Wish a baby 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka76

Vieras
Wish a baby 76

Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Aurea76, vm-76, esikoinen haaveissa, Helsinki
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Joada, vm -75, tyttö 2v, toinen haaveissa, km 07, pääkaupunkiseutu
Katzu, vm-77, km 12/2006, esikoinen haaveissa, K-laakso
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Mari_, vm-83, toinen (poika,11/06), pohjois-pohjanmaa tjot/Y
Mi-iu, vm-85, esikoinen haaveissa, Y 08/07 päijäthäme
MinttuO, vm-78, kolmas haaveissa, pohjois-pohjanmaa, tjot
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
Senora, vm-65, esikoinen haaveissa, km 10/06, Pohjois-Pohjanmaa
Sonia, vm-71, toinen haaveissa, Y 6/06, km 01/07, Pohjois-Pohjanmaa
Thelma , vm -82, Y 5/06, esikoinen haaveissa, Keski-Pohjanmaa
Tikruliini, vm-84 esikoinen haaveissa,Y 8/06, km 12/06, Päijät-Häme

Jännäyslista
Mi-iu 30.8-1.9 (luulisin näin) :)
Katzu 8-10.9. (ehkä)
Aurea76 n 9.9 kai
Keiju 9.9.
Annukka76 n. 12.9.

Annukka: siis mulla ollut lämmöt lähellä 37 astetta lähes tulkoon oviksesta asti. Eilen esim kotona 37.3, nyt just 36.6. Välillä varmaan kuvittelen sellaisen etovan olon (vilkkaalla mielikuvituksella se onnistuu minulta helposti :)). Ei mulla oikeastaan mitään sen kummempia oireita. Tänään otin viimeisen Terolutin.

Täytyy jatkaa taas töitä

Jesjes, uusi ketju avattu uuden viikon kunniaksi! Toivottavasti tuo Annukalle rutkasti onnea, vuosimalli huomioon ottaen! :) Kirjoitetaas nyt äkkiä muutama ketju täyteen, niin päästään kasikymppiin *Keiju kärsimättömänä odottelee omaa onnenketjuaan*

Annukka, tosi kurja juttu se työhomma! 150 km tuntuu ihan hurjalta päivämatkalta, ja vielä bussilla! Toivottavasti lähipomosi on oikeassa ja asiat kääntyy parhain päin, eikä työt siirrykään. bd bd töille ja sille toisellekin jutulle! :)
Saitko jo uudet verhot ikkunaan? Se on aina niin piristävää :) Mäkin ompelin viikonloppuna uusia verhoja niin että kone höyrysi, jospa tänään saisi ikkunaan asti.

Mintulle lohtuhalit tädin saapumisesta! Tylsä akka, mutta kuten itsekin sanoit, niin vastahan nämä oli toiset menkat vauvan jälkeen, joten ei mitään hätää vielä. Positiivisella asenteella eteenpäin!

Kumma juttu, jos Aurea sullakin vielä tuhruttelee! Mennään ihan liikaa samoissa merkeissä ;) Toivottavasti gyne osaa kertoa jotain valaisevaa. Tuu sit kertoon kuulumiset!

Sonialle myös vielä lohtuhalit tädin vuoksi! Ei mullakaan ole ollut mitenkään erilaiset menkat terojen aikana, eli ei mitään hyytymiä. Tuli vain tuosta väkisinkin mieleen, että olisko sulla sittenkin ollut kyytiläinen matkassa hetken aikaa? Kun se testikin näytti haamua, ja oviksesta meni niin kauan tädin lopulliseen saapumiseen, ja sit kivuliaat menkat ja ne hyytymät? Anteeks, jos susta tuntuu pahalta tällainen arvuuttelu, mutta tuli vain mieleen. Olishan se tavallaan hyväkin merkki, jos jotain yritystä olis ollut!

Katzulle peukut kovasti pystyssä! Kuulostaa lupaavalta noi lämmöt ja etovat olot! :) Miten pian sulla on täti yleensä hyökännyt vipan teron jälkeen? Toivottavasti nyt pysyy kiireisenä muualla eikä ehdi sun luo!

Omaa napaa: Pieni tuhruttelu jatkuu... Aamulla tulee pyyhkiessä yksi runsaampi limaklöntti (ruskeaa) ja päivän aikana phs:n muutama tippa. (sorppa yksityiskohtainen limainfo!) Näin siis la-su, ja tänään näyttäis sama jatkuvan. Voi argh, tää on niiiiin t u r h a u t t a v a a !! Tuskin pääsen kunnolla edes jännäilyn makuun, kun tuhrut alkaa melkein heti oviksen jälkeen. Lämmöt oli aamulla 36,9, joten koholla on, mutta ei mitenkään erityisesti. Eli ei edes mitään oireita. Mun teoria on, että ovis on jotenkin heikko silloin harvoin kun se ylipäätään tapahtuu. No, tähän on onneksi jo apu lähellä, kun ensi kierrossa pääsen kokeilemaan Clomeja!

Mutta nyt täytyy ryhtyä toisenlaisiin kirjoitushommiin. Ohjaaja odottelee tekstiä huomenissa... Kivaa alkanutta viikkoa kaikille! Tuokoon se paljon plussia mukanaan!

Heippa taas tytöt!

Hui, Mi-iulla kierto jo noin pitkällä... tiiätkö tarkkaan millon sulla oli ovis? Jospa se testi pian näyttäis plussaa bdbdbdb

Aurealle tsemppiä gynekäynnille! Toivottavasti saat jotain apuja sieltä, tuo tuhruttelu on tosi raivostuttavaa :( Tuu kertoon sit kuulumiset.

Katzulla yhä lämmöt korkeella. Kuulostais kyllä positiiviselta, muistelen et mullaki oli plussakierrossa lämmöt reilummin kohollaan. bdbdbdbdb :)

Annukka kysyi kuin kauan menkat oli pois, meinaatko siis sitä kun välillä jää tulematta. Mulla on muutamia kertoja jääny 2-3 kk välistä, ite epäilen, että ovis on jääny tulematta.

Mintulle pahoittelut kun täti löysi sinnekin ja parempaa onnea seuraavaan yritykseen!!

Oon alkanu epäileen, että jotain tapahtu tässä kierrossa kun ei mulla yleensä tuu näitä hyytymiä(varsinkaan näin isoja), eikä kipuja oo. Vielä eilenkin niinku supisteli, muttei mitään tullu ulos.
Jätin sen testinki talteen, että voi verrata vastaisuudessa. Ei sitä kyllä paljo tarvi tihrustaa, ihan selvästi 2 viivaa on :( No.. paremmalla onnella ens kerralla, mietin vaan voiko tuonne mitään tarttua, et pysyis vielä matkasaki :/

Vielä tapaukseen unet.. viime yönä näin unta et oli menkat ja oli tullu ulos useita rotan kokosia pötkylöitä, verisiä ja limasia. Tuli sit vielä yks, nostin paperilla roskiin. Mun kaveri huus, et se liikkuu vielä.. otin sahalaitasen veitsen ja tökin niin kauan sitä ettei liikkunu enää (yritin eka sahata :X)... On tämä ihmisen mieli kummallinen :O

Joku kysy sateleeko muualla, täällä ei ainakaan vielä oo, mutta hyvin on harmaata.
La-su yönä kävi pakkasen puolella ehkä asteen verran.

Huh mikä uni Sonialla!! Samaa olit sitten itsekin pohtinut, että josko siellä masussa olisi jotain kuitenkin tapahtunut. Surullista tietty, ettei jatkunut tuon pidemmälle :( Mutta tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä sekin kierto vielä tulee, jossa kyytiläinen pysyy mukana loppuun asti!

Unista mäkin vielä sen verran, että vesiunet loppui, mutta oon nähnyt koko vkl:n unia kavereiden, puolituttujen ja jopa ex-poikaystävän vauvoista! Unessa oon arvuutellut niiden nimiä ja hihitellyt mielessäni, kun kaikki vauvat ovat olleet niin rumia! =D

Jestas, kun Sonia on nähnyt hurjia unia! Tosi kurjaa, jos sulla onkin ollut km.

Keiju, aloin itsekin hihittelemään sun unta. Vai on ne vauvat rumia ;)

Annukalle pahoittelut työpaikan puolesta. Nuo on niin kurjia asioita. Toivon, että kaikki järjestyy ja tuo oli vain turha hälytys.

Mintulle pahoittelut ja lohtu hali tädin saapumisen vuoksi.

).( Nyt on niin menkkamaiset juilinat ja krampit alavatsassa, että! Viikonloppuna tuli muutaman kerran sellainen "ahminta olo", mikä on aina liittynyt menkkoihin. Nyt on kyllä vasta kp 25, joten aika aikaisin olisi täti tulossa kylään.. Noh, ehkä se on aikasessa tässä kierrossa, kun viime kierrossa meni muutama päivä pitkäksi.

Keiju: niin nyt mulla vasta toka kierto terojen kanssa. Viimeksi tais olla niin, että tuhruja tuli kp 27??? ja sit varsinainen vuoto kp 30.

Sonialla kertakaikkisen ällö uni. Minullahan oli myös keväällä se yksi uni, jossa olin gynellä ja se sanoi että nyt menkat alkoi. Verta tuli kanssa ihan mielettömästi ja se gyne huhuili muutakin henkilökuntaa ihmettelemään....

Hilmalle kyllä pidetään peukkuja viimeiseen asti!!!

Nyt parasta lähteä syömään, maha huutaa lihamakaronilaatikkoa.

No nyt on gynellä oltu. Eipä siellä kohdussa kukaan asusta. Gyne epäili heti endometrioosia mitä olen itsekin joskus miettinyt (kauheet menkkakivut nuorempana ja vielä silloin tällöin). Mutta sitä kun ei näe ultrassa niin kukaan aikaisempi gyne ei ole tehnyt mitään. Nyt sit paperit naistenklinikalle ja laproskopiaan nukutettavaksi EHKÄ puolen vuoden kuluttua! Hemmeti kun masentaa!!! Onko kellään teillä ollut endometrioosia??

Voi että kun toivon, että joku teistä plussaisi! Tässä kaivataan jo jtn positiivisia uutisia!

No voi harmi Aurea. Tuntuu varmaan inhottavalta jos joutuu puoli vuotta varttumaan.

Mulla ei kyllä ainakaan ihan älyttömästi ole toivon kipinä päätään nostanut tässä kierrossa. No ei auta muu kuin jännäillä.....

Voih, Aurea! *halitus* Ikäviä uutisia gyneltä :( Mä olen kanssa tuota endoa miettinyt ja lääkärit ovat kyselleet, mutta kun ei pahempia menkkakipuja ole (ennemminkin vähentynyt pillereiden lopetuksen jälkeen), niin asia on aina jätetty. Mun äidillä on ollut endoa ja siltä poistettiin lopulta kohtu sen vuoksi.
Onko sulla muita oireita kun menkkakivut? Sanoiko gyne, että tuhruttelu vois johtua endosta? Endoa ei vissiin voi varmaksi muuten todeta kuin laparoskopialla :/ Ei kai teiltä kuitenkaan vauvayritystä kielletty..? Hirmusti tsemppiä! Koita ajatella niin, että hyvä kun menit heti gynelle ja sait lähetteen jatkotutkimuksiin, etkä ensin yrittänyt esim. vuotta turhaan raskautua! Tsemppiä!

Voi että Aurea, olipa ikävä diagnoosi :( Kuitenki hyvä jos saavat selville mikä vaivaa, ei tarvi itekseen miettiä vaihtoehtoja. Kamalan pitkiä aikoja saa odotella, toivottavasti siellä jokunen peruutus sattuu ja saavat sulle ajan aiemmin.

Täällä saa kohta useampaa jännätä, kaikille hurjasti peukutuksia bdbdbdbdbbdbdbd

Kiitos lämpimistä sanoista!! :) Ja kyllä gyne sanoi, että peuhata kannattaa pari päivää ennen ovulaatiota mutta suositteli etten tikuttaisi muutamaan kuukauteen kun se lisää stressiä...
Ja Keiju, hän huomasi mun tuhruttelun heti ja siitä se keskustelu endoon lähti. Ei mullakaan enää kovin usein ole kauheita menkkakipuja mutta nuorempana pyörtyilin jne. Suosittelen lämpimästi yksityiselle (tai julkiselle tietenkin kanssa kunhan on hyvä) gynelle menemistä ihan varmuuden vuoksi. Kun hän teki tutkimuksen hän kokeili aika syvältä ja sieltä aristi mikä kanssa voi olla endoon liittyvää. Parempi tsekata tässä vaiheessa!

Peukutuksia kaikille!

Pahoittelut Aurea =( Yhdellä tutulla myös endometrioosi, häneltä ne operoitiin ja sen jälkeen saanut 3 lasta. Lääkäri käski aloittaa heti yrityksen kun endo oli hoidettu ja aika putkeen lapset tulivat. Tsemiä isosti sinulle odottamiseen. Se ei varmasti ole mukavaa =/

Täällä yritetään vaan saada täti väistymään ja uutta ajankohtaa vähän tutkittu =) sattuu tohon syyskuun puoliväliin ja miehen pitäisi olla kotosalla joten jospa saataisiin simpat matkaan paremmalla tuurilla =)

Edelleen kesävauvaa täällä toivon...(niinkuin muutkin)...nyt niitä plussia kehiin tännekkin!! Peukut ISOT sellaiset jännäilijöille bd bd bd bd =D

täti tuli tänne tänään... ja semmosilla kivuilla että kaukaa ei ollu että olisin soittanu ambulanssin... mutta koska lukiossakin joskus oli tommoset kivut mitä nyt, niin tiesin että siinä kestää se vajaa pari tuntia ja sit helpottaa... ja olin ekaa päivää tossa pk:ssa töissä niin en voinut lähteä pois..
olin siellä sit tunnin jalat sohval ja muuten makasin lattial, kylmä hiki otsal... uah! se oli kauheeta!
Päätin just et ku tän kaupungin kautta ei mihkää kunnon lääkäriin pääse, niin että meen yksityisen kautta niin saan varmasti asiantuntevaa palvelua, muutakin kuin särkylääkettä... haluaisin tietää mistä johtuu nää tämmöset kivut :/ ei oo kivaa!

Mi-iu: juuri tuollaiset kivut mulla oli nuorempana ja noin vuosi sitten! Mene ihmeessä nyt kunnon lääkärille!! Mun gyne maksoi tänään 50e, oli todella sen arvoista!

Hemmetti kun vaan tekee mieli kiroilla tänään...

Onneksi Minttu saat pitää miehen kotona ensi kierrolla... :)

Aurea, oon todella pahoillani endo epäilyistä. Kaverilla epäiltiin samaa, on kyl saanu yhden lapsen, mut siinä heidän yrittämisessä meniki jotain 1,5 vuotta. Toivotaan parasta et selviäis.

Mi-iu, kannattaa ehdottomasti käydä gynellä selvittämässä et mistä noi kovat kivut johtuu.

(.) Mä jo luulin yhtenä päivänä et menkat alkaa, ku tuli pikkareihin niin paljo märkää, niin eipä ne sit alkanukkaan, en sit tiedä et onko ovis kolkuttelemassa ovella, tänään oli taas hiukka erilaista valkovuotoo, jospa tänään saatas jotain aikaseksiki peittojen alla =) Ukkelin kaveri ku eilen vaan viihty ja viihty meillä, niin eipä sit tullu mitään tehtyä..

niin se on käytävä... täytyy täl viikol soitella aikoja itelle...

Aurea, olitko ihan naistentautien erikoislääkärillä vai "perus" lääkärillä yksityisellä?!
mietin vaan että kumpaa kannattaa mennä tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa ja mistä kivut mahtaa johtua..

me ollaan käyty miehen kanssa monta kertaa viikos saunas ja suihkus kynttilänvalos <3 kannattaa kokeilla! kaipaan tommosta romanttista hömppää aina sillon tällön (=aina) ;D

Mi-iu: gyne oli naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri yksityisella lääkäriasemalla (femeda.fi) Helsingissä. Oli hyvä!
Ihanaa tuo saunakynttiläjuttu!! Tuollaista tosiaan tarvitsee säännöllisesti :) Sauna varmaan helpottaa kans menkkakipuihin!

Täällä nyt vähän parempi olo. Sovittiin miehen kanssa, että otetaan vaikka laina siihen skopiaan jos menee ihan hulluksi tämä naistenklinikan byrokratia. Mutta katsotaan eka saako sinne kuitenkin suht helposti ajan.

ok, tiedän varata jonkun naistentautien lääkärin sitte itelleni... en helsinkiin asti kuitenkaan lähde, vaikka siellä välillä töissä käynkin ;)

mitä mä netistä katoin, niin tää saattais olla vaan ihan voimakkaita menkkakipuja.. tai niin ainakin toivon.. mutta katsellaan.. nyt ei niinkään kipuile, tuntuu hieman, mutta ei kipeästi.. mulla yleensä on just ekana vuotopäivänä jos on niin ne kauheimmat kivut, saatttaa kestää sen tunnin tai kaks ja sit helpottaa..

Huomenta

Jopas nyt Mi-iulla on kivuliaat menkat.

Ehkäpä täälläkin voisi joskus yrittää tehdä jotain romanttista juttua. Laitoin mä jo yksi ilta muutaman kynttilän palamaan.

Eilen illalla juili mahaa paha enteisesti. Olen niin varma, että parin päivän sisään alkaa tuhru ja sit kunnon vuoto.
Illalla kauppareissun jälkeen totesin miehelle, että olisi pitänyt ihan laskea monta raskaana olevaa oli taas liikenteessä. Jessus miten niitä voikin olla niin paljon :)

Nyt muuten jos olisi tullut tärppi, niin la olisi aika prikulleen minun syntymäpäivänä. Olishan se aika ihana lahja...

Kai se täytyy alkaa ihmettelemään päivän töitä ja lopettaa tämä haaveilu..... :)

Voi, pahoittelut Mi-ulle! Tuollaiset kivut on todella kurjia. Toivotaan, että ovat "vain" kovia menkka kipuja.

Aurealle myös pahoittelut endo epäillyistä. Toivon sormet ristissä, että saadaan hoidettua nopeasti kuntoon.

Älä, Katzu, vielä luovuta! Mä pidän sulle kovasti peukkuja pystyssä! bd bd bd

).( Kyllä sitä oman kohdun krampit hyvin tietää, vaikka ei aina haluaisi ilmeisintä uskoa. Eli eilen pärähti täti kylään. Kierron pituudeksi tuli vain 24 pv, mikä hieman hämäsi. Löysin itselleni hyvän kuopan, johon käperryin :/ Tilannetta pahensi oudot mielihalut, eli olen jo muutaman päivän halunnut jäätelöä, mutta kun sitä ei kotona ole, niin grrr! Tänään kyllä haen litran paketin kaupasta!

Tuu Hilma pois sieltä kuopasta *ojentaa kättä kamulle*... Ulkona sataa ja kohta kuoppa on täynnä vettä, vilustut vielä ...
Kurjia nuo Hilman kk-kivut. Toivottavasti lääkäriltä löytyy apua.
Älä Katzu luovuta vielä...

hih... eilen kun olin yksin kotona.. mietin mitä kaikkee täällä on juteltu ja päätin tehdä yhden jutun... Moni on tätiä odotellessan tehny positiivisen ovistestin... Kun muilla noita o-testejä kaapissa oli, niin oli ihan pakko tehdä. ikinä oo ennen saanu noin tasavahvoja viivoja testiin. Ja testiviiva tuli esiin ennen kontrolliviivaa. Eli pakko todeta että kyllä r-tilan voi todeta myös ovistestillä.

Senora: mä itseasiassa eilen mietin, että pitäiskö huvikseen tehdä kanssa tuo o-testi, mutta en sitten uskaltanut. Ajattelin että mitäpä jos tuleekin vain yksi viiva. Eli nyt siis kp 25 ja piinailu jatkuu....

Edelleen juilinta jatkuu. Eli välillä sillailla muljahtaa ikävästi. Pieni toivonkipinä ehkä elää, lämpöä edelleen 36.9...... No niinhän se on elänyt joka hiivatin kierrossa :)

Mites muuten Senora sun pahoinvoinnit, vieläkä on joka aamuinen "rituaali"???