YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

mantana: Kiitos päivityksestä
Hyvin se näyttää sujuneen! Pikkumyytäkin pitää kiittää, kun niin ahkeraan päivittelit!

Mullakin on nyt iltavuoro, mutta ajattelin sitä ennen piipahdella katsomassa mitä tänne kuuluu. Hipihiljaiselta vaikuttaa, mutta nostellaan nyt pinoa ainakin takaisin etusivulle. Omanapaa: itsellä olisi keskiv. puhelinaika lääkärille, ajattelin kysyä, kirjoittaisko se sitä Lugea. Kaverille oli kirjoittanut puhelimessa Terolutit. Pakko ainakin kysyä! Täti vasta aloitti riehumisensa meillä, mutta parempi tämäkin vaihe, kuin odottaa saapuvaksi, kun TIETÄÄ että tulossa on!
Kohtalotovereille paljon jaksamisia!!!


mantana ja muut: kyllä nuo ajatukset on ihan tuttuja. varmaan meille kaikille täällä. Täytyy sanoa, että mulla otti aivan oikeasti koville, kun eilen joulumarkkinoilla törmäsin vanhaan tuttuun, jolla oli vaunuissa 3 kk. ikäinen vauva. Otti niin koville, että oli vaikea pusertaa hymyä naamalle ja onnitella! Vaikka hänen puolestaan olin niin iloinen, niin samalla kirveli tämä oma epäonni.

Sitä on ihan mahdoton painaa alas, näkymättömiin, varsinkaan tällaisina hetkinä, kun täti on juuri saapunut, ja pettymys on "tuore".

Tuokin ajatus on tuttu, ettei sukulaiset ja työkaverit(kaan) ajattele, että TÄMÄN IKÄINEN ENÄÄ edes haaveilisi vauvoista. Olen varmaan ennenkin täällä kertonut, kuinka kirpaisi, kun miehen veli oli sanonut miehelleni, erttä "sustahan voi tulla pian vaikka isoisä". Olin iloinen, etten ollut läsnä siinä tilanteessa, koska olisin luultavasti saanut raivarin!
Tämä mies on minun ikäiseni, ja sillä on pieniä lapsia. Sehän oli melkein sama, kuin olisi sanottu, että "kun säkin nyt olet noin vanha, niin ette kai te nyt enää lapsista haaveile".

Mutta nyt en kyllä ollut järin positiivinen, anteeksi!


Nyt täytyy alkaa valmistautua töihin... Kaikille hyvää tuulta tähän viikkoon! Pitäkää itsestänne huolta!
 
Pahoittelut tädin kouriin joutuneille :hug:

Tulin nyt kertomaan siitä ekasta neuvolasta, kun niin kauniisti siellä pyydeltiin :D Kaiken maailman paperisotaa alkuun ja kertausta entisistä rasskauksista. Verikoe otettiin ja olipa kätevä terkkari, kun ei tuntunut missään. Neiti vähän itkeskeli, kun pelkäs, että häntä pistellään, mutta rauhoittui kuitenkin leikkimään. Painoa, noh, liikaa. Verenpaine oli loistava. Samoin hb 140. Ääniä kuunneltiin ja mitään selvää ei vielä oikein saanut. Jotain kohinaa sanoi istukkavirtaukseski ja parikertaa sai sydämenkuvan vilkahtamaan, mutta sitten se taas katosi. Terkkari sanoi, että kyllä seillä elämää on, kun kerran selkeä omasta sykkeestä poikkeava kohinan sekainen syke kuului, mutta mun korvat ei mitään ihmeellistä erottanut.

Systeemit muuttunu ja np ultraan tuleekin aika suoraan, eikä tilata enää itte. seuraava neuvola on 20.12, ellei muutoksia asiaan tule. Ultraan sitten alkuvuodesta. En tiedä millä laskurilla neuvolassa laskettiin, mutta viikot olis nyt 6+0, eli päivää edellä ja LA 28.7.2008. Luotan eniten ultran aikoihin, joten katotaan sinne asti miten vielä heittelee.

Onhan nuo lehtykäiset ja oppaat neuvolakortin kans mukava näky pöydällä :heart: Seuraava neuvola on mulla jo lääkärineuvola, kun on asta ja muuta sellaista. On sama lääkäri, jolta saatiin lähete simppatutkimukseen ja joka oli alkuunlaittamassa mun tutkimuksia jokunen vuosi sitten. Tällä kertaa nähdään vähän eri merkeissä :)

Mukavaa viikon alkua kaikille ja plussailkaa oikein isolla joukolla :heart: :heart:

Lämmöllä, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 6+0
 
Uskomatonta, Lumi-Marja


Hassua, tuossa kirjoittaessa ajattelin sitäkin, että sinulla on tänään se eka neuvola. Muistan, kun siitä eilen mainitsin.
Kiva, kun tulit kertomaan neuvolakäynnistä! Kuulostaa oikein hyvältä! Tuosta painosta kun mainitsit, niin itsekin olen "herännyt" juuri huomaamaan oman painoni, ja yritän nyt tiputtaa muutaman kilon. Sitä on yhtäkkiä kertynyt muutamassa vuodessa melkein 10 kiloa lisää! Shokeeraavaa!


Paljonpaljon onnea matkaan, Lumi-Marja! Tuntuu niin valtavan hyvältä, ja ROHKAISEVALTA tuo teidän tarina, kun kauan yrititte, ja nyt sitten onnistuminen! Lämpimiä halauksia!


Nyt mulle tulee tosissaan kiire...


 
Hei kaikille, tein vielä toivorikkaana Apteekin oman testin, mutta ei mitään :'( Vuotoa tuli vähäisesti vielä su, mutta oireet hävis pikkuhiljaa, enkä tiedä mitä tapahtui, mutta ovulaatio vaikuttaa olevan nyt, vaikka menkat tulivat viikon myöhässä, ovulaatio näkyy kuten ennenkin. Outoa mutta näin se nyt vaan on. Teen vielä tänään ovistestin uudelleen.

Menen viikon sisällä gynelle ja tarkistutan että kaikki ok. Onnea plussanneille ja mukavaa raskausaikaa! :heart: :wave:
 
Iltaa ja pian nukkumaan aikainen herätyskin! =)
Lumi-Marja mukava, kun tulit kertomaan kuulumisia! :wave:
Tesulah :hug:

Tosiaan palaan huomenna iltapäivällä, kun työt haittaa harrastuksia... :D

Omaa... digiovistesti tuli ja sitä mielenkiinnosta tutkimaan vielä! paketti oli aivan murjottu, toivottavasti ei ole mennyt rikki matkalla! :headwall:
Ja huomenna joulukakkuja leivotaan illalla! :xmas: :wave:

Mukavia jännäys plussia puhaltelen kehiin!!! :whistle: :wave:
 
Heissan;=)
Kiitoksia vielä onnitteluista jokaiselle! :heart:
Olemme niin Onnellisia miehen kanssa, myös lapset tietävät ja toivovat, että kaikki menee hyvin! 14v miehen tytär on kai kaikkein eniten haltioissaan!

olo on aika hyvä, aamulla pientä merisairautta tunnin verran töiden alettua, ei oksennuta, mutta vähän huimaa. Iltaisin aivan mahdotonta palelua, eilen aloin nukkumaan yöunille kahden untuvapeiton alle, se kertoo jotain;=)))))

Rinnat sisältäpäin kihelmöivät ja välillä alavatsalla tuntuu jotain outoa muljahtelua, ei kipua kuitenkaan. Eilen vielä oli sellaisia rasituskipuja, piti levätä vähän väliä, mahaan ja selkään vähän sattui.

Tänä aamuna säikähin kovasti töissä, olin menossa asiakkaan luo ja tunsin, että nyt valuu jotain, aina ekaksi pelko voi ei, ei kai menkat=? Mutta päästyäni wc:hen :Helpotus se oli vain sitä sulanutta Lugesteronia :heart:

Sähköpostitse olin yhteydessä gyneeni, jatkan vielä jonkun aikaa Lugejen laittoa. Ultra ajasta kyselin, milloin voisimme tulla, eli lähetti postia, että 7vkoa menkoista olisi suositus, silloin näkyy syke ja sikiökin. Kovasti meitä onnitteli sekä avioitumisesta, että raskautumisesta. Laittoi vielä, ettei varmaan lugesteronista johtunut raskaaksi tulo, mutta itse uskon siitä olleen apua! Niin varhaisultrapv olisi jouluaattona, mutta siis siirtyy vähän eteenpäin eli joulun jälkeen tai uudenvuoden aikoihin; Ajatelkaa nyt on joulukuu ja jo tässä kuussa syke näkyy, uskomatonta, ihanaa. Toivottavsti pieni ihmeemme voi hyvin ja pitää lujasti kiinni matkalla tänne maailmaan! :heart:

Käyn katsomassa teitä ja kovasti pidän teille peukkuja ja babyplussan testejä edelleen suosittelen ja ahkeraa petipuuhailua! :D :heart:

Rakkaudella minä ja pienen pieni Tiuhti-Viuhtimme



Ps hyvin olette pärjänneet päivityksessä, ei se vaikeaa ole!


:heart:

Toivon teille kaikille kovasti onnea, jotta tulette seuraksemme tuonne yli 35v odottajiin!
 
Huomenia! Tulin pikaseen kurkkasemaan teitä. Lunta on nyt tullut niin paljon mutta tosi ihanaa. Näyttääkin niin paljon valoisammalta.

TeSuLah: Oon tosi pahoillani. tsemppiä vaan tulviin yrityksiin.

Hibiscus:Tuo on tosi ärsyttävää, kun muut ihmiset arvioivat omaa ikääsi ja varsinkin noita mummo juttuja argggh.Pistää vihaksi. Olen itsekin monesti kuullut vastaavia kommentteja. Viimeisin oli yhden puolitutun kommentti meidän 1-vuotiaasta:"Minä en kyllä enää jaksaisi noin pientä lasta sinun ikäisenä...." Just joo....itepä oon valintani tehnyt ja itse lapseni hoidan . Ehkä oon turhan herkkähipiäinen noiden kommenttien suhteen, mutta kuitenkin.
mantana:saitkos sinä sen terolut-kuurin?miloin aloitat? Minulla eka luomukierto "terojen" jälkeen. Saas nähdä kuinka kroppa käyttäytyy.

Mukavaa päivää kaikille!
 
huomenia kaikille, ja mukava, että mantana sinä jatkat päivitystä.

Onko tosiaan niin, että 20.kiertopäivän tienoilla voisi ovistestillä pongata raskautta? Tein eilen 19. kp ovistestin ja siinä oli haalea sininen viiva.

Ensi viikolla mulla on gynekologi ja pyydän sitä Terolutia tai Lugesteronia, jos tämä ei luomuilulla tahdo onnistua.

hyvää päivää kaikille kotona tai töissä tai missä vaan muualla!
 
No voi ei,,,,taas nämä tekstit täällä häippäilee :kieh: :kieh: :kieh:

Niin että uudestaan vielä, että tulkaa vain USEIN meitä piristämään Pikkumyy ja Lumi-Marja ja luomaan meille lisää toivoa :heart: :wave: :heart: ...sitä täällä tarvitaan !!!

Ja ihanaa, että tuo päivitys jatkuu täällä.... :heart: :heart: :heart:

Paljon plussia ja tarrasukkia kaikille :wave: :heart: :wave: huiskuttelen täältä !!!

Nyt en uskalla kuvia enään liitellä, kun häviää jo kaikki tekstitkin :LOL:
 
Vähän päivitystä taas


Aniliini, 41v, Vantaa
Ebony, 36v, 5lasta
Mantana, 39v, tytär 11/04
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
Nuusku 4.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
tiiu64 2. haaveissa
vilmaville 9.s haaveissa
kuumetta ensimmäinen toiveissa
TeSuLah 40v/ poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
viidettä haaveillen -70 äiti ..lapset -99,-01,-02,-04,Joensuu
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka 45v. lapset 86, 92 ja 2004 neljäs toiveissa



Hibiscus................2/29................1. yhteinen
TeSuLah................6/27-35..........yk3.......3.s toiveissa
ebony..................6/28-30........... 6.s toiveissa
Mantana ..............7/31 .yk 17. 2. toiveissa..Kantahäme
vimaville................13/28?..........9s haaveissa
viidettä haaveillen ..15/23-32........5.s haaveissa
tuohu tenava........ 19/28...........--6.s toiveissa...Kymeenlaakso
mimuli...................20/27,,,,,,,,,,,,,,,,,,4.s haaveissa
Nuusku.................21/23-32........... 4.s toiveissa
Möhkö-72.............22/26.................2 .toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............24/23-25.........yk15............1 yhteinen
sinitär1.................25/26........................5.s toiveissa
keijukka...............32/29.................4.s toiveissa
tiiu64................... ?/27-29........................2. haaveissa
elina67.........................ensimmäinen lapsi toiveissa


HAAMU

PLUSSANNEET: +

HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy


 
TeSuLah - Hyvä, että menet gynelle. Kyllä tuohon varmasti jokin luonteva selitys löytyy! Hieman kummalliselta kuulostaa, en yhtäkkiä keksi, mistä voisi olla kysymys?


Meikäläiselläkin menkat ovat olleet ihan kummalliset. Tavallista kovempaa alavatsakipua ja tiputtelua jo monta päivää ennen varsinaista hanojen aukeamista.
Pelkään, että se on oire jostain. No, täytyy kysäistä gyneltä...


Pikkumyy - Mukava kun piipahtelet! Voin hyvin kuvitella, miten onnessaan myös teinityttö on
Täällä samanikäinen tyttöteini!

Kyllä kaikki hyvin menee, usko pois vain!
Sinun rohkaisemana olen nyt sitte tilannut netistä niitä Babyplussan testejä ja aion kysäistä gyneltä Lugea :). Kyllä siitä tämän ikäiselle mummelille saattaa apuja ollakin, en yhtään epäile!
Juu, yritämme täältä pomppia vanavedessäsi sinne yli 35-v. odottajien puolelle ihan kaikin voimin!
Siellä tavataan, toivottavasti


Nuusku: Ihanan lumista on täälläkin! Mutta vielä pääsee lenkille metsään ilman, että hiihtelijät huitoo sauvoilla niskassa! Tuo huomautus "minä en kyllä jaksaisi..." on kyllä kauheimpia, mitä olen kuullut!
Että jotkut osaa olla törkeän epäkohteliaita. Jotenkin kyllä kuulostaa kateelliselta(kin) huomautukselta. Mitä tuollaiseen nyt sitten voi sanoa!

mimuli: kyllä sillä ovistestillä voi saada vihiä raskaudesta... Olen aikanaan itsekin saanut... Toivottavasti sinulla on tärpännyt!

Nyt tämä akka häippäisee lenkille, sää on niin nätti ja pikkuisen pakkaslunta satelee. Kaikille oikein kaunista tiistaita vaan!




 
Heippistä ja arvatkaapa kuka löysi veskin kaappia siivotes ovistestin ja tietty käytti sen :LOL: Pitihän se vanhasta muistista kastella ja siihen tuli kaks mahtavan paksua viivaa ja testiviiva jotain mammuttiluokkaa, jotta kyllä se taitaa raskaudenkin näyttää ainakin näillä viikoilla.

Yritän täällä potkia kaikkien tätejä persuuksiin, jotta ymmärtäisivät mennä jonnekkin missä heitä kaivataan, ekä tänne. Toivon teille kaikille jouluksi lahjoista parasta, eli vaaviplussaa ja heille jotka ovista odottelevat, mahtavan hienoa tärppionnea tietenkin.

Minä kerroin lapsille pikkuisesta illalla ja he olivat aivan innoissaan. Motkottivat vain, miksi en heti kertonut, mutta ymmärsivät, että se muutos on niin suuri, että meni hetki ensin ymmärtää itse koko asia. Ilkeä piston tunne masussa vain häiritsee. Terkkarin mukaan se on vain venymiskipua ja kiinnikkeitten kiristelyä sektion jälkeen, joten rauhallisin mielin pitäisi sitä kipuilua kestää. Sain tänään np-ultraan ajan ja se on 17.1.-08 klo 8.00. Pakko tunnustaa, mutta taidan odottaa tuota päivää jopa enemmän kuin joulua :saint: Yksityiselle ehdin varata aikaa hinnasta huolimatta ja se olis 28.12 ja olen vähän kahden vaiheilla, perua vai ei. Taidan perua, sillä siitä ei ole kuitenkaan enää hirvittävän pitkä matka sinne np-ultraan. Jos aika olis ollut ennemmin, olisin varmasti mennyt epäröimättä. ajat vaan kortilla yksityisellekkin.

Olin kyllä yllättynyt siitä ajasta mikä tuli, kun eilen vasta kävin neuvolassa ja tänään oli jo postia laatikossa. Kerrankin systeemit toimii nopeemmin, kuin ehtii edes sisäistää koko asiaa :D

Näin joulunaikaan on kaikkea puuhaa ja ajatukset karkaa kuumeilusta ihan varmasti jokaisella ainakin hetkeksi jonnekkin muualle. Se vähentää stressiä kuumeilun saralla ja se voi osaltaan auttaa tärpissä. Kahlasin jossain jenkkien sivuilla ja siellä oli, et stressihormooni voi vähentää raskaaksitulon mahdollisuutta oleellisesti ja heikentää limakalvoja. Pahuksen pahus, kun en enää löydä sitä sivua, olisin laittanu siitä linkin tänne. Siinä oli kaikkee muutakin asiasta, mutta en löydä koko sivua enää :headwall:

Tänään vaivannut huimaus ja muutenkin heikko olo. Viluttaa koko ajan ja toppatakissa illallakin täs istuin. Yön vietin tuplatäkin alla ja nytkin tekis mieli vetää pipo päähän ja rukkaset käteen. Ei tällä palelulla ole kyllä mitään rajaa. Ummetus alkaa hiipiä kehiin ja kuppikoko suurentunut ainakin yhdellä. Pientä nuhaa pukkaa, mutta niin mulla aina tähän aikaan vuodesta ja hyasintit kaupassa saa pärskimään kunnolla. Allerginen olen niille, vaikka kaunis joulukukka olisikin.

Mulle on tullut hirvee himo nuudeliin juustoraasteen ja aromisuolan kans. Ei mitään rajaa sen syönnille. Verenpaine niin matala, et terkkarikin suositteli jopa lakua ja salmiakkia, eikä suolaa tarvi vähentää. Arvatkaapa vaan kuka innostui asiasta, mutta salmiakkipussin avattua se haisikin jotenkin kummalle. En saanu kun pari syötyä ja jaoin loput muksuille. Outoo, mulla sentään ollu jonkin lainen addikti salmiakkiin koko ikäni. Lakut sen sijaan menee ja auttaa tuohon mahaankin, kohtuudella syötynä.

Nyt en vie palstatilaa tän enempää, vaan teen valakian takkaan, jotta tarkenee täs istuskella, kun pitää vielä laskupinoo madaltaa nettipankissa ja etsiskellä uusia käsityömalleja ja ideoita netistä. Taidan vähän shoppailla nettikaupoissakin.

Ajatusten siivin tulen jokaisen luo ja ojennan korillisen plussakukkasia ja konvehteja, hedelmiä ja kupin kuumaa kaakaota, kahvia tai glökiä, mitä kukakin ikinä haluaa. Lähetän myös isot halit ja uskon siitä, että kaikki nyytin syliin saa.

Lämpimin ajatuksin, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 6+1


 



Nyt on gynen kanssa sovittu varhaisultra, kun jouluaattona olisi ollut 7vkoa täynnä, hän päätti , että tulenkin jo ennen joulua 21.12.-07, silloin sykkeen pitäisi löytyä :heart: ja sikiö on silloin 1-2cm :D :heart:

Ovistesteillä tosiaan voi testata alkavaa raskautta, ensin tulee haamu, mikä joka pv vahvistuu, kunnes on tummempi kuin kontrolliviiva ja silloin tulee raskaustestiinkin haamu, minulla kp 24/30 oli haamu raskaustestissä, mikä vahvistui kunnon plussaksi! :heart:

Ihanaa kun olette pyytäneet/pyytämässä keltarauhashormonia avuksi raskauden alkuu/tueksi! :heart:

Minua välillä harmittanut kun useimmat työkamut yli 50 v, jotkut jopa 60v, heillähän ne vaihdevuodet kiusana, ja aina tunkemassa niitä minulle. Kysyvät onko kuuma, onko kylmä? vastaan kumman vaan saan selitykseksi, niin vaihdevuotesi taitavat alkaa :LOL: :heart: Parempi kun en puhu mitään kai kaikilla kesähelteellä esin on kuuma ja hiki ja se on normaalia :LOL:
Tänä aamuna palelin kovin, piti laittaa tosi lämpimästi päälle. :heart: Napinkin pystyin pitämään kiinni koko pvn ajan;=)
Rinnat on jo aloittaneet kasvun, mies sanoi, että alkaa olla aivan bodatun tuntuiset! :D :heart: ja tämä on vasta alkua, olen siis normaalisti pienirintainen, joten raskauden aikana tulee iso muutos! :heart: , ja tietty myös imetyksen aikaan.

Noniin, enköhän ole jo tarpeeksi höpötellyt, joten nyt kiskon teitä tuonne odottajien puolelle lujaa! :heart: :heart:

Heippa ja voikaa hyvin ja tsemppiä jokaiselle! :heart: :hug:

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Hyvin te tytöt pärjäätte tuon listan päivityksen kanssa ;)

Itselläni oli pelkkä tuhru menkka tällä kertaa. Pe-La välisenä yönä alkoivat hieman mutta loppuivat jo lauantai iltapäivänä. Vanhaa tuhrua on sitten tullut eiliseen saakka. En oikein ymmärrä tätä, mutta kait ne on ne pikkumyylle tarjotut vaihdevuodet.
:headwall: :headwall:

Hieman pettynyt fiilis kun rinnat olivat loppuvaiheessa niin kosketusarat ja muutenkin oli läsnä tunne mahdollisesta raskautumisesta , mutta ensimmäistä kertaa en oikeasti tippunut tuonne maakuoppaan suremaan. Kait se tjottailu sitä nimenomaan tarkoittaa.

Tädin tulohalit kaikille tädin saanneille
:hug:
ja lumi-marjalle kiitos kekkereistä :p :p

B) mm B)
 
Hmmm....Ebony täällä mietiskelee, että tilaisiko taas sieltä Babyplussasta niitä ovis-testejä :snotty: Viimeksi ainakin ne sieltä tilatut testit näyttivät selkeästi oviksen...mutta toinen testi ei oikein toiminut odotusten mukaisesti :( -syy tietysti täti-paholaisen :kieh: .

Nyt mietin, että pitäisikö jättää väliin se oviksen metsästyskin, kun sitten odotukset ovat taas niin korkealla...ja pettymys jälleen kerran suuri,,,kun täti tulee. Tälläistä tämä kuumeilu taas täällä...jos minä nyt tämän kerran vielä tilaan ;) ..... :heart:
 
Ajattelin vain kipaista lukemassa viestit ennen töihin menoa, mutta pakkohan tänne on viestikin jättää, muuten tulee ihan petturifiilis. Niinkuin salaa luikkisi kurkkimassa oven raosta


Mitään uutta ei tänne rintamalle kuuluu, mitä nyt täti alkaa pikkuhiljaa häipyä. Eli ei kun uutta ovista päin. Digitestit on tietysti jo asemissa, mutta tilasin pikkumyyn yllyttämänä myös noita Babyplussan testejä. Anna vaan säkin periksi, ebony. Ei kannata tapella viettejä vastaan.


Lumi-Marja - enpä yhtään ihmettele, että intoonnuit vielä testaamaan. Jotenkin siihenkin hommaan jää koukkuun.
Mukavaa kuulla, että sinulla ja pikkumyyllä pyyhkii hyvin! Kun juttujanne lukee, tulee kamala kaipuu sinne neuvolaan ja ultraan. Kunpa se vielä ois eessä...
Kiitos kaunis onnentoivotuksista meille täällä roikkujille! Osaat niin nätisti kirjoittaa ja sanasi asetella, että tässä jäykempikin liikuttuu!!

Tuo mitä stressistä kirjoitit, pitää varmasti paikkansa. Oma gynenikin on stressaamisesta varoitellut. Mutta kun se on niin vaikeaa olla stressaamattakaan. Työstressikäyrä hipoo välillä pilviä, kaikki se kilpajuoksu ajan kanssa, ehtimisen pakko ja onnistumisen paineet... Sitten vielä päälle kuumeilustressi. Vaikka siitä ei tietoisesti stressiä otakaan, niin eihän stressi käsittääkseni aina tietoista olekaan. Vaikka psyyke olisi palautunut, saattaa elimistö palautua vasta yön pikkutunneilla edellisen päivän stressistä. Näin jostain dokkariohjelmasta muistelen kuulleeni.

Eli kaiketi sitä, miten voisi stressiään hälventää ja siitä palautua, täytyisi miettiä. Yksi keino on ihan varmasti liikunta!


Rouva Pikkumyy - odotan kauhulla, milloin työkaverit alkavat vihjailla vaihdevuosista! Nuo tuollaiset jutut on kyllä loukkaavan kuuloisia. Kaikkein "parasta" oli, kun edellisessä työpaikassani yksi minua noin 10-15 v. vanhempi nainen sanoi mulle, että "kyllä säkin vanhenet. sä et vaan huomaa sitä". Tää lause oli ihan irrallinen, eikä liittynyt mihinkään, mistä olisi juteltu. Olin vaan, että TÄH. Oli kyllä niin typerästi sanottu. Pitäisikö tässä sitten ruveta oikein erikseen huomioimaan oma vanhenemisensa? Ehkä en ollut tarpeeksi hapannaama, kuten hän


mimmimamma: Kyllähän ne menkat voi välillä olla ihan kummalliset ilman, että mistään vaihdevuosista olisi heti kysymys. Kyllähän ne nuorillakiin takkuilevat. Joten lippu salkoon nyt vaan ja hulmuamaan! :heart:

Ja nyt täytyy poistua, työt kutsuu...

Kaikille oikein hyvää, lämpöistä itsenäisyyspäivän aattoa!!!

 
Heippa! tais tulla huti kierto :( meinaan meillä on tällä hetkellä kylässä ihan kauhea hormonihirviö, joka raivoaa ihan pienestäkin. Niin ja tämä kodin sotku on jotain järkkyä ja sekös raivostuttaa vielä enemmän kuin normaalisti. Hohhoijaa..pms:ää podetaan nyt ihan urakalla.
Eka luomukierto ja huomaa ihan selkeesti noi tutut pms-oireeet, paljon voimakkaammat kuin terolut-kierrossa. Taas vaan valitusta.

Mutta Hyvää Itsenäisyyspäivää Kaikille!
 
iltaa!
oletteko jo sortuneet suklaan syöntiin - siis urakalla?
voin vain sanoa, että minulle maistuu. Tänään oli iltapala suklaata ja maitoa, no maito ainaski oli rasvatonta.

Olen jäänyt testauskoukkuun, kuten moni muukin täällä. Se on varmaan hyvä bisnes. Tein tänään ovistestin, kp 21 ja sain vain haalean viivan, mutta huomenna testaan taas, vaikka taas on tunne, ettei tärpännyt.

Stressi varmaankin on yksi tekijä ehkäisemään raskautumista, mutta onneksi on tiedossa joulu ja lomia, jos saisi mielen tasapainoon. Tuntuu kyllä, että eniten stressaan tää raskauden tulokseton yritys. Nyt vaan stressiä kaikki karkoittamaan. Liikunta on kyllä hyvä tapa rauhoittaa mieltä, erityisesti kävely. Myös musiikin kuuntelu rentouttaa ainakin minua.

Ihmisten kommenteista ikään liittyen ei kyllä kannata välittää. Onnekseni työkaverini ovat aina kannustavia, eikä meillä piikittelyä ilmene, vaan tsempataan toisiamme. Iloksemme huomaamme ja sanomme toiselle positiivisia asioita esim. ulkonäöstä. On mukavaa tuottaa toiselle hyvä mieli.

Odottelen, koska mulle iskee siivousinto, jonka kanssa tunnistan noin 3-4 päivää ennen tädin tuloa. Muutaman kerran on huimannut taas, kuten ennenkin ihan alkuraskaudessa, mutta taidanpa vain kuvitella oireita.

Hyviä öitä kaikille ja huomenna popsitaan taas sinivalkoisia suklaita itsenäisyyden kunniaksi ja katsotaan linnanjuhlia.
 
Tänään kävin gynellä ja kerroin oireistani ja tädin myöhästymisestä. Ultrasi ja kaikki näytti normaalilta, mitään viittausta raskauteen ei ollut, kaikki oli ok, kierto alussa, limakalvo ohut, kuten pitääkin tässä vaiheessa.

Meinasi, että kiertoni pituus voi vaihdella vielä jonkun aikaa, koska lopetin elokuussa minipillerit ja syyskuussa imetyksen ja on ollut vasta 2 kiertoa sen jälkeen. Ei kommentoinut tuntemiani oireita sen kummemmin, sanoi kyllä, että on voinut olla joku tosi varhainen keskenmeno, mutta ei muuta osaa sanoa, koska mitään ei näkynyt.

En itsekään enää mieti asiaa enempää, koska mitään ei testeissäkään näkynyt ja oireetkin lakkasivat vuodon loppupäivinä. Ovulaation ei pitäisi olla vielä, koska ultraus vastasi meneillään olevaa kiertopäivääni.

Ovistesti näytti selkeästi viivaa, mutta pidän itse selvempinä puikkotestejä tai kasettiin tehtävää Early Defectionia ( en ole varma oikeinkirjoituksesta )

Tällä vkolla on ollut kiireitä ja täytyy valmistella poitsun 4 v-synttäreitä, jotka pidetään lauantaina. =) Kakkukin pitäisi vielä tehdä ja muita valmisteluja ja siivouksia. Kaikille plussatuulia edelleen ja mukavaa odotusaikaa teille, jotka jo odotatte. :)
 
Aniliini, 41v, Vantaa
Ebony, 36v, 5lasta
Mantana, 39v, tytär 11/04
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
Nuusku 4.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
tiiu64 2. haaveissa
vilmaville 9.s haaveissa
kuumetta ensimmäinen toiveissa
TeSuLah 40v/ poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
viidettä haaveillen -70 äiti ..lapset -99,-01,-02,-04,Joensuu
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka 45v. lapset 86, 92 ja 2004 neljäs toiveissa



Hibiscus................4/29................1. yhteinen
TeSuLah................8/27-35..........yk3.......3.s toiveissa
ebony..................8/28-30........... 6.s toiveissa
Mantana ..............9/31 .yk 17. 2. toiveissa..Kantahäme
vimaville................15/28?..........9s haaveissa
viidettä haaveillen ..17/23-32........5.s haaveissa
tuohu tenava........ 21/28...........--6.s toiveissa...Kymeenlaakso
mimuli...................22/27,,,,,,,,,,,,,,,,,,4.s haaveissa
Nuusku.................23/23-32........... 4.s toiveissa
Möhkö-72.............24/26.................2 .toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............26/23-25.........yk15............1 yhteinen
sinitär1.................27/26........................5.s toiveissa
keijukka...............34/29.................4.s toiveissa
tiiu64................... ?/27-29........................2. haaveissa
elina67.........................ensimmäinen lapsi toiveissa


HAAMU

PLUSSANNEET: +

HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy


[/quote]

Mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille!!! =)
 
Tämä netti taas tökkii.... aloitan kirjoituksen uuxix. :headwall:

Eilinen päivä meni iltaan asti työn merkeissä, kun vielä iltakemut siihen päälle, mutta kerkesin kuitenkin yhtäaikaa perheen kanssa nukkumaan! =)

Tesulah :hug: ja ihanaa yritystä nyt tähän kiertoosi! Hyvä, että ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin! =) Mukavia synttärijuhlia lauantaille ja sankarille onnea, sekä paljon lahjoja! =)

Vai suklaata... yritän välttää nameja, mutta suklaata olen napsinut vain palan, jos tarjolla... :ashamed: Kunhan ei jouna tule sitä valtavaa konvehti ryöppyä! :xmas:

Päivittelin listaamme ja siellähän on muutamia tosi jänniä aikoja! Peukut pystyssä ja plussa onnea!! =) sinitär1 ja keijukka jokos olette testaamassa?? Ja miten kuumetta joko pian testaat? :flower: :flower: :flower:

Omaa... :ashamed: :D Olo on aamusta tosi flenssunen, mutta vitamiinit napsin ja kahvia lämmintä, niin johan tästä pian virkistyy! :xmas: Joku kyseli Teroluteista eli kyllä pitäisi siis aloitta kp15... mutta ajattelin ensin sen oviksen napata ja olenkin opiskellut tuon digitesti ohjeita, jotta osaan käyttää sitä! Aloitan tikutuksen kp12 ensin Babyplussan liuskalla ja, jos näyttää kahta viivaa teen myös digitestin! Tämä siksi, jotta ovat niin pirskatin kalliita nuo digitestit, jotta pitää ensin edullisemmalla varmistella! :ashamed: =)
Mutta nyt kp9/31 ja pupuilu kiinnostaa kovasti.... :p

Joulu lähenee, mutta tänään siis juhlimme 90-v Isänmaatamme!! =)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja palailen sunnuntaina vilkaisemaan onko ihania plussia pärähtänyt tänne!! :flower: :flower: :flower:
:xmas: :wave:
 



Tulinpa kurkkaamaan teitä! :hug: :heart:

Suklaan syömisestä, yhden melkein kokonaisen suklaalevyn olen syönyt nyt viikon sisällä. Tällä hetkellä ei kyllä tee mieli, mutta jos joku tarjoaa, voin palan ottaa :p

TeSuLahin pojalle ihanaa 4v syntymäpäivää! :heart: ja hyvä, että sinulla oli kaikki hyvin gynellä! onnea uuteen kiertoosi!

Nuuskulle voimia pms oireiden parissa, tai toivottavasti ovatkin alkuraskauden oireita! :heart:

Hibiscus, niin rennosti pitää ottaa töissä , nyt 24v hoitsu tietää, että meille saa tulla vauva jos on tullakseen. Hänelle kerroin niistä vanhemmista vaihdevuosimarmattajista;=), Hän luuli minua nuoremmaksi , siis tämä tyttö , olipa ihana asia! :heart: Olen aika kujeellinen ja humoristinen tyyppi työmaallakin, joskus tulee pomollekkin vähän liian rajua leikin laskua tehtyä, mutta hän tuntee minut ja tapani :D , niin ja se yksi työkaveri joka arveli kun jatkuvasti migreeniä pukkasi, josko meille tulossa iltatähti, hänelle silloin sanoin, etten tiedä, koska en tiennytkään :heart: En nyt vielä kerro töissä kellekkään yksi jonka kanssa puhuin ennen naimisiinmenoamme, hän tietää ja oli jopa nähnyt minusta unen, että odotan vauvaa hääasussani ja niin se oli, vaikken sitä itse silloin tiennyt! :D Hän osaa pitää salaisuuden,. hänkin tuli viim kerran äidiksi yli 40v;=) :heart:

Miten te joilla on pieniä lapsia, muistatteko, kun tulitte raskaaksi, uskalsitteko aivan normaalisti rakastella milloin vain heti raskauden alettua? Minä en ole uskaltanut kuin kerran häämatkallamme :heart: , juttelin miehelle kyllä avoimesti, miksen ole uskaltanut, koska pelkäsin keskenmenoa. Mutta tänä aamuna sanoin miehelle, että nyt tuntuu siltä, että pian voimme aiivan normaalisti petipuuhia jatkaa taas, on vaan sellainen tunne, ei pelota tällä hetkellä :heart: Aika intiimikysymys, mutta jos joku viitsii vastata tiedän, olenko ainoa outo siinä asiassa? :heart: :D

Vauvan vaatekaappi nyt valmistettu häntä varten pesty ja tuuletettu, pian alan sitä täyttämään :heart: ja pitikö niitä vauvan vaatteita hankkia myös kokoa 50cm? Vauvani ovat olleet 50-51 cm ja tämäkin ennen laskettua aikaa sektioidaan, kun jo neljäs sektio.

Seuraan tilannettanne ja tulkaa pian tuonne yli 35v odottajien puolelle! :hug: :heart:


_____


Plussaonnea kaikikille! :heart:
 
Mukava, kun piipahtelet! :hug: =)
Tottahan niitä petipuuhia voi jatkaa, jollei mitään erikoista ole kipuja, vuotoa tms. ;) Meillä tyttöä odottaessa, kun ei tiedetty, että raskaana olen, niin voi hurja.... jälkeenpäin ajateltuna, niin kyllä Luoja on hyvin ajatellut tuon kohdun lapsen suojaksi!! =)
Ainoastaan rv18 alkoi vuoto (joka oli klönttimäinen ja sitten loppui) yhdynnän jälkeen ja juuri edellisellä viikolla oli ostettu vaunut... olin ihan kauhuissani! :ashamed: Seuraavana aamuna menin äippäpolille ultraan ja kaikki oli hyvin!! =) Vuotokohta näkyi selkeästi ja olisi lääkärin mukaan vuotanut ilman hötsyttelyäkin varmasti eli ei ollut siitä johtuvaa! Huh, muistan ikäni sen tunteen, kun pelkäsin, jotta nyt tämäkin meiltä viedään. :'( Tytöllä oli kuitenkin kaikki hyvin ja vauvan vaatteita uskalsimme hankkia lisää vasta rv30 tietämillä. :heart: =)

Omaa vielä... työkaverit tietää, jotta jos luoja suo, niin saapi vielä vauva tulla! :saint:





 
Rouva Pikkumyy!

Mulla ei ole ollut semmosta "pelkoa", että petipuuhat aiheuttaisi keskenmenon, vaikka olen kokenutkin kaksi keskenmenoa. Mulla ainakin alkuraskaudessa halut vähenevät, ettei sillai huntsikkaan.. kai se on jonkinlaista luontaista suojelua..en tiedä.. :whistle: Ja mulla on aina alkuraskaudessa kova väsy, ettei kyllä senkään takia oikein jaksa kiinnostaa sänkyhommat :LOL: Mutta nyt, kun viikkoja rupee oleen jo "enemmän", niin rupee taas kiinnostamaan isäntäkin.. :saint: :D

Kehäkukka ja Vilpertti 13+5
 

Yhteistyössä