yhden illan tuttavuus sanoo saaneensa multa klamydian

  • Viestiketjun aloittaja suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ap:lle: ei se yhdenillan tuttavuus voi syyttää sinua koska oireet eivät tule heti. Vie vähintään viikon ennenkuin oireet ilmantuvat, jos sitenkään eikä testi ole mikään pikatesti millä sitä testataan. Sillä miehellä on täytynyt olla se itsellään piilevänä ja oireet tulleet vasta nyt esiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:lle: ei se yhdenillan tuttavuus voi syyttää sinua koska oireet eivät tule heti. Vie vähintään viikon ennenkuin oireet ilmantuvat, jos sitenkään eikä testi ole mikään pikatesti millä sitä testataan. Sillä miehellä on täytynyt olla se itsellään piilevänä ja oireet tulleet vasta nyt esiin.
toivottavasti näin. menen kuitenkin testeihin.

tälle kotirouvalle tiedoksi että en ole yh koska olen lapseton.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:lle: ei se yhdenillan tuttavuus voi syyttää sinua koska oireet eivät tule heti. Vie vähintään viikon ennenkuin oireet ilmantuvat, jos sitenkään eikä testi ole mikään pikatesti millä sitä testataan. Sillä miehellä on täytynyt olla se itsellään piilevänä ja oireet tulleet vasta nyt esiin.
toivottavasti näin. menen kuitenkin testeihin.

tälle kotirouvalle tiedoksi että en ole yh koska olen lapseton.
http://74.125.77.132/search?q=cache:hjJw35X8HF8J:www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/palvelut/Hoito_ohjeita/Te-585.doc+helsingin+kaupunki+tartuntataudit+klamydia&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi&client=firefox-a

Helsingin kaupungin terveysviraston sivuilla sanotaan, että oireet ei tule kuin vasta vähintään viikon päästä. Mistä tiedät mitä naisia ja missä vaiheessa sillä on ollut ennen sua?
 
nessu
ap jos se on mennyt edellisen yhdenillantuttavuuden jälkeen tyyliin seuraavana päivänä testeihin voi olla, että silloin tän miehen tartuntaa ei ole vielä testeissä havaittu, koska tartunnasta niin lyhyt aika. Nyt jos meni heti testeihin niin sen edellisen naisen jäljiltä tullut tartunta tuli vasta nyt esiin testeissä.
 
lääkäri
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Älä puhu roskaa! Mikään happamusasteiden epätasapaino ei synnytä bakteereita! Jos joku sinulle on tällaista uskotellut, niin kannattanee miettiä miksi...
 
moi
siis uskomatonta mitä ihmiset luulee ja uskoo.päivittäin tapaan työssäni sukupuolitauteja.ihmisillä mitä kummallisempia selityksiä.aikuisilla ihmisillä!ei voida yksinkertaisesti sitä uskoa esim että kumppani pettää.usein tapaan molemmat osapuolet (yleensä eri päivänä)ja uskokaa, molemmilla eri selitys asiaan!usein naiset sanoo:ei voi olla mahdollista, meillä vakituinen suhde, ei tarvitse testejä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Siis tätähän mä en usko :D
 
ihmettelee..
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:

Klamydia ei tartu muuten kuin sukupuliyhteydessä....tuo mitä kerroit on täyttä puppua!!!

Klamydia on helppo hoitaa lääkekuurilla pois, naisilla voi olla oireeton ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa eli hoitamattomana pitkään jopa lapsettomuutta!
öö mites ne emättimet ja siittimet sitten on yhteydessä ellei lempimällä?:F
Siis että miten tuo muka voi olla täyttä puppua mitä sanoin?:eek:

Olis ihan huippua tietää, minkähänlainen lääkäri tuollaisia happamuusasioita väittää...
Klamydia on bakteeri eli mikrobi, ei mikään kemiallinen reaktio.
Tekisin kyllä kantelun lääkäristä, ei ole pätevä.
Sinänsä klamydia on helposti hoidettavissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Siis tätähän mä en usko :D
en minäkään,anteeksi kamalasti..
ja jos vielä sanot että totta tuo on niin huh huh,neverever hööd ja varmasti tarkistan huomenna käydessäni muita juttuja lekurissa tekemässä..

mutta joo mulla oli joskus 17 kesäsenä tuo ja sain sen poifrendiltäni,oli todella pitkään oireeton ja sit alkoi selkäkivut yms todella pahana.
ei aiheuttanut mitään haittaa lapsen saantiin,tai olen lapsia saanut mutta olen saanut sitten myös lukemattomia keskenmenojakin..en tiedä onko sillä siihen osuutta,testeissä mitään syytä keskenmenoihin ei koskaan ole löytynyt..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Älä puhu roskaa! Mikään happamusasteiden epätasapaino ei synnytä bakteereita! Jos joku sinulle on tällaista uskotellut, niin kannattanee miettiä miksi...
niin, siis mitä nykyään nuorille opetetaan yläasteen terveystiedon kurssilla?? Vai hypätäänkö aihe yli kouluissa? Meille opetettiin jo silloin tosi tarkaan nää asiat yläasteella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Älä puhu roskaa! Mikään happamusasteiden epätasapaino ei synnytä bakteereita! Jos joku sinulle on tällaista uskotellut, niin kannattanee miettiä miksi...
Joo,minunkin kaveri selitti miehensä saaneen klamydian vessasta...Uskoo ken tahtoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-92:
Joo ja samalla tavalla sen voi saada vessasta tai esim. postin mukana jos joku kantaja on nuollut kirjekuoren.. joskus niitä sukupuolitauteja syntyy itsestään kun 2 geeniperimältään erillaista ihmistä harrastaa seksiä, ja sekin riippuu paljon kuukautiskierrosta ja siitä mitä on syönyt. Poikaystäväni oli ottanut selvää asiasta kun meillä todettiin tauti ja rakatamme toisiamme emmekä kumpikaan olisi voineet toista pettää!!!
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
Älä puhu roskaa! Mikään happamusasteiden epätasapaino ei synnytä bakteereita! Jos joku sinulle on tällaista uskotellut, niin kannattanee miettiä miksi...
Joo,minunkin kaveri selitti miehensä saaneen klamydian vessasta...Uskoo ken tahtoo.
:LOL: :LOL: Luulen että se lääkäri päätti pelastaa jomman kumman teistä , kertomalla tuollaisen sepustuksen ettei tulis perheriitaa ja siitä sitten eroa...

mulle lääkäri on kertonu aivan muuta, menin kerran testeihin kun kuulin että ex poikaystävällä oli klamydia, mutta mulla sitten ei ollu. mutta sillon sain kyllä kuulla että mitenkään muuten se ei tartu kuin sukupuoliyhdynnässä..
ai niin mutta yhellä tutulla tuli klamydia silmään ku mies oli lauennu naamalle :LOL: :LOL:
 
mm
Ap. Jos sulla nyt näkyy testeissä klamydia, niin se ei sitä tarkoita, että se olisi ollut sinulla alunperin. Vaan hän on voinut tartuttaa sen sinulle. Minä ainakin voisin noin veemäiselle ihmiselle ihan vittuillakseni sanoa, että eipä ollut mulla mitään ;) Vaikka oliskin ollut. Koska todennäköisesti se on hänen puoleltaan, mutta ei kuitenkaan välttämättä. Miehillä tuossa on se, että ne monesti oireilevat aika nopeasti..en muista mihiin se liittyi, kai virtsaputkeen tms?

Minä sain muuten entiseltä avomieheltäni klamydian ja kondylooman!! Että jumaliste! =D Minä vielä kävin todella usein testeissä jne, kondylooma testattiin aina myös, koska lin mukana tutkimuksessa (j akävin vuosia testeissä). Enkä ollut harrastellut mitään ilman kumia ja muutenkin aika vähän näitä irtosuhteita. Kaiken lisäksi tämä idiootti sanoi, että "eihän se nyt vaikkapa pari vuotta sitten tullut voi enää tarttua.". Siis tää kuvitteli, että sukupuolitauti voi itsestään häipyä! Ilman mitään lääkkeitä! Ihan oikeesti, vieläkin voi olal kaiken maailman torveja liikenteessä, vaikka oltais kui nuoria ja hyvin valistettuja. Miten ihmeessä seurustelin tämmösen torvelon kanssa? =D Onneksi huomasin hänen torveluutensa hyvin nopeasti. Mutta väitti ensin ,että taudit olis tullu mun puolelta. Häneltä ne olivat tulleet, ilmeni myöhemminkin.

P.S. Sullahan on ilmotusvelvollisuus periaattees, jos klamydia löytyy. Siis aiemmille partnereille. Jos siellä ois vaikka viimeksi sulla ollu joku hyvä tyyppi, niin voisit pyytä häntä menee testeihin ja raportoimaan. Siinäkinhän voi vähän valjeta.
 
koi
Moi!

Minulla saattoi olla klamydia teininä jopa vuosia ennen kuin tavalliseen tapaan e-pillereitä hakiessani tehtiin perus testit missä se sitten paljastui. Ei ole tarkoitus kääntää mitään veistä haavassa mutta ota nyt hyvä ihminen opiksesi tästä! Nykyään kun kaiken maailman Hiv-Hakkaraiset ja kumppanit viilettää täällä menemään niin en pysty käsittämään kuinka aikuiset ihmiset haluavat pelata Venäläistärulettia tautien kanssa! Jotenkin itse olin silloin vielä niin lapsi ja typerä että uskoin kun väitettin ettei minulla itään ole, siis naivi! Aikuisella ihmisellä kuitenkin pitäisi sen verran järkeä päästä löytyä ettei ihan sinisinsilmin usko kaikkea mitä suolletaan.

Toivon mukaan et ole tartuntaa saanut! Ja minä olen kaikesta huolimatta saanut lapsen ensimmäisellä yrityksellä. Eihän se sinulle mitään takaa mutta ei nyt kannata ihan kokonaan toivoa kaivoon heittää. Yleensä lapsettomuuden aiheuttaa raju tulehdus synnytyelimissä, ja sen olisit kyllä huomannut!

:hug:
 
...
Kannattaa nuo kondyloomat ainakin testata. Ja HIV:n voi testata muistaakseni vasta puolen vuoden päästä. Mutta sepäs onkin aika epätodennäköinen tarttumaan, suorastaan tais olla helpompaa saada lottovoitto.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ap. Jos sulla nyt näkyy testeissä klamydia, niin se ei sitä tarkoita, että se olisi ollut sinulla alunperin. Vaan hän on voinut tartuttaa sen sinulle. Minä ainakin voisin noin veemäiselle ihmiselle ihan vittuillakseni sanoa, että eipä ollut mulla mitään ;) Vaikka oliskin ollut. Koska todennäköisesti se on hänen puoleltaan, mutta ei kuitenkaan välttämättä. Miehillä tuossa on se, että ne monesti oireilevat aika nopeasti..en muista mihiin se liittyi, kai virtsaputkeen tms?

Minä sain muuten entiseltä avomieheltäni klamydian ja kondylooman!! Että jumaliste! =D Minä vielä kävin todella usein testeissä jne, kondylooma testattiin aina myös, koska lin mukana tutkimuksessa (j akävin vuosia testeissä). Enkä ollut harrastellut mitään ilman kumia ja muutenkin aika vähän näitä irtosuhteita. Kaiken lisäksi tämä idiootti sanoi, että "eihän se nyt vaikkapa pari vuotta sitten tullut voi enää tarttua.". Siis tää kuvitteli, että sukupuolitauti voi itsestään häipyä! Ilman mitään lääkkeitä! Ihan oikeesti, vieläkin voi olal kaiken maailman torveja liikenteessä, vaikka oltais kui nuoria ja hyvin valistettuja. Miten ihmeessä seurustelin tämmösen torvelon kanssa? =D Onneksi huomasin hänen torveluutensa hyvin nopeasti. Mutta väitti ensin ,että taudit olis tullu mun puolelta. Häneltä ne olivat tulleet, ilmeni myöhemminkin.

P.S. Sullahan on ilmotusvelvollisuus periaattees, jos klamydia löytyy. Siis aiemmille partnereille. Jos siellä ois vaikka viimeksi sulla ollu joku hyvä tyyppi, niin voisit pyytä häntä menee testeihin ja raportoimaan. Siinäkinhän voi vähän valjeta.
jos mulla tauti on niin voisin kyllä sanoa sille miehelle ettei ole. entiselle kumppanille mun on pakko ilmoittaa asiasta. pelkään vain hänen reaktiotaan. :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kannattaa nuo kondyloomat ainakin testata. Ja HIV:n voi testata muistaakseni vasta puolen vuoden päästä. Mutta sepäs onkin aika epätodennäköinen tarttumaan, suorastaan tais olla helpompaa saada lottovoitto.
miten ne muut taudit testataan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
tuskin se mieskään ihan puhdan pulmunen on... on saattanut tulla koska tahansa, ja nyt vasta todettu
ainakaan mun tuntemista ei voinut taudin vuoksi lopettaa koska ei hän siitä taudista olisi saanut tietää parissa päivässä. jos ei kerran oireitakaan tule vielä siinä vaiheessa.
 
ap
tälläistä luki yksillä sivuilla!
Suurin osa tartunnoista saadan kotimaassa ja suomalaiselta kumppanilta. Klamydian itämisaika on noin 1-3 viikkoa; ja suurin osa naisista ja suuri osa miehistä ei saa klamydiatartunnasta lainkaan oireita!

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=2592&index=A&page=1
 

Yhteistyössä