Yhden tai kahden lapsen vanhemmilla on niin helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tutti:
Lapselle/lapsille löytyy helposti hoitaja, kuka hoitaja ottaisi kerralla vaikka kolme? On varaa ostella kaikkea lapsille ja antaa aikaa tasapuolisesti. Mahtuvat autoon hyvin ja lähteminen helppoa kahden tai yhden kanssa. Mitä mieltä olette?
iteppä me lapsilukumme jokainen päätetään.

meiltä löytty neljä lasta.hyvin on mennyt. vuosien myötä vaan pyykkikonet,kuivausrummut,talot ja autot ovat tulleet suuremmiksi jotta arjesta selvitää mahdollisimman helposti. aikaa on kaikille,kun ei tee liikaa töitä-me molemmet tehdään 30h/vko elikkä lapsilla aina joku kotona pe-ma ja muina päivinä mummi pitää huolen.

pyykkipino, ruokamäärä, astiamäärä on runsasta mutta normaalia.

menoja on mutta aina tarpeeseen.ja rahaa kuluu,mutta sitä vartenhan sitä töissä käydään.

mukavaa elämää,kun on paljon vilinää...en vaihtais pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapselle/lapsille löytyy helposti hoitaja, kuka hoitaja ottaisi kerralla vaikka kolme? On varaa ostella kaikkea lapsille ja antaa aikaa tasapuolisesti. Mahtuvat autoon hyvin ja lähteminen helppoa kahden tai yhden kanssa. Mitä mieltä olette?
iteppä me lapsilukumme jokainen päätetään.

Peesi.
Tosin yhden lapsen äitinä en ymmärtänyt, että ei ole sama asia hoitaa yhtä lasta ja useampia, vaan kuvittelin olevani oikein ihmeellinen, kun lapsi tuntui vain ilolta ja nautinnolta. Toisen lapsen jälkeen se alkoi ajoittain ollla melkoisen raskasta työtä ja siksipä jääkin näihin kahteen, kun ennen mietimme että 3 voisi olla sopiva määrä.

Eli ihan itse päätettävissä. Ja lohdutukseksi kaksosten äidille, pikkulapsiaika on lyhyt, ja toisin kuin omani, sinun lapsillasi tulee aina olemaan samanikäinen kaveri kotona... ei tarvitse olla itse kaverina, kuten jos ikäeroa on enemmän. Tulet ehkä vielä olemaan iloinen siitä, että sait kaksoset.

joillakin ei ole helppoa vaikkei olisi yhtään lasta.siksi tämä on minusta asenne kysymys. ja siksi toivon että ne joilla on "raskasta" ei hankkisi lisää "raskauden tuovia "tekijöitä.itselläni 5 lasta-ja en koe raskaaksi.ihan simppeliä,normaalia elämämme on.autoon mahdutaan hyvin-kiitos tila-autojen ja menoja on...mutta mitäpä sittemn.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

No, ihan miten kukakin sen ottaa. Mulla ainakin nämä kaksoset meinaa viedän hengen tai ainakin mielenterveyden mukanaan. Olen kotihoidontuella kotona, eikä todellakaan ole varaa ostella lapsille kaikkea, kaikki täytyy ostaa samaan aikaan, mitään ei voi kierrättää toiselta toiselle, ovat tyttö ja poika joten harvat vaatteetkaan käyvät molemmille. Autoon kyllä mahtuvat, mutta en minä niiden kanssa minnekään jaksa lähteä, enkä tosin omista korttiakaan. Että näin!

itseppä olet valinnut kotona olon.mene töihin äläkä siinä natise..päivät kotona ja mitään ei jaksa tehä huhhuh mikä laiskimus

Heh heh! Töihinmeno on helppoa kuin heinänteko tähän verrattuna! Vaan kun ei ole paikkaa minne mennä, saati sitten lapsille hoitopaikkaa!

Niin ja kotona olohan on varsinaista lepäilyä pienten kaksosten kanssa, varsinkin kun öisin saa nukkua joskus jopa neljä tuntia :) Kyllä on niin kiva arvostella toiden olemisia ja tekemisiä tietämättä tilanteesta sen tarkemmin!!

sääliäkö sä täällä koetat itelles hakea??? nuku päivällä jos et yöllä voi..

niin ja kunta/kaupunki on velvollinen järjestää hoitopaikan joten se siitä tekosyystä

Niin, ja lapset on olleet päivähoitojonossa tammikuun alusta asti, mitään muuta kuin eioota ei ole tarjolla! Velvollisuus on, mutta jos ei ole paikkoja niin ei ole, se ei sinun sanomisilla parane.

joopa joo ja höpö höpö

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

No, ihan miten kukakin sen ottaa. Mulla ainakin nämä kaksoset meinaa viedän hengen tai ainakin mielenterveyden mukanaan. Olen kotihoidontuella kotona, eikä todellakaan ole varaa ostella lapsille kaikkea, kaikki täytyy ostaa samaan aikaan, mitään ei voi kierrättää toiselta toiselle, ovat tyttö ja poika joten harvat vaatteetkaan käyvät molemmille. Autoon kyllä mahtuvat, mutta en minä niiden kanssa minnekään jaksa lähteä, enkä tosin omista korttiakaan. Että näin!

itseppä olet valinnut kotona olon.mene töihin äläkä siinä natise..päivät kotona ja mitään ei jaksa tehä huhhuh mikä laiskimus

Heh heh! Töihinmeno on helppoa kuin heinänteko tähän verrattuna! Vaan kun ei ole paikkaa minne mennä, saati sitten lapsille hoitopaikkaa!

Niin ja kotona olohan on varsinaista lepäilyä pienten kaksosten kanssa, varsinkin kun öisin saa nukkua joskus jopa neljä tuntia :) Kyllä on niin kiva arvostella toiden olemisia ja tekemisiä tietämättä tilanteesta sen tarkemmin!!

sääliäkö sä täällä koetat itelles hakea??? nuku päivällä jos et yöllä voi..

Ai sääliä :) Täältä nyt ei saisi sääliä mihinkään, kateellisia akkoja täynnä koko palsta! On se kumma ettei saa mielipidettään laittaa mihinkään. Ehkäpä minä olisin ollut sopiva äiti yhdelle lapselle, mutta sitähän en saanut itse päättää.

mistä nyt kateellisia?siitä et sä ruikutat täälläkö?

Itsellä kolme lasta ja odotan neljättä. Tottakai vaivannäkö lisääntyy lasten lukumääränkin myötä. Mutta asiaan toki vaikuttaa esim. lasten iät, sairastelevuus, mahdolliset allergiat tai kehityshäiriöt ym. En kadu että on tullut enemmän lapsia hankittua, onhan noilla seuraa toisistaan. Ja sekin pitää muistaa, että mulla esikoinen on jo 6. luokalle menossa, että se helpottaa tätä rumbaa kummasti... :whistle:

Yhteistyössä