Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4



katriniini............................LA 22.8.2008
Onnellinen ensiodottaja....LA 23.8.2008

Kaneli-07...........................LA 4.10.2008
FPI.....................................LA 6.10.2008
sara...................................LA 7.10.2008
Duudlari.............................LA 10.10.2008
Mokkis...............................LA 15.10.2008

sarppa70...........................LA 1.11.2008
Helkkynen..........................LA 3.11.2008
JennyAdelina......................LA 10.11.2008
Tiikerintassu.......................LA 12.11.2008
Metalheart..........................LA 21.11.2008
piiku2..................................LA 21.11.2008
Metsätonttu........................LA 25.11.2008
marsulis..............................LA 26.11.2008..............TYKS
palleriina.............................LA 30.11.2008............ Kättäri

Denina................................LA 3.12..2008
kati231...............................LA 15.12.2008

janttu672...........................LA 2.1.2009...............Lohja
Saanuska...........................LA 5.1.2009
Tuizu..................................LA 13.1.2009

Bantsku.............................LA 10.2.2009...........Jorvi
lentoemo-76......................LA 22.2.2009

kiiltis...............................LA 22.3.2009............Helsinki




SYNNYTTÄNEET:



Olivia76.....................pääsiäisenä......Poika

Mamma76 (jubby) .....23.5.07..........Poika

Jonina...................... 10.6.07 poika, 49cm, 3400g ja py 34

Kati-75......................8.7.2007 Poika :heart:

Vilma76..............21.7.07......Poika 3395g ja 50cm :heart:


ruusu76..............30.7.07......Tyttö 2910g ja 49cm :heart:

Möykky...............2.8.07........Tyttö 3110g ja 50cm :heart:


Myrsky-Tuuli........3.8.2007....Poika 3600g ja 52 cm :heart:

Tellervo...............20.8.07......Tyttö 3940g ja 51cm :heart:

Päde....................14.9.07....Tyttö 3104g ja 48cm :heart:


Junnu..................16.9.2007..Poika 4075g ja 53cm :heart:

Emma75...............18.9.07....Poika 3830g ja 50cm :heart:

meme72...............20.9.07...Poika 3725g ja 51 cm :heart:

Hapsuli.................24.9.07...Poika 3355g ja 49cm :heart:

Miranda74............30.9.07...Poika 3770g ja 51 cm :heart:


Piipa75.................29.9.07..Tyttö 3780g ja 50cm :heart:

Ginnifer................23.10.07 Tyttö 3720g ja 51 cm :heart:

Piupa...................29.10.07 Tyttö 2870g ja 46cm :heart:


Auringonkukka-75.... 3.11.07 Poika 3870g ja 55cm :heart:

Dana76................11.11.07 Tyttö 3670g ja 50cm :heart:

Lauralein..............16.11.07 Tyttö 3880g ja 53cm :heart:


Nefer....................25.11.07 Poika 3430g ja 49cm :heart:

Minimi...................01.01.08 Tyttö 3250g ja 50cm :heart:

Pötkylä.................22.01.08 Poika 4200g ja 54cm :heart:

Anno.............10.2.08 (LA 17.2) Poika 3775g ja 51,5cm :heart:

DAWN...........27.02.08 (LA 15.2)Tyttö :heart:


Hormoonihirviö......29.02.08 (LA 2.3)Tyttö 3550g 50cm:heart:

Cicilisko..............6.03.08 (LA 3.3) Poika :heart:

Kellukka.............15.03.08 Poika 3470g 51cm :heart:

Tiila..............20.03.08 (LA 7.3) Poika 3525g 50cm :heart:

Siranna............13.05.08 (LA 20.5) Poika 3205g 49cm :heart:

miinamaria..............23.5.08 (LA 25.5)Tyttö 3985g 52cm :heart:

Fleur...............18.6.08 (LA 10.6)Tyttö 2640g 47cm :heart:

tiinat.................21.06.08 (LA 26.6) Poika 4060g 52cm :heart:

Bella74.............19.07.08 (LA 10.7) Poika 4232g 54cm :heart:

anjamarita...............25.7.08 (LA 22.7)Tyttö 4275g 50cm :heart:

Hannah08...............31.7.08 (LA 6.8)Tyttö 3325g 47cm :heart:

Iida-Liina...............10.8.08 (LA 27.8)Tyttö 2825g 49cm :heart:


JA TÄSSÄ VIELÄ LINKKI VANHOIHIN TARINOIHIN:

Kolmekymppiset esikkoa odottavat:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t740606

Yli kolmekymppiset esikkoa odottavat vol.2
http://keskustelu.kaksplus.fi/t834056

Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.3
http://keskustelu.kaksplus.fi/t891578



Tervetuloa mukaan kaikki uudet kolmekymppiset masunkasvattajat ja jo synnyttäneiden kuulumisia odotellaan myös kovasti!

 
Kiitos Iida-Liinalle uudesta pinosta! Tulin vain nostamaan tätä ylemmäksi kun hölmöyksissäni *istukka-aivoilla* kirjoitin tuohon edelliseen pinoon tuoreen viestin joka nosti sen ylemmäksi :LOL:


Hyvää vointia kaikille!!

~Tiila ja Nyytti 34+4
*enää 2 päivää ennen äitiyslomaa, yippee*
 
Nyt on askarreltu väriä etusivulle! :flower:

Pötkylä on päästetty pitkästä päivittäjän työstä hoivaamaan uutta tulokastaan. Yritän nyt puolestani päivitellä parhaani mukaan uusia tietoja etusivulle. =)
 
FPI
Moikka!
Mä olen ihan uusi täällä, 30v nainen Espoosta, mutta siis tänään ruokiksella tein raskaustestin ja plussaa näytti, tuntuu tosi oudolle ja tietty ihanalle, kun puolentoista vuoden yritys/odotus palkittiin :) Tuolla lasketunajan laskurilla laskin, että laskettupäivä ois 6.10.2008. Niin ja siis esikoinen on kyseessä :)
 
Kiva oli kuulla pötkylän kuulumisia. Paljon jaksuhaleja sinne teille :hug:

Kiva Iida-Liina että aloit päivittelemään tota listaa. Mä oon äippälomalla mut tuntuu että oon niin pirun laiska kaiken suhteen nyt ku ois aikaa :whistle: Tosin en mä ois sitä vastuuta ehkä halunnutkaan kun laskettu aika on parin viikon päästä =)

Tervetuloa äippälomalle Tiila :wave: Ja tervetuloa muuten joukkoon FPI :wave:

Mulla ei kauheesti oo kerrottavaa.. Täällä vaan odotellaan |O Kattelin kauhulla muuten tota listaa tossa että vieläkö on noin monta ennen mua mut siin taitaa olla semmosia jotka ei oo tullu ilmotteleen vauvauutisia...Kun jollain on ollu laskettu aika joulukuun alussa :LOL: Alanko jotenki olla kypsä jo tähä odottamiseen kun tommosia syynään :ashamed:

Nyt CSI:n pariin... Kauniita unia kaikille (jotka saa nukuttua :p )

Nim. moneskohan viikko katkonaisia yöunia 37+4
 
Hienoa Iida-Liina että otit homman haltuun!

Ja Pötkylälle edelleen suuren suuria tukihaleja. Sanattomaksi vei tuo kertomuksesi, mutta onneksi tosiaan on lääkitys joka tepsii, näin alusta kun tulee mukaan kuvioon, tulee jatkossa varmasti arkiseksi ja sinänsä "helpommaksi". Joka tapauksessa pysäyttävä koettelemus, todella hienoa että olette jaksaneet löytää ne positiiviset puolet eli toistenne tuen ja koko perheen rakkaudentunteen. Olette niin voimakkaan oloisia ihmisiä että varmasti selviätte ja pääsette iloitsemaan pienokaisen kehityksestä! Paljon paljon voimia kaikille kolmelle!!!!!
 
Hyvää aamuvarhaista kaikille!!
Minä 35v. ilmoittaudun esikoista odottavien joukkoon =)))
Testi näytti plussaa marraskuun alussa joten nyt mennään rv 17+1. Laskettuaika koittaa 8.7.2008.
Juu, olen vielä(kin) hieman epäuskoinen tästä asiasta vaikka masukin jo pömpöttää jonkin verran. Eka ultra oli rv 11 ja silloin nuppusen pääperämitta oli 46mm. Se oli upeaa nähdä siellä liikkuvan!!! :heart:
Rakenneultra parin viikon päästä.
Mukavaa päivää kaikille, palaillaan!! :)
 
Ilmoittaudun tännekin pinoon! :wave: Kiva, että on aktiivisia päivittäjiä!
Mulle voisi laittaa tuonne listaan, että K-HKS on sairaala!
Mä olen nyt sitten saikulla äippäloman alkuun asti...kärsin yli kk:n kovista alavatsakivuista ja maanantaina jouduin lähetteellä äitipolille, jossa todettiin häpyliitoksen löystyminen ja kaikki raskas työ kielletty synnytykseen asti...ei saa ees imuroida!! :eek: Mun mies on ihan innoissaan, hih! :LOL: "lissu" varmistui sitten erittäin suurella todennäköisyydellä tytöksi, näin oli rakenteessakin katsottu. Nyt joudun vaan meneen ensi kuussa kasvukontrolliin, kun hän on kasvussa pari viikkoa aikaansa edellä, eli mielenkiinnolla ja lievällä kauhulla ootamme, minkäkokoinen neiti sieltä tulee ja koska!!! :eek:

t.vemu76 ja "lissu" 27+1
 
FPI
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Sellainen tuli mieleeni, että oletteko värjänneet hiuksia raskauden aikana? Tai lähinnä raskauden alussa? Mulla ois ollu kampaaja tänään, mutta peruin sen, kun en ollut varma.
 
Moikka! Tervetuloa FPI ja Maria72. :flower: Luovutan mielelläni hännänhuippupaikkani FPI:lle (en tarkoita, että se olisi huono paikka, mutta nyt tuntuu, että oma raskaus on edennytkin johonkin suuntaan, kun joku toinen ottaa jonon pään haltuunsa). =) Niin ja olen muuten värjännyt hiuksia raskausaikana yhden kerran, hyvällä omalla tunnolla. Asiasta tietenkin ollaan montaa mieltä, niinkuin aina. Mutta eikös kampaajilla ole nykyään käytössä aika mietojakin aineita. Itse noudatan aika tarkasti kaikkia ruoka- ja juomasuosituksia, mutta paheeni pidän hiusten värjäämisen suhteen enkä aio ryhtyä maantienväriseksi varpuseksi raskauden aikana.

Annotäällä myös nukutaan katkonaisia yöunia ja se on todella raivostuttavaa. Syynä ei toki ole maha (jota ei todellakaan vielä ole), mutta päivärytmini on mennyt jotenkin aivan sekaisin. Aamuisin ja päivisin olen hirveän väsynyt, mutta muuten hyvävointinen. Iltapäivisin alkaa huonovointisuus, joka vahvistuu koko ajan iltaa myöten. Alkuillan makaan yleensä sohvalla kun en kykene tekemään muutakaan.Joskus kymmenen maissa pahoinvointi alkaa helpottamaan ja silloin huomaa, että on hirveä nälkä. Sitten kun on syönyt huomaa taas olevansa todella pirteä ja nukkumaan menosta ei tule mitään. Ulkoilu alkuillasta auttaa unettomuuteen, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Ulkoilemaan tai jumppaan lähteminen on todellinen haaste, kun päätä särkee ja yököttää. Eilen illalla sain peräti verkkarit jalkaan ja lenkkarit sohvan viereen, mutta siihen se jäi. Öisin kun saa vihdoin unen päästä kiinni, niin eikö jo heti kohta ole pissahätä ja sen jälkeen noin neljän aikaan aamuyöstä alan yleensä voida pahoin ja siihen auttaa vain syöminen. Hiivin sitten aamuyöstä keittiöön ja syön banaanin tai jugurtin, jonka jälkeen olen taas pirteä ja taas menee aikaa ennen kuin saa unen päästä kiinni. Sitten kuin vihdoin nukahtaa, soikin kohta herätyskello ja sama oravanpyörä alkaa taas alusta. :/ Odotan innolla sitä energistä keskiraskautta... toivottavvasti sellainen on olemassa.
 
Tervetuloa myös Maria72 :wave:

Mäki oon värjänny hiuksiani raskauden aikana, kahdesti. Toisen kerran kampaajalla ja toisen kerran itse. Kampaajalla kysyin siitä silloin ja sanottiin että ei siitä olis mitää haittaa että tänä päivänä olis turvallista.

Iida-Liina mulla on ollut tota unettomuutta koko raskauden ajan, muistan itekkii noi sanat omasta suustani että innolla odotan energistä keskiraskautta ja sitä ei sitten loppujen lopuksi tullut :/ Pari kertaa laittoivat neuvolasta lepäämään että sain nukkua silloin kun nukutti. Nyt tilanne siinä mielessä helpompi että oon äitiyslomalla ja voin nukkua vaikka koko päivän jos unta riittää. Kyllä se yleensä alkaa kolmen viikon unettomuuden jälkeen nukuttamaan :D Rankkaa se tosin on ollut. Toivotaan että sä löydät sen energian vielä :)

(.) Ei sitten mitään uutta. Sain nukuttua aamuyöstä melkein puoleen päivään asti mikä on tosi hyvin. Tosin puhelin oli äänettömällä ja totta kai kaikki oli yrittäny tavotella mua ja oli aivan varmoja että olen synnyttämässä kun en vastaa. Eli sitten oli soinu miehen puhelin ja oli joutunu selittämään että siellä se kotona nukkuu vaan :D Miestä ei onneks haitannu ja sano että jatkossa voin pitää puhelinta äänettömällä ja hän sitte selittelee kaikille :D
 
Hei ja tervetuloa kaikille uusille mukaan! :flower:

Pötkylälle ihan ensimmäiseksi isot onnentoivotukset pienestä pojasta! Ja iso lämmin halaus ja paljon voimia sekä sinulle että miehelle. Hyvältä tuntuu kuulla, että saatte toisistanne tukea ja kaikeksi onneksi pojan vaivoihin on löytynyt syy ja lääkitys. En osaa kuvitellakaan kuinka kauhealta tuntuu olla erossa pienestä näin alussa ja hartaasti täälläkin toivotaan, että pääsisitte kaikki kotiin mahdollisimman pian ja asiat lähtisivät sujumaan parhain päin. :hug: Iso askel on jo, että poika on päässyt teholta tavalliselle osastolle.

Iida-Liina, hieno juttu, että otat listan hoitaaksesi. Minäkin taidan olla näitä häntäpään roikkujia tässä joukossa, mutta oma aika ja energia ei taitaisi millään riittää päivityksiin. Kun seuraavan kerran uusit listaa, voit lisätä minun lasketun aikana 10.06.2008, jos viitsit.

ON kuuluu tasaista odottelua. Mitään ihmeellistä ei tapahdu, liikkeitä tuntuu jonkin verran, mutta ei vieläkään mietenkään säännöllisesti tai kovin selkeästi. Viime viikolla tuli yllättäen muutamia supistuksia (tai luulisin, että olivat niitä). Maanatai-iltana maha kurtistui muutaman kerran aivan kovaksi alkaen alhaalta ja kiertäen vatsan yli. Ei tehnyt kipeää, mutta tuntui kummalta ja kävely muuttui kovin hankalaksi. Sama toistui tiistaina iltapäivällä töissä muutaman kerran, mutta sen jälkeen tilanne rauhoittui, joten en ehtinyt sen enempää huolestua. Mies kyllä sai hirvittävän sätkyn, kun kerroin, mutta rauhoittui sitten, kun en itse ollut juuri millänsäkään. Nyt se on tosin heti haukkana vointia tiedustelemassa, jos hetkenkin olen vähän hiljempaa, mutta niin se taisi olla jo aikaisemminkin. =) On myös alkanut soittaa vatsalleni Mozartia kuulokkeilla ja on kovin pettynyt, kun vauva ei suostu reagoimaan musiikkiin liikkeillä. Muutaman kerran on myös käynyt niin, että kun vauva liikkuu mies käy innoissaan sille juttelemaan ja liike loppuu saman tien. Olen yrittänyt vakuuttaa, että kyllä se musiikin/äänen kuulee ja siitä nauttii niin, ettei ehdi kuuntelulta liikkumaan. :LOL:

No niin, takaisin työn pariin, jos ehtisi jotain hyödyllistä vielä tänään tekemään. Työmotivaatio niin totaalisen kateissa kuin olla voi ja töissä vielä kurjat ajat menossa ja ilmapiiri masentunut. Ihmetyttää kuinka tässä vielä jaksaa monta kuukautta.

Hyviä vointeja kaikille!

fleur ja nappi 21+1
 
Ilmoittaudun pinoon mukaan! :wave:
Olen 33 vuotias esikkoa odottava Pirkanmaalta. Tänään kävin otattamassa HCG verikokeen ja plussa tuli, LA 4.10.
Apuja haettiin lopulta AVA:lta kun ei vauvaa alkanut kuulumaan.

Mukavasti antoivat siellä tulosta soittaessa ruokaohjeita yms.
Jäin miettimään hiustenvärjäystä, mahtaako olla järkeä mennä huomiseksi varattuun aikaan kun tärkeät alkuviikot menossa..
 
Tervetuloa: FPI, Maria72 ja Kaneli-07! :flower:
Mukava että meitä 30+vuotiaita ekakertalaisia riittää ja siten vertaistukea kaikissa raskausvaiheissa on saatavilla.

Kampaaja-kyselyyn sen verran, että ystäväni (kampaaja) kertoi aineiden tosiaan jo kymmenkunta vuotta olleen ihan turvallisia. Kyllähän kaikki kampaajat olisivat itse jo erityisäitiyslomalla alkuraskaudesta alkaen, jos aineista vaaraksi olisi! Itse tein varmuudeksi niin, että aikaa varatessani (olen käynyt 2 kertaa kampaajalla tämän raskauden aikana) kerroin raskaudestani ja varmistin, ettei haittaa. Ei haitannut.

(.) Sormenpäät kipeinä verensokerin mittauksesta (mutta arvot onneksi hyviä ) ja ruokatorvea pakottaa rautalääkkeen aikaansaama 'kuivatus'. Nyytti melskaa urakalla kylkiluita rasittaen :heart: ja huomenna Se Viimeinen Työpäivä Ennen Äitiyslomaa :D

Hyvää vointia kaikille!
~Tii ja Nyy 34+5
 
Tervetuloa mukaan FPI, Maria72 ja Kaneli-07, mukava saada lisää porukkaa pinoon.
Pötkylälle jaksamista ! Kertomastasi huokuu jälleen sellainen vahvuus ja positiivisuus (kaiken keskellä)...
Iida-Liinalle kiitos päivitysvastuun ottamisesta.
Tiilalle hyvää äitiysloman alkua! Ensimmäinen lomaviikko tuntui aika omituiselta( olla kotona vaikkei lomalla eikä sairas), nyt tähän on alkanut jo tottua.
Kampaaja kyselyyn: Olen käynyt ihan normaalisti raskausajan värjäyttämässä hiuksia. Olen kyllä valistanut kampaajaa tilastani.

( .) Täällä kaikki periaatteessa hyvin. Pieni pahantuulisuus vaivaa ja alkaa olemaan malttamaton olo, vaikka LA vasta kahden viikon päästä.
Kävin tällä viikolla lääkärillä. Uimarin pää oli kiinnittynyt ja sen kyllä tuntee... Lääkäri teki painoarvion käsikopelolla ja sitten ultralla. Käsin veikkaili 3000g ja ultralla 3100g. Tuo ultralla tehty voi kuulemma sisältää -300g tai +400g heiton. Sanoi myös, että 500-1000g voi vielä tulla lisää...hui!
Olen kuullut vähän ristiriitaista tietoa tuosta sikiön kasvusta. Jotkut sanoo, että kasvaa viimeisinä viikkoina kovasti, kun taas jotkut ovat sitä mieltä, että kasvu melkein pysähtyy kun LA ohi. Miten on? Onko kokemuksia tai oletteko kuulleet asiasta jotain?
HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE!
Dawn ja Uimari 38+0
 
Tännekään kuulu muuta kun kärsimätöntä odotusta. Kaveri on tiukasti lantiossa. Meillä oli kans ultra tällä viikolla ja saatiin 3100-3200 g paino ja arvioitiin syntymäpainoksi n. 3800 g. Mulle sanottiin nyt että meijän neuvola meinaa pistää lähetteen polille joko ens tai seuraavana viikkona jotta vois kattoa tuon tilanteen noiden mun paineiden kanssa. Neuvolan täti ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tätä päästettäis yliaikaiseksi paljoa. Joten kaipa tuo kohta tuolta tulee jo ulos :D Mulle on koko ajan sanottu neuvolassa että hyvinkin voi tulla etuajassa mutta en itse jaksa siihen uskoa.

Saatiinko teillä DAWN hyvät ultrakuvat? kävitkö polilla? Meillä ei enää saatu hyvin ultrattua, mm. jalkamittoja ei pysytty enää näkemään että mikä on reisiluuta ja mikä sääriluuta. Meillä tosin olikin ihan vaan terveyskeskuslääkäri ja niiden ultra. Mutta jäi mietityttää vähän että onhan kaikki ok. Mutta kaikki on kyl sanonu että on mutta näil viikoil ei enää vaan saa kunnon mittoja välttämättä kun maha on niin täynnä vauvaa ja vauva aivan kippuralla.

Tervetuloa Kanelikin :) Kiva saada muitakin pirkanmaalaisia tänne :wave:

Iloista viikonloppua kaikille :heart:
 
Anno: Mie kävin yksityisellä, kun täällä neuvolalääkäri ei tee arviota lapsen koosta, eikä ultraa. Olen kuullut monilta kavereiltani samaa, että eivät usein ultraa enää tässä vaiheessa koska turhaa mainitsemistasi syistä.
Yksityisellä ultrasivat, mutta sehän tietää heille rahaa...
Kuvat olivat epäselviä, mitat saivat otettua (tiedä sitten niiden paikkaansa pitävyydestä...?) Lääkäri oli kokenut, joten luotan ehkä hänen käsillään tekemään arvioon enemmän kuin tuohon ultraan. Ja toisaalta monet sanovat, että painoa merkittävämpi on lapsen pään asento ja miten se "ymmärtää" sitä kääntää syntyessään.
Huomaa kyllä ,että edessä oleva synnytys hermostuttaa mua. Päässä vilisee kaiken maailman mielipiteitä ja kuultuja juttuja ja suurin osa niistä on ristiriidassa keskenään :LOL: . Tuntuu välillä, että on ihan sekasin näiden kaikkien päässä pyörivien ajatusten kanssa. No eiköhän tämä tästä...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower: Oma olo on kuin olisi viettänyt eilen kovinkin kostean baari-illan. :x Voisi kyllä pikkuhiljaa loppua tämä ainainen ällötysolo.

Tervetuloa mukaan Kaneli-07 ja onnittelut kyytiläisestä! :heart: Olenkin joskus törmännyt nimeesi tuolla lapsettomuus-puolella. Itsekin tarvitsin hieman apuja raskautumiseen. Tai no eihän minun raskautumisessa ilmeisesti mitään vikaa ole, päinvastoin ilmeisesti raskaudun kuin tilauksesta jos vain olosuhteet siihen olisivat kohdallaan. Selvisin niin yksinkertaisella jutulla kuin ovulaation induktio, mutta oli siinäkin välillä epätoivossa pyörimistä, sillä munasarjani tuppasivat toimimaan lääkkeillä vähän turhankin innokkaasti. Riskillä mentiin tämäkin keikka. Kolme folikkelia kasvoi isoksi, mutta ainakin toistaiseksi on vain yksi kyytiläinen havaittu olevan matkassa. :heart:

Anno. Voi ei, eikö sellaista energistä keskiraskautta välttämättä tulekaan. Minä kun olen laskenut kaiken sen varaan. Kotona on kesken yksi aloitettu maalausremppa ja ajattelin, että josko sen saisin valmiiksi kun tästä piristyn.

Annolla ja DAWNilla alkaa jo loppusuora häämöttämään. Jännää!

Tiilalle huomiselle mukavaa ensimmäistä varsinaista äippälomapäivää! Miten aiot juhlistaa maanantaita kun ei tarvitse lähteä töihin?

Mukavaa sunnuntaita! :flower:
 
Iida-Liina: kyllä minä jo perjantain äitiyslomailin :D Rentoutumisen merkeissä meni! Maanantaina sitten opiskelen ahkerasti, aion mennä koululle koko päiväksi.. Että se siitä loman aloituksesta!

Ja niin - ei minullakaan mitään superenergistä keskiraskautta ollut. Tietysti unisuus kyllä väheni, mutta ei se korvautunut millään energiapommilla. Ja toisaalta kun mulla tuo pahoinvointi on ollut seuralaisena koko raskausajan (enempi ja vähempi), niin sekin lie voimia hieman vienyt.

Tulevalla viikolla odotettavissa mullekin sitten synnytystapa- ja kokoarvio, joten sitä odotellessa

aurinkoista laskiaissunnuntaita kaikille!

~Tii ja Nyy 35+2
 
Ajattelin tulla pikaisesti kertomaan, että pieni miehemme on vihdoinkin ja kaikesta huolimatta päässyt kotiin.

Vauva-arki on itkuineen, vaipanvaihtoineen, kakanhajuineen ja väsymyksineen ihaninta mitä tiedän.

Meille lääkärit antoivat alussa hieman liian "ruusuisen ja pehmennetyn" kuvan tulevaisuudesta. Todellisuudessahan pahimmassa tapauksessa poikamme sairaus johtaa hyvin vaikeaan kehitys / liikuntavammaan, mutta yritämme silti suhtautua tulevaisuuteen positiivisesti. Niillä eväillä on mentävä eteenpäin ja tällä hetkellä tilanne näyttää hyvältä.

Voikaa hyvin ja ihanan "paksusti". Vaikka jatkossa haenkin varmasti erityyppiseltä palstalta vertaistukea, niin en unohda teitä ja todennäköisesti käyn lukemassa kuulumisianne aina kun vaan ehdin.
 
Pötkylälle ja perheelle vielä lämpöä ja rakkautta! :heart: Ihanaa, että saitte pojan vihdoinkin kotiin.

Sitten vähän omaa napaa. Meillä oli tänään NT-ultra. Vauveli vastasi viikkoja 11 ja oli hurjat 41mm pitkä. Jalkojaan se halusi mielellään pitää sammakko-asennossa, joka näytti aika huvittavalta. Niskapoimun mittaamisesta ei aluksi meinannut tulla mitään, kun sammakon poikanen piti käsiään visusti pään edessä, niin ettei ultraaja saanut minkäänlaista mittaa niskasta. Olin jo ihan varma, että lääkäri pistää minut käytävälle odottamaan, että vauva suostuu muuttamaan asentoaan. Kymmenisen minuuttia siinä pöydällä makoilin ja ultraaja yritti parhaansa mukaan saada vauvaa siirtämään käsiään pois tieltä. Lopulta pikkuinen rupesi kovasti räpiköimään käsillään ja niskapoimu saatiin mitattua. Tulos oli ihan hyvä 0,8mm. Kaikki muukin oli mallikkaasti kohdallaan. Kävin samalla myös veritesteissä. Niitä tuloksia pitääkin odotella noin viikon.

Nyt taidan siirtyä telkkarin ja omenapiirakan ääreen. :p
 
Pötkylä: Tuossa tilanteessa ei varmaan muuta voi, kun elää hetkessä ja ottaa tuleva vastaan sitten kun se tulee. Hienoa, että tilanne tällä hetkellä hyvä!
:hug: ja onnellisia päiviä teille, mahtavaa että pääsitte kotiin!

Iida-Liina: Mahtavaa, että ultrassa kaikki hyvin =) . Ai, että tuo omenapiirakka kuulostaa hyvältä (täällä vesi kielellä pelkästä ajatuksesta)!

( .) Niinkuin huomaatte mulla ruoka ja herkut mielessä. Pari viikkoa sitten ruokahalu huononi ja nyt taas voisin syödä koko ajan sekä suolaista, että makeaa...
 
Äitiyspakkaus haettu!! =) Ja voi että on ihanan värisiä kaikki tekstiilit, just ne värit mistä itse tykkään! :D
Eilen pohdittiin miehen kanssa tätä meidän sisustusta, asutaan siis isossa kaksiossa, mutta silti tavaraa on paljon ja vaikka oon karsinutkin rankasti varsinkin vaatteita, silti on ahdasta... :( Hoitopöytää emme alkuun ajatelleet ees hankkia, puhuttiin sängyn päälle laitettavasta tasosta, mutta nyt en tiiä mihin hittoon laitan kaikki vauvan tykötarpeet mm.vaipat, rasvat jne. Kylppäriin mahtuis hoitopöytä, ois lavuaarikin vieressä, mutta siellä on lattialämmitys, joka taloyhtiön sääntöjen mukaan pitää olla päällä, niin pelkään sen pilaavan rasvat ym.
Isompaa asuntoa ollaan katseltu, mutta kovin on hintavia ja mulla kun ei oo tuota vakityöpaikkaa, niin kannattaako ottaa riskiä ja kitkuttaa sitten isommassa asunnossa? :/ No, nää on tän aamun mietteitä, eiköhän tähän joku ratkaisu löydy jossain vaiheessa!

t.vemu76 ja "lissu" 28+0!!
 

Yhteistyössä