Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat II

Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat
3-KYMPPISET ESIKKOA ODOTTAVAT

Äsvee....................... LA heinäkuu 07...........Pori
K ja kirppu.................LA 27.7.07................Joensuu............PKKS
Kati-75 (Naksu).........LA 31.7.07.................Hesa................Kättäri
Hiiru..........................LA 8.8.07..................Päijät-Häme......PHKS
Piija............................LA 23.9.07.....Helsinki................Kättäri
Pauliina......................LA 10.9.07................Espoo
Päde..........................LA 11.9.07................Oulu..................
Mansku72...................LA 30.9.07....................KHKS
Auringonkukka75.........LA 2.11.07
Piupa.........................LA 2.11.07.........................................TAYS
Petriina......................LA 3.11.2007.......................................EKKS
Lauralein................. ..LA 5.11.07
Dana76......................LA 5.11.07....................Tampere
PiituLiina74............LA 24.11.07.......................Kotka
Nefer.........................LA 24.11.07.......................................Jorvi
Kirsikka.....................LA 9.11.07..............Helsinki...............Kättäri
Jande.........................LA 14.11.07......................................Jorvi
Hmapi........................LA 18.11.07
Merenneitonen............LA 22.11.07...............Turku
PiituLiina74..................LA 24.11.07.............Kotka
SariS..........................LA 5.12.07
Katjuzka75.................LA 13.12.07...........................Seks
Tracy75.......................LA 13.12.07.............Helsinki............Kättäri
Hepulilaalaa................LA 13.12.07.....................Kemi
jennipenni................ LA14.12.07.................Oulu..................OYS
Spark............................LA 20.12.07
minimi............................LA 24.12.07..................Helsinki......Kättäri
Pore71.........................LA 6.1.08.........keski-suomi.........k-sks
Pötkylä.............................LA 16.1.08........................
Inkie.....................................LA 16.1.08.....................
Skinkki................................LA 28.1.08
Posteljooni Petschkin..........LA 19.2.08..................................NKL
Anno...................................LA 17.2.08.................................TAYS
Miina34.............................. LA 20.2.08
Hormoonihirviö...................LA 2.3.08.....................................L-pks
Cicilisko..............................LA 7.3.08...........JKL....
Tiila.....................................LA 7.3.08......................................KYS
Riinua.................................LA 22.3.08...................................TYKS
Aavatuuli.............................LA 4.4.08
Kellukka...............................LA
Miinamaria...........................LA 1.6.08



Synnyttäneet:




Olivia76.....................pääsiäisenä............... .................Poika :heart:

Mamma76 (jubby) 23.5.07......................................Poika :heart:

Jonina 10.6.07 poika, 49cm, 3400g ja py 34


Kati-75......................... 8.7.2007 Poika :heart:

Vilma76..............21.7.07......Poika 3395g ja 50cm :heart:

ruusu76..............30.7.07......Tyttö 2910g ja 49cm :heart:

Möykky...............2.8.07........Tyttö 3110g ja 50cm :heart:

Myrsky-Tuuli........3.8.2007....Poika 3600g ja 52 cm :heart:

Tellervo...............20.8.07......Tyttö 3940g ja 51cm :heart:

Junnu..................16.9.2007..Poika 4075g ja 53cm :heart:

Emma75...............18.9.07....Poika 3830g ja 50cm :heart:

meme72...............20.9.07...Poika 3725g ja 51 cm :heart:

Hapsuli.................24.9.07...Poika 3355g ja 49cm :heart:

Miranda74............30.9.07...Poika 3770g ja 51 cm :heart:

Piipa75.................29.9.07..Tyttö 3780g ja 50cm :heart:

Ginnifer................23.10.07 Tyttö 3720g ja 51 cm :heart:





Ja tässä vielä linkki vanhoihin tarinoihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t740606
 
No niin tältä meidän uusi pino näyttäisi. Toivottavasti sain kaikki päivitettyä mukaan (ilmoittakaa jos jotain puuttuu).

Nyt ei muuta kuin ankaraa keskustelua arvon neidit ja rouvat :D

Ja Myrsky-Tuulille supermegaonnittelut pienestä pojan pallerosta :flower:
 
Pitääpä heti kättelyssä nostaa tämä pinon päällimäiseksi, jos vaikka löytyisi paremmin.

Eilen kävin lääkärillä ja oli lekuri sitä mieltä että pötkylä ei ehkä mene enää töihin ennen äitiysloman alkua. Itku tuli, mä en halua istua kotona tekemättä mitään fiksua kuukausi tolkulla. TAHTOO TÖIHIN!
No saikkua en nyt suostunut ottamaan, mutta saan sitä sitten vaan soittamalla jos mieli muuttuu.

Ensi viikolla olisi taas neuvola ja silloin pääsee kuulemaan miten pikkuElviksen sydän pumputtaa.

Pötkylä ja pikkuElvis 17+0
 
Koskakohan tähän pinoon muuten saadaan eka tyttövauva. Kovin poikavaltaiselta vaikuttaa. :) No ties vaikka Möykky olisi tytön saanut vai oliko heillä jo etukäteen selvillä tuo sukupuoli?

Kiitokset Pötkylä uuden pinon perustamisesta.

Minä kotiuduin juuri neuvolalääkärikäynniltä ja kun sekä oma neuvolatäti että lääkäri ovat parhaillaan lomalla niin molemmat olivat tällä kertaa uusia tapauksia. Tai viikko sitten kyllä kävin jo ekan kerran tällä samaisella lääkärillä sen tulehduksen takia ja tällä kertaa tykkäsin ihmisestä vielä enemmän. Hitsit kun olisi minun vakkarilääkärini. Ihan täysin toista maata kuin se vakituinen, johon olen ollut enemmänkin kuin epätyytyväinen. Olin lääkärissä lähes tunnin verran, mikä jo kertoo, että tällä kertaa asioista keskusteltiin ihan toisin kuin sen toisen lääkärin kanssa. Myöskin neuvolatäti oli mukava, vaikkei omassanikaan ole mitään valittamista. Kaikki oli hyvin ja painoakin enää tullut vain vajaat 150g/vko, kun viime välissä oli 550g/vko vaikka neuvoloiden välikin oli ihan sama. Sf-mitta ei juuri ollut kasvanut, mutta olettivat johtuvan siitä, että vauva oli parhaillaan poikittain ja viimeksi oli raivotarjonnassa. No hyvä kyllä, että jo tiistaina on ultra niin varmistuu, että vauva kuitenkin kasvaa ihan normaalia tahtia eikä vain siitä johdu tuo sf-mitan jämähtäminen. Ja musta kun tuo maha on kyllä selvästi kasvanut sitten tuon viime kertaisen neuvolakäynnin. Huomenna sitten sokerirasitukseen ja kilpparikokeisiin. Toivottavasti niistäkin tulee yhtä hyvät tulokset mitä tämän päivän testauksista. :)

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Morjens kaikille ja onnittelut Myrsky-Tuulelle!

Yritän ryhdistäytyä kirjottelun kanssa, tuppaa vaan olemaan niin ylivoimasta meikäläiselle...Täällä neuvolakäynti takana, ja kaikki oli OK. Oli taas helpottavaa kuulla pikkuisen sydänäänet.

Mulla tänviikkonen helle aiheuttaa huonoa oloa, ja en enää pysty nauttimaan auringon otosta :( tekis vaan mieli maata...

Oli puhetta noista sänkykammari aktiviteeteistä, niin täytyy kanssa sanoa että hiljaista on ollu. Oikein harmittaa kun ei vaan jaksaa kiinnostua...Ja ennen kuitenkin minä olin se aktiivisempi osapuoli - halut katosivat tasan tarkkaan kun plussa pärähti raskaustestiin..Noh, toivottavasti jonain päivänä taas tekis mieli (kuulostaa aika kaukaselta ajatykselta, pelottavaa!!).

Nyt täytyy yrittää raahautua nurtsin leikkuuseen!

Nauttikaa olostanne!

Skinkki (15+2)
 
Kiitos Pötkylä että aloit päivittäjäksi =) Miksi et saisi olla enää töissä? Onko jotain taas vaihteeksi jäänyt multa huomaamatta...
Vielä ois viikkoa np-ultraan, en malttaisi odottaa.... pahaolo on loppunut ja niinpä sitten mietityttää että onko siellä enää elämää. Hittolainen!
Mää en muista enää mitään, eilenkin kissat pääsi karkuun ulos kun luulin laitteneeni ikkunan kiinni kun hain ulkohäkistä ne pois, niin se vain oli auki ja kaupasta tultaessa huomasin kummankin ottaneen koivet alleen :headwall: SIIS TYHMÄSTÄ PÄÄSTÄ KÄRSII KOKO KROPPA! Ryömin sitten puskissa niitä hakemassa, löytyi onneksi pian.
hh+känkkis 10+5
 
Miina34 päivitin tietosi. Anteeksi etten huomannut.

Hormoonihirviö muo on tän raskauden alusta asti vaivannut lähestulkoon jokapäiväinen migreeni ja lisäksi mun molemmat kädet (etenkin vasen) puutuu jo pienestä täysin tunnottomaksi. Koska joudun kulkemaan työmatkat omalla autolla, niin taidan olla näiden tunnottomien käsieni (ja ajoittain jalkojeni) kanssa pienoinen liikenneriski? Ja nämä kaksi asiaa yhdessä tekevät neurologin mielestä minut työkyvyttömäksi. Mutta itse olen sitä mieltä että jo mielenterveyden takia yritän mennä vielä kesäloman jälkeen töihin, edes vähäksi aikaa. Ja jospa nämä migreenit sun muut helpottaisivat kesäloman aikana?

Meillä tosiaan ensi viikolla alkaa kesäloma ja mökille pitäisi suunnata. Parhaillaan mietin strategioita miten saan kissan mukaan, kun en raaskisi jättää kaveria kotiin. Kantokopassa huutaa koko matkan niin ettei kenelläkään kulje järki ja jos kissan antaa olla autossa vapaana, niin tiesä sitten mitä tapahtuu, riekkuvat koiran kanssa niin, että ollaan koko perhe pöpelikössä? Matkaa on tosiaan reilu 300km ja miehelle olen jo ilmoittanut että jos kissanen ei lähde mukaan, niin en lähde minäkään.
Onkos kissaihmisillä ideoita?
 
Meillä on vaan 60 kilsaa mökille ja joskus huutavat ja joskus ei matkustaessa.Tiedän kyllä että jos huuto alkaa niin huutaa koko matkan. Välillä meillä auttoi kun laitoin pyyhkeen kantokopan päälle etteivät näe ollenkaan ulos mutta aina ei auta sekään. Älä anna ruokaa 4-6 tuntiin ennen matkustusta, meillä joskus oksentavat autossa. Voihan se huuto johtua matkapahoinvoinnistakin. Kerran kissa pasko hattuhyllylle... :LOL: ukolla meinas huumori pettää.... onneksi vasta mökki tiellä. Takakontti ois yks vaihtoehto tietty.
Eikös sua sitten itteäs pelota ajaa jos et ole ajokuntoinen? Meinaan vaan että auto pysyy tiellä ja jarrutukset yms.
 
Mitkä olivat pikkumiehen mitat ja paino? Paljon onnea!! :heart: :flower: Minäkin odottelen malttamattomana kertomustasi synnärikokemuksista!

Olipas Pötkylälle annettu tyly tuomio sairasloman suhteen. Onneksi pääset lomalle, yritä ottaa rennosti, niin jospa tuo migreenikin helpottaisi. Minä olen aina lomalla voinut jostakin syystä todella hyvin, oksentelu ja kuvotus alkaa vasta kun pitäisi mennä töihin... :whistle: Sairaslomaa en silti ole halunnut ottaa. Mutta jos alkaa tuntua liian raskaalta tämä työssäkäynti, niin sitten lienee kyllä parasta jäädä kiltisti kotiin vaikka lukemaan vauvalehtiä tai muuta mukavaa.

Kävin tänään sokerirasitustestissä, ei ollut kovin miellyttävä kokemus. Jännäsin eniten sitä, että saadaanko testi tehtyä, sillä sen aikana ei sopisi oksentaa. Menin labraan kello 8 ja oksensin sitä ennen kotona, mutta se ei onneksi ollut sekoittanut tilannetta vaan paastoarvot olivat kohdallaan ja testiä päästiin tekemään. Sain kuin saikin sinniteltyä vaadittavat kaksi tuntia sokerilitkun kanssa ilman yökkäilyjä labran lepohuoneessa ja koko ruljanssi saatiin vietyä läpi. Toivottavasti tuloksetkin on sitten normaalit. Minulla testi tehtiin tän PCO:n takia, kun pco-naisilla on enemmän taipumusta sairastua diabetekseen.

Päätin jo, etten ota kantaa petipuuha keskusteluun, joka on ollut mielenkiinoista luettavaa, mutta en sitten kuitenkaan malta olla kommentoimatta! Meilläkin mies on ollut tavanomaista varovaisempi etenkin nyt kun masussa selkeästi joku pyörii ja potkii. Onneksi en ole kärsinyt suppareista tai muistakaan ongelmista, mitkä rajoittaisivat touhua ja on ihan pakko vinkata, että opaskirjojen ylistykset keskiraskauden ihanista orkuista pitävät paikkansa! :p Meillä alkuraskaus oli todella hiljaista, mutta tilanne on nyt vähän parantunut... joten tsemppiä etenkin niille, joilla nyt on menossa ensimäinen kolmannes!

Kirsikka 26+6
 
Ginnifer
Olen vissiin ainoa, jota ei helle haittaa. Musta on vaan ihanaa kun on kerrankin niin lämmintä ettei tartte joka kerta ovesta ulos astuessa kantaa ylimääräisiä vaatteita mukana varmuuden vuoksi... Tosin eihän täällä rannikolla ikinä ole ihan sellaisia asteita kuin ennusteissa luvataan, meri viilentää sen verran. Toisaalta olen huomannut senkin, että nyt raskauden aikana en ole palellutkaan. Jotenkin oma ruumiinlämpö tuntuu aina just sopivalta. :)

Ja töissä tarvis jaksaa vielä 5 viikkoa. Tuntuu todella pitkältä ajalta kun ei kertakaikkiaan yhtään huvita. Lasken päiviä että pääden täältä pois.

Ginnifer 29+3
 
Meille syntyi poika 21.7. mutta en ole koneelle sitten ehtinytkään. Synnytys käynnistettiin 20.7. kun oli 10 päivää yli ajan. Vedet meni heti silloin illalla 20.7. 19.30 ja synnytys jatkui ja jatkui ja jatkui kunnes oli 25 tuntia yritetty eikä auennut tarpeeksi, ja alkoi tulehdusarvotkin kohota. Sitten pikaisesti leikkaussalin kautta saatiin ihana puutarhatonttu maailmaan - suippo pää pitkästä synnytyksestä ja koko naamakin ihan karvainen. Mutta ihan oli oman näköinen! Pituus oli 50 cm ja paino 3395 g. Viisi päivää pitivät synnytyksen jälkeen sairaalassa (antibiootteja tipalla mulle, vauva voi hyvin) ja sen jälkeen ollaan täällä kotona opeteltu vauva-arkea.

Julistin siellä synnytyssalissa pariinkin otteeseen että seuraava lapsi tulee sitten adopion kautta, sen verran rankka kokemus se oli.. Saa nyt nähdä kultaako aika muistot parissa vuodessa ;)

Tuossa se hoikka ja komea poika nukkuu ja ynisee välillä, taidan mennä viereen pötköttelemään. Ja nimi on sitten Leo!
 
auringonkukka-75
Minä haluaisin kanssa listaan mukaan... En muista laitoinko aiemmin LA mihinkään viestiin, mutta se on kuitenkin 2.11. Ja poikaa meille odotellaan lääkärin puheiden mukaan. Välillä vaan oudosti näkyy tyttö-unia... Mutta kumpi vaan olisi niiiiin rakas ja tervetullut :heart:

Paljon onnea minunkin puolestani vauvan saaneille :flower:

Kymysys.... Aiheuttaako teille muille tämä järjetön helle supistuksia? Mulla on nyt pari päivää supistellut oikein urakalla. Tiistaina oli lääkäri ja silloin supisti kesken sisätutkimuksen. Lääkäri kuitenkin sanoi kaiken olevan kohdallaan, kohdunsuu on napakka ja kiinni. On vaan tosi ikävää, kun koko ajan supistelee :/ Onneksi ne ei ole mitenkään kivuliaita.
 
JA HIRRRRMUSTI ONNEA
Tuulille ja pojalle :flower:
sekä myöskin
Vilmalle ja pojalle :flower:

Ja tervetulotoivotukset taas uusille.

Omaa napaa ei enää kutita niin kovasti, pahoinvointi alkanee korvautua nälällä. Heräsin tänäaamuna klo 04:00 syömään (!!) ja kuudelta oli taas aivan kurniva vatsa. Kuvottelee aina vähän näin illasta, muttei enää niin pahasti kuin viikoilla 6-10. Ja huomennahan mulla kympit paukkuu ja aloitan jo yhdennentoista raskausviikon, on tämä hurjaa! Viimeisimpiin kyselyihin: mulla ei toki vielä ole supistuksista mitään tietoa edes harjoitusmielessä, ja toisaalta onhan tuo peitonheiluttelukin onnistunut tähän asti oikein mainiosti (kuvotusaikoja vältellen).

Aijoo - se muutto isompaan asuntoon näyttää todellakin toteutuvan, ja yllättävän nopeasti. Kerron lisää kun vähän lisävarmuutta asiaan tulee!

~Tiila ja Nyytti 9+6
 
Heippa taas minultakin ja onnittelut Vilmalle ja Myrskytuulelle pienokaisista! :flower:

Kiitokset myös tuesta mielialan laskun suhteen. Nyt on taas ollut parempi päivä, onneksi. Edelleen käyn psykologin luona juttelemassa parin viikon välein. Ihan hyvä, että tilannetta seurataan. Varsinkin synnytyksen jälkeen seuranta on varmasti tarpeen!

Loma loppui jo lähes 2vk sitten, mutta olin silti jo tuossa välissä viikon sairaslomalla. Nyt on onneksi enää 2,5 vk työrutistus jäljellä ennen äitiysloman alkua!

Muutoinkin olen käynyt neuvolassa nyt suunnilleen viikon välein. Jossain vaiheessa kesää pissasta löytyi valkuaista ja sokeria ja lisäksi kun on tämä turvotus ja verenpainekin oli noussut, niin tilaa alettiin seurata. Toistaiseksi kuitenkin kaikki hyvin ja verenpainekin oli laskenut taas hieman. Suurin ongelma lienee nykyisin selkäkivun lisäksi se, etten saa öisin nukuttua. Saattaa hyvinkin mennä 2-3 h ennen kuin uni tulee. Johtuu varmaan sekä kuumuudesta että siitä, ettei hyvää asentoa meinaa löytyä millään. Samoin sormet ja kädet ovat puuduksissa aamuisin, mutta vähän kun venyttelee, tunto palautuu.

Joku kyseli vauvan tarjonnasta viikoilla 30+. Minulla vauva on ollut raivotarjonnassa nyt jo noin 3 vk. Toivottavasti pysyykin näin päin loppuun asti!

Sf-mitta kulkee minulla ihan omaa käyräänsä maksimikäyrän yläpuolella (rv 31+6 mitta 32 cm). Ajattelinkin kysäistä neuvolassa jossain vaiheessa, että voisinko päästä koon määritykseen, kun olen itse kuitenkin alta keskimittainen. Saa nähdä, pääsenkö.

Minimi ja orankkinen: ihania ultrakuvia olit laittanut. Me saimme aikoinaan rakenneultrasta vain yhden kuvan, jossa meidän vauvamme näytti ihan ankalta. Tästä syystä meidän tekonimenä on ollut vaakku. :D

Lauralein ja Emma, mekin hankimme Brion Kombi-vaunut kovalla kopalla - olivat hyvässä tarjouksessa paikallisessa liikkeessä. Väriksi otimme ruskeamustan: neutraali väri sekä tätä että mahdollisia tulevia raskauksia ajatellen.

Pötkylä: olen kuullut, että kissan matkustusongelmiin voisi auttaa joko Feliway-sumute (saa apteekeista ja eläinkaupoista) tai joku kissoille tarkoitettu inkiväärivalmiste, joka lieventää matkapahoinvointia. Meidän kissa matkustaa kohtuullisen kiltisti, joten noista ei ole kummastakaan valitettavasti kokemusta. Feliwayta olemme tosin suunnitelleet kokeiltavaksi vauvan syntymän jälkeen, jos kissa on kovin rauhaton.

Mukavaa odotusaikaa kaikille! B)
 
auringonkukka-75
Kiitos Pötkylä, kun lisäsit minut listaan =) Ja tosi kiva, kun olet ottanut tämän päivitys-homman tehdäksesi. Siitä hyvästä iso iso :flower:

Pötkylälle kissaihmisen terkkuja... Meillä on neljä karvakuonoa ja oikeastaan kukaan niistä ei tykkää matkustaa autossa. Olen kokenut aika hyväksi sen Piipan mainitseman Feliway-suihkeen. Kissa tuntee olonsa turvalliseksi, kun sumauttaa ainetta kuljetuskoppaan ennen, kun laittaa kissan sinne. Kannattaa muuten ostaa sumute kunnan/kaupungin elänlääkäriasemalta. Se on siellä huomattavasti edullisempi kuin apteekissa. (Sama koskee myös esim. matolääkkeitä. Ihan vaan pienenä vinkkinä, jos joku ei vaikka tiedä :whistle: )
Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa, että veisit kissan hoitoon jonnekin tai jos joku tulisi katsomaan kissaa päivittäin teille kotiin? Se ei ole yhtään pöllömpi ajatus, ainakaan se ei stressaa kissaa niin kovin, kuin pitkä automatka. Me, pari kesää sitten, vietiin killit mukanamme mökille, ja yksi oli niin stressaantunut matkasta, että piilotteli ensin pitkän aikaa mökin alla ja sitten lähti livohkaan. Oli tosi kurja etsiä sydän kylmänä, että missähän se kissa on ja löytyykö enää ikinä. Onneksi löytyi. Nyt meillä onkin kotona rakennettu kissoille iso ulkotarha, jonne saavat vapaasti mennä ikkunan kautta näin lämpimänä aikana. Mun hermot ja sydän ei kestänyt enää sitä ainaista huolta, että mitä jos joku on tehnyt pahaa meidän kissoille tai jos on jäänyt auton alle tms. Nyt on paljon helpompaa ja kissatkin viihtyy, koska tarha on niin iso. Nyt meni taas ihan OT :ashamed: Mutta kun kissoista innostun niin herkästi höpöttämään...
 
TUHANNESTI ONNEA Myrsky-Tuulelle ja Vilmalle 'vauvaantumisen' johdosta!! :flower:

Mua harmittaa, kun en ole ehtinyt paljon tätä palstaa seuraamaan - muuton takia meillä ei edelleenkään ole nettiä kotona (toimitus nyt jo kolme viikkoa myöhässä!). Tälleen töissä ei oikein ehdi ainakaan itse pahemmin kirjoitella kun pitää yrittää pusertaa pöytää puhtaaksi tulevaa mammalomaa ajatellen. Darn.

Tuohon kisun matkustamiseen ja moukumiseen; siihen ei taida olla muuta konstia kuin totuttelu (tota suihketta en ole kokeillut), vai onko vanhakin kissa kyseessä? Meidän mauku on tottunut reissukissa; se kyllä purnaa hetken kun sen laittaa koppaan, mutta sitten tyytyy nopeesti osaansa ja ottaa reissut rennosti. Tykkää roikottaa tassuaan siitä 'kaltereitten välistä', väliin vaihtaa asentoa ja nukkuu suurimman osan matkaa. Meillä mökille matka kestää n. 3,5 tuntia. Joskus sitten kyllä on heittänyt 'haisevan vastalauseen' jos ei ole ehtinyt laatikolla käydä ennen reissua. Sitä varten meillä on aina talouspaprurulla ja varapyyhe kontissa olemassa; toinen pitää kissan aloillaan kun toinen putsaa laatikon. :p

Masussa poitsu on aloittanut valtavan myllerryksen! Pari päivää sitten neuvolassa antoi doppler anturille napakat potkut. Ajatteli varmaan, että mitäs siinä painelet kun täällä on muutenkin tarpeeksi ahdasta... =) Tällä viikolla vasta näin eka kerran potkut ulospäinkin, aika mahtava fiilis!

Auts, pakko jatkaa töitä... mukavaa odotusta helteestä huolimatta kaikille mammoille!
 
Huomenta Tyttöset,

Mitäköhän Möykylle mahtaa kuulua?

Kiitos kissaihmiset kannustuksista. Tää meidän mörökölli on 7vuotias ja yleensä olen toiminut niin että olen pyytänyt siskoa käymään meillä päivittäin moikkaamassa kissaa ja se onkin toiminut tähän asti. Viimeeksi kun oltiin mökillä (2yötä ), kissa oli niin suuttunut meille ettei suostunut edes koiran kanssa "puhumaan" viikkoon ja tämän takia siis ajattelin että jos se vaikka lähtis mukaan. Kissaukko on siitä hassu veikko että ihan oikeasti tykkää tosta meidän koirasta (koira tuli taloon kun kissa oli 4v) ja käy mamman ja koiran kanssa toisinaan iltalenkilläkin.
Luulen että viimeeksi sillä oli enemmän ikävä tota sen koiraystävää kun meitä ihmisiä. Feliwayta olen kokeillut kantokoppaan eläinlääkärireissuilla, eikä siitä ole ollut mainittavaa hyötyä. Saas nähdä nyt kuinka käy.

Vauveliasioita ei juuri nyt ole mielessä. Elvis on vähän muljahdellut illalla mutta siinäpä se. Tämä on varmaan tylsä vaihe raskaudessa, kun niitä alkuraskauden oireita ei enää ole (paitsi migreeni), eikä kaverin potkutkaan tunnut vielä kovin usein ja jos jotain kuvittelee tuntevansa, niin aina miettii mahtaakohan kyse olla vain mielikuvituksesta.

aurinkoa

pötkylä ja pikkuElvis 17+1
 
Moi kaikille!

Minäkin ilmoittautuisin vielä näin loppumetreillä mukaan! LA 7.9., sairaala TAYS. Tuntuu kivalta tämä pino kun on oman ikäistä porukkaa!

Mulla raskaus on sujunut aika kivasti, kaikki klassiset raskausoireet olen kärsinyt tosin ja lisäpainoa on tullut mahtavat +18 kg tähän mennessä... Kärsin mielettömästä käsien ja jalkojen turvotuksesta ja osittain tunnottomuudesta. Helteet ei alkukesästä haitanneet mutta enää ei ole kivaa! Jäin jo kesäkuussa töistä pois työn luonteen ja selkäkipujen takia.

Vaavi on pää alaspäin, muttei vielä laskeutunut. Kovasti vieläkin potkii ja myllää vaikka tilaa ei siihen olisi. Sukupuolta emme ole ottaneet selville. Tavarat ja vaatteet ovat jo paikoillaan odottamassa uutta perheenjäsentä, joten tässä sitä sitten vaan ootellaan milloin lähtö tulee. Aika jänskää ja epätodellista!

Paljon :flower: kaikille käärön saaneille ja onnea kaikille odottajille!

Junnu ja Peanut tasan 36 rv
 
Hurjan paljon onnea Myrsky-Tuulille ja Vilmalle vauvoineen! :flower:

Minutkin voi lisätä tuolle listalle. LA on 19.2. ja synnytyssairaala Naistenklinikka.

Kirjoittelin aikaisemmin jännääväni kromosomitestin tuloksia ja ne tulivatkin tosi ajoissa eli viikon kuluttua istukkanäytteen otosta. Voin siltä osin huokaista helpotuksesta: sain tietää että kromosomeiltaan terve poika on tulossa! :)
Onko moni muu teistä käynyt istukkanäytteessä tai lapsivesitutkimuksessa? Entä oletteko halunneet tietää lapsen sukupuolen, jos siihen on ollut mahdollisuus?

Meillä minä halusin tietää, kun kerran se automaattisesti selviää kun kromosomeja tutkitaan. Uteliaisuus voitti. Mies ei ensin halunnut tietää, mutta nyt parin päivän päästä halusi kuitenkin arvata. Oli kuulemma päätellyt käyttäytymisestäni jotain ja tiesi sanojensa mukaan varmasti että poika on tulossa. En kyllä vieläkään ymmärrä mistä se niin päätteli, minä kun en sanonut mitään siihen viittaavaakaan. Mutta kai se minut sen verran hyvin tuntee.

Täällä näyttää olevan monta meitä kissanomistajia. Meidän 7-vuotias kissa matkustaa autossa mieluummin vapaana kuin korissaan. Se ryömii useimmiten kuskin penkin alle, jossa se tykkää viettää hipihiljaa koko matkan. Edellinen kissani olikin toista maata ja rääkyi eläinlääkärin määräämistä rauhoittavista lääkkeistä huolimatta koko matkan ja saattoi myös pissiä autoon. Mikään ei siihen auttanut ja niinpä useimmiten matkalle lähtiessämme kissa jäi kotiin ja naapuri kävi sitä ruokkimassa.

Aurinkoista viikonloppua teille kaikille ja kiitos Pötkylälle kun jaksat nähdä vaivaa koko porukkamme puolesta!
;) Posteljooni Petshkin ja pikku-Petshkin 12+4
 
Heippa vaan pitkästä aikaa
Kuten otsikosta näette niin tyttö syntyi sektiolla torstaina 2.8. klo 10.56, pituutta tytöllä oli 50 cm ja painoa 3110 g eli ihan hyvät mitat, vaikka muuta ennustettiin. Pääsin jo maanantaina kotiin, yllättävän hyvin olen toipunut, haava välillä ilmoittelee itsestään, mutta kipulääkettä en oo tarvinnu enää pariin päivään.
Itse sektio meni hyvin, istukka oli normaalia tiukemmassa, joten menetin verta enemmän, mutta nyt ollaan sit rautakuurilla. Tyttö on aivan ihana, yöt on nukkunut hyvin, päivällä välillä vähän vähemmän. Se olí kurjaa alkuun sairaalassa, kun olin kipupumpussa ja tipassa kiinni, niin en heti päässyt touhuilemaan niin paljoa vauvan kanssa, mies sai kyllä sitten hyvää harjoitusta.
Mutta nyt taas ruokahetki kutsuu.
Tsemppiä kaikille odottajille ja Onnea Myrskytuulille ja muillekin poksahtaneille, en ehtinyt lukea kaikkia tekstejä :heart: :heart:

Möykky ja Mörri
 

Yhteistyössä