Wish a Baby 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-Viivi-

Vieras
Aloitanpa tästä nyt kuitenkin ihka-uuden ketjun, vaikka Meirami epäilikin ettei plussajuna ehkä löytäisi tänne... Mä soitin plussajunan toimistolle ja ilmoitin sinne meidän uuden sijainnin! ;c)

Lista:

Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Meirami vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005 ??
Omppu vm -75, toinen haaveissa, yritystä 4/2006, ongelmana lyhyt luteaalivaihe
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Sara vm -79, yritystä 1/06, esikoinen haaveissa
Thelma vm -82, yritystä 5/06, esikoinen haaveissa

Päivitin Thelman mukaan listalle, meniköhän tiedot oikein?

Jaahas uutta ketjua pukkaa, kiitos Viiville:) Juu, kyllä tiedot on prikulleen oikein. Kyllä mä luulen, että plussajuna löytää uuteenkin ketjuun:D

Nyt saunoon, son moro!

Uutta raidetta siis kehiin :)

En testaa ennen sunnuntaita (enpä...!), jos siis sitten on enää tarvetta testailuun..täällä tilanne ennallaan, tosin nyt ei taas mitään kipuja ja tossa alkuillasta oli muutama viiltely kohdun suunnalla.

Auts Viivi! Toivottavasti selkä paranee äkkiä!
Mitähän muuta siellä vanhassa ketjussa olikaan..ai niin se Meiramin koirajuttu, hihhih!

Nyt täytyy rientää.. kuulemisiin ja bdbdbdbdbdbdbd! En mä yksin täältä lähde ainakaan! *ujo, tahtoo kavereita mukaan*

Pikaisesti tulin kanssa korkkaamaan uutta ketjua!

Minäminäminäminäminäminä *ilmoittautuu heti Ompun kaveriksi plussaketjuun*. Olisin heti vapaaehtoinen, kunhan tuo tyhmä tuhru-tätsky tajuais ensin häippäistä meiltä... Mun tulee kyllä sua ikävä!! Mutta toivottavasti pian tullaan kaikki perässä :)

Viiville pikaisia paranemisia selän kanssa! Koita ottaa rauhallisesti niin paranee kerralla kuntoon.

En nyt muista vanhan ketjun juttuja, mutta lisää pulinaa taas huomenna. Moikkamoi! Ja Meiramille vielä peukut!

Pakko oli tulla vähän tanssahtelemaan Macarenaa :)

Tilanne ennallaan, aamulla taas vessakäynnin yhteydessä tuli jotain (kohta varmaan oksennatte näille mun jutuille!)..mutta nyt on siis ihan MIELETÖN väsymys päällä, tuntuu, ettei jaksais hengittääkään ja aamupalan syöminen oli niin pakko pullaa ku olla voi. Onneks on vähän lyhkäsempi päivä töissä..

Jos jollain ihmeenkaupalla kaikki menee nyt toivotulla tavalla, niin pakko sanoa, että ikävä tulee täälläkin...'snif* Varmaan tulee käytyä päivittäin täällä lukemassa teidän kuulumiset! Tuolla "haaveen toisella puolen" kun on kaikki WAB plussalaiset paljon pidemmällä (viime kierrostahan ei tullut yhtään plussaa, vai..?) niin jotenkin olis orpo olo..niin no Judyhan plussas, mutta en tiedä käykö hän siellä. Mutta, en uskalla nyt edes puoleen ääneen ajatella tätä yhtään pidemmälle..

Sen verran vielä, että eilen matkalla töistä kotiin tuli yhtäkkiä melkein tippa linssiin. Ihan yhtäkkiä alkoi vaan itkettämään jostain syystä! Oikeesti, pelottaa jos mahdollinen uusi raskaus saa mut vielä herkemmäksi. Poikaa odottaessani itku tuli kyllä ihan ihme asioista, ja herkkyysvaihetta on kyllä kestänyt senkin jälkeen.

Hedelmällistä viikonloppua ystävät ja bd !(ikäänkuin en enää kävis täällä viikonlopun aikana :) )

Villiäkin villimmät tanssi askeleet täälläkin!

Ihanaa!!! Tällä alkaa nyt mini loma!!! melkeen viikon pois töistä!! WUHUU!!

Kiva Viivi kun kun soitit sinne plussajunaan, että löytää meidät täältä :D Todella hyvin ajateltu, mulla ei käynyt pienessä mielessäkään moinen ajatus!!

Kiitos peukutuksista, pistän niitä taas jemmaan ens kierrolle, kun taitaa tosiaan olla aika turhaa toivoa nyt sitä plussaa nyt. Mutta ainahan sitä saa vähän toivoa, eiks jeah!?

Tässä kun seuraillut näitä vauvahaaveet ketjuja, niin musta ihan pikkasen kyllä tuntuu, että me taidetaan olla ihan tuolta vilkkaimmasta päästä kirjoittelemaan. Se on hurjan ihana juttu.

Voi on se Ompun kyllä pakko tulla aina tällekkin puolelle kirjoittelemaan, kun muutenhan... me jäädään ilman Omppua... ja sitä me ei taas haluta *puistelee päätään* Ja toivottavasti tästä siirrytään tosiaan porukalla kaikki tuonne plussa puolelle ennemmin tai myöhemmin

Nyt töihin (jos tuota tänään ois enemmän hommaa kuin eilen)

Joo, mä vähän luulen, että tämä "raskaus" alkaa olemaan tässä, ollutta ja mennyttä. Tuli taas tota vuotoo vähän reippaammin. Ei mitään verta edelleenkään, mutta ei kyllä väritöntäkään.. No, mut olihan tää arvattavissakin. Mietin kuitenkin vielä, että mitä teen niitten lugejen kanssa.. eilen otin viimeisen, määräyksen mukaisesti. Mutta pitäiskö kuitenkin vielä pari päivää varmuuden vuoksi ottaa... no, täytyy funtsia. Nyt toivon, etten olis mennyt keskiviikkona testailemaan, just tän takia :(

kääk :(
Voisitko Omppu soittaa vaikka terveyskeskukseen, tai sille lääkärille jolla kävit, että mitämieltä se on, että oisko hyvä vielä napsia niitä lugeja...
peukut ja varpaat pystyssä täällä että ois kuitenkin se vauveli tulossa...

Anteeksi kun ängen teidän ketjuun ja teidän asioita kommentoimaan...

Oli vaan pakko päästä jakamaan hieman tsemmpiä Ompulle kun olen Omppua viime aikoina taustaillut ja jännittänyt! Ompun ja mun kierto on melko samanlainen ja minullakin eka lugekuuri menossa.

Jos sulla Omppu on ei-veristä vuotoa, niin se ei välttämättä vielä merkkaa yhtään mitään! Uskaltaisitko tehdä uuden testin? Jos näyttää jotain muuta kuin negaa, niin ehdottomasti kannattaa jatkaa lugeja. Jotkuthan syös niitä kai jonnekin viikoille 9-13 asti. Mutta noudattaisin kyllä Meiramin neuvoa ja soittaisin terveyskeskukseen.

Anyway, tuhannesti tsemmpiä ja toivottavasti tästä tulee kunnon plussa!

Voi että te ootte ihania ihmisiä, kiitos!
Pakko Monskulta kysyä, että millanen annostus sulla on niissä lugeissa? Mullehan määrättiin vaan 1 ja ne on niitä satamillisiä. Onnea sullekin Monsku, toivotaan, että plussaat lugejen voimalla tai ilman!

Voipi olla, että tulee testailtua vielä tänään, mut toisaalta, sehän vois näyttää vielä monta päivää positiivista, vaikka kesken meniskin/olis mennyt.. Aattelin, et jos parina iltana vielä ottais omavaltaisesti sen lugen, ei niistä nyt haittaakaan varmasti ole.

Ja piinailut jatkukoon...

Voi vitsit Omppu!!! Peukut pystyssä täällä sulle!!! Tuu heti kertoon mitä ne sanoo jos soitat TK:seen!!! Tai jos testaat!

Peukutukset Meiramillekin:)

Ihanaa....perjantai!!! Paitsi, että huomenna on vissii joku pyhäpäivä ja kaupat kii, just ku olin ajatellu mennä kaupungille:(

Tuosta huomisesta pyhäpäivästä tulikin mieleen, onko teillä nyt mitään halloween juhlia?

henk. koht en ole yhtään tuolle halloweenille lämmenny, pitäköön jenkit sen, niin mä keskityn odottaan joulua...

Omppu; mä otan niitä satamillisiä, mutta otan kyllä kaksi. Kummatkin illalla ennen nukkumaanmenoa. Taustaa vielä sen verran, että mulla siis ovulaatio kyllä tulee ihan ajoissa eli luteaalivaihe ei jää juuri koskaan liian lyhyeksi (kierto 24-28), mutta tuhruttelu, joka alkaa melkein heti oviksesta, estää mahdollisen kiinnittymisen. Alan ottamaan lugeja 3 päivää oviksen jälkeen ja jatkan kymmenen päivää. Tämä siis eka kierto lugejen jälkeen. Kp 13 otin ekat ja vielä seitsemät ottamatta. Toistaikseksi tuhrut on pysyneet poissa... mutta pitkä matka on vielä!

Tsemppiä vielä! Ja harkitse sitä terveyskeskukseen soittamista.

Moi taas, ja tervetuloa uusille munkin puolesta!

Voi Omppu, toivon niin paljon, että kaikki käy hyvin ja plussa pysyy! Olis se mahtavaa! Peukutukset!

Saa nähdä saanko mäkin tehdä itse itselleni diagnoosin lyhyestä l-vaiheesta. Tämä on eka kierto kun mittailen lämpöjä, ja nyt on jo kp 16/27-28, eikä lämmöt ole vielä nousseet. Eli onko ovulaatio mahtanut jäädä tässä kierrossa väliin, vai onko se vasta tuloillaan? No parissa päivässähän sen pitäis selvitä, vähän jännittää kuinka käy... Mites sulla Keiju on mittailut sujuneet?

Mulla kun on aina ollut säännöllinen kierto, niin olen ilman muuta olettanut, että ovulaatio on 14 kpvä. Näinhän meille opetetaan, eikä näistä naisen hedelmällisyyden mysteereistä tule tosiaan otettua selvää ennen kuin alkaa vauvahaaveilu ja osoittautuu, ettei raskaaksi tuleminen olekaan niin itsestäänselvää. Ennen varsinaisen yrityksen aloittamista meidän ehkäisy perustui n. puoli vuotta siihen, että kp11:n ja kp17:n välisenä aikana käytettiin kortsua, mutta muuten ei mitään ehkäisyä. (Kun ei se silloinkaan olisi mikään katastrofi ollut, jos olisin raskaaksi tullut.) MUTTA jos nyt ilmenee, että mun ovis onkin esim. vasta kp 17 tai 18, niin olis ollut teoriassa aika iso mahis raskautua jo tuon yritystä edeltävä puolen vuoden aikana. Eikä mitään tapahtunut! Kun tajusin tämän, niin vähän alkoi masentaa. Ihan kuin me oltais yritetty tuloksetta jo kohta 1,5 vuotta, ääk...

Toisaalta, jos vika on vain l-vaiheen lyhyydessä, niin siihenhän ilmeisesti löytyy lääkkeistä apu, kuten monet tästäkin ketjusta plussanneet todistavat. Mut joo, ehkä mun pitäis saada parilta kuukaudelta mittaustulokset, ennen kuin lyön diagnoosin lukkoon :)

p.s. ihanaa kun on lunta maassa ja aurinko paistaa:) :) :)

Kiitos Sarallekin tervetulotoivotuksista:) Mulla tosiaan sama tilanne kun sulla. Aina tosiaan pöllytelty lakanoita tuossa kierron puolessa välillä ja ilmankos ei oo tullu raskaaks, kun ovis on paljon myöhemmin. Nyt siis mulla menossa jo kp23/28-32 ja eilen tuli ihan törkeesti ovislimaa, mutta ei puuhailtu, koska väsytti pirusti ja nyt harmittaa. Tosin lämmöt ei oo edelleenkään noussu, joten ei kait ovis voi näin myöhään olla? Tai sit sitä ei tuu ollenkaan tässä kierrossa. Onko kellää tietoa, voiko olla ns. ovislimoja (yök) ilman , että ovuloi? Miten teillä muilla joilla lyhyt l-vaihe, mikä kp on ovis yleensä?

Tuuhan Sara kertoo sitte mika diagnoosi tulee kun oot mittaillu hetken:)

Tää on niin tätä!!
Just kun alkaa pieni loma, niin pakko sairastua heti. Nyt on niin kylmä ja nokka tuhisee ja kurkkuakin aristaa, että pakko olla kyllä kuumetta! voi p*ska sanon! Toissa iltana oli lämpöä 37.2. mutta meni ohi, ja nytten sitten taas nousee. Eli just niin tätä.
murr
menen hetkeksi murisemaan jonnekkin missä tarkenee.

ainiin, kun hehkutin niitä aakkos lakuja, niin tarkoitin tietenkin just niitä ÄSSÄ lakuja!

Vihdoinkin perjantai, jee!! *liittyy mukaan villiin tanssiin*

Voi Omppu, ootko saanut selvyyttä tilanteeseen? Ei kai ruskea vuoto ole paha merkki, vaikka sitä tulisi enemmänkin? Näin olen ymmärtänyt... tietty se silti huolettaa... Luulisin kyllä, että voit niitä lugeja vielä muutaman päivän nappailla huoletta, jos jotkut vetää niitä pidemmällekin alkuraskausaikana. Mä niin toivon, että sun pikku kyytiläinen pysyy matkassa!!

Vai aikoo Sarakin liittyä lyhyen l-vaiheen klubiin! Mulla nousi lämmöt muistaakseni limoista ja kipuiluista seuraavana päivänä, eli sitten kun ovis oli ohi. Vähän myöhään se kp 16 on, jos kierto on säännöllisesti ollut 27-28 pv. Mutta seuraa nyt ihmeessä vielä muutama päivä! Mulla on normaalisti lämmöt jotain 36,5 paikkeilla, ja oviksen jälkeen on noussut 36,9, joten kyllä sen on selvästi noista huomannut. Tsemppiä mittailuun =)

Thelmakin kyseli ovispäivistä, mä oon paikantanut limat kp 21, joten siinä kp 21-22 paikkeilla se on kai ollut. Joten kai se 23 on myös ihan mahdollinen... Mittaa vielä huomenna lämmöt, ja jos ei oo sit noussut niin en kyllä tiedä mikä on.

Mulla alkaa nyt meneen hermo näihin vuotoihin. Siis todella. *varoitus, seuraa ällöjä yksityiskohtia* Nyt jo 7. päivää tulee vuotoa, ja ihan veristä. Määrältään se on ehkä jotain kp 4-5 luokkaa, eli pikkuhousunsuojalla pärjää. Oudointa tässä on se, että tää on pysynyt samanlaisena koko hemmetin viikon, ei siis vähentynyt eikä muuttunut ruskeaksi. Selkeesti veristä koko ajan. Onko kenelläkään ollut ikinä vastaavaa? Mä oon ihan ihmeissäni et mitä tää on! Ja tää ei todellakaan tunnu loppuvan :( Voiko tällainen johtua jostain keltarauhashormonin puutteesta? AAARRRGGHHH!!! Hjälp!!

Meiramille hauskaa lomaa, toivottavasti et sairastu =)

Kaikille muillekin hauskaa viikonloppua!! Joo, palaan tänne varmaan vielä illan mittaan... ;)

Hiphei kaikille! Ja terkkuja täältä Tiksistä!

Ihanaa päästä tänne pitkästä aikaa. Muutto on siis takanapäin ja taitaa olla pienen raportin aika. Toivottavasti jaksette lukea... Muutettiin siis keskiviikkona ja se päivä menikin ajaessa Lapista tänne etelään. Alkumatkasta sää oli tosi hyvä. Meinattiin tosin ajaa porokolari heti alkuunsa, kun sellanen nuori vasa poukkos ihan yllättäen tienposkesta tielle ja juoksi suoraan auton eteen. Mies sai onneksi koukattua vastaantulevien kaistalle ja pysyttiin nipinnapin tiellä. Eikä kukaan onneks tullu vastaan... No, Keski-Suomessa alko sit lumisade ja sitä jatku loppumatkan. Tie oli jäinen ja tuuli tosi kovasti ja pelotti kyllä sikana, et päästäänkö edes perille. Heinolassa sai huokasta helpotuksesta, kun päästriin moottoritielle (tai motarille, kuten täkäläiset näköjään sanovat). Lopulta saavuttiin tänne Tiksiin, jossa oli meidän suureksi iloksi lunta! :) Kotona Lapissa oli muuten keskiviikkoaamuna -20 astetta pakkasta!

Tää kämppä osoittautui oikein mukavaksi, me ei siis oltu nähty tästä kuin pohjapiirros. Mut edellinen asukas on ollu joku täyspummi! Se ei ollu palauttanu avaimia sillon keskiviikkona ja tähän asuntoon jouduttiin sarjottamaan uudet lukot ja avaimet!!!!! Sit tää on aivan p**kanen koko kämppä. Se ex-asukas on eläny kun sika pellossa eikä Sato oo tehny mitään tälle sotkulle! Jynssäsin just uunia varmaan kaksi tuntia... Sit suihku oli rikki ja jääkaapista puuttu ovenkahva yms. Valitettiin noista tietysti heti ja Sato lupas maksaa meille korvausta, jos siivotaan ite. On tää kyllä tosi ärsyttävää. Ei olla pystytty purkamaan kamojakaan hirveästi, kun on pitäny ekana kuurata kaikki paikat. No, jospa se tästä pikkuhiljaa. Tuli vaan mieleen, et tällästäkö tää meininki täällä etelässä on...

Nyt taitaa olla aika siirtyä muihinkin asioihin, ettette aivan väsähdä mun jaarituksiin. ;) Ootte kirjotelleet aivan mahdottomasti tänne parin päivän aikana! Ja Omppu on saanut haamun, mahtavaa!!! :) Omppu, soita ihmeessä sun lääkärille ja kysy neuvoa niitten lugejen suhteen! Äläkä missään nimessä menetä vielä toivoa, sillä nythän asiat näyttää tosi lupaavilta! :) *peukuttaa tosi kovasti* bd bd bd!

Viivi, kiva kun olit käynyt mainostamassa meitä siellä ryhmien esittely-ketjussa. :) Se oli oikein kuvaava ja mainio teksti!

Niin ja Thelmalle oikein suuret tervetulotoivotukset minunkin puolesta! :) Parhaan ketjun valitsit *röyhistää myös ylpeänä rintaansa*

Meirami, toivottavasti et sairastu pahemmin, niin pystyt ottamaan ilon irti minilomasta! :)

Olitte kirjoitelleet niin hirveästi, etten millän muista kommentoida kaikkia, anteeksi siitä! Mut lupaan yrittää taas päästä kärryille, kunhan tää muuttohässäkkä hieman helpottaa. Täti löys mut muuten heti täältä uudesta asunnosta, menkat alkoi eilen. :/ Ottihan se vähän päähän, vaikka tiesikin, et ne alkaa satavarmasti. Aina sitä jotenkin alkaa elättelemään turhiakin toiveita. Mut mun kierto oli nyt 29 päivää, jee! Eli jos ovis oli sillon kp16 niin luteaalivaihe olis 13 päivää. Se alkaa kai jo olla ihan soppeli? :) Hih, ostin muuten kokeeksi Valion greippimehua! Ajattelin harjoitella sen juomista vähän etukäteen. ;) Oli aika ätäkkää tavaraa, täytyy sanoa.

No mut nyt pitää taas lähteä tonne kaaokseen ja yrittää saada paikkoja kuntoon. Kovasti plussatuulia teille kaikille ja ihanaa viikonloppua! :)

Pikaraporttia...
Tein tos justiin uuden testin..ja kyllä se nyt siltä näyttäis, että....raskaana tässä ollaan! No, ei edelleenkään mikään silmille hyppivä viiva, mutta hieman vahvempi kuin toissa päivänä. Tuhrua tulee edelleen pyyhkiessä (ja jälleen kerran alapää ruvella kohta, kun pitää vessassa ravata alvariinsa!) joten niin kauan kuin sitä riittää, en uskalla elätellä mitään toiveita. Voi elämä! Miks tää on niin vaikeeta!!

Onnea uuteen asuntoon Pp! Nyt vaan tavaraa hyllyttämään :) Ja hei, kohtahan on jo joulukuu !!! ;)

Voi ei Meirami, toivottavasti ei taudit iske vapailla! Mä oon ihan varma,että jos jossain vaiheessa työstressi suvaitsee hellittää, niin meikä sairastaa sitte urakalla. Niinhän siin monesti käy. Onneks alkaa ens kuussa ne perjantaivapaat (hoitovapaa), ette usko miten mä odotan sitä!

Jaaha, poika haluu kattoo Muumia, täytyy vissiin mennä virittelemään..Palataan!

Kiitos vielä Piparminttu-Pipsallekin tervetulotoivotuksista! Aika hurjalta kuulosti tuo matka etelään, mutta onneksi pääsitte ehjänä perille:) Tollasta se tuntuu olevan usein vuokra-asunnoissa, että siivouksen jälki (jos sitä edes on) on aika ala-arvoista. Toivottavasti saatte kunnon korvauksen ja asunto kuitenkin muuten on mukava. Pahoittelu menkoista, mutta l-vaihehan on ihan kunnollinen, onnittelut siitä. Miten se täti on voinut heti löytää perille uuteen paikaan. höh!!

Oon kanssa junu pari purkkia aiemmin tuota valion greippimehua ja kyllä sitä vedet silmissä saa kiskoa. Pitäis muuten taas ostaa.

Kiitos Keijulle l-vaihe vastuksesta. Oireet on tosiaan selkeet, mutta lämmöt ei nouse ku kaks astetta ja sehä ei o ovikse merkki:( En osaa Keiju sano noista vuodoista, kun ei ole itellä ollut. Mutta ootko sä ollut lekurilla niistä? Tai menossa? Nyt ei muista ku ollu niin paljon asiaa:)

Meirami kyseli Halloweenistä. Ei oo mitää pirskeitä tiedossa. Mun mielestä se on aika turha juhla, kun ei sitä oo oikee tottunutkaa juhlimaan. Hyvää minilomaa munkin puolesta. Kaikki tunnolliset ihmiset sairastaa lomalla, joten sä oot vissiin aika tunnollinen:)

Mikäs Ompun tilanne???

No niin hyvät viikonloput!!!

Onnea, Omppu!!! Kyllä se viiva siitä vahvistuu aina vaan tummemmaksi, usko vaan!!! :) bd bd bd

Toivottavasti mun ens viikon lääkäri määrää myös jotain yhtä tehokkaita tabuja ja pääsen pikapikaa mukaan toisen puolen porukoihin!! Sun pitäis ehkä kertoa sille sun ärsyttävälle lekurille, että ne luget oli näin "tehottomia"!!! Hah! ;)

Hyvä että Pp on päässyt miehineen ja tavaroineen turvallisesti perille Tiksiin. :)
Tosi harmi, että kämppä oli karmeassa kunnossa!!! Eikö vuokranantaja ollut tehnyt mitään lopputarkastusta? Miten tollasta vielä voi tapahtua? Mun kohdalle on aina sattunut joku niuho lopputarkastaja, ovat nuuskineet kaikki nurkat ja nurisseet tosi pikkuasioista! Pidä nyt sitten tiukasti kiinni siitä, että lupasivat korvata kun siivoatte itse! *polkee tomerana jalkaa, ärsyyntyneenä kaverin puolesta*

Thelma kyseli l-vaiheen päivistä. Mulle selvisi vasta viime kierrossa (kun en niin tarkkaan ole aiemmin laskeskellut), että ovis oli kp 16 ja kierto vaan 26 päivää. Eli liian lyhyt tuo kirottu vaihe. No, keskiviikkona menen sinne lääkäriin.
-Onneksi me asutaan kaikki eri kaupungeissa! Muuten olis kauhee jono naisia samojen tohtorien ovien takana valittamassa samaa vaivaa! ;)
Hassu juttu kyllä, miten nyt niin monella täällä tuntuu olevan tuo l-vaiheen vaiva. Toivon kyllä ihan hirmusti, että vika olisi vaan siinä ja korjaantuisi helpolla! bd bd Omppu olkoon tässä toivoa antava ja lohduttava esimerkki! :)

Sara: älä turhaan masennu aiheesta. Jos sulla on siis säännöllinen kierto, kp:t jotain n. 29 ja jos sullakin nyt olis se ovis vasta kp 17 tai jotain, niin eihän raskautuminen olisi ollut mahdollista, koska kiinnittymisvaihe jää liian lyhyeksi. Vai ymmärsinköhän nyt väärin mitä tarkoitit? Häntä pystyyn! Onko sulla ollut suunnitelmissa käydä lääkärissä juttelemassa asiasta? Ymmärrän kyllä että ottaa päähän, niin muakin: kaikki nää vuodet olen ihan turhaan pelännyt raskautta ja *myöntää harmissaan* pari kertaa hakenut katumuspilleritkin!!! :(

Mä en ehtinyt oikein mukaan tämänkertaisiin perjantaitansseihin, mutta olin kyllä hengessä mukana! Mua alkaa pikkuhiljaa ahdistaa tää kotona lojuminen puolikuntoisena! Kuluneen kuukauden aikana mulla on ollut enemmän sairaspäiviä kuin koko vuodessa yhteensä! :/ Tänään oli kyllä niiiiin ihana talvisää, että uhallakin läksin (särkylääkkeiden voimalla) kaupungille kaverin kanssa. :)

Kauniita unia, tytöt, oman kullan kuvia! :)
Mun kulta kotiutuu huomenna auringonnousun aikaan!

Heipsan!

Hyvä kun PP pääsi turvallisesti perille, vaikka aika hurja matka teillä olikin! Kurjaa, kun asunto oli jätetty niin sikaiseen kuntoon, mutta toivottavasti saatte tosiaan kunnon korvauksen. Meilläkin aikoinaan kun tähän asuntoon muutettiin, kävi joku huoltomies tekemässä "lopputarkastusta" vasta kun me oltiin asuttu siellä jo kuukauden verran. Että vähän heikosti niitä välillä hoidetaan, valitettavasti. Mukavaa jos kämppä kuitenkin miellytti! Onnea uuteen kotiin vielä kerran =)

Ja Ompun viivat sen kuin vahvistuu, jee =) Ei se tuhru varmaan vakavaa ole, eiköhän se olisi jo muuttunut kunnon vuodoksi jos olis muuttuakseen! Peukkuja sinne, että kaikki sujuu hyvin ja kesällä saat käärön kainaloon. Ootko muuten aatellut mennä alkuraskauden ultraan? Sähän voisit mennä sille samalle gynelle, keneltä hait ne luget ja sanoa, että tässä tulos niistä lugeista, joiden ei pitänyt toimia! ;)

Vai oli PP päässyt myös Valion greippimehun makuun, hih ;) Musta tuntuu, et mulle tulee siitä kohta mahahaava tai jotain, kun se on niin hapanta! Mutta toisaalta ihan pidän siitä mausta.

Thelma, joillakin lämmöt voi tosiaan nousta vaan 0,2-0,3 astetta oviksen jälkeen. Mullakin nousee vaan alle 0,5 astetta. Jos oot mittaillut säännöllisesti ja on tullut tasaisia lukemia, niin kyllä kai niistä huomaa tuon pienenkin nousun.

Halloweenista: eipä tule juhlittua. Tänään ollaan menossa yhden kaverin synttäribileisiin, mutta ne ei ole todellakaan millään Halloween-teemalla ;) Aika teennäinen juhla minunkin mielestäni.

Sara ja Viivi jutteli noista ehkäisyasioista ennen vauvahaaveita.. Se on kyllä kumma miten neuroottisesti sitä suhtautui ehkäisyyn ennen! Silloin kun mäkin lopetin pillerit ja joskus puuhailtiin ilman kumia ihan alku- tai loppukierrosta, niin mä olin välillä ihan hermona että "apua, mitä jos tuunkin raskaaksi", vaikka se oli ihan biologinen mahdottomuus. Nyt ihmettelen lähinnä, että miten joku voikin tulla raskaaksi vahingossa... Olisin lopettanut pillerit jo kauan sitten, jos olisin tajunnut miten hankalaa tämä voi olla!

Paitsi välillä tuntuu, että ehkä pitäis etsiä uus mies niiden tulevien lasten isäksi... Täällä on taas riidelty eilisillasta lähtien... En muista kerroinko, että mun mies poltti tupakkaa ja lopetti sen tässä kuukausi-pari sitten? No, eilen sitten selvisi, että se onkin silloin tällöin poltellut multa salaa ja on nyt ihan hilkulla repsahtaa uudelleen. Mä vedin ihan herneet nenään, kun tyyppi ei oo voinut tunnustaa aiemmin, vaikka oon joskus suoraan kysynytkin (kun mun mielestä se on haissut röökille). Tuosta on sitten riidelty eilisillasta lähtien, ja tänä aamuna se kävi kai hakemassa kioskilta taas tupakkaa, minkä jälkeen mä oon pitänyt mykkäkoulua. Mä en vaan kestä sitä tupakan savua ja hajua! Oon sanonut monta kertaa, että en halua et meidän lapset saa siitä huonon esimerkin jne. mutta kun ei niitä lapsia vielä ole! Mieskin sanoi, että ehkä sitten olis enemmän motivaatiota lopettaa, jos olis se lapsi siinä. Että tuostakin tulee lisää paineita tähän vauvaprojektiin, niinkuin ei muutenkin jo olisi. Te pidätte mua varmaan ihan natsina, kun tuollaisesta hermostun *häpeää jo valmiiksi pöydän alla*. Mulla on vaan jotenkin petetty olo, kun mies silleen salaa on poltellut, eikä muutenkaan tunnu välittävän mun tuntemuksista tuossa asiassa. Haluaisin auttaa häntä lopettamisessa, mutta kun mies ei halua mitään apua tai tukea, hän haluaa vain poltella rauhassa. En vain jaksa, kun tuosta asiasta on tapeltu jo niin monta kertaa. :(

Anteeks kun mä täälläkin vain kitisen ja marisen kaikesta. Tuntuu vain, että mikään ei suju. Olen vain pahalla päällä koko ajan. Illalla olisi bileet, mutta sinnekään ei huvittaisi mennä katselemaan kun mies on rööki suussa koko illan. Riitaa sielläkin vain tulisi. Ja nämä tuhrumenkatkin voisi jo vähitellen loppua. Menee hermot, kun koko ajan vuotaa.

No, nyt mä lopetan tämän valittamisen ja lähden vaikka lenkille. Jospa siellä mieli vähän piristyisi kun aurinkokin paistaa. Iloista viikonloppumieltä teille ihanille wab-siskoille =)