Yhteinen aika ja yhteenmuutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trombi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Trombi

Vieras
Kuinka paljon te vietätte aikaa poikaystävänne kanssa? Kysyn, koska itseäni harmittaa ajan vähyys. Nähdään n. 2 kertaa viikossa (niin että hän jää yöksi), poikaystäväni asuu 10 kilometrin päässä kämppäkaverinsa kanssa. Itse haluaisin nähdä huomattavasti useammin ja jos hän ei esim. perjantai-iltana tule luokseni niin pahoitan mieleni(tosin hänelle en sitä kerro), jos hän jää mieluummin kotiin vaikka opiskelemaan. Olemme seurustelleet puoli vuotta. Lisäksi pyysin häntä muuttamaan luokseni ja hän sanoi ettei ole vielä valmis, ei halua mennä liian nopeasti sillä olen hänelle liian tärkeä eikä hän halua pilata tätä liialla kiirehtimisellä. Hän on erittäin huomaavainen, ja muutenkin täydellinen poikaystävä -paitsi tältä osin. Olen 23 ja poikaystäväni samanikäinen. Kuulostaako siltä että jotain on vialla?

No kuule,

1. Ensinnäkin on seksielämän kannalta vain piristävää, jos ei koko ajan olla läsnä, saati sitten ""iholla"". Usko pois, homma pysyy jännittävänä jos näette harvemmin... Näin ainakin meillä.

2. 23-vee ei kannata pistää (minun mielestä) yhteistä huushollia pystyyn... Kundilla on järkeä päässä. Ja puolen vuoden seurustelun jälkeen? - hei haloo!?

3. Jos opiskelee ja tosissaan, niin on todella hyvä, että on omat tilat ja piirit siihen... Ei siitä mitään tule, jos sun kanssa pitää kokoajan hengata.

Älä stressaa, parempi noin. Ette kyllästy niin nopeesti toistenne naamoihin...

Kiitos virkistävistä mielipiteistä Nti:)

Tuota toivoinkin, että itse olen väärässä ja toivoin että tämä ""mielen pahoittaminen"" johtuisi vaan omasta epävarmuudesta jolle ei ole mitään perustaa.

Ehkä tähän vaikuttaa sekin kun paras kaveri muutti juuri yhteen miehen kanssa jonka kanssa on seurustellut 2 kuukautta.

En siis stressaa, tai yritän ainakin olla stressaamatta:)

Mulla seurustelua on takana reilu puoli vuotta ja tapaamme 2-5 kertaa viikossa ja yleensä silloin aina jäädään yöksi (joko hän mun luokse tai mä hänen luokseen).

Minusta AP:n kannattaisi jutella ihan rohkeasti poikaystävänsä kanssa ja kertoa, että harmittaa, kun hän jää perjantai-illaksi kotiin, kun sinä haluaisit nähdä, kun ikävöit kovasti. Opiskellakin muuten pystyy kyllä ihan hyvin, vaikka olisittekin yhdessä paikalla. Tuskin hän kotioloissaankaan opiskelisi täysin keskeytymättä, vaan pitäisi pieniä taukoja syömisen yms. suhteen, joten silloin ehtisi saamaan niitä haleja ja suukkoja.

Se on ihan oikein, että tutustutaan rauhassa eikä kiirehditä kovalla menolla yhteen asumaan. Minusta AP:n kannattaa myös tuoda omaa temperamenttiaan esille eikä niin, että kaikessa aina ajattelet poikaystävää.

Moni tuon ikäinen mies on aika riippuvainen vielä kavereistaan ja haluaa pitää hauskaa muiden ""poikien"" kanssa. Vietättekö lainkaan aikaa kaveriporukassa eli esim. toisen pariskunnan kanssa? Sillä tavalla tutustuu kaveripiiriin puolin ja toisin eikä ""mökkiydy"" neljän seinän sisälle.

Itse asun jo poikaystäväni kanssa yhdessä mutta seurustelun alkuaikoina oltiin koko ajan yhdessä. Oltiin todella rakastuneita eikä voitu kolmen kuukauden seurustelun jälkeen olla öitäkään enää toisistamme erossa. 9 kuukauden jälkeen muutettiin yhteiseen kotiin. 2,5 vuotta on takana ja ollaan enemmän rakastuneita kuin koskaan. Ei yhdessä olemisella pilaa mitään. Jos toista oikeasti rakastaa niin miksei voisi nähdä useammin. Meilläkin oli alussa reilu 15 km välimatkaa mutta eise estänyt meitä näkemästä usein kun oli vain tarpeeksi halua. Ehkä poikaystäväsi eisitten ole tarpeeksi kypsä yhteenmuuttoon mutta jso hän rakastaa sinua todella ja haluaa elää kanssasi niin sitten en ymmärrä miksei hän muuta kanssasi asumaan.

Kiitos neuvoista. Jennille, itsekin kannatan sitä että pitää puhua suoraan. Minun ei ole kuitenkaan tarvinnut edes sanoa että harmittaa kun hän on itse sanonut että kai tiedän että jos ei pariin päivään nähdä niin se ei tarkoita etteikö hän haluaisi nähdä, että en saa ikinä luulla etteikö siitä ole kyse; siksi en oikein osaa ""valittaakaan"" kun hän on jo tuon selittänyt. Pitäisikö kuitenkin ottaa asia taas puheeksi? Ja Jennylle, voi olla ettei hän ole kypsä menneisyyden takia; hän on kokenut kuulemma kertaalleen sen että muutettiin liian aikaisin yhteen ja kaikki meni pieleen, eikä hän halua että nyt käy niin. Silti minua vaivaa...

Poikaystävälläni oli sama homma edellisen kanssa. Muuttivat liian nopeasti yhteen ja erosivat pian. Mutta heillä tosin oli muitakin ongelmia jo ennen yhteen muuttoa. Sinä et kuitenkaan ole sama kuin poikaystäväsi entinen eikä se että te muuttaisitte yhteen tarkoita sitä että myös teillä menisi asiat pieleen. Toki voi olla että poikaystäväsi pelkää juuri sitä.

Vaikka ette muuttaisikaan vielä yhteen niin voisittehan te siti nähdä useammin. Opiskella vaikka yhdessä:) Voithan vielä puhua poikaystävällesi että se häiritsee sinua että näätte niin harvoin ja sopia asian niin että kumpikin on tyytyväisiä.

Yhteistyössä