Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Mie ostin vähän alle 3 kg kotimaista luuttoman juhlakinkun.Lauantaina varmaan paistetaan.
Porkkanalaatikko pittää myös paistaa. Peruna ja lanttulaatikon ostin valmiina.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m1es ja Lispetti
Hyvää joulua täältäkin! Kaikille! <3

Meillä sapuskat ovat vähän "nyhjää tyhjästä" mut eiköhän possunpalasta, sipulista, porkkanoista, inkiväristä, appelsiinimarmeladista, rusinoista, pippurista, chilikastikkeesta ja pihalla kasvavasta persiljasta saa kelvon padan kuivuneen patongin seuraksi.

Lounaaksi on tapaksia, lampaanmaito- ja vuohenmaitojuustoa, oliiveja, sardiineja (purkista) ja tomaattia ja paprikaa. Niiiii ja puteli viiniä, se oli täällä hedelmien kera tervetuliasilahjana.


Muutoin elämä täällä on rauhallista. Aamukahvit hörpitään aurinngonnousua katsellessa, päivällä ihmetellään sisiliskoja tai geggoja, mitä lie, jotka kisailevat sitä enemmän mit lämpimämpi on, pientä, pulleanpyöreää hiirtä jolla on suomalais-serkkuaan pidempi nokka ja haukkaa (joku tinnunculus tinnunculus) joka yrittää pyydystää jotain edellämainittuja pienempiä otuksia. -Tai ainakin toivon niin koska muutoin sille tullee ähky.
 
Ihanaa ja rauhallista joulua jokaiselle.
Täällä on syöty kinkkua,laatikoita ja kalaa.
Sinulla oli siis joululounas. Minä laitan kinkun ja kalat pöytään puolentoista tunnin kuluttua. Graavifile pitää vielä siivuttaa. Laatikot muuten itse tehtyjä mutta perunalaatikko tänä vuonna ostettua.

Energiarikasta joulua kaikille, pari lisäkiloa kertynee itse kullekin (Echolle ehkä suklaan voimalla kolme (y)). On sitten mitä karistaa tammikuussa. :giggle:
 
Tai en ole saanut viimekään vuonna itseäni innostumaan talvesta enää.
Vaikka olisi kaunis ja aurinkoinen talvisää, niin vasta lumien sulaminen keväällä saa mut eloon.

Lapsena tykkäsin talvesta. Oonko mä tulossa vanhaksi, kun en enää tykkää :unsure: Viileys tosin on kiva.
 

Yhteistyössä