Wish a Baby 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keiju80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsan! Saunaillasta toivuttu.. meni aika myöhään, mutta ei onneks tietookaan krapulasta. Kerranki näin!

Kattelin tota mun Lugesteron -pakettia ja ohjeita, niin olen kyl vähän sekasin. Lääkäri ei antanut sen kummempia käyttöohjeita, laittoi vaan, että 1 päivässä kymmenen päivän ajan. Ja sanoi, että alkaen toisena ovulaation jälkeisenä päivänä. Tossa apteekin antamassa lapussa sanotaan, että otetaan yleensä illalla. No, siitä ei ollu mitään puhetta, eli kai mä sit illalla otan. Sit tos on, että jatketaan raskauden alettua (joo ku alkaiski!) alkukolmanneksella, ja tohtori taas sano, että lopeta kun tulet raskaaksi. Et sillee, vähän sekavaa.

Joo Keiju kyllä se lyhyt luteaalivaihe johtuu siitä keltarauhashormonin vajauksesta, mutta sitte toisaalta, kun ovulaatio tulee niinkin myöhään, kuin keskimäärin kp20, niin sitä pitäis kuulemma stimuloida tulemaan aikaisemmin. En mäkään kyl tajuu(kun en ole lääkäri), että miten se sitte automaattisesti pidentäis sitä lut.vaihetta, vaikka ovis tuliskin aikasemmin?? Korjaantuisko se keltarauhasmäärä (?) sit sitä kautta itekseen..? Tossa nyt on ainaki tos tuoteselosteessa, että käytetään keltarauhashormonin puutteesta aiheutuviin oireisiin, kuten vuotohäiriöihin..jne...vaikuttaa kohtuun ja muuallekin elimistöön normaalin keltarauhashormonin tavoin. No, ei mul kyl mitään vuotohäiriöitä ole ollut, tai tietysti se, että vuoto alkaa liian aikasin. No, ans kattoo nyt sitte, onko noista mihinkään.

No nii, eipä tääl kummempaa. Käykäähän nostelemassa ketjua muutkin :)

Eksyin tälläselle sivulle
http://www15.brinkster.com/lapsettomat/index.html
ja siellä sanottiin näin:

"Hormonituotannon häiriöt voivat aiheuttaa sen, ettei munasolu irtoa munasarjoista tai että kohdun limakalvo poistuu liian aikaisin, eikä voi ottaa vastaan hedelmöittynyttä munasolua. Osa näistä häiriöistä voidaan korjata lääkehoidolla.
Mikäli munasolun irtoamisen ja kuukautisten alkamisen väli on liian lyhyt, se voi olla merkkinä KELTARAUHASEN VAJAATOIMINNASTA - siis keltarauhashormonia, PROGESTERONIA erittyy liian vähän. Tämä voidaan korjata antamalla progesteronia ( esim. LUGESTRON) joko tabletteina tai vagitorioina, yleensä 14 päivän ajan ja näin parantaa alkion kiinnittymisen mahdollisuutta."

Heippa vaan tällekkin puolelle! Viiviä siis jännätään parhaillaan? Tsempitykset päälle että pikku-eläjä on puuttunut matkaan :)!!!!

Juuh, hyvin on täälläkin raskaus alkanut, kuvotusta esiintyy tasaisesti jokaiseen vuorokauden aikaan, mutta ei onneksi okseta, paitsi hampaita pestessä!
Ultrassa kävin tällä viikolla moikaamassa kyytiläistä, siellähän tuo pohjalla köllötteli ja pikkusydän sykki jo kovasti! Alkuun musta tuntui että en uskalla nauttia koko raskaudesta, kun vaan pelkäsin keskenmenoa tai tuulimunaa, mutta nyt osaa jo vähä nauttiakkin, varsinkin kun tuulimuna on poissuljettu. Muutenkin olen tosi positiivinen että kyllä tämä taitaa mukana jo pysyä...Joo, tiedän, riskiviikot on viikolle 12 mutta en halua enää murehtia jotain jota ei ole tapahtunut vielä.
Sori hei, en tiedä miten viisasta on kertoa ihania raskauskuulumisia haaveilupalstalla, mutta tää on kuitenkin mun lähtökuoppani tämän kakkosen odotukseen, joten tuntuu hyvältä purkaa hyvää oloaan tänne alkuperäisiin :)

No eipä tällä kertaa enempää, peukut pystyssä Viiville ja muille joilla jännät päivät käsillä!

Terv. Kk 8+1

Heissan kaikki!

Hauskaa, että täällä on näin viikonloppunakin säpinää:) Yleensä on ollut hiljaista kuin huopatossutehtaassa;)

Tikru84, toivotaan kovasti, että täti älyäisi pysyä sun luota poissa!!!! Tuohan voi olla hyvä merkki, ettei sulla ole mitään sen kummempia oireita... ;) Koska eikös esim. Syysmarjan plussaa edeltäny aikalailla oireeton olotila? Pidän peukkuja, et sun kohdalla tilanne olis samanlainen... bd bd bd! Kurja homma muuten tuo sähläys gyneajan kanssa! Mun mielestä niitten kuuluis järkätä sulle uus aika mahdollisimman pian, jos ovat itse siellä töpänneet!

Omppu, kuulostipa tosiaan aika kummalliselta se sun lekurikäynti. Mut jospa niistä lugeista nyt olisi apua! :) Toivotaan parasta! Ja eikös tuo sun löytämä nettisivu lupaa ainakin hyvää? Peukutan suakin, et saisit kropan toiminnan kuntoon ja valmiiksi uutta nyyttiä varten:)

Keiju, nyt vain äkkiä hyödyntämään ovis tehokkaasti! :) Minkäs mittainen kierto sulla yleensä on, et kerkeekö luteaalivaihe tulla tarpeeks pitkäks, jos ovis oliskin vasta nyt?

Kk, ihanaa kun käyt moikkaamassa meitä täällä! :) Tosi mahtava juttu, että uskallat vähitellen ottaa rennommin ja nauttia raskaudestasi. Varmasti takaraivossa jäytää kokoajan pieni pelko, mutta vaikuttaa siltä, että osaat elää sen kanssa:) Kaikkea hyvää sulle ja masuasukille!!!

Arvatkaapas kuka sai eilen yllättäen postia yliopistolta... Mun gradulle ehdotettiin jo nyt arvosanaa ja uskokaa tai älkää, saan eximian!!! :) Aivan hullua, odottelin maksimissaan magnaa, koska sitä mun ohjaakin tarjoili mulle etukäteen. :) Tuntuu kyllä kieltämättä hienolta:) Ja sit mulla on ens viikolla työhaastattelu Vantaalla! Oon hakenu yhtä äitiysloman sijaisen paikkaa ja siihen on kuulemma kaksi tasaveroista hakijaa ja toinen olen minä. Nyt sit pitäs lähtee elämänsä ekaan työhaastatteluun... JÄNNITTÄÄ!!!! Oisko teillä hyviä vinkkejä sitä varten???

Kp23 menossa ja rinnat edelleen arahkot ja turvonneet. Veikkaan, et menkat alkaa yllätys yllätys just sillon kun lähen sinne Etelä-Suomeen reissuun. :( No mut sehän on jo luonnonlaki eli mitä sitä surkuttelemaan... :/

Jee, tulihan tänne muitakin tänään =)

Kiitos taas Ompulle keltarauhasinfosta! Kyllähän tuon sun löytämän linkin mukaan noista lugeista pitäis olla apua. En kyllä ymmärrä minäkään, että miten se muka auttaisi lyhyeen luteaalivaiheeseen, jos ovis oliskin aiemmin... Toivottavasti noista olis apua eikä tarvis siirtyä siihen Clomifeniin, jos se on sitten "rankempi" lääkitys.

PP, mun kierrot on nyt vähän heitelleet, mutta viime kierrossa luteaalivaihe jäi nipin napin 12 päivään (sisältäen 3-4 tuhrupäivää, joita ei ilmeisesti kuitenkaan lasketa vielä menkkoihin). Silloinkin ovis oli vasta kp 21. Olen menossa gynelle puhumaan juuri tuosta lyhyestä l-vaiheesta ja kiertohäiriöistä.
Onnittelut myös loistavasta gradun arvosanasta! WAU!! Meillä ainakin tulee tosi harvoin noin hyviä arvosanoja, joten taidat ollakin tosi fiksu =) Ja onnea myös työhaastatteluun pääsemisestä! Toivotaan, että ne ymmärtää palkata sut!! En osaa mitään kummempia vinkkejä antaa, olet vaan rento ja reipas oma itsesi, niin eiköhän se hyvin suju! bd bd bd

Mun tekis nyt niin mieli tikuttaa ovista, mutta kun en ole hankkinut niitä tikkuja... Oma moka... Pitäisköhän lähettää mies ostamaan ;) On vaan niin epävarma olo, kun mahan vihlonta ja limatkin tuntuu loppuneen, eikä ne missään vaiheessa ollut niin selvät kuin viime kierrossa :/ No jospa lämmöt näyttäisi huomenna jo jotain... On tämä kanssa yhtä odottelua ja epävarmuutta!

Mutta nyt pääsen kohta kotiin töistä, joten moi moi!!

Onnea PP!! mahtava arvosana tulossa!! Varmaan upea fiilis! :) Niin ja kiitoksia kovasti peukutuksista!! Mahtavaa että sun miehellekkin iskenyt vauvakuumetta! :) Eikä tarvi enää kauan odotella varsinaista yrityksen aloittamis ajankohtaa...aika menee kuitenkin niin nopeasti. Työhaastattelussa tosiaan kannattaa olla oma itsensä vaikka jännittää! Toivottavasti saat sen paikan bd bd bd bd! :)

Omppu, toivottavasti noita keltaruhashormoneista on sinulle apua ja pääsisit hyppimään plussajunan kyytiin mahdollisimman pian! :) +++++

Keiju äkkiä hyödyntämään mahd. ovis! Lauantai-illaksi mukavaa puuhaa :)

Mulla tänään ollut hieman toispuoleista menkkakipua ja vatsa turvoksissa, siis alavatsa...alkaa toivo hiipumaan, mutta yritän nyt olla ajattelematta asiaa, jospa sitten tulisi mukava yllätys....tai sitten ei...mutta edelleen toivon että jos täti tulee niin tulisi vasta ens viikon to-pe jotta luteaalivaihe olisi tarpeeksi pitkä.
Olen nyt päättänyt että mene yksityiselle gynelle, maksoi mitä maksoi....saa sitten ainakin kierron kuntoon. Niin ja jos luteaalivaihe jää nyt lyhyeksi, mainitsen kyllä siitäkin vaikka olisi ensimmäinen kerta....voihan ne sitten jokatapauksessa katsoa hormoniarvot tai jotain sellaista...

Tänään ollut hirmu väsymys päällä, olin aamusta shoppailemassa, on se vaan rankkaa puuhaa...löyty muutama kiva paita ja housut...:) Nyt pitäis jotain kivaa keksiä täksi illaksi...:)

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille ja *puh puh puh* plussatuulta ++++++++++

Omppu, toivotaan, että lääkitys toimii! Mulla ainakin toimi, keltarauhashormoniahan mäkin silloin söin ja toisesta kierrosta plussasin. Terolutit on vaan synteettistä hormonia ja Lugesteronit "luonnollista" hormonia.

Helmiina rv 11+3

Sunnuntaita!

Kattoiko kukaan eilen uutta sarjaa subbarilta, Bodies? Olihan aikas järkyttävä....
Mitens muuten Viivi koskas aiot testailla? Mä ajattelin et jos niin hyvin käy ettei tätiä tule ensi viikolla niin testailen viikonloppuna....mutta en usko että edes tarvii testailla...pessimisti mikä pessimisti...

sateista sunnuntaita!

En kattonut Bodies:ia... Millanen se sitten on? Oltiin eilen miehen kanssa leffassa ja syömässä, ihana kahdenkeskeinen ilta. Ja mahdollinen ovis on hyödynnetty ;)

Jokos Viivi on palannut matkalta ja päässyt testailemaan? Toivottavasti eksytit tädin oikein kunnolla, kun lähdit reissun päälle :)

Tikru päätti sitten mennä yksityisgynelle. Hyvä päätös varmaan! Siellä luulisi saavansa rahoilleen jotain vastinetta. Kannattaa varmaan tarkkailla sitä luteaalivaihetta, niin osaat kertoa lekurille sit kaikki mahdolliset ongelmat! Toi lyhyt luteaalivaihe tuntuu olevan täällä aika yleinen ongelma... Tuliko sulle noita kiertohäiriöitä pillereiden lopettamisen jälkeen vai miten? Sori en muista, jos oot aiemmin siitä kertonut!

Mulle iski taas ihan kamala vauvakuume kun puhuttiin työkaverin kanssa vauvoista!! Ihan käsittämätöntä! Alkukierrossa oli jotenkin niin rauhallinen olo, ett tulee kun on tullakseen, ja nyt tahtoisin heti oman nyytin syliin. Voi apua... Eikä varmaan ole kovin suuria toiveita tässä kierrossa, kun en ole siitä ovulaatiosta niin varma. Tänään oli pikkasen lämmöt kohonneet, mutta se saattoi johtua vaan siitä, että nukuin myöhään ja mittasin 2-3 tuntia tavallista myöhemmin. No huomenna sen näkee. on vaan pessimisti olo täälläkin.

Tulkaapas taas muutkin kertomaan kuulumisianne!

Heipsan kaikille! :)

Ja suuren suuret kiitokset kaikille gradusta onnitelleille ja työhaastattelusta tsempanneille! *kiittää ja kumartaa punastuen saamastaan huomiosta* Ja Keiju, en nyt tiedä siitä fiksuudesta. Kirjaviisaus ja todellinen älykkyyshän on vähän eri asioita;) Mun kohdalla kyse taitaa olla enemmän tosta kirjaviisaudesta. ;)

Tikru, on varmasti hyvä käydä yksityisellä gynellä, niin saat ainakin pian selvyyden mieltä askarruttaviin asioihin. Onhan kyse kuitenkin tosi tärkeistä asioista eli sun kehosta ja vauvan saamisesta. :) Onnea matkaan, toivottavasti saat pian ajan ja lekuri osaa auttaa! Vaikka toisaalta, mistsä sitä tietää, vaikka sun ei tartteiskaa varata sitä aikaa... ;) Jospa vaikka pääsetkin testaamaan loppuviikosta ja tikku näyttäisi kahta viivaa... :) bd bd bd! Joo ja en kattonu minäkään sitä Bodies-ohjelmaa. Katon niin vähän telkkaria, et oon aina ihan pihalla kaikista sarjoista. *noloa*

Keiju, mun vauvakuume viriää kans aina aiheeseen liittyvien keskustelujen myötä... Eli tääkin palsta periaatteessa vain "pahentaa" tilannetta ;) Toivotaan, et oisitte saanu oviksen hyödynnettyä mahdollisimman hyvin;) Ainakin esivalmistelut kuulostivat romanttisen rentouttavilta;) (Siis se leffa ja ruoka)

Viivi, missä luuraat??? Tuu jo äkkiä kertomaan, miten testaamisen kanssa kävi? Joko aletaan pakkaamaan sullekin matkalaukkua mukaan, et pääset hyppäämään lennosta plussajunaan? :)

Täällä kp24 menossa ja olo on sellanen, et menkat vois alkaa vaikka huomenna. :/ Sinänsähän se on sama millon ne alkaa, kun ei kuitenkaan ole minkäänlaisia toiveita siitä, että ne EI alkais... :(

Hei, tartteisin teidän asiantuntija-apua jälleen kerran. Ongelmani ei tosin liity vauvoihin vaan sohviin. Meillä on tarkoitus ostaa uusi sohva sinne uuteen asuntoon, mut ei osata päättää, ostetaanko vuodesohva, vai tavallinen sohva. Kumpaa kannatatte? Tilanne on siis se, että meillä käy varmaan parin kuukauden välein yövieraita (ellei useamminkin) ja asunto on vain 53 neliön kaksio. Lattialle levitettävät patjat vievät siten paljon tilaa, joten siinä mielessä vuodesohva olis parempi valita. Toisaalta yhden vuodesohvan (3-istuttava) hinnalla saa kaksi tavallista sohvaa (2-ja 3-istuttavat)... aaargh! Miten elämä voi olla näin vaikeeta? ;) Auttakaa, jos vain osaatte!!!

Asiasta toiseen, jos kaipaatte hauskaa vauva-aiheista lukemista, jota voi lukea MIEHEN kanssa, niin suosittelen kirjaa nimeltä "Isä syntymässä". Se on tosi hauska, mutta samalla asiallisen kattava tietopaketti tulevalle isälle raskaudesta, synnytyksestä ja vauvan hoidosta. :) Meillä ainakin mies oli aivan innoissaan ja erityisesti siitä oli hauskaa harjoitella niitä synnytyksessä käytettäviä kivunlievitysasentoja ;)

Joo, taidanpa tästä lähteä syömään ennen kuin nukahdatte mun juttuihin tyystin... ;)

Bodies sarja on siis sairaalamaailmaan sijoittuva...järkyttäviä potilas tapauksia ja siitä kuinka eräs tohtori tekee virheitä ja peittelee niitä...sitten oli yksi järkyttävä synnytys....siinä viikolla 28 ollut nainen tuli sairaalaan verenvuodon vuoksi, istukka repeymä tai joku sellainen...ei pystytty vauvaa pelastamaan ja tohtori virheen vuoksi nainen koomassa....yritti pelastaa tämän naisen kohdun vaikka hengenvaaran vuoksi kohtu olisi pitänyt heti poistaa....ym...ei pidä tuota sarjaa katso sitten jos ja kun tulee plussaa...aikas järkkyä...ja eilen ainakin oli suurin osa jaksosta osastolta jossa synnytyksiä ja gynehommeleita...tuli kyllä tosta oikee paha olo vähäks aikaa, silti mielenkiintoinen oli mutta...

PP: kyllä minä olen ihan vuodesohvan puolesta! Meillä on sellainen kulmavodesohva ja on kyllä kätevä kun tulee yövieraita ja muutenkin esim. viikonloppuisin tuo on meillä aina levitettynä...siinä sitten köllitään ja katsellaan töllöä...:)

Keiju: On ollut todella ongelmia kuukautisten kanssa ja monta vuotta jo....lopetin pillerit siis noin 2 vuotta sitten...ja ovat takkuileet koko tämän ajan...yhdessä vaiheessa jo ajattelin että ne ovat tasaantuneet kunnes heittelivät jälleen kerran...terveyskeskuksessa olen gynellä ravannut koko tämän ajan säännöllisin väliajoin mutta eivät ole asialle mitään oikeen tehneet, ultrattu on ja ei ole siellä mittään näkynyt samoin on otettu verikokeita missä katsottu noita hormoneja, ei sieltäkään ole mittään löytynyt, että aika turhauttavaa...viime kierrossa tosiaan minulla oli kahdet menkat...ensimmäiset alkoivat ihan niinkuin piti, sitten kun nämä loppuivat meni kuusi päivää jonka jälkeen jälleen tuli täti kylään...:( Ei kiva...

Keiju minulla myös vauvakuume kummasti nousee aina näin loppukierrosta...kierron alussa oli sellanen fiilis, että noh, tulkoo jos tulee ja oli rauhallinen olo asian suhteen mutta nyt en malttaisi odottaa että saan tietää...että tulisi nyt kohta se täti jos on tullakseen niin pääsee tästä piinasta!
Täytyis varmaan ensi viikolla alkaa soittelemaan sinne yksityiselle...onneksi sinne saa ajan hyvin nopeasti....lompakko ohenee, mutta ohentukoon kunhan vain saa helpotusta tähän asiaan...

Oikein ihanaa sunnuntain jatkoa, nauttikaa, huomenna taas arki ja maanatai, se pahin päivä viikossa....:)

Tikru ja kp 28/28-32

Heips taas!

PP, olen ehdottomasti vuodesohvan kannalla! Me hankittiin semmoinen kun muutettiin yhteen, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen vaikka olikin kalliimpi kuin tavallinen sohva. Varsinkin pieneen asuntoon tosi näppärä, jos ei siis ole erillistä vierashuonetta. Ja myöhemmin kun muutatte isompaan asuntoon, voi sen sohvan laittaa työ-/lasten-/vierashuoneen sohvaksi ja ostaa olohuoneeseen kunnon kaluston. Näin meillä :)

Kiva tuo kirjavinkki :) Oon miettinyt et olis kiva lukea jotain vauva-aiheisia kirjoja, mutta en oo saanut aikaiseksi etsiä sellaisia. Tuo kuulosti hyvältä, varsinkin jos miehenkin sais innostumaan siitä.

Tikru, nyt muistuu mieleen noi sun kierto-ongelmat. Tosi kurjaa kyllä, kun on noin kauan heitelleet. Toivotaan, että saat yksityiseltä gyneltä avun!! Kyllähän se maksaa, mutta on varmaan sen arvoista, jos toinen vaihtoehto olis odotella tk:n gyneaikaa kuukausikaupalla.

PP:lle myös tsemppiä tädin odotteluun. Ajattele, että sitten oot taas yksiä menkkoja lähempänä yrityksen alkamista :) Vaikka eihän sitä ikinä tiedä. Luin just tältä palstalta, että joku oli tullut raskaaksi, kun oli pupuillut 8 pv ennen ovista. Aika uskomattomalta kuulostaa, mutta ihmiskeho on tosiaan kummallinen!

Hassua kun välillä tuntuu, ettei miestä yhtään kiinnosta tää vauva-asia, mutta sitten se yhtäkkiä tekee tai sanoo jotain söpöä. Niinku eilen pupuilujen jälkeen se silitteli mun alavatsaa alhaalta ylöspäin ja sanoi antavansa simpoille vähän vauhtia, että matkaavat oikeaan suuntaan. Söpöä :)

Tää palsta on kyllä paha vauvakuumeen nostattaja, mutta ei täältä malta poiskaan pysyä. Hyvä kuulla, että muutkin "kärsii" samoista tuntemuksista. Villitään sitten toistemme kuumeiluja oikein kunnolla ;)

Mutta nyt toivottelen rentoja sunnuntai-illan jatkoja kaikille!

ps. Ja Viivin raporttia odottelen minäkin... :)

Tsau kaikille! Ja kiitos kovasti, kun jaksatte mua tsempata niiten Lugejen suhteen! Itsekin toivon niistä olevan apua, mutta toisaalta pessimisti minussa vinkuu taas takaraivossa, että ei niistä mihinkään ole...

Tuli oikeestaan hieman paha mieli itselle, kun tajusin, että ei mulla ole mitään oikeutta ruikuttaa, varsinkaan täällä, etten tule uudelleen raskaaksi. Kun mulla sentään on yks elämäni valo jo, ja te haaveilette ensimmäisestä..sori kamut, jos olen pahoittanut teidän mieltä jossain vaiheessa.. mä vaan niin tykkään roikkua teidän kanssa täällä! Niisk*...

Ja vielä omaa napapiiriä sen verran, että siis kp 26 ja tunne, että menkat alkaa aamuun mennessä..rintoja pistelee, ja lievää jomotusta alavatsalla... no, mut ihan odotettavissahan ne on olleetkin. Pääsenpähän sitte pikemmin nauttimaan niitä keltsejä.. nyt täytyykin sitte tilatta iso tukko niitä ovistestejä, kun niitten perusteella aloitan ne luget.

Viiviiii...huhuu...?? Älä nyt enää pidä meitä jännäyksessä!! Ja tikruakin siis jännätään lähipäivinä ++++!

PP, onnea hienosta suorituksesta! Ihan loistavaa! Nyt vielä tsemppaukset työhaastatteluun ja sit eikun vauvoja tekemään. Sulla tuntuu menevän nyt kaikki putkeen :)

Helmiinalle ja Kk:lle myös onnellista odotusta!

Hyvvee yötä, aamulla aikainen töihin lähtö taas edessä.

Huomenta!

Pp, gradun eximia on tosi hieno juttu! (siitä vaan väikkäriä väsäämään... :)) Itse vielä odottelen omaa arvosteluani, ja se ei varmaan tule yhtään sen aikaisemmin kuin on pakko. Toinen tarkastaja (ja työn ohjaaja) kun on aivan kaikessa niin tuskastuttavan hidas. Työhaastatteluun en osaa antaa mitään vinkkejä, kun en ole minäkään sellaisessa koskaan ollut. Mutta hyvin se varmasti menee!

Minäkin olen vuodesohvan kannalla. Ja ehdottomasti sellainen, missä vuode taitetaan/vedetään sohvan rungosta ulos. Ne, missä laitetaan vaan tyynyt lattialle, ei ole nukkujan kannalta yhtään sen mukavampia kuin ne patjat lattialla. Varsinkin jos kylässä käy myös vanhempia (tulevat isovanhemmat.. =)), jotka ei kovin näppärästi enää taivu lattialle.

Omppu, eihän täällä ketään sen perusteella erotella että onko jo yksi lapsi ennestään vai ei. Kaikilla meillä on ihan yhtä lailla oikeus haaveilla ja purkaa omia tuntemuksia. Eli anna tulla vaan koko tunteiden kirjo! =) Toivottavasti nuo gyneltä saamasi Luget toimii, ja kohta on tikussa kaksi viivaa.

Tikru, toivottavasti saat kiertosi pian kuntoon. En nyt muista onko tästä ollut jo puhetta, mutta oletko syönyt esim. Teroja missään vaiheessa? Tuo on kyllä turhauttavaa, että kunnollista hoitoa saadakseen pitää mennä yksityiselle.

En katsonut Bodies:ia minäkään. Noita sairaalasarjoja tulee katsottua aika paljon. Greyn anatomia, Holby City ja House (josta on jaksot boxilla, mutten ole ehtinyt katsoa). Ja vielä kotimainen Osasto 5, aivan hulppeaa huumoria (ei siis mikään perinteinen sairaalasarja!). Muutenkin katson telkkaria aivan liikaa. Ja ne mitä en ehdi katsoa, tallennan digiboxille. Siihen tallentaminen on niin helppoa, että kaikki vähänkään kiinnostava tulee laitettua talteen.

ON: Kp 12 ja sitkeää venyvää limaa pukkaa. Eli ovis taitaa olla. Kiva havaita, että kroppa toimii. Pitäisikin alkaa tarkemmin seurailla että tuleeko noita oireita esim. vaan joka toisessa kierrossa.

Viiviii, huhuu! Joko olet testannut? ++++++

Heissan tytöt!

Hyvä Pp, siitä se lähtee!! Onnittelut gradun sikahyvästä tuloksesta!!! *taputtaa kamua harteille ja onnittelee* ja tsemit työhaastatteluun, hyvin sekin menee!!!

Kävin pe ultrassa, siellä pieni Pähkinä lymyili, mutta sydänäänet ei vielä näkyneet, rv meni viikolla -lähes -takapakkia ja nyt "vasta" rv 6+3 (???) Parin viikon päästä uusi ultra-aika, josko silloin sitten jo näkyisi nuo sydänäänetkin =)

Tsemppiä kaikille, Viiville pidetään ihan sikana peukkuja!!! bd bd

ja tietty kaikille muillekin=)

*onnesta mykkyräisenä oleva Syysmarja*

Huh hah hei ja huomenta! :)

Nyt Viivi ala jo tulla äkkiä tänne raportoimaan, muuten me tikahdumme uteliaisuuteen!!!! :)

Tikru, voi sua. Tollaset kiertohäiriöt on varmasti maailman tuskastuttavin juttu vauvahaaveilijalle! :( Mutta uskon kyllä vahvasti, että nykypäivän lääketiede keksii keinot j osaa auttaa sua, vaikka olet jo käynytkin monessa testissä ja kokeessa. Jospa ne osais yksityisellä hommansa paremmin, terveyskeskuksillahan on usein se arvauskeskusten maine... :/ Tsemppiä!!! :)

Keiju, voi että sun mies on suloinen! :) Se on varmasti täysillä mukana teidän vauvahaaveissa, vaikka ei aina näyttäisikään sitä ulospäin. Miehet varmasti hautoo paljon asioita yksinään. Mun mies sano kans joku aika sitten aivan yllättäen, että onhan hän miettinyt vauva-asiaa joka päivä!!! Olin ihan äimän käkenä, koska ei hän ollut siitä mitään ääneen puhunut...

Omppu, jokos täti kurvasi kylään vai saitko hätisteltyä sen muualle? :) Ja hei, tuo nyt oli ihan höpöhöpöpuhetta, ettet muka kuuluisi tänne tai että me jotenkin pahastuttais sun vuodatuksista! Mun mielestä jokainen vauvasta haaveileva on samalla viivalla tuntemuksineen, olipa se haaveissa oleva vauva sitten eka tai kuudes. :) Eli sinä kuulut joukkoon siinä missä muutkin! :) *hali*

Riikka, hienoa, että oot bongannu oviksen! Tuo on kyllä mahtava juttu, ajattele sit kun aloitatte yrityksen, niin et tartte mitään ovistikkuja tai mitään oviksen huomaamiseen. :)

Kiitos muuten taas graduonnitteluista:) Ja erittäin suuret kiitokset sohvapolitiikkaan osallistumisesta! Vuodesohva voitti siis ainakin 3-0. Itse olen kanssa enemmän sen kannalla, mutta mies vähän vänkää vastaan. Meidän vanhemmat on nimenomaan todennäköisimpiä yöpyjiä meillä sitten kun asumme molemmat poissa kotipaikkakunniltamme eli ehdottomasti sellainen levitettävä jalallinen malli on hakusessa:) Askossa olisi yksi ihana (Avalon), mutta se on pirun kallis... :/

Mukavaa maanantaita kaikille, koitetaan jaksaa, vaikka nyt onkin se viikon pahin päivä...

Syysmarja oli pujahtanut samaan aikaan linjoille. AIVAN MAHTAVA JUTTU, että teidän masuasukkinne on löytänyt tiensä perille ja majailee nyt tyytyväisenä äitinsä kohdussa. :) Aivan ihanaa, tuli melkein tippa linssiin liikutuksesta! Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin myös jatkossa. Ainakin alku on nyt tosi lupaava:)

Erittäin ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Tosi paljon oli ilmestynyt lukemista viikonlopun aikana :)
Ja kamalan paljon tuntuu olevan kaikilla nyt meneillään, niin vauva rintamalla kuin sitten ihan muutenkin elämässä.

Omassa haaveilussa pyöritään nyt kp22
Toissapäivänä alkoi alavatsassa tuntua inhottavia kipuja, lähinnä jos istuin nopeasti, nousin ylös nopesti tai venytin itseäni ylöspäin. Eilen kipu muuttui vahvasti menkkamaisemmaksi, mutta edelleen tuntui just äkkinäisten liikkeiden aikana, ja valkkaria tuli ihan kamalasti, ja alavatsan iho tuli helläksi, ihan vaatteet sattui päällä, ja sama on vielä jatkunut tänäänkin :( miehelle tuskailin että ihan niinkuin ois menkat alkamassa ihan justiinsa, vaikka siihen on vielä viikko kuitenkin aikaa! Mietin että pitäisköhän varalta käydä lääkärissä tarkistuttamassa ettei oo mitään tulehduksia, mutta seuraillaan nyt muutama päivä tässä että meneekö ohi vai jatkuuko, ja jos jatkuu vielä niin sitten alan soitteleen vasta aikoja.

Mutta siinä nyt tärkeimmät asiat tältä suunnalta tältäerää :)

Pp:kyllähän mullekin tuli itku, kun kävelin pois lekurilta...*niisk* ja nyt uudelleen, kun luen teidän viestejänne *niisk niisk niisk* =)

Mutta tässä vielä jännätään parisen viikkoa, josko sitten näkyisi ne sydänäänet, silloinhan tuon km:n riski% pienenee tooooosi pieneen, jos on ultralla todettu sikiön olevan oikealla paikalla ja sydänkin pamppailee =)

Tuosta sohvasta mun pitikin sanoa: aivan ehdottomasti sellainen vuodesohva! Itseä harmittaa aivan törkeesti, ettei satsattu siihen, vaan ostettiin halvemmalla...ja nyt siis ketuttaa!!! Mutta joo näinhän sä olet saanutkin kommenttia.

Meiramille jaksut olon kanssa, toivotaan että siellä olis jotain muuta kuin "vain" tulehdus =)

Masentava maanatai!!!

Riikka: kyllä on teroja kokeiltu, ei ole auttaneet....täytyy nyt kattoa mitä ne keksivät siellä yksityisellä...

Tänään ollut menkkamaisia tuntemuksia ja nipistelyä alavatsalla....masentavaa.....vaikka tietysti, niinkauan on toivoa kun vuotoa ei tule, mutta kyllä ottaa pattiin nämä tuntemukset, kävin ostamassa karkkia potutukseeni...

Inhottava vatsantoiminta Galluppi:

Oletteko huomannut jotakin eroa vatsantoiminnassa ennen tätiä? Aattelin kun mulla yleensä ennen tätiä vatsa toimii silleen ylivilkkaasti ja nyt on ollu toisinpäin et mitäköhä tää on...

Tietty toi karkin mussutus voi vaikuttaa mut....sori tälläi galluppi mut rupes vaan mietityttää.,..

Voi itku, kun olette jännänneet ja odottaneet tietoja mun tilanteesta!
No, ei tarvi enää jännätä, täti ei harhautunu mun reissailusta, vaan änkesi jalkaa oven väliin tuhrujen muodossa jo eilen, tänään tuli kylään sitten ihan todella. :( ja :´/ ja :S
*Hautautuu sohvalle peiton alle suklaakasa mukanaan*
(En tajua, mitä ne kaikki oireet oli, koska en kyllä kuvitellut!?!)

Hellurei!

Onko nää sivut jotenkin muuttuneet, vai näkyykö vain mulla eri tavalla? Jotenkin sekavan oloiset... :/ Esim. keskustelujen etusivulta pitää klikata ensin "lapsia ja vanhempia" ja sit vasta "vauvahaaveet". Ja tuossa etusivulla ei näe enää kuka on viimeisen viestin kirjoittanut tai kuka aloitti ketjun. Tyhmää.

Omppu, pysyt todellakin täällä, ei me haluta et sä menisit muualle vaikka toisesta lapsesta haaveiletkin! Mitä sä pöhkö edes mietit semmoisia!! ;) Välillä on ehkä ihan hyväkin, että täällä on joku kokeneempi kertomassa kovasta vauva-arjesta. Munkin mielestä kaikki vauvahaaveilijat on ihan samalla linjalla, oli sitten haaveissa miten mones lapsi tahansa.

Hyvä juttu Riikka, jos bongasit oviksen! Varmaan hyvä idea tutustua kroppansa toimintaan ja tarkkailla kierron vaiheita jo ennen vauvayrityksen alkamista. Mä tyhmä en sitä tajunnut, ja nyt mietin aina et milloinkohan se ovis on vai olikohan sitä ollenkaan. Ainakin huomaat mahdolliset ongelmat ajoissa ja voit saada niihin heti hoitoa!

Mä luulen kyllä kans, että noi miehet miettii paljonkin tällaisia vauva-/hää- yms. asioita itsekseen, mutta ei vaan puhu niistä. Meillä oli ihan sama juttu kun häitä mietittiin. Välillä tuntui ettei mies oo yhtään mukana, mutta sitten se olikin miettinyt vaikka mitä. Joten PP, kyllä se sunkin mies tuntuu olevan jo aika valmis vauvaan =)

Ihana kuulla, että Syysmarjan masussa kaikki on hyvin! Parin viikon päästä kuuluu varmasti jo ne sydänäänetkin. Miten muuten se la sillä tavalla siirtyi? Olitko vain itse laskenut väärin, vai oliko vaavi saanut alkunsa oletettua myöhemmin?

Meiramin ja Tikrun oireiluja siis jännätään. Kovasti peukkuja teille!!

Ja vielä G: hmm... En nyt hirveästi muista vatsan toimintaa seurailleeni ennen tätiä, mutta ennemmin ylivilkas sanoisin. Ja ilmavaivoja parina ekana päivänä *yöks*.

Omasta navasta ei mitään uutta kerrottavaa. Paitsi että se pe-la oletettu ovis tai todellakin olla vain luulotautia. Ei nimittäin ole lämmöt nousseet :( Toivon vain, että täti sitten suvaitsisi saapua pian ja pääsisi uuteen kiertoon. Ja sitä gyneaikaa odotellessa... Mutta onneksi te ootte täällä pitämässä mulle seuraa, kiitos siitä :)

Menin näköjään ristiin Viivin kanssa. Voi surku, sun oireet tosiaan kuulosti niin lupaavilta! *rutistaa kamua kovasti* Enpä osaa mitään lohduttavaa sanoa, tuntuu varmaan pahalta. Mutta häntä pystyyn, we're here for U :)

Yhteistyössä