[QUOTE="vieras";23670125]Miks ihmeessä samassa taloudessa suvalla, pariskunnalla, on omat rahat? meillä on kyllä omat tilit, mutta kaikki raha mitä tienataan menee kyllä yhteen isoon läjään ja siitä sitten yhdessä maksellaan.
Olis aika rasittavaa jotain kuitteja kasailla ja pennin päälle laskeskella kaikki että varmasti menee TASAN.
Mikä järki? kysyn vaan.[/QUOTE]
No ihan sen takia, että olen aikuinen ihminen ja tottunut siihen, että saan itse päättää mihin laitan rahani ja mihin en. Entä jos itse haluan omasta palkastani säästää rahaa esim. ystävän kanssa tehtävään ulkomaanreissuun, niin eikö se käy parhaiten juuri niin, että minulla on oma tili? Sitten kun en halua säästää, vaan haluan esim. shoppailla, niin tiedän tasan tarkkaan, paljonko voin siihen käyttää rahaa.
Yhteiset tilit toimii ehkä ihan parhaiten semmoisilla pariskunnilla, joilla ei juurikaan ole omia menoja, vaan kaikki rahat laitetaan lapsiin ja taloudenhoitoon.. Tai sitten jos tienataan niin paljon, että ei ole mitään väliä mihin niitä rahoja syytää
Mutta siis tottakai niin, että se, kuka tienaa enemmän, maksaa enemmän yhteisistä menoista ja ruuista, oli tilit yhteiset tai ei. Mutta tällä hetkellä on mukavampaa, että jos mies haluaa vaikka tilata urheilupaketin kaapelitv:hen, niin hän saa maksaa sen omista rahoistaan. Ärsyttäis jos meidän yhteisistä rahoista menis johonkin älyttömyyksiin, mutta kun ne rahat on miehen itsensä tienaamia ja omalla tilillään, niin ei harmita yhtään