YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Lumi-Marjalle lämmin halaus. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja jaksamista näinä päivinä. Hienoa, että sinulla on niin kuunteleva ja ymmärtäväinen terveydenhoitaja. Toivon sydämestäni, että kaikki selviää parhain päin. Ensin kun kuin tarinasi, menin ihan sanattomaksi, ei tullut mitään ajatusta eikä kirjoitusta. Piti pitää miettimistauko. Täällä meitä on tosi monta, jotka sinua ajattelevat :hug:

Kikkara, jos tulisi vielä sopiva hetki, kun voisit miehellesi kertoa, että jos sitä vauvaa yli 35-vuotiaana toivoo, ei todellakaan kannata vuosiksi jäädä odottelemaan. Tästä elämästä kun ei koskaan tiedä, miten se kulkee kenelläkin. Me ollaan turhaan odotettu sitä raskautumista nyt kaksi ja puoli vuotta. Toki ei ketään voi pakottaa samanmieliseksi, mutta joskus 'tiukat faktat' kerrottuna saavat miehet ymmärtämään asiat paremmin.

Touhikselle tsemppiä opintoihin. Ja kaikille muillekin mukavaa sunnuntaita. Pääsiskös tuonne ulos tänään vihdoinkin sateettomalle lenkille. Nyt täytyy kiiruhtaa pöytään, mies on tehnyt myöhäiset aamiaiset valmiiksi. Oltiin illalla myöhään kyläilemässä ja nukuttiin pitkään. Vastapaistetut croissantit tuoksuu nenään mukavasti. Nam! :p

Heippa teille kaikille!
Oma napa:kp11/28 ja tänään tikuttelin ovista ja nega tuli,mutta laskin,että mulla on ovis ensi viikolla,joten huomenna laitamme simpat valmiiksi odottamaan ovista.

Miten teillä muilla on mennyt?

Minä suuntaan itse tästä nyt matkamessuille hakemaan esitteitä parista kohteesta minne suunnittelen matkaa.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!

Palaan vielä vähäksi aikaa linjoille ja omia kiertojuttuja selvitän. Ovista aloitin tikuttamaan ajoissa minäkin. Nyt on siis kp 11 ja mitään merkkiä ei hormonipitoisuuden noususta näy. Mullahan on siis tiistaina se follikkeliultra kp 13 eli katsotaan, mitä munasoluille kuuluu.

Mulla on ollut erikoista ajoittaista ja pistävää kipua vasemman munasarjan kohdalla ehkä reilun viikon ajan. Mähän en siis ikinä ole tuntenut mitään ovulaatiokipuja, mistä olenkin ruvennut miettimään, että tapahtuukohan se munasolun irtoaminen ollenkaan. Tuo ikä on vain niin turhan helppo normiselitys lääkäreille, jolloin saattaa mahdolliset muut raskautumattomuuden syyt helposti jäädä huomaamatta.

Mutta nyt ylös ja ulos ja lenkille. Käymme myös ostamassa iltapäivällä luomujuureksia myyjäisistä suoraan viljelijältä. Hän myy tässä meidän lähellä kerran kuukaudessa tuotteitaan, jotka ovat tosi laadukkaita. Vitsi, että ne ovat hyviä ne oikeat multaporkkanat ym. Ei mitään pestyjä ja muoviin pakattuja siis ;)

Eilinen kyläily tapahtui muuten vanhojen ystävieni luokse. Kadotimme toisemme ulkomaantyökomennusten vuoksi melkein kymmeneksi vuodeksi ja olin ihan varma, jotta ikinä en heitä löydä hakuyrityksistä huolimatta. Ensin lähtivät he ulkomaille ja sitten minä. Iloinen yllätys todellakin, kun törmäsin perheen isään sattumalta asematunnelissa ennen joulua. Ovat muuttaneet takaisin Suomeen pari vuotta sitten. Heillä on kolme suloista tytärtä, joista siis nuorin oli konttaava vauva, kun hänet olen nähnyt viimeksi. Eilen sitten oli paikalla liuta toinen toistaan kauniimpia neitosia. Oi aikoja, miten ne kuluvat ja olipas hauska jutella heidän kanssa kaikesta =)

Ai niin, ja toisella yhteisellä tuttavapariskunnalla, joista myös eilen tuli puhetta vierailun aikana, on nyt noin vuoden ikäinen pikkutyttö. Lapsi on heidän ensimmäinen ja pienokaisen äiti on mua vuoden vanhempi. Kaikki oli mennyt hyvin.

Tsemppiä mantana kilojen kanssa ja ilomieltä. Ne kilot aina välillä jumahtavat paikalleen, mutta kyllä ne taas siitä. Mulle on alkaneet tällä viikolla vanhat housut solahtaa uudelleen jalkaan, mikä on kyllä todella kannustavaa. Niitä ei nimittäin vielä ennen joulua saanut vedettyä edes ylös asti, vaan jäivät jo reisiin kiinni.

No niin, palataan taas aiheisiin ja plussia. :heart: :heart: :heart:

Tultiin just myyjäisiä pitämästa. Aamukahdeksalta jo alkoivat. Siellä iski tosi öklö olo. Meilläpäin on ollut kovasti mahatautia liikenteessä :eek: ja meidän neli-vuotias valitteli korvakipua. Raukka on syönyt nyt kaksi kuuria korvaan peräkkäin ja viimeisin loppui torstaina. Eipä tainut sekään purra :( eli eikun sitten lääkäriin. Meitä näkyy olevan nyt monta, joilla ovista pukkaa! Toivotaan, että tärppejä tulis ja niille, joilla kierto on jo lopuillaan, niin toivotaan että täti pysyttelee poissa eli paljon plussatuulia kaikille.

Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)
kikkara......36v.............lapset 4, 11 ja 12v......neljäs toiveissa

vilmaville....................10/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............11/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............12/26-30
gitte..........................12/28
mantana.................21/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................22/29.................1. yhteinen
mimmimamma........25/27
nevi........................26/26-27..................5.haaveissa
TeSuLah.................26/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................27/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................34/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............72/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................80/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa
kikkara.................?/?...........4.s toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!

Uusi viikko alkoi ja täällä (Häme) sataa lunta =)
Josko nyt, vihdoinkin, tulisi talvi. Itse kyllä mieluummin toivoisin kevään alkavan, mutta mies hinkuu pilkille ja 12v tyttä lautailemaan. Voisin siis heille suoda vaikka talven tuonne maaliskuun loppuun asti, mutta sitten vaadin kyllä jo kevään alkavaksi ;)

Toivottavasti selvisitte kikkara lasten sairastumisista pelkällä säikähdyksellä?

Ihanaa Rouva Aniliini kun olit 'löytänyt' uudestaan vanhat ystävät. Minullakin on muutamia ystäviä joiden kohtaloa tulee välillä mietittyä.

Nyt olen gitte ihan 'vihreänä' täällä. Reissuja suunnittelet, ihanaa.
Meillä ei tämän vuoden aikana ole matkasuunnitelmia, taitaa 'ylimääräiset' tulot mennä kodin remonttiin. Toisaalta sekin on aika kivaa puuhaa ja lisämotiivia antaa 1 1/2 vuoden kuluttua pidettävät lakkiaiset.

Minulla on nyt kp26 menossa, eli huomenna olisi todennäköisin menkkojen aloituspäivä. Viimeisimmän vuoden on ollut tuo 26 päivää, sitä ennen vaihteli 27-28 päivää.
Nyt vaan mietin tuota marraskuista keskenmenoa. Sen ja seuraavien menkkojen väli oli 31 päivää. Olisikohan kierto tasaantunut niin nopeasti että nämä keskenmenoa toiseksi seuraavat menkat tulisivat 'ajallaan'? O-tuntemukset tulivat kyllä mielestäni ihan oikeaan aikaan, joten oletan että kierto on entisellään.
Minulla kun ei tuota kiertoa hätkähytä mikään. Synnytysten ja jälkivuotojen jälkeen on menkat joka kerran alkaneet heti, vaikka olen jokaista neljää lasta täysimettänyt :'( Ja tuo surullinen, itkevä naama kuvastaa sitä, että joka kerran olen toivonut, miltei rukoillut, että edes yhden kerran saisin olla hetken rauhassa menkoilta, mutta ei.

Mutta nyt pitäisi varmaan jo tarttua päivän töihin.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:

Missäs päin Hämettä nevi olet? :wave:
Jännitystä siis tuloillaan ja testit valmiina? Peukut pystyssä! Plussa onnea!!! =)

Minä odotin myös, että olis saanut olla ilman menkkoja tytön syntymän jälkeen, mutta alkoivat kaksi kuukautta sen jälkeen ja täysimetin noin 5kk ja senkin jälkeen 1v9kk ikäiseksi tyttö söi tosi ahkeraan tisua. :heart: =)

Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp12/28 ja tänään laitetaan simpat odottamaan ovista.

Oli eilen todella ryysistä tuolla matkamessuilla.Ajattelin lähteä käymään saksassa laivalla,piristää oloa mukavasti pieni matka ja tekee minulle hyvää,kun on raskas syksy takana,kun rakas äitini kuoli viime syksynä,hoidin häntä koko ajan nyt on suru valtava vielä,hänestä olisi tullut ihana mummi,mutta on nyt enkelimummina ja toiveena olisi että saisin jouluvauvan tänä vuonna,saa nähdä miten käy.
Ainakin viime viikolla kun kävin gynellä,niin kaikki on ok edelleen mulla ja neuvoi vain pupuilemaan ahkerasti oviksen aikana.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!

On se jännä miten toisilla tulee menkat melkein heti vaikka imettää, ittellä kun ne on ollu molemmista 2 vuotta pois, olen kans ensin täysimettänyt molempia; esikoista 4 kk ja kuopusta 5 kk. Esikoista osaimetin 1 v 5 kk ikään ja kuopusta 1 v 1 kk ikään ja jus samoin molemmista pysyny menkat pois. Esikoisen aikana ei käytetty mitään ehkäisyä, imetys kai oli sitä. Raskaaksi en tullut vasta kun menkkojen palattua.

Esikoista yritettiin 4,5 v, kuten olen aikaisemmin kertonut ja apuna oli clomeja ja teroja, vaikka kierrot normaalit ja munasolu irtos. Gyne antoi niitä kun raskaus ei alkanut ja kun olin lopettanut kaikki avut, raskaus lähtikin yllättäen luomusti, syytä moiseen ei tiedetä, tulin sitten toisen kerran raskaaksi menkkojen alkamisesta n. 4-5 kk.

Kyllä monet itkut itkin esikoista yrittäessämme ja toivottomalta tuntui, ei km:ää eikä mitään raskauteen viittaavaa ollu, luovuimme jo ajatuksesta saada oma lapsi ja niin sitten yllättäen vauva ilmoitti tulostaan. Toista yrittäessämme, oli yksi varhainen plussaus joka ei enää 3 pv:n päästä ollutkaan plussa, vaan tuli runsaampi vuoto, ehkä oli kemiallinen raskaus.Sitten pian raskauduin uudestaan.
Joskus raskautuminen vaan kestää, vaikka syyta ei tiedetä, ja ikää ei ollut itselläni kun päälle 30 v. Ekan syntyessä olin 36 ja toisen 39 v. Eli kaikki on mahdollista, nyt haaveilen vielä yhdestä ihmeestä, mutta kovin kauaa en jaksa enää kuumeilla, jos ei pian tärppää.

Saapa nyt nähdä mitä tapahtuu, on ollu nuo lämmöt koholla jo aika kauan.. Tänäänkin 37,1 . :eek:

Plussauksia nyt vaan odotellaan, meillä monella jännät paikat! :heart:

Olin lasten kanssa laskettelemassa, kun vihdoin tuli lunta. =)

mantana plussa toivotteluista =)
Jännittää kovasti, välillä olo on :D , välillä :(
Yritän pitkittää testausta tuon marraskuisen keskenmenon vuoksi, saa vain nähdä kuinka kauan maltan odottaa. Vaan ehkäpä odotuksesta ei tule kovin pitkää, jos luontoäiti päättää toisin :'(

Riihimäkeläinen olen. Syntyisin Savosta ja sieltä Helsingin kautta tänne kulkeutunut.

Minulla kävi viime synnytyksen jälkeen niin, että jälkivuoto kesti 7viikkoa, viikko väliä ja menkat alkoivat ihan säännöllisesti. Täysimetin vajaa 6kk, mutta sitten pikkainen ei enää halunutkaan imeä kun huomasi syömisen ihanuuden.

Saksan matka kuullostaa gitte hienolta. Sinne kun joskus pääsiskin, etenkin joulun alla. Siellä ovat kuulemma jouluiset markkinat ihan omaa luokkaansa.
Osaanotto äitisi vuoksi :(
Äidit ovat niin tärkeitä vaikka minkä ikäisiä me 'lapset' jo oltais.

Pidän sinulle TeSuLah kovasti täällä peukkuja, uhkun ja puhkun plussatuulia :whistle: :whistle: :whistle:
(pari tuulta pidän itselläni ;) )

Mukavaa iltaa :wave:

Yövalvomiset ovat vähentyneet viime yö ensimmäinen omassa sängyssä ja huoneessa nukkuttu. Keksin että vauvan itkuhälytin pentujen vuoteen viereen, tytön huoneseen, niin tämä mamma voi nukkua omassa sängyssä. Uros herättää heti kun epätoivonen huuto tulee monotorista...isän rooli. ....Teksti keskeytyi kun itku kuului ja uros ryntäsi apuun. Jatkan myöhemmin.

B) mm =)

Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....45v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)
kikkara......36v.............lapset 4, 11 ja 12v......neljäs toiveissa

vilmaville....................11/28?.................9.s haaveissa
touhu tenava............12/28.............6.s toiveissa.....Kymenlaakso
Rouva Aniliini............13/26-30
gitte..........................13/28
mantana.................22/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................23/29.................1. yhteinen
mimmimamma........26/27
nevi........................27/26-27..................5.haaveissa
TeSuLah.................27/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................28/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................35/28-30............2. haaveissa
kuumetta..............73/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................81/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa
kikkara.................?/?...........4.s toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
OnniMaija
:heart: + :heart: ONNEA!!!!

Moikka teille kaikille!
Oma napa:kp13/28 ja vahva plussa tuli mulla äsken ovistestiin ja munasarjan kohdalla on pientä nipistelyä ja lämmöt koholla joten illalla laitamme simpat liikkeelle.

Hienoa mimmimamma, että saat jo nukuttuakin. Teidän 'iskä' kuullostaa ihanneisiltä, mitenköhän saisi nuo kaksilahkeisetkin yhtä huolehtivaisiksi :LOL:

Oma olo; :/ =) :x :( eli vaikea vielä sanoa mitään. Vielä maltoin aamulla olla testaamatta ;)

Ja nyt siivoamaan!

Touhukasta tiistaita kaikille :wave:

Hibiscus :hug: tiedät mistä nämä isot halit :hug:

Tulin tuomaan isot plussatuulet ja toiveet tänne. Olkoon onni kaikille myötä....

Täällä sinnitellään valon ja varjon välimaastossa. Tulin vain etsimään täältä positiivisia ajatuksia. Tuolla toisella puolen ei nyt pysty oikein käymään.

Aurinko alkoi paistaa pimeyden keskeltä, jospa se toisi hetkeksi hieman lisää syytä nousta aamulla ja olla mukana elämässä, vaikka olo on kuin haamulla, joka ei näe itseään edes peiistä....

Teitä kaikkia suurella lämmöllä ajatellen, Lumi-Marja 13+1

Tulin juuri lenkiltä ja vielä pitäisi pihaa lähteä kolaamaan. Jonkinsortin tarmonpuuska on menossa =) Meidän pienimmäiselle tuli sitten korvatulehduksen lisäksi kunnon limayskä ja nuha :( Vanhimman mahakivut eivät onneksi ollut vatsatautia, ainakaan vielä... paljon sitä tuntuu olevan liikkeellä.
Lumi-Marjalle lämpimiä ajatuksia myös täältäpäin. Aina, kun tulen tänne lueskelemaan, jännitän, että onko sinulta tullut kuulumisia. Toivon kaikkien tavoin sinulle hyviä uutisia :heart:
Jännitystä nyt riittää näillä sivuilla monienkin osalta. Toivon kaikillee sylin täydeltä plussatuulia. Tulkaahan heti sitten päästämään meidät jännityksestä, kun testailette!
Itselläni siis oli se röntgen maanantaina eikä sieltä onneksi mitään hälyttävää löytynyt. Minä jo jotain kasvainta pelkäsin.
Oviskalenterin mukaan tänään olisi hedelmällisin päivä :) Nyt vain sitten kaikki konstit peliin ja iskä villiksi :kieh: jospa sieltä jotain karkaisi...
No nyt lähden lumitöihin.

Täällä olisi myös yksi kypsään ikään ehtinyt kuumeilija. Jonkin verran olen palstaanne seurannut ja kun kohta pääsen itsekin tositoimiin ja jännittämään, niin haluaisin liittyä seuraanne =) !

Olen 36v. kahden tytön äiti Itä-Suomesta. Meille oli tulossa kevätvauva maaliskuussa, mutta suureksi suruksemme menetimme poikamme rv. 20. Keskenmenon syy ei selvinnyt tutkimuksista huolimatta, joten se tulee olemaan ikuinen arvoitus. Jostakin syystä olin koko raskausajan hyvin epäileväinen (ja erittäin pahoinvoiva pari kuukautta, joten se siitä, että pahoinvointi olisi jonkinmoinen enne, ettei keskenmenoa tule...). Jokin kummallinen äidinvaistoko varoitti tulevasta?! Mitään varsinaisia keskenmenon oireita ei ollut, vaan rakenneultrassa hoitaja ilmoitti, ettei pienokaisen sydän enää syki. Seuraavana päivänä synnytin pojan ja saimme haudata hänet itse.

Talvi on mennyt surressa ja odotellessa. Jälkitarkastus oli vasta yhdeksän viikon kuluttua tapahtuneesta ja nyt vielä odotan pari viikkoa pääsyä verikokeisiin, joissa tutkitaan mm. tukostaipumus. Näiden testien jälkeen olisi tarkoitus yrittää uutta raskautta. Ikääkin kun jo on, niin tuntuu, että aika loppuu kesken :( .

Toivotan teille upeille naisille hurjasti plussaonnea! Ja Lumi-Marjalle valtavasti voimia :hug: Älä menetä toivoasi :heart:

Lumi-Marja :hug: . Olet varmasti meidän kaikkien ajatuksissa :heart:

Surusydän tervetuloa!

Mimmimamma, hyvä että vauvat antavat siellä jo vähän nukkuakin öitä. Gitelle ja kikkaralle onnea oviksen hyödyntämiseen ja plussia myös kaikille muille. Tulkaa äkkiä kertomaan testailijat, mitä kuuluu.

Mä olen ollut niin mehut pois taas työviikon alkaessa, että en ole jaksanut kirjoitella, vaikka käyn kyllä välillä vilkaisemassa uusia tekstejä. Touhis en ole sua unohtanut.

Mulla oli tänään se ultra. Vihdoinkin asiallinen ja mukava lääkäri ultraamassa. Hänpä löysi vasemmasta munasarjasta pullean munarakkulan, munasolun todennäköinen irtoamisaika koon perusteella ylihuomenna eli kp 15. Nyt sitten vielä otetaan ensi viikon lopulla se progesteronikoe, että onkos tuo pallero oikeasti myös irronnut eli ovuloinko myös :)

Ja sitten lääkäri totesi, että kaikki naishormonit ovat arvoiltaan aivan hyvät, mutta kilpirauhasen arvot olivat koholla eli kilpirauhanen ei mahdollisesti toimi kunnolla. Siitäkin otetaan nyt uudet testit ja mikäli arvot edelleen koholla, asiaa ruvetaan tutkimaan ja hoitamaan lääkkeellisesti. Täytyy varmaan tutkia tuota asiaa netistä. Mulle tämä on aivan uusi juttu. Jollain muulla kokemusta? Lääkäri oli kumminkin sitä mieltä, että jos kilpirauhanen on laiska, voi se vaikuttaa ehkä syyttää.

Mukavaa illanjatkoa. Lähden laittamaan karjalanpiirakat uuniin. Täytyyhän tuo työstä saapuva mies jotenkin lämmitellä tuohon ovisajatukseen :D

......ja pyykit viel koneessa pyörivät. Elikkä kyl on mennyt tämän perheen elämä sekaisin äidin opiskeluista johtuen. :( :kieh: Siis viisi iltaa viikossa koululla istun ja jatkuvalla syötöllä tulee etätehtäviä sekä uusia :kieh: tentti päiviä ilmoitellaan. :eek: Niin ja sitten kun ei jostain tentistä läpi pääse niin ei, kun uusimaan (näin kävi ilmeisesti lääkelaskuille, uusin toistamiseen ja perskatin typerän virheen takia :ashamed: )

No, vaan uusille tervetuloa joukkoon :flower: toivotan.

Niin meil iski ukkoon varmaan jokin kummajainen tuos toissa iltana. :whistle: Ukko nimitäin otti ja yllätti minut haluillaan. ;) Vaan het oli kysymys mulla mielessä jotta, mistäs nyt tuulee? :p Harmi vaan et ei olleet nuo otollisimmat päivät meneillään, kun nyt olen niin saakuin loppu viikolla et ei jaksa peittoja liioin pölytellä, eikä kyl ennätäkkään kun opinnot vie kaiken liikenevän ajan vuorokaudesta. :kieh: :
( :eek: :headwall:
Mut pikku toiveen kipinä kuitenkin on olemassa. ;)

Mut nyt pyykit narulle ja pnopeasti unille. |O

:wave: -touhis- :whistle:

ps. Aniliini Uupumus se on kaverina täälläkin ja aikapula myöskin. :/ :kieh:

aamulla olla testaamatta.
En nyt oikein luota noihin kp tuon marraskuisen km takia.

Mites te muut tämän viikon testaajat, joko sormet syyhyävät, onko oireita?

Hurjasti tsemppiä ja voimia Rouva Aniliinille ja touhu tenavalle

Keskiviikkoa :wave:

Täällä tilanne jatkuu jännittävänä ja odottelen rauhassa ja jos täti on reilusti myöhässä, testailen sitten. Välttyy turhilta suruilta, kun ei hätäile, kun herkät testit näyttävät niin helposti plussaa ja silti vuoto voi tulla.

Luin juuri Perhesuunnittelun sivuilta km:stä, että meidän ikäisillä varhaiskm:n todennäköisyys on jo 95% eli hedelmöittyminen voi tapahtua, mutta ei kiinnity. Näkyy silti esim. Aconin 10 testillä jo, vaikka raskaus ei jatkuisikaan. Näin mulla just kävi v. 2005.

Illalla lämmöt olivat vieläkin 37,2 eli koholla. Toivottavasti saamme niitä oikeita pysyviä plussia ja jännitän ja peukutan täällä :heart:

Oireilusta on se erikoista, että rinnat ei juuri muualta ole arat kuin nännit vaan, kun yleensä ennen tätiä ovat arat. Katsoin juuri kuopuksesta raskausoireita ja silloinkin rinnat turposivat ja arastivat vasta n. 13 vkosta eteenpäin ja kahvi oli öklöttänyt vkosta 6 alkaen.

Eli toiveikkaana täällä odotellaan.

Aurinko paistaa ulkona ja ruoka muhii uunissa.

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille =) :heart: TeSuLah :heart:

Surusydän Tervetuloa minunkin puolestani, vaikka tällä palstalla en edes virallisesti ole mukana, mutta henkisesti sitäkin enemmän. Kovia olet joutunut sinäkin kokemaan. Tämän runon haluan sinun pienen muistolle. Sekä kaikille pikkuenkeleille, joita meillä tuolla tähtitarhoissa on.

Lennä lapseni taivaan kotiin,
lennä enkelien hellään huomaan.
Katson taivaan tähtitarhaa
ja sinun tuikkeesi siellä huomaan.
Nuku rauhassa nukkaposki,
tule unessa luokseni uudestaan.
Vielä joskus kohtaamme pikkuinen,
luona enkelten tähtitarhain.

Älä äiti itke,
sillä minun aikani ei ollut vielä.
Kävin vain katsomassa,
mutta tulen myöhemmin uudelleen.

Äiti, pyyhi jo kyyneleet,
Tiedän, sun on ikävä,
mutta minä olen tässä,
vierelläsi, vaikka et minua näkisikään.

Äiti, katso ulos.
Olen poutapilven hattarassa,
tuulessa kosketan hiuksiasi.
Sadepisarassa annan suukon poskellesi.
Auringon säteessä tunnet lämpöni.
Linnun laulussa helkkää nauruni.
Tähtien tuike on minun silmäniskuni.

Olen joka hetkessä,
jokaisessa askeleessasi.
Äiti, en ole mennyt minnekään.
Olen tässä, ikuisesti, sydämessä.

On kai aika minunkin paljastaa elämänkortit ja kertoa jotain menneisyydestä, vaikka ajattelin sen keätkeä sydämeen ja sulkea sinne. Vuonna 1992 odotin kaksosia. Kaikki ei mennyt kuitenkaan hyvin. Toisella pienellä oli jotain toisessa keuhkossa ja sitä ei oikein saatu selville, ennen kuin oli jo myöhäistä. Synnytin pojan ja tytön. Viikkoja oli 39+6, joka on kaksosille jo kiitettävä määrä. Pojalla painoa 3650g ja tytöllä vain vajaa 2kg. Pienellä prinsessalla oli kysta keuhkossa ja hän menehtyi vain muutaman tunnin ikäisenä. Nuo runot ovat tuolta ajalta. Toisen tytön menetin vuonna -99 viikolla 15+5, eikä seiihen löytynyt mitään syytä. Pieni sydän vain sammui. Kaksi keskenmenoa on kans ollut viikoilla 4+5 ja 6+0, mutta niistä selvisin paljon nopeammin, kuin kahdesta muusta.

Tämä tämän hetkinen tilanne on nostanut kaikki synkät muistot elävästi mieleen, eikä niiden sisällä hautominen ainakaan auta asiaa. Olen kovin pahoillani, että tällaisia surullisia asioita tänne kirjoitan, mutta se on osa minua ja halusin sen nyt teille jakaa.

Kaiken surun ja turskan keskellä on kuitenkin olemassa ne hyvät ja hienot asiat, ne vain pitäisi pystyä näkemään ja kohtaamaan. Vaikka kuinka itkettää, niin ptäisi silti muistaa, että elämä jatkuu ja huomennakin on tämä sama elämä elettävänä. Pienen tytön hymy herätti minut tänä aamuna ja saon ison suukon poskelle. Hetkeksi unohdin surun ja tuskan. Hassuttelin pikkuisen kanssa näsgynpäällä, kunnen pikkuinen rapsutteli masussa ja muistutti, että hänkin on olemassa.

Kumpa saisin nuo hennot liikkeet tuntea vielä joskus oikeina kunnon muksimisina, saisin hänet pitää, nähdä kasvavan, nähdä ensihymyn ja askeleet, tuudittaa uneen ja taas uuden aamun vastaan ottaa.

Illalla mies alkoi jutella, että jos meidän pieni ei selviydy ja joudutaan hänestä luopumaan, niin hän haluaa kaikesta huolimatta vielä yrittää, vaikka mahdollisuudet ovatkin onnistumiseen olemattomat.

Sit muihin asioihin. Minä jännään täällä teidän puolesta niin paljon, että ei meinaa tuolilla pysyä. TeSuLahin tilanne on kuin jännitysromaania lukis ja muillakin alkaa olla jo jännät hetket käsillä. Voi kun minä niin paljon toivon, että täällä pärähtäis oikein kunnon plussahyökkäys testeihin, niin olis aihetta vierittää välillä ilonkyyneleitäkin. Vaikka oma tilanne on mitä on, niin iloni on aivan aito jokaisen plussan puolesta täällä:)

Nyt lähden tytön kans ulos, ei auta jäädä tänne sisälle makaamaan ja kierimään tuskissa. Se ei ainakaan paranna asiaa ollenkaan. Pikaista plussaamista kaikille :flower: :heart:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 13+2

Yhteistyössä