yhden illan tuttavuus sanoo saaneensa multa klamydian

  • Viestiketjun aloittaja suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti
...
Varaat ajan vaan gynekologille, ja pyydät että testaavat muutkin. Se otetaan gynekologiesn tutk. yhteydessä, ei käy kipeää musitaakseni.

Klamydiahan näkyy testeissä 2 vko jälkeen. ilmoittiko hän sinulle ennen tätä? Sitten on kyseessä hänen oma tautinsa =D JOka ikävä kyllä on varmaan sullakin joka tapauksessa. Mutta, hänpä antoi sulle ihan hyvän oppitunnin. Että ota apteekista mukaan kunnon kortsupakkaukset samalla ;)

Mut olethan voinut saada tämän klamydian myös entiseltäsi, joten mitä sitä reaktioita pelkäämään! Ihan sama se on lopulta, keltä se tuli. Tosin tossa sun tilanteessa laittaisin ihan veetuillakseni tuolle äijälle viestiä, että ei ole tautia ja tutkittu on ym. Kun eihän ne joka tapauksessa tartu kaikille. Näin olen ymmärtänyt.
 
huonoa tuuria
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se siitä!:
tuntuu niin pahalta. en ole mikään miehestä toiseen hyppivä ja sitten onkin käynyt näin. tuo yhden illan tuttavuus voi levittää musta mitä tahansa juttuja ja kiitos niiden juttujen mä en varmaan saa enää miestä.

.
Olin saman miehen kanssa 15 vuotta. Sitten meille tuli ero. Olin 2 ja puoli vuotta yksin, ei edes yhden illan juttuja. Sitten aloin tapailla erästä tuttua miestä, sinkkuja olimme siis molemmat. Ja ei voinut olla huonompi tuuri kun sain häneltä sukupuoliherpeksen ! Voi että voi ihmistä raastaa. Olen aina ollut niin tarkka siitä kenen kanssa hyppään sänkyyn ja sitten kävi näin !!!!!!!!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Varaat ajan vaan gynekologille, ja pyydät että testaavat muutkin. Se otetaan gynekologiesn tutk. yhteydessä, ei käy kipeää musitaakseni.

Klamydiahan näkyy testeissä 2 vko jälkeen. ilmoittiko hän sinulle ennen tätä? Sitten on kyseessä hänen oma tautinsa =D JOka ikävä kyllä on varmaan sullakin joka tapauksessa. Mutta, hänpä antoi sulle ihan hyvän oppitunnin. Että ota apteekista mukaan kunnon kortsupakkaukset samalla ;)

Mut olethan voinut saada tämän klamydian myös entiseltäsi, joten mitä sitä reaktioita pelkäämään! Ihan sama se on lopulta, keltä se tuli. Tosin tossa sun tilanteessa laittaisin ihan veetuillakseni tuolle äijälle viestiä, että ei ole tautia ja tutkittu on ym. Kun eihän ne joka tapauksessa tartu kaikille. Näin olen ymmärtänyt.
mies kertoi tämän mulle viikonloppuna. reilu kuukausi sitten harrastin hänen kanssaan seksiä.
 
Harmaillen
Mä en lukenut koko ketjua, mutta nähtävästi aloittaja oli huolissaan siitä, että jos klamydia onkin ollut hänellä oireettomana pitkään. Mä olin saanut klamydian nähtävästi silloin kun neitsyyskin meni erään "naisten naurattajan" kanssa... Pieniä oireita oli, mutta enhän mä nuori tytön hupakko niitä osannut mitenkään klamydiaan yhdistää. Mulla tauti oli siis vuosia suht oireettomana ja se paljastui vasta sellaisessa seulassa, joka tehtiin vapaaehtoisille mun opiskelupaikkakunnalla. Seurustelin jo silloin nykyisen mieheni kanssa. Järkytys oli suunnaton tuloksen saatuani. Kuitenkaan miehelleni se ei ollut tarttunut, vaikka me jo silloin olimme olleet suojaamattomassa yhdynnässä. Mä myös pelkäsin lapsettomuutta, mutta onneksi sekin pelko oli turha. Nykyisin olen suurperheen äiti.
 
Äiti
Aika nopeasti on miehellä oireita ilmaantunut...?kuukausi..hmm..No...Mulla oli klamydia oireettomana 7v!!!!!Voi olla oireeton vuosia!!!Fakta.Itselläni oli klamydia koko ekan raskauden ajan,ei oireita.Toisen kohdalla oireita rv6-7?Ja nyt odotan kolmatta :D Eikä pitäisi olla klamydiaa,yksi ja ainut petikaveri:)
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Aika nopeasti on miehellä oireita ilmaantunut...?kuukausi..hmm..No...Mulla oli klamydia oireettomana 7v!!!!!Voi olla oireeton vuosia!!!Fakta.Itselläni oli klamydia koko ekan raskauden ajan,ei oireita.Toisen kohdalla oireita rv6-7?Ja nyt odotan kolmatta :D Eikä pitäisi olla klamydiaa,yksi ja ainut petikaveri:)
Niin,miehellänikin se oli.Hänellä petikavereita 3 ennen mua.(Ex) vaimo ja avovaimot.Juuh.
 
ap
joku tuolla kirjoitti että jos mies saanut tartunnan joltakin toiselta ja oireet sattuivat tulemaan mun jälkeen. tai sitten mies yksinkertaisesti valehteli päästäkseen musta eroon. siitä miehestä on paljastunut sellaisiakin seikkoja että en yhtään epäilisi etteikö voisi tuollaista valehdella.
 
..
Ihan hyvin voi oireet tulla parissa päivässä. Nimenomaan miehillä. Jotenkin se liittyi siihen virtsaputkihommaan.

Sinuna laittaisin miehelle viestiä, että eipä löytynyt testeistä mitään ja toivottaisin hyvät jatkot klamydiansa kanssa =D Sen jälkeen en enää viesteihin ym vastais. En tervehtisi kadulla ja muuta.
 
Hiiruli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä sen miehen perään itke vaan tämä tauti asia nyt stressaa.
Tauti hoituu helposti lääkekuurilla ja sen perään nähtävästi otetaan vielä kontrollinäyte, että se on kehostasi kunnolla häädetty. Näitä sattuu ihan kelle tahansa, joka on ollut suojaamattomassa yhdynnässä. Minä puhun kokemuksesta... Tsemppiä vain sinulle kovasti!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiruli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä sen miehen perään itke vaan tämä tauti asia nyt stressaa.
Tauti hoituu helposti lääkekuurilla ja sen perään nähtävästi otetaan vielä kontrollinäyte, että se on kehostasi kunnolla häädetty. Näitä sattuu ihan kelle tahansa, joka on ollut suojaamattomassa yhdynnässä. Minä puhun kokemuksesta... Tsemppiä vain sinulle kovasti!
kuinka pitkän ajan päästä se kontrollinäyte otetaan?
 
Hiiruli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiruli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä sen miehen perään itke vaan tämä tauti asia nyt stressaa.
Tauti hoituu helposti lääkekuurilla ja sen perään nähtävästi otetaan vielä kontrollinäyte, että se on kehostasi kunnolla häädetty. Näitä sattuu ihan kelle tahansa, joka on ollut suojaamattomassa yhdynnässä. Minä puhun kokemuksesta... Tsemppiä vain sinulle kovasti!
kuinka pitkän ajan päästä se kontrollinäyte otetaan?
Valitettavasti mä en nyt muista... Mulla tauti todettiin 1991 ja hoidettiin pois silloin. Näin äkkiseltään voisin arvioida että olisikohan noin kuukauden päästä lääkekuurin aloittamisesta...
 
Hiiruli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voiko tuo tauti tarttua jos vaatteissa valkovuotoa tai kuukautisverta? entä uskallanko koskea siskoni lapsiin käsilläni? anteeksi kun kysyn näin tyhmiä.
Mun tietojeni mukaan tartuntaa vaatii sukupuoliyhteyden tai siis kosketuksen limakalvoille. Eli ei tartu vaatteista ja voit koskea siskosi lapsiin. Klamydia raskaana olevalla on eri juttu lasten suhteen. Siinä voi syntyvä lapsi saada tartunnan synnytyksessä ja muistaakseni klamydia voi aiheuttaa jonkin yleisinfektion vauvalle (muistinko oikein?) vai oliko se silmätulehdus... Äsh, kun siitä on niin pitkä aika kun ihan faktatietoja klamydiasta luin. Googlettamalla varmasti löytyy just ajankohtainen tieto.
 
vieras
Tartunta ja oireet
Klamydia tarttuu suojaamattomassa seksikontaktissa (emätinyhdynnöissä, suuseksissä, peräsuoliyhdynnöissä.) Suurin osa tartunnoista saadan kotimaassa ja suomalaiselta kumppanilta. Klamydian itämisaika on noin 1-3 viikkoa; ja suurin osa naisista ja suuri osa miehistä ei saa klamydiatartunnasta lainkaan oireita! Silti heille voi kehittyä pitkäaikainen klamydiatulehdus, joka hoitamattomana aiheuttaa naisille mm munatorvien arpeutumisen kautta lapsettomuutta. Oireisessa klamydiatulehduksessa miehillä esiintyy kipua, virtsankirvelyä, niukkaa vesimäistä tai limaista vuotoa virtsaputkesta. Naisille klamydia voi aiheuttaa kipua virtsatessa, tihentynyttä virtsaamistarvetta ja lisääntynyttä valkovuotoa. Klamydia voi aiheuttaa myös sisäsynnytinelinten tulehduksen, joka oireita ovat alavatsakipu, kuukautisvuotohäiriöt ja lämmönnousu.

Myöhäisoireet
Klamydia on salakavala sukupuolitauti, koska se voi esiintyä jopa vuosia täysin oireettomana ja silti aiheuttaa hankalia myöhäisoireita. Naisilla yleisimmät myöhäisoireet ovat edellä jo mainittu sisäsynnytinelinten tulehdus, ja kohdun seinämän- ja munasarjojen tulehdus. Nämä aiheuttavat munatorviin pysyviä vaurioita ja siten hedelmättömyyttä. Suomessa nykyään tehtävistä koeputkihedelmöityksistä noin puolet tehdään juuri klamydian seurauksena syntyneiden munatorvivaurioiden vuoksi. Miehille klamydia voi aiheuttaa lisäkivestulehduksia ja sekä naisille että miehillä klamydiatulehdus voi aiheuttaa niveltulehduksia.

lisää...
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=2592&index=A&page=1
 

Yhteistyössä