Yes, Jesus loves You!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sirian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Ja vielä, en yleistä. Mutta tällä ja eräällä toisella palstalla aina välillä tulee näitä samankaltaisia aloituksia kuin täällä. Ne aina päättyy samaan; "kun ette kerran usko mua ettekä tee kuten sanon, niin siitäs saatte, helvettiin päädytte."
Ehkä tämä aloitus oli poikkeus, eikä tarina pääty tähän.
Olen yrittänyt pitkän aikaa saada vastauksia aiemmin jo esittämiini kysymyksiin, mutta en ole niitä koskaan saanut. Ne on just ne kysymykset, jotka muunmuassa saa mut epäilemaan kristinuskoa tai jotain sen haaraa. Liikaa ristiriitaisuuksia, joita kukaan ei osaa minulle selittää muuten kuin lukemalla suoraan raamatusta jotain säkeitä. Ei yhtäkään oikeasti pohdittua vastausta.
Mutta hienoahan on se, että jokainen uskoo omalla tavallaan. Ainoa, mitä karsastan on se, että jos joku ei usko "minun tavallani" on automaattisesti huono ja tuomittu. Voiko yksikään ihminen oikeasti niin todeta? Ei voi.

No toivottavasti tämä ketju ei pääty sillä tavalla. :) Mä vetäydyn keskustelusta iltapalalle, mies on saanut teen laitettua ja odottaa mua... :) Hyvää yötä kaikille! :)

Ps. Mä olen mustana Rouva Porsas mutta kirjoitin nyt nimelläni kun en jaksanut kirjautua kun en ollut ajatellut kirjoittaa mihinkään. Olen vasta vähän aikaa palstaillut. Sain esikoisen viisi viikkoa sitten. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
On vain pelastettuja ja kadotettuja!

Tarvitseeko näin ajatella? Ajatus pelastetusta/kadotetustahan perustuu jossain määrin kysymykseen, jos x nyt kuolisi, mihin se joutuisi? Ensinnäkin, ihmisillä ei ole lupa moista päättää, eikä minusta kuulu käyttää kohtuuttomasti aikaa edes sen pohtimiseen. Ja toisaalta, jos ajatellaan, että Jumala kuitenkin tietää milloin joku kuolee, niin hänen kannaltaan ei ole mielekästä kysyä "jos tuo nyt kuolisi". Eli "harmaita" voi olla vaikka kuinka paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Hmm.. voisitko sinä hylätä oman lapsesi ihan tyystin, kokonaan, lopuksi elämääsi? Jos Jumala on täydellinen rakkaus, miten yksikään täydellisyys voisi silloin hylätä ja lakata rakastamasta? Eikö täydellinen rakkaus seuraisikaan rakastaen vierestä, kun toinen etsii omaa polkuaan ja tekee ne virheet, joiden kautta oppii?

En tiedä. Lapseni ei ole vielä niin vanha, että täysrappioituminen olisi ajankohtaista, mutta käsittääkseni jotkut vanhemmat ovat joutuneet tuollaisenkin ratkaisun tekemään. Se, mitä yksittäinen ihminen tekisi, ei tietysti kerro siitä, miten Jumala tekisi. Raamatun antamassa kokonaiskuvassa on myös aika kiivas puoli.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja sirian:
Juu, tule sellaisena kuin olet, mutta porukoissa pysyäksesi sinusta pitää tulla sellainen kuin me muut.

Ei. Jumala on luonut jokaisen omaksi kuvakseen, ja antanut jokaiselle omat lahjat, luonteen, persoonan. Ei meistä tule mitään robotteja, kun tulemme uskoon. Vaan ennemmin enemmän omia itsejämme, sellaisia, kuin Jumala on tarkoittanut.

Tuo nyt on vain toinen tapa sanoa, että uudesta uskiksesta tulee sellainen kuin hänen yhteisönsä haluaa, jos hän haluaa menestyä uudessa yhteisössään. On se sitten jumalan työtä tai sosiaalisen pakon tulosta, mene ja tiedä. Olen ollut yhteydessä sellaisen myllyn läpikäyneisiin ja he eivät ole kaunista katseltavaa (sori vain, huitsinnevadalaiset!)

Hei tule katsomaan meidän seurakuntaan! :) Kaikki on todella omia persooniaan, ei yhtään robottia. :D Yhteistä meillä on usko Herraan Jeesukseen.

Mitenkäs kävi sille, joka halusi muuttua miehestä naiseksi tai sille joka haluse EU-parlamenttiin? Tai miten suhtaudutaan homoseksuaalisiin? jne...

Jösses. Mä en vaan jaksa ymmärtää... Noihin juttuihin tarvitsee varmaan aihetta sivuavan kasvatuksen. En mitenkään jaksa ymmärtää, mihin minä tarvisin jonkun pelastuksen ja miltä minut pitäisi pelastaa. En jaksa ymmärtää synnin ja varsinkaan perisynnin käsitettä. Vaikka mitä teet, olet silti jonkun ihmeellisen perisynnin riivaama ja siihen tarvitsee rukoilla armoa. :( Ja itsehän ei tietenkään voi elämäänsä parantaa ja kokea olevansa kykenevä ja pystyvä ihminen, vaan pelastua (perisynniltä?) voi vain yksin uskosta ja armosta.

En oikein usko, että hartaasta kristillisestä kodista kotoisin oleva harras kristitty voi edes ymmärtää, miten mielettömältä tuo ajatusmalli muista tuntuu. Mutta se on jokseenkin se syy, miksi "torjun pelastuksenne" vai miten oikea ilmaus kuuluu. En siis koe mitään uhkaa, jolta minut pitäisi pelastaa. On hyvä ja levollinen mieli.

Siksi puhun Jumalasta, että toiset pelastuisivat.

Me tiedämme että Jeesus on ainut tie taivaaseen ja siksi me puhumme Hänestä -että iohmiset pelastuisivat. Se on se minkä me tiedämme. Ja meidän uskovien velvollisuus on viedä tätä sanomaa jokaiselle.

Mistä te sen tiedätte? Mistä sinä voit tietää, että sinun uskontosi, sinun jumalasi, on juuri se oikea eikä joku muu? Miksi sitä omaa uskontoa pitää levittää muille, jotka jo uskovat johonkin muuhun jumalaan? Ehkä se toinen onkin oikeassa, etkä sinä.

Minulla ei ole periaatteessa mitään yhtäkään uskontoa vastaan, mutta tätä en voi ymmärtää. Jokainen uskokoon mihin haluaa, mutta ei tarvitsisi saada muita uskomaan samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Mitäs jos on sit uskossa, oikeasti. Voiko sit jatkaa "paheellista" elämäänsä kun tietää, että saa kutenkin kaiken anteeksi? Eikö Jumala tai Jeesus oikeasti tuomitse ketään?? Senkus rötöstelee menemään niin halleluja, siunattu olkoon ja syntisi ovat sovitut?? Ei mene mun jakeluun :ashamed:

Silloin kun OIKEASTI on tullut uskoon niin ei halua enää tehdä syntiä. Ei kukaan pelastettu ajattele että nyt mä voin tehdä mitä haluan ja pääsen silti taivaaseen. No virheitä me silti tehdään, langetaan (mä esim tänään kiroilin) ja se kaduttaa ja mä pyydän anteksi Jumalalta ja ihmisiltä. :)

Ei (läheskään) kaikki ole uskossa jotka väittää niin. Se kerrotaan Raamatussa. Hedelmistään heidät tunnette.

Lue Raamattua. Katso Uudesta Testamentista mitä se kertoo pelastuksesta ja uskosta. :)

Huoh. Liityin muutamia vuosia helluntaiseurakuntaan. Pyydän anteeksi, että nyt loukkaan joitakin, mutta en ole missään tavannut niin teeskenteleleviä ihmisiä. Kokouksessa huudetaan halleluujaa ja ollaan niin hyvää ja rakastavaa väkeä, arjessa tavatessa käännetään pää pois päin, ettei vaab tartte jutella. Hemmetti! 6 vuotta yritin saada ystäviä, ja aina jouduin pettymään. Olen täysin menettänyt uskoni siihen, että uskova ei enää haua tehdä syntiä. Valehdellaan ja ollaan niiiin epäaitoja.

En nyt jaksa pidempään kirjottaa, mutta uskoni olen kyllä ihan täysin jo menettänyt. Tuntui silloin hyvältä ja turvalliselta luottaa Jumalan huolempitoon ja välittämiseen, mutta itsensä pettämistä ja suggestoimista se vaan on. Niitä mahtavia tunnetiloja, jotka saa, kun "Jumala koskettaa" ihmiset saa vaikka jossain artistin keikalla; itketään, huudetaan, tuntuu kuin sydän pakahtuisi onnesta.

Ja miksi ihmeessä jokin niin mahtava ja täydellinen, kuin Jumala, loisi tilanteen, jossa heti kun uskoa alkaa epäillä, se sortuu. Sillä millään tavalla kukaan ei pysty antamaan yhtään järjellistä perustelua sille, että tämä kaikki pitäisi paikkansa. joo, uskon kyllä että Jeesus on ollut olemassa, mutta Jumalan poika hän ei ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Epäilijä:
Huoh. Liityin muutamia vuosia helluntaiseurakuntaan. Pyydän anteeksi, että nyt loukkaan joitakin, mutta en ole missään tavannut niin teeskenteleleviä ihmisiä. Kokouksessa huudetaan halleluujaa ja ollaan niin hyvää ja rakastavaa väkeä, arjessa tavatessa käännetään pää pois päin, ettei vaab tartte jutella. Hemmetti! 6 vuotta yritin saada ystäviä, ja aina jouduin pettymään. Olen täysin menettänyt uskoni siihen, että uskova ei enää haua tehdä syntiä. Valehdellaan ja ollaan niiiin epäaitoja.

En nyt jaksa pidempään kirjottaa, mutta uskoni olen kyllä ihan täysin jo menettänyt. Tuntui silloin hyvältä ja turvalliselta luottaa Jumalan huolempitoon ja välittämiseen, mutta itsensä pettämistä ja suggestoimista se vaan on. Niitä mahtavia tunnetiloja, jotka saa, kun "Jumala koskettaa" ihmiset saa vaikka jossain artistin keikalla; itketään, huudetaan, tuntuu kuin sydän pakahtuisi onnesta.

Ja miksi ihmeessä jokin niin mahtava ja täydellinen, kuin Jumala, loisi tilanteen, jossa heti kun uskoa alkaa epäillä, se sortuu. Sillä millään tavalla kukaan ei pysty antamaan yhtään järjellistä perustelua sille, että tämä kaikki pitäisi paikkansa. joo, uskon kyllä että Jeesus on ollut olemassa, mutta Jumalan poika hän ei ollut

Olet pettynyt Jumalaan siksi haluat nähdä uskovat - tässä tapuksessa hellarit - epäaitoina ja teeskentelevinä ja on heitäkin ihmisiähän tässä ollaan kaikki, mutta taidat olla aikamoinen narsistiluonne kun et ilmeisesti saanut tarpeksi huomiota.
Miksi ihmisiltä pitää sitä saada. Jeesus antaa sulle yllinkyllin huomiota ja hyväksyntää ja täydellistä sellaista mitä ihmiset ei pysty antamaan.

Uskova,

Minä elinkin koko uskovan elämäni, 10 vuotta ajatellen, että minulle riittääkin vain Jumalan rakkaus, viis muista ihmisistä. En syyllistä hellareita, samalla tavalla olen kokenut muissakin seurakunnissa.

Minä en tarvitse ihmisiltä suunnatonta huomiota, päin vastoin, olen monesti ujo ja se, että menen juttelemaan ihmisille, on mulle suuri ponnistus. Se, että minut jatkuvasti torjuttiin, välteltiin ja kuitattiin keskusteluyritykseni muutamalla sanalla, on se mihin väsyin. Ei minussa pitäisi olla mitään vikaa, mikä selittäisi tämän., on minulla ystäviä seurakunnan ulkopuolella.

Tiedätkä, satuttaa aivan järjettömästi tuo kommenttisi. Olen elämäni aikana antanut omaa aikaani ja välittämistäni muille ehkä liikaakin, laittanut muiden edun omani edelle. Miksi, miksi, miksi ihmisten pitää tuomita toinen niin helposti, näkemättä lainkaan tämän sisälle?

Ehkä sitten olen narsisti, ehkä en vain huomaa sitä. Ehkä olen vain luullut tekeväni hyvää ihmisille ja ajanutkin vain omaa etuani. Ehkä luovutin vaan liian helpolla, kun kymmeneen vuoteen en saanut Jumalalta minkäänlaista vastausta rukouksiini, en saanut millään tavalla varmistusta sille, että Hän olisi olemassa ja välittäisi minusta. Tuntuu helpottavammalta vain lakata uskomasta, ajatella, että Jumalaa ei ole olemassa, kuin että minut olisi vain rajattu Hänen rakkautensa ulkopuolelle. Kaiken elämässä kokemani jälkeen, oli helpompi lakata uskomasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Epäilijä:
Uskova,

Minä elinkin koko uskovan elämäni, 10 vuotta ajatellen, että minulle riittääkin vain Jumalan rakkaus, viis muista ihmisistä. En syyllistä hellareita, samalla tavalla olen kokenut muissakin seurakunnissa.

Minä en tarvitse ihmisiltä suunnatonta huomiota, päin vastoin, olen monesti ujo ja se, että menen juttelemaan ihmisille, on mulle suuri ponnistus. Se, että minut jatkuvasti torjuttiin, välteltiin ja kuitattiin keskusteluyritykseni muutamalla sanalla, on se mihin väsyin. Ei minussa pitäisi olla mitään vikaa, mikä selittäisi tämän., on minulla ystäviä seurakunnan ulkopuolella.

Tiedätkä, satuttaa aivan järjettömästi tuo kommenttisi. Olen elämäni aikana antanut omaa aikaani ja välittämistäni muille ehkä liikaakin, laittanut muiden edun omani edelle. Miksi, miksi, miksi ihmisten pitää tuomita toinen niin helposti, näkemättä lainkaan tämän sisälle?

Ehkä sitten olen narsisti, ehkä en vain huomaa sitä. Ehkä olen vain luullut tekeväni hyvää ihmisille ja ajanutkin vain omaa etuani. Ehkä luovutin vaan liian helpolla, kun kymmeneen vuoteen en saanut Jumalalta minkäänlaista vastausta rukouksiini, en saanut millään tavalla varmistusta sille, että Hän olisi olemassa ja välittäisi minusta. Tuntuu helpottavammalta vain lakata uskomasta, ajatella, että Jumalaa ei ole olemassa, kuin että minut olisi vain rajattu Hänen rakkautensa ulkopuolelle. Kaiken elämässä kokemani jälkeen, oli helpompi lakata uskomasta.

Miksi koet että sulle pitäisi kuulua jotain tietyn verran "palkkiota" kun olet tehnyt sitä ja tätä ja kun olet ollut sentään tällainen ja tuollainen.
Jumala ei odota sinulta tekemistä jotta SITTEN Hän sinua kuulee ja rakastaa.
Hän on kuullut AINA kun olet Hänelle puhunut ja vaikka et sanaakaan ole sanonut Hän tietää mitä tunnet ja ajattelet!

Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Olet pettynyt Jumalaan siksi haluat nähdä uskovat - tässä tapuksessa hellarit - epäaitoina ja teeskentelevinä ja on heitäkin ihmisiähän tässä ollaan kaikki, mutta taidat olla aikamoinen narsistiluonne kun et ilmeisesti saanut tarpeksi huomiota.
Miksi ihmisiltä pitää sitä saada. Jeesus antaa sulle yllinkyllin huomiota ja hyväksyntää ja täydellistä sellaista mitä ihmiset ei pysty antamaan.

Tietystikään ihmisen ei pitäisi tehdä arviotaan Jumalasta ensisijaisesti ihmisten perusteella, mutta kyllä se ainakin lähes kaikkien ihmisten arvioihin jonkun verran vaikuttaa. Siinä helluntaityylisessä seurakunnassa, johon aikanani kuuluin (erosta on jo vuosia) minua kohdeltiin kyllä hyvin, enkä ole siitä saanut mitään katkeria muistoja. Mutta myönnän itse hieman pettyneeni hellareiden (yleiskäsitteenä) itsestään antamaan kuvaan netissä (enkä tarkoita nyt mitään huitsia). Minusta olisi erinomaisen tärkeää, että sitä huomiota ja rakkautta sille lähimmäiselle pyrittäisiin antamaan, ihan jo pr-mielessä.

Itselle kävi vähän samalla tavalla. Kymmenen vuotta uskoin, ja halusin uskoa. Noudatin Raamatun käskyjä parhaani mukaan ja rukoilin. Kävin seurakunnassa kokouksissa ja kaikkea muuta, niin "ulkokultaista" kuin sisäistäkin. Lopulta eräs henkilö kysyi missä Jumala näkyy elämässäni. Vastasin kuten tunsin, mutta epäilys jäi. Vuoden verran tutkiskelin Raamattua ja Jumalaa ja rukoilin, rukoilin. Kukaan ei vastannut. Ei tullut mitään tunnetta mistään. Kuin olisi seinille puhunut. Lopulta luovutin. Eräs ateisti ystäväni ei taas ollut koskaan saanut MITÄÄN. Lakkasi siksi yrittämästä. Miksi Jumala ei anna uskoa ihmiselle, joka haluaa palvella Jumalaa ja pelastua? Joka oikeasti kaipaa Jumalaa ja haluaa syntinsä anteeksi?
Tiedän jo etukäteen millaisia vastauksia tämä saa, mutta yrittäkääpä yllättää minut.

Alkuperäinen kirjoittaja ateisti:
Itselle kävi vähän samalla tavalla. Kymmenen vuotta uskoin, ja halusin uskoa. Noudatin Raamatun käskyjä parhaani mukaan ja rukoilin. Kävin seurakunnassa kokouksissa ja kaikkea muuta, niin "ulkokultaista" kuin sisäistäkin. Lopulta eräs henkilö kysyi missä Jumala näkyy elämässäni. Vastasin kuten tunsin, mutta epäilys jäi. Vuoden verran tutkiskelin Raamattua ja Jumalaa ja rukoilin, rukoilin. Kukaan ei vastannut. Ei tullut mitään tunnetta mistään. Kuin olisi seinille puhunut. Lopulta luovutin. Eräs ateisti ystäväni ei taas ollut koskaan saanut MITÄÄN. Lakkasi siksi yrittämästä. Miksi Jumala ei anna uskoa ihmiselle, joka haluaa palvella Jumalaa ja pelastua? Joka oikeasti kaipaa Jumalaa ja haluaa syntinsä anteeksi?
Tiedän jo etukäteen millaisia vastauksia tämä saa, mutta yrittäkääpä yllättää minut.

Tämä nyt ei taida varsinaisesti olla vastaus, vaan enemmän yleistä pohdintaa. Minä olen ollut ennen uskoontuloa ateisti, mutta siihen ei minulla ole paluuta. lueskelen parasta aikaa kolmas apina -kirjaa, joka kertoo ihmisen evoluutiosta ihan biologisesta näkökulmasta, ja sieltä silmilleni hyppii luominen ja syntiinlankeamus.

Hei, nyt huomaisin, minkalaisen vastauksen odotat saavasi. Se viittaa tuohon tunteeseen.

Tetrafarmakon riittää mun mielenrauhaani. Elän niin, etten vahingoita toisia, itseäni enkä materiaa. Yritän tehdä hyvää toisille. Jos joku paranormaali olento haluaa mua vahingoittaa, en voi sitä estää. En kuitenkaan suostu uskomaan paranormaaliin. Olen hyvä siksi, että haluan olla sitä, en siksi, että joku käskee.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
lueskelen parasta aikaa kolmas apina -kirjaa, joka kertoo ihmisen evoluutiosta ihan biologisesta näkökulmasta, ja sieltä silmilleni hyppii luominen ja syntiinlankeamus.

Millä tavalla nämä asiat on voitu biologiassa nivoa yhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
lueskelen parasta aikaa kolmas apina -kirjaa, joka kertoo ihmisen evoluutiosta ihan biologisesta näkökulmasta, ja sieltä silmilleni hyppii luominen ja syntiinlankeamus.

Millä tavalla nämä asiat on voitu biologiassa nivoa yhteen?

Vitsi onkin siinä, ettei niitä ole mitenkään yritettykään nivoa. Se on ihan puhtaasti biologisesta näkökulmasta kirjoitettu kirja, vaikuttaa myös aika ateistiselta. (en ole saanut kirjaa vielä loppuun kylläkään)

Esimerkki: Kirjoittaja puhuu ihmisen erikoisominaisuuksista kuten taiteesta, kielestä, kansanmurhasta ja lääkeaineiden väärinkäytöksistä, jotka ovat ihmisessä joko ainutlaatuisia tai selkeästi voimakkaampia. Siitä, kuinka sata tuhatta vuotta sitten ihminen oli pelkästään yksi nisäkäslaji, mutta muutamassa kymmenessä tuhannessa vuodessa (siis evoluution kannalta todella lyhyessä), nämä ominaisuudet ovat ilmaantuneet.

Kirjoittaja tekee tästä päätelmän, että näiden ominaisuuksien edeltäjät ovat olleet jo eläimissä.

Omasta mielestäni Occamin partaveitsimainen johtopäätös olisi, että jotain tapahtui, ehkä jotain tavallisista evoluutioprosesseista poikkeavaa.

Ja sen ajatuksen taas oman maailmankatsomukseni mukaan tulkitsen syntiinlankeamukseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Muutama tuttu kerran sanoi, että hän oikeasti haluisi olla uskossa, mutta ei vaan saa sitä tunnetta...

Mielisairaaloissa on kosolti porukkaa, jotka ovat menestyksekkäästi onnistuneet saamaan musertavan synnintunnon aikaan, mutta sitten jämähtäneet siihen. He elävät päivästä toiseen tietäen olevansa maailman pahimpia ihmisiä, lokaakin arvottomampia. Heistä kertoi muuan ateistinen mielisairaanhoitaja, jonka työkaverit silkkaa piruuttaan aina laittoivat viemään nämä synnilliset kirkkoon. Ehkei uskonto ole heidän mielisairautensa syy, mutta mitään hyvää se ei ainakaan ole heille tuonut, päinvastoin.

Ai ihan ateisti hoitaja; voi potilas raukat!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Yhden tosiuskoivaisen tunnen ja se ei tosiaankaan miltään reilulta, mukavalta ihmiseltä tunnu, päinvastoin aina tuomitsemassa muita esim. siitä että ihmiset haluavat ostaa tavaraa, kun katsos materian ei pitäisi olla tärkeää..mitä helvettiä se sille kuuluu? Itsessä sata vikaa ja mollaa vaan muita, sitäkö se uskovaisen elämä on?

Tosiuskovan? Et taida raukka tietää, mikä on tosiuskova

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettekö te osaa pitää hauskaa ilman jumalia?

Etkö sä osaa pitää hauskaa ilman viinaa, tupakkaa, mielialalääkkeitä?

Osaan. Minä olen ateisti, mutta myös absolutisti ja savuton, enkä käytä muita lääkkeitä kuin antihistamiinia heinänuhaan. En tarvitse jumalolentoja. Pitäkööt muut ne omanaan, kunhan ne asiat rajoittuvat yksityiselämään, eivätkä häiritse toisia.

Voi saatana. Ihan kun kaikki ateistit olis nistejä. Huhuu. Eiköhän näitä niin IHQja uudelleensyntyneitä nistejä löydy ihan samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Voi saatana. Ihan kun kaikki ateistit olis nistejä. Huhuu. Eiköhän näitä niin IHQja uudelleensyntyneitä nistejä löydy ihan samalla tavalla.

Siinä nähdään taas yhden ateistin kommunikointi, voi saatana - jee kun on aikuismaista!

Yhteistyössä