Myös minä odotan yksin ja tulen kasvattamaan lapsen yksin. Tulin raskaaksi viime syksynä, kun jätin laiskuuttani jälkiehkäisytabun hakematta (olin unohtanut ottaa pari pilleriä ja tiesin, että lisävarmistusta olisi tarvittu). Myönnän mokanneeni, mutta piti olla ns. "varmat päivät". Lapsen isä kuitenkin uskoo minun hankkiutuneen tahallaan raskaaksi. No, kai se on ihan ymmärrettävää... Mieluummin minä kyllä olisin pokannut kapakasta jonkun tuntemattoman kuin hankkiutunut raskaaksi hyvälle ystävälle, joka ei missään tapauksessa halua isäksi!!
Olin ollut pian syntyvän lapseni isän kanssa epämääräisessä suhteessa kaksi vuotta ja hän yritti erittäin kovasti ja julmin keinoin painostaa minua tekemään abortin. Melkein teinkin, mutta (onneksi) kohtalo puuttui peliin! Tämän jälkeen mies katkaisi välit ja on ilmoittanut, että ei halua olla minun tai lapsen kanssa missään tekemisissä. Oikeastaan parempi niin, sillä mies on kaupungin pahin pukki ja voin henkisesti huomattavasti paremmin päästyäni hänestä eroon! Lapsen puolesta kuitenkin harmittaa...
Lisähankaluuksia tulee siitä, että minulla on kahdesta päiväkoti-ikäisestä lapsestani yhteishuoltajuus laajalla tapaamisoikeudella ex-aviomieheni kanssa ja lapsi tulee varmasti ihmettelemään, että miksi sisarukset tapaavat isäänsä usein, mutta hän ei...
Välillä on ollut vaikeaa, kun kaikki luonnollisesti kuvittelevat isän olevan kuvioissa mukana. Neuvolassakin saa joka kerta vakuuttaa, että tämä ei tule osallistumaan lapsen kasvatukseen millään tavoin. Kaikki esitteet, lehtijutut jne. tehdään yleensä siitä lähtökohdasta, että vanhempia on kaksi. Se on toki ymmärrettävää, mutta kamalinta on ollut se, kun omat vanhempanikin haukkuivat minut pystyyn, kun ilmoitin vauvasta... Hengissä on kuitenkin selvitty ja odotan puoliksi innolla ja puoliksi kauhun sekaisin tuntein lapsen syntymää.
Ai niin, myös minun tulevan lapseni isä hehkuttaa tuoretta onneaan uuden seurustelukumppaninsa kanssa. Epäilen, että nainen ei edes tiedä miehen tulossa olevasta lapsesta. Hän kun "unohti" kertoa minullekin muista naisista yms. talven/kevään aikana selvinneistä asioista...