V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä ajattelin tämän avauksen niin, että kahdelle on helpompaa löytää hoitopaikka kuin suuremmalle lapsimäärälle. Ja ainakin mun kohdallani se pitää paikkansa, yhdelläkään ystävälläni ei olisi ollut mahdollisuutta majoittaa esim neljää vierasta lasta. ... ei yksinkertaisesti ole tilaa, sänkyjä, tyynyjä ja peittoja niin suurelle porukalle.
Voihan se olla noinkin, mutta tosiaan kun olen viimeiset 10 vuotta ollut aika kiinni lapsissani, kun ei kukaan huoli noita kahtakaan, niin en oikein osaa kuvitella, että oma tilanteeni olisi hoitajien suhteen yhtään hankalampi silloin, jos lapsia olisikin kolme. Toisaalta jollakulla useampilapsisella saattaa hyvinkin olla parempi turvaverkko ja hoitopaikkoja tarjolla enemmänkin.
Eli mun mielestäni hyvin perhekohtaista se, minkä verran on hoitopaikkoja tarjolla tai kuinka helppoa tai vaikeaa se yhden tai kahden lapsen kanssa oleminen on. Mulla on kahden lapsen kanssa varmasti helpompaa kuin yhden vaikeavammaisen lapsen yh-äidillä esim.
Näinpä. Jos ei ole kahdellekaan yhtään hoitopaikkaa, miten asia muuttuisi vaikka olisi enemmän lapsia? Järki sanoo, että enempää ei kannata tehdä.
Ja tosiaan monilla 3-lapsisillla voi olla molemmat mummolat ja lisäksi sisaruksia, jos sukulaiset asuvat lähellä, eli paljonkin hoitopaikkoja.