YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)
kikkara......36v.............lapset 4, 11 ja 12v......neljäs toiveissa
surusydän...36v...........kahden tytön äiti................kolmas haaveissa

vilmaville....................12/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............13/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............14/26-30
gitte..........................14/28
mantana.................23/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................24/29.................1. yhteinen
mimmimamma........27/27
nevi........................28/26-27..................5.haaveissa
TeSuLah.................28/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................29/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................36/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............74/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................82/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa
kikkara.................?/?...........4.s toiveissa
surusydän............?/?...........3. haaveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!

Mukavaa talvipäivää kaikille!! :wave:
Rouva Aniliini tsemppiä ja toivottavasti "pallero" on Ok!! Peitot pöllyämään!!! ;)

Touhis Ihana kuulla sieltä kaakonkulmalta, jotta lempi roihuaa!! :wave: ;)

nevi naapuri :wave:

Tosi väsy olen ollut ja eikös tuo migreenikin iskenyt! :headwall: Kp23/34 ja kipeitä repäisyjä tuntuu, taitaa täti tehdä tuloaa! :'(

Lumi-Marja :hug:

Lumi-Marja mitä oletkaan saanut kestää, en kyynelehtimättä pystyny lukea sun surullisia tekstejäsi :'( Voimia sinulle!
Toivon että lääkärit olisivat väärässä ja saisit nyt synnyttää terveen lapsen. :hug:

Tänään lämmöt 37,4 eli on tämä jännää. Toivottavasti kierrot eivät ala pitkittyä ja siksi odottelua, marraskuussa kun kierto pitkittyi viikolla, oli myös oireita ja ehkä joku varhainen km, kuka tietää. En nyt mieti sitä enää.

Ennen kierrot eivät ole pitkittyneet kun yhden kerran, kun elimistöstäni jostain peräsuolen mutkasta, poistettiin vauvan pään kokoinen paise, joka oli koitua kohtalokseni, mutta erikoislääkäri löysi lopulta kivun syyn ja puhkaisi paiseen, josta valui n. puoli litraa märkää, siinä vaiheessa kun paisetta puhkaisiin, olin jo kovassa kipushokissa että muistan vain kuvottavan hajun, anteeksi ilmaisuni. Olin siinä vaiheessa niin kamalan tuskainen ja kipeä.
On niin monimutkainen tarina, että kerroin vain lyhyesti. Henki kallis oli vaakalaudalla ja elämäni olisi voinut päättyä v. 2000, kun sairastuin Englannissa kielikurssilla. Lentokoneessa tullessamme, olin jo kamalan kipeä. Jos märkä olisi valunut sisälleni, olisin voinut jopa kuolla. Silloin kiertoni pitkittyi ja oli 36 päivää. Ehkä elimistöllä oli vain niin raju tila päällä, että vaikutti ko. tilanteen. Se siitä.

Surusydän tervetuloa mukaan!

Täällä monella jännät paikat. Plussatuulia puhallellen

:heart: TeSuLah :heart:

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :heart:

Lumi-Marja Kiitos kauniista runoista. Kyyneleet vierivät poskia pitkin lukiessani :'( . Sinä olet joutunut menettämään niin paljon, etten oikein löydä sanoja, millä voisin sinua lohduttaa :hug: Toivon koko sydämestäni, että nyt olisi kyseessä väärä hälyytys ja saisit pienokaisen terveenä syliisi. Ja nämä palstathan ovat ihan sitä varten, että voi jakaa niin ilot kuin surutkin toisten kanssa. Itse ainakin voin sanoa, että kirjoittaminen näille palstoille on auttanut minua suuresti kaiken tuskan ja surun keskellä.

mantana Kiitos kun päivitit minutkin listalle! Kiertoni pituudesta en oikein osaa vielä mitään sanoa, kun on hieman heittelehtinyt keskenmenon jälkeen :( . Toivottavasti migreeni menee pian ohi.

TeSuLah Tosi hurjalta ja kipeältä kuulosti tuo paise ja sen puhkaiseminen! Onni, että löysivät sen ajoissa. Itselläni oli lukioaikana nielussa paise, joka puhkaistiin ja myöhemmin nielurisat sitten vielä poistettiin kokonaan... Sinulla jännittäminen sen kun jatkuu. Jospa se plussa testiin tulisi :heart:

Itse pääsen yrittämään tärppiä seuraavasta kierrosta. Helmikuun loppupuolella on sitten jännitettävää...

Ja kiitos tsemppauksesta.

Kyllä täällä ovat ihmiset joutuneet kokemaan kaikenlaista elämässään. Mikä olisi parempi paikka noista asioista keskustella, kun täällä on näitä kuulijoita :heart:

Jotain ihan himmeitä olin kirjoitellut edelliseen viestiini. Eli tarkoitus oli siis sanoa, että lääkäri oli sitä mieltä, että tuo kilpirauhanen voi ratkaisevasti vaikuttaa raskautumiseen. Vihdoinkin joku ihminen, joka oikeasti miettii eri vaihtoehtoja, eikä latele kuin joku automaatti noita ikälukemia ja prosentteja tulemaan |O

Nyt ei ehdi enempää, kun pitää lähteä tuota loikoilevaa miekkosta vähän jututtamaan, jos hän vaikka jaksaisi tänään työpäivän jälkeen vähän muutakin kuin lojua sohvalla :p

Olo on kuin nukkuneen rukous, mikä sekin sitte on, mutta piti piipahtaa taas täällä, kun en hetkeen ole käynyt... Niin paljon tänne on juttua kertynyt, että turha yrittääkään teille kaikille kommentoida :).

Monet teidän viesteistänne järkytti, jotkut nosti vedet silmiin. On tämä elämä vaan niin käsittämättömän julmaa joskus. Sitä ei oikein voi käsittää, miksi toisten kohdalle niitä koettelemuksia tulee ikäänkuin suurempina annoksina kuin toisille. Mutta ei täällä helpolla kukaan pääse, siltä tuntuu!

On itsellenikin kaikennäköistä sattunut. Yksi tuulimuna, keskenmeno ihan nuorena... Mutta ei niitä voi verratakaan siihen, mitä on menettää vauvansa! Sitä tuskaa ei pysty kuvittelemaankaan sellainen, joka ei ole itse kokenut. Luulenpa, että se on elinikäinen suru. Ystävän kautta olen tämän nähnyt. Lumi-Marja ja muut, jotka olette tämän kokeneet, olen kamalan, kamalan pahoillani! Kunpa osaisin lohduttaa...

Niin, Lumi-Marja, todella järkyttäviä ovat kokemuksesi. Aika sanattomaksi menin, kun luin. Vastuksia on kohdallesi tullut enemmän, kuin voisi kuvitella yhden ihmisen koskaan kestävän! Onneksi sulla on hyvä mies, joka tukee ja kannustaa. Ei kaikilla ole...:/
Kauniin runon laitoit, kiitos siitä. Taidan kopioida sen. Arvannetkin, miksi. Voimia toivotan, vielä kerran, vaikka tämä laihalta lohdutukselta kuulostaakin!

surusydän - tervetuloa tälle palstalle! Ja osanotto suruusi! :hug:

TeSuLah - kauhea tuo sinun kielikurssin päätös!
Aina sanotaan, että niitä kroppansa tuntemuksia olisi hyvä kuunnella, mutta mistä sitä tietää, milloin pitää olla huolissaan?! Entä jos jokin sairaus ei annakaan mitään vihiä olemassaolostaan ennenkuin sitte, kun ollaan jo pitkällä? Hui! Sitten toisaalta jotkut kivut tulevat ja menevät, eikä niille löydy mitään selitystä...
No, ei maalata deviliä seinille!

Mies käy kurkkimassa seljän takana. Kummasti sitä aina kiinnostaa, kun täällä istuksin. Mutta ei sitte kiinnosta, jos teeveetä töllään! :LOL: Mikähän siinäkin on. Niin, itselle ei nyt sen suurempia kuulu. En testaile, enkä seuraa nippailuja. Tän kierron osalta tuskin on mitään toivoja. Gyne ne vei, kun kertoi ultran tuloksesta: "on sen verran ohut kohdun limakalvo, että tänne tuskin mitään tarttuu". Sitten kirjoitti Luge-reseptin. Ens kierrossa mennään sitten niitten voimin. Ei auta muu!

Lopettelen tällä erää tähän, palailen paremmalla ajalla viikonvaihteessa...

JK. mimmimamma - Mukava, että pääset jo lepäilemään hauvavauvoilta ;). Oma peti kullan kallis!

tiiu64.....2. haaveissa

nevi..............................2/26-27.............5. haaveissa
vilmaville....................13/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............14/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............15/26-30
gitte..........................15/28
kikkara....................20/33................4. toiveissa
mantana.................24/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................25/29.................1. yhteinen
mimmimamma........28/27
TeSuLah.................29/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................30/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................37/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............75/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................83/29.................4.s toiveissa

HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija

nevi :hug: Tsemppiä eteenpäin! Onnea tähän kiertoon sinulle! :wave:

Taas oli kahvitunnilla tänne tultava =)
Tervetuloa joukkoon Surusydän ja osanottoni poikanne menetyksestä :'(
On varmasti ollut rankkaa. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja pikaista raskautumista. Minäkin aina joskus ajattelin/ajattelen tuota ikää, että aika loppuu kesken, mutta kun nämä sivut löysin, niin löysin myös lisää intoa ja toivoa. On niin ihana, kun on muitakin samanikäisiä ja vanhempiakin toiveilijoita, ei tunnu läheskään niin toivottamalle tulla raskaaksi. Kyllähän tälläkin palstalla ovat plussat ropisseet ja ropisee jatkossakin :heart:
Neville pahoittelut tädin vierailusta. Toivotaan, ettette ihan pian sitten tämän jälkeen tapaakkaan :hug:
TeSuLah- kaikenlaisia omituisuuksia sitä pitää ollakkin. Koskaan ei kyllä tästä kehosta tiedä, mitä sieltä pullahtaa! Onneksi tuollaisia paiseita kumminkin harvemmin. Sinulla on kyllä jännät paikat! Ihan tuo jännitys tarttuu meihin muihinkin. Milloin ajattelin testata? Pidähän meidät sitten ajantasalla. Sylin täydeltä plussatuulia sinulle :flower:
Montanalle piristyshali :hug: Toivottavasti täti pysyy loitolla!
Touhu tenavalle peukkuja ja voimahaleja sinne lääkelaskujen uusintaan :hug: Ja toivotaan, että miehellesi tulisi samanlainen puuska sitten oviksen tienoilla =)
Minulla nyt kp20/33. Minulla siis ovis yleensä loppukierrosta. Eilen illalla mies sai vähän samanlaisen kohtauksen, kuin Touhu Tenavankin mies ja nyt jos vain ovis sattuis tähän saumaan, niin olisi edes jonkinlaisia mahdollisuuksia minullakin...Eli näköjään mieskin on ruvennut periaatteistaan lipsumaan :p
Pikkuisen on alamahaa nipistellyt, mutta en sitten tiedä.
Kaikille hyvää päivän jatkoa ja plussatuulia puhaltelen. :flower:

mä ovuloin. Viivat tikussa, vaikka luulin ettei niitä tule sinne ikinä maailmassa =) Ja kuulkaa, kun ei ikinä aiemmin elämässäni ole ollut tällaisia ovistuntemuksia. Siis kaks viikkoa olen tuntenut vasemmalla puolella munasarjan kohdalla arkuutena tulevan ovulaation. Yleensä en tunne mitään.
Nyt ei enää kyllä arista.

Kun mies tulee illalla töistä, pakotan sen jotenkin pöllyttämään peittoja. Vaikka kyllä täällä ollaan oltu varalta muutenkin ahkerana :D

Tervehdys kikkara sinne Savoon. Siellä suunnassahan me mökkeillään kesäisin.

Kaikille intoa, jaksamista elämään sekä plussia mittareihin :heart: Tulkaa ilmoittamaan heti, mitä näkyy... Ihanaa kun on tuommoinen talvikeli, ettei tarvi vesisateessa tallustella. Toivotaan, että kestää jonkin aikaa, kuukauden nyt ainakin :wave:

Kovasti tuulee ja lumi pöllyää, mutta ihana oli käydä koirien kanssa lenkillä ja tuli punaset posket!
Onnea Aniliini ovuloinnista :flower: Nyt vaan sitten peiton alle vipinää :p
Meidän murkunalut ovat sählyä pelaamassa ja pienimmäinenkin oli tänään ekaa päivää tarhassa taudin jälkeen =) Täälläpäin on tosi paljon nyt liikkeellä sekä flunssaa että vatsatautia :x Toivotaan, että tulis kunnon pakkaset muutamaks päiväks, ni sais pöpöt kyytiä.
Nyt lähden loihtimaan jotain hyvää marjoista. Otin niitä läjäpäin sulamaan. Pitäis kehitellä jotain, joka uppoais myös noille pirpanoille.
Hyvää illan jatkoa kaikille!

Voi Lumi-Marja :hug: :hug: iso hali elämän kolhuille. Joskus miettii että miksi elämä meitä kolhii, eikö ole jo tarpeeksi kolhittu yhteen elämään??
Sielun silmin näen sinut vielä pienen vaavin äitinä, joku lapsi odottaa että saisi astua elämääsi. Lapset valitsevat vanhempansa, niin tyttäreni sanoi minulle 4 vuotiaana. Minun oveani aikanaan kolkutti vielä kaksi lasta, poika ja tyttö. Poika on jo hävinnyt portailta, mutta tyttö välillä ilmestyy oven taakse.
Joskus nousee mielen, että miksi niitten ei anneta tulla elämääni. Heillä kun oli rakkauden nälkäiset silmät, ja minulla rakkautta olisi piisannut. Joku suojelee minua joltain. Tänään en tiedä miltä, mutta ehkä tulevaisuudessa ymmärrän, mitä en olisi jaksannut kantaa. Jälkiviisautta.

Nyt selvisi että äidilläni on munasarjasyöpä ja mahdollisesti perinnöllistä laatua oleva. Eilen aloitettiin kemoterapia, mutta äiti kuihtuu silmissä. Onneksi hän on onnellinen ja nauraa ihannille pennuille. 12 päivässä elopaino on heillä noussut 150-200 gr:sta , 550-600 gr:aan. Ne ovat supersyöppöjä ja aivan helyttäviä.

Itselläni oli nolla kierto, joten täti tuli päivälleen. En tiedä olisiko nyt 25.1. kp 4/26-27. Varmaan näin.
Mies on ollut sairaana sen matkan jälkeen jo viikon yhteensä uhtä pitkään kun koiravauvojen ikä. Eli 13 päivää tänään. Miehestä ei ole seksin suurkuluttajaksi, mutta toivotaan, että olisi jo terve ja ilman kuumetta viikon kuluttua :).

Hain muuten suutuspäissäni 5 eri työpaikkaa. Saa nähdä miten käy. Kekessä uuden esimiehen kanssa tiistaina, esimies lupasi maat ja taivaat, mutta jos haluan vaihtelua, niin voisin saada virkavapaata tai voisin opiskella tohtoriksi :) ....en ymmärrä tätiä. Kuulema CV:ni oli niin mahtava :LOL: :LOL:

ihania plussauutisia aniliini ja toivotaan, että tulisi vielä lisää niitä plussauutisia kaikilta palstalaisilta
B) mm :D

Täti tuli kuitenkin to :'( :'( Enää en usko omia kehon tuntemuksiani :ashamed: Kipuja ei ole juurikaan, tuntui hieman ekana päivänä. Testiä en tehnyt, kun täti saapui. Masentavaa, mutta vasta 4 yk, menkkojen alkamisesta 2 vuoden jälkeen, eli voi siksikin kestää raskautuminen ja tulla outoja tuntemuksia. Ovulaation tunnen ja testeillä löytynyt. Täytyy kai tikuttaa tässä kierrossa. Päivitykseen kp 2 tänään.

Toivottavasti te muut plussaatte! :hug:

TeSuLah ja nevi, pahoiteluni tädistä. On se vaan niin väärin, kun se ei malta pysyä poissa :hug:

mimmimamma kirjoitit taas niin kauniisti, että silmät kostuu, vaikka luulis, että kyyneleet alkais jo loppumaan kuivumisen takia. Yritän pitää samasta mielikuvasta kiinni, jossa pikkuinen nyytti meitä ilahduttaa. Voimia myös sinulle jaksamiseen äitisi sairauden kanssa. Muutama vuosi sitten mieheni kanssa seurattiin hänen äitinsä kamppailua syöpää vastaan, mutta sairaus vei hänet 49 vuotiaana. Ei ehtinyt mummu pikkuprinsessaa nähdä. Eikä neiti mummua oppia tuntemaan. Se kyllä surettaa, kun hän oli hyvin lapsirakas ihminen.

Rouva Aniliini mahtava juttu, onnea ovuloinni johdosta ja suuret tsemppaukset siihen suuntaan, että pikku siimahäntä löytää tiensä perille ja pesänrakennus voisi alkaa. :flower:

Hibiscus kiitos myötäelämisestä. Toki saat runot kopsata ja varsinkin, jos niistä on vielä toiselle jotain lohtua.

Kiitos kaikille tsempityksestä, kauniista sanoista, tuesta ja ihan kaikesta. Toisen jalan jo taidan vähitellen tänne puolelle tuoda, kun rusahtava vuoto alkoi taas hiljalleen eilen. Mahassa juilii välillä aaltomaisesti ja henkisesti alan valmistautua siihen, että luonto hoitaa omansa pois. Voihan tämä olla pelkkää mitä lie tuhrua, mitä on ollut viime raskaudessakin, mutta tässä tilanteessa en positiivisesti voi tuota tuhrua ajatella.

Vaikka menetyksiä olen joutunut kokemaan ja surua ollut riittämiin, niin jostain ihmeen kolosta se voima on aina tullut jatkaa elämää eteenpäin. Ystäväni vuosia sitten sanoi, että ei voisi koskaan kuvitella selviytyvänsä vauvan kuolemasta tai isommankaan lapsen. Niin sitä olen itsekkin ajatellut, ennen kuin jouduin aloittamaan äitiyteni pienen arkun ääreltä. Joku voima kuitekin silloin ihmiseen tulee surun keskeltä ja jaksaa nostaa pään ylös ja katsoa uuteen päivään. Helppoa ei suruaika tosin ole ollut, mutta aina olen jotenkin rämpinyt takaisin elämään. Tämä samainen ystäväni menetti oman lapsena pari vuotta sitten vakavassa onnettomuudessa ja kaiken kamaluuden keskeltä hänkin nousi takaisin elämään kiinni. Heille syntyy vauva toukokuussa ja ovat ikionnellisia siitä. Ja aivan pakko mainita erityisesti tässä pinossa, että hänellä ikää 44v.

Eilen tuli 45 minuuttia ohjelmassa juttu sikiöseulonnoista. Se oli aika valaiseva ja voimaa antava ohjelma. Siinäkin väestöliiton lääkäri sanoi, että seulonnoista tulee turhan paljon vääriä hälytyksia, kuten myös jotain vakavia asioita jää kokonaan huomaamatta. Kyllä se laittoi miettimään kaksikin kertaa, jospa vaikka tosiaan tästä vielä noustais kohti ensikesää.

Mulla oli oikein kunnon migreenipuusa, alkoi toissailtana ja eilinen meni täysin pimeessä makoillessa. Vähän vain jakoi päätä välillä petistä nostaa ja tuhru siihen päälle. Kalenterin mukaan mulla olis nyt tätiaika ja voisikohan mokoma johtua siitä. Mulla aina ennen tätiä kolmen päivän migreeni ja sit alkaa vuoto. Voiskohan tosiaan olla, että elimistö huojuu jossain raskaushormonien ja normaalitilan välimaastossa tietämättä mitä pitäis tehdä. Mulle ei hormoniongelmat ole mitään vieraita. Yhteen aikaan ei menkat tullu ilman lääkkeitä ja toiseen vaiheeseen ne ei menny pois ilman lääkkeitä. Olen siis hormonihirviö.

Jospa taas katoaisin viemästä palstatilaa ja toivotan mennessäni täältä lakeuksilta aivan ihanan auringonpaisteen keskeltä kaikille hyvää viikonloppua ja mukavia peitonpöllyttelyhetkiä sekä valtavasti plussapuhureita jokaiseen tupaan :flower: :flower: :flower: :flower:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 13+4

tiiu64.....2. haaveissa

TeSuLah.......................2/27-35.............yk.5........3.s toiveissa
nevi..............................3/26-27.............5. haaveissa
mimmimamma..............4/26-27
vilmaville....................14/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............15/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............16/26-30
gitte..........................16/28
kikkara....................21/33................4. toiveissa
mantana.................25/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................26/29.................1. yhteinen
ebony.....................31/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................38/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............76/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................84/29.................4.s toiveissa

HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija

Tädin piinaamille :hug:

tsemppauksesta kaikki. Ovis kaikesta päätellen alkaa olla ohi, vain laiha viiva tikkuun enää tänään. Koomisen traagista asiassa oli se, että mieheni oli saanut ihan karmean äkkiflunssan ja saapui eilen kotiin ihan reporankana, joten meidän pöllytyksistä ei kyllä illalla tullut mitään :snotty: Niin oli miesparka kipeänä. Nyt täytyy vain toivoa, että meidän etukäteisiskuista olis jotain apua.

Mimmimammalle voimia ja jaksamista äidin sairauden kanssa sekä töiden suhteen. Voimia myös äidillesi. Läheisten kaikenlaista vakavaa sairautta on aina niin vaikea seurata ja äiti on aina äiti. Tiedän sen itse äitini mielenterveydellisiä ongelmia läheltä katsoneena. Nykyään hän on hyvässä kunnossa, mutta muistan hyvin miten ahdistavalta sairaus lapsena ja nuorena tuntui. Oikeastaan olen päässyt kokonaan niistä peloista vasta viime vuosina.

Lumi-Marjalle täytyy kyllä sanoa, että olet käsittämättömän positiivinen henkilö kaikesta kokemastasi huolimatta :hug:

Lähden viettämään sohvalle velvollisuuksista vapaata iltahetkeä sohvalle tuon tuhisevan ukkelin seuraksi. Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja tädin kiusaamille :heart: :heart: :heart:

Kyllä tälle palstalle on kiva tulla lukemaan teidän juttuja. Käväisin äsken tuolla perhekerhon toiveilijoissa. Siellä on jotenkin niin kireä ilmapiiri välillä. Siellä käy pahansuopia ihmisiä vähänväliä ketjujen sisällä arvostelemassa toisten tuntemuksia.
Lumi-Marja, sinun viestejäsi on aina mukava lukea, kun jaksat olla niin myönteinen. Kun surut ja vastoinkäymiset jaksaa ottaa vastaan ja niistä selviytyy, ne usein muuttuvat meille vahvuudeksi. Itse olen käynyt eron läpi. tuosta liitosta minulla on kaksi lasta. Sitä enempää ruotimatta, olen itse ajatellut, että vaikeasta erosta selvittyäni koen nyt itseni paljon vahvemmaksi ja myös huomasin kokemukseni tuovat minulle paljon eväitä omaan työhöni. Teen siis paljon työtä erilaisten perheiden parissa. Olen joskus ajatellut, että ehkä minun piti käydä se kaikki läpi, ehkä sillä oli jokin tarkoitus. Tosin lapsen menettämiselle tai sairastumiselle on vaikeaa löytää jokin järkevä tarkoitus. Se on jotenkin niin epäreilua.
Mimmimammalle iso voimahali :hug: samoin kuin äidillesi ja muillekkin läheisille.
Rouva Aniliinille laittelen peukkuja, että niistä aiemmista pöllytyksistä olisi vielä iloisia ja ahkeria siimahäntiä ollut ottamassa munasolua vastaan =)
Ja iso voimahali tädin kohdanneille ja paljon uusia toiveikkaita ajatuksia uuteen kiertoon :hug:
Minä olen tästä lasten kanssa lähdössä suksiostoksille! Tympeä kyllä ollut tämä talvi. Ei ole paljon intoa mennä suksia ostamaan, kun ei yhtään tiedä montako kertaa nittä taas tänä talvena ehtii käyttää!
Mukavaa talvipäivää kaikille :heart:

Neiti meillä herää jo 5 aikaan ja varsinkin kun isi on aamutuurissa, eli viime viikolla lähes joka aamu. Tänäänkin heräsi ja nukahtikin sitten jo puoli 9 jälkeen.

Ittellä on vuoto jo hiipumassa, normaalia on ollut, mutta taitaa loppua lyhyeen. Lämmöt eivät ole vieläkään laskeneet, kuten pitäisi tädin tullessa, eli sama tilanne kuin viime kierrossakin... Lisäksi nännit arat ja nyt yhtäkkiä puhkesi monta finniä leukaan, otsaan ja alahuuleen.

Miten teillä muilla on menny?

Kikkara sulle vinkiksi, että kun haluat tummentaa sanan tai sanoja, kirjoita ensin sana ja mustaa se hiirellä ja paina sitten ylhäällä olevaa B:tä eli lihavointia ja sanan eteen ja taa tulee b suluissa ja kun lähetät tekstin sana tai sanat tummenee. Toivottavasti ei ollu kovin sekava ohje. :$

Toivon kaikille plussauksia ja oikein mukavaa talvista lauantaipäivää!

:heart: TeSuLah :heart:

Tulinpa kurkkaamaan taas teitä! :hug: :flower:

Lumi-Marjalle paljon voimia ja Onnea, että kaikki kuitenkin olisi hyvin! :hug: :heart:

Hibiscus: Onko clomit ja Lugesteron jo käytössä? Olisi kiva lukea, millaisia oireita tullut? :flower:

Täälläpäin Suomea vaihteeksi paistaa aurinko, ihana asia! B)

Mimmimammalle :hug: äidin sairauden vuoksi ja Onnittelut ihanista koiranpennuista! :heart:

Kaikille muillekkin tasapuolisesti Onnea, jotta plussia syntyisi, näin pian jo alkavan kevään kunniaksi! :hug: ++++++++++++++ :heart:

Oma napa: Tiuhti-Viuhtimme on tarkka (tyttö)? kantamisten suhteen, ei anna minun kantaa, mitään raskasta tai alavatsa kipeytyy, eilen Panadolilla sain menemään ohi ja nukkumalla töiden jälkeen 3 tuntia! :heart: Mies teki ruuat ja söin välillä ja taas nukuin! :saint:

Nyt olo taas oikein hyvä! Onneksi! :heart:

Kaikille Ihanaa vkloppua! :D

Maanantaina siis rv 12 ja npultraus! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

tiiu64.....2. haaveissa

TeSuLah.......................3/28................yk.5........3.s toiveissa
nevi..............................4/26-27.............5. haaveissa
mimmimamma..............5/26-27
vilmaville....................15/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............16/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............17/26-30
gitte..........................17/28
kikkara....................22/33................4. toiveissa
mantana.................26/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................27/29.................1. yhteinen
ebony.....................32/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................39/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............77/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................85/29.................4.s toiveissa

HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija

Olipas vauhdikas päivä taas, eikä välttämättä nyt niin positiivises mieles. Vähältä piti, jotten joutunut pahaan kolariin. Vasemmalle olin kääntymässä ja omasta mielestäni ajoissa vilkuttelinkin, kun joku takana tulleista autoista lähti ohittamaan minun takana tulevaa ja minua. Voi nyt h.elevetti, en ehtinyt edes säikähtää. Olin siis jo lähtenyt kääntymään, kun sivupeilistä hokasin, että ei...perk***, joku id.ootti yrittää ohi. Ei kun takaisin omalle kaistalle ja toivoa, että peräs tuleva pystyy jarruttelemaan. Olis kai siinä henki voinut lähteä, jos en olisi ajoissa huomannut. Niinkuin aina, järkytys tuli vasta jälistäpäin.

Niin, että taas kiitollisena elinpäivien jatkumisesta tässä ollaan. Onneksi meilläpäin on lunta sen verran, että pääsin ladulle rauhoittumaan. Miten teillä muualla Suomessa, onko pyryttänyt kunnolla?

Omia kiertopäiviäni en ole nyt pahemmin kyttäillyt, tuosta mantanan päivittämästä "kalenteristahan" sen näkeekin :). Kiitos, kun jaksat päivitellä! Menkkaoireita on jo kiitettävästi ollut, olen joutunut koviin ennakkokipuihin Panadolia jo popsimaan. Pikkumyy: Clomi+Luge -cocktail on vielä nauttimatta, mutta tässä seuraavassa kierrossa olis tarkoitus. Oikeasti, se pelottaa! Onhan ne kovettuja hormooneja, ja sivuvaikutuksia saattaa tulla.
Mutta clomeja olen aiemminkin napsinut, eikä niistä tullut mitään kauheaa ainakaan... Munasarjoissa alkoi kunnon jytinät ja olin tavallistakin ailahtelevampi, mutta ei mitään semmoista ollut, mitä ei olisi kestänyt. Kiva, kun piipahtelet täällä ja kaikki on hyvin! Kun nyt malttaisit siellä työmaalla olla nostelematta mitään, ettei Tiuhti protestoi! Joko työkaverit tietävät "tilanteen?" Jos tietäisivät, niin pääsisit varmasti siitä kanniskelusta...? Voimia! :heart:

mimmimamma - Pisti silmään tuo, kun kirjoitit, että tyttäresi oli sanonut sulle, että lapset valitsevat vanhempansa.
Mun tytär sanoi samat sanat joskus alta kymmenvuotiaana!
Sanoi jotenkin niin, että valitsi minut äidiksi. Tämä pisti mietteliääksi. Koko keskustelu oli jotenkin semmoinen "syvällinen", ihan kuin tytteli olisi kertonut suuren salaisuuden. Minullakin on vahva mielikuva, että sylissäni vielä istuu lapsi. Tuo mielikuva on itsepintainen, ja se on tullut uniinkin. Voi olla, että ihmisen mieli tuottaa näitä mielikuvia, jotta toivo pysyisi yllä. Koska mikään ei ole niin masentavaa, kuin olotila, jossa kaikki toivo on mennyt... mimmimamma, suuret suuret pahoittelut äitisi takia! Kamalalta kuulosta! Toivottavasti hän selviää tuosta! Tuli mieleen, että jospa niiden pienten koiranpentujenkin syntymällä oli jokin tärkeä merkitys - jos kerran äitisi niistä nauttii!

TeSuLah Tädin tulosta pahoittelut! Tylsä juttu, mutta ei kun uutta kiertoa päin vaan taas, eikös niin!

No niin, nyt murkku soitti hakemaan kaverin luota toiselta puolen kaupunkia pois. Ei auta kun lähtiä. Lumi-Marja Oot kovasti ollut minunkin ajatuksissani. Kauheasti toivon, että kaikki olisi hyvin, että lääkärit olisivat hirveän erehdyksen tehneet. Minäkin katsoin sen 45-minuuttia ohjelman alun, jossa oli sikiöseulonnoista. Ei kyllä mitään uutta... Tunnenhan yhden, jonka lapsi diagnosoitiin vaikeasti vammaiseksi kaikissa lapsivesipunktioissa, 4D-ultrissa sun muissa. Sitä vammaa, mikä piti olla, ei ollut. Aborttia oli suorastaan tyrkytetty. Niin, että en ikinä, en ikinä, jos vielä raskaaksi tulen, luota niihin täysillä. Mutta tietysti ymmärrän, että lääkärit mieluummin sen ikävimmän epäilyksensä tarjoilevat, kun eivät halua antaa turhaa toivoa. :eek: Mutta kaikkea hyvää toivotan sinulle, voimia ja jaksamisia tuon käsittämättömän raskaan ja vaikean vaiheen keskelle! :hug:

Nyt on pakko nostaa kytkintä, ja lähteä neitiä noutamaan! Hyvät illat kaikille, ja etenkin teille, jotka oviksen bongasitte, onnea matkaan!

Täällä kirjoittelen sunnuntai-aamun kunniaksi. Yhtään ei nukuta, joten kävin vilkaisemassa, onko palstalla elämää.

Kauhistus Hibiscus, noita kaahaajia kyllä Suomen maassa riittää. Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä. Useimmat kaahaajista kyllä näyttävät olevan kolmivuotiaan kiihkeään leluautovaiheeseen jämähtäneitä mikahäkkisiä ja kimiräikkösiä. Itsekin olen ollut sydän kurkussa monet kerrat tien päällä, varsinkin moottoritie oikein kutsuu järjen köyhyyttä puoleensa :kieh:

Ei ole vaikea uskoa tuota 'lapset valitsevat vanhempansa'. Kaikenlaisia tuntemuksia aina tulee, mikä sitten lieneekin selitys niille. Kun muutimme aikoinaan mieheni kanssa saman katon alle, heräsimme muutaman kerran yöllä siihen, että välissämme nukkuu ehkä parin vuoden ikäinen lapsi. Eihän siinä siis oikeasti ketään ollut, mutta tunne oli niin vahva, että molemmat sen tiitiäisen siitä jotenkin aistivat. Selitä tuota nyt sitten jollain tavalla. Siinä vaiheessa ei ollut tämä lapsiasia kovin ajankohtainen, kun vasta paremminkin tutustuttiin toisiimme.

Mukava pakkaspäivä tuolla on valjennut, josko kohta pääsisi tuonne ulkoilemaan. Mun velvollisuudet on tänään aika pienet. Miehelle lupasin tehdä riistamureketta, kun lihamureke on lapsuudesta lähtien ollut hänelle ylimaallinen herkku :D Joten hyvän vaimon ominaisuudessa yritän sitä aina välillä valmistaa, vaikka en itse mikään suuri lihansyöjä olekaan :LOL: Onhan se mukava nähdä toinen niin vilpittömän onnellisena.

Iloista sunnuntaipäivää ja plussavyöryjä :heart:

Ps. touhis, käypä postilootalla

Yhteistyössä