Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Moikka!!

Juu, kerho olis kiva, Tamlinille tästä laittelinkin postia..

Mä olen Väestöliitolla, Turussa, eikä siellä ainakaan mitään puhuttu jonosta. Sanottiin vain, että heti kun alkutukimukset on tehty on inssi. Kai ne olisi sanonut, jos on monen kuukauden jono?!?

Mä olen päätynyt siihen että, aloitan hoidot vaikka rahatilanne on "hieman" heikko. Mulla on rahat kasassa alkututkimuksiin ja ekaan inssiin. Sen jälkeen haetaan pankista lainaa. Tosin Väestöliitolla sanoivat, että osissakin voi maksaa.. :)
 
Minullekaan ei sanottu mitään jonojen pituudesta.
Huomenna saan sitten tietää miten tästä eteenpäin milloin olisi inssi.
Itse toivon et ei tarvisi enään kauna odotella...

Onko sulla Orissa aloitettu jo hoidot?

Itse olen toivonut et puolisoni suostuisi yhteiseen lapseen. Eka ajattelin hänen tarvivan vaan aikaa asian tiimoilta. Vielä on samassa kannassaan ettei halua omaa muksua.
Päätin etten jää odotteleen vaan hankin muksun yksin ei siihen miestä tarvita. Rahaa,kun olen säästänyt lasta varten...
Itselläni on vakituinen työ jonne sitten palaan äitiysloman jälkeen saa töistä hengähdystauon joka on tervetullut minulle. ;)
 
Onpa mukavaa että tämäkin puoli on saanut vähän ilmaa alleen taas.
Mä olen aiemminkin kirjoitellut tässä ketjussa nickillä Leena77.

Mä olen viettänyt hieman hiljaiseloa ja erosinkin tuosta vanhemmasta kerhostakin tästä syystä.
Nyt olis alkamassa toinen kierros, tavoitteena saada pikkukakkonen ja Weelle pikkusisarus.
17 pvä on alku-ultra ja siitä se sitten taas lähtee... :eek:
 
sunny80 - en ole vielä mennyt hoitoihin, koska nyt on syksyksi muutamia pakollisia rahareikiä ja siksi yritän säästää rahaa vuoden lopulle.

Jonoista - joku joskus noissa aikaisemmissa keskusteluissa puhui, että olisi monen kuukauden jonot (eli pitäisi odottaa niitä siittiöitä, koska saatavuus olisi huono). Siksi vain mietiskelin, mikä on nykyinen tilanne. Mutta hyvä, jos saatavuus on taas parantunut!

Kerhosta - jos joku jaksaa pystyttää ja hoitaa sitä, niin siitä vain. Ei ole kuulemma hirveän vaikeaa.

Corona77/Leena77 - kiva kuulla, että olet taas mukana remmissä. Ja onnea hoitoihin, kuten myös muillekin.
 
Pakko vielä kysyä Tamlin asian vierestäsi nikistäsi: mistä keksit sen? Tunnen itse yhden Tamlinin ja tietääkseni hän oli Suomessa asuessaan maan ainoa Tamlin (muuttanut nyt takaisin ulkomaille). Ties vaikka tunnemme toisemme :).
 
Heipparallaa uudet palstailijat!

Piipahdin pitkästä aikaa tuolta "ensimmäisen kerhon" puolelta täällä julkisella puolella, sillä nyt on tärkeää asiaa:

Meillä oli toissaviikonloppuna kerhon livetapaaminen ja siellä päätimme pinellä, mutta viisaalla porukalla ensinnäkin avata kerhomme jälleen uusille, sillä mielestämme oli sääli, etteivät uudet jäsenet päässeet osallisiksi loistavasta vertaistuesta kerhomme täytyttyä. Itsellemme kun kerhostamme on ollut niin valtavasti iloa, tukea ja hyötyäkin.

Samalla päätimme perustaa uuden kerhon uudelle alustalle, sillä kaksplussan kerho-osasto on ajan saatossa osoitttautunut raivostuttavan kömpelöksi käyttää. Sisäänkirjautuminen on monimutkaista, ulkonäkö ja rakenne on tylsä, kirjoittaessaan ei näe edellisiä viestejä, kuvia ei voi itse lisätä ja ne näkyvät salasanoista huolimatta kaikella kansalle ja kaikenlisäksi pästa tökkii ja kaatuilee vähän väliä. Kun entinen, hommansa loistavasti hoitanut modemme kaiken lisäksi on päättänyt luopua kerhomme pyörittämisestä, olisi meidän pitänyt tehdä jotakin kerhollemme joka tapauksessa, sillä kaksplussasssa kerhon modea ei voi edes vaihtaa. Onneksi porukastamme löytyi myös tietoteknistä osaamista ja nimimerkki Nelli73 otti harteilleen tehtävän uuden kerhon perustamisesta.

Nyt tuo kerho on aukeamassa, Nelli73 on päämode ja minä auttelen pikkujutuissa sen mitä osaan. Väsäämme kerhon sisältöä hikihatussa ja vaikka itse sanonkin, uskallan kehua, että siitä tulee tosi hyvä!

Tänne tullessani huomasin, että olette juuri perustaneet uuden kerhon tuonne kaksplussan puolelle, mikä on tosi hyvä juttu. Tämä itsellisenä lapsenhankintaan ryhtyminen on kuitenkin sen verran mutkikastaja ja muun maailman silmissä joskus "omituista", että vertaistuesta on todella valtavasti iloa.

Kunhan me saadaan tuo uusi kerhomme kunnolla pystyyn, toivotamme lämpimästi tervetuleeksi niin teidät kuin uudetkin palstalle ilmestyvät itselliset. Malttakaa hetki, kyse on korkeintaan viikoista... Nelli tekee tätä vapaa-ajallaan ja minullakin pitää äippiksellä välillä kiirettä, joten hiljaa hyvä tulee. Mutta tulee varmasti!

Siellä tavataan sitten! Pian!

Hilu
 
=) Jäsenyyttä myös haettu.
Nyt on sitten tehty hssg ja kaikki näytti olevan hyvin. Seuraavaksi vuorossa loppuverikoe.
Lääkärin käynti kun tulokset on saatu. Sitten jatkoa suunnitellaan miten edetään.
Hyvä tietää että kaikki on kunnossa verikokeistä selviää loput sitten.

Missä olette muuten otattaneet infektioverikokeenne?
 
Moi vaan kaikille! Mielenkiinnolla olen lukenut teidän kaikkien kuulumisia ja kokemuksia. Ihanaa huomata etten ole mikään kummajainen tämän asian kanssa, vaan että muitakin löytyy täsmälleen samojen ongelmien ja tavoitteiden kanssa.

Itselläni on tilanne sellainen, että ensimmäinen inssi on takana ja eihän siitä mitään plussaa tikkuun ilmaantunut. :'( Vaikka olinkin ihan varma että tärppää heti ensimmäisellä kerralla. Mutta ei!! Nyt odottelen sitten ensi viikolla olevaa ultraa ja sinne asti mennään Femareilla ja Menopurilla. Jotenkin tyhjä olo, kun oli tosiaan ihan varma että plussalla ollaan. Hassua, että oma pää ehti jo tuona vajaan parin viikon aikana kehittää "selviä" raskausoireitakin. Se on tuo mielikuvitus kummallinen värkki. Mutta ei auta, kuin mennä eteenpäin vaan. Jospas vaikka tästä kierrosta tärppäisi. Jotenkin nyt on vaan niin paljon latteampi fiilis. Päätin että yritän inssin jälkeen unohtaa koko asian (vaikka ei taida onnistua) ja elää ihan normisti. Saa nähdä...

Vähän stressaa nämä työpaikalta poissaolotkin, kun kaikenlaisilla tekosyillä täytyy luikahtaa ultriin ja sitten ihan itse toimenpiteeseenkin. Mutta täytyy yrittää tehdä sisään aina kun mahdollista.

Olisi kiva päästä mukaan teidän kerhoon vaihtamaan kuulumisia ja saamaan virtuaalitukea tämän ihanan asian kanssa.
 
No moi !
Olen yrittänyt lasta ikuisuuden ( 4 inssiä Fertinovalla ja lukuisia muumimuki-yrityksiä ) , välillä pitänyt taukoa kun ei pää kestä jatkuvia epäonnistumisia.
Mulla on tätä ikää ( 40 v ) , eikä tuttavapiiristä löydy kuin pari sellaista , jotka ei pidä mua ihan kilahtaneena kun haluaisin vauvan.

Nyt alkamassa ensimmäiset hormonihoidot joilla yritetään saada ovis aikaan , tulossa siis jotain verikokeita ( kunhan menkat nyt ilmaantuu !) , munanjohtimien aukiolotutkimus ja ultra.

Mukava yllätys löytää tällainen ketju , ja olis toki kiva päästä mukaan kerhoonkin :)
 
Moi!
Löysin nämä keskustelut kun eka ryhmä oli jo sulkeutunut. Olen tätä omaa päätöstä pitkään kypsytellyt ja ikää rupeaa myös kertymään...
No nyt on alkuselvittelyt takana ja psykologin käynti vahvisti päätöstäni jatkaa.
Kerhoon haluaisin liittyä mukaan.
 

Yhteistyössä