P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan hyvin toimii:Ystävälläni ja hänen miehellään on eri tilit ja yhteinen sopimus siitä, mitä kumpikin maksaa ja aina ystäväni harmittelee, kun mies ei lupauksistaan huolimatta ole käynyt autoa tankkaamassa, vaan jättänyt tehtävän vaimolleen...
Tuntuu, että heillä on ristiriitoja enemmän kuin meillä.
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse+:Kirjoitin että meillä yksi yhteinen tili. Ei ollut suunnitelmissa, mutta kun otimme asuntolainan miehen pankista josta tuli parempi tarjous, pankin vaatimuksena oli että siirrän tilini heidän pankkiinsa. Täti siinä kysyi että avaanko oman vai laittaako minutkin tilinomistajaksi miehen tilille. Mies sanoi että laita vaan ja otetaan pankkikortti Visa-ominaisuudella siihen. Tilanne meni nopeasti ohi, mutta tähän siis päädyttiin ja hyvin on mennyt.
Jos jompikumpi kuolisi yhtäkkiä, sillä ei ole merkitystä tileihin, tietenkään. Olemme KUMPIKIN tilinomistajina, ei niin että toisella olisi vain käyttöoikeus. Olen erittäin tyytyväinen tähän, koska nyt pysymme paremmin perille miten rahat menevät ja tulevat. Tämä ei ehkä toimisi jos tili olisi aina ennen palkkapäivää tyhjä, mutta toisaalta en kestäisi miestä joka nipottaisi joka kympin perään, enkä minäkään kyttää missä hän on lounaansa syönyt.
Asunto- ja käyttölaina on tasan kummankin nimissä, eli ei siinäkään ongelmaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:Monilla tuntuu olevan omat tilit, ja niiden lisäksi yhteinen tili, jolle kumpikin tallettaa saman summan joka palkastaan. Yhteiseltä tililtä maksetaan sitten ruuat, asuminen ym. yhteinen.
Suomessa naisen euro on n. 80 senttiä. Tämä tarkoittaa, että jos pariskunta laittaa yhteiseloon samat summat, naisen tilille jää vähemmän rahaa kuin miehen tilille. Mitä te naiset ajattelette tästä? Onko ok, että miehellänne on rahaa enemmän kuin teillä?
Alkuperäinen kirjoittaja gr*:Minusta se on ihan oikein että sille, joka tienaa enemmän myös jää enemmän. Oli sitten mies tai nainen. Näin olen itse ehdottomasti vaatinut omassa perheessämme, se on kaikkein oikeudenmukaisinta.
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:Monilla tuntuu olevan omat tilit, ja niiden lisäksi yhteinen tili, jolle kumpikin tallettaa saman summan joka palkastaan. Yhteiseltä tililtä maksetaan sitten ruuat, asuminen ym. yhteinen.
Suomessa naisen euro on n. 80 senttiä. Tämä tarkoittaa, että jos pariskunta laittaa yhteiseloon samat summat, naisen tilille jää vähemmän rahaa kuin miehen tilille. Mitä te naiset ajattelette tästä? Onko ok, että miehellänne on rahaa enemmän kuin teillä?
Alkuperäinen kirjoittaja pienituloiset:Korvaani särähtää aika pahasti, kun näyttää olevan ihan normaalia tällainen "sopiminen" ja tilijärjestelyt! Kuulostaa omasta mielestäni kummalliselta, että ollaan naimisissa ja kimpassa ja sitten pitää jotenkin "pakottaa" osapuolia maksamaan omastaan yhteiseen hyvään tai toisen elinkustannuksia, kauheata erottelua!
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:Suomessa naisen euro on n. 80 senttiä. Tämä tarkoittaa, että jos pariskunta laittaa yhteiseloon samat summat, naisen tilille jää vähemmän rahaa kuin miehen tilille. Mitä te naiset ajattelette tästä? Onko ok, että miehellänne on rahaa enemmän kuin teillä?
Noin sen pitääkin olla, en todellakaan voisi elää toisen rahoilla. Silti mulle jää omaa rahaa joka kuukausi minimissään 500e, miehelle reilu tonni, joten ei tässä ole ongelmia ollenkaan. Tuo 500e on aivan riittävästi, huomattavasti vähempikin riittäisi minulle.Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:Suomessa naisen euro on n. 80 senttiä. Tämä tarkoittaa, että jos pariskunta laittaa yhteiseloon samat summat, naisen tilille jää vähemmän rahaa kuin miehen tilille. Mitä te naiset ajattelette tästä? Onko ok, että miehellänne on rahaa enemmän kuin teillä?