Wish a Baby 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos pikkutiikerille taas kerran tietoiskusta! Voisihan sitä mennä aluksi yksityiselle ja jos jotain rankempia hoitoja joutuu suorittamaan, niin hoitais ne sitten julkisella.. Toivotaan kuitenkin, että ihan luomuna saisi sen plussan! Te myös!

Torstaita kaikille!:)

Onpas täällä analyyttiset keskustelut meneillään. Nämä uudet ketjulaisemme taitavat olla tarkkoja tyttöjä, kun lämpöjä jaksavat mitata jne. :) Siinä touhussa pitää varmaan olla sellanen pikakuumemittari, ettei tarvitse olla 10 minuuttia mittari kainalossa päivittäin?

Riikka, mulla on kans sellainen epäilys, että mitäs jos en ovuloikaan ollenkaan. Ekassa luomukierrossa olin tuntevinani oviksen, mut kahessa seuraavassa ei oo ollu mitään tuntemuksia. Ehdottelin jo puolitosissani miehelle, et mitä jos hankkisin ovistikkuja ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Mut se piti sitä liian teollisena eikä ainakaan vielä halunnut niitä huusholliimme. Ja toisaalta eihän meillä ole se yrityskään vielä käynnissä... Pitäisköhän meidän ovulaatiostaan epävarmojen kokeilla noita lämpöjen mittailuja?

Pikkutiikeri, sulla on kyllä jännät paikat edessä! :) Tsemppiä! Nuo sun oireet todellakin kuulostaa lupaavilta ja eikös ole aika tavallistakin, ettei testi aina näytä heti kahta viivaa. Eikös Henalla ollut ainakin ekana selvä nega ja sit vähitellen vahvistuvat haamut ennen kunnon plussapläjäystä? :) Eli älä vielä luovu toivosta. Sitä on niin kauan kun täti pysyy poissa! :)

ON: kp9 menossa ja tänään tuli yllättäen tuhrua. Eilen oli jo "kuiva" päivä... Osaatteko sanoa, onko tollanen tuhruilu menkkojen loppumisen jälkeen normaalia?

Kiitos muuten onnitteluista gradun suhteen:) Kieltämättä on helpottunut olo, kun saan kohta kiikuttaa sen paperikasan painettavaksi. Joku kysyi, joko muut opinnot on kasassa. Eli oon suorittanu kaikki muut opinnot ja tarkoituksena on siis ottaa paperit lokakuussa heti kun saan gradun arvostelun. jännää valmistua!!!!

Missäs Annemari on? Huhuu?????? *huhuilee kaksoissiskoaan huolestuneena*

Mukavaa iltaa kaikille wab-leideille:)

Heippa kaikille!

Ostinpa sitten tänään pari raskaustestiä varmuuden vuoksi valmiiksi. Ja tänään, kuten kaikkina muinakin päivinä, olen myös kuvitellut itselleni kaiken maailman raskausoireita... Huokaus, kunhan en nyt liian paljon antaisi mielikuvitukselle valtaa. En normaalisti ole ollenkaan mikään haihattelija, joten tunnun itsestänikin tällä hetkellä ihan sekopäiseltä...

Minulla kyllä toivo on herännyt ihan siitäkin syystä, kun tässä on tuota keskustelua pillereiden lopettamisen vaikutuksista ollut!

Eli Tikru ja muut juuri pillerit lopettaneet ja yrityksen aloittaneet: meillähän on sittenkin ihan oikeasti aihetta jännittää näin eka kierrossakin :) Ja meikätyttöä totisesti jännittääkin... vielä viikko.

Pikkutiikeri, minä pidän kovasti peukkuja. Ja ukkovarpaitakin ja kaikkea mahdollista.

Pikkutiikeri80; peukut ja varpaat pystyssä!! Ihan hyvin voi olla, et ovis ollu myöhässä. Kuulostas ainaki lupaavalta.

Syysmarjalle haleja, kyllä se plussa taas tulee. Mun äitikin sai keskenmenon jälkeen aika nopeesti uuden plussan, minut :o) Tule taas kertoaam kuulumisia kun jaksat..

Mua harmittaa, ku eilen töissä kirjotin pitkät pätkät ja sit hävis tuhkana tuuleen enkä enää muista mitä kyselin ja juttelin.

Pp ja riikka, onnea graduista (riikallakin loppusuoralla näköjään)! Kova urakka takana ja voi vähän levähtää. Mulla dippatyön kirjotus meneillään eikä oikein riitä nyt ajatukset siihen, huoh. Valmistua pitäs jouluun mennessä.

Monsku ja Tikru84, tervetuloa minunkin puolestani! Teillä tosiaan voi olla hyvätkin mahdollisuudet nyt heti raskautua, zempit ja ++++! Mullakin 2 ekaa kiertoa (kuten näköjään Riikalla ja Keijullakin) oli ensin säännöllisiä, ja nyt mennään KP43, HUH. Keiju ja Riikka: Kuinka pitkiks teillä venähtäny? Mua harmittaa tosissaan, ettei heti alotettu yrittämistä vaan annoin kaksien luomujen tulla ja tää on eka yrityskierto. Alussa oisin voinukki raskautua.. :( mut who knows...ei saa jossitella.

Mä en oikeen osaa aatella mitään muuta nyt ku kauhee huoli, et mikä vialla. Ei oo menkat koskaan ollu noin myöhässä ja kävinki juttelee sille työterveyslääkärille --> anto lähetteen gynelle kahen viikon päähän, katotaan ultralla tilanne. Sano et kolme mahollisuutta pitkittyneeseen kiertoon: 1) stressi 2) pillereiden jälkivaikutus ja 3) kohdun ulkopuolinen raskaus. Tota viimestä en tod. toivo, mut katotaan. Saattaahan olla, et joudutaan käynnistämään kierto teroilla!? Onko muilla kokemusta?? No mut ei mennä asioiden edelle. Väsyttää jo fyysisestikin tämä tilanne, kun on jo kolme viikkoa ollut kauheessa jännitystilassa.

heipsan! Ihanan viileä aamu ja minua väsyttää ihan kauheasti! Eilen olin iltavuorossa ja nyt aamussa, ei hyvä yhdistelmä! Inhottavaa kun ei ole täyttä varmuutta mikä kiertopäivä nyt on menossa. Minulla menkat vieläkin tuntuisivat olevan sekasin, vaikka 2 vuotta sitten lopetin pillereiden syömisen ihan sen takia, että niillä oli turhan paljon haittavaikutuksia minulle. Nyt muutaman kuukauden menkat tulleet suht ajallaan, mutta tässä kierrossa. Menkat tulivat, kestivät 5 päivää, meni viikko ja kuinka ollakkaan, taas menkat! ja kestivät 5 päivää...nyt viimesinä 4 päivänä olen tikuttanut oviksen, ehkä....en ole varma luenko oikein testitulosta, vaikka ei sitä kyllä kovin väärinkään voi lukea. Onneksi syyskuussa aika lääkärille, taas....olen syönyt kaikenmaailman hormonikuureja, minulle on tehty kaikenmaailman testit ym. ei missään mitään vikaa ja hormonikuurit eivät ole auttaneet....noh, ehkä jos nyt saisi lähetteen keskussairaalaan terveyskeskuksesta...
Judy82, toivottavasti sinulla tasaantuu kierto nopeasti, inhottavaa tuo on kyllä. Minulla kierto oli pahimmillaan 65 päivää pitkä ja alavatsa oli kuin olisin ollut raskaana, mieletön turvotus..
Kumpa tietäisi jo, onko mittään tapahtunut, tuleeko menkat vai ei...pitäisi vain malttaa rauhassa odotella...

pikkutiikerille peukkuja ja onnea graduista pp ja riikka myös minun puolesta! Oikein aurinkoista päivää kaikille!! :)

Aurinkoista aamua täältäkin suunnasta!

Kiitos kaikille tsemppauksesta, niistä huolimatta kp36 muuttui kp1:ksi tänä aamuna:( Elämä on... ja tässä kierrossa uusi yritys ja uudet toiveet. Eihän lannistuta tytöt!

Judy, onko vielä merkkiä tädistä? Sun tapauksessa suorastaan toivon tädin pikaista saapumista, on TODELLA sressaavaa vaan odottaa ja odottaa, mielummin pääsis jo uudestaan yrittämään, eikö? Mä olen joskus syönyt pari kierrosta teroluteja, mut niistä ei mulle sanottavaa hyötyä ollut. Mulla ovis tapahtuu niin myöhään (kp 20->) että pitäis syödä varmaan useamman kierron ajan niin että kroppa "oppis" ovuloimaan aikaisemmin, koska terojenkin kanssa kierrot oli yli 35 päivää. Oliko se Helmiina vai kuka joka oli just siitä syystä saanut terokuurin, luteaalivaiheen pidentämiseksi?

Pp, mulla tulee monesti kanssa tuhrua jo menkkojen loppumisen jälkeen. Siis yksi kuiva välipäivä, ja sit enemmän tai vähemmän rusehtavaa tuhrua. Uskoisin että on ihan vaaratonta. Itse oon ajatellut sen johtuvan "laiskasta" kohdusta, mulla kun kk-kipuja on yleensä vain menkkojen ekana päivä, eli kohtu ei varmaan supistele tarpeeksi jotta kaikki kuukautisveri poistuisi. Loppu tulee sit hissuksiin tuhruina, tai näin mä olen sen pähkäillyt. Mene ja tiedä...

Monskulle kovasti puhaltelen plussatuulia, sulla voi hyvinkin tärpätä heti ekasta pillerittömästä kierrosta! Varaudu silti kaikenmaailman "valeraskaus-oireisiin", mulla oli vaikka mitä oireita ehkäisyrenkaan lopettamisen jälkeen, ja olin ihan varma että olen raskaana, vaikka se oli sula mahdottomuus!

Ja tikrulle voimia hormonien kanssa kamppailuun. On varmaan tosi turhauttavaa jos ei lääkkeetkään auta kierto-ongelmiin. Toivotaan nyt että edes aika auttaa, ja kierrot säännöllistyy sen myötä.

Tää tyttö lähtee nyt siivoamaan... *huokaa* Huomenna pitäis jaksaa mennä töihin pitkän vapaaputken jälkeen. No, onneks sunnuntaina pääsen IKEAan!!! Päivänjatkoja!

SSG = munatorvien aukiolotutkimus. Alla olevasta linkistä löytyy kohtalaisen yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi selitettynä kyseinen tutkimus...
http://metku.net/~pesu/hedelmattomyys.html
Kiitos tsempityksestä, kyllä se TAAS kerran tästä;)

Moikka,

päätin tulla kirjoittelaam tänne kun on pieni hetki aikaa. Keskustelua on käyty niin paljon, että hyvä kun on jotenkin perässä pysynyt.

Ovistikuista. Olen tilannut niitä itselleni mammaksi.fi osoitteesta ja tikuilla olen saanut itselleni sen mielenrauhan, että tiedä ovuloivani. Tikut ovat edullisia ja jos saa vielä sen pidettyä niin, että ei rupea vain niiden aikana harrastamaan seksiä niin sitten minusta on kaikki hyvin. Me kyllä lisättiin määrää viivojen aikana :o)
Sain lääkäriltä ajan ja aika on lokakuussa l. vielä pitää malttaa odottaa, että pääsen sinne keskustelemaan ongelmastani. Toivottavasti saan jotain apua estrogeenin vähyyteen. Elämäni ensimmäisen välivuodonkin olen saanut.
Välillä aina tulee mietittyä, että vauvan yrittäminen on asia, joka muuttuu helposti "salatieteeksi" ja stressiksi. Kuvittelin itse, että en ala stressaamaan asiasta, mutta niin vain keväällä huomasin, että täysi stressihän sitä on nyt päällä. Lääkärini sanoi minulle, että vuosi on normaalia yrittämisaikaa ja, että useille käy vielä niin, että kun on saatu aika lapsettomuushoitoihin -tullaankin raskaaksi. Hän itse epäilee sen johtuvan siitä, että lääkäriajan saaminen vähentää stressiä. Uskon ihan täysin.
Voin vain kuvitella, että miltä niistä ihmisistä tuntuu kun sitä vauvaa ei ole tullut monen vuoden yrittämisestä ja hoidoista huolimatta. Kuinka paljon asiat sitten pyörivät tämän ympärillä ja päähän ei mahdu muutakuin vauva. Joka kerta kun menee hoitoihin niin mikä lataus niissä on. Huh.
Kaikille ihan hirveesti tsemppiä ja nautitaan seksin iloista ;o)!

Varmaan pitää ihan täsmälleen paikkansa tuo, että lääkäriajan saaminen vähentää stressiä ja raskautuminen helpottuu. Miten sitä osaisikin rentoutua niin, että siltä osin mahdollisuudet paranisivat....

Tietääkö teistä kukaan, että voivatko kohdun kystat aiheuttaa pientä vuotoa? Useista lähteistä olen lukenut, että kystat olisivat oireettomia.

Heips PP. Kiva lukea sinunkin juttuja pitkästä aikaa! En viitsi enää käydä tällä puolella kirjoittelemassa, etenkään näin alkuinnostuksen vallassa. Ei ole reilua haaveilijoita kohtaan. Käythän moikkaamassa välillä tuolla WAB+ puolella, ollaan herätelty Mintun kanssa ketjua eloon. Kirjoittelen myös maalismammoissa.
Sen verran pakko sanoa, että eka ultra oli eilen ja kaikki hyvin!

terveisin Hena

Kiva kuulla Hena, että ultra näytti hyvältä! Muuttuiko laskettu aika tämän varhaisultran perusteella, ts. antoiko ultraaja mitään arviota eli vastasiko viikkoja?

Täällä ei edelleenkään mitään muuta jännättävää kuin viikon päästä oleva lääkäriaika. Kp 12/jotain ja PERIAATTEESSA kohta pitäis olla pupuiluhetket käsillä.. No, ei suuria odotuksia edes ovuloinnin suhteen.

Viikonloput kaikille, tää lähtee huomenna (omasta mielestään ansaitusti) juhlimaan ja yrittää nollata tilanteita...

Mahtavaa perjantaita tytöt! :) *yrittää tanssahdella Syysmarjan esimerkin mukaisesti siinä kuitenkaan onnistumatta* Huhuu Syysmarja, me tarvitaan sun perjantaitanssit tai perjantai ei muuten tunnu perjantailta!

Kiva kuulla susta Tyrni pitkästä aikaa! :) Toivottavasti lääkäri osaa auttaa sua siinä sun estrogeeniongelmassa! Uskon, että nykylääketiede keksii kyllä usein keinot, vaikka Tikrun tapauksessa niin ei ole valitettavasti vielä käynut. :( Oon aatellu samaa noista ovistikuista, et antaishan ne mielenrauhan, jos niiden avulla sais tietää ovuloivansa. Tavallaanhan niitä vois käyttää myös eräänlaisena ehkäisynä, kun sit ainakin osais kaivaa kumit esiin, jos testissä olis kaks viivaa. Paitsi että jos olis just edellisenä päivänä pupuillu ilman kumia, niin eipä taitais paljon auttaa, jos viivapäivänä alkais sit käyttääkin kumia... ;)

Tikru, tosi kurja kuulla, että sulla on noin paljon ongelmia kierron kanssa! Mut hyvä, että oot kuitenkin kokoajan hakenu aktiivisesti apua etkä vain jäänyt ihmettelemään tilannetta. Toivon kovasti, että vielä joku päivä sullekin löydetään tehokas apukeino menkkojen säännöllistämiseen yms. :)

Pikkutiikeri, pahoittelut tädin kylään tuppautumisesta! *rutistaa ja toivoo voimia lähteä kohti uutta kiertoa ja uutta yritystä* Mulla on tiiätkö ihan sama juttu noitten menkkakipujen kans eli vain ekana päivänä tuntuu sellaista ällöä oloa ja pientä jomotusta. Seuraavina päivinä ei ole mitään oireita. Jospa mullakin on "laiska kohtu";)

Hena, ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin ja olette pikkuisen kanssa päässeet jo ekaan ultraan! :) Mun on ollut tarkoitus käydä lukemassa teidän juttujanne ja kuulumisianne tuolla toisella puolella, mutta en vain ole saanut vielä aikaiseksi. Pitääpä yrittää terästäytyä!

Omppu, multa on varmaan mennyt ohi eli miksi oletkaan menossa lääkäriin? *pahoittelee huonoa muistiaan* Pidähän hauskaa juhlimassa, hyvä on se on välillä käydä tuulettumassa:)

ON: kp10 menossa ja tuhruilu on taas loppunut. Miehen kanssa juteltiin taas eilen vauva-asioista ja hän pohdiskeli, mihin asti kiertoa uskaltaisi olla ilman kortsua... PÖH!!!! Olin jo salaa elätellyt toiveita siitä, että tässä kierrossa emme käyttäisi enää kortsua lainkaan. Mutta näköjään se hetki antaa odotuttaa itseään. Luin yhdeltä toiselta palstalta, että kannattaisi sopia miehen kanssa joku aika, milloin aloitetaan yritys. Se kuulemma auttaisi ja vähentäisi asiaan liittyviä riitoja ja pahaa mieltä yms. Mitä mieltä olette tästä?

Jeps mut nyt lähden maistelemaan miehen tekemää pizzaa... Nam! Mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaahan pitää lakanat lämpiminä;)

Piparminttu-Pipsalle (ja miksei tietysti muillekin:) muistin virkistämiseksi syy lääkärille menooni: meni hermo viime kp ykkösenä, kun edellinen kierto jäi vaan 26 päivään eli tätsy tupsahti jo 8 päivän kuluttua oletetusta ovulaatiosta (kovat kivut ja tikut antoi osviittaa). Tosin olen siis alkanut tulla siihen tulokseen, että en edes ovuloi kunnolla. Kaksi ongelmaa siis (vähintään) eli lyhyt luteaalivaihe ja / tai ovuloimattomuus. Tähän siis toivon apua lääkäriltä!

Pp:lle vielä, että tosiaan vois olla hyvä ajatus, että sopisitte miehesi kanssa jonkin aloittamisajankohdan. Mun mies oli aikoinaan, ennen tuota pojan tuloa siis, sitä mieltä, että sitten joskus katellaan... voi että mua raivostutti! No, mä sit sanoin, että häitten jälkeen se on pillerit veks ja that's it (kuulostaapa tylyltä itsestänikin näin jälkeenpäin), ja kuinka ollakaan, häistä pari kuukautta, niin poika ilmoitti tulostaan. Mut siis yritin sanoa, että sit mä sain olla tavallaan itseltäni ja vauvakiihkoiluiltani ihan rauhassa sinne häihin asti, kun tiesinhän mä, että sit mieskin suostuu.

Hejj alla!

No tikru sä sit tiiät mitä kierto-ongelmat on, voihan harmi tollanen. Toivottavasti joku viisas lääkäri osais auttaa sua! Ootko varma ettet oo raskaana? Ku jos oot 4 päivää tikuttanu ovista, ja ovistestithän näyttää jonku ajan kuluttua raskaudesta plussaa...

Pikkutiikeri; ei merkkiäkään tädistä, nyt kp44. Kiitos kun toivot mulle tätiä kylään :P suvaitsis tosiaan saapua, oon aika väsy tähän ootteluun ja tosiaan niiku sanoit ois TOSI kiva päästä uudelle kierrokselle yrittämään. Lääkäri kehotti mua tekee viel raskaustestin varmuudeks (ku joskus näyttää vasta myöhemmin plussaa) mut en jaksa.. se masentaa nähä se valkonen ruutu. Ootan sitä ultraa, siitähän näkee sit toivottavasti, et mikä mättää. Pahoittelut muuten menkoista, mut nyt vaan toiveikkaasti uuteen kierrokseen, niinku sanoitkin.. Mukavaa ikea-reissua!

Hena, ihana kuulla et pienellä kaikki hyvin!!

Pp, niinku Omppu75 sanoikin, kuulostaa oikein hyvältä suunnitelmalta sopia miehen kanssa yhdessä joku vauvantekohomman aloitusaika. Silloin se on molempien yhteinen päätös, johon sitoudutaan.. varmaan miehesikin alkaa sitten vakavammin pohtia asiaa tuon ajankohdan lähestyessä ja on paljon valmiimpi koko projektiin kun sen aika koittaa. Toivotaan!

Omppu75, mitenköhän lääkäri selvittää, mikä ton sun lyhyen luteaalivaiheen tai ovuloimattomuuden takana piilee?? Vai tekeekö ne vaan oireista johtopäätökset ja määrää lääkkeet.. Peukut pystyyn et asia selviää.

Terve! Nopsaan vaan kysäisen että merkkaako lisääntyvä valkovuoto sitä että on ovis tuloillaan? mulla kp 12 ja valkkista tulee... pitää kellistää se ukkeli tänä iltana :) pitää mennä moi!

Judylle, joo no ei sit niin aavistustakaan, et mitä lääkäri tekee mun tilannetta selvittääkseen, vai tekeekö mitään. Mutta mun mielestä noi mun "oireet" on kyllä melkoisen selvät, että varsinkin toi luteealivaihehomma käsittääkseni korjaantuis jollain keltarauhashormonilla ja sitten ovuloimattomuus Clomifenilla tms. Enkä sitäkään tosiaan tiedä, että voiko niitä yhtäaikaa hoitaa ja millä..Kesäkuun kierrossahan multa otettiin verikokeet joista selvisi alle arvojen oleva LH ja myös progesteroniarvot oli huonot. Sillonhan siis gynen sijainen sanoi, että yritystä vielä muutama kuukausi. Mutta koska olen TÄYSIN varma, että en selviydy tästä ilman apua, niin lähden nyt sitä varsinaista gyneä höykyttämään :) *kärsimätön härkä* Toivon vaan, etten saa yhtä tylyä tuomiota taaskin, että pitää vielä odottaa... kun ikääkin on "jo" 31 mittarissa, ei haluais hirveen kauaa odottaa!

Tsempitykset kaikille! Lumille vielä sen verran, että joo ovulaation lähestyessä sitä limaa tulee enempi ja enempi ja sit kun se loppuu, niin ovulaatio on ohi. Näin karkeesti sanottuna! Koostumus vaan muuttuu ovulaation aikana, katso vaikka sieltä perhesuunnittelun sivuilta tarkempi kuvaus. Mulla alkoi sitä nyt erittymään silleen, että menkat kesti 6 päivää, sit oli 2 kuivaa päivää ja nyt sen kun lisääntyy vaan, ja siis kp 12 myös.

Pikapikaa poikkesin vielä kirjoittelemaan kun muutkin oli olleet niin ahkerina;) Mä olen ollut aika aikaansaava tänään; varasin ajan sinne yksit. lapsettomuusklinikalle siihen ssg:hen, tuli niin hyvä mieli kun puhelimen toisessa päässä oli tosi sympaattinen ihminen. Sain heti sellaisen fiiliksen, että tuolla meistä pidetään huolta, vaikka kyseessä onkin vain yks käyntikerta ja tutkimus. Eli reilun viikon päästä mulla on sit varmaan jotain kerrottavaa kys. käynnistä. Maanantaina käyn antamassa verta ja loppuviikosta saan kaikkien verikokeiden tulokset.
Iltapäivällä olin sit vielä ihotautilääkärin vastaanotolla näyttämässä finnistä naamaani, joka on täysin villiintynyt pillereiden/ehkäisyrenkaan lopetuksen jälkeen. Mulla ei edes teini-iässä ollut finnejä, ja nyt puhkean kaksi kertaa kierron aikana "kukkaan" kuin villiniitty. Onko teistä kellään samanmoista ilmiötä? Sain sit ihan kunnon lääkkeet (antibioottia) ja sillä pitäis ongelman hävitä. Ainoa ongelma on vaan se, että noita lääkkeitä ei sais raskaana ollessa syödä... Joten tavallaan kai toivon ettei tärppi käy tällä kierroksella. Tai sit en... Ainahan ne lääkkeet voi lopettaa kesken jos kaks viivaa pärähtää tikkuun :p

Mä kävin Hena kurkkimassa sun ja muiden kuulumisia WAB+-ketjussa... Tuli melkein tippa linssiin kun luin sun uä-kertomusta. En pysty edes kuvittelemaan miltä tuntuu nähdä oma kullanmuru ultra-laitteen näytöltä, varsinkaan sen pientä sykkivää sydäntä... Mun sydän varmaan pakahtuis!!! Mäkin oon jo suunnitellut vaikka millaisia runoja ja värssyjä jotka liittäisin itsetehtyyn korttiin ultrakuvan kaveriksi, jonka sit lähettäisin sukulaisille ja ystäville. *huokaa herkistyneenä*

Tsemppiä Omppu lääkäriin. Toivotaan että se löytäis jonkun selkeän syyn tohon lyhyeen luteaalivaiheeseen/mahdolliseen ovuloimattomuuteen. Itse inhoan yli kaiken lääkäreitä joiden lempifraasi on, "katsellaan nyt vielä muutama kuukausi" tai "kyllä se siitä ajan kanssa". Mä kun kävin alkuvuodesta gynellä epäsäännöllisten kiertojen takia, vastaus oli ettei alle puolen vuoden yrityksen takia määrätä edes teroja epäsäännöllisyyteen. Että aikaisintaan 6kk:n jälkeen voidaan miettiä jotain hormoneja. Just... Arvatkaa ottiko päähän?

Pp, meillä oli alunperin tarkoitus aloittaa nyt syyskuussa yritys, että ehdin valmistua koulusta. Se oli kai myös tavallaan miehelle sellainen ajanjakso jonka aikana totutella ajatukseen, että aletaan yrittämään ihka omaa vauvaa. Sit kun ajankohta oli sovittu, molemmilla oli hyvä mieli eikä munkaan tarvinnut koko ajan huokailla kuinka mukavaa olis sit joskus saada yhteinen lapsi.. Mut meillähän ei sit kummallakaan loppujen lopuks hermo kestänyt odottaa, ja aikaistettiin yritystä ensin tän vuoden huhtikuulle, ja loppujen lopuks viime joulun pyhille... Eli mun mielestä oikein hyvä idea laittaa joku 'deadline' ton yrityksen aloittamiselle, niin molemmat voi ottaa siihen asti ihan rauhallisesti. Jos pystyy ja malttaa...

Tää vetäytyy nyt telkkarin ääreen herkkuja syömään ja latautumaan uutta taistoa (ja huomista työpäivää..) varten. Ovistikkujakin tuli tilattua tänään vino pino... Viikonloppuja!

Viivi täällä yökyöpelinä! Juttelin äskettäin kaukana asuvan kaverin kanssa messengerissä. Uus aluevaltaus mulle, mut olen jo fani. Älyttömän mukava tapa pysyä yhteyksissä!

Ärsyynnyin tänää ihan kympillä: kirjotin iltapäivällä pitkän viestin tänne ja kerrankin oikein ajan ja ajatuksen kanssa. Painoin ´lähetä´ ja seuraava tapahtuma oli: palvelinta ei löydy, sivua ei voi näyttää´ Voi !=#)¤(%! En silloin heti kyennyt uusimaan kirjoitusta, yritetään nyt kun oon taas haudannut sotakirveeni. Yritän muistella mitä oli mielessä...

Pikkutiikerin kanssa mulla on täysin samanlaiset menkat! Hassua, en oo koskaan ajatellu että tollanen juttukin voisi olla ´normaalia´. Siis kipuja ekana päivänä, vuodon (3-4 pvää) jälkeen yks kuiva päivä, sit tuhrua. Mä olin myös järkeilly asian mielessäni saman kaavan mukaan kuin Pikkutiikeri, vaikkei mitään tieteellistä pohjaa ajatukselle olekaan. Sovitaan siis, että meillä on laiskat kohdut, ja Pp:llä myös. =)

Pp: hienoa, että sait gradun rutistettua valmiiksi ja jätettyä! Mitäs nyt sitten? Onko mitään työkuvioita tiedossa?
Riikka: toivotaan että saat pian sun työn takasin ja ilman mitään korjausvaatimuksia! bd

Lohtuhaleja kaikille niille, joiden luo täti on änkenyt kylään kielloista huolimatta! *kurtistelee kulmiaan tädille ja heristää uhkaavana nyrkkiään*
Samoin halit ja tsempitykset kaikille niille, joiden luo täti ei ymmärrä tulla kutsusta huolimatta. -Täti taitaa olla vähän sekaisin...

Uusille teretulemast porukkaan! Listahan alkaa jo olla aika näyttävä! =)
Kiva oli kuulla Tyrnistä! Pistäydyhän useamminkin! =)

Ovistikku- ja lämpöjenmittauskeskusteluun: Mä olen vielä toistaiseksi luottanut kropan omiin merkkeihin. Luulen tunnistavani oviksen, joskaan aina se ei ihan vakuuta... Lämpöjen mittaamiseen mulla ei varmaankaan riittäis pitkäjänteisyyttä. Aloitan aina jonkun jutun innolla, mutta se hiipuu sitten pikkuhiljaa... Lisäksi mä olen niin aamu-uninen, ettei kovasti houkuttele...
Tää "vauvaprojekti" itsessään ei kyllä kuulu noihin asioihin, jotka hiipuvat!!! Oman vauvan kaipuu ihan-aivan mieletön! Olis niiiii-iiiin ihanaa kasvattaa mahaa, sekä nähdä ja kokea minkälainen pieni ihminen siitä syntyisi kun mun ja miehen geenit sekoitettaisi rakkaudella. Ja kokea kuinka ihanalta ja kamalalta (huolineen yms) tuntuu olla äiti. *huokauksen huokaus* Eihän tässä, hemmetti, muu auta kuin olla kärsivällinen.

Onko kellään muulla käyny niin, että seksi menee välillä vähän väkisin vääntämiseksi? Meillä niin kävi eilen ensimmäisen kerran. Tultiin vasta puolen yön aikoihin kotiin kavereilta ja mä hoksasin siinä sitten, että nythän olis seksin paikka... (mies lähti tänään viikonlopuksi huvittelemaan poikien kanssa ja ovis on näinä päivinä) Mukavaahan se kyllä oli, vaikkei ihan puhtaasti fiilispohjalta puuhaan ryhdyttykään. Miestä sai alkuun vähän patistella, kun olis halunnu jo nukkua... ;)

Ihanaa kuulla Henan ultrasta! Pitääkin käydä tuolla odottajien puolella pitkästä aikaa, jos kerran olette saaneet ketjuun vähän elämää sielläkin!

Kp 14/ 26-27

Öitä ja rentouttavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! =)

Mä huomaan täällä että pää alkaa taas päästä vauhtiin, vaikka niin hehkutin että ei mitään kiirettä eikä stressiä yrityksen suhteen.. Kai se on niin että sitä aina innostuu näin ovisaikaan ja siitä se vaan yltyy kun jännitys lisääntyy. Täällä kp 18/31, kylvöjä ollut joka toinen-joka kolmas päivä. :) Lämmöt nousi tuossa kp 15-16 ja on nyt pysytellyt siellä 36,0 kieppeissä aamuisin (kun alkukierrossa oli 35,2).

Voi kun osaisi vaan olla ajattelematta koko asiaa, nytkin sitä kuuntelee tarkkaan omaa kehoaan ja jokaista nipistystä ja tunnetta että "tarkottaskohan tää jotain..?" Alavatsaa nipistelee välillä mutta hyvin todennäköisesti johtuu ennemmin jostain suolistoperäisestä McFeast-myllerryksestä. =)

Aika matelee.. tulis nyt jo kp 31 ja pääsis testaamaan..

-Se ihanan kärsivällinen ja maltillinen Sirppana-

Heippa kaikki!

Olen nyt aikas tohkeissani, sillä otin vinkeistänne vaarin ja keskustelimme eilen miehen kanssa yrityksen aloittamisajankohdasta. Kysyin häneltä, haluaisiko hän sopia jonkun ajankohdan vai tuntuisiko ajatus ahdistavalta. Hän ehdotti samantien, että aloittaisimme joulun aikoihin yrityksen!!! Aluksi musta tuntui, että apua, jouluunhan on ikuisuus, mutta sit kun mietin asiaa, niin... jouluhan on jo neljän kuukauden päästä! Ei se niin pitkä aika ole:) Mulle tuli jotenkin heti semmoinen rauhallisempi olo eikä enää ole tarvetta jatkuvasti jankata ja kysellä, että haluatko sinä oikeasti vauvan ja milloin jne. Mieskin näytti tyytyväiseltä ja vaikutti siltä, että hän vilpittömästi haluaa aloitaa silloin. Korostin myös, että hän saa ilman muuta siirtää ajankohtaa myöhemmäksi, jos siltä tuntuu. Kyseessä ei siis ole mikään sitova sopimus, josta ei saisi luistaa;) Nyt mietin kokoajan, että miten voisin käyttää tän neljä kuukautta mahdollisimman hyvin hyödyksi raskautumista ajatellen. Onko teillä vinkkejä arvon leidit? Kannattaako kaikki vitamiinijutut ja greippimehut aloittaa vasta yrityksen alkaessa?:) Liikuntaa voisi lisätä ja syödä terveellisemmin... *puhkuu intoa*

Viivi kyseli mun työkuvioista eli mitään ei ole vielä tiedossa. Täällä pohjoisessa opettajatilanne on sellainen, että töitä ei ole. Mutta meille saattaa tulla muutto pääkaupunkiseudulle jo tänä syksynä, jos mieheni pääsee sinne opiskelemaan. Lopulliset tulokset saadaan kahden viikon päästä!!!! JÄNNITTÄÄ! Eli etelässä töitä löytyy. Siihen asti teen varmaan sijaisuuksia ja onhan mulla kesätöitäkin vielä jäljellä syyskuun puoliväliin:)

Viivi, hassua ja kivaa, että säkin liityt meidän laiska kohtu-tiimiin;) Tosi helpottavaa kuulla, että muillakin on samoja juttuja kuin itsellä. Just tonkin takia musta on ihana vaihtaa kuulumisia teidän kanssa. Tulee tunne, ettei ole yksin ongelmineen vaan aina saa apua, lohtua ja vinkkejä teiltä. KIITOS SIITÄ!

Judy, joko näkyy merkkejä tädistä? Toivon kans kovasti, että se suvaitsis tulla kylään ja päästäis sut pälkähästä! Mulla taas muisti pätkii eli miten kauan oot ollu ilman hormonaalista ehkäisyä? Oliko sulla aluksi ihan normaalit kierrot vai menikö ne heti sekaisin?

Sirppanalle kärsivällisyyttä!;) On varmasti aika piinaavaa ootella. Ja voin uskoa, et jokainen pienikin nippaisu tai muu oire herättää lisää toiveita. Pidän peukut sullekin pystyssä, olishan se mahtavaa, jos pääsisit liittymään Helmiinan ja kumppaneiden mukaan plussajunaan! bd bd bd!

JEEE, täti suvaitsi vihdoin saapua!!! hiljaa hiipien eilen illalla, mutta kuitenkin. Toivotaan, että tulee nyt kunnolla :D oon niin happy, pääsee taas yrittämään! Työkaveri kun oli tos just puol vuotta ilman menkkoja, niin aattelin et mulla sama kohtalo, mut huh ei onneks. Kiitos kaikille tsempeistä <3

Piparminttu-Pipsa; otin renkaan pois toukokuun alusta ja oltiin kaks kiertoa kortsuilla, menkat tuli ajallaan, tosin niukat. Nyt eka yrityskierto ja pituus 43 (eli ei nyt loppujen lopuks niin kauhee, panikoin vaan). Hienoa että saitte miehen kanssa sovittua aloittamisajan!! Nyt voi tosiaan jo alkaa valmistautumaan, ainakin vitamiineilla ja terveellisillä elämäntavoilla :) en tiedä, auttaako toi greippimehu aina vaan sen kierron kalvon paksuuteen, vai kuin!? Ja tervetuloa ehkä pääkaupunkiseudulle! Mä rakastan Helsinkiä kesällä.

Sirppana ja Viivi; paljon +++! Nyt kriittiset hetket hedelmöityksen suhteen, peukut pystyssä.

Pikkutiikeri80; mulla kans naama puhjennu kukkaan renkaan pois oton jälkeen, ei kiva. Toivotaan et saat gyneltä avun, ihanaa ku jossain voi kokea, et hoidetaan.

Heippa tytöt!

Tänään ollut yks niistä päivistä, kun tuntuu että koko maailma on meikäläisen harteilla... Vaikka eilen oli hyvä fiilis, niin tänään maailma romahti taas ihan sekunniksi, kun yks tuttu ilmoitti olevansa raskaana. On niin hämmentävää samanaikaisesti olla aidosti onnellinen toisen puolesta, ja kuitenkin miettiä että miksei meille, vaan aina kaikille muille??! Nyt alkuilta mennytkin kullan kainalossa lohdutettavana, että kyllä meillekin sit joskus...;) Itse pitkän pitkän sinkkutaipaleen kokeneena tajuan aina tällaisilla hetkillä kuinka ihana ja huomaavainen mies mulla onkaan <3

Yhdyn Viivin ajatukseen; olis niin mahtavaa päästä jo kokemaan raskaus ja erityisesti nähdä millainen ihan uusi ihminen sieltä liittyisi perheeseen. Mä olisin jo niiiiiiiin valmis äidiksi!!! Tänäänkin sain viihdyttää kaverin 5kk ikäistä vauvaa, joka on niin 'hyvä tyyppi'! Ei vierasta mua (ainakaan vielä) yhtään ja on yhtä hymyä aina. Joo tiedän, meidän lapsesta ei välttämättä tulis samanlaista enkeliä, mut on se silti kiva saada tollaisia "maistipaloja" siitä mitä vois olla...
Ja Viivi, mä kyllä tiedän miltä tuntuu kun seksi alkaa olemaan sitä "väkisin vääntämistä". Me ei olla mitenkään superaktiivisia seksin harrastajia, joten toisinaan noi ovis-ajankohdat käy melkein jo työstä.. Ollaankin sovittu, että jos ei ihan oikeasti huvita, niin sit ei harrasteta, oli ovis tai ei. Olis jotenkin ikävä ajatella, ettei siitä mahdollisesti alkunsa saanut lapsi oo hyvällä tahdollakaan kuvailtuna, "rakkauden hedelmä". Jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Mut usein kyllä käy niin, että ensin ei kauheasti huvita, ja hetken päästä onkin ilo ylimmillään. Välillä vaan esim. väsyttää niin vietävästi että ajatuskin seksistä etoo. Luulen että kuukauden päästä meillekin taas seksi maistuu ihan eri lailla, kun ollaan arkipäivät erossa ja vain viikonloput saman katon alla. Sitä siis odotellessa... Ja oon jo luvannut itselleni, että sit saa tikut ja mttarit jäädä. Tulee vain paha mieli jos tietää oviksen olevan just silloin kun toinen on pois. Muistuttakaa mua tästä lupauksesta sit kuukauden päästä!

Onnea PP "deadlinen" asettamisesta! Mä jättäisin joo noi vitamiinit ja greippimehut sinne yrityksen aloitukseen ja aloittaisin noista "terveellisistä elämäntavoista". En kyllä itse voi kehua muuttaneeni oikeastaan yhtään mitään, paitsi ehkä yrityksen alussa tuli harvemmin juotua alkoholia, varsinkaan loppukierrosta, mut sekin on nyt jäänyt. Oon päättänyt elää mahdollisimman normaalisti kunnes flaksi käy. Me käytiin PP muuten miehen kanssa vuoden verran asumassa Helsingissä, just keväällä palattiin takaisin kotikaupunkiin. Ihan ok paikka toi stadi, ei vaan ehkä sovellu meille "tois pual jokke"-laisille niin hyvin kuin kauempaa tulleille... Ikuinen Turku-Helsinki viha siis. Mut kesällä mitä mainioin paikka kyllä!

"Onnea" Judy menkoista! Ei kun uutta yritystä kehiin. Mennään tää kierto sit aikalailla samoissa. =)

Illanjatkoja tytöt, ja ne kenellä tärppipäivät käsillä; ei kun romantiikkaa kehiin!