outoa kyllä en tässä kierrossa palellut yhtenäkään iltana, enkä saanut kuin yhtenä yönä 'hikoilukohtauksen'. Niistä yleensä kärsin loppukierron aikana.
Nytkin on lämmöt kohollaan, mutta ei palella ollenkaan.
Kp 18, 19 ja 20 kärsin huonosta olosta muutamia kertoja. Nousi sylki suuhun ja piti kovasti nieleskellä. En sitten tiedä liittyikö tähän mitenkään, mutta en kyllä sairastunutkaan.
Kp 24 tuli kaula ja rintakehä täyteen pienen pieniä 'hormooninäppyjä'. Niitä oli sen kesken menneen raskaudenkin aikana, mutta esimerkiksi myös viime kierron lopussa.
Samoihin aikoihin alkoivat rinnat oireilla. Tai siis jos puristi, niin ne olivat aran tuntuiset. Se on jo minulta aika paljon, kun yleensä niissä ei pahemmin tunnu mikään. Aamuisin ovat melko 'normaalit', mutta päivää ja iltaa kohden muuttuvat melko inhan tuntuisiksi.
Kp 25- on ollut pieniä vihlaisuja alavatsalla, etenkin kun kääntää kylkeä pitkällä ollessaan.
Niitä ei ole muissa kierroissa ollut.
Pientä menkkajomotusta on ollut tässä pari päivää, mutta en siinä kovin paljoa huomaa mitään eroa muihin kierroksiin. En yleensäkään kärsi mistään kovista kuukautiskivuista.
Kp 26 tuli testissä nega ja päivällä kerran pyyhittäessä v.punaista paperiin. Silloin ehdin jo muutaman kyyneleenkin tirauttaa ja laitoin kalenteriin kierrospäiväksi 1. Illalla oli kuitenkin lämmöt vielä ylhäällä eikä mitään muita vuotoja tullut. Yleensä minulla alkaa vuoto suoraan kuin vesiputous.
Illalla ihmettelin kun rinnat olivat vieläkin arat ja nännipihojen alle oli ilmestynyt pieniä valkoisia näppyjä. Tai ehkä enemmänkin läikkiä, koska ne eivät ole koholla.
Kp 27 tutkin uutta testiä kaikissa mahdollisissa valoissa ja olin ihan vakuuttunut että 'jotain' siellä näkyi kun oikein siristi silmiä, rukoili ja käytti talon parasta taskulamppua.
Samana päivänä tuli taas yhden kerran pyyhittäessä hieman vuotoa.
Kp 28 aamulla ei ollut menkat vieläkään alkaneet joten tein uuden testin ja siinä oli aivan selkeä, joskin vaaleampi kuin testiviiva, plussa.
Kp 27 todella haaalean haalea haamu tuli kotitesti.fi-testillä ja eilisen (kp 28) aivan selvä plussa Aconin erittäin herkällä testillä.
Viikon verran on ollut aamuisin hieman tukkoinen olo ja pari viimeisintä päivää on aivastuttanut melkoisesti. En kärsi mistään allergiasta eikä meillä ole kukaan sairaanakaan.


Ihan yksilöllisiähän nämä ovat tietenkin ja minulla vielä sekoitti hieman asioita tuo selänroikale :/

Pitkä litania tuli nyt ihan omaanapaa :ashamed:

Sen verran vielä, että laskurit antavat kahta eri päivää; jouluaatto tai sitten joulupäivä :xmas:
Sektiolla tämä pikkuinen tulee syntymään, joten eiköhän me ehditä jouluksi kotiin.

Kiitokset vielä kerran teille kaikille ihanista onnitteluista :flower:
Lähettämistänne tarrasukista ja liimoista pidän kaksinkäsin kiinni =)

Nevi rv4+1
 
Kopioin tämän päivällä tuonne 'tietopaketti'-osioon.
Oletteko ennen kuulleet tälläisestä?

"Yhdynnän jälkeen sperma valuu ulos naisen emättimestä, toisilla nopeammin ja toisilla hitaammin. Sperman valuminen ulos emättimestä on siis aivan normaalia. Naisen ollessa hyvin kiihottunut ja lähellä orgasmia, muodostuu syvälle emättimen pohjaan "kuppimainen" alue. Ilmiötä voidaan kutsua myös "palloontumiseksi". Kun mies ejakuloi eli saa siemensyöksyn, jää sperma tuohon kuppiin. Todennäköisesti sen luonnon tarkoittama merkitys on, että siittiöt pysyvät emättimessä hieman pidemmän aikaa kuin perustilassa tai lievän kiihotuksen aikana, jotta hedelmöittyminen olisi varmempaa. Jos nainen ei ole ollut niin kiihottunut, että tuota palloontumisvaihetta tulisi, voi sperma valua ulos nopeasti. Jos taas sperma on jäänyt kuppiin, se voi valua ulos pitkänkin ajan päästä (esim. tunti) yhdynnän loppumisesta, sitä mukaa kun naisen sukupuolielimet palautuvat halua ja kiihottumista edeltävään tilaan."

Tässä olisi ainakin 'hieman laiskemmille' miehille kannustin ottaa lapsentekopuuhissa vaimo paremmin huomioon ;)
 
Nevi Onkohan tuo se muistaakseni Mastersin ja Johnsonin teoriassa mainittu orgasmivyöhyke, joka syntyy emättimen takaosaan? Muistelisin, että jossain Ihmisen fysiologiassa ja anatomiassa olisi ollut jonkinlainen kuvakin aiheesta. Ilmeisesti asialla on jotain lääketieteellistäkin perää, mutta tokikaan orgasmia ei vaadita raskaaksi jäämiseen.
 

Yhteistyössä