Wish A Baby 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilma77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilma77

Vieras
Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, km 02/08, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Illusia, vm-77 esikoinen haaveissa, Pohjanmaa
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Safiiri, vm-72, Operaatio Viitonen käynnissä, y 4/08, Keski-Pohjanmaa
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
c¨,)~, vm-81, ensmäistä yritetään, y 8/07, Pohjois-Pohjanmaa
Sars76, vm-76, esikoinen haaveissa, y 08/07, Helsinki

Piti aloittaa uusi ketju, kun vanha oli jo tosi pitkä!

Sars; itse olen oppinut, että mitään ei kannata suunnitella siten "että sitten kun olen raskaana". Asiat muuttuvat eikä niitä voi ennustaa. Tietysti toivon sulle plussaa, mutta olen myös sitä mieltä, että älä kieltäydy kaason hommista mahdollisen raskauden takia. Murehdi asiat vasta sitten kun ne tulevat kohdalle, muuten joudut murehtimaan ne kahteen kertaan!

Hilmalta hyvä kommentti Sarsille!

Jos tulet raskaaksi ja olo on sellainen ettet jaksa antaa täyttä panosta, voisiko sulle saada toisen kaason kaveriksi? Jos niin onnekkaasti käy että plussaat, niin ilmoita hyvissä ajoin morsiamelle.

PS. tunnen tämän "ei-stressiä-morsian"-tyypin... Nimimerkki itsekin sellainen talvella 2004. :-D

Viisaita kommentteja edellä olevilta. Kaksi kaasoa helpottaisi varmaan morsiamenkin sydäntä.

Mutta sanon niinkuin muutkin: huolehdi asiasta vasta sitten kun se on siinä.

Lisää plussatuulia... Puuh!!

Tänään juhlistettu meikäläisen vuodella vanhenemista. Suut siis makeaksi:

images

Onnea Safiirille syntymäpäivän johdosta! ;) *ottaa ISON palan namin näköistä kakkua iltapalaksi* ;D Maistuipas oikein makoisalle ja näyttääkin oikein kauniille tuo kakku, kiitos maittavasta iltapalasta :P

Huomenta kaikille!

Selkeästi mun kaaso-kysymys herätti runsaasti keskustelua :-) Hienoa!
Olen tässä pähkäillyt, että kenties nää mun fiilikset johtuu siitä, etten voi hirveän hyvin nyt: väsyttää, etoo jne. On vaikea olla iloinen ja osallistuva, kun koko ajan velloo...Lisäksi lehtien kauhukertomukset hirviömorsiamista ja työjuhta-kaasoista ei ollenkaan vala uskoa tähän pestiin - sori! Ite vihaan kaikkea säätämistä enkä oikeastaan siedä yhtään mitään pikku-viilaamista; jos löydän esim mahtavan mekon, ostan sen, enkä jossittele, että mitäs jos ...Mutta olen siis lupautunut kaasoksi (hiukan ennenkuin edes ajattelin olevani mahdollisesti raskaana), ja aion ollakin kaasona - överimeiningille laitan vain pisteen, enkä keskity seuraavaa puolta vuotta pelkästään häihin. Tilannehan on se, että morsiamelta tulee jo nyt päivittäin monia monia meilejä ja puhelinsoittoja (kosinta on kuitenkin tapahtunut n viikko sitten) liittyen häihin ja järjestelyihin; eilen käytiin sovittamassa vintage hääpukua, joka oli bongattu päivä kosinnan jälkeen, mutta sitä ei voitu vielä varata, koska...mitä jos löytyy joku ihanampi....Mutta lupaan, otan iisisti ja koitan mennä völjyssä.

Raskausmeininkikin on vähän epävarmaa: testi tänä aamuna oli mitä oudoin. Elämäni ensimmäinen raskaustesti ja mielestäni se ei toiminut...Hmmm.
Ostin siis eilen clearbluen ja luin ohjeet varmaan miljoona kertaa tänä aamuna. Ja kun sitten kusaisin tikulle (just sen viis sekkaa, heh) mitään ei tapahtunut. Siihen tarkistusikkunaan olisi pitänyt tulla sininen viiva (että testi toimii...), mutta mulle ei tullut kuin vasta noin 10min kuluttua. Lisäksi se ikkuna, mihin "tuloksen" pitäisi ilmestyä, tuli vaan koko-sininen "möntti".
Hämmentävää. Onko kellään käynyt samoin? Mä myös luulin, että nää clearbluet on herkempiä (lue: luotettavampia) kuin esmes apteekin omat testit?

Mutta nyt siis päätin, että seuraavaksi teen testin vasta perjantaina tai torstaina. Oli niin omituinen kokemus tää.

Ja palatakseni vielä ystäväni häihin: hääpäivä päätettiin eilen ja se on uutena vuotena eli tässä on 6kk aikaa hommailla.

Ja tosiaan, Safiirille myöhästyneet onnittelut. Hyvää kakkua!

T: Sars, joka toimii kaasona ja ei osaa käyttää raskaustestejä :-) Eikä myöskään puhu mistään muusta kuin itsestään. Pahoittelut.

Kirjoittelen koko ajan, enkä mistään viisaasta :) Tylsää tämä sairaslomalla oleminen, ei huvita edes ulos meneminen.

Toisia kirjoituksia ja palstoja selatessani tuli mieleen omaakin päätä vaivannut kysymys, nimittäin työpaikasta ja raskaudesta ja rahojen riittämisestä. Itsellä kun on sellainen tilanne tällä hetkellä että olen vain osa-aikatyössä, ja sekin loppuu heinäkuun lopulla tai viimeistään elokuussa. Sen jälkeen ei olekaan enää tietoa uudesta paikasta, vaikka lähetänkin hakemuksia ja soittelen paikkojen perään jatkuvalla syötöllä. Huolestuttaa nyt jo tuo rahatilanne vaikka miehellä onkin hyvä palkka, mutta ei sillä yksinään huolehdita kaikista laskuista, vauvast ja talonrakennuksesta puhumattakaan.

Ja asiaan kuuluu tietysti mitä sanoa mahdollisessa työhaastattelussa jos vaikka tärppäisi jo? Tiedän ettei Suomen lain mukaan saa kysyä raskaudesta tai sen suunnittelusta, mutta onpahan tapahtunut useampaankin otteeseen minun kohdallani. Ja siinä tilanteessa kun ei voi oikein ruveta ilkeilemäänkään kun on mahdollinen työpaikka kyseessä...ääh, tämä menee jo hätävarjelun liioitteluksi. Mitä kokemuksia teillä on?

Sars: en osaa oikein sanoa tuosta Clearbluesta mitään, olen käyttänyt apteekin omia testejä itse ja ollut niihin tyytyväinen (jos nyt poissuljetaan se miinus-tulos :)), mutta kuulostaa kyllä siltä että testi on saattanut olla viallinen. Löytyykö siitä paketista minkäänlaisia yhteydenottotietoja? Sieltä voisi ehkä kysyä testistä, ja voit mahdollisesti saada vaikka uudenkin jos se on ollut viallinen. Toimi ainakin hiusvärin kohdalla itselleni kerran, soitin ja valitin ja pari päivää myöhemmin oli kiva tuotepaketti postissa.

No niin, jos sitä nyt vaikka lähtisi hetkeksi kävelylle niin kauan kun ilmoja pitelee. Onko kaikilla loma kun elämme hiljaiseloa täällä? :)

Illusia, tuohon työn hakuun sanoisin, että älä missään nimessä sano haastattelussa, että edes yritätte vauvaa saatikka sitten, että on mahdollisesti tärpännyt. On sitä multakin kysytty, vaikka ei saisi edes epävirallisesti kysyä. Mutta koska toinen puoli ei toimi sääntöjen mukaan, voi itsekin valehdella. Tiedän, että jotkut ovat uskomattoman lojaaleja työnantajalleen vaikka eivät ole vielä edes saanet työpaikkaa, mutta ei se ikävä kyllä kannata. Niin ja itsekin etsiskelen uutta paikkaa koko ajan. Enkä kerro haaveilustani.

Sars; kylläpä sulla on outo testi! Tee niinkuin Illusia ehdotti ja valita valmistajalle. Niin ja hanki nopsaan uusi testi, tahtoisin kovasti tietään onko tärpännyt!

Sars, ihan selvästi testi on ollut viallinen, "sininen möntti" kuulostaa pahasti siltä. :-D Sinänsä sininen möntti on lupaava, sillä negatiivisessa tuloksessa ruutuun ei pitäisi jäädä mitään... *peukuttaa pöydän alla* Testasin Clearbluella haamuplussan rv 3+1, se on tosi herkkä (mulla myös lyhyehkö kierto).

Onpa törkeää että teiltä on kysytty perhesuunnitelmista työhaastattelussa! Niin minultakin joskus parikymppisenä, mutta sen jälkeen työnantajat ovat fiksusti pitäneet suunsa kiinni. Harmillista ettei koskaan kehtaa sanoa suoraan että kysymys on laiton eikä asia kuulu työnantajalle pätkääkään!

Haastattelussa aihe kannattaa sivuuttaa sanomalla ettei asia ole juuri nyt ajankohtainen, että perhe on haaveissa "sitten aikanaan" tai jotain. Siinä tilanteessa voi minusta jopa valehdella. Etkä HIISKAHDAKAAN mistään vauvahaaveista! :-) Eihän niistä muutenkaan puhuta ventovieraille (paitsi netissä, heh).

Meidän tilanteessa (työnhaku edessä vuodenvaihteessa jos en olisi tullut raskaaksi) olisimme käyttäneet ehkäisyä ennen työnhakuprosessia, sillä vaikka siihen on oikeus niin en haluaisi hakea töitä raskaana. Heti kun sopimus on allekirjoitettu, ehkäisy olisi jäänyt pois. Mutta meillähän ei ollut kiirettä kolmannen kanssa, eri asia jos riutuisi mahdottomassa kuumeessa tai kärsisi lapsettomuudesta. Eihän sitä tiedä miten tässäkään vielä käy.

Aurora rv 5+1

Sarsin testi kuulostaa tosiaan olevan viallinen. Mielenkiintoista, niinku Aurora sanoiki, tuo sininen möntti... Äkkiä uutta testiä tekemään.

Määkään en oo koskaan puhunu vauvautumisista työhaastatteluissa. Yhessä haastattelussa perhesuunnitelmia kysyttiin ja sanoin että totta kai tarkotus hankkia lapsia jossain vaiheessa mutta ei ihan vielä. Kävi sitten ilmi että jo siinä haastattelutilanteessa olin ensimmäistä kertaa raskaana, mutta en vaan itte tienny sitä.

Illusia, oon samaa mieltä Aurora Veen kanssa: perhesuunnittelu-kysymykset sivuutetaan ihan totaalisesti. Niistä ei pitäisi urkkia, eikä se saa missään nimessä vaikuttaa työpaikan saantiin. Piste. Raskaushaaveista puhutaan vain täällä :-)
Mä olen myös miettinyt noita raha-asioita - itsellä tällä hetkellä sopimus tehty vuodenvaihteeseen (jäin freelanceriksi huhtikuun alussa ja töitä ihan hulluna), mutta sen jälkeen onkin iso kysymysmerkki...Mutta en sure ja huolehdi siitä. Vielä.

Soitin muuten herra clearbluelle ja voivottelin testin omituisuutta. Tulos: lähettävät uuden paketin. Eli hyvä tytöt - kiitti vinkistä. Ite ajattelin, etten kehtaa viedä tätä takaisin apteekkiin ja sanoa, et kuulkaas, tää ei nyt vissiin oikein toiminu. Voinko saada uuden?
Mutta nyt siis uutta testiä odotellessa.

Aurora Vee, oliko sulla muuten sellainen olo, et oot raskaana, vaikket ollut vielä testiä tehnyt? Mietin näitä monella keskustelupalstoilla olleita kommentteja, että nainen jotenkin vaan tietää sen...

Sars, ei mulla ollut tuntemuksia mihinkään suuntaan, malttamattomana vaan testasin kun tiesin että hedelmöittyminen on vointu tapahtua aikaisin ja oon saanut varhaisia haamuja ennenkin. En ole ehtinyt aavistaa mitään kahden aikaisemmankaan kanssa.

Oli silti TÄYSI yllätys kun ensimmäinen haamun haamu näkyi testissä jo kp 21! Parina seuraavana päivänä näkyi haamu ja kp 25 jo viiva. Vasta siitä eteenpäin kun menkat jäivät pois eli kp 26-27 huomasin ihan pieniä oireita, ja kokemukseni mukaan ne vahvistuvat parin viikon sisään. Sitä odotellessa (yöks)...

Hui kauhistus, kun tänne on tullu tekstiä ja ketjuki vaihtunut!!! Minä olen ollut ihan kunnolla lomalla ja pitäny näppini erossa tietokoneesta. :) Nytki on niin kiirus, että pikaseen vain selailin kirjotukset, ja näyttäis ettei plussia oo tullu.

Sarsilla kyllä oli melko tuuri, ku virheellinen testi "ekalle kerralle" sattu. No hieno juttu kuitenki että uus on tulossa. :) Jospa tää ois joku merkki. Heh..

Safiirille myöhästyneet synttärionnittelut!!!

Omasta navasta sen verran, ettei täti oo vieläkään täällä. :/

Palaillaan.. :D

Huomenta kaikille.

Lupasin tulla tänne heti kertomaan, mitä uusi testi näyttäis...Tein tänä aamuna uuden testin, Predictor (aikaisempi clearblue testi ei oikein toiminut, enkä jaksanut odottaa postimiestä ja uutta pakettia, joten juoksin apteekkiin tänä aamuna) ja ihan selvääkin selvempi nega pamahti tikkuun. Nyt on kiertopäivä 34/29. Menkat ei oo ikinä ollu myöhässä, eikä niitä vieläkään näy eikä kuulu.
Mutta v---tus on suuri; tossa jo itkee tihrutin miehelle, etten ikinä tuu raskaaks ja miten tyhmä sitä voikaan olla, kun kuvittelee odottavansa vauvaa...Luulenpa vain, että tässä kepposen on tehnyt mun pää: niin kovin toivoin raskautuvani ja tahdonvoimalla pidän ne menkat pois. Heh. Omituinen tämä naisen ruumis.

Jos täti ei tuu sunnuntaihin mennessä, teen uuden testin, mutten oikein jaksa myöskään uskoa, että se tulos positiiviseen kallistuis. Uh, olenpa mä kyyninen :-)

Sori omanapa. Toisessa ketjussa nim. Eemi ehdotti, että pitäisi välillä keskustella muustakin, kuin näistä vauvahaaveista, koska aina tietyssä kierron vaiheessa se jännitys on ihan tolkuton :-) Ja mä oon samaa mieltä: laajennetaan keskustelua, ettei ajatukset vain ja ainoastaan pyöri tän raskautumisen ympärillä...Mut mistä sitä höpöttäis? Leffoista? Lemmikeistä? Parisuhteista? Heh, siitä puheenollen - ehdotan tänään miehelle, että mennään ulos syömään. Se oli hirveen ihana mulle nyt aamulla ja sanoi, ettei mikään oo muuttunut: me ollaan edelleen rakkaustiimi. Heh. On se niin pirun suloinen mies.

Mut hyvää torstaita kaikille.
T: Sars, jonka pää ei anna menkkojen tulla.

Sars, pahoittelut negasta :( Onneksi miehesi kannustaa hienosti! Ja kyllä sitä oma pää tekee temput kelle tahansa, kun oikein kovasti jotain toivoo.

Raivostuttava kiirus töissä!

Kp 8

Tosiaan - täti tulla tupsahti sitten eilen. Täydellisesti. Ja eilisestä itku-masiksesta toipuneena (ja nyt sille jopa pikkuisen huvittuneena) päätin, että tänään menen terassille ja otan lasin kylmää valkkaria (ehkä toisenkin) ja nautin auringonpaisteesta.
Kesälomalla pitää nauttia ja iloita. Oonkin siis päättänyt, etten nyt tässä kierrossa jaksa stressata tätä vauvailua (tosin miehen kanssa päätettiin, että tädin häivyttyä peuhataan punkassa joka toinen päivä mentaliteetilla). Ainakin nyt tuntuu siltä.
Nyt alkuun pitäisi päästä vain lomafiiliksiin ja rentoutua - pitää vissiin terassin jälkeen rynnätä puistoon makoilemaan kasa naistenlehtiä kainalossa. Olla vaan ja pötköttää. Heh.

Me miehen kanssa juteltiin eilen "kaikista tärkeistä" asioista ja päätettiin, että maanantaina mennään kattomaan paria asuntoa. Oon aikasta fiiliksissä siitä - asutaan isossa vuokrakämpässä nyt + mulla on oma asunto, joka on vuokralla, joten olis ihanaa löytää joku oma yhteinen luukku...Tosin korkojen nousu vähän huolestuttaa...Eikä sitä ikinä tiedä, miten noi asuntomarkkinat muuttuu syksyllä; laskeeko hinnat roimasti ja piteneekö myyntiajat tolkuttomasti...Mutta joka tapauksessa on kiva mennä tsekkaamaan asuntoja.

Hyvää viikonloppua kaikille! Muistakaa nautiskella, pupuilla, jännäillä (muttei liikaa tietty) ja pitää huolta itsestänne.

T: Sars, joka on täynnä toivoa, että kyllä se plussa ja pisku joskus meillekin annetaan, ja jolla on kp2 meneillään. :-)

Pahoitteluni Sarsille ei-toivotusta vieraasta... Mutta toipumistapasi kuulostaa kyllä tosi ihanalta: valkkaria, naistenlehtiä ja asuntoja! :-)

Ja hyvää viikonloppua teille kaikille!