Yh-äidit miten teillä juhlitaan äitienpäivää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äippä

Vieras
Meillä ei ole tapana mennä äitini luokse, mutta haluaisin silti tehdä jotain erilaista...Mutta mitä ? Kehtaako sitä mennä johonkin syömään kaksin pojan 3v kanssa? Tuleeko siinä entisestään luuseriolo, kun muilla koko perhe mukana...

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äippä :
Meillä ei ole tapana mennä äitini luokse, mutta haluaisin silti tehdä jotain erilaista...Mutta mitä ? Kehtaako sitä mennä johonkin syömään kaksin pojan 3v kanssa? Tuleeko siinä entisestään luuseriolo, kun muilla koko perhe mukana...

Eikö sinun kannattaisi keskittyä viettämään mukavaa päivää poikasi kanssa tehden jotain teille molemmille mieluista ja ajatellä vähemmän mitä muut teistä miettivät!

Mulle on aivan sama mitä muut musta tai meistä ajattelevat...Mieteinkin tuleeko MINULLE paha mieli, kun muutenkin erosta todella paha mieli.... Haluaisin tehdä jotain kivaa ja erilaista, nyt kun poika jo vähän isompi, mutta en tiedä mitä...siksi kysyin täältä mitä muut yh-tekee...

Olen viettänyt lähes kaikki äitienpäivät kaksin poikani kanssa. Äitienpäivää on aina jollainlailla juhlistettu, useimmiten poika toivoi kakkua, joten se tehtiin. Nyt aikuisena, ei kyllä muista kuin muistuttamalla, mutta hällä väliä. Minä muistutan laulamalla puhelimeen
: "paljon onnnnneeeeaaa mulle" ihan kuin syntymäpäivinäkin.
Jokainen luokoon omanlaisensa perinteen, ei siitä kannata ottaa paineita. Kysy lapseltasi miten hän haluaa viettää päivää. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Teillä on vain yksi elämä, miksi viettää elämäänsä ottaen turhia paineita. Näytä pojallesi, että porskutat elämääsi eteenpäin, kävi elämässä miten kävi.
Pitkällä kokemuksella voin sanoa, että turha murehtiminen minua eniten on harmittanut, meni vuosia ennenkuin opin elämään täysipainoista elämää, ja kun tajusin sen meillä meni paljon paremmin lapsen kanssa kahdestaan.

Jos sinä haluat päästä helpommalla ja mennä valmiiseen pöytään syömään, niin siitä vaan, tee se poikasi kanssa. Jos se sinusta tuntuu oikealta tavalta juhlistaa päivää.

Minä yh:na ollessani sain lapselta jonkun päiväkodissa tehdyn lahjan, poimittiin yhdessä mulle valvovuokkoja, ja kakku mulle ostettiin, ettei mun tarvinnut sitä tehdä. Sellainen riitti äitenpäivän juhlimiseksi. Minä sain pojan aina kotiin vaikka olisi ollut isä viikonloppukin.

Mulla olisi edelleenkin siihen oikeus, mutta nyt poika on saanut olla isänsä luona, ettei ressun tarvii mennä edes takas saman päivän aikana. Poika kuitenkin mulle soittaa aina isänsä luota, pienemmät pojat ovat sitten täällä kotosalla.

Sulla lapsi on niin pieni, että opetat itse hänelle tavan viettää äitienpäivää. Eli teet päivästä itsellesi mieluisen ja kehität omat perinteet!

Mun entinen mies tulee aina lauantaina meille yöks, tekevät lasten kanssa kakut ja kortit jne. Sunnuntai aamuna sit antavat nukkuu pitkään, tuovat aamupalan sänkyyn, sit kaikki köllitään tunti vielä sängyssä, päikkäreitä.
Lähetään lounaalle, sitten mun ja miehen vanhemmille. Illalla yleensä vuokrataan joku leffa, mitä lapset tahtoo kattoo ja herkutellaan kakuilla ja muilla. Yleensä exäkin jää vielä yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Mun entinen mies tulee aina lauantaina meille yöks, tekevät lasten kanssa kakut ja kortit jne. Sunnuntai aamuna sit antavat nukkuu pitkään, tuovat aamupalan sänkyyn, sit kaikki köllitään tunti vielä sängyssä, päikkäreitä.
Lähetään lounaalle, sitten mun ja miehen vanhemmille. Illalla yleensä vuokrataan joku leffa, mitä lapset tahtoo kattoo ja herkutellaan kakuilla ja muilla. Yleensä exäkin jää vielä yöks.

Onko teillä erosta kauan aikaa?

Ilmeisesti ex:llä ei ole uutta puoliskoa. Ja välinnekin ilmeisen hyvät.

AP:lle:

En ole YH, mutta halusin tulla toivottamaan sinulle ihanaa äitienpäivää! Ilmeisesti ero on vielä varsin tuore, koska selvästi kärsit vielä siitä. Lähetän sinulle haleja ja voimia jatkaa eteenpäin!

Äitienpäivästä: Oma mieheni on ulkomailta, eikä heidän maassaan juurikaan juhlita äitienpäivää. Niinpä olen luonut meidän äitienpäiväperinteet aika lailla itse. Minusta sinäkin voit miettiä, mitä haluaisit silloin tehdä - haluatko, että se on päivä itsellesi? Sitten poika hoitoon vaikka mummolle, isälleen, kaverille... Vai haluatko, että se on juhlapäivä teille kahdestaan? Sitten vaan ykköset päälle ja tosiaan vaikka syömään - en minä ainakaan katso kieroon, jos äiti on lapsensa kanssa syömässä -eikä isän poissaolon syytä voi sitä paitsi tietää! Voisihan isä olla töissä, kuollut, sairaana, mitä vaan. Vai haluaisitteko viettää löhöpäivän kotona? Tilata pizzaa ja katsella telkkaria? Kutsua vieraita? Sinä voit tehdä päivästä ihan millaisen tahansa, eikä siihen miestä tarvitse!

Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille!

Yhteistyössä